Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 45. hét)
Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.
1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetekAdámi-Rózsa Zsanett:
Beszéljünk róla! – Az örökbefogadó szülők és a pedagógusok kommunikációs képzésének jelentősége Magyarországon
In: Új Pedagógiai Szemle
74. 7-8. 2024. - 14-36. p.
URL:
https://upszonline.hu/index.php?article=740708007
Radó Péter - Setényi János:
OktpolCafé 2010–2014 – Múlt és jelen : az Új Pedagógiai Szemle kérdéseire válaszolnak az alapítók: Radó Péter és Setényi János
In: Új Pedagógiai Szemle
74. 7-8. 2024. - 5-13. p.
URL:
https://upszonline.hu/index.php?article=740708006
Emlékkönyv : 25. Cserkész Világtalálkozó, Dél-Korea 2023
[Budapest] : M. Cserkészszövetség,
2024
Márkus Edina - Herczegh Judit - Takács-Miklósi Márta:
Mintázatok a kulturális fogyasztásban
In:
Felsőoktatók a Kárpát-medencében / Pallay Katalin [et al.]. - Debrecen : CHERD, 2024. - 94-101. p.
Demeter-Karászi Zsuzsanna - Pallay Katalin - Pusztai Gabriella:
Intézményi kultúra a felsőoktatásban
In:
Felsőoktatók a Kárpát-medencében / Pallay Katalin [et al.]. - Debrecen : CHERD, 2024. - 90-93. p.
Kuthy-Megyesi Judit:
Kulturális tanulás a magyar közművelődés alapdokumentumaiban
In:
Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 221-240. p.
Forray R. Katalin - Kozma Tamás - Bognár Mária:
Fenntartható innováció: A "Kodolányi" esete
In:
Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 135-149. p.
Trembulyák Márta - Szabóné Pongrácz Petra - Balogh Regina:
Jogok, kötelességek, anomáliák az együttnevelésben és a sajátos nevelési igényű tanulók oktatásában
In:
Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 51-63. p.
Horváth Noémi:
A motiváció szerepe az alapiskola alsó tagozatán
In: Katedra
31. 10. 2024. - 24-27. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/05/Katedra-folyoirat_31_10_24-27.pdf
Beták Norbert - Varga Tamás:
A digitális kompetenciák jelentősége a pedagógusi gyakorlatban
In: Katedra
31. 10. 2024. - 21-23. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/05/Katedra-folyoirat_31_10_21-23.pdf
Fodor János - Tószegi Zsuzsanna:
A digitalizálás fejlődéstörténete, a személyes adatok és a szerzői jogok védelme a könyvtárakban
Budapest : ELTE BTK Könyvtár- és Információtud. Int.,
2022
2. Nevelés, család, gyermekvédelemVeszprémi Attila:
Rossz, recsegő daráló : (egyfókuszú recenzió)
In: Új Pedagógiai Szemle
74. 7-8. 2024. - 112-115. p.
URL:
https://upszonline.hu/index.php?article=740708015
Adámi-Rózsa Zsanett:
Beszéljünk róla! – Az örökbefogadó szülők és a pedagógusok kommunikációs képzésének jelentősége Magyarországon
In: Új Pedagógiai Szemle
74. 7-8. 2024. - 14-36. p.
URL:
https://upszonline.hu/index.php?article=740708007
Vörösmarthy-Fodróczy Mónika:
„Óvodámmal a világ körül” projekt elemzése a globális nevelés aspektusából
In: Gyermeknevelés
12. 2. 2024. - 359–373. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9243/7659
Somogyi Anett:
Rajzolás az óvodában: történeti áttekintés a 20. század első feléig
In: Gyermeknevelés
12. 2. 2024. - 334–353. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9242/7660
Balogh Katalin Gabriella - Kendrella Ágnes:
Tervezzünk tudatosan! : Mindenre kiterjedő tervezés az óvodai mindennapokban I : Ősz-tél
[Nyíregyháza] : Novum Kvklub,
2024
Bencsikné Molnár Réka - Orbán Dóra - Motolainé Kelemen Kata:
Kisgyermeknevelők gyermekfelfogása – Gyermekekről vallott nézetek narratív életútinterjúk tükrében
In: Gyermeknevelés
12. 2. 2024. - 265–305. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9240/7662
Böddi Zsófia - Jármi Éva - Serfőző Mónika:
Az óvodáskori agresszió és bullying sajátosságai
In: Gyermeknevelés
12. 2. 2024. - 245–264. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9037/7666
Miklósi Mónika - Sulyok Róza Sára - Kárpáti Noémi - Vasvári Sarolta - Gallai Mária:
Online prevenciós szülőtréning program hatékonyságának vizsgálata randomizált kontrollált elrendezésben
In: Gyermeknevelés
12. 2. 2024. - 106-126. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9038/7665
Kóger Yvette:
Az óvodák működését szabályozó 1953-as jogszabályok tartalmi fókuszai
In:
Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 277-291. p.
Szűcs Boglárka:
Környezeti nevelők és a környezetvédelem iránt elkötelezett fiatalok pszichés közérzete: motiváció, nehézségek, megküzdés és a kiégés megelőzése
In:
Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 173-200. p.
Szőcs Levente Álmos - Angyal Zsuzsanna - Varga Attila:
A tanulási környezet értelmezése az iskolán kívüli környezeti nevelésben
In:
Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 76-93. p.
Trembulyák Márta - Szabóné Pongrácz Petra - Balogh Regina:
Jogok, kötelességek, anomáliák az együttnevelésben és a sajátos nevelési igényű tanulók oktatásában
In:
Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 51-63. p.
Fehér Ágota:
Az otthon mint érzelmi bázis kapaszkodó házrajzok tükrében
In: Katedra
31. 9. 2024. - 14-18. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/04/Katedra-folyoirat_31_09_14-18.pdf
Vass Emília Anna:
A kortársbántalmazó magatartás és a szerhasználat kapcsolata. A kortársoktatás lehetőségei a prevenciós és intervenciós programokban
In: Szociális szemle
16. 1. 2023. - 27-35. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/szocialisszemle/article/view/6425/6105
Vehrer Adél:
Az enkultúráció fogalma multidiszciplináris megközelítésben. Filozófiai, neveléstudományi, kultúrantropológiai és néprajzi aspektusok
In: Kultúratudományi szemle
5. 2-3. 2023. - 25-36. p.
URL:
https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/kulturatudomanyi_szemle_2-3.pdf
Csovcsics Erika:
Képzés és praxis az iskolai szociális munkában: Interjú Csovcsics Erika oktatási esélyegyenlőségi szakértővel
In: Szociális szemle
15. 1. 2022. - 24-30. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/szocialisszemle/article/view/6526/6186
Olvass többet! határtalanul-magyarul : Nemzetközi olvasást népszerűsítő konferencia Kovászna, 2023. október 28. : A konferencia mottója: Olvasók az olvasókért
Sepsiszentgyörgy : [T3 Kiadó],
2023
3. Oktatás, tanulás, pályaválasztásBodnár Ildikó:
Nyelvtanulásaim története
In: Új Pedagógiai Szemle
74. 7-8. 2024. - 121-140. p.
URL:
https://upszonline.hu/index.php?article=740708018
Dráviczki Sándor:
A község tanítója – és mindenese
In: Új Pedagógiai Szemle
74. 7-8. 2024. - 109-111. p.
URL:
https://upszonline.hu/index.php?article=740708014
Somogyi Anett:
Rajzolás az óvodában: történeti áttekintés a 20. század első feléig
In: Gyermeknevelés
12. 2. 2024. - 334–353. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9242/7660
Diákdiskurzus : Válogatás a tudományos diákköri dolgozatokból és hallgatói tanulmányokból, 2024
Szarvas : Gál Ferenc Egyetem,
2024
Neményi Eszter, C.:
A kisgyerekek boldogan tanulnak maguktól, ha nekik való problémákkal birkózhatnak
In: Gyermeknevelés
12. 2. 2024. - 242-244. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9032/7671
Pintér Marianna:
A matematikai fogalmak, módszerek fejlesztésének hosszú útja
In: Gyermeknevelés
12. 2. 2024. - 225-241. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9239/7663
Horti Krisztina - Pintér Klára:
Mit játsszunk egy marék dobókockával?
In: Gyermeknevelés
12. 2. 2024. - 208-224. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9033/7670
Móricz Márk - Bagota Mónika - Kulman Katalin:
Tapasztalatszerzés a sokszázról – egy feladat felrobbanása
In: Gyermeknevelés
12. 2. 2024. - 194-207. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9017/7675
A szabadság geometriája : Projektív geometria a Waldorf-iskolákban
Budapest : Emil Molt Alapítvány,
2024
Márkus Edina - Herczegh Judit - Takács-Miklósi Márta:
Mintázatok a kulturális fogyasztásban
In:
Felsőoktatók a Kárpát-medencében / Pallay Katalin [et al.]. - Debrecen : CHERD, 2024. - 94-101. p.
Buda András:
A digitális tényezők néhány hatása az oktatói munkára
In:
Felsőoktatók a Kárpát-medencében / Pallay Katalin [et al.]. - Debrecen : CHERD, 2024. - 84-89. p.
Farkasházi Csilla:
Szorzáshoz kapcsolódó játékok az alsó tagozatos matematikaórákon : kreativitás, játékos tapasztalatszerzés és gyakorlás, élménypedagógia a matematikaórákon
In: Gyermeknevelés
12. 2. 2024. - 171–193. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9030/7673
Kocsis Zsófia - Berei Emese Beáta - Hrabéczy Anett:
Az oktatók felsőoktatás- és inkluzív pedagógiai jellemzői, illetve az intézményen belüli kapcsolatok
In:
Felsőoktatók a Kárpát-medencében / Pallay Katalin [et al.]. - Debrecen : CHERD, 2024. - 65-83. p.
Juhász Valéria - Radics Márta:
Beszédprodukciót vizsgáló és beszédprodukciós képességet igénylő nyelvi tesztek iskoláskorig
In: Gyermeknevelés
12. 2. 2024. - 127-170. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9141/7664
Pusztai Gabriella - Pallay Katalin - Demeter-Karászi Zsuzsanna:
Egyetemi oktatók eredményessége és nemzetközi mobilitása
In:
Felsőoktatók a Kárpát-medencében / Pallay Katalin [et al.]. - Debrecen : CHERD, 2024. - 54-64. p.
Berei Emese - Tódor Imre - Kovács Klára:
Egyetemi oktatók munkahelyének és karrierjének a fenntarthatósága, stressz- és erőforrások az oktatói munkában
In:
Felsőoktatók a Kárpát-medencében / Pallay Katalin [et al.]. - Debrecen : CHERD, 2024. - 26-47. p.
Felsőoktatók a Kárpát-medencében
Debrecen : CHERD,
2024
Bagota Mónika - Kulman Katalin - Ökördi Réka - Sink Renáta - Lénárt István:
Plane-sphere comparative geometry: An experiment in the third grade of primary school
In: Gyermeknevelés
12. 2. 2024. - 5-23. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9031/7672
Oláh Katalin:
"Egyébként...." kutatás és a metodológiailag implicit információk - a kutatási folyamaton kívül eső adatok
In:
Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 327-335. p.
Esztelecki Péter - Szűts Zoltán:
Egy lehetséges forradalom küszöbén. A chatbotok oktatási kihívásai
In:
Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 266-273. p.
Kuthy-Megyesi Judit:
Kulturális tanulás a magyar közművelődés alapdokumentumaiban
In:
Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 221-240. p.
Juhász ERika - Fintor Gábor:
Kultúrafogyasztási és szabadidőeltöltési szokások vizsgálata Magyarországon
In:
Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 203-220. p.
Bekk Tímea:
Az oktatói motiváció a felsőoktatásban
In:
Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 159-172. p.
Bendeliani, Natia:
Higher education teachers' conception of teaching problem-solving
In:
Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 150-158. p.
Pótfi Melinda - Váradi Judit:
Az alapfokú művészetoktatási intézményekben zenét tanuló felnőttek motivációi egy pilot kutatás eredményei tükrében
In:
Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 105-132. p.
Szőcs Levente Álmos - Angyal Zsuzsanna - Varga Attila:
A tanulási környezet értelmezése az iskolán kívüli környezeti nevelésben
In:
Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 76-93. p.
Csapó Benő:
A neveléstudomány nemzetközi fejlődési tendenciái és a magyarországi feladatok
In:
Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 13-23. p.
Az oktatás határdimenziói
Budapest : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes.,
2024, Debrecen : Debreceni Egy. K.
URL:
http://hera.org.hu/wp-content/uploads/2014/02/HERA_%C3%89vk%C3%B6nyv_XI_2024_online.pdf
Puskás Andrea:
Játékos szókicstanulás mozgással és drámapedagógiával az idegennyelv-órákon
In: Katedra
31. 9. 2024. - 26-30. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/04/Katedra-folyoirat_31_09_26-30.pdf
Majer Tímea:
A fejlesztő értékelés lehetőségei matematikaórán
In: Katedra
31. 8. 2024. - 15-19. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/03/Katedra-folyoirat_31_08_15-19.pdf
Bodnár Ildikó:
Agyagtáblák szólistáitól a középkori kézzel másolt szójegyzékeken át napjaink nyomtatott és digitális szótáraiig : szótárdidaktika – haladóknak
In: Új Pedagógiai Szemle
74. 5-6. 2024. - 117-125. p.
URL:
https://upszonline.hu/resources/volumes/74/issues/05-06/upsz_74(05-06)_2024__014__bodnar_ildiko.pdf
Szloboda-Kovács Emese:
Hogyan legyél hang-erős : [Képeskönyv módszertannal és eszközökkel] : [Társas-érzelmi kompetencia fejlesztőfüzet]
[Budapest] : Móra,
cop. 2024
Innováció a kommunikáció oktatásában : Tanulmányok
Budapest : Hungarovox,
2024
Márkus Katalin, P.:
Szótárdidaktika az idegennyelv-oktatásban : Szótárak és szótárhasználat a közoktatásban és a felsőoktatásban Magyarországon
Budapest : Tinta Kvk.,
2024
Passmore, Graham:
ISA-guided mentorship and teacher turnover
In: Szociális szemle
16. 2. 2023. - 19-42. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/szocialisszemle/article/view/7031/6649
Szilágyi Beatrix - Kocsis Zsófia:
Az első lépések : a chem on! mi a reakciód? - saját készítésű társasjáték tesztelésének első eredményei
In: Kultúratudományi szemle
5. 4. 2023. - 104-115. p.
URL:
https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/kulturatudomanyi_szemle_16.pdf
Pipics János:
Multidiszciplináris elektronikus tananyag készítése, használata mechanika témakörben - egy tehetséggondozó szakkör terve
In: Kultúratudományi szemle
5. 4. 2023. - 91-103. p.
URL:
https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/kulturatudomanyi_szemle_16.pdf
Béres András:
Tanulóközpontú módszerek motivációs elemzése a földrajztanulásban és tanításban
In: Kultúratudományi szemle
5. 1. 2023. - 73-96. p.
URL:
https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/kulturatudomanyi_szemle_2023_1.pdf
Szabó-Kovács Dorottya:
Explicit tanítás vagy imitálás? A szótagösszevonás és az átszótagolás lehetséges fejlesztésének vizsgálata magyar ajkú spanyol nyelvtanulók beszédprodukciójában
In: Kultúratudományi szemle
5. 1. 2023. - 56-72. p.
URL:
https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/kulturatudomanyi_szemle_2023_1.pdf
Csákiné Győri Beáta Éva:
Kihívások és sikerek az amatőr diákszínjátszásban
In:
Olvass többet! határtalanul-magyarul : Nemzetközi olvasást népszerűsítő konferencia Kovászna, 2023. október 28. : A konferencia mottója: Olvasók az olvasókért / ... szerk. Molnár Juliánna. - Sepsiszentgyörgy : [T3 Kiadó], 2023. - 111-114. p.
Bagossi Edit:
Idegen nyelvi fejlesztés drámapedagógiai módszerekkel : Egy kísérlet és tapasztalatai a Debreceni Ady Endre Gimnáziumban
In:
Olvass többet! határtalanul-magyarul : Nemzetközi olvasást népszerűsítő konferencia Kovászna, 2023. október 28. : A konferencia mottója: Olvasók az olvasókért / ... szerk. Molnár Juliánna. - Sepsiszentgyörgy : [T3 Kiadó], 2023. - 103-110. p.
László Ildikó:
Kortársak a magyarórán. Lehet-e a kötelező olvasmány az olvasóvá nevelés előszobája?
In:
Olvass többet! határtalanul-magyarul : Nemzetközi olvasást népszerűsítő konferencia Kovászna, 2023. október 28. : A konferencia mottója: Olvasók az olvasókért / ... szerk. Molnár Juliánna. - Sepsiszentgyörgy : [T3 Kiadó], 2023. - 52-59. p.
Bagossi Edit:
Drámapedagógiai módszerek az olvasási stratégiák fejlesztéséhez : Inspirációs gondolatsor
In:
Olvass többet! határtalanul-magyarul : Nemzetközi olvasást népszerűsítő konferencia Kovászna, 2023. október 28. : A konferencia mottója: Olvasók az olvasókért / ... szerk. Molnár Juliánna. - Sepsiszentgyörgy : [T3 Kiadó], 2023. - 32-43. p.
Rácz Edit:
Nyelvkönyvek nevelési potenciálja
Budapest : KRE,
2023 : L'Harmattan
Moon, Christopher J.:
The university of the future and lecturer identity
In: Szociális szemle
15. 1. 2022. - 1-7. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/szocialisszemle/article/view/5679/5483
Prescott, Julie - Passmore, Graham:
Identity, professional development and thegood, average and weaker teache
In: Szociális szemle
15. 2. 2022. - 10-34. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/szocialisszemle/article/view/6093/5798
Haffner-Kiss Alexandra:
AZ ösztöndíj pályázathoz kapcsolódó kommunikációs szokások vizsgálata a Z és Y generáció tagjainak körében
In: Kultúratudományi Szemle
4. 3-4. 22. - 125-134. p.
URL:
https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/kulturatudomanyi_szemle_2022_kesz.pdf
Kozma Gábor - Nemeskéri Zsolt - Pongrácz Attila - Zádori Iván:
Energiatudatossági és környezeti nevelési programok megvalósítása a magyar felsőoktatásban: egy pilot program értékelése
In: Kultúratudományi Szemle
4. 3-4. 2022. - 102-124. p.
URL:
https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/kulturatudomanyi_szemle_2022_kesz.pdf
Olvass többet! határtalanul-magyarul : Nemzetközi olvasást népszerűsítő konferencia Kovászna, 2023. október 28. : A konferencia mottója: Olvasók az olvasókért
Sepsiszentgyörgy : [T3 Kiadó],
2023
4. NeveléstörténetSomogyi Anett:
Rajzolás az óvodában: történeti áttekintés a 20. század első feléig
In: Gyermeknevelés
12. 2. 2024. - 334–353. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9242/7660
Darvai Tibor:
"The tale of the unfortunate collision of the earthen pot and the iron pot haunted me: Árpád Kiss's recollection of this life and work
In:
Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 292-305. p.
Kóger Yvette:
Az óvodák működését szabályozó 1953-as jogszabályok tartalmi fókuszai
In:
Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 277-291. p.
Csicsay Alajos:
Az első magyar pedagógus (8. rész)
In: Katedra
31. 8. 2024. - 22-23. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/03/Katedra-folyoirat_31_08_22-23.pdf
Janus Korczak, a test és a lélek gyógyítója
In: Új Élet
79. 15. 2024. - 4. p.
5. Pedagógus, pedagógusképzésKerényi Mari:
A tanító
In: Új Pedagógiai Szemle
74. 7-8. 2024. - 118-120. p.
URL:
https://upszonline.hu/index.php?article=740708017
Dráviczki Sándor:
A község tanítója – és mindenese
In: Új Pedagógiai Szemle
74. 7-8. 2024. - 109-111. p.
URL:
https://upszonline.hu/index.php?article=740708014
Kocsis Zsófia - Berei Emese Beáta - Hrabéczy Anett:
Az oktatók felsőoktatás- és inkluzív pedagógiai jellemzői, illetve az intézményen belüli kapcsolatok
In:
Felsőoktatók a Kárpát-medencében / Pallay Katalin [et al.]. - Debrecen : CHERD, 2024. - 65-83. p.
Pusztai Gabriella - Pallay Katalin - Demeter-Karászi Zsuzsanna:
Egyetemi oktatók eredményessége és nemzetközi mobilitása
In:
Felsőoktatók a Kárpát-medencében / Pallay Katalin [et al.]. - Debrecen : CHERD, 2024. - 54-64. p.
Kovács Klára - Hideg Gabriella:
Jóllét és egészség (magatartás) az oktatók körében
In:
Felsőoktatók a Kárpát-medencében / Pallay Katalin [et al.]. - Debrecen : CHERD, 2024. - 48-53. p.
Berei Emese - Tódor Imre - Kovács Klára:
Egyetemi oktatók munkahelyének és karrierjének a fenntarthatósága, stressz- és erőforrások az oktatói munkában
In:
Felsőoktatók a Kárpát-medencében / Pallay Katalin [et al.]. - Debrecen : CHERD, 2024. - 26-47. p.
Az oktatók szociokulturális és demográfiai jellemzői
In:
Felsőoktatók a Kárpát-medencében / Pallay Katalin [et al.]. - Debrecen : CHERD, 2024. - 10-25. p.
Márkus Éva - Varga László - Svraka Bernadett - Kissné Zsámboki Réka:
Az óvodai nevelés komplex hatásrendszere az óvodapedagógusok szakmai kompetenciáinak tükrében
In: Gyermeknevelés
12. 2. 2024. - 84-105. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9036/7667
Oláh Katalin:
"Egyébként...." kutatás és a metodológiailag implicit információk - a kutatási folyamaton kívül eső adatok
In:
Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 327-335. p.
Csicsay Alajos:
Az első magyar pedagógus (8. rész)
In: Katedra
31. 8. 2024. - 22-23. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/03/Katedra-folyoirat_31_08_22-23.pdf
Janus Korczak, a test és a lélek gyógyítója
In: Új Élet
79. 15. 2024. - 4. p.
Passmore, Graham:
ISA-guided mentorship and teacher turnover
In: Szociális szemle
16. 2. 2023. - 19-42. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/szocialisszemle/article/view/7031/6649
Madácsy József - Erdős Márta, B. - Jávor Rebeka:
Oktatói Identitás a Felsőoktatásban: Online Nemzetközi Konferencia, magyar nyelvű szekciók : Pécsi Tudományegyetem, 2022. június 16.
In: Szociális szemle
15. 1. 2022. - 39-42. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/szocialisszemle/article/view/5685/5489
Erdős Márta, B. - Jávor Rebeka - Madácsy József:
Lecturer identity: Online international conference, english sessions
In: Szociális szemle
15. 1. 2022. - 36-38. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/szocialisszemle/article/view/5684/5488
Prescott, Julie - Passmore, Graham:
Identity, professional development and thegood, average and weaker teache
In: Szociális szemle
15. 2. 2022. - 10-34. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/szocialisszemle/article/view/6093/5798
6. Gyógypedagógia, SNIAigner Judit:
Hangtársas : Logopédiai társasjáték hangok automatizálásához
[Budapest] : Móra,
2024
Nádas Regina:
A művészet- és állatasszisztált terápiáknak a tanulásban betöltött segítő, támogató szerepe
In:
Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 64-75. p.
7. PszichológiaSzéplaki Ildikó:
Egyetemisták mentális és fizikai állapota közötti összefüggések vizsgálata első éves egri hallgatók körében
In: Új Pedagógiai Szemle
74. 7-8. - 37-56. p.
URL:
https://upszonline.hu/index.php?article=740708008
Chaosan Lanham, Vijittra - Nagy-Tószegi Cecília:
Attitudes toward ethnic minorities among thai students in Chiang Mai, Thailand : Thai középiskolások etnikai kisebbségek iránti attitűdjei a thaiföldi Chiang Mai-ban
In: Szociális szemle
17. 1. 2024. - 26-43. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/szocialisszemle/article/view/7678/7164
Kopcsó Krisztina - Ökrös Fruzsina - Boros Julianna:
A digitális médiahasználat jellemzői és korrelátumai másfél éves korban: egy reprezentatív magyarországi felmérés eredményei
In: Gyermeknevelés
12. 2. 2024. - 306-333. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9241/7661
Watts, Mandisa:
Kreatív szenzoros dobozok kíváncsi gyerekeknek : 60 egyszerű játékötlet, amely serkenti az agyfejlődést, csökkenti a szorongást és fejleszti a finommotorikát
Budapest : Kulcslyuk K.,
2024
Böddi Zsófia - Jármi Éva - Serfőző Mónika:
Az óvodáskori agresszió és bullying sajátosságai
In: Gyermeknevelés
12. 2. 2024. - 245–264. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9037/7666
Neményi Eszter, C.:
A kisgyerekek boldogan tanulnak maguktól, ha nekik való problémákkal birkózhatnak
In: Gyermeknevelés
12. 2. 2024. - 242-244. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9032/7671
Non est volentis II. : A Benda Kálmán Szakkollégium legjobb OTDK-dolgozatai, 2022-2023
Budapest : KRE,
2024 : L'Harmattan
Juhász Valéria - Radics Márta:
Beszédprodukciót vizsgáló és beszédprodukciós képességet igénylő nyelvi tesztek iskoláskorig
In: Gyermeknevelés
12. 2. 2024. - 127-170. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9141/7664
Kovács Klára - Hideg Gabriella:
Jóllét és egészség (magatartás) az oktatók körében
In:
Felsőoktatók a Kárpát-medencében / Pallay Katalin [et al.]. - Debrecen : CHERD, 2024. - 48-53. p.
Berei Emese - Tódor Imre - Kovács Klára:
Egyetemi oktatók munkahelyének és karrierjének a fenntarthatósága, stressz- és erőforrások az oktatói munkában
In:
Felsőoktatók a Kárpát-medencében / Pallay Katalin [et al.]. - Debrecen : CHERD, 2024. - 26-47. p.
Márkus Éva - Varga László - Svraka Bernadett - Kissné Zsámboki Réka:
Az óvodai nevelés komplex hatásrendszere az óvodapedagógusok szakmai kompetenciáinak tükrében
In: Gyermeknevelés
12. 2. 2024. - 84-105. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9036/7667
Winkler Zsófia - Zsolnai Anikó:
A Children and Youth Resilience Measure 5–9 éves gyermekek számára készült kérdőív nyelvi validálása magyar populáción
In: Gyermeknevelés
12. 2. 2024. - 63–83. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/8404/7676
Gillet Laura - Kubinyi Enikő:
Dogs and children: Exploring the impact of canine interaction on socio-cognitive development in humans
In: Gyermeknevelés
12. 2. 2024. - 45-62. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9035/7668
Pintér Marianna:
The IT habits and mathematical experience base of the „alpha generation” in Hungary : some results of an online questionnaire survey
In: Gyermeknevelés
12. 2. 2024. - 24-44. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9018/7674
Nádas Regina:
A művészet- és állatasszisztált terápiáknak a tanulásban betöltött segítő, támogató szerepe
In:
Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 64-75. p.
Horváth Noémi:
A motiváció szerepe az alapiskola alsó tagozatán
In: Katedra
31. 10. 2024. - 24-27. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/05/Katedra-folyoirat_31_10_24-27.pdf
Beták Norbert - Varga Tamás:
A digitális kompetenciák jelentősége a pedagógusi gyakorlatban
In: Katedra
31. 10. 2024. - 21-23. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/05/Katedra-folyoirat_31_10_21-23.pdf
Szloboda-Kovács Emese:
Hogyan legyél hang-erős : [Képeskönyv módszertannal és eszközökkel] : [Társas-érzelmi kompetencia fejlesztőfüzet]
[Budapest] : Móra,
cop. 2024
Kárpáti Gyöngyvér:
Önbecsülés... céltudat : Az adleri mélylélektan második évszázada
Budapest : Oriold és Társai,
2024
Murár Nóra:
Az infokommunikációs technológiai eszközök gyermeki beszédfejlődésre gyakorolt hatásai : válogatás a 36. Országos Tudományos Diákköri Konferencia Tanulás- és Tanításmódszertani – Tudástechnológiai Szekciójának győztes pályamunkáiból
In: Kultúratudományi szemle
5. 4. 2023. - 77-90. p.
URL:
https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/kulturatudomanyi_szemle_16.pdf
Boronkai Dóra:
Deixisek a gyermeknyelvben
In: Kultúratudományi szemle
5. 2-3. 2023. - 7-24. p.
URL:
https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/kulturatudomanyi_szemle_2-3.pdf
Borbé Levente:
Biblioterápiás utazások diákokkal
In:
Olvass többet! határtalanul-magyarul : Nemzetközi olvasást népszerűsítő konferencia Kovászna, 2023. október 28. : A konferencia mottója: Olvasók az olvasókért / ... szerk. Molnár Juliánna. - Sepsiszentgyörgy : [T3 Kiadó], 2023. - 47-51. p.
Györkő Enikő:
Mentalizációs képességek fejlődése és összefüggése a nyelvi fejlődés zavaraival
In: Kultúratudományi Szemle
4. 1-2. 2022. - 65-81. p.
URL:
https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/ksz_2022_b5_egyben_hv_javitott.pdf
8. Pedagógia, kutatás, általános kérdésekBencsikné Molnár Réka - Orbán Dóra - Motolainé Kelemen Kata:
Kisgyermeknevelők gyermekfelfogása – Gyermekekről vallott nézetek narratív életútinterjúk tükrében
In: Gyermeknevelés
12. 2. 2024. - 265–305. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9240/7662
Non est volentis II. : A Benda Kálmán Szakkollégium legjobb OTDK-dolgozatai, 2022-2023
Budapest : KRE,
2024 : L'Harmattan
Felsőoktatók a Kárpát-medencében
Debrecen : CHERD,
2024
Winkler Zsófia - Zsolnai Anikó:
A Children and Youth Resilience Measure 5–9 éves gyermekek számára készült kérdőív nyelvi validálása magyar populáción
In: Gyermeknevelés
12. 2. 2024. - 63–83. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/8404/7676
Oláh Katalin:
"Egyébként...." kutatás és a metodológiailag implicit információk - a kutatási folyamaton kívül eső adatok
In:
Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 327-335. p.
Forray R. Katalin - Kozma Tamás - Bognár Mária:
Fenntartható innováció: A "Kodolányi" esete
In:
Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 135-149. p.
Csapó Benő:
A neveléstudomány nemzetközi fejlődési tendenciái és a magyarországi feladatok
In:
Az oktatás határdimenziói / szerk. Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella. - Budapest; Debrecen : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes. : Debreceni Egy. K., 2024. - 13-23. p.
Az oktatás határdimenziói
Budapest : M. Nevelés- és Oktatáskutatók Egyes.,
2024, Debrecen : Debreceni Egy. K.
URL:
http://hera.org.hu/wp-content/uploads/2014/02/HERA_%C3%89vk%C3%B6nyv_XI_2024_online.pdf