Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 1. hét)

Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.

1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetek

Nemes Sarolta: Így élünk mi! : bemutatkozik a váci Csillagfürt Öko Óvoda In: Óvoda Plusz 1. 2021. - 5-9. p.

Béremelés - messze távol In: Pedagógusok Lapja 77. 11. 2021. - 6. p. URL: https://pedagogusok.hu/hirek/portfolio/pl-2021-11/

Pedagógusfizetések - az OECD 2018-202-as adatai alapján In: Pedagógusok Lapja 77. 11. 2021. - 7-9. p. URL: https://pedagogusok.hu/hirek/portfolio/pl-2021-11/

Írjunk porfóliót - vagy váltsunk szakmát? In: Pedagógusok Lapja 77. 11. 2021. - 10. p. URL: https://pedagogusok.hu/hirek/portfolio/pl-2021-11/

Hol kezdődik az autonómia a pedagógiában? In: Pedagógusok Lapja 77. 11. 2021. - 14. p. URL: https://pedagogusok.hu/hirek/portfolio/pl-2021-11/

Bemutatkozik a Nógrádi Grund Klubhálózat In: Taní-tani 38. 2021. URL: http://www.tani-tani.info/bemutatkozik_a_nogradi_grund_klubhalozat

Szabó Zsuzsa: Nincs mire várni - még ennél a kormánynál eredményeket kell elérnünk In: Pedagógusok Lapja 77. 12. 2021. - 3-5. p. URL: https://pedagogusok.hu/hirek/portfolio/pl-2021-12/

Palotás József: Sziszüphoszi erőfeszítések - avagy hányadszor mentsék meg a dolgozók saját kontójukra a magyar szakképzést? In: Pedagógusok Lapja 77. 12. 2021. - 8-11. p. URL: https://pedagogusok.hu/hirek/portfolio/pl-2021-12/

Gábori Anikó: "Érdemes magunkért harcolni" In: Pedagógusok Lapja 77. 12. 2021. - 12-13. p. URL: https://pedagogusok.hu/hirek/portfolio/pl-2021-12/

Nehézzé vált prblémák megoldása - jelentős szemléletváltásra van szükség In: Pedagógusok Lapja 77. 12. 2021. - 14-15. p. URL: https://pedagogusok.hu/hirek/portfolio/pl-2021-12/

Urbán József: A keresztény iskola missziója a humanizálás : beszélgetés a piarista rend Ázsiáért felelős asszisztensével In: Új Ember 77. 12. 2021. - 23. p.

Farkas Ildikó: Válogatás az oktatási jogok biztosának 2020. évi óvodai tapasztalataiból In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 9. 11. 2021. - 5-19. p.

Farkas Ildikó: A kötelező óvodai felvétel megsértése - 2021 In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 9. 11. 2021. - 20-28. p.

Petróczi Gábor: A gyermekek ingyenes és kedvezményes óvodai étkeztetésével kapcsolatos szabályok In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 9. 11. 2021. - 29-38. p.

Petróczi Gábor: Értekezletek jegyzőkönyvének készítése, hitelesítése In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 9. 11. 2021. - 39-44. p.

Polonkai Mária: A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács átalakított tevékenységrendszere In: Tehetség 29. 3-4. 2021. - 9-11. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2021_3-4.pdf#page=9

Farkas György: Az egyéni tehetségfejlesztés helye a komplex tehetséggondozó programban In: Tehetség 29. 3-4. 2021. - 16-18. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2021_3-4.pdf#page=16

Tóth László: A perfekcionizmus diszkrét bája In: Tehetség 29. 3-4. 2021. - 47-49. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2021_3-4.pdf#page=47

Balogh László: Az elnökség közgyűlési beszámolója a Magyar Tehetséggondozó Társasaá 2020. évi munkájáról In: Tehetség 29. 3-4. 2021. - 51-55. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2021_3-4.pdf#page=51

Végzős diákok Debrecen : Tóth Árpád Gimnázium, cop. 2021

2. Nevelés, család, gyermekvédelem

Alpár Zsuzsa - Halász Anna - Jakab Katalin: A meggyengült apai jelenlét In: Serdülő- és gyermek pszichoterápia 14. 1. 2021. - 6-17. p.

Vernyik Ilona: "Lélegzek be, lélegzek ki..." : jóga az óvodában In: Óvoda Plusz 1. 2021. - 1-5. p.

Mi fán terem? : a gamifikáció In: Óvoda Plusz 1. 2021. - 31-33. p.

Bemutatkozik a Nógrádi Grund Klubhálózat In: Taní-tani 38. 2021. URL: http://www.tani-tani.info/bemutatkozik_a_nogradi_grund_klubhalozat

Farkas Ildikó: Válogatás az oktatási jogok biztosának 2020. évi óvodai tapasztalataiból In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 9. 11. 2021. - 5-19. p.

Petróczi Gábor: A gyermekek ingyenes és kedvezményes óvodai étkeztetésével kapcsolatos szabályok In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 9. 11. 2021. - 29-38. p.

Fenyő Enikő: Polgár Judit Módszer - Sakkjátszótér program az óvodában In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 9. 11. 2021. - 45-48. p.

Révész György: A szülők szerepe a tehetség kibontakozásában In: Tehetség 29. 3-4. 2021. - 11-13. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2021_3-4.pdf#page=11

Szalánczy Gábor: Az Iskolai Közösségi Szolgálat (IKSZ) szerepe éslehetőségei a tehetség kibontakoztatásában : az Európa 2000 Gimnázium Iskolai Közösségi Szolgálat (IKSZ) rendszerénekismertetése, és a tehetséggondozásban játszott szerepének bemutatása In: Tehetség 29. 3-4. 2021. - 43-47. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2021_3-4.pdf#page=43

Kardos Ferenc - Trencsényi László - Nagy Ádám: Festett egek : 10 interjú az ifjúságvédelem köréből Budapest : Új Helikon, 2021

Ekler Ágnes, G.: Ez komoly In: Szabad gondolat 24. 4. 2021. - 31-36. p.

3. Oktatás, tanulás, pályaválasztás

Compos J. Anna: Egyéni mozgásterápia gyermekeknek pszichoterápiás célkitűzéssel In: Serdülő- és gyermek pszichoterápia 14. 1. 2021. - 20-27. p.

Vernyik Ilona: "Lélegzek be, lélegzek ki..." : jóga az óvodában In: Óvoda Plusz 1. 2021. - 1-5. p.

Tégláról téglára : 1. rész: Az érzékelés és észlelés fejlődését segítő játékok In: Óvoda Plusz 1. 2021. - 20-25. p.

Mi fán terem? : a gamifikáció In: Óvoda Plusz 1. 2021. - 31-33. p.

Mennyi mindent nem tanultak meg - ismét a digitális oktatásról In: Pedagógusok Lapja 77. 11. 2021. - 18. p. URL: https://pedagogusok.hu/hirek/portfolio/pl-2021-11/

Kovács Edina: Digitális munkarend vagy digitális oktatás? : a karantén közoktatási tanulságai In: Információs társadalom 21. 3. 2021. - 26-46. p. URL: https://inftars.infonia.hu/pub/inftars.XXI.2021.3.2.pdf

Palotás József: Sziszüphoszi erőfeszítések - avagy hányadszor mentsék meg a dolgozók saját kontójukra a magyar szakképzést? In: Pedagógusok Lapja 77. 12. 2021. - 8-11. p. URL: https://pedagogusok.hu/hirek/portfolio/pl-2021-12/

Nehézzé vált prblémák megoldása - jelentős szemléletváltásra van szükség In: Pedagógusok Lapja 77. 12. 2021. - 14-15. p. URL: https://pedagogusok.hu/hirek/portfolio/pl-2021-12/

Tóth Erika: A vizuális nevelés szerepe a kreatív gondolkodás fejlesztésében In: Katedra 29. 4. 2021. - 21-23. p. URL: https://katedra.sk/Folyoirat/29/04/index.html#p=21

Kralina Hoboth Katalin: Online oktatás az alap- és középiskolákban In: Katedra 29. 4. 2021. - 24-25. p. URL: https://katedra.sk/Folyoirat/29/04/index.html#p=24

Kárpáti Andrea - Patai Ilona: Természettudományos és művészeti integráció 2. : a steam modell a gyakorlatban In: Katedra 29. 4. 2021. - 26-28. p. URL: https://katedra.sk/Folyoirat/29/04/index.html#p=26

Fenyő Enikő: Polgár Judit Módszer - Sakkjátszótér program az óvodában In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 9. 11. 2021. - 45-48. p.

Balogh László: A hazai tehetséggondozó programok fejlődése a 80-as évek végétől napjainkig In: Tehetség 29. 3-4. 2021. - 4-7. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2021_3-4.pdf#page=4

Bajor Péter: A tutorálás mint a tehetségsegítés új hazai formája In: Tehetség 29. 3-4. 2021. - 7-8. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2021_3-4.pdf#page=7

Polonkai Mária: A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács átalakított tevékenységrendszere In: Tehetség 29. 3-4. 2021. - 9-11. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2021_3-4.pdf#page=9

Révész György: A szülők szerepe a tehetség kibontakozásában In: Tehetség 29. 3-4. 2021. - 11-13. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2021_3-4.pdf#page=11

Papp András: A digitalizáció szerepe, lehetőségei a tehetséggondozásban – a járvány tapasztalatai In: Tehetség 29. 3-4. 2021. - 13-15. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2021_3-4.pdf#page=13

Farkas György: Az egyéni tehetségfejlesztés helye a komplex tehetséggondozó programban In: Tehetség 29. 3-4. 2021. - 16-18. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2021_3-4.pdf#page=16

Rédei Zsuzsanna: A pszichológus szerepe az iskolai tehetséggondozásban : hatásvizsgálati mérések a Balassi Bálint Nyolcévfolyamos Gimnáziumban In: Tehetség 29. 3-4. 2021. - 18-20. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2021_3-4.pdf#page=18

Demarcsek Zsuzsa: Tele van a sötét égbolt ragyogó csillaggal : többszörös különlegességű tanulók tehetséggondozása, fejlesztése, támogatása In: Tehetség 29. 3-4. 2021. - 37-42. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2021_3-4.pdf#page=37

Balogh László: Az elnökség közgyűlési beszámolója a Magyar Tehetséggondozó Társasaá 2020. évi munkájáról In: Tehetség 29. 3-4. 2021. - 51-55. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2021_3-4.pdf#page=51

Koi Balázs - Sarka Ferenc - Tóthné Szűcs Éva - Vasváry Zoltánné: Betűk és számok vesznek körül bennünket : a Míg - Megnövök Alapítvány tehetséggondozó tanulmányi versenyei az online oktatás idején a 2020/2021. tanévben In: Tehetség 29. 3-4. 2021. - 56-59. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2021_3-4.pdf#page=56

Balogh László: A hazai tehetséggondozás programjai, változások az elmúlt három évtizedben In: Magyar Pszichológiai Szemle 76. 2. 2021. - 377-392. p.

Fodor Szilvia - Páskuné Kiss Judit - Máth János - Fehér Ágota: A tanórán és iskolán kívüli tanulási elfoglaltságok motivációjának kvalitatív vizsgálata kiemelkedő kognitív képességű tanulóknál In: Magyar Pszichológiai Szemle 76. 2. 2021. - 393-420. p.

Fodor Szilvia - Klein Balázs: Az erősségközpontú tehetségazonosítás alapelvei a Magyar Templeton Program beválogatási folyamatában In: Magyar Pszichológiai Szemle 76. 2. 2021. - 421-441. p.

Klajkó Dóra - Bakurecz Bonnie - Csapó Gyöngyvér - Fejes Nikoletta - Kázmér-Mayer Szilvia - Czibor Andrea: Tehetség a munkahelyen 1. : a tehetség elméleti megközelítése munkahelyi kontextusban In: Magyar Pszichológiai Szemle 76. 2. 2021. - 443-454. p.

Klajkó Dóra - Bakurecz Bonnie - Csapó Gyöngyvér - Fejes Nikoletta - Kázmér-Mayer Szilvia - Czibor Andrea: Tehetség a munkahelyen 2. : a tehetségmenedzsment gyakorlati szempontjai In: Magyar Pszichológiai Szemle 76. 2. 2021. - 455-476. p.

Gordon Győri János: Globális tendenciák a tehetségnevelésben - tehetséggondozó programok In: Magyar Pszichológiai Szemle 76. 2. 2021. - 477-493. p.

4. Neveléstörténet

Szent Imre Katolikus Általános Iskola és Háromkirályok Óvoda 10 éve Tiszafüred : Szent Imre Katolikus Általános Iskola és Háromkirályok Óvoda, [2021]

Emlékkönyv Balmazújváros első állami elemi iskolájának tiszteletére, 1924-2005 [Balmazújváros] : Kadarcs Hagyományőrző Egyesület, 2021

A hajdúnánási Kőrösi Csoma Sándor Református Gimnázium évkönyve Hajdúnánás : [Kőrösi Csoma Sándor Ref. Gimn.], 2020

A Hajdúnánási Református Óvoda első tíz éve : Jubileumi évkönyv 2021 Hajdúnánás : Hajdúnánási Református Általános Iskola és Óvoda, 2021

5. Pedagógus, pedagógusképzés

Fábry Ilona: Katalinok : párhuzamos pályák emlékezete In: Taní-tani 37. 2021. URL: http://www.tani-tani.info/katalinok

Pintér Katalin - Ertl Balázs: Ertl Pálné Kuti Mária életútja In: Taní-tani 39. 2021. URL: http://www.tani-tani.info/ertl_palne_kuti_maria_eletutja

A művészet kulcs a gyerekekhez In: Pedagógusok Lapja 77. 12. 2021. - 22-23. p. URL: https://pedagogusok.hu/hirek/portfolio/pl-2021-12/

Uzsalyné Pécsi Rita: Köztünk van Isten, egészen természetes módon : ünnepi beszélgetés Uzsalyné Pécsi Rita Neveléskutatóval In: Új Ember 77. 51-52. 2021. - 10. p.

Lonkay Márta - Hegedűsné Richter Mónika - Kövesi Judit: Tudás és tehetség a 21. században : bővült a Matehetsz képzési portfóliója In: Tehetség 29. 3-4. 2021. - 35-36. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2021_3-4.pdf#page=35

Rogácsné Szimeiszter Helga: Havasréti Béláné pedagógus pályán eltöltött 40 sikeres év után elköszönt intézményünktől In: Tehetség 29. 3-4. 2021. - 50. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2021_3-4.pdf#page=50

6. Gyógypedagógia, SNI

Sarkadi Borbála: Szelektív mutizmus In: Serdülő- és gyermek pszichoterápia 14. 1. 2021. - 76-91. p.

Mennyi mindent nem tanultak meg - ismét a digitális oktatásról In: Pedagógusok Lapja 77. 11. 2021. - 18. p. URL: https://pedagogusok.hu/hirek/portfolio/pl-2021-11/

Vámossy Erzsébet: Igazából kincs, méis hibának mondják : látogatóban a Down-szindrómás lányt nevelő Rapaiéknál In: Új Ember 77. 51-52. 2021. - 9. p.

Demarcsek Zsuzsa: Tele van a sötét égbolt ragyogó csillaggal : többszörös különlegességű tanulók tehetséggondozása, fejlesztése, támogatása In: Tehetség 29. 3-4. 2021. - 37-42. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2021_3-4.pdf#page=37

7. Pszichológia

Alpár Zsuzsa - Halász Anna - Jakab Katalin: A meggyengült apai jelenlét In: Serdülő- és gyermek pszichoterápia 14. 1. 2021. - 6-17. p.

Compos J. Anna: Egyéni mozgásterápia gyermekeknek pszichoterápiás célkitűzéssel In: Serdülő- és gyermek pszichoterápia 14. 1. 2021. - 20-27. p.

Compos J. Anna: Gondolatok a gyermekekkel folytatott mozgásterápiáról In: Serdülő- és gyermek pszichoterápia 14. 1. 2021. - 28-35. p.

Sarkadi Borbála: Szelektív mutizmus In: Serdülő- és gyermek pszichoterápia 14. 1. 2021. - 76-91. p.

Sarkadi Borbála: Objektívebben és szubjektívebben In: Serdülő- és gyermek pszichoterápia 14. 1. 2021. - 92-106. p.

Virág Teréz: Transzgenerációs tarumák : a metakommunikáció szerepe a traumaátadás folyamatában In: Serdülő- és gyermek pszichoterápia 14. 1. 2021. - 107-113. p.

Tégláról téglára : 1. rész: Az érzékelés és észlelés fejlődését segítő játékok In: Óvoda Plusz 1. 2021. - 20-25. p.

Tóth Erika: A vizuális nevelés szerepe a kreatív gondolkodás fejlesztésében In: Katedra 29. 4. 2021. - 21-23. p. URL: https://katedra.sk/Folyoirat/29/04/index.html#p=21

Rédei Zsuzsanna: A pszichológus szerepe az iskolai tehetséggondozásban : hatásvizsgálati mérések a Balassi Bálint Nyolcévfolyamos Gimnáziumban In: Tehetség 29. 3-4. 2021. - 18-20. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2021_3-4.pdf#page=18

Tóth László: A perfekcionizmus diszkrét bája In: Tehetség 29. 3-4. 2021. - 47-49. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2021_3-4.pdf#page=47

Jávor Rebeka - Révész György - Séra László - Szabó János: A tehetség változó koncepciói In: Magyar Pszichológiai Szemle 76. 2. 2021. - 259-290. p.

Cziegler István - Ccizmadia Petra - Nagy Boglárka - Gaál Zsófia Anna: Tehetség és idegtudomány : adatok a kreativitás és a matematika területéről In: Magyar Pszichológiai Szemle 76. 2. 2021. - 291-327. p.

Bereczkei Tamás: A tehetség eredete In: Magyar Pszichológiai Szemle 76. 2. 2021. - 329-352. p.

Olajos Tímea - Hőgye-Nagy Ágnes - Héjja-Nagy Katalin - Dávid Mária: Az adaptív és maladaptív perfekcionizmussal együtt járó motivációs mintázatok feltáró vizsgálata In: Magyar Pszichológiai Szemle 76. 2. 2021. - 353-376. p.

Fodor Szilvia - Klein Balázs: Az erősségközpontú tehetségazonosítás alapelvei a Magyar Templeton Program beválogatási folyamatában In: Magyar Pszichológiai Szemle 76. 2. 2021. - 421-441. p.

Klajkó Dóra - Bakurecz Bonnie - Csapó Gyöngyvér - Fejes Nikoletta - Kázmér-Mayer Szilvia - Czibor Andrea: Tehetség a munkahelyen 1. : a tehetség elméleti megközelítése munkahelyi kontextusban In: Magyar Pszichológiai Szemle 76. 2. 2021. - 443-454. p.

Klajkó Dóra - Bakurecz Bonnie - Csapó Gyöngyvér - Fejes Nikoletta - Kázmér-Mayer Szilvia - Czibor Andrea: Tehetség a munkahelyen 2. : a tehetségmenedzsment gyakorlati szempontjai In: Magyar Pszichológiai Szemle 76. 2. 2021. - 455-476. p.

8. Pedagógia, kutatás, általános kérdések

Ekler Ágnes, G.: Ez komoly In: Szabad gondolat 24. 4. 2021. - 31-36. p.


Régebbi listák: 50. hét   49. hét