Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 39. hét)
Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.
1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetekVámossy Erzsébet:
Legyen öröm az iskolakezdés határtalanul!
In: Új Ember
81. 36. 2025. - 5. p.
Több ezer gyermeknek könnyebb lesz a tanév
In: Új Ember
81. 36. 2025. - 5. p.
Sárközi Zsuzsa - Nagy Melinda-Katalin - Vörös Alpár István Vita - Karácsony János:
Magyar nyelvű fizikaoktatás a Babes-Bolyai Tudományegyetemen 1990 és 2025 között
In: Fizikai Szemle
75. 9. 2025. - 294-298. p.
Sütő Zsuzsanna:
From Ukraine to Hungary: A specific case of student mobility
In: Central European Journal of Educational Research
6. 2. 2024. - 101-103. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/CEJER/article/view/15413/13516
Maruatona, Rorisang - Maseko, Nonhlanhla Desiree:
Family-school partnerships in improving academic performance of grade 10 learners in a rural public school
In: Central European Journal of Educational Research
6. 2. 2024. - 42–51. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/CEJER/article/view/15187/13511
2. Nevelés, család, gyermekvédelemBelkovics Judit:
Egy iskolapszichológus gondolatai az iskolai zaklatásról
In: Katedra
32. 9-10. 2025.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_09-10_17/
Molnár Balázs:
A művészi látásmód intelligenciájának (MLI) koragyermekkori fejlődéstámogatása
In: Katedra
32. 9-10. 2025.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_09-10_10/
Kacz Klára:
Tanári kiégés: okok, felismerés, megelőzés
In: Katedra
32. 9-10. 2025.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_09-10_07/
Máltai Szimfónia program óvodásoknak is
In: Új Ember
81. 36. 2025. - 8. p.
3. Oktatás, tanulás, pályaválasztásDancsa Dániel:
3D-modellek létrehozása az oktatáshoz
In: Katedra
32. 9-10. 2025.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_09-10_19/
Kubinger-Pillmann Judit:
A digitális történetmesélés módszerének alkalmazási lehetőségei az óvodai mindennapokban
In: Katedra
32. 9-10. 2025.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_09-10_12/
Sárközi Zsuzsa - Nagy Melinda-Katalin - Vörös Alpár István Vita - Karácsony János:
Magyar nyelvű fizikaoktatás a Babes-Bolyai Tudományegyetemen 1990 és 2025 között
In: Fizikai Szemle
75. 9. 2025. - 294-298. p.
Hegedűs Gabriella Ildikó:
Participation in shadow education in church- and statemaintained schools: The role of cultural and social capital
In: Central European Journal of Educational Research
6. 2. 2024. - 60–75. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/CEJER/article/view/15117/13513
4. NeveléstörténetCsicsay Alajos:
Nagy László, a gyermektanulmányozás magyar úttörője
In: Katedra
32. 9-10. 2025.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_09-10_18/
Csicsay Alajos:
A II. Országos és Egyetemes Tanügyi Kongresszus
In: Katedra
32. 7-8. 2025.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_07-08_14/
5. Pedagógus, pedagógusképzésCsicsay Alajos:
Nagy László, a gyermektanulmányozás magyar úttörője
In: Katedra
32. 9-10. 2025.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_09-10_18/
6. Gyógypedagógia, SNI7. PszichológiaJuhász Valéria:
A matematikai szöveges feladatok és a szövegértés összefüggése, illetve azok alkalmazása óvodáskorban : [3. rész]
In: Katedra
32. 9-10. 2025.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_09-10_15/
Kovács Patrícia:
Gyógyító történetek. Bevezetés a terápiás mese és a meseterápia világába
In: Katedra
32. 9-10. 2025.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_09-10_11/
Juhász Valéria:
A számolási képesség fejlődése, az óvodások számolási képességét mérő tesztek, illetve ezek nyelvi fejlettséghez kapcsolódó kérdései : [2. rész]
In: Katedra
32. 7-8. 2025.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_07-08_15/
Abdullah, Berivan Mohammed Ahmed - Dabney-Fekete Ilona - Ceglédi Tímea :
Educational psychology : [könyvismertetés]
In: Central European Journal of Educational Research
6. 2. 2024. - 108-111. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/CEJER/article/view/15070/13518
8. Pedagógia, kutatás, általános kérdésekHenczi Bernadett - Henczi Lajos:
A fiatalok pénzügyi műveltsége : a Magyar Pénzmúzeum és Látogatóközpont mint a "ma iskolája" 2. rész
In: Valóság
68. 9. 2025. - 73-88. p.
Schmidt Klaudia:
Közönségbevonás a magyar kiállítóterekben: gyakorlatok, kihívások és lehetőségek
In: Valóság
68. 9. 2025. - 58-72. p.
Juhász Valéria:
A matematikai szöveges feladatok és a szövegértés összefüggése, illetve azok alkalmazása óvodáskorban : [3. rész]
In: Katedra
32. 9-10. 2025.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_09-10_15/
Juhász Valéria:
A számolási képesség fejlődése, az óvodások számolási képességét mérő tesztek, illetve ezek nyelvi fejlettséghez kapcsolódó kérdései : [2. rész]
In: Katedra
32. 7-8. 2025.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_07-08_15/
Abdullah, Berivan Mohammed Ahmed - Dabney-Fekete Ilona - Ceglédi Tímea :
Educational psychology : [könyvismertetés]
In: Central European Journal of Educational Research
6. 2. 2024. - 108-111. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/CEJER/article/view/15070/13518