Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 46. hét)
Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.
1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetekGyuriczáné Botka Emőke:
A szakmai munka ellenőrzésének szerepe, jelentősége
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
9. 10. 2024. - 1-6. p.
Kerepeszki Róbert:
A Turul Szövetség
In: BBC History
14. 11. 2024. - 12-17. p.
Sebestyén-Cselovszki Ágnes:
Bemutatkozik a Művész úti Óvoda és Bölcsőde, az Oktatási Hivatal bázisintézménye
In: Pedagógiai LaPOK
10. 2024. - 92-94 p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf
Hajdú Zsoltné:
Bemutatkozik a Szigetszentmiklósi Batthyány Kázmér Gimnázium, az Oktatási Hivatal bázisintézménye
In: Pedagógiai LaPOK
10. 2024. - 89-91. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf
Kis Noémi:
Lemorzsolódási adatok – visszatekintés az elmúlt fél évtizedre
In: Pedagógiai LaPOK
10. 2024. - 77-79. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf
Géczi-Laskai Judit:
Az óratervkészítés praktikumai
In: Pedagógiai LaPOK
10. 2024. - 72-75. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf
Szijártóné Somogyi Mónika:
Konfliktuskezelési szaktanácsadók a Budapesti Pedagógiai Oktatási Központban
In: Pedagógiai LaPOK
10. 2024. - 61-66. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf
Bozóki Marianna:
Intézményfejlesztési szaktanácsadók a Budapesti Pedagógiai Oktatási Központban
In: Pedagógiai LaPOK
10. 2024. - 53-60. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf
Szabó Diána:
A SNI tanulókat érintő oktatási egyenlőtlenségek értelmezéseinek szakpolitikai, társadalmi és emberjogi dimenziói
In: Iskolakultúra
34. 8. 2024. - 79-110. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/45611/44507
Hadzsy Anna:
Egy mentorprogram tanulságai
In: Pedagógiai LaPOK
10. 2024. - 34-36. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf
Katona Péter:
A mentorálás szerepe a középiskolai kollégium tehetségsegítő tevékenységében
In: Pedagógiai LaPOK
10. 2024. - 26-29. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf
Miklódi-Simon Zsófia - Szűcs Tímea:
Nevelőcsaládokban élő gyermekek extrakurrikuláris tevékenységeinek szisztematikus összehasonlítása
In: Iskolakultúra
34. 8. 2024. - 27-44. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/45018/44509
Vizeli Máté:
The problems of the curriculum and of teaching the folk viola on the primary level
In: Eruditio - Educatio
19. 3. 2024. - 49-70. p.
URL:
http://e-eruditio.ujs.sk/wp-content/uploads/2024/11/Eru-Edu_2024_3_04_Study_049-070.pdf
Kiss Beáta - Csehiová, Agáta:
Children and youth programmes on the Hungarian Broadcast of the (Czech)Slovak Radio in the second half of the 20th century
In: Eruditio - Educatio
19. 3. 2024. - 37-48. p.
URL:
http://e-eruditio.ujs.sk/wp-content/uploads/2024/11/Eru-Edu_2024_3_03_Study_037-048.pdf
Csatlós Erzsébet Zsófia:
Annyira jó az oktatás, amennyire a benne dolgozó pedagógusok jók
In: Magyar Közoktatás
8-9. 2024. - 8-10. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_0809.pdf
Szucher Ervin:
A gyulai iskola a magyarországi románság kulturális bástyája
In: Magyar Közoktatás
8-9. 2024. - 3-5. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_0809.pdf
Mihály Gyopár Henrietta:
A második otthon - tanévkezdés tanítói szemszögből
In: Magyar Közoktatás
8-9. 2024. - 1-2. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_0809.pdf
A Nemzeti Pedagógus Kar 10 éve : Jubileumi kiadvány
Budapest : Nemzeti Pedagógus Kar,
2024
Szatmári Jánosné - Hangodi László:
A reptéri iskola : A tapolcai 4. Számú Általános Iskola története, 1965-1996
Tapolca : Tapolcai Városszépító Egyesület,
2024
Biró Zsolt:
A hely szelleme és varázsa vonzza a pedagógusokat
In: Magyar Közoktatás
6-7. 2024. - 16-17. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_0607.pdf
Júliusban is lehet pályázni a Nyilas Misi-ösztöndíj-kiírásra
In: Magyar Közoktatás
6-7. 2024. - 15. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_0607.pdf
Sebestyén Krisztina:
Középiskola-választás szempontjainak vizsgálata fenntartók, németet és angolt tanulók, valamint tanítók véleménye alapján
In: Deliberationes
16. 2. 2023. - 129-141. p.
URL:
https://deliberationes.gfe.hu/index.php/deliberationes/article/view/124/214
Krizsán Anett:
A gyermekjogok érvényesülése a gyámhatósági eljárásokban
In: Deliberationes
16. 2. 2023. - 90-100. p.
URL:
https://deliberationes.gfe.hu/index.php/deliberationes/article/view/123/208
2. Nevelés, család, gyermekvédelemGyuriczáné Botka Emőke:
A szakmai munka ellenőrzésének szerepe, jelentősége
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
9. 10. 2024. - 1-6. p.
Veres Gábor:
Pszichológiai alkalmasság és kifogástalan életvitel
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
9. 9. 2024. - 4-12. p.
Gyuriczáné Botka Emőke:
Hidak egymáshoz - egy jógyakorlat bemutatása
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
9. 9. 2024. - 1-4. p.
Demian, Nicoleta-Cristina:
A táncoktatás és a digitális technológia találkozásának vizsgálata
In: Tánc és Nevelés
5. 1. 2024. - 127-139. p.
URL:
https://ojs.mtak.hu/index.php/tanc_es_neveles/issue/view/1246/845
Örményiné Farkas Andrea:
Könyvajánló – naprakész (a)lapok
In: Pedagógiai LaPOK
10. 2024. - 106-108. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf
Demeter József:
Engedjük közel magunkhoz a természetet!
In: Pedagógiai LaPOK
10. 2024. - 83-85. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf
:
Magoncoktól a termő fákig
In: Pedagógiai LaPOK
10. 2024. - 37-38. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf
Hadzsy Anna:
Egy mentorprogram tanulságai
In: Pedagógiai LaPOK
10. 2024. - 34-36. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf
Katona Péter:
A mentorálás szerepe a középiskolai kollégium tehetségsegítő tevékenységében
In: Pedagógiai LaPOK
10. 2024. - 26-29. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf
Horváthné Hidegh Anikó:
Mire is jó a többcélú összetett intézmény?
In: Pedagógiai LaPOK
10. 2024. - 19-25. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf
Imre Anna:
Tanórán kívüli tanulás – felülnézetből
In: Új Pedagógiai Szemle
74. 7-8. 2024. - 77-92. p.
URL:
https://upszonline.hu/index.php?article=740708010
Tolner Nikoletta - Pogátsnik Monika:
Egyetemi hallgatók vizsgacsalási attitűdjei
In: Új Pedagógiai Szemle
74. 7-8. 2024. - 57-76. p.
URL:
https://upszonline.hu/index.php?article=740708009
Vizeli Máté:
The problems of the curriculum and of teaching the folk viola on the primary level
In: Eruditio - Educatio
19. 3. 2024. - 49-70. p.
URL:
http://e-eruditio.ujs.sk/wp-content/uploads/2024/11/Eru-Edu_2024_3_04_Study_049-070.pdf
Drozdikné Mészáros Bianka:
Diabéteszes gyermek integrálásának nehézségei pedagógiai oldalról
In:
Diákdiskurzus : Válogatás a tudományos diákköri dolgozatokból és hallgatói tanulmányokból, 2024 / [szerk. Szabóné Balogh Ágota] ; [közread. a] Gál Ferenc Egyetem Pedagógiai Kar. - Szarvas : Gál Ferenc Egyetem, 2024. - 30-46. p.
Az irodalmi és vizuális nevelés végtelen tárháza
In: Magyar Közoktatás
8-9. 24. - 22. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_0809.pdf
Kiegyensúlyozott, egészséges fejlődés a cél
In: Magyar Közoktatás
8-9. 24. - 20. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_0809.pdf
Cyberbullying : Mást bántani nem menő
Budapest : NMHH,
[2023]
URL:
https://nmhh.hu/cikk/242669/Cyberbullying__Mast_bantani_nem_meno
3. Oktatás, tanulás, pályaválasztásSzabó Eszter:
A pedagógusok munkahelyi mobiltelefon-használatának korlátozásáról
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
9. 10. 2024. - 11-13. p.
Tongori Ágota:
A 21. századi interkulturális oktatás szolgálatában : szisztematikus tanár-diák szerepcsere a táncos egyetemi hallgattók elméleti képzésében
In: Tánc és Nevelés
5. 1. 2024. - 99-111. p.
URL:
https://ojs.mtak.hu/index.php/tanc_es_neveles/issue/view/1246/845
Örményiné Farkas Andrea:
Könyvajánló – naprakész (a)lapok
In: Pedagógiai LaPOK
10. 2024. - 106-108. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf
Tanulmányi versenyek a 2024/25. tanévben a Budapesti Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében
In: Pedagógiai LaPOK
10. 2024. - 97-98. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf
Kasné Havas Erika:
A mesterséges intelligencia alkalmazása az oktatásban
In: Pedagógiai LaPOK
10. 2024. - 80-82. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf
Kovács Ferenc:
Fókuszban a tehetségnevelés – a Tehetségakadémia előadássorozat
In: Pedagógiai LaPOK
10. 2024. - 76. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf
Farkasházi Csilla:
Interjú Farkasházi Csillával, a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium mesterpedagógusával
In: Pedagógiai LaPOK
10. 2024. - 45-52. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf
:
Mentorálás a Pedagógiában : válogatás öt+ év pedagógiai szakirodalmából (2019-2024)
In: Pedagógiai LaPOK
10. 2024. - 41-44. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf
Cserlakiné Hagymássy Krisztina:
Egy kicsit mindannyian mentorok vagyunk
In: Pedagógiai LaPOK
10. 2024. - 39-40. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf
:
Magoncoktól a termő fákig
In: Pedagógiai LaPOK
10. 2024. - 37-38. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf
Schramek Anikó - Csörgei Andrea - Erős-Honti Zsolt:
Változatos mentorálási programok a Fazekasban
In: Pedagógiai LaPOK
10. 2024. - 30-33. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf
:
Mentorálás a pedagóguspályán
In: Pedagógiai LaPOK
10. 2024. - 15-18. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf
Erdeiné Bacher Katalin:
A gyémántot gyémánttal, az embert emberrel csiszolják
In: Pedagógiai LaPOK
10. 2024. - 11-14. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf
Tókos Katalin:
Gondolatok a mentorálás oktatásban betöltött szerepéről
In: Pedagógiai LaPOK
10. 2024. - 4-10. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf
Hidi, Suzanne:
„Az érdeklődés anatómiája” : Józsa Krisztián beszélgetése Suzanne Hidivel
In: Új Pedagógiai Szemle
74. 7-8. 2024. - 98-104. p.
URL:
https://upszonline.hu/index.php?article=740708012
Imre Anna:
Tanórán kívüli tanulás – felülnézetből
In: Új Pedagógiai Szemle
74. 7-8. 2024. - 77-92. p.
URL:
https://upszonline.hu/index.php?article=740708010
Tolner Nikoletta - Pogátsnik Monika:
Egyetemi hallgatók vizsgacsalási attitűdjei
In: Új Pedagógiai Szemle
74. 7-8. 2024. - 57-76. p.
URL:
https://upszonline.hu/index.php?article=740708009
Vontszemű Miklós:
A végtelen mint fogalom a matematika oktatásában
In: Eruditio - Educatio
19. 3. 2024. - 71-81. p.
URL:
http://e-eruditio.ujs.sk/wp-content/uploads/2024/11/Eru-Edu_2024_3_05_Study_071-081.pdf
Vizeli Máté:
The problems of the curriculum and of teaching the folk viola on the primary level
In: Eruditio - Educatio
19. 3. 2024. - 49-70. p.
URL:
http://e-eruditio.ujs.sk/wp-content/uploads/2024/11/Eru-Edu_2024_3_04_Study_049-070.pdf
Tóth Judit:
Examining the cognitive validity of the intermediate school-leaving exam tasks in history with the thinking-aloud method among secondary school students
In: Eruditio - Educatio
19. 3. 2024. - 15-36. p.
URL:
http://e-eruditio.ujs.sk/wp-content/uploads/2024/11/Eru-Edu_2024_3_02_Study_015-036.pdf
Bjelik Blanka:
Érzelmi intelligencia szerepe az oktatásban : Az EI és az empirikus tanulási készségek kapcsolata kisiskolás korban
In:
Diákdiskurzus : Válogatás a tudományos diákköri dolgozatokból és hallgatói tanulmányokból, 2024 / [szerk. Szabóné Balogh Ágota] ; [közread. a] Gál Ferenc Egyetem Pedagógiai Kar. - Szarvas : Gál Ferenc Egyetem, 2024. - 2-29. p.
Mcalpine, Lynn:
What can we collectively learn from the research on student learning?
In: Journal of Adult Learning, Knowledgeand Innovation
5. 1. 2022. - 1-7. p.
URL:
https://akjournals.com/downloadpdf/view/journals/2059/7/1/article-p1.pdf
Juhász Lili:
Az online oktatás hatása a középiskolások önszabályozott tanulására - fókuszban az érettségizők
In:
Non est volentis II. : A Benda Kálmán Szakkollégium legjobb OTDK-dolgozatai, 2022-2023 / szerk. ... Bubnó Hedvig [et al.]. - Budapest : KRE : L'Harmattan, 2024. - 61-76. p.
Dala Bálint:
A médiatudatosság oktatása a 2020-as NAT-ban
In:
Non est volentis II. : A Benda Kálmán Szakkollégium legjobb OTDK-dolgozatai, 2022-2023 / szerk. ... Bubnó Hedvig [et al.]. - Budapest : KRE : L'Harmattan, 2024. - 35-57. p.
Az irodalmi és vizuális nevelés végtelen tárháza
In: Magyar Közoktatás
8-9. 24. - 22. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_0809.pdf
Az új tanévben is visz tudástárából a szórványba az MCC
In: Magyar Közoktatás
8-9. 24. - 21. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_0809.pdf
Gudor Noémi:
Pályakezdőként találta meg a közös hangot diákjaival Gudor Noémi
In: Magyar Közoktatás
8-9. 2024. - 16-17. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_0809.pdf
Kintzel Krisztina:
Az öt érzékkel felfogható széphez kell eljuttatni a diákokat
In: Magyar Közoktatás
8-9. 2024. - 14-15. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_0809.pdf
Csatlós Erzsébet Zsófia:
Annyira jó az oktatás, amennyire a benne dolgozó pedagógusok jók
In: Magyar Közoktatás
8-9. 2024. - 8-10. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_0809.pdf
Szucher Ervin:
A gyulai iskola a magyarországi románság kulturális bástyája
In: Magyar Közoktatás
8-9. 2024. - 3-5. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_0809.pdf
Magyarságkép szomszédaink tankönyveiben
Budapest : Retörki,
2024
Jebautzke, Kirstin - Klein, Ute - Spanka, Martina:
Játékos német 2. : Tematikus szókincsfejlesztő gyakorlatok
[Budapest] : Móra,
2024
Jebautzke, Kirstin - Klein, Ute - Spanka, Martina:
Játékos német 1. : Tematikus szókincsfejlesztő gyakorlatok
[Budapest] : Móra,
2024
Antal Erika:
Sport nemcsak a mozgásért, hanem a közösségi élményért is
In: Magyar Közoktatás
6-7. 2024. - 12-13. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_0607.pdf
Antal Erika:
"Irreális 18 évesen eldönteni, mit fogunk csinálni 50 éven át"
In: Magyar Közoktatás
6-7. 2024. - 8-9. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_0607.pdf
Fodor Emőke - Felszegi Melinda:
Mezőség virágai - digitális projekt Szamosújváron
In: Magyar Közoktatás
6-7. 2024. - 6-7. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_0607.pdf
Mihály Gyopár Henrietta:
Ösztönző, de elkedvetlenítő is lehet az érdemjegy - elemisták az iskoláról
In: Magyar Közoktatás
6-7. 2024. - 2-3. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_0607.pdf
Hollins, Peter:
Szupertanulás
Budapest : Good Life Books,
2024
Széchenyi Márton - Révész-Kiszela Kinga:
Operation of Bozsik Institutional Programme in Hungary, focus on Cegléd town, in Pest county
In: Practice and Theory in Systems of Education
18. 3. 2023. - 109-118. p.
URL:
https://slovakptse.eu/ojs/index.php/ptse/article/view/14/7
Erdei Róbert - Podlovics Éva:
Pedagogical implications of the resilience framework
In: Practice and Theory in Systems of Education
18. 3. 2023. - 96-108. p.
URL:
https://slovakptse.eu/ojs/index.php/ptse/article/view/9/9
Achuodho, Victor Omondi:
A critical discourse analysis of the conversations of Kenya’s competence based curriculum
In: Practice and Theory in Systems of Education
18. 3. 2023. - 83-95. p.
URL:
https://slovakptse.eu/ojs/index.php/ptse/article/view/13/8
Bárány Edit:
Investigating the potential of project-based learning in hungarian vocational schools, with a particular focus on environmental awareness and sustainability
In: Practice and Theory in Systems of Education
18. 2. 2023. - 60-78. p.
URL:
https://slovakptse.eu/ojs/index.php/ptse/article/view/10/6
Szota Cintia:
The application of thought experiments in the teaching of ethics
In: Practice and Theory in Systems of Education
18. 1. 2023. - 11-30. p.
URL:
https://slovakptse.eu/ojs/index.php/ptse/article/view/5/2
Sebestyén Krisztina:
Középiskola-választás szempontjainak vizsgálata fenntartók, németet és angolt tanulók, valamint tanítók véleménye alapján
In: Deliberationes
16. 2. 2023. - 129-141. p.
URL:
https://deliberationes.gfe.hu/index.php/deliberationes/article/view/124/214
Josip, Lepes:
Iskolai sport - kihívások és esélyek
In: Deliberationes
16. 2. 2023. - 101-116. p.
URL:
https://deliberationes.gfe.hu/index.php/deliberationes/article/view/134/209
Homoki Andrea - Soós Zsolt:
Duális képzés a szociális felsőoktatásban III. : a duális képzés bevezetésének tapasztalatai a szociális munka szakon a kutatási eredmények tükrében
In: Deliberationes
16. 1. 2023. - 5-14. p.
URL:
https://deliberationes.gfe.hu/index.php/deliberationes/article/view/89/183
4. NeveléstörténetTörök Emőke:
Kirekesztés és befogadás. A fogyatékosság társadalmi megítélése a középkorban. : Berzsenyi Emese: Bűnös vagy ártatlan? – Az európai középkor fogyatékosságtörténete : [könyvismertetés]
In: Iskolakultúra
34. 8. 2024. - 111-114. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/45885/44508
Szatmári Jánosné - Hangodi László:
A reptéri iskola : A tapolcai 4. Számú Általános Iskola története, 1965-1996
Tapolca : Tapolcai Városszépító Egyesület,
2024
5. Pedagógus, pedagógusképzésSzabó Eszter:
A miniszter által előírt képzésről
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
9. 10. 2024. - 7-10. p.
Bozóki Marianna:
Intézményfejlesztési szaktanácsadók a Budapesti Pedagógiai Oktatási Központban
In: Pedagógiai LaPOK
10. 2024. - 53-60. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf
:
Mentorálás a Pedagógiában : válogatás öt+ év pedagógiai szakirodalmából (2019-2024)
In: Pedagógiai LaPOK
10. 2024. - 41-44. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf
Cserlakiné Hagymássy Krisztina:
Egy kicsit mindannyian mentorok vagyunk
In: Pedagógiai LaPOK
10. 2024. - 39-40. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf
Horváthné Hidegh Anikó:
Mire is jó a többcélú összetett intézmény?
In: Pedagógiai LaPOK
10. 2024. - 19-25. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf
:
Mentorálás a pedagóguspályán
In: Pedagógiai LaPOK
10. 2024. - 15-18. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf
Erdeiné Bacher Katalin:
A gyémántot gyémánttal, az embert emberrel csiszolják
In: Pedagógiai LaPOK
10. 2024. - 11-14. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf
Gudor Noémi:
Pályakezdőként találta meg a közös hangot diákjaival Gudor Noémi
In: Magyar Közoktatás
8-9. 2024. - 16-17. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_0809.pdf
Folytatódik az először megszervezett versenyvizsga-felkészítő program
In: Magyar Közoktatás
8-9. 2024. - 6. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_0809.pdf
A BME Műszaki Pedagógia Tanszék pedagógus szakirányú továbbképzéseinek három évtizede
Budapest : BME,
[2024]
6. Gyógypedagógia, SNITörök Emőke:
Kirekesztés és befogadás. A fogyatékosság társadalmi megítélése a középkorban. : Berzsenyi Emese: Bűnös vagy ártatlan? – Az európai középkor fogyatékosságtörténete : [könyvismertetés]
In: Iskolakultúra
34. 8. 2024. - 111-114. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/45885/44508
Szabó Diána:
A SNI tanulókat érintő oktatási egyenlőtlenségek értelmezéseinek szakpolitikai, társadalmi és emberjogi dimenziói
In: Iskolakultúra
34. 8. 2024. - 79-110. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/45611/44507
Hodász Kata:
Az értelmi fogyatékos gyermekek iskoláztatásának kialakulása Magyarországon a nemzetközi intézményfejlődési folyamatok tükrében
In: Iskolakultúra
34. 8. 2024. - 64-78. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/45495/44506
Csányi Andrea Mária:
Zene és fogyatékosság: Kapcsolódás funkciók és paradigmák között a történelem folyamán
In: Iskolakultúra
34. 8. 2024. - 45-63. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/45822/44505
7. PszichológiaKerékgyártó Csilla:
A középiskolai diagnosztikus mérőcsomagok sajátos nevelési igényű tanulók számára
In: Pedagógiai LaPOK
10. 2024. - 67-71. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2024/lapok10_bp-pok_okt15.pdf
Hidi, Suzanne:
„Az érdeklődés anatómiája” : Józsa Krisztián beszélgetése Suzanne Hidivel
In: Új Pedagógiai Szemle
74. 7-8. 2024. - 98-104. p.
URL:
https://upszonline.hu/index.php?article=740708012
Balogh Renáta Tünde:
Az iskolaérettség értékelésének diagnosztikus megközelítése : [könyvismertetés]
In: Eruditio - Educatio
19. 3. 2024. - 118-121. p.
URL:
http://e-eruditio.ujs.sk/wp-content/uploads/2024/11/Eru-Edu_2024_3_10_Materials_118-121.pdf
Sipos Judit - Pápai Bernadett:
Interculturally competent teachers in the 21st century
In: Eruditio - Educatio
19. 3. 2024. - 3-14. p.
URL:
http://e-eruditio.ujs.sk/wp-content/uploads/2024/11/Eru-Edu_2024_3_01_Study_003-014.pdf
Óré Regina Sára:
A fizikai aktivitás és kognitív képességek kapcsolata óvodáskorban
In:
Diákdiskurzus : Válogatás a tudományos diákköri dolgozatokból és hallgatói tanulmányokból, 2024 / [szerk. Szabóné Balogh Ágota] ; [közread. a] Gál Ferenc Egyetem Pedagógiai Kar. - Szarvas : Gál Ferenc Egyetem, 2024. - 47-67. p.
Bjelik Blanka:
Érzelmi intelligencia szerepe az oktatásban : Az EI és az empirikus tanulási készségek kapcsolata kisiskolás korban
In:
Diákdiskurzus : Válogatás a tudományos diákköri dolgozatokból és hallgatói tanulmányokból, 2024 / [szerk. Szabóné Balogh Ágota] ; [közread. a] Gál Ferenc Egyetem Pedagógiai Kar. - Szarvas : Gál Ferenc Egyetem, 2024. - 2-29. p.
Erdei Róbert - Podlovics Éva:
Pedagogical implications of the resilience framework
In: Practice and Theory in Systems of Education
18. 3. 2023. - 96-108. p.
URL:
https://slovakptse.eu/ojs/index.php/ptse/article/view/9/9
8. Pedagógia, kutatás, általános kérdésekSzirtes-Tankó Tünde:
Reziliencia a hazai neveléstudományi diskurzusban : szisztematikus tartalmi elemzés a VOSviewer bibliometriai szoftverrel
In: Iskolakultúra
34. 8. 2024. - 3-26. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/45494/44510
Nagy Emese, K.:
Reflexió Nagy Ádám és Trencsényi László Adalékok a neveléstudomány önképéhez – a szociálpedagógia emancipációja címmel írt munkájára
In: Új Pedagógiai Szemle
74. 7-8. 2024. - 93-97. p.
URL:
https://upszonline.hu/index.php?article=740708011
Mcalpine, Lynn:
What can we collectively learn from the research on student learning?
In: Journal of Adult Learning, Knowledgeand Innovation
5. 1. 2022. - 1-7. p.
URL:
https://akjournals.com/downloadpdf/view/journals/2059/7/1/article-p1.pdf
Magyarságkép szomszédaink tankönyveiben
Budapest : Retörki,
2024
Régebbi listák:
45. hét