Program és tematika
Figyelem!
Ez egy archív dokumentum, amit tájékoztató jelleggel őriztünk meg. Jellegéből adódóan nem gondozzuk, nem frissítjük, ezért pontatlanságokat, túlhaladott információkat tartalmazhat.
Kérjük, ezek figyelembe vételével használja!

Debrecen, 2017. október 12.
Budapest, 2017. október 16.
 

Debrecen, 2017. október 12.

Program
9.00-10.00 Regisztráció. Lehetőség a Pedagógiai Szakkönyvtár megtekintésére
10.00-10.10 Köszöntő - Őri Józsefné Dalmi Anikó főosztályvezető, OH Debreceni Pedagógiai Oktatási Központ
10.10-16.00 Továbbképzés (közben ebédszünet)
16.00-16.10 A továbbképzési igazolások átvétele

Téma Oktató Módszer, időkeret
I) Bevezetés
A célok Mit tudnak és mit kell tudniuk a (könyvtárhasználó) diákoknak?
És a versenyen?
Dömsödy Andrea iskolai könyvtári referens, OPKM előadás 15 perc (10.10-)
A Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Verseny 2017/2018. tanévi verseny meghirdetése Tolnai József országos versenyszervező, OPKM előadás 15 perc
A forráskiválasztás. A tananyag struktúrája Dömsödy Andrea iskolai könyvtári referens, OPKM előadás 20 perc
II) A könyvtárhasználati tananyagegység, a forráskiválasztás egy-egy résztémájának részletes feldolgozása
A könyvtárhasználati tananyag, mint a verseny alapja
  • a témakör jelentése, tartalma
  • tantervi követelményei, évfolyamonként, iskolatípusonként

3 csoportvezető
Témák és oktatók lentebb

 

 

csoportos megbeszélés
60 perc
(11.00-)

 

 

Ebédszünet, lehetőség a Pedagógiai Szakkönyvtár megtekintésére  

60 perc
(12.00-)

Feladatkészítés
  • témakiválasztás
  • feladattípus kiválasztása
  • megoldókulcs elkészítése
  • egy másik csoport feladatának megoldása
  • az elkészített és mások által kitöltött feladatlap értékelése
  csoportmunka 90 perc (13.00-)
Feladatmegoldás   páros munka 30 perc (14.30-)
Kitöltött feladatok értékelése   csoportos megbeszélés 60 perc (15.00-)


Résztémák, csoportvezetők

  • Forrásértékelés - a szelekció szempontjai. Örményiné Farkas Andrea könyvtárostanár, iskolai könyvtári szaktanácsadó, Újpesti Károlyi István Általános Iskola és Gimnázium
  • Forrásértékelés - a szelekció módszerei. Tóth Viktória könyvtárostanár, iskolai könyvtári szaktanácsadó, Budapest IX. Kerületi Szent-Györgyi Albert Általános Iskola és Gimnázium
  • Választás (forrás)listákból - a találati halmaz értékelése. Németh Szilvia könyvtárostanár, Rókusi Általános Iskola, Szeged

Budapest, 2017. október 16.

Program
9.00-10.00 Regisztráció. Lehetőség a pedagógiai múzeum megtekintésére
10.00-10.10 Köszöntő - Péterfi Rita mb. igazgató, EKE OFI Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum
10.10-16.00 Továbbképzés (közben ebédszünet)
16.00-16.10 A továbbképzési igazolások átvétele
 

Téma Oktató Módszer, időkeret
I) Bevezetés
A célok Mit tudnak és mit kell tudniuk a (könyvtárhasználó) diákoknak?
És a versenyen?
Dömsödy Andrea iskolai könyvtári referens, OPKM előadás 15 perc (10.10-)
A Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Verseny 2017/2018. tanévi verseny meghirdetése Tolnai József országos versenyszervező, OPKM előadás 15 perc
A forráskiválasztás. A tananyag struktúrája Dömsödy Andrea iskolai könyvtári referens, OPKM előadás 20 perc
II) A könyvtárhasználati tananyagegység, a forráskiválasztás egy-egy résztémájának részletes feldolgozása
A könyvtárhasználati tananyag, mint a verseny alapja
  • a témakör jelentése, tartalma
  • tantervi követelményei, évfolyamonként, iskolatípusonként

6 csoportvezető
Témák és oktatók lentebb

 

 

csoportos megbeszélés
60 perc
(11.00-)

 

 

Ebédszünet, lehetőség múzeum megtekintésére  

60 perc
(12.00-)

Feladatkészítés
  • témakiválasztás
  • feladattípus kiválasztása
  • megoldókulcs elkészítése
  • egy másik csoport feladatának megoldása
  • az elkészített és mások által kitöltött feladatlap értékelése
  csoportmunka 90 perc (13.00-)
Feladatmegoldás   páros munka 30 perc (14.30-)
Kitöltött feladatok értékelése   csoportos megbeszélés 60 perc (15.00-)

 

Résztémák, csoportvezetők

  • Forrásértékelés - a szelekció szempontjai. Örményiné Farkas Andrea könyvtárostanár, iskolai könyvtári szaktanácsadó, Újpesti Károlyi István Általános Iskola és Gimnázium
  • Forrásértékelés - a szelekció módszerei. Tóth Viktória könyvtárostanár, iskolai könyvtári szaktanácsadó, Budapest IX. Kerületi Szent-Györgyi Albert Általános Iskola és Gimnázium
  • Választás (forrás)listákból - a találati halmaz értékelése. Németh Szilvia könyvtárostanár, Rókusi Általános Iskola, Szeged
  • Választás (forrás)listákból - bibliográfiahasználat. Peternainé Juhász Zsuzsa könyvtárostanár, innovatív mestertanár, Debreceni Ady Endre Gimnázium
  • Munka a forráslistákkal. Fenyvesi Judit könyvtárostanár, Debreceni Fazekas Mihály Gimnázium
  • Forráskiválasztás kézbevétel alapján, egy konkrét mű értékelése. Kürtösi Zsoltné könyvtárostanár, Áldás Utcai Általános Iskola, Budapest
     
A képzés támogatója: Nemzeti Kulturális Alap
Szakmai támogató: Könyvtárostanárok Egyesülete
A megvalósítás együttműködő partnere: Oktatási Hivatal Debreceni Pedagógiai Oktatási Központ