Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 48. hét)

Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.

1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetek

From idea to implementation : eTwinning in practice II. Budapest : OH, 2023

Az ötlettől a megvalósításig : eTwinning a gyakorlatban II. Budapest : OH, 2023

Bujdosó Erika: Átadták az idei Péterfy Sándor-díjat In: Evangélikus Élet 88. 45-46. 2023. - 9. p.

Itt nemcsak okosodnak, hanem jó nevelést is kapnak : harmincéves az egri Szent Imre katolikus iskola In: Új Ember 79. 47. 2023. - 11. p.

Új főigazgató a váci EKIF élén In: Új Ember 79. 47. 2023. - 6. p.

Erdeiné Tóth Klára: A jászkarajenői iskola rövid története [Jászkarajenő] : Jászkarajenői Széchenyi I. Ált. Isk., 2023

Shenker, Sarah Dee: Úton egy olyan világ felé, amiben sok világ elfér? : A zapatista autonóm oktatás mint a fejlődés alternatív módja In: A felszabadítás pedagógiája : A kritikai pedagógia elmélete és gyakorlata / szerk. Udvarhelyi Éva Tessza ; [szerzők Albertini Béla et al.] ; [ford. Alexandrov Anna et al.] ; [közread. a] Közélet Iskolája. - Budapest : Közélet Iskolája, 2022. - 261-286. p.

Nagy Kristóf: A népi kollégiumok : Mozgalmi pedagógia az 1940-es évek sodrában In: A felszabadítás pedagógiája : A kritikai pedagógia elmélete és gyakorlata / szerk. Udvarhelyi Éva Tessza ; [szerzők Albertini Béla et al.] ; [ford. Alexandrov Anna et al.] ; [közread. a] Közélet Iskolája. - Budapest : Közélet Iskolája, 2022. - 221-232. p.

Merrifield, Juliet: Az állampolgárság tanulása In: A felszabadítás pedagógiája : A kritikai pedagógia elmélete és gyakorlata / szerk. Udvarhelyi Éva Tessza ; [szerzők Albertini Béla et al.] ; [ford. Alexandrov Anna et al.] ; [közread. a] Közélet Iskolája. - Budapest : Közélet Iskolája, 2022. - 47-85. p.

Siposné Bereczki Anita - Gyarmathy Éva: Az autista gyermekek integrációja óvodapedagógusi szemszögből In: Katolikus Pedagógia 11. 1-2. 2022. - 59-75. p. URL: https://avkf.hu/wp-content/uploads/2023/01/katped_2022_1_2.pdf

Tüskés Anna: Tanári beállítottság és katolikus identitás az állami középiskolában : esettanulmány az 1950-1980-as évekből In: Katolikus Pedagógia 11. 1-2. 2022. - 5-12. p. URL: https://avkf.hu/wp-content/uploads/2023/01/katped_2022_1_2.pdf

Siptár Hajnalka: Mit jelent számomra a zenei munkaképesség gondozás, más néven Kovács-módszer? In: Parlando 6. 2022. URL: http://www.parlando.hu/2022/2022-6/Siptar_Hajnalka.htm

Marossy Éva: Mentális betegségek megelőzése : Kovács-módszer In: Parlando 6. 2022. URL: http://www.parlando.hu/2022/2022-6/Marossy_Eva.pdf

Radványi Katalin: A gyógypedagógiai óvodák kialakulásához vezető út In: Katolikus Pedagógia 11. 1-2. 2022. - 97-106. p. URL: https://avkf.hu/wp-content/uploads/2023/01/katped_2022_1_2.pdf

2. Nevelés, család, gyermekvédelem

Energiatudatossági és környezeti nevelés : Programok a magyar felsőoktatásban Budapest : Szt. István Társ., 2023

Jenson, Kristen A.: Jó képek - rossz képek : Gyermektanácsadási útmutató : Terápiás beavatkozások pornográfiával kapcsolatos problémák kezelésére művészeti, didaktikus és kinesztetikus módszerekkel [Debrecen] : Szent II. János Pál Intézet, 2023

Delahooke, Mona: Az agy-test módszer : Paradigmaváltó megközelítés, hogy pontosabban értsd gyermeked viselkedését és jobb válaszokat adj rá Budapest : Kulcslyuk K., 2023

Debenedet, Anthony T. - Cohen, Lawrence J. - Kelemen László: Kapcsolj ki mindent, és játssz! : Mozgásos, hancúrozós, birkózós játékok 2-12 éves korú gyerekekkel Budapest : Kulcslyuk K., 2023

Glashütter Melinda - Bognár Roman - Balla Tibor: A szeretet iránytűje : Arany Iránytű Program [Adony] : Carpe diem Alapítvány, cop. 2023

Hajnal Ward Judit: Keresztúton : Új történetek a tengerentúlról Budapest : L'Harmattan, 2023 : ELTE PPK

Druckerman, Pamela: Bohém szülők kézikönyve : 100 tipp francia módra [Budapest] : Open Books, 2023

Bagdi Bella - Bagdy Emőke - Diósy Tamás: Boldogságóra : 10-14 éveseknek : Személyiségfejlesztő foglalkozások a pozitív pszichológia eszközeivel : Kézikönyv pedagógusoknak és szülőknek Budapest : Mental Focus, 2023

Bagdi Bella - Bagdy Emőke - Dobrova Zita - Diósy Tamás: Boldogságóra : 6-10 éveseknek : Személyiségfejlesztő foglalkozások a pozitív pszichológia eszközeivel : Kézikönyv pedagógusoknak és szülőknek Budapest : Mental Focus, 2023

Csák Zsolt - Fényes Hajnalka: Az apák iskolával kapcsolatos bevonódása és az ezt befolyásoló tényezők egy interjús kutatás tükrében In: Iskolakultúra 33. 8. 2023. - 19-35. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44615/43541

Kepe Nóra: A közösségi média önimádó embere : Technológiai emberkép a 21. században Budapest : L'Harmattan, 2022 : TIT Kossuth Klub Egyes.

Pethő Villő: A reformpedagógiai mozgalom : A legfontosabb nemzetközi és magyar refomtörekvések In: A felszabadítás pedagógiája : A kritikai pedagógia elmélete és gyakorlata / szerk. Udvarhelyi Éva Tessza ; [szerzők Albertini Béla et al.] ; [ford. Alexandrov Anna et al.] ; [közread. a] Közélet Iskolája. - Budapest : Közélet Iskolája, 2022. - 175-193. p.

Edöcsény Piroska: Organikus szemléletű óvodai nevelés a gyakorlatban In: Katolikus Pedagógia 11. 1-2. 2022. - 126-146. p. URL: https://avkf.hu/wp-content/uploads/2023/01/katped_2022_1_2.pdf

Siposné Bereczki Anita - Gyarmathy Éva: Az autista gyermekek integrációja óvodapedagógusi szemszögből In: Katolikus Pedagógia 11. 1-2. 2022. - 59-75. p. URL: https://avkf.hu/wp-content/uploads/2023/01/katped_2022_1_2.pdf

Marossy Éva: Mentális betegségek megelőzése : Kovács-módszer In: Parlando 6. 2022. URL: http://www.parlando.hu/2022/2022-6/Marossy_Eva.pdf

Kovács Bernadett: Szociális kompetenciák mérése a Superar módszeren keresztül In: Parlando 6. 2022. URL: http://www.parlando.hu/2022/2022-6/Kovacs_Bernadett_szakdolgozat.pdf

3. Oktatás, tanulás, pályaválasztás

Energiatudatossági és környezeti nevelés : Programok a magyar felsőoktatásban Budapest : Szt. István Társ., 2023

Sebestyén István - Pál Fanni - Nagy Nikolett Vivien: Petőfivel utazom : Barangolj a költővel Bács-Kiskunban! Kecskemét : Bács-Kiskun Vármegye Önkormányzata, 2003

Zrínyi 2022 : A 2022. évi Zrínyi Ilona Matematikaverseny 9-12. osztályos feladatai, megoldásai és eredményei Kecskemét : Mategye Alapítvány, 2023

Kiss Orsolya: Szabaduljunk ki együtt! : a szabadulószoba motivációs lehetőségei a kötelező olvasmányok feldolgozásában In: Iskolakultúra 33. 8. 2023. - 81-94. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44634/43545

Bagdi Bella - Bagdy Emőke - Diósy Tamás: Boldogságóra : 10-14 éveseknek : Személyiségfejlesztő foglalkozások a pozitív pszichológia eszközeivel : Kézikönyv pedagógusoknak és szülőknek Budapest : Mental Focus, 2023

Bagdi Bella - Bagdy Emőke - Dobrova Zita - Diósy Tamás: Boldogságóra : 6-10 éveseknek : Személyiségfejlesztő foglalkozások a pozitív pszichológia eszközeivel : Kézikönyv pedagógusoknak és szülőknek Budapest : Mental Focus, 2023

Tatárné Nagy Ágnes: Szívbejátszó : Játékok, mondókák és dalok nem csak ölbeli gyermekeknek : Konduktív etnopedagógia a fejlődés természetes támogatásáért Kisújszállás : Tatárné Nagy Ágnes, cop. 2023

Mészöly Ágnes: Mesetorna : Mesés tartásjavító gyakorlatok [Budapest] : Móra, cop. 2023

Porkoláb Ádám - Fekete Tamás: A mesterséges intelligencia alkalmazása a nyelvtanulásban In: Iskolakultúra 33. 8. 2023. - 67-80. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44780/43544

Szabó Norbert - Földi Fanni - Józsa Krisztián: A zenetanárrá válás motivációs összetevői In: Iskolakultúra 33. 8. 2023. - 36-51. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44764/43558

Gyarmathy Éva - Gyarmathy Zsófia - Kökényesi Imre - Pap Judit - Szabó Zénó - Turmezei Mónika: A számolás tanulásának sikeressége az iskolakezdő szenzomotoros és kognitív profil tükrében In: Iskolakultúra 33. 8. 2023. - 3-18. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44752/43540

Shenker, Sarah Dee: Úton egy olyan világ felé, amiben sok világ elfér? : A zapatista autonóm oktatás mint a fejlődés alternatív módja In: A felszabadítás pedagógiája : A kritikai pedagógia elmélete és gyakorlata / szerk. Udvarhelyi Éva Tessza ; [szerzők Albertini Béla et al.] ; [ford. Alexandrov Anna et al.] ; [közread. a] Közélet Iskolája. - Budapest : Közélet Iskolája, 2022. - 261-286. p.

Felkai László: A felnőttoktatás kezdetei Magyarországon, 1848-1919 In: A felszabadítás pedagógiája : A kritikai pedagógia elmélete és gyakorlata / szerk. Udvarhelyi Éva Tessza ; [szerzők Albertini Béla et al.] ; [ford. Alexandrov Anna et al.] ; [közread. a] Közélet Iskolája. - Budapest : Közélet Iskolája, 2022. - 163-173. p.

Dósa Mariann: A kritikai szociológiától a kritikai pedagógiáig : Marxi gyökerekből In: A felszabadítás pedagógiája : A kritikai pedagógia elmélete és gyakorlata / szerk. Udvarhelyi Éva Tessza ; [szerzők Albertini Béla et al.] ; [ford. Alexandrov Anna et al.] ; [közread. a] Közélet Iskolája. - Budapest : Közélet Iskolája, 2022. - 87-101. p.

Merrifield, Juliet: Az állampolgárság tanulása In: A felszabadítás pedagógiája : A kritikai pedagógia elmélete és gyakorlata / szerk. Udvarhelyi Éva Tessza ; [szerzők Albertini Béla et al.] ; [ford. Alexandrov Anna et al.] ; [közread. a] Közélet Iskolája. - Budapest : Közélet Iskolája, 2022. - 47-85. p.

Fojtíková Roubalová, Marcela - Šimonek, Pavel - Pilecky Marcel: A kiterjesztett valóság technológiájának felhasználása és gyakorlati alkalmazása a hittanoktatásban In: Katolikus Pedagógia 11. 1-2. 2022. - 13-27. p. URL: https://avkf.hu/wp-content/uploads/2023/01/katped_2022_1_2.pdf

Siptár Hajnalka: Mit jelent számomra a zenei munkaképesség gondozás, más néven Kovács-módszer? In: Parlando 6. 2022. URL: http://www.parlando.hu/2022/2022-6/Siptar_Hajnalka.htm

Lanszki Anita: Digitális média és történetmesélés a felsőoktatásban Budapest : L'Harmattan, 2022

Dehaene, Stanislas: A rugalmas agy : Miért tanulunk hatékonyabban, mint a gépek? Budapest : Typotex, 2022

4. Neveléstörténet

Erdeiné Tóth Klára: A jászkarajenői iskola rövid története [Jászkarajenő] : Jászkarajenői Széchenyi I. Ált. Isk., 2023

Nagy Kristóf: A népi kollégiumok : Mozgalmi pedagógia az 1940-es évek sodrában In: A felszabadítás pedagógiája : A kritikai pedagógia elmélete és gyakorlata / szerk. Udvarhelyi Éva Tessza ; [szerzők Albertini Béla et al.] ; [ford. Alexandrov Anna et al.] ; [közread. a] Közélet Iskolája. - Budapest : Közélet Iskolája, 2022. - 221-232. p.

Pethő Villő: A reformpedagógiai mozgalom : A legfontosabb nemzetközi és magyar refomtörekvések In: A felszabadítás pedagógiája : A kritikai pedagógia elmélete és gyakorlata / szerk. Udvarhelyi Éva Tessza ; [szerzők Albertini Béla et al.] ; [ford. Alexandrov Anna et al.] ; [közread. a] Közélet Iskolája. - Budapest : Közélet Iskolája, 2022. - 175-193. p.

Felkai László: A felnőttoktatás kezdetei Magyarországon, 1848-1919 In: A felszabadítás pedagógiája : A kritikai pedagógia elmélete és gyakorlata / szerk. Udvarhelyi Éva Tessza ; [szerzők Albertini Béla et al.] ; [ford. Alexandrov Anna et al.] ; [közread. a] Közélet Iskolája. - Budapest : Közélet Iskolája, 2022. - 163-173. p.

Tüskés Anna: Tanári beállítottság és katolikus identitás az állami középiskolában : esettanulmány az 1950-1980-as évekből In: Katolikus Pedagógia 11. 1-2. 2022. - 5-12. p. URL: https://avkf.hu/wp-content/uploads/2023/01/katped_2022_1_2.pdf

Nemesi oktatás és elitképzés a kora újkori Magyar Királyságban [Budapest] : L'Harmattan, 2022

Radványi Katalin: A gyógypedagógiai óvodák kialakulásához vezető út In: Katolikus Pedagógia 11. 1-2. 2022. - 97-106. p. URL: https://avkf.hu/wp-content/uploads/2023/01/katped_2022_1_2.pdf

5. Pedagógus, pedagógusképzés

Pedagógusok arcképcsarnoka Debrecen : Karácsony Sándor Pedagógiai Egyesület, 2023 URL: http://www.kspe.hu/data/pa/PA-2023.pdf

Köteles György: A Kodály-szemléletű tanárképzés története Kaliforniában : Oakland, 1969-2019 : Egy magyar-amerikai híd Budapest : IKS Alapítvány. A Nemzetközi Kodály Társaság Barátai, 2023

Szabó Norbert - Földi Fanni - Józsa Krisztián: A zenetanárrá válás motivációs összetevői In: Iskolakultúra 33. 8. 2023. - 36-51. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44764/43558

6. Gyógypedagógia, SNI

Siposné Bereczki Anita - Gyarmathy Éva: Az autista gyermekek integrációja óvodapedagógusi szemszögből In: Katolikus Pedagógia 11. 1-2. 2022. - 59-75. p. URL: https://avkf.hu/wp-content/uploads/2023/01/katped_2022_1_2.pdf

Radványi Katalin: A gyógypedagógiai óvodák kialakulásához vezető út In: Katolikus Pedagógia 11. 1-2. 2022. - 97-106. p. URL: https://avkf.hu/wp-content/uploads/2023/01/katped_2022_1_2.pdf

7. Pszichológia

Jenson, Kristen A.: Jó képek - rossz képek : Gyermektanácsadási útmutató : Terápiás beavatkozások pornográfiával kapcsolatos problémák kezelésére művészeti, didaktikus és kinesztetikus módszerekkel [Debrecen] : Szent II. János Pál Intézet, 2023

Delahooke, Mona: Az agy-test módszer : Paradigmaváltó megközelítés, hogy pontosabban értsd gyermeked viselkedését és jobb válaszokat adj rá Budapest : Kulcslyuk K., 2023

Bibók Bea: Ellopott gyermekkor : A parentifikáció jelensége : Önfeláldozás gyerekkorban, felnőttkorban és a párkapcsolatokban Budapest : Libri, 2023

Boldizsár Ildikó: Szerelem öt mondat után In: Evangélikus Élet 88. 45-46. 2023. - 16-17. p.

Hajnal Ward Judit: Keresztúton : Új történetek a tengerentúlról Budapest : L'Harmattan, 2023 : ELTE PPK

Mogyorósy-Révész Zsuzsanna - Vaskor Gréta: Kinek a sorsa? : Transzgenerációs örökség a mesékben és a terápiákban : Hiány, átok, árulás Budapest : Kulcslyuk K., 2023

Obál Annabella - Tari Gergely Róbert - Pikó Bettina: A pozitív testkép kialakításának lehetőségei serdülő lányok körében In: Iskolakultúra URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44634

Bagdi Bella - Bagdy Emőke - Tabajdi Éva - Diósy Tamás: Boldogságóra : 3-6 éveseknek : Személyiségfejlesztő foglalkozások a pozitív pszichológia eszközeivel : Kézikönyv pedagógusoknak és szülőknek Budapest : Mental Focus, 2023

Kelemen-Erdős Anikó - Beke Éva: Műszaki végzettségű pályakezdők transzverzális kompetenciái a digitalizáció korában In: Iskolakultúra 33. 8. 2023. 52-66. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44573/43559

Párhuzamosok találkozása : Tisztelgő kötet Hoyer Mária 70. születésnapja alkalmából Budapest : ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, 2023 : L'Harmattan

Iveson, Chris - George, Evan - Ratner, Harvey - Szilágyi Miklós: Brief coaching : Megoldásközpontú megközelítés Budapest : Solutionsurfers Magyarország, cop. 2022

Kepe Nóra: A közösségi média önimádó embere : Technológiai emberkép a 21. században Budapest : L'Harmattan, 2022 : TIT Kossuth Klub Egyes.

Tüskés Anna: Tanári beállítottság és katolikus identitás az állami középiskolában : esettanulmány az 1950-1980-as évekből In: Katolikus Pedagógia 11. 1-2. 2022. - 5-12. p. URL: https://avkf.hu/wp-content/uploads/2023/01/katped_2022_1_2.pdf

Kovács Bernadett: Szociális kompetenciák mérése a Superar módszeren keresztül In: Parlando 6. 2022. URL: http://www.parlando.hu/2022/2022-6/Kovacs_Bernadett_szakdolgozat.pdf

8. Pedagógia, kutatás, általános kérdések

Highlander kutató- és oktató központ : Társadalmi változáson alapuló modellek alkalmazása a közpolitikában In: A felszabadítás pedagógiája : A kritikai pedagógia elmélete és gyakorlata / szerk. Udvarhelyi Éva Tessza ; [szerzők Albertini Béla et al.] ; [ford. Alexandrov Anna et al.] ; [közread. a] Közélet Iskolája. - Budapest : Közélet Iskolája, 2022. - 301-328. p.

Hooks, Bell: Demokratikus oktatás In: A felszabadítás pedagógiája : A kritikai pedagógia elmélete és gyakorlata / szerk. Udvarhelyi Éva Tessza ; [szerzők Albertini Béla et al.] ; [ford. Alexandrov Anna et al.] ; [közread. a] Közélet Iskolája. - Budapest : Közélet Iskolája, 2022. - 133-140. p.

Edöcsény Piroska: Organikus szemléletű óvodai nevelés a gyakorlatban In: Katolikus Pedagógia 11. 1-2. 2022. - 126-146. p. URL: https://avkf.hu/wp-content/uploads/2023/01/katped_2022_1_2.pdf


Régebbi listák: 47. hét   46. hét   45. hét