Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 47. hét)
Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.
1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetekSharon, Giora:
"Rabbimúzeum" - gyerekszemmel
In: Új Élet
79. 17. 2024. - 3. p.
"Az OR-ZSE a magyar zsidóság szellemi bástyája, ahol megtiszteltetés tanulni és tanítani
In: Új Élet
79. 18. 2024. - 4. p.
Bicsák Zsanett Ágnes:
Rephrasing the teacher’s role in the 21st century: Personal responsiveness and educational responsibility in a heterogeneous world
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
14. 4. 2024. - 383–395. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/14/4/article-p383.xml?body=pdf-27277
Világhírű magyar természettudósok élete és munkássága : ismeretterjesztő segédanyag a középiskolai oktatásban : [könyvismertetés]
In: Magyar Közoktatás
10. 2024. - 22. p.
Oktatás keresztyén szellemiségben - 25 éves a Talentum iskola
In: Magyar Közoktatás
10. 2024. - 18. p.
Szucher Ervin:
Városi szintű vidéki iskola Krasznán
In: Magyar Közoktatás
10. 2024. - 15-17. p.
Veres Gábor:
Iskolakezdési támogatás
In: Intézményvezetői Tanácsadó Szociális Intézményeknek
9. 9. 2024. - 1-2. p.
Elismerések az ünnepélyes Pázmány-napon
In: Új Ember
80. 43. 2024. - 7. p.
Domonkos Ádám:
Vajdaság - a múlt felől nézve : Berényi Emőke-Herédi Károly (szerk.): Vajdasági ládafia. Segédtankönyv az általános iskolák 5-8. osztálya számára. Forum-MNT, Újvidék-Szabadka, 2021 : [könyvismertetés]
In: Híd
87. 5-6. 2023. - 191-196. p.
URL:
https://www.hid.rs/hid/2023/Hid_2023_05_06.pdf
2. Nevelés, család, gyermekvédelemSkiera, Ehrenhard:
Giving space to the unknown and transcendence – Art education as guardian of the child’s authentic gesture
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
14. 4. 2024. - 396–412. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/14/4/article-p396.xml?body=pdf-27277
Maier, Alexander:
Solidarity – An aim of education? Reflections on a vital topic of education for sustainable development (ESD) from the perspective of a responsive pedagogy
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
14. 4. 2024. - 364–382. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/14/4/article-p364.xml?body=pdf-27277
Mihály Gyopár Henrietta:
Empátia, konfliktus- és stresszkezelés elemi osztályokban
In: Magyar Közoktatás
10. 2024. - 20-21. p.
Bartha Réka:
A beugró tanci kalandjai Csodálatos After Országban
In: Magyar Közoktatás
10. 2024. - 8-9. p.
Simon Gyöngyike:
Roma gyerekek az iskolában: nem a lexikális tudás a fő
In: Magyar Közoktatás
10. 2024. - 6-7. p.
Figuli Krisztina:
Cyberbullying ne szokjunk hozzá!
In: Új Médiakultúra Magazin
3. 3. 2024. - 62-67. p.
URL:
https://nmhh.hu/dokumentum/249216/UMK07.pdf#page=32
Hevesi Krisztina:
Túl a 18-as karikán
In: Új Médiakultúra Magazin
3. 3. 2024. - 32-41. p.
URL:
https://nmhh.hu/dokumentum/249216/UMK07.pdf
Kis Norbert:
Fordulópont avagy az emberelvű újmédia-pedagógia kora
In: Új Médiakultúra Magazin
3. 3. 2024. - 26-31. p.
URL:
https://nmhh.hu/dokumentum/249216/UMK07.pdf
50 éves a Hercegkúti Gyöngyszem Német Nemzetiségi Óvoda
Hercegkút : Hercegkúti Gyöngyszem Német Nemzetiségi Óvoda,
2024
Református Tehetséggondozó Alapítvány : Talentum Szaktárgyi Tehetséggondozó Programja
Budapest : Református Tehetséggondozó Alapítvány,
[2024]
Digitális nevelés a családban : A képernyőidő optimális megválasztása : Felelős médiahasználat
Budapest : Budapest Főváros XIII. kerületi Önkormányzat Egyesített Óvoda,
2024
Mit lájkol a gyerek? : Szülőknek a közösségi médiáról
Budapest : NMHH,
[2024]
URL:
https://nmhh.hu/dokumentum/248957/mit_lajkol_a_gyerek.pdf
Kézikönyv gamer gyerekekhez
Budapest : NMHH,
[2024]
URL:
https://nmhh.hu/dokumentum/239496/Videojatek_kisokos_A_5_NMHH_2023.pdf
Van eszköz a kezedben : Útmutató a digitális szülői felügyelet alkalmazásához
Budapest : NMHH,
[2023]
URL:
https://nmhh.hu/cikk/245127/Van_eszkoz_a_kezedben_utmutato_a_digitalis_szuloi_felugyelet_alkalmazasahoz
Cyberbullying : Mást bántani nem menő
Budapest : NMHH,
[2023]
URL:
https://nmhh.hu/cikk/242669/Cyberbullying__Mast_bantani_nem_meno
3. Oktatás, tanulás, pályaválasztásKoltói Lilla - Kiss Paszkál:
A szakmai és szervezeti elköteleződés szerepe a munkahelyről való kilépés szándékában tanárok körében
In: Magyar Pszichológiai Szemle
79. 3. 2024. - 611-634. p.
Győri és környékbeli diákok kirándulása a cseh történelemben
In: Új Élet
79. 20. 2024. - 2. p.
Németh Balázs:
Molnár, Gy. (2022). Pedagógia, innováció, technológia, digitalis kultúra – A digitalizáció új irányai (Pedagogy, innovation, technology, digital culture – New dimensions of digitalisation). Typotex. : [könyvismertetés]
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
14. 4. 2024. - 480-482. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/14/4/article-p480.xml?body=pdf-27277
Jourian, Nasrin:
White, R. G., Bethell, A., Charnock, L., Leckey, S., & Penpraze, V. (2021). Acceptance and commitment approaches for athletes’ wellbeing and performance: The flexible mind. Palgrave Macmillan. : [könyvismertetés]
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
14. 4. 2024. - 465–469. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/14/4/article-p465.xml?body=pdf-27277
Szabó Bálint - Paulics Lilla - Kéri Anita:
Exploring degree-seeking international student satisfaction through the example of a Hungarian university
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
14. 4. 2024. - 446-464. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/14/4/article-p446.xml?body=pdf-27277
Achuodho, Hamphrey Ouma - Pikó Bettina, F.:
Experiencing online training and educational inequality in TVET delivery among trainers and trainees in Kenya during the COVID-19 pandemic: A case study
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
14. 4. 2024. - 428–445. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/14/4/article-p428.xml?body=pdf-27277
Totoba, Baru Aboma:
Undergraduate students admission practices and its relationship with students’ academic performances at Madda Walabu University, Ethiopia, East Africa
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
14. 4. 2024. - 413–427. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/14/4/article-p413.xml?body=pdf-27277
Bicsák Zsanett Ágnes:
Rephrasing the teacher’s role in the 21st century: Personal responsiveness and educational responsibility in a heterogeneous world
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
14. 4. 2024. - 383–395. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/14/4/article-p383.xml?body=pdf-27277
Gergely Tamás:
"Ha jókedve van valakinek, szívesebben tanul" : beszélgetés Gergely Tamás fiatal fizikatanárral
In: Magyar Közoktatás
10. 2024. - 4-5. p.
A szabadság a témája a 15. Bölcs Diákok országos vetélkedőnek
In: Magyar Közoktatás
10. 2024. - 1. p.
Kerekes Dóra:
Hely - történet - helytörténet : egy városi helytörténeti gyűjtemény lehetőségei a 21. században
In: Honismeret
52. 5. 2024. - 9-14. p.
Református Tehetséggondozó Alapítvány : Talentum Szaktárgyi Tehetséggondozó Programja
Budapest : Református Tehetséggondozó Alapítvány,
[2024]
Szabó Eszter:
A pedagógusok munkahelyi mobiltelefon-használatának korlátozásáról
In: Intézményvezetői Tanácsadó Szociális Intézményeknek
9. 10. 2024. - 14-17. p.
Domonkos Ádám:
Vajdaság - a múlt felől nézve : Berényi Emőke-Herédi Károly (szerk.): Vajdasági ládafia. Segédtankönyv az általános iskolák 5-8. osztálya számára. Forum-MNT, Újvidék-Szabadka, 2021 : [könyvismertetés]
In: Híd
87. 5-6. 2023. - 191-196. p.
URL:
https://www.hid.rs/hid/2023/Hid_2023_05_06.pdf
Tóth Tamara:
Gyermekkor, oktatás, filozófia
In: Híd
87. 5-6. 2023. - 170-180. p.
URL:
https://www.hid.rs/hid/2023/Hid_2023_05_06.pdf
Kezedben a jövőd : a Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara pályaválasztást segítő kiadványa
Debrecen : HBKIK,
2023
mozaLearn integrated digital education system
[Budapest] : Mozaik,
[2023?]
Kezedben a jövőd : a Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara pályaválasztást segítő kiadványa
Debrecen : HBKIK,
2022
Sulitanoda : Matematika gyakorló : 4. osztály
[Debrecen] : Múzsa Kvk.,
[2022]
Sulitanoda : Írás-helyesírás 4. osztály
[Debrecen] : Múzsa Kvk.,
[2022]
4. Neveléstörténet5. Pedagógus, pedagógusképzésSharon, Giora:
"Rabbimúzeum" - gyerekszemmel
In: Új Élet
79. 17. 2024. - 3. p.
Baranyai Béla:
Átadták a Fraknói Vilmos-díjat
In: Új Ember
80. 40. 2024. - 12. p.
Szabó Eszter:
A miniszter által előírt képzésről
In: Intézményvezetői Tanácsadó Szociális Intézményeknek
9. 10. 2024. - 7-11. p.
Válóczy József:
Talpalatnyi ég
In: Új Ember
80. 40. 2024. - 3. p.
Kuzmányi István:
Búcsú Jelenits István tanár úrtól
In: Új Ember
80. 40. 2024. - 1, 3. p.
Kuzmányi István:
Gyászmise a "tanár úrért"
In: Új Ember
80. 43. 2024. - 6. p.
Vámossy Erzsébet:
Maga volt az alázat, a türelem, a nyíltszívűség
In: Új Ember
80. 43. 2024. - 1, 6. p.
6. Gyógypedagógia, SNISimon Gyöngyike:
Roma gyerekek az iskolában: nem a lexikális tudás a fő
In: Magyar Közoktatás
10. 2024. - 6-7. p.
7. PszichológiaGebregergis, Werede Tareke:
Devis-Rozental, C. (2023). The student wellbeing toolkit: Preparing for life at college, university and beyond. Routledge : [könyvismertetés]
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
14. 4. 2024. - 470-475. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/14/4/article-p470.xml?body=pdf-27277
Mihály Gyopár Henrietta:
Empátia, konfliktus- és stresszkezelés elemi osztályokban
In: Magyar Közoktatás
10. 2024. - 20-21. p.
Balogh Endre:
Generációk összefogása
In: Új Médiakultúra Magazin
3. 3. 2024. - 68-73. p.
URL:
https://nmhh.hu/dokumentum/249216/UMK07.pdf#page=35
Hevesi Krisztina:
Túl a 18-as karikán
In: Új Médiakultúra Magazin
3. 3. 2024. - 32-41. p.
URL:
https://nmhh.hu/dokumentum/249216/UMK07.pdf
8. Pedagógia, kutatás, általános kérdésekGebregergis, Werede Tareke:
Devis-Rozental, C. (2023). The student wellbeing toolkit: Preparing for life at college, university and beyond. Routledge : [könyvismertetés]
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
14. 4. 2024. - 470-475. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/14/4/article-p470.xml?body=pdf-27277
Szabó Bálint - Paulics Lilla - Kéri Anita:
Exploring degree-seeking international student satisfaction through the example of a Hungarian university
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
14. 4. 2024. - 446-464. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/14/4/article-p446.xml?body=pdf-27277
Skiera, Ehrenhard:
Giving space to the unknown and transcendence – Art education as guardian of the child’s authentic gesture
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
14. 4. 2024. - 396–412. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/14/4/article-p396.xml?body=pdf-27277
Bicsák Zsanett Ágnes:
Rephrasing the teacher’s role in the 21st century: Personal responsiveness and educational responsibility in a heterogeneous world
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
14. 4. 2024. - 383–395. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/14/4/article-p383.xml?body=pdf-27277
Maier, Alexander:
Solidarity – An aim of education? Reflections on a vital topic of education for sustainable development (ESD) from the perspective of a responsive pedagogy
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
14. 4. 2024. - 364–382. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/14/4/article-p364.xml?body=pdf-27277
- Bakonyiné Kovács Bea - Kecskés Nóra:
XI. Tantárgy-pedagógiai Nemzetközi Tudományos Konferencia : Program és absztraktok
Baja : EJF K.,
2024
Tóth Tamara:
Gyermekkor, oktatás, filozófia
In: Híd
87. 5-6. 2023. - 170-180. p.
URL:
https://www.hid.rs/hid/2023/Hid_2023_05_06.pdf
Régebbi listák:
46. hét
45. hét