Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 38. hét)
Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.
1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetekIdris, Khalid Mohammed:
Enhancing the value of teacher education research: implications for policy and practice : [könyvismertetés]
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
15. 3. 2025. - 433-438. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/15/3/article-p433.xml?body=pdf-28657
Yin, Mar Win:
Semi-structured review on practice of lesson study in ASEAN context: A lesson from ASEAN
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
15. 3. 2025. - 395–426. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/15/3/article-p395.xml?body=pdf-28657
Marinac, Ana Maria - Maras, Andrej - Liščić, Zrinka:
Professional burnout of elementary school principals
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
15. 3. 2025. - 333–346. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/15/3/article-p333.xml?body=pdf-28657
Kanyicska Belán Dóra:
Új utakon az inkluzív edukáció felé – lehet-e tényleges inkluzív edukációs gyakorlat a nemzetiségi iskolákban?
In: Katedra
32. 5-6. 2025.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_05-06_06/
Mellár Mezei Anita:
Mindfulness és különleges gyerekek – a tudatos jelenlét erejével a sajátos nevelési igényű gyermekek támogatásáért
In: Katedra
32. 5-6. 2025.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_05-06_05/
Leukémiás Gyermekekért Alapítvány:
35 éve tudjuk, mi kell egy mosolyhoz : A Leukémiás Gyermekekért Alapítvány 35 éves jubileumi évkönyve
Debrecen : Leukémiás Gyermekekért Alapítvány,
2025
Szőllősi Tamás:
Egyedi családi kapcsolattartási formák hazai középiskolák szabályzó dokumentumaiban
In:
Kommunikációoktatás a változó társadalmi, technológiai és gazdasági környezetben / szerk. Hulyák-Tomesz Tímea. - Budapest : Hungarovox, 2025. - 139-149. p.
2. Nevelés, család, gyermekvédelemNagy Mészáros Krisztina:
"Csak" egy pofon!
In: Katedra
32. 7-8. 2025.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_07-08_10/
Lakky Tamás - Križan Anett - Bíró Éva:
Élelmiszer-intolerancia és közétkeztetés
In: Katedra
32. 7-8. 2025.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_07-08_05/
Szilágyi Edit - Pusztai Gabriella:
Schools in the role of the family – Kolping pedagogy in Hungary
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
15. 3. 2025. - 318–332. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/15/3/article-p318.xml?body=pdf-28657
Jeneiné Elek Erzsébet:
Autista tanulók az integrált oktatásban
In: Katedra
32. 5-6. 2025.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_05-06_08/
Kanyicska Belán Dóra:
Új utakon az inkluzív edukáció felé – lehet-e tényleges inkluzív edukációs gyakorlat a nemzetiségi iskolákban?
In: Katedra
32. 5-6. 2025.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_05-06_06/
Mellár Mezei Anita:
Mindfulness és különleges gyerekek – a tudatos jelenlét erejével a sajátos nevelési igényű gyermekek támogatásáért
In: Katedra
32. 5-6. 2025.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_05-06_05/
Somogyi Éva:
„Világot látok” : komplex tehetséggondozó program óvodásoknak
In: Katedra
32. 5-6. 2025.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_05-06_04/
-
Családból kiemelt gyermekek és fiatalok pedagógiája : Gyermekvédelmi gondoskodásban élő gyermekek és fiatalok ("állami gondoskodásban élők") pedagógiai, pszichológiai, pszichoszociális és szociális munkaköri megközelíthetősége napjainkban : A KÁSZPEM - Kothencz-féle Ágota szenzitív pedagogikoterápiás módszer
- Kothencz János:
Családból kiemelt gyermekek és fiatalok szociológiája : Gyermekvédelmi gondoskodásban élő gyermekek és fiatalok ("állami gondoskodásban élők") társadalmi sajátosságai (szociológiai jellemzői) napjainkban : Országos kutatás az "állami gondoskodásban élő gyermekek és fiatalok" körében : A KÁSZPEM (Kothencz-féle Ágota szenzitív pedagogikoterápiás módszer) alapjaihoz
Galambosi Dorottya:
De tudtad, jövök hozzád!
Miskolc : Szerzői kiad.,
2025
Valaczka András:
Kamaszkatasztrófa : Túlélési ötletek posztmodern szülőknek
Budapest : Magyar Kurír,
2025
Mizerák Eszter:
Tudatosság és szükségesség a konfliktuskezelésben - Meditáció
In:
Kommunikációoktatás a változó társadalmi, technológiai és gazdasági környezetben / szerk. Hulyák-Tomesz Tímea. - Budapest : Hungarovox, 2025. - 185-200. p.
Csébi Fruzsina:
A beteg gyermek integrációjának kihívásai az iskolai közösségben: Az empátia és kommunikáció szerepe
In:
Kommunikációoktatás a változó társadalmi, technológiai és gazdasági környezetben / szerk. Hulyák-Tomesz Tímea. - Budapest : Hungarovox, 2025. - 175-184. p.
Kölcsönösség és ráhangolódás a pedagógusi kommunikációs készségek fejlesztésében
In:
Kommunikációoktatás a változó társadalmi, technológiai és gazdasági környezetben / szerk. Hulyák-Tomesz Tímea. - Budapest : Hungarovox, 2025. - 153-162. p.
Bíró Éva:
Mesterséges intelligencia: veszély vagy új lehetőség az oktatásban?
In: Katedra
32. 3-4. 2024.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_03-04_02/
Kéri Márk - Miklósi Ádám - Korcsok Beáta:
Két tudományterület határán: etorobotika a középiskolai oktatásban
In: Katedra
32. 3-4. 2024.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_03-04_04/
Harwood, Eli:
Hogyan neveljünk biztonságosan kötődő gyermeket? : Kapcsolatközpontú gyermeknevelés a bizalom, az empátia és a rugalmasság megteremtéséhez
Budapest : Édesvíz,
2024
3. Oktatás, tanulás, pályaválasztásVáradi-Kusztos Györgyi - Veréb Lilla - Fehér Ágota:
A pedagógushivatás mint segítő hivatás fókuszcsoportok tükrében
In: Katedra
32. 7-8. 2025.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_07-08_12/
Vörös Mária:
Mozgásfejlesztés
In: Katedra
32. 7-8. 2025.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_07-08_08/
Szabó-Tóth Judit:
Remaking communities and adult learning: Social and community-based learning, new forms of knowledge and action for change : [könyvismertetés]
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
15. 3. 2025. - 427–432. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/15/3/article-p427.xml?body=pdf-28657
Yin, Mar Win:
Semi-structured review on practice of lesson study in ASEAN context: A lesson from ASEAN
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
15. 3. 2025. - 395–426. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/15/3/article-p395.xml?body=pdf-28657
Kótay-Nagy Annamária:
Investigating EFL teachers’ beliefs and practices of differentiated instruction: A questionnaire study in the Hungarian K-12 context
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
15. 3. 2025. - 347–370. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/15/3/article-p347.xml?body=pdf-28657
Szilágyi Edit - Pusztai Gabriella:
Schools in the role of the family – Kolping pedagogy in Hungary
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
15. 3. 2025. - 318–332. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/15/3/article-p318.xml?body=pdf-28657
Weibert Adél:
Látássérült gyermekek beszédfejlődésének sajátosságai és a segítés lehetőségei
In: Katedra
32. 5-6. 2025.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_05-06_09/
Somogyi Éva:
„Világot látok” : komplex tehetséggondozó program óvodásoknak
In: Katedra
32. 5-6. 2025.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_05-06_04/
A dal a miénk! : Utazó zenepedagógiai program
Budapest : Magyar Zene Háza,
[2025]
Bellosevich Petra - Pásztor Zsuzsanna - Takács Anita:
Vonal Vili és a nagybetűk : Nagybetűs előírt és helyesírást fejlesztő füzet
Budapest : Móra,
2025
Becsengő : Játékos szövegértés munkafüzet : 2. osztály
[Hajdúszoboszló] : Múzsa Kvk.,
[2025]
Csányi Tímea:
A tanulás átsegít : A tanulás pedagógiai, pszichológiai, andragógiai aspektusai és az egészség kapcsolata az általános jóllét tükrében
Hédervár : Publio,
2025
Oláh Dávid:
A magyar diákok kompetenciái. Szociális különbségek, avagy a kreatív írás a készségfejlesztés szolgálatában
In:
Kommunikációoktatás a változó társadalmi, technológiai és gazdasági környezetben / szerk. Hulyák-Tomesz Tímea. - Budapest : Hungarovox, 2025. - 219-229. p.
Bene Viktória - Töviskes Imre:
Így írunk mi! - Középiskolások a média világában
In:
Kommunikációoktatás a változó társadalmi, technológiai és gazdasági környezetben / szerk. Hulyák-Tomesz Tímea. - Budapest : Hungarovox, 2025. - 211-218. p.
Demeter Zsuzsa:
"Játszani is engedd" - Társasjátékok jégtörő szerepben
In:
Kommunikációoktatás a változó társadalmi, technológiai és gazdasági környezetben / szerk. Hulyák-Tomesz Tímea. - Budapest : Hungarovox, 2025. - 201-208. p.
Tomori Tímea:
A sajátos nevelési igényű tanulók kommunikációs kompetenciája
In:
Kommunikációoktatás a változó társadalmi, technológiai és gazdasági környezetben / szerk. Hulyák-Tomesz Tímea. - Budapest : Hungarovox, 2025. - 163-174. p.
Schmidtka Ildikó:
Újmédia-elemek a tanulás szolgálatában - nagykanizsai gimnáziumi diákok szemszögéből
In:
Kommunikációoktatás a változó társadalmi, technológiai és gazdasági környezetben / szerk. Hulyák-Tomesz Tímea. - Budapest : Hungarovox, 2025. - 121-138. p.
Szőke-Milinte Enikő:
Fókuszban az információs műveltség: egy tantervi vizsgálat eredményei
In:
Kommunikációoktatás a változó társadalmi, technológiai és gazdasági környezetben / szerk. Hulyák-Tomesz Tímea. - Budapest : Hungarovox, 2025. - 65-77. p.
Molnár Nikolett:
A kommunikáció rituális modellje és a krízishelyzetben történő osztálytermi kommunikáció kapcsolatának szakirodalmi vonatkozásai
In:
Kommunikációoktatás a változó társadalmi, technológiai és gazdasági környezetben / szerk. Hulyák-Tomesz Tímea. - Budapest : Hungarovox, 2025. - 48-62. p.
Bellosevich Petra - Pásztor Zsuzsanna - Takács Anita:
Vonal Vili útra kel : Finommotorika-fejlesztő, írás-előkészítő és előírt kisbetűs füzet
Budapest : Móra,
2024
4. NeveléstörténetVámos Gabriella:
A karácsony és a húsvét ünnepe a szocialista időszak első éveiben
In: Múzeumcafé
5. 2025. - 265-281. p.
Farkas Zsuzsa:
Család-képek
In: Múzeumcafé
3. 2025. - 151-180. p.
5. Pedagógus, pedagógusképzésIdris, Khalid Mohammed:
Enhancing the value of teacher education research: implications for policy and practice : [könyvismertetés]
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
15. 3. 2025. - 433-438. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/15/3/article-p433.xml?body=pdf-28657
Szontagh Pál Iván - Van der Vloed, Kees:
Value-driven training of leaders in the service of Hungarian denominational (Reformed) public education
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
15. 3. 2025. - 297–317. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/15/3/article-p297.xml?body=pdf-28657
Haklik Norbert:
Szántó T. Gábor: A jazzprofesszor : Gondolat, 2024 : [könyvismertetés]
In: Kortárs
9. 2025. - 81-83. p.
Magyar Ágnes:
A zenei impulzustól a papírszínházig : Egy kreatív-produktív alkotófolyamat bemutatása
In:
Kommunikációoktatás a változó társadalmi, technológiai és gazdasági környezetben / szerk. Hulyák-Tomesz Tímea. - Budapest : Hungarovox, 2025. - 109-120. p.
Molnár Nikolett:
A kommunikáció rituális modellje és a krízishelyzetben történő osztálytermi kommunikáció kapcsolatának szakirodalmi vonatkozásai
In:
Kommunikációoktatás a változó társadalmi, technológiai és gazdasági környezetben / szerk. Hulyák-Tomesz Tímea. - Budapest : Hungarovox, 2025. - 48-62. p.
Furcsa Laura - Bernhardt Renáta:
A kommunikációs készségek észlelt előnyei üzleti és pedagógiai képzésben résztvevő hallgatóknál : Összehasonlító elemzés
In:
Kommunikációoktatás a változó társadalmi, technológiai és gazdasági környezetben / szerk. Hulyák-Tomesz Tímea. - Budapest : Hungarovox, 2025. - 35-47. p.
6. Gyógypedagógia, SNI
-
Családból kiemelt gyermekek és fiatalok pedagógiája : Gyermekvédelmi gondoskodásban élő gyermekek és fiatalok ("állami gondoskodásban élők") pedagógiai, pszichológiai, pszichoszociális és szociális munkaköri megközelíthetősége napjainkban : A KÁSZPEM - Kothencz-féle Ágota szenzitív pedagogikoterápiás módszer
Galambosi Dorottya:
De tudtad, jövök hozzád!
Miskolc : Szerzői kiad.,
2025
Csébi Fruzsina:
A beteg gyermek integrációjának kihívásai az iskolai közösségben: Az empátia és kommunikáció szerepe
In:
Kommunikációoktatás a változó társadalmi, technológiai és gazdasági környezetben / szerk. Hulyák-Tomesz Tímea. - Budapest : Hungarovox, 2025. - 175-184. p.
Tomori Tímea:
A sajátos nevelési igényű tanulók kommunikációs kompetenciája
In:
Kommunikációoktatás a változó társadalmi, technológiai és gazdasági környezetben / szerk. Hulyák-Tomesz Tímea. - Budapest : Hungarovox, 2025. - 163-174. p.
7. PszichológiaJuhász Valéria:
A számolási képesség előfeltételei, annak nyelvi fejlettséghez kapcsolódó kérdései A mennyiségreprezentációk és a kezdeti számlálás, számolás jelenléte állatoknál, a számrendszerrel nem rendelkező törzseknél
In: Katedra
32. 5-6. 2025.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_05-06_11/
Gebregergis, Werede Tareke - Csukonyi Csilla:
Psychosocial determinants of student well-being: The role of academic burnout, social support and learning empowerment through psychological capital
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
15. 3. 2025. - 371–394. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/15/3/article-p371.xml?body=pdf-28657
Marinac, Ana Maria - Maras, Andrej - Liščić, Zrinka:
Professional burnout of elementary school principals
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
15. 3. 2025. - 333–346. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/15/3/article-p333.xml?body=pdf-28657
Csányi Tímea:
A tanulás átsegít : A tanulás pedagógiai, pszichológiai, andragógiai aspektusai és az egészség kapcsolata az általános jóllét tükrében
Hédervár : Publio,
2025
Kessler, David:
Értelem a veszteségben
[Budapest] : Helikon,
2025
Harwood, Eli:
Hogyan neveljünk biztonságosan kötődő gyermeket? : Kapcsolatközpontú gyermeknevelés a bizalom, az empátia és a rugalmasság megteremtéséhez
Budapest : Édesvíz,
2024
Breithaupt, Fritz:
A narratív agy : Miért gondolkodunk történetekben?
Budapest : Typotex,
2024
Kovács Jusztina:
A serdülőkori identitás meghatározói és fejlesztésének lehetőségei mesei elemekkel és a BASIC PH-modell segítségével
In: Katedra
32. 1-2. 2024.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_01-02_11/
8. Pedagógia, kutatás, általános kérdésekVáradi-Kusztos Györgyi - Veréb Lilla - Fehér Ágota:
A pedagógushivatás mint segítő hivatás fókuszcsoportok tükrében
In: Katedra
32. 7-8. 2025.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_07-08_12/
Idris, Khalid Mohammed:
Enhancing the value of teacher education research: implications for policy and practice : [könyvismertetés]
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
15. 3. 2025. - 433-438. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/15/3/article-p433.xml?body=pdf-28657
Yin, Mar Win:
Semi-structured review on practice of lesson study in ASEAN context: A lesson from ASEAN
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
15. 3. 2025. - 395–426. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/15/3/article-p395.xml?body=pdf-28657
Weibert Adél:
Látássérült gyermekek beszédfejlődésének sajátosságai és a segítés lehetőségei
In: Katedra
32. 5-6. 2025.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_05-06_09/
Jeneiné Elek Erzsébet:
Autista tanulók az integrált oktatásban
In: Katedra
32. 5-6. 2025.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_05-06_08/
Mellár Mezei Anita:
Mindfulness és különleges gyerekek – a tudatos jelenlét erejével a sajátos nevelési igényű gyermekek támogatásáért
In: Katedra
32. 5-6. 2025.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_05-06_05/
Dornics Szilvia:
A mesterséges intelligencia eszközeinek megjelenése a kommunikáció- és médiatudomány oktatásában
In:
Kommunikációoktatás a változó társadalmi, technológiai és gazdasági környezetben / szerk. Hulyák-Tomesz Tímea. - Budapest : Hungarovox, 2025. - 78-90. p.
Kovács Jusztina:
A serdülőkori identitás meghatározói és fejlesztésének lehetőségei mesei elemekkel és a BASIC PH-modell segítségével
In: Katedra
32. 1-2. 2024.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_01-02_11/
Régebbi listák:
37. hét