Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 47. hét)

Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.

1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetek

Sharon, Giora: "Rabbimúzeum" - gyerekszemmel In: Új Élet 79. 17. 2024. - 3. p.

"Az OR-ZSE a magyar zsidóság szellemi bástyája, ahol megtiszteltetés tanulni és tanítani In: Új Élet 79. 18. 2024. - 4. p.

Bicsák Zsanett Ágnes: Rephrasing the teacher’s role in the 21st century: Personal responsiveness and educational responsibility in a heterogeneous world In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 14. 4. 2024. - 383–395. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/063/14/4/article-p383.xml?body=pdf-27277

Világhírű magyar természettudósok élete és munkássága : ismeretterjesztő segédanyag a középiskolai oktatásban : [könyvismertetés] In: Magyar Közoktatás 10. 2024. - 22. p.

Oktatás keresztyén szellemiségben - 25 éves a Talentum iskola In: Magyar Közoktatás 10. 2024. - 18. p.

Szucher Ervin: Városi szintű vidéki iskola Krasznán In: Magyar Közoktatás 10. 2024. - 15-17. p.

Veres Gábor: Iskolakezdési támogatás In: Intézményvezetői Tanácsadó Szociális Intézményeknek 9. 9. 2024. - 1-2. p.

Elismerések az ünnepélyes Pázmány-napon In: Új Ember 80. 43. 2024. - 7. p.

Domonkos Ádám: Vajdaság - a múlt felől nézve : Berényi Emőke-Herédi Károly (szerk.): Vajdasági ládafia. Segédtankönyv az általános iskolák 5-8. osztálya számára. Forum-MNT, Újvidék-Szabadka, 2021 : [könyvismertetés] In: Híd 87. 5-6. 2023. - 191-196. p. URL: https://www.hid.rs/hid/2023/Hid_2023_05_06.pdf

2. Nevelés, család, gyermekvédelem

Skiera, Ehrenhard: Giving space to the unknown and transcendence – Art education as guardian of the child’s authentic gesture In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 14. 4. 2024. - 396–412. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/063/14/4/article-p396.xml?body=pdf-27277

Maier, Alexander: Solidarity – An aim of education? Reflections on a vital topic of education for sustainable development (ESD) from the perspective of a responsive pedagogy In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 14. 4. 2024. - 364–382. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/063/14/4/article-p364.xml?body=pdf-27277

Mihály Gyopár Henrietta: Empátia, konfliktus- és stresszkezelés elemi osztályokban In: Magyar Közoktatás 10. 2024. - 20-21. p.

Bartha Réka: A beugró tanci kalandjai Csodálatos After Országban In: Magyar Közoktatás 10. 2024. - 8-9. p.

Simon Gyöngyike: Roma gyerekek az iskolában: nem a lexikális tudás a fő In: Magyar Közoktatás 10. 2024. - 6-7. p.

Figuli Krisztina: Cyberbullying ne szokjunk hozzá! In: Új Médiakultúra Magazin 3. 3. 2024. - 62-67. p. URL: https://nmhh.hu/dokumentum/249216/UMK07.pdf#page=32

Hevesi Krisztina: Túl a 18-as karikán In: Új Médiakultúra Magazin 3. 3. 2024. - 32-41. p. URL: https://nmhh.hu/dokumentum/249216/UMK07.pdf

Kis Norbert: Fordulópont avagy az emberelvű újmédia-pedagógia kora In: Új Médiakultúra Magazin 3. 3. 2024. - 26-31. p. URL: https://nmhh.hu/dokumentum/249216/UMK07.pdf

50 éves a Hercegkúti Gyöngyszem Német Nemzetiségi Óvoda Hercegkút : Hercegkúti Gyöngyszem Német Nemzetiségi Óvoda, 2024

Református Tehetséggondozó Alapítvány : Talentum Szaktárgyi Tehetséggondozó Programja Budapest : Református Tehetséggondozó Alapítvány, [2024]

Digitális nevelés a családban : A képernyőidő optimális megválasztása : Felelős médiahasználat Budapest : Budapest Főváros XIII. kerületi Önkormányzat Egyesített Óvoda, 2024

Mit lájkol a gyerek? : Szülőknek a közösségi médiáról Budapest : NMHH, [2024] URL: https://nmhh.hu/dokumentum/248957/mit_lajkol_a_gyerek.pdf

Kézikönyv gamer gyerekekhez Budapest : NMHH, [2024] URL: https://nmhh.hu/dokumentum/239496/Videojatek_kisokos_A_5_NMHH_2023.pdf

Van eszköz a kezedben : Útmutató a digitális szülői felügyelet alkalmazásához Budapest : NMHH, [2023] URL: https://nmhh.hu/cikk/245127/Van_eszkoz_a_kezedben_utmutato_a_digitalis_szuloi_felugyelet_alkalmazasahoz

Cyberbullying : Mást bántani nem menő Budapest : NMHH, [2023] URL: https://nmhh.hu/cikk/242669/Cyberbullying__Mast_bantani_nem_meno

3. Oktatás, tanulás, pályaválasztás

Koltói Lilla - Kiss Paszkál: A szakmai és szervezeti elköteleződés szerepe a munkahelyről való kilépés szándékában tanárok körében In: Magyar Pszichológiai Szemle 79. 3. 2024. - 611-634. p.

Győri és környékbeli diákok kirándulása a cseh történelemben In: Új Élet 79. 20. 2024. - 2. p.

Németh Balázs: Molnár, Gy. (2022). Pedagógia, innováció, technológia, digitalis kultúra – A digitalizáció új irányai (Pedagogy, innovation, technology, digital culture – New dimensions of digitalisation). Typotex. : [könyvismertetés] In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 14. 4. 2024. - 480-482. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/063/14/4/article-p480.xml?body=pdf-27277

Jourian, Nasrin: White, R. G., Bethell, A., Charnock, L., Leckey, S., & Penpraze, V. (2021). Acceptance and commitment approaches for athletes’ wellbeing and performance: The flexible mind. Palgrave Macmillan. : [könyvismertetés] In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 14. 4. 2024. - 465–469. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/063/14/4/article-p465.xml?body=pdf-27277

Szabó Bálint - Paulics Lilla - Kéri Anita: Exploring degree-seeking international student satisfaction through the example of a Hungarian university In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 14. 4. 2024. - 446-464. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/063/14/4/article-p446.xml?body=pdf-27277

Achuodho, Hamphrey Ouma - Pikó Bettina, F.: Experiencing online training and educational inequality in TVET delivery among trainers and trainees in Kenya during the COVID-19 pandemic: A case study In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 14. 4. 2024. - 428–445. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/063/14/4/article-p428.xml?body=pdf-27277

Totoba, Baru Aboma: Undergraduate students admission practices and its relationship with students’ academic performances at Madda Walabu University, Ethiopia, East Africa In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 14. 4. 2024. - 413–427. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/063/14/4/article-p413.xml?body=pdf-27277

Bicsák Zsanett Ágnes: Rephrasing the teacher’s role in the 21st century: Personal responsiveness and educational responsibility in a heterogeneous world In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 14. 4. 2024. - 383–395. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/063/14/4/article-p383.xml?body=pdf-27277

Gergely Tamás: "Ha jókedve van valakinek, szívesebben tanul" : beszélgetés Gergely Tamás fiatal fizikatanárral In: Magyar Közoktatás 10. 2024. - 4-5. p.

A szabadság a témája a 15. Bölcs Diákok országos vetélkedőnek In: Magyar Közoktatás 10. 2024. - 1. p.

Kerekes Dóra: Hely - történet - helytörténet : egy városi helytörténeti gyűjtemény lehetőségei a 21. században In: Honismeret 52. 5. 2024. - 9-14. p.

Református Tehetséggondozó Alapítvány : Talentum Szaktárgyi Tehetséggondozó Programja Budapest : Református Tehetséggondozó Alapítvány, [2024]

Szabó Eszter: A pedagógusok munkahelyi mobiltelefon-használatának korlátozásáról In: Intézményvezetői Tanácsadó Szociális Intézményeknek 9. 10. 2024. - 14-17. p.

Domonkos Ádám: Vajdaság - a múlt felől nézve : Berényi Emőke-Herédi Károly (szerk.): Vajdasági ládafia. Segédtankönyv az általános iskolák 5-8. osztálya számára. Forum-MNT, Újvidék-Szabadka, 2021 : [könyvismertetés] In: Híd 87. 5-6. 2023. - 191-196. p. URL: https://www.hid.rs/hid/2023/Hid_2023_05_06.pdf

Tóth Tamara: Gyermekkor, oktatás, filozófia In: Híd 87. 5-6. 2023. - 170-180. p. URL: https://www.hid.rs/hid/2023/Hid_2023_05_06.pdf

Kezedben a jövőd : a Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara pályaválasztást segítő kiadványa Debrecen : HBKIK, 2023

mozaLearn integrated digital education system [Budapest] : Mozaik, [2023?]

Kezedben a jövőd : a Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara pályaválasztást segítő kiadványa Debrecen : HBKIK, 2022

Sulitanoda : Matematika gyakorló : 4. osztály [Debrecen] : Múzsa Kvk., [2022]

Sulitanoda : Írás-helyesírás 4. osztály [Debrecen] : Múzsa Kvk., [2022]

4. Neveléstörténet

5. Pedagógus, pedagógusképzés

Sharon, Giora: "Rabbimúzeum" - gyerekszemmel In: Új Élet 79. 17. 2024. - 3. p.

Baranyai Béla: Átadták a Fraknói Vilmos-díjat In: Új Ember 80. 40. 2024. - 12. p.

Szabó Eszter: A miniszter által előírt képzésről In: Intézményvezetői Tanácsadó Szociális Intézményeknek 9. 10. 2024. - 7-11. p.

Válóczy József: Talpalatnyi ég In: Új Ember 80. 40. 2024. - 3. p.

Kuzmányi István: Búcsú Jelenits István tanár úrtól In: Új Ember 80. 40. 2024. - 1, 3. p.

Kuzmányi István: Gyászmise a "tanár úrért" In: Új Ember 80. 43. 2024. - 6. p.

Vámossy Erzsébet: Maga volt az alázat, a türelem, a nyíltszívűség In: Új Ember 80. 43. 2024. - 1, 6. p.

6. Gyógypedagógia, SNI

Simon Gyöngyike: Roma gyerekek az iskolában: nem a lexikális tudás a fő In: Magyar Közoktatás 10. 2024. - 6-7. p.

7. Pszichológia

Gebregergis, Werede Tareke: Devis-Rozental, C. (2023). The student wellbeing toolkit: Preparing for life at college, university and beyond. Routledge : [könyvismertetés] In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 14. 4. 2024. - 470-475. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/063/14/4/article-p470.xml?body=pdf-27277

Mihály Gyopár Henrietta: Empátia, konfliktus- és stresszkezelés elemi osztályokban In: Magyar Közoktatás 10. 2024. - 20-21. p.

Balogh Endre: Generációk összefogása In: Új Médiakultúra Magazin 3. 3. 2024. - 68-73. p. URL: https://nmhh.hu/dokumentum/249216/UMK07.pdf#page=35

Hevesi Krisztina: Túl a 18-as karikán In: Új Médiakultúra Magazin 3. 3. 2024. - 32-41. p. URL: https://nmhh.hu/dokumentum/249216/UMK07.pdf

8. Pedagógia, kutatás, általános kérdések

Gebregergis, Werede Tareke: Devis-Rozental, C. (2023). The student wellbeing toolkit: Preparing for life at college, university and beyond. Routledge : [könyvismertetés] In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 14. 4. 2024. - 470-475. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/063/14/4/article-p470.xml?body=pdf-27277

Szabó Bálint - Paulics Lilla - Kéri Anita: Exploring degree-seeking international student satisfaction through the example of a Hungarian university In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 14. 4. 2024. - 446-464. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/063/14/4/article-p446.xml?body=pdf-27277

Skiera, Ehrenhard: Giving space to the unknown and transcendence – Art education as guardian of the child’s authentic gesture In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 14. 4. 2024. - 396–412. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/063/14/4/article-p396.xml?body=pdf-27277

Bicsák Zsanett Ágnes: Rephrasing the teacher’s role in the 21st century: Personal responsiveness and educational responsibility in a heterogeneous world In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 14. 4. 2024. - 383–395. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/063/14/4/article-p383.xml?body=pdf-27277

Maier, Alexander: Solidarity – An aim of education? Reflections on a vital topic of education for sustainable development (ESD) from the perspective of a responsive pedagogy In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 14. 4. 2024. - 364–382. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/063/14/4/article-p364.xml?body=pdf-27277

- Bakonyiné Kovács Bea - Kecskés Nóra: XI. Tantárgy-pedagógiai Nemzetközi Tudományos Konferencia : Program és absztraktok Baja : EJF K., 2024

Tóth Tamara: Gyermekkor, oktatás, filozófia In: Híd 87. 5-6. 2023. - 170-180. p. URL: https://www.hid.rs/hid/2023/Hid_2023_05_06.pdf


Régebbi listák: 46. hét   45. hét