Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 8. hét)

Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.

1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetek

Htike, Thu Thu: Education disruptions in conflict zones: impact on internally displaced children: challenges and solutions In: Opus et Educatio 10. 3. 2023. - 270-279. p. URL: http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/528/1032

2. Nevelés, család, gyermekvédelem

Farkas Annamária: Tippek szülőknek, nagyszülőknek : játékos fejlesztés óvodáskor előtt : 2. rész In: A Kisgyermek 16. 3. 2022. - 4-6. p.

Farkas Annamária: Tippek szülőknek, nagyszülőknek : játékos fejlesztés óvodáskor előtt In: A Kisgyermek 16. 2. 2022. - 15-17. p.

Bartalis Izabella: A Kovászna és Hargita megye magyar tannyelvű elemi osztályainak iskolán belüli extrakurrikuláris foglalkozásai In: Zenepedagógia generációkon át : Tanulmányok Duffek Mihály 70. születésnapjára / Szűcs Tímea és Bartalis Izabella szerk.. - Debrecen : CHERD-H, 2022. - 53-72. p.

3. Oktatás, tanulás, pályaválasztás

Kaposi József: Forrásközlések történelemtanításunk közelmúltjából V. : két tanterv között : témakörök és segédlet I-II. a történelem érettségihez, felvételihez 1993/1994 In: Történelemtanítás Online 14. 3. 2023. URL: https://www.folyoirat.tortenelemtanitas.hu/2023/11/forraskozlesek-tortenelemtanitasunk-kozelmultjabol-v-14-03-04/

Kamp Alfréd: A Nemzeti Köznevelési Portál alkalmazási lehetőségei a tanulási folyamatban a digitális munkarend tapasztalatai alapján In: Rendszerváltó szemle : A Rendszerváltás Történetét Kutató Intézet és Levéltár folyóirata : Történelemtanítás / [főszerk. Nagymihály Zoltán] ; [fel. szerk. Házi Balázs]. - Lakitelek : Retörki, 2023. - 58-69. p.

Bartalis Izabella: A Kovászna és Hargita megye magyar tannyelvű elemi osztályainak iskolán belüli extrakurrikuláris foglalkozásai In: Zenepedagógia generációkon át : Tanulmányok Duffek Mihály 70. születésnapjára / Szűcs Tímea és Bartalis Izabella szerk.. - Debrecen : CHERD-H, 2022. - 53-72. p.

Indri Dániel Janisz - Kiss Gábor László - Kamp Alfréd: Eredmények az Oktatási Hivatal papír alapú taneszközkínálat újdonságai tekintetében az EFOP-3.2.2-VEKOP-15-2016-00001 projektben In: Oktatás a fenntartható fejlődésért - Hogyan tovább? : XXIV. Országos Közoktatási és Szakképzési Szakértői Konferencia : [Eger 2022. november 8-10.] / [szerk. Kónyáné Tóth Márta, Molnár Csaba] ; [közread. a] Suliszervíz Oktatási és Szakértői Iroda Kft., Suliszervíz Pedagógiai Intézet. - 2. köt. - Szekcióelőadások, korreferátumok. - Debrecen : Suliszerviz Okt. és Szakértői Iroda Kft., Suliszerviz Ped. Int., 2022. - 170-177. p.URL: https://kiadvany.suliszerviz.com/kiadvanyok/33-kiadvany-2022/1563-indri-daniel-janisz-kiss-gabor-laszlo-kamp-alfred-eredmenyek-az-oktatasi-hivatal-papir-alapu-taneszkoezkinalat-ujdonsagai-tekinteteben-az-efop-3-2-2-vekop-15-2016-00001-projektben

Engel Pál - Szakály Ferenc - Kosáry Domokos - Glatz Ferenc: Forrásközlések történelemtanításunk közelmúltjából IV. : vezérfonal a magyar és az egyetemes történelem tanításához 2. In: Történelemtanítás Online 13. 3-4. 2022. URL: https://www.folyoirat.tortenelemtanitas.hu/2023/01/forraskozlesek-tortenelemtanitasunk-kozelmultjabol-iv-13-03-05/

Sipos Imre: A köznevelés tartalmi szabályozóinak megfelelő tankönyvek, taneszközök fejlesztése és digitális tartalomfejlesztés az Oktatási Hivatalban, az EFOP-3.2.2.-VEKOP-15-2016-00001 projekt támogatásával In: Oktatás a fenntartható fejlődésért - Hogyan tovább? : XXIV. Országos Közoktatási és Szakképzési Szakértői Konferencia : [Eger 2022. november 8-10.] / [szerk. Kónyáné Tóth Márta, Molnár Csaba] ; [közread. a] Suliszervíz Oktatási és Szakértői Iroda Kft., Suliszervíz Pedagógiai Intézet. - 1. köt. - Előadások, korreferátumok, fotók. - Debrecen : Suliszerviz Okt. és Szakértői Iroda Kft., Suliszerviz Ped. Int., 2022. - 177-184. p.URL: https://kiadvany.suliszerviz.com/kiadvanyok/33-kiadvany-2022/1504-2022-sipos-imre-a-koezneveles-tartalmi-szabalyozoinak-megfelelo-tankoenyvek-taneszkoezoek-fejlesztese-es-digitalis-tartalomfejlesztes-az-oktatasi-hivatalban-az-efop-3-2-2-vekop-15-2016-00001-projekt-tamogatasaval

4. Neveléstörténet

Lengyel János: Hári Mária doktornő és a Pető Intézet oroszországi kapcsolatai In: Tudomány és Hivatás 2. 2022. - 57-61. p. URL: https://semmelweis.hu/pak/files/2023/01/Tudomany_es_hivatas_2022_2.pdf#page=57

Hollósy Helga: Pető András és Hári Mária francia nyelvű levelei a Kar könyvtárában In: Tudomány és Hivatás 2. 2022. - 46-56. p. URL: https://semmelweis.hu/pak/files/2023/01/Tudomany_es_hivatas_2022_2.pdf#page=46

5. Pedagógus, pedagógusképzés

Khin Khin Thant Sin: Teacher learning and professional development in school-university partnership : how do mentors learn? In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 13. 1. 2023. - 121–141. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/063/13/1/article-p121.xml?body=pdf-24714

Lengyel János: Hári Mária doktornő és a Pető Intézet oroszországi kapcsolatai In: Tudomány és Hivatás 2. 2022. - 57-61. p. URL: https://semmelweis.hu/pak/files/2023/01/Tudomany_es_hivatas_2022_2.pdf#page=57

Hollósy Helga: Pető András és Hári Mária francia nyelvű levelei a Kar könyvtárában In: Tudomány és Hivatás 2. 2022. - 46-56. p. URL: https://semmelweis.hu/pak/files/2023/01/Tudomany_es_hivatas_2022_2.pdf#page=46

6. Gyógypedagógia, SNI

Htike, Thu Thu: Education disruptions in conflict zones: impact on internally displaced children: challenges and solutions In: Opus et Educatio 10. 3. 2023. - 270-279. p. URL: http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/528/1032

7. Pszichológia

8. Pedagógia, kutatás, általános kérdések