Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 46. hét)

Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.

1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetek

Gyuriczáné Botka Emőke: A szakmai munka ellenőrzésének szerepe, jelentősége In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 9. 10. 2024. - 1-6. p.

Kerepeszki Róbert: A Turul Szövetség In: BBC History 14. 11. 2024. - 12-17. p.

Sebestyén-Cselovszki Ágnes: Bemutatkozik a Művész úti Óvoda és Bölcsőde, az Oktatási Hivatal bázisintézménye In: Pedagógiai LaPOK 10. 2024. - 92-94 p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf

Hajdú Zsoltné: Bemutatkozik a Szigetszentmiklósi Batthyány Kázmér Gimnázium, az Oktatási Hivatal bázisintézménye In: Pedagógiai LaPOK 10. 2024. - 89-91. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf

Kis Noémi: Lemorzsolódási adatok – visszatekintés az elmúlt fél évtizedre In: Pedagógiai LaPOK 10. 2024. - 77-79. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf

Géczi-Laskai Judit: Az óratervkészítés praktikumai In: Pedagógiai LaPOK 10. 2024. - 72-75. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf

Szijártóné Somogyi Mónika: Konfliktuskezelési szaktanácsadók a Budapesti Pedagógiai Oktatási Központban In: Pedagógiai LaPOK 10. 2024. - 61-66. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf

Bozóki Marianna: Intézményfejlesztési szaktanácsadók a Budapesti Pedagógiai Oktatási Központban In: Pedagógiai LaPOK 10. 2024. - 53-60. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf

Szabó Diána: A SNI tanulókat érintő oktatási egyenlőtlenségek értelmezéseinek szakpolitikai, társadalmi és emberjogi dimenziói In: Iskolakultúra 34. 8. 2024. - 79-110. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/45611/44507

Hadzsy Anna: Egy mentorprogram tanulságai In: Pedagógiai LaPOK 10. 2024. - 34-36. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf

Katona Péter: A mentorálás szerepe a középiskolai kollégium tehetségsegítő tevékenységében In: Pedagógiai LaPOK 10. 2024. - 26-29. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf

Miklódi-Simon Zsófia - Szűcs Tímea: Nevelőcsaládokban élő gyermekek extrakurrikuláris tevékenységeinek szisztematikus összehasonlítása In: Iskolakultúra 34. 8. 2024. - 27-44. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/45018/44509

Vizeli Máté: The problems of the curriculum and of teaching the folk viola on the primary level In: Eruditio - Educatio 19. 3. 2024. - 49-70. p. URL: http://e-eruditio.ujs.sk/wp-content/uploads/2024/11/Eru-Edu_2024_3_04_Study_049-070.pdf

Kiss Beáta - Csehiová, Agáta: Children and youth programmes on the Hungarian Broadcast of the (Czech)Slovak Radio in the second half of the 20th century In: Eruditio - Educatio 19. 3. 2024. - 37-48. p. URL: http://e-eruditio.ujs.sk/wp-content/uploads/2024/11/Eru-Edu_2024_3_03_Study_037-048.pdf

Csatlós Erzsébet Zsófia: Annyira jó az oktatás, amennyire a benne dolgozó pedagógusok jók In: Magyar Közoktatás 8-9. 2024. - 8-10. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_0809.pdf

Szucher Ervin: A gyulai iskola a magyarországi románság kulturális bástyája In: Magyar Közoktatás 8-9. 2024. - 3-5. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_0809.pdf

Mihály Gyopár Henrietta: A második otthon - tanévkezdés tanítói szemszögből In: Magyar Közoktatás 8-9. 2024. - 1-2. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_0809.pdf

A Nemzeti Pedagógus Kar 10 éve : Jubileumi kiadvány Budapest : Nemzeti Pedagógus Kar, 2024

Szatmári Jánosné - Hangodi László: A reptéri iskola : A tapolcai 4. Számú Általános Iskola története, 1965-1996 Tapolca : Tapolcai Városszépító Egyesület, 2024

Biró Zsolt: A hely szelleme és varázsa vonzza a pedagógusokat In: Magyar Közoktatás 6-7. 2024. - 16-17. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_0607.pdf

Júliusban is lehet pályázni a Nyilas Misi-ösztöndíj-kiírásra In: Magyar Közoktatás 6-7. 2024. - 15. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_0607.pdf

Sebestyén Krisztina: Középiskola-választás szempontjainak vizsgálata fenntartók, németet és angolt tanulók, valamint tanítók véleménye alapján In: Deliberationes 16. 2. 2023. - 129-141. p. URL: https://deliberationes.gfe.hu/index.php/deliberationes/article/view/124/214

Krizsán Anett: A gyermekjogok érvényesülése a gyámhatósági eljárásokban In: Deliberationes 16. 2. 2023. - 90-100. p. URL: https://deliberationes.gfe.hu/index.php/deliberationes/article/view/123/208

2. Nevelés, család, gyermekvédelem

Gyuriczáné Botka Emőke: A szakmai munka ellenőrzésének szerepe, jelentősége In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 9. 10. 2024. - 1-6. p.

Veres Gábor: Pszichológiai alkalmasság és kifogástalan életvitel In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 9. 9. 2024. - 4-12. p.

Gyuriczáné Botka Emőke: Hidak egymáshoz - egy jógyakorlat bemutatása In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 9. 9. 2024. - 1-4. p.

Demian, Nicoleta-Cristina: A táncoktatás és a digitális technológia találkozásának vizsgálata In: Tánc és Nevelés 5. 1. 2024. - 127-139. p. URL: https://ojs.mtak.hu/index.php/tanc_es_neveles/issue/view/1246/845

Örményiné Farkas Andrea: Könyvajánló – naprakész (a)lapok In: Pedagógiai LaPOK 10. 2024. - 106-108. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf

Demeter József: Engedjük közel magunkhoz a természetet! In: Pedagógiai LaPOK 10. 2024. - 83-85. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf

: Magoncoktól a termő fákig In: Pedagógiai LaPOK 10. 2024. - 37-38. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf

Hadzsy Anna: Egy mentorprogram tanulságai In: Pedagógiai LaPOK 10. 2024. - 34-36. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf

Katona Péter: A mentorálás szerepe a középiskolai kollégium tehetségsegítő tevékenységében In: Pedagógiai LaPOK 10. 2024. - 26-29. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf

Horváthné Hidegh Anikó: Mire is jó a többcélú összetett intézmény? In: Pedagógiai LaPOK 10. 2024. - 19-25. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf

Imre Anna: Tanórán kívüli tanulás – felülnézetből In: Új Pedagógiai Szemle 74. 7-8. 2024. - 77-92. p. URL: https://upszonline.hu/index.php?article=740708010

Tolner Nikoletta - Pogátsnik Monika: Egyetemi hallgatók vizsgacsalási attitűdjei In: Új Pedagógiai Szemle 74. 7-8. 2024. - 57-76. p. URL: https://upszonline.hu/index.php?article=740708009

Vizeli Máté: The problems of the curriculum and of teaching the folk viola on the primary level In: Eruditio - Educatio 19. 3. 2024. - 49-70. p. URL: http://e-eruditio.ujs.sk/wp-content/uploads/2024/11/Eru-Edu_2024_3_04_Study_049-070.pdf

Drozdikné Mészáros Bianka: Diabéteszes gyermek integrálásának nehézségei pedagógiai oldalról In: Diákdiskurzus : Válogatás a tudományos diákköri dolgozatokból és hallgatói tanulmányokból, 2024 / [szerk. Szabóné Balogh Ágota] ; [közread. a] Gál Ferenc Egyetem Pedagógiai Kar. - Szarvas : Gál Ferenc Egyetem, 2024. - 30-46. p.

Az irodalmi és vizuális nevelés végtelen tárháza In: Magyar Közoktatás 8-9. 24. - 22. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_0809.pdf

Kiegyensúlyozott, egészséges fejlődés a cél In: Magyar Közoktatás 8-9. 24. - 20. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_0809.pdf

Cyberbullying : Mást bántani nem menő Budapest : NMHH, [2023] URL: https://nmhh.hu/cikk/242669/Cyberbullying__Mast_bantani_nem_meno

3. Oktatás, tanulás, pályaválasztás

Szabó Eszter: A pedagógusok munkahelyi mobiltelefon-használatának korlátozásáról In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 9. 10. 2024. - 11-13. p.

Tongori Ágota: A 21. századi interkulturális oktatás szolgálatában : szisztematikus tanár-diák szerepcsere a táncos egyetemi hallgattók elméleti képzésében In: Tánc és Nevelés 5. 1. 2024. - 99-111. p. URL: https://ojs.mtak.hu/index.php/tanc_es_neveles/issue/view/1246/845

Örményiné Farkas Andrea: Könyvajánló – naprakész (a)lapok In: Pedagógiai LaPOK 10. 2024. - 106-108. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf

Tanulmányi versenyek a 2024/25. tanévben a Budapesti Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében In: Pedagógiai LaPOK 10. 2024. - 97-98. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf

Kasné Havas Erika: A mesterséges intelligencia alkalmazása az oktatásban In: Pedagógiai LaPOK 10. 2024. - 80-82. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf

Kovács Ferenc: Fókuszban a tehetségnevelés – a Tehetségakadémia előadássorozat In: Pedagógiai LaPOK 10. 2024. - 76. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf

Farkasházi Csilla: Interjú Farkasházi Csillával, a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium mesterpedagógusával In: Pedagógiai LaPOK 10. 2024. - 45-52. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf

: Mentorálás a Pedagógiában : válogatás öt+ év pedagógiai szakirodalmából (2019-2024) In: Pedagógiai LaPOK 10. 2024. - 41-44. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf

Cserlakiné Hagymássy Krisztina: Egy kicsit mindannyian mentorok vagyunk In: Pedagógiai LaPOK 10. 2024. - 39-40. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf

: Magoncoktól a termő fákig In: Pedagógiai LaPOK 10. 2024. - 37-38. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf

Schramek Anikó - Csörgei Andrea - Erős-Honti Zsolt: Változatos mentorálási programok a Fazekasban In: Pedagógiai LaPOK 10. 2024. - 30-33. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf

: Mentorálás a pedagóguspályán In: Pedagógiai LaPOK 10. 2024. - 15-18. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf

Erdeiné Bacher Katalin: A gyémántot gyémánttal, az embert emberrel csiszolják In: Pedagógiai LaPOK 10. 2024. - 11-14. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf

Tókos Katalin: Gondolatok a mentorálás oktatásban betöltött szerepéről In: Pedagógiai LaPOK 10. 2024. - 4-10. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf

Hidi, Suzanne: „Az érdeklődés anatómiája” : Józsa Krisztián beszélgetése Suzanne Hidivel In: Új Pedagógiai Szemle 74. 7-8. 2024. - 98-104. p. URL: https://upszonline.hu/index.php?article=740708012

Imre Anna: Tanórán kívüli tanulás – felülnézetből In: Új Pedagógiai Szemle 74. 7-8. 2024. - 77-92. p. URL: https://upszonline.hu/index.php?article=740708010

Tolner Nikoletta - Pogátsnik Monika: Egyetemi hallgatók vizsgacsalási attitűdjei In: Új Pedagógiai Szemle 74. 7-8. 2024. - 57-76. p. URL: https://upszonline.hu/index.php?article=740708009

Vontszemű Miklós: A végtelen mint fogalom a matematika oktatásában In: Eruditio - Educatio 19. 3. 2024. - 71-81. p. URL: http://e-eruditio.ujs.sk/wp-content/uploads/2024/11/Eru-Edu_2024_3_05_Study_071-081.pdf

Vizeli Máté: The problems of the curriculum and of teaching the folk viola on the primary level In: Eruditio - Educatio 19. 3. 2024. - 49-70. p. URL: http://e-eruditio.ujs.sk/wp-content/uploads/2024/11/Eru-Edu_2024_3_04_Study_049-070.pdf

Tóth Judit: Examining the cognitive validity of the intermediate school-leaving exam tasks in history with the thinking-aloud method among secondary school students In: Eruditio - Educatio 19. 3. 2024. - 15-36. p. URL: http://e-eruditio.ujs.sk/wp-content/uploads/2024/11/Eru-Edu_2024_3_02_Study_015-036.pdf

Bjelik Blanka: Érzelmi intelligencia szerepe az oktatásban : Az EI és az empirikus tanulási készségek kapcsolata kisiskolás korban In: Diákdiskurzus : Válogatás a tudományos diákköri dolgozatokból és hallgatói tanulmányokból, 2024 / [szerk. Szabóné Balogh Ágota] ; [közread. a] Gál Ferenc Egyetem Pedagógiai Kar. - Szarvas : Gál Ferenc Egyetem, 2024. - 2-29. p.

Mcalpine, Lynn: What can we collectively learn from the research on student learning? In: Journal of Adult Learning, Knowledgeand Innovation 5. 1. 2022. - 1-7. p. URL: https://akjournals.com/downloadpdf/view/journals/2059/7/1/article-p1.pdf

Juhász Lili: Az online oktatás hatása a középiskolások önszabályozott tanulására - fókuszban az érettségizők In: Non est volentis II. : A Benda Kálmán Szakkollégium legjobb OTDK-dolgozatai, 2022-2023 / szerk. ... Bubnó Hedvig [et al.]. - Budapest : KRE : L'Harmattan, 2024. - 61-76. p.

Dala Bálint: A médiatudatosság oktatása a 2020-as NAT-ban In: Non est volentis II. : A Benda Kálmán Szakkollégium legjobb OTDK-dolgozatai, 2022-2023 / szerk. ... Bubnó Hedvig [et al.]. - Budapest : KRE : L'Harmattan, 2024. - 35-57. p.

Az irodalmi és vizuális nevelés végtelen tárháza In: Magyar Közoktatás 8-9. 24. - 22. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_0809.pdf

Az új tanévben is visz tudástárából a szórványba az MCC In: Magyar Közoktatás 8-9. 24. - 21. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_0809.pdf

Gudor Noémi: Pályakezdőként találta meg a közös hangot diákjaival Gudor Noémi In: Magyar Közoktatás 8-9. 2024. - 16-17. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_0809.pdf

Kintzel Krisztina: Az öt érzékkel felfogható széphez kell eljuttatni a diákokat In: Magyar Közoktatás 8-9. 2024. - 14-15. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_0809.pdf

Csatlós Erzsébet Zsófia: Annyira jó az oktatás, amennyire a benne dolgozó pedagógusok jók In: Magyar Közoktatás 8-9. 2024. - 8-10. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_0809.pdf

Szucher Ervin: A gyulai iskola a magyarországi románság kulturális bástyája In: Magyar Közoktatás 8-9. 2024. - 3-5. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_0809.pdf

Magyarságkép szomszédaink tankönyveiben Budapest : Retörki, 2024

Jebautzke, Kirstin - Klein, Ute - Spanka, Martina: Játékos német 2. : Tematikus szókincsfejlesztő gyakorlatok [Budapest] : Móra, 2024

Jebautzke, Kirstin - Klein, Ute - Spanka, Martina: Játékos német 1. : Tematikus szókincsfejlesztő gyakorlatok [Budapest] : Móra, 2024

Antal Erika: Sport nemcsak a mozgásért, hanem a közösségi élményért is In: Magyar Közoktatás 6-7. 2024. - 12-13. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_0607.pdf

Antal Erika: "Irreális 18 évesen eldönteni, mit fogunk csinálni 50 éven át" In: Magyar Közoktatás 6-7. 2024. - 8-9. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_0607.pdf

Fodor Emőke - Felszegi Melinda: Mezőség virágai - digitális projekt Szamosújváron In: Magyar Közoktatás 6-7. 2024. - 6-7. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_0607.pdf

Mihály Gyopár Henrietta: Ösztönző, de elkedvetlenítő is lehet az érdemjegy - elemisták az iskoláról In: Magyar Közoktatás 6-7. 2024. - 2-3. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_0607.pdf

Hollins, Peter: Szupertanulás Budapest : Good Life Books, 2024

Széchenyi Márton - Révész-Kiszela Kinga: Operation of Bozsik Institutional Programme in Hungary, focus on Cegléd town, in Pest county In: Practice and Theory in Systems of Education 18. 3. 2023. - 109-118. p. URL: https://slovakptse.eu/ojs/index.php/ptse/article/view/14/7

Erdei Róbert - Podlovics Éva: Pedagogical implications of the resilience framework In: Practice and Theory in Systems of Education 18. 3. 2023. - 96-108. p. URL: https://slovakptse.eu/ojs/index.php/ptse/article/view/9/9

Achuodho, Victor Omondi: A critical discourse analysis of the conversations of Kenya’s competence based curriculum In: Practice and Theory in Systems of Education 18. 3. 2023. - 83-95. p. URL: https://slovakptse.eu/ojs/index.php/ptse/article/view/13/8

Bárány Edit: Investigating the potential of project-based learning in hungarian vocational schools, with a particular focus on environmental awareness and sustainability In: Practice and Theory in Systems of Education 18. 2. 2023. - 60-78. p. URL: https://slovakptse.eu/ojs/index.php/ptse/article/view/10/6

Szota Cintia: The application of thought experiments in the teaching of ethics In: Practice and Theory in Systems of Education 18. 1. 2023. - 11-30. p. URL: https://slovakptse.eu/ojs/index.php/ptse/article/view/5/2

Sebestyén Krisztina: Középiskola-választás szempontjainak vizsgálata fenntartók, németet és angolt tanulók, valamint tanítók véleménye alapján In: Deliberationes 16. 2. 2023. - 129-141. p. URL: https://deliberationes.gfe.hu/index.php/deliberationes/article/view/124/214

Josip, Lepes: Iskolai sport - kihívások és esélyek In: Deliberationes 16. 2. 2023. - 101-116. p. URL: https://deliberationes.gfe.hu/index.php/deliberationes/article/view/134/209

Homoki Andrea - Soós Zsolt: Duális képzés a szociális felsőoktatásban III. : a duális képzés bevezetésének tapasztalatai a szociális munka szakon a kutatási eredmények tükrében In: Deliberationes 16. 1. 2023. - 5-14. p. URL: https://deliberationes.gfe.hu/index.php/deliberationes/article/view/89/183

4. Neveléstörténet

Török Emőke: Kirekesztés és befogadás. A fogyatékosság társadalmi megítélése a középkorban. : Berzsenyi Emese: Bűnös vagy ártatlan? – Az európai középkor fogyatékosságtörténete : [könyvismertetés] In: Iskolakultúra 34. 8. 2024. - 111-114. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/45885/44508

Szatmári Jánosné - Hangodi László: A reptéri iskola : A tapolcai 4. Számú Általános Iskola története, 1965-1996 Tapolca : Tapolcai Városszépító Egyesület, 2024

5. Pedagógus, pedagógusképzés

Szabó Eszter: A miniszter által előírt képzésről In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 9. 10. 2024. - 7-10. p.

Bozóki Marianna: Intézményfejlesztési szaktanácsadók a Budapesti Pedagógiai Oktatási Központban In: Pedagógiai LaPOK 10. 2024. - 53-60. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf

: Mentorálás a Pedagógiában : válogatás öt+ év pedagógiai szakirodalmából (2019-2024) In: Pedagógiai LaPOK 10. 2024. - 41-44. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf

Cserlakiné Hagymássy Krisztina: Egy kicsit mindannyian mentorok vagyunk In: Pedagógiai LaPOK 10. 2024. - 39-40. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf

Horváthné Hidegh Anikó: Mire is jó a többcélú összetett intézmény? In: Pedagógiai LaPOK 10. 2024. - 19-25. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf

: Mentorálás a pedagóguspályán In: Pedagógiai LaPOK 10. 2024. - 15-18. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf

Erdeiné Bacher Katalin: A gyémántot gyémánttal, az embert emberrel csiszolják In: Pedagógiai LaPOK 10. 2024. - 11-14. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf

Gudor Noémi: Pályakezdőként találta meg a közös hangot diákjaival Gudor Noémi In: Magyar Közoktatás 8-9. 2024. - 16-17. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_0809.pdf

Folytatódik az először megszervezett versenyvizsga-felkészítő program In: Magyar Közoktatás 8-9. 2024. - 6. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_0809.pdf

A BME Műszaki Pedagógia Tanszék pedagógus szakirányú továbbképzéseinek három évtizede Budapest : BME, [2024]

6. Gyógypedagógia, SNI

Török Emőke: Kirekesztés és befogadás. A fogyatékosság társadalmi megítélése a középkorban. : Berzsenyi Emese: Bűnös vagy ártatlan? – Az európai középkor fogyatékosságtörténete : [könyvismertetés] In: Iskolakultúra 34. 8. 2024. - 111-114. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/45885/44508

Szabó Diána: A SNI tanulókat érintő oktatási egyenlőtlenségek értelmezéseinek szakpolitikai, társadalmi és emberjogi dimenziói In: Iskolakultúra 34. 8. 2024. - 79-110. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/45611/44507

Hodász Kata: Az értelmi fogyatékos gyermekek iskoláztatásának kialakulása Magyarországon a nemzetközi intézményfejlődési folyamatok tükrében In: Iskolakultúra 34. 8. 2024. - 64-78. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/45495/44506

Csányi Andrea Mária: Zene és fogyatékosság: Kapcsolódás funkciók és paradigmák között a történelem folyamán In: Iskolakultúra 34. 8. 2024. - 45-63. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/45822/44505

7. Pszichológia

Kerékgyártó Csilla: A középiskolai diagnosztikus mérőcsomagok sajátos nevelési igényű tanulók számára In: Pedagógiai LaPOK 10. 2024. - 67-71. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf

Hidi, Suzanne: „Az érdeklődés anatómiája” : Józsa Krisztián beszélgetése Suzanne Hidivel In: Új Pedagógiai Szemle 74. 7-8. 2024. - 98-104. p. URL: https://upszonline.hu/index.php?article=740708012

Balogh Renáta Tünde: Az iskolaérettség értékelésének diagnosztikus megközelítése : [könyvismertetés] In: Eruditio - Educatio 19. 3. 2024. - 118-121. p. URL: http://e-eruditio.ujs.sk/wp-content/uploads/2024/11/Eru-Edu_2024_3_10_Materials_118-121.pdf

Sipos Judit - Pápai Bernadett: Interculturally competent teachers in the 21st century In: Eruditio - Educatio 19. 3. 2024. - 3-14. p. URL: http://e-eruditio.ujs.sk/wp-content/uploads/2024/11/Eru-Edu_2024_3_01_Study_003-014.pdf

Óré Regina Sára: A fizikai aktivitás és kognitív képességek kapcsolata óvodáskorban In: Diákdiskurzus : Válogatás a tudományos diákköri dolgozatokból és hallgatói tanulmányokból, 2024 / [szerk. Szabóné Balogh Ágota] ; [közread. a] Gál Ferenc Egyetem Pedagógiai Kar. - Szarvas : Gál Ferenc Egyetem, 2024. - 47-67. p.

Bjelik Blanka: Érzelmi intelligencia szerepe az oktatásban : Az EI és az empirikus tanulási készségek kapcsolata kisiskolás korban In: Diákdiskurzus : Válogatás a tudományos diákköri dolgozatokból és hallgatói tanulmányokból, 2024 / [szerk. Szabóné Balogh Ágota] ; [közread. a] Gál Ferenc Egyetem Pedagógiai Kar. - Szarvas : Gál Ferenc Egyetem, 2024. - 2-29. p.

Erdei Róbert - Podlovics Éva: Pedagogical implications of the resilience framework In: Practice and Theory in Systems of Education 18. 3. 2023. - 96-108. p. URL: https://slovakptse.eu/ojs/index.php/ptse/article/view/9/9

8. Pedagógia, kutatás, általános kérdések

Szirtes-Tankó Tünde: Reziliencia a hazai neveléstudományi diskurzusban : szisztematikus tartalmi elemzés a VOSviewer bibliometriai szoftverrel In: Iskolakultúra 34. 8. 2024. - 3-26. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/45494/44510

Nagy Emese, K.: Reflexió Nagy Ádám és Trencsényi László Adalékok a neveléstudomány önképéhez – a szociálpedagógia emancipációja címmel írt munkájára In: Új Pedagógiai Szemle 74. 7-8. 2024. - 93-97. p. URL: https://upszonline.hu/index.php?article=740708011

Mcalpine, Lynn: What can we collectively learn from the research on student learning? In: Journal of Adult Learning, Knowledgeand Innovation 5. 1. 2022. - 1-7. p. URL: https://akjournals.com/downloadpdf/view/journals/2059/7/1/article-p1.pdf

Magyarságkép szomszédaink tankönyveiben Budapest : Retörki, 2024


Régebbi listák: 45. hét