Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 39. hét)

Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.

1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetek

Vámossy Erzsébet: Legyen öröm az iskolakezdés határtalanul! In: Új Ember 81. 36. 2025. - 5. p.

Több ezer gyermeknek könnyebb lesz a tanév In: Új Ember 81. 36. 2025. - 5. p.

Sárközi Zsuzsa - Nagy Melinda-Katalin - Vörös Alpár István Vita - Karácsony János: Magyar nyelvű fizikaoktatás a Babes-Bolyai Tudományegyetemen 1990 és 2025 között In: Fizikai Szemle 75. 9. 2025. - 294-298. p.

Sütő Zsuzsanna: From Ukraine to Hungary: A specific case of student mobility In: Central European Journal of Educational Research 6. 2. 2024. - 101-103. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/CEJER/article/view/15413/13516

Maruatona, Rorisang - Maseko, Nonhlanhla Desiree: Family-school partnerships in improving academic performance of grade 10 learners in a rural public school In: Central European Journal of Educational Research 6. 2. 2024. - 42–51. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/CEJER/article/view/15187/13511

2. Nevelés, család, gyermekvédelem

Belkovics Judit: Egy iskolapszichológus gondolatai az iskolai zaklatásról In: Katedra 32. 9-10. 2025. URL: https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_09-10_17/

Molnár Balázs: A művészi látásmód intelligenciájának (MLI) koragyermekkori fejlődéstámogatása In: Katedra 32. 9-10. 2025. URL: https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_09-10_10/

Kacz Klára: Tanári kiégés: okok, felismerés, megelőzés In: Katedra 32. 9-10. 2025. URL: https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_09-10_07/

Máltai Szimfónia program óvodásoknak is In: Új Ember 81. 36. 2025. - 8. p.

3. Oktatás, tanulás, pályaválasztás

Dancsa Dániel: 3D-modellek létrehozása az oktatáshoz In: Katedra 32. 9-10. 2025. URL: https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_09-10_19/

Kubinger-Pillmann Judit: A digitális történetmesélés módszerének alkalmazási lehetőségei az óvodai mindennapokban In: Katedra 32. 9-10. 2025. URL: https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_09-10_12/

Sárközi Zsuzsa - Nagy Melinda-Katalin - Vörös Alpár István Vita - Karácsony János: Magyar nyelvű fizikaoktatás a Babes-Bolyai Tudományegyetemen 1990 és 2025 között In: Fizikai Szemle 75. 9. 2025. - 294-298. p.

Hegedűs Gabriella Ildikó: Participation in shadow education in church- and statemaintained schools: The role of cultural and social capital In: Central European Journal of Educational Research 6. 2. 2024. - 60–75. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/CEJER/article/view/15117/13513

4. Neveléstörténet

Csicsay Alajos: Nagy László, a gyermektanulmányozás magyar úttörője In: Katedra 32. 9-10. 2025. URL: https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_09-10_18/

Csicsay Alajos: A II. Országos és Egyetemes Tanügyi Kongresszus In: Katedra 32. 7-8. 2025. URL: https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_07-08_14/

5. Pedagógus, pedagógusképzés

Csicsay Alajos: Nagy László, a gyermektanulmányozás magyar úttörője In: Katedra 32. 9-10. 2025. URL: https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_09-10_18/

6. Gyógypedagógia, SNI

7. Pszichológia

Juhász Valéria: A matematikai szöveges feladatok és a szövegértés összefüggése, illetve azok alkalmazása óvodáskorban : [3. rész] In: Katedra 32. 9-10. 2025. URL: https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_09-10_15/

Kovács Patrícia: Gyógyító történetek. Bevezetés a terápiás mese és a meseterápia világába In: Katedra 32. 9-10. 2025. URL: https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_09-10_11/

Juhász Valéria: A számolási képesség fejlődése, az óvodások számolási képességét mérő tesztek, illetve ezek nyelvi fejlettséghez kapcsolódó kérdései : [2. rész] In: Katedra 32. 7-8. 2025. URL: https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_07-08_15/

Abdullah, Berivan Mohammed Ahmed - Dabney-Fekete Ilona - Ceglédi Tímea : Educational psychology : [könyvismertetés] In: Central European Journal of Educational Research 6. 2. 2024. - 108-111. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/CEJER/article/view/15070/13518

8. Pedagógia, kutatás, általános kérdések

Henczi Bernadett - Henczi Lajos: A fiatalok pénzügyi műveltsége : a Magyar Pénzmúzeum és Látogatóközpont mint a "ma iskolája" 2. rész In: Valóság 68. 9. 2025. - 73-88. p.

Schmidt Klaudia: Közönségbevonás a magyar kiállítóterekben: gyakorlatok, kihívások és lehetőségek In: Valóság 68. 9. 2025. - 58-72. p.

Juhász Valéria: A matematikai szöveges feladatok és a szövegértés összefüggése, illetve azok alkalmazása óvodáskorban : [3. rész] In: Katedra 32. 9-10. 2025. URL: https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_09-10_15/

Juhász Valéria: A számolási képesség fejlődése, az óvodások számolási képességét mérő tesztek, illetve ezek nyelvi fejlettséghez kapcsolódó kérdései : [2. rész] In: Katedra 32. 7-8. 2025. URL: https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_07-08_15/

Abdullah, Berivan Mohammed Ahmed - Dabney-Fekete Ilona - Ceglédi Tímea : Educational psychology : [könyvismertetés] In: Central European Journal of Educational Research 6. 2. 2024. - 108-111. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/CEJER/article/view/15070/13518