Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 45. hét)

Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.

1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetek

Adámi-Rózsa Zsanett: Beszéljünk róla! – Az örökbefogadó szülők és a pedagógusok kommunikációs képzésének jelentősége Magyarországon In: Új Pedagógiai Szemle 74. 7-8. 2024. - 14-36. p. URL: https://upszonline.hu/index.php?article=740708007

Radó Péter - Setényi János: OktpolCafé 2010–2014 – Múlt és jelen : az Új Pedagógiai Szemle kérdéseire válaszolnak az alapítók: Radó Péter és Setényi János In: Új Pedagógiai Szemle 74. 7-8. 2024. - 5-13. p. URL: https://upszonline.hu/index.php?article=740708006

Emlékkönyv : 25. Cserkész Világtalálkozó, Dél-Korea 2023 [Budapest] : M. Cserkészszövetség, 2024

Márkus Edina - Herczegh Judit - Takács-Miklósi Márta: Mintázatok a kulturális fogyasztásban In: Felsőoktatók a Kárpát-medencében / Pallay Katalin [et al.]. - Debrecen : CHERD, 2024. - 94-101. p.

Demeter-Karászi Zsuzsanna - Pallay Katalin - Pusztai Gabriella: Intézményi kultúra a felsőoktatásban In: Felsőoktatók a Kárpát-medencében / Pallay Katalin [et al.]. - Debrecen : CHERD, 2024. - 90-93. p.

Kuthy-Megyesi Judit: Kulturális tanulás a magyar közművelődés alapdokumentumaiban In: Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 221-240. p.

Forray R. Katalin - Kozma Tamás - Bognár Mária: Fenntartható innováció: A "Kodolányi" esete In: Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 135-149. p.

Trembulyák Márta - Szabóné Pongrácz Petra - Balogh Regina: Jogok, kötelességek, anomáliák az együttnevelésben és a sajátos nevelési igényű tanulók oktatásában In: Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 51-63. p.

Horváth Noémi: A motiváció szerepe az alapiskola alsó tagozatán In: Katedra 31. 10. 2024. - 24-27. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/05/Katedra-folyoirat_31_10_24-27.pdf

Beták Norbert - Varga Tamás: A digitális kompetenciák jelentősége a pedagógusi gyakorlatban In: Katedra 31. 10. 2024. - 21-23. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/05/Katedra-folyoirat_31_10_21-23.pdf

Fodor János - Tószegi Zsuzsanna: A digitalizálás fejlődéstörténete, a személyes adatok és a szerzői jogok védelme a könyvtárakban Budapest : ELTE BTK Könyvtár- és Információtud. Int., 2022

2. Nevelés, család, gyermekvédelem

Veszprémi Attila: Rossz, recsegő daráló : (egyfókuszú recenzió) In: Új Pedagógiai Szemle 74. 7-8. 2024. - 112-115. p. URL: https://upszonline.hu/index.php?article=740708015

Adámi-Rózsa Zsanett: Beszéljünk róla! – Az örökbefogadó szülők és a pedagógusok kommunikációs képzésének jelentősége Magyarországon In: Új Pedagógiai Szemle 74. 7-8. 2024. - 14-36. p. URL: https://upszonline.hu/index.php?article=740708007

Vörösmarthy-Fodróczy Mónika: „Óvodámmal a világ körül” projekt elemzése a globális nevelés aspektusából In: Gyermeknevelés 12. 2. 2024. - 359–373. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9243/7659

Somogyi Anett: Rajzolás az óvodában: történeti áttekintés a 20. század első feléig In: Gyermeknevelés 12. 2. 2024. - 334–353. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9242/7660

Balogh Katalin Gabriella - Kendrella Ágnes: Tervezzünk tudatosan! : Mindenre kiterjedő tervezés az óvodai mindennapokban I : Ősz-tél [Nyíregyháza] : Novum Kvklub, 2024

Bencsikné Molnár Réka - Orbán Dóra - Motolainé Kelemen Kata: Kisgyermeknevelők gyermekfelfogása – Gyermekekről vallott nézetek narratív életútinterjúk tükrében In: Gyermeknevelés 12. 2. 2024. - 265–305. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9240/7662

Böddi Zsófia - Jármi Éva - Serfőző Mónika: Az óvodáskori agresszió és bullying sajátosságai In: Gyermeknevelés 12. 2. 2024. - 245–264. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9037/7666

Miklósi Mónika - Sulyok Róza Sára - Kárpáti Noémi - Vasvári Sarolta - Gallai Mária: Online prevenciós szülőtréning program hatékonyságának vizsgálata randomizált kontrollált elrendezésben In: Gyermeknevelés 12. 2. 2024. - 106-126. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9038/7665

Kóger Yvette: Az óvodák működését szabályozó 1953-as jogszabályok tartalmi fókuszai In: Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 277-291. p.

Szűcs Boglárka: Környezeti nevelők és a környezetvédelem iránt elkötelezett fiatalok pszichés közérzete: motiváció, nehézségek, megküzdés és a kiégés megelőzése In: Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 173-200. p.

Szőcs Levente Álmos - Angyal Zsuzsanna - Varga Attila: A tanulási környezet értelmezése az iskolán kívüli környezeti nevelésben In: Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 76-93. p.

Trembulyák Márta - Szabóné Pongrácz Petra - Balogh Regina: Jogok, kötelességek, anomáliák az együttnevelésben és a sajátos nevelési igényű tanulók oktatásában In: Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 51-63. p.

Fehér Ágota: Az otthon mint érzelmi bázis kapaszkodó házrajzok tükrében In: Katedra 31. 9. 2024. - 14-18. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/04/Katedra-folyoirat_31_09_14-18.pdf

Vass Emília Anna: A kortársbántalmazó magatartás és a szerhasználat kapcsolata. A kortársoktatás lehetőségei a prevenciós és intervenciós programokban In: Szociális szemle 16. 1. 2023. - 27-35. p. URL: https://journals.lib.pte.hu/index.php/szocialisszemle/article/view/6425/6105

Vehrer Adél: Az enkultúráció fogalma multidiszciplináris megközelítésben. Filozófiai, neveléstudományi, kultúrantropológiai és néprajzi aspektusok In: Kultúratudományi szemle 5. 2-3. 2023. - 25-36. p. URL: https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/kulturatudomanyi_szemle_2-3.pdf

Csovcsics Erika: Képzés és praxis az iskolai szociális munkában: Interjú Csovcsics Erika oktatási esélyegyenlőségi szakértővel In: Szociális szemle 15. 1. 2022. - 24-30. p. URL: https://journals.lib.pte.hu/index.php/szocialisszemle/article/view/6526/6186

Olvass többet! határtalanul-magyarul : Nemzetközi olvasást népszerűsítő konferencia Kovászna, 2023. október 28. : A konferencia mottója: Olvasók az olvasókért Sepsiszentgyörgy : [T3 Kiadó], 2023

3. Oktatás, tanulás, pályaválasztás

Bodnár Ildikó: Nyelvtanulásaim története In: Új Pedagógiai Szemle 74. 7-8. 2024. - 121-140. p. URL: https://upszonline.hu/index.php?article=740708018

Dráviczki Sándor: A község tanítója – és mindenese In: Új Pedagógiai Szemle 74. 7-8. 2024. - 109-111. p. URL: https://upszonline.hu/index.php?article=740708014

Somogyi Anett: Rajzolás az óvodában: történeti áttekintés a 20. század első feléig In: Gyermeknevelés 12. 2. 2024. - 334–353. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9242/7660

Diákdiskurzus : Válogatás a tudományos diákköri dolgozatokból és hallgatói tanulmányokból, 2024 Szarvas : Gál Ferenc Egyetem, 2024

Neményi Eszter, C.: A kisgyerekek boldogan tanulnak maguktól, ha nekik való problémákkal birkózhatnak In: Gyermeknevelés 12. 2. 2024. - 242-244. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9032/7671

Pintér Marianna: A matematikai fogalmak, módszerek fejlesztésének hosszú útja In: Gyermeknevelés 12. 2. 2024. - 225-241. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9239/7663

Horti Krisztina - Pintér Klára: Mit játsszunk egy marék dobókockával? In: Gyermeknevelés 12. 2. 2024. - 208-224. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9033/7670

Móricz Márk - Bagota Mónika - Kulman Katalin: Tapasztalatszerzés a sokszázról – egy feladat felrobbanása In: Gyermeknevelés 12. 2. 2024. - 194-207. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9017/7675

A szabadság geometriája : Projektív geometria a Waldorf-iskolákban Budapest : Emil Molt Alapítvány, 2024

Márkus Edina - Herczegh Judit - Takács-Miklósi Márta: Mintázatok a kulturális fogyasztásban In: Felsőoktatók a Kárpát-medencében / Pallay Katalin [et al.]. - Debrecen : CHERD, 2024. - 94-101. p.

Buda András: A digitális tényezők néhány hatása az oktatói munkára In: Felsőoktatók a Kárpát-medencében / Pallay Katalin [et al.]. - Debrecen : CHERD, 2024. - 84-89. p.

Farkasházi Csilla: Szorzáshoz kapcsolódó játékok az alsó tagozatos matematikaórákon : kreativitás, játékos tapasztalatszerzés és gyakorlás, élménypedagógia a matematikaórákon In: Gyermeknevelés 12. 2. 2024. - 171–193. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9030/7673

Kocsis Zsófia - Berei Emese Beáta - Hrabéczy Anett: Az oktatók felsőoktatás- és inkluzív pedagógiai jellemzői, illetve az intézményen belüli kapcsolatok In: Felsőoktatók a Kárpát-medencében / Pallay Katalin [et al.]. - Debrecen : CHERD, 2024. - 65-83. p.

Juhász Valéria - Radics Márta: Beszédprodukciót vizsgáló és beszédprodukciós képességet igénylő nyelvi tesztek iskoláskorig In: Gyermeknevelés 12. 2. 2024. - 127-170. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9141/7664

Pusztai Gabriella - Pallay Katalin - Demeter-Karászi Zsuzsanna: Egyetemi oktatók eredményessége és nemzetközi mobilitása In: Felsőoktatók a Kárpát-medencében / Pallay Katalin [et al.]. - Debrecen : CHERD, 2024. - 54-64. p.

Berei Emese - Tódor Imre - Kovács Klára: Egyetemi oktatók munkahelyének és karrierjének a fenntarthatósága, stressz- és erőforrások az oktatói munkában In: Felsőoktatók a Kárpát-medencében / Pallay Katalin [et al.]. - Debrecen : CHERD, 2024. - 26-47. p.

Felsőoktatók a Kárpát-medencében Debrecen : CHERD, 2024

Bagota Mónika - Kulman Katalin - Ökördi Réka - Sink Renáta - Lénárt István: Plane-sphere comparative geometry: An experiment in the third grade of primary school In: Gyermeknevelés 12. 2. 2024. - 5-23. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9031/7672

Oláh Katalin: "Egyébként...." kutatás és a metodológiailag implicit információk - a kutatási folyamaton kívül eső adatok In: Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 327-335. p.

Esztelecki Péter - Szűts Zoltán: Egy lehetséges forradalom küszöbén. A chatbotok oktatási kihívásai In: Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 266-273. p.

Kuthy-Megyesi Judit: Kulturális tanulás a magyar közművelődés alapdokumentumaiban In: Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 221-240. p.

Juhász ERika - Fintor Gábor: Kultúrafogyasztási és szabadidőeltöltési szokások vizsgálata Magyarországon In: Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 203-220. p.

Bekk Tímea: Az oktatói motiváció a felsőoktatásban In: Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 159-172. p.

Bendeliani, Natia: Higher education teachers' conception of teaching problem-solving In: Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 150-158. p.

Pótfi Melinda - Váradi Judit: Az alapfokú művészetoktatási intézményekben zenét tanuló felnőttek motivációi egy pilot kutatás eredményei tükrében In: Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 105-132. p.

Szőcs Levente Álmos - Angyal Zsuzsanna - Varga Attila: A tanulási környezet értelmezése az iskolán kívüli környezeti nevelésben In: Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 76-93. p.

Csapó Benő: A neveléstudomány nemzetközi fejlődési tendenciái és a magyarországi feladatok In: Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 13-23. p.

Az oktatás határdimenziói Budapest : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes., 2024, Debrecen : Debreceni Egy. K. URL: http://hera.org.hu/wp-content/uploads/2014/02/HERA_%C3%89vk%C3%B6nyv_XI_2024_online.pdf

Puskás Andrea: Játékos szókicstanulás mozgással és drámapedagógiával az idegennyelv-órákon In: Katedra 31. 9. 2024. - 26-30. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/04/Katedra-folyoirat_31_09_26-30.pdf

Majer Tímea: A fejlesztő értékelés lehetőségei matematikaórán In: Katedra 31. 8. 2024. - 15-19. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/03/Katedra-folyoirat_31_08_15-19.pdf

Bodnár Ildikó: Agyagtáblák szólistáitól a középkori kézzel másolt szójegyzékeken át napjaink nyomtatott és digitális szótáraiig : szótárdidaktika – haladóknak In: Új Pedagógiai Szemle 74. 5-6. 2024. - 117-125. p. URL: https://upszonline.hu/resources/volumes/74/issues/05-06/upsz_74(05-06)_2024__014__bodnar_ildiko.pdf

Szloboda-Kovács Emese: Hogyan legyél hang-erős : [Képeskönyv módszertannal és eszközökkel] : [Társas-érzelmi kompetencia fejlesztőfüzet] [Budapest] : Móra, cop. 2024

Innováció a kommunikáció oktatásában : Tanulmányok Budapest : Hungarovox, 2024

Márkus Katalin, P.: Szótárdidaktika az idegennyelv-oktatásban : Szótárak és szótárhasználat a közoktatásban és a felsőoktatásban Magyarországon Budapest : Tinta Kvk., 2024

Passmore, Graham: ISA-guided mentorship and teacher turnover In: Szociális szemle 16. 2. 2023. - 19-42. p. URL: https://journals.lib.pte.hu/index.php/szocialisszemle/article/view/7031/6649

Szilágyi Beatrix - Kocsis Zsófia: Az első lépések : a chem on! mi a reakciód? - saját készítésű társasjáték tesztelésének első eredményei In: Kultúratudományi szemle 5. 4. 2023. - 104-115. p. URL: https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/kulturatudomanyi_szemle_16.pdf

Pipics János: Multidiszciplináris elektronikus tananyag készítése, használata mechanika témakörben - egy tehetséggondozó szakkör terve In: Kultúratudományi szemle 5. 4. 2023. - 91-103. p. URL: https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/kulturatudomanyi_szemle_16.pdf

Béres András: Tanulóközpontú módszerek motivációs elemzése a földrajztanulásban és tanításban In: Kultúratudományi szemle 5. 1. 2023. - 73-96. p. URL: https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/kulturatudomanyi_szemle_2023_1.pdf

Szabó-Kovács Dorottya: Explicit tanítás vagy imitálás? A szótagösszevonás és az átszótagolás lehetséges fejlesztésének vizsgálata magyar ajkú spanyol nyelvtanulók beszédprodukciójában In: Kultúratudományi szemle 5. 1. 2023. - 56-72. p. URL: https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/kulturatudomanyi_szemle_2023_1.pdf

Csákiné Győri Beáta Éva: Kihívások és sikerek az amatőr diákszínjátszásban In: Olvass többet! határtalanul-magyarul : Nemzetközi olvasást népszerűsítő konferencia Kovászna, 2023. október 28. : A konferencia mottója: Olvasók az olvasókért / ... szerk. Molnár Juliánna. - Sepsiszentgyörgy : [T3 Kiadó], 2023. - 111-114. p.

Bagossi Edit: Idegen nyelvi fejlesztés drámapedagógiai módszerekkel : Egy kísérlet és tapasztalatai a Debreceni Ady Endre Gimnáziumban In: Olvass többet! határtalanul-magyarul : Nemzetközi olvasást népszerűsítő konferencia Kovászna, 2023. október 28. : A konferencia mottója: Olvasók az olvasókért / ... szerk. Molnár Juliánna. - Sepsiszentgyörgy : [T3 Kiadó], 2023. - 103-110. p.

László Ildikó: Kortársak a magyarórán. Lehet-e a kötelező olvasmány az olvasóvá nevelés előszobája? In: Olvass többet! határtalanul-magyarul : Nemzetközi olvasást népszerűsítő konferencia Kovászna, 2023. október 28. : A konferencia mottója: Olvasók az olvasókért / ... szerk. Molnár Juliánna. - Sepsiszentgyörgy : [T3 Kiadó], 2023. - 52-59. p.

Bagossi Edit: Drámapedagógiai módszerek az olvasási stratégiák fejlesztéséhez : Inspirációs gondolatsor In: Olvass többet! határtalanul-magyarul : Nemzetközi olvasást népszerűsítő konferencia Kovászna, 2023. október 28. : A konferencia mottója: Olvasók az olvasókért / ... szerk. Molnár Juliánna. - Sepsiszentgyörgy : [T3 Kiadó], 2023. - 32-43. p.

Rácz Edit: Nyelvkönyvek nevelési potenciálja Budapest : KRE, 2023 : L'Harmattan

Moon, Christopher J.: The university of the future and lecturer identity In: Szociális szemle 15. 1. 2022. - 1-7. p. URL: https://journals.lib.pte.hu/index.php/szocialisszemle/article/view/5679/5483

Prescott, Julie - Passmore, Graham: Identity, professional development and thegood, average and weaker teache In: Szociális szemle 15. 2. 2022. - 10-34. p. URL: https://journals.lib.pte.hu/index.php/szocialisszemle/article/view/6093/5798

Haffner-Kiss Alexandra: AZ ösztöndíj pályázathoz kapcsolódó kommunikációs szokások vizsgálata a Z és Y generáció tagjainak körében In: Kultúratudományi Szemle 4. 3-4. 22. - 125-134. p. URL: https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/kulturatudomanyi_szemle_2022_kesz.pdf

Kozma Gábor - Nemeskéri Zsolt - Pongrácz Attila - Zádori Iván: Energiatudatossági és környezeti nevelési programok megvalósítása a magyar felsőoktatásban: egy pilot program értékelése In: Kultúratudományi Szemle 4. 3-4. 2022. - 102-124. p. URL: https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/kulturatudomanyi_szemle_2022_kesz.pdf

Olvass többet! határtalanul-magyarul : Nemzetközi olvasást népszerűsítő konferencia Kovászna, 2023. október 28. : A konferencia mottója: Olvasók az olvasókért Sepsiszentgyörgy : [T3 Kiadó], 2023

4. Neveléstörténet

Somogyi Anett: Rajzolás az óvodában: történeti áttekintés a 20. század első feléig In: Gyermeknevelés 12. 2. 2024. - 334–353. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9242/7660

Darvai Tibor: "The tale of the unfortunate collision of the earthen pot and the iron pot haunted me: Árpád Kiss's recollection of this life and work In: Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 292-305. p.

Kóger Yvette: Az óvodák működését szabályozó 1953-as jogszabályok tartalmi fókuszai In: Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 277-291. p.

Csicsay Alajos: Az első magyar pedagógus (8. rész) In: Katedra 31. 8. 2024. - 22-23. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/03/Katedra-folyoirat_31_08_22-23.pdf

Janus Korczak, a test és a lélek gyógyítója In: Új Élet 79. 15. 2024. - 4. p.

5. Pedagógus, pedagógusképzés

Kerényi Mari: A tanító In: Új Pedagógiai Szemle 74. 7-8. 2024. - 118-120. p. URL: https://upszonline.hu/index.php?article=740708017

Dráviczki Sándor: A község tanítója – és mindenese In: Új Pedagógiai Szemle 74. 7-8. 2024. - 109-111. p. URL: https://upszonline.hu/index.php?article=740708014

Kocsis Zsófia - Berei Emese Beáta - Hrabéczy Anett: Az oktatók felsőoktatás- és inkluzív pedagógiai jellemzői, illetve az intézményen belüli kapcsolatok In: Felsőoktatók a Kárpát-medencében / Pallay Katalin [et al.]. - Debrecen : CHERD, 2024. - 65-83. p.

Pusztai Gabriella - Pallay Katalin - Demeter-Karászi Zsuzsanna: Egyetemi oktatók eredményessége és nemzetközi mobilitása In: Felsőoktatók a Kárpát-medencében / Pallay Katalin [et al.]. - Debrecen : CHERD, 2024. - 54-64. p.

Kovács Klára - Hideg Gabriella: Jóllét és egészség (magatartás) az oktatók körében In: Felsőoktatók a Kárpát-medencében / Pallay Katalin [et al.]. - Debrecen : CHERD, 2024. - 48-53. p.

Berei Emese - Tódor Imre - Kovács Klára: Egyetemi oktatók munkahelyének és karrierjének a fenntarthatósága, stressz- és erőforrások az oktatói munkában In: Felsőoktatók a Kárpát-medencében / Pallay Katalin [et al.]. - Debrecen : CHERD, 2024. - 26-47. p.

Az oktatók szociokulturális és demográfiai jellemzői In: Felsőoktatók a Kárpát-medencében / Pallay Katalin [et al.]. - Debrecen : CHERD, 2024. - 10-25. p.

Márkus Éva - Varga László - Svraka Bernadett - Kissné Zsámboki Réka: Az óvodai nevelés komplex hatásrendszere az óvodapedagógusok szakmai kompetenciáinak tükrében In: Gyermeknevelés 12. 2. 2024. - 84-105. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9036/7667

Oláh Katalin: "Egyébként...." kutatás és a metodológiailag implicit információk - a kutatási folyamaton kívül eső adatok In: Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 327-335. p.

Csicsay Alajos: Az első magyar pedagógus (8. rész) In: Katedra 31. 8. 2024. - 22-23. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/03/Katedra-folyoirat_31_08_22-23.pdf

Janus Korczak, a test és a lélek gyógyítója In: Új Élet 79. 15. 2024. - 4. p.

Passmore, Graham: ISA-guided mentorship and teacher turnover In: Szociális szemle 16. 2. 2023. - 19-42. p. URL: https://journals.lib.pte.hu/index.php/szocialisszemle/article/view/7031/6649

Madácsy József - Erdős Márta, B. - Jávor Rebeka: Oktatói Identitás a Felsőoktatásban: Online Nemzetközi Konferencia, magyar nyelvű szekciók : Pécsi Tudományegyetem, 2022. június 16. In: Szociális szemle 15. 1. 2022. - 39-42. p. URL: https://journals.lib.pte.hu/index.php/szocialisszemle/article/view/5685/5489

Erdős Márta, B. - Jávor Rebeka - Madácsy József: Lecturer identity: Online international conference, english sessions In: Szociális szemle 15. 1. 2022. - 36-38. p. URL: https://journals.lib.pte.hu/index.php/szocialisszemle/article/view/5684/5488

Prescott, Julie - Passmore, Graham: Identity, professional development and thegood, average and weaker teache In: Szociális szemle 15. 2. 2022. - 10-34. p. URL: https://journals.lib.pte.hu/index.php/szocialisszemle/article/view/6093/5798

6. Gyógypedagógia, SNI

Aigner Judit: Hangtársas : Logopédiai társasjáték hangok automatizálásához [Budapest] : Móra, 2024

Nádas Regina: A művészet- és állatasszisztált terápiáknak a tanulásban betöltött segítő, támogató szerepe In: Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 64-75. p.

7. Pszichológia

Széplaki Ildikó: Egyetemisták mentális és fizikai állapota közötti összefüggések vizsgálata első éves egri hallgatók körében In: Új Pedagógiai Szemle 74. 7-8. - 37-56. p. URL: https://upszonline.hu/index.php?article=740708008

Chaosan Lanham, Vijittra - Nagy-Tószegi Cecília: Attitudes toward ethnic minorities among thai students in Chiang Mai, Thailand : Thai középiskolások etnikai kisebbségek iránti attitűdjei a thaiföldi Chiang Mai-ban In: Szociális szemle 17. 1. 2024. - 26-43. p. URL: https://journals.lib.pte.hu/index.php/szocialisszemle/article/view/7678/7164

Kopcsó Krisztina - Ökrös Fruzsina - Boros Julianna: A digitális médiahasználat jellemzői és korrelátumai másfél éves korban: egy reprezentatív magyarországi felmérés eredményei In: Gyermeknevelés 12. 2. 2024. - 306-333. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9241/7661

Watts, Mandisa: Kreatív szenzoros dobozok kíváncsi gyerekeknek : 60 egyszerű játékötlet, amely serkenti az agyfejlődést, csökkenti a szorongást és fejleszti a finommotorikát Budapest : Kulcslyuk K., 2024

Böddi Zsófia - Jármi Éva - Serfőző Mónika: Az óvodáskori agresszió és bullying sajátosságai In: Gyermeknevelés 12. 2. 2024. - 245–264. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9037/7666

Neményi Eszter, C.: A kisgyerekek boldogan tanulnak maguktól, ha nekik való problémákkal birkózhatnak In: Gyermeknevelés 12. 2. 2024. - 242-244. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9032/7671

Non est volentis II. : A Benda Kálmán Szakkollégium legjobb OTDK-dolgozatai, 2022-2023 Budapest : KRE, 2024 : L'Harmattan

Juhász Valéria - Radics Márta: Beszédprodukciót vizsgáló és beszédprodukciós képességet igénylő nyelvi tesztek iskoláskorig In: Gyermeknevelés 12. 2. 2024. - 127-170. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9141/7664

Kovács Klára - Hideg Gabriella: Jóllét és egészség (magatartás) az oktatók körében In: Felsőoktatók a Kárpát-medencében / Pallay Katalin [et al.]. - Debrecen : CHERD, 2024. - 48-53. p.

Berei Emese - Tódor Imre - Kovács Klára: Egyetemi oktatók munkahelyének és karrierjének a fenntarthatósága, stressz- és erőforrások az oktatói munkában In: Felsőoktatók a Kárpát-medencében / Pallay Katalin [et al.]. - Debrecen : CHERD, 2024. - 26-47. p.

Márkus Éva - Varga László - Svraka Bernadett - Kissné Zsámboki Réka: Az óvodai nevelés komplex hatásrendszere az óvodapedagógusok szakmai kompetenciáinak tükrében In: Gyermeknevelés 12. 2. 2024. - 84-105. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9036/7667

Winkler Zsófia - Zsolnai Anikó: A Children and Youth Resilience Measure 5–9 éves gyermekek számára készült kérdőív nyelvi validálása magyar populáción In: Gyermeknevelés 12. 2. 2024. - 63–83. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/8404/7676

Gillet Laura - Kubinyi Enikő: Dogs and children: Exploring the impact of canine interaction on socio-cognitive development in humans In: Gyermeknevelés 12. 2. 2024. - 45-62. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9035/7668

Pintér Marianna: The IT habits and mathematical experience base of the „alpha generation” in Hungary : some results of an online questionnaire survey In: Gyermeknevelés 12. 2. 2024. - 24-44. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9018/7674

Nádas Regina: A művészet- és állatasszisztált terápiáknak a tanulásban betöltött segítő, támogató szerepe In: Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 64-75. p.

Horváth Noémi: A motiváció szerepe az alapiskola alsó tagozatán In: Katedra 31. 10. 2024. - 24-27. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/05/Katedra-folyoirat_31_10_24-27.pdf

Beták Norbert - Varga Tamás: A digitális kompetenciák jelentősége a pedagógusi gyakorlatban In: Katedra 31. 10. 2024. - 21-23. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/05/Katedra-folyoirat_31_10_21-23.pdf

Szloboda-Kovács Emese: Hogyan legyél hang-erős : [Képeskönyv módszertannal és eszközökkel] : [Társas-érzelmi kompetencia fejlesztőfüzet] [Budapest] : Móra, cop. 2024

Kárpáti Gyöngyvér: Önbecsülés... céltudat : Az adleri mélylélektan második évszázada Budapest : Oriold és Társai, 2024

Murár Nóra: Az infokommunikációs technológiai eszközök gyermeki beszédfejlődésre gyakorolt hatásai : válogatás a 36. Országos Tudományos Diákköri Konferencia Tanulás- és Tanításmódszertani – Tudástechnológiai Szekciójának győztes pályamunkáiból In: Kultúratudományi szemle 5. 4. 2023. - 77-90. p. URL: https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/kulturatudomanyi_szemle_16.pdf

Boronkai Dóra: Deixisek a gyermeknyelvben In: Kultúratudományi szemle 5. 2-3. 2023. - 7-24. p. URL: https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/kulturatudomanyi_szemle_2-3.pdf

Borbé Levente: Biblioterápiás utazások diákokkal In: Olvass többet! határtalanul-magyarul : Nemzetközi olvasást népszerűsítő konferencia Kovászna, 2023. október 28. : A konferencia mottója: Olvasók az olvasókért / ... szerk. Molnár Juliánna. - Sepsiszentgyörgy : [T3 Kiadó], 2023. - 47-51. p.

Györkő Enikő: Mentalizációs képességek fejlődése és összefüggése a nyelvi fejlődés zavaraival In: Kultúratudományi Szemle 4. 1-2. 2022. - 65-81. p. URL: https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/ksz_2022_b5_egyben_hv_javitott.pdf

8. Pedagógia, kutatás, általános kérdések

Bencsikné Molnár Réka - Orbán Dóra - Motolainé Kelemen Kata: Kisgyermeknevelők gyermekfelfogása – Gyermekekről vallott nézetek narratív életútinterjúk tükrében In: Gyermeknevelés 12. 2. 2024. - 265–305. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9240/7662

Non est volentis II. : A Benda Kálmán Szakkollégium legjobb OTDK-dolgozatai, 2022-2023 Budapest : KRE, 2024 : L'Harmattan

Felsőoktatók a Kárpát-medencében Debrecen : CHERD, 2024

Winkler Zsófia - Zsolnai Anikó: A Children and Youth Resilience Measure 5–9 éves gyermekek számára készült kérdőív nyelvi validálása magyar populáción In: Gyermeknevelés 12. 2. 2024. - 63–83. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/8404/7676

Oláh Katalin: "Egyébként...." kutatás és a metodológiailag implicit információk - a kutatási folyamaton kívül eső adatok In: Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 327-335. p.

Forray R. Katalin - Kozma Tamás - Bognár Mária: Fenntartható innováció: A "Kodolányi" esete In: Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 135-149. p.

Csapó Benő: A neveléstudomány nemzetközi fejlődési tendenciái és a magyarországi feladatok In: Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 13-23. p.

Az oktatás határdimenziói Budapest : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes., 2024, Debrecen : Debreceni Egy. K. URL: http://hera.org.hu/wp-content/uploads/2014/02/HERA_%C3%89vk%C3%B6nyv_XI_2024_online.pdf