Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 8. hét)
Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.
1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetekHtike, Thu Thu:
Education disruptions in conflict zones: impact on internally displaced children: challenges and solutions
In: Opus et Educatio
10. 3. 2023. - 270-279. p.
URL:
http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/528/1032
2. Nevelés, család, gyermekvédelemFarkas Annamária:
Tippek szülőknek, nagyszülőknek : játékos fejlesztés óvodáskor előtt : 2. rész
In: A Kisgyermek
16. 3. 2022. - 4-6. p.
Farkas Annamária:
Tippek szülőknek, nagyszülőknek : játékos fejlesztés óvodáskor előtt
In: A Kisgyermek
16. 2. 2022. - 15-17. p.
Bartalis Izabella:
A Kovászna és Hargita megye magyar tannyelvű elemi osztályainak iskolán belüli extrakurrikuláris foglalkozásai
In:
Zenepedagógia generációkon át : Tanulmányok Duffek Mihály 70. születésnapjára / Szűcs Tímea és Bartalis Izabella szerk.. - Debrecen : CHERD-H, 2022. - 53-72. p.
3. Oktatás, tanulás, pályaválasztásKaposi József:
Forrásközlések történelemtanításunk közelmúltjából V. : két tanterv között : témakörök és segédlet I-II. a történelem érettségihez, felvételihez 1993/1994
In: Történelemtanítás Online
14. 3. 2023.
URL:
https://www.folyoirat.tortenelemtanitas.hu/2023/11/forraskozlesek-tortenelemtanitasunk-kozelmultjabol-v-14-03-04/
Kamp Alfréd:
A Nemzeti Köznevelési Portál alkalmazási lehetőségei a tanulási folyamatban a digitális munkarend tapasztalatai alapján
In:
Rendszerváltó szemle : A Rendszerváltás Történetét Kutató Intézet és Levéltár folyóirata : Történelemtanítás / [főszerk. Nagymihály Zoltán] ; [fel. szerk. Házi Balázs]. - Lakitelek : Retörki, 2023. - 58-69. p.
Bartalis Izabella:
A Kovászna és Hargita megye magyar tannyelvű elemi osztályainak iskolán belüli extrakurrikuláris foglalkozásai
In:
Zenepedagógia generációkon át : Tanulmányok Duffek Mihály 70. születésnapjára / Szűcs Tímea és Bartalis Izabella szerk.. - Debrecen : CHERD-H, 2022. - 53-72. p.
Indri Dániel Janisz - Kiss Gábor László - Kamp Alfréd:
Eredmények az Oktatási Hivatal papír alapú taneszközkínálat újdonságai tekintetében az EFOP-3.2.2-VEKOP-15-2016-00001 projektben
In:
Oktatás a fenntartható fejlődésért - Hogyan tovább? : XXIV. Országos Közoktatási és Szakképzési Szakértői Konferencia : [Eger 2022. november 8-10.] / [szerk. Kónyáné Tóth Márta, Molnár Csaba] ; [közread. a] Suliszervíz Oktatási és Szakértői Iroda Kft., Suliszervíz Pedagógiai Intézet. - 2. köt. - Szekcióelőadások, korreferátumok. - Debrecen : Suliszerviz Okt. és Szakértői Iroda Kft., Suliszerviz Ped. Int., 2022. - 170-177. p.URL:
https://kiadvany.suliszerviz.com/kiadvanyok/33-kiadvany-2022/1563-indri-daniel-janisz-kiss-gabor-laszlo-kamp-alfred-eredmenyek-az-oktatasi-hivatal-papir-alapu-taneszkoezkinalat-ujdonsagai-tekinteteben-az-efop-3-2-2-vekop-15-2016-00001-projektben
Engel Pál - Szakály Ferenc - Kosáry Domokos - Glatz Ferenc:
Forrásközlések történelemtanításunk közelmúltjából IV. : vezérfonal a magyar és az egyetemes történelem tanításához 2.
In: Történelemtanítás Online
13. 3-4. 2022.
URL:
https://www.folyoirat.tortenelemtanitas.hu/2023/01/forraskozlesek-tortenelemtanitasunk-kozelmultjabol-iv-13-03-05/
Sipos Imre:
A köznevelés tartalmi szabályozóinak megfelelő tankönyvek, taneszközök fejlesztése és digitális tartalomfejlesztés az Oktatási Hivatalban, az EFOP-3.2.2.-VEKOP-15-2016-00001 projekt támogatásával
In:
Oktatás a fenntartható fejlődésért - Hogyan tovább? : XXIV. Országos Közoktatási és Szakképzési Szakértői Konferencia : [Eger 2022. november 8-10.] / [szerk. Kónyáné Tóth Márta, Molnár Csaba] ; [közread. a] Suliszervíz Oktatási és Szakértői Iroda Kft., Suliszervíz Pedagógiai Intézet. - 1. köt. - Előadások, korreferátumok, fotók. - Debrecen : Suliszerviz Okt. és Szakértői Iroda Kft., Suliszerviz Ped. Int., 2022. - 177-184. p.URL:
https://kiadvany.suliszerviz.com/kiadvanyok/33-kiadvany-2022/1504-2022-sipos-imre-a-koezneveles-tartalmi-szabalyozoinak-megfelelo-tankoenyvek-taneszkoezoek-fejlesztese-es-digitalis-tartalomfejlesztes-az-oktatasi-hivatalban-az-efop-3-2-2-vekop-15-2016-00001-projekt-tamogatasaval
4. NeveléstörténetLengyel János:
Hári Mária doktornő és a Pető Intézet oroszországi kapcsolatai
In: Tudomány és Hivatás
2. 2022. - 57-61. p.
URL:
https://semmelweis.hu/pak/files/2023/01/Tudomany_es_hivatas_2022_2.pdf#page=57
Hollósy Helga:
Pető András és Hári Mária francia nyelvű levelei a Kar könyvtárában
In: Tudomány és Hivatás
2. 2022. - 46-56. p.
URL:
https://semmelweis.hu/pak/files/2023/01/Tudomany_es_hivatas_2022_2.pdf#page=46
5. Pedagógus, pedagógusképzésKhin Khin Thant Sin:
Teacher learning and professional development in school-university partnership : how do mentors learn?
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
13. 1. 2023. - 121–141. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/13/1/article-p121.xml?body=pdf-24714
Lengyel János:
Hári Mária doktornő és a Pető Intézet oroszországi kapcsolatai
In: Tudomány és Hivatás
2. 2022. - 57-61. p.
URL:
https://semmelweis.hu/pak/files/2023/01/Tudomany_es_hivatas_2022_2.pdf#page=57
Hollósy Helga:
Pető András és Hári Mária francia nyelvű levelei a Kar könyvtárában
In: Tudomány és Hivatás
2. 2022. - 46-56. p.
URL:
https://semmelweis.hu/pak/files/2023/01/Tudomany_es_hivatas_2022_2.pdf#page=46
6. Gyógypedagógia, SNIHtike, Thu Thu:
Education disruptions in conflict zones: impact on internally displaced children: challenges and solutions
In: Opus et Educatio
10. 3. 2023. - 270-279. p.
URL:
http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/528/1032
7. Pszichológia8. Pedagógia, kutatás, általános kérdések