Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 22. hét)

Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.

1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetek

25 év a művészetoktatás szolgálatában : 25 éves az örkényi Cziffra György Alapfokú Művészeti Iskola Örkény : Unisono Műv. Egyes., 2021

Pap Melinda: Szigorúbb szabályok mellett nyíltak újra az iskolák In: Magyar közoktatás 2. 2021. - 1-2. p. URL: https://communitas.ro/media/2021_02.pdf#page=3

Csanády: 50 éves az Európai Protestáns Magyar Szabadegyetem In: Confessio 43. 2. 2019. URL: http://confessio.reformatus.hu/v/532/#page1

- , 2020

Farkas Ildikó: A kiskorú veszélyeztetése az óvodában In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 9. 3. 2021. - 14-20. p.

A palatáblától a projektorig : Gödöllői Damjanich János Általános Iskola, 2019-2020, Máriabesnyői Római Katolikus Elemi Iskola, 1894-1895 : [a Gödöllői Damjanich János Általános Iskola története] Gödöllő : Damjanich J. Ált. Isk., 2020

Farkas Ildikó: A köznevelést is érintő jogszabályok és jogszabályváltozások - 2021 In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 9. 3. 2021. - 2-5. p.

Bárdos Zsuzsa: „Prédikátorok nyakas népe ez...” : Orosháza múltjának tisztelete a település református iskolájában In: Honismeret 49. 1. 2021. - 5-10. p. URL: https://epa.oszk.hu/03000/03018/00266/pdf/EPA03018_honismeret_2021_01_005-010.pdf

Victor András: Szubszidiaritás a közoktatásban In: Új Pedagógiai Szemle 70. 11-12. 2020. - 5-14. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00231/pdf/EPA00035_upsz_2020_11-12_005-014.pdf

Vass Katalin: Egy jó tanács mindig jól jön! - szaktanácsadó hálózat a pedagógusok szolgálatában In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 9. 2. 2021. - 28-35. p.

Nagy Erzsébet: A köznevelési intézményekben foglalkoztatottak 2021. évi illetménye és pótlékai In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 9. 2. 2021. - 2-8. p.

Fersch Renáta: Mindenki egyformán számít : A Székesfehérvári Egyházmegye oktatási intézményei Székesfehérvár : Székesfehérvári Egyházm. Múz., 2020

Pap Melinda: Elemzés készült az erdélyi magyar oktatásról In: Magyar közoktatás 2. 2021. - 3. p. URL: https://communitas.ro/media/2021_02.pdf#page=5

Kémenes Hajnal: "Mindig igyekeztem a lélekre hatva tanítani" In: Magyar közoktatás 2. 2021. - 20-21. p. URL: https://communitas.ro/media/2021_02.pdf#page=22

Farkas Ildikó: Az óvodákat is érintő, új jogszabályváltozások - 2021. április In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 9. 4. 2021. - 5-8. p.

Tasnádi-Sáhy Péter: Madách klasszikusai iskolásoknak In: Magyar közoktatás 3. 2021. - 8-9. p. URL: https://communitas.ro/media/2021_03.pdf#page=10

Bíró Endre: Bilincs vagy kilincs?! : Joghasználat, jogalkalmazás a köznevelésben : A gyerekek, diákok, szülők és a pedagógusok jogairól az iskolában, óvodában, kollégiumban : A SaNyI és BaTMaN gyerekek, tanulók külön jogairól : Jogpedagógia Budapest : Jogismeret Alapítvány, 2019

Pásztor Orsolya - Soósné Kádár Cecília: Felnőttképzési kézikönyv : felnőttként a cserkésszé válás útján Budapest : MCSSZ, 2020

Soósné Kádár Cecília - Úri Szűcs Réka: Csapatalapítási kézikönyv : cserkészként a közösségépítés útján Budapest : MCSSZ, 2020

Bakonyi Anna - Kosztel Krisztina: Az óvoda belső és külső kapcsolatrendszere a COVID időszakában In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 9. 4. 2021. - 26-39. p.

Molnár Lajos: Emlékidézés az oktatásról és a pápai iskolákról : tanítójelöltek diák-krónikája Pápa : Jókai M. Vár. Kvt., 2020

Krušinská, Martina: Elementary art school of folk dance and music in the context of regional culture-oriented schools in Slovakia In: Central European Journal of Educational Research 3. 1. 2021. - 16-26. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/CEJER/article/view/9346/8392

Farkas Ildikó: Az óvodai nevelést érintő, a COVID-19 járvány harmadik hulláma miatt elrendelt rendkívüli intézkedések In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 9. 4. 2021. - 2-4. p.

Farkas Ildikó: A kötelező felvételt biztosító óvoda - 2021 In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 9. 4. 2021. - 9-15. p.

Bujdosó Erika: Óvoda-előkészületek Kecskeméten In: Evangélikus Élet 86. 19-20. 2021. - 11. p.

2. Nevelés, család, gyermekvédelem

Kémia : Módszertani kézikönyv Szeged : Mozaik, 2020

Pap Melinda: Szigorúbb szabályok mellett nyíltak újra az iskolák In: Magyar közoktatás 2. 2021. - 1-2. p. URL: https://communitas.ro/media/2021_02.pdf#page=3

Vanóné Varga Judit - Miller-Ferjentsik Viola - Medvedovszky Anna: Szókimondóka : Használati útmutató és játékgyűjtemény Budapest : TreeFa World Productions, 2020

Montgomery, Hedvig: Szülői varázslat 3. : az óvodáskor kihívásai : 2-6. év Budapest : Partvonal, 2021

Bede Laura: Az irodalomból lehet sokszor megtanulni élni In: Magyar közoktatás 1. 2021. - 4-5. p URL: https://communitas.ro/media/2021_01.pdf#page=6

Léder László: Emelj át a küszöbön! In: HVG Extra Pszichológia 1. 2021. - 60-61. p.

Császár-Nagy Noémi: Babavágyó In: Confessio 43. 4. 2019. URL: http://confessio.reformatus.hu/v/574/#page1

Álmok szárnyán a jövőbe : nemzetközi zenei nevelési konferencia Budapest : Kóta, cop. 2020

Kleindienst, Anne-Claire - Corazza, Lynda - Till Katalin: Mit kezdjünk a hisztis kamasszal? : Képes kalauz a krízishelyzetek kezeléséhez Budapest : HVG Kv., 2020

Héjja Edit: Szárnyakat adni In: HVG Extra Pszichológia 1. 2021. - 58-59. p.

Bakonyi Anna: Egyedi óvodapedagógiai programok alakulása és változásai Magyarországon In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 9. 2. 2021. - 36-48. p.

Farkas Orsolya Júlia: Online tér : a gyerekek veszítenek a legtöbbet In: Magyar közoktatás 1. 2021. - 12-13. p. URL: https://communitas.ro/media/2021_01.pdf#page=14

21 pedagógiai modell az egészségért Budapest : "21 Nő az Egészségügyért" Alapítvány, 2019

Farkas Ildikó: A kiskorú veszélyeztetése az óvodában In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 9. 3. 2021. - 14-20. p.

Liedloff, Jean: Az elveszett boldogság nyomában : A kontinuum-elv [Piliscsaba] : Kétezeregy K., 2020, cop. 2007

Karczewicz Ágnes: Gyerekjátékok az udvarra In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 9. 3. 2021. - 28-36. p.

Epstein, Susan P.: Kreatív intervenciók a kihívást jelentő gyermek- és kamaszviselkedések kezelésére : 186 gyakorlat, módszer, technika, feladatlap és kommunikációs tipp pedagógusoknak, szülőknek, terapeutáknak, fejlesztő szakembereknek Miskolc : Z-Press, cop. 2021

Stummer Krisztina: Csokorba gyűjtött nőtörténet In: Új Pedagógiai Szemle 70. 11-12. 2020. - 135-137. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00231/pdf/EPA00035_upsz_2020_11-12_135-137.pdf

Bárdos Zsuzsa: „Prédikátorok nyakas népe ez...” : Orosháza múltjának tisztelete a település református iskolájában In: Honismeret 49. 1. 2021. - 5-10. p. URL: https://epa.oszk.hu/03000/03018/00266/pdf/EPA03018_honismeret_2021_01_005-010.pdf

Antal Erika: Óvoda : nem az a cél, hogy a gép előtt üljenek In: Magyar közoktatás 2. 2021. - 4-5. p. URL: https://communitas.ro/media/2021_02.pdf#page=6

Szalay László Pál: A jövőt ostromló képzelet In: Confessio 43. 3. 2019. URL: http://confessio.reformatus.hu/v/564/#page1

Kisiskoláskor : Módszertani kézikönyv Szeged : Mozaik, 2020

Nagy Ádám - Trencsényi László: Három kérdés az ifjúságsegítő szakmáról és képzésről In: Neveléstudomány : Horizontok és dialógusok I. köt. / szerk. Varga Aranka, Andl Helga, Molnár-Kovács Zsófia ; [rend., közread. a] PTE BTK Neveléstudományi Intézet. - [Budapest]; Pécs : MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság : PTE BTK Neveléstud. Int., 2020. - 235-243. p. - (Új kutatások a neveléstudományokban, ISSN 2062-090X ; 2019)

Farkas Ildikó: Az óvodákat is érintő, új jogszabályváltozások - 2021. április In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 9. 4. 2021. - 5-8. p.

Pap Melinda: Diáksztorikkal az iskolai erőszak ellen In: Magyar közoktatás 3. 2021. - 6-7. p. URL: https://communitas.ro/media/2021_03.pdf#page=8

Mónus Ferenc: A fenntarthatóságra nevelés trendjei, lehetőségei és gyakorlata a közép- és felsőoktatásban Debrecen : CHERD, 2020

Homoki Andrea - Czinderi Kristóf: Óvodai és iskolai szociális segítők beágyazódása a köznevelési intézmények szervezeti kultúrájába In: Neveléstudomány : Horizontok és dialógusok I. köt. / szerk. Varga Aranka, Andl Helga, Molnár-Kovács Zsófia ; [rend., közread. a] PTE BTK Neveléstudományi Intézet. - [Budapest]; Pécs : MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság : PTE BTK Neveléstud. Int., 2020. - 245-257. p. - (Új kutatások a neveléstudományokban, ISSN 2062-090X ; 2019)

Vekerdy Tamás: Nagy családkönyv Budapest : Central Kv., 2020

Don Bosco velünk! Budapest : Don Bosco K., cop. 2020

Hegedűs Roland: Hátrányos helyzetű gyermekek óvodai nevelése és gyógypedagógiai ellátása In: Neveléstudomány : Horizontok és dialógusok I. köt. / szerk. Varga Aranka, Andl Helga, Molnár-Kovács Zsófia ; [rend., közread. a] PTE BTK Neveléstudományi Intézet. - [Budapest]; Pécs : MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság : PTE BTK Neveléstud. Int., 2020. - 211-232. p. - (Új kutatások a neveléstudományokban, ISSN 2062-090X ; 2019)

Almási Tibor: A festészet kisiskolája Győr : Rómer F. Műv. és Tört. Múz., 2020

Farkas Ildikó: Az óvodai nevelést érintő, a COVID-19 járvány harmadik hulláma miatt elrendelt rendkívüli intézkedések In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 9. 4. 2021. - 2-4. p.

Dombóvári Gábor: Humánszolgáltatások fejlesztése az ifjúságszakmai szervezeteknél; a felkereső munka lehetőségei a fiatalok bevonására : teljes projekt [Nyíregyháza] : KÉK Egyes., [2019]

Orosz Katalin: Akit megértenek, azt szeretik In: HVG Extra Pszichológia 1. 2021. - 54-56. p.

Gherman Cristina Ramona: "Fából vaskarika" készítésért díj járna a tanároknak In: Magyar közoktatás 2. 2021. - 16-18. p. URL: https://communitas.ro/media/2021_02.pdf#page=18

Családi nevelés : Nevelési problémák a családban Budapest : Forstag Nonprofit Közhasznú Kft., 2020

3. Oktatás, tanulás, pályaválasztás

Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban : A Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Magyar és Alkalmazott Nyelvészeti Tanszéken meghirdetett, 2020. május 8-i konferencia tanulmánykötete Szeged : SZTE JGYPK M. és Alkalmazott Nyelvészeti Tansz., 2020

Kerekes Edit: Egyévi "vakáció" a magány szigetén In: Magyar közoktatás 1. 2021. - 1-3. p. URL: https://communitas.ro/media/2021_01.pdf#page=3

Kémia : Módszertani kézikönyv Szeged : Mozaik, 2020

Ungváry Zsolt: Petőfi.hu : öt színjáték nemzeti ünnepekre Budapest : Beszélő Hal Kft., [2021]

Álmok szárnyán a jövőbe : nemzetközi zenei nevelési konferencia Budapest : Kóta, cop. 2020

Reiner Dóra - Horváth Zoltán Ferenc - Ekler Judit, H.: A tánc, mint testnevelés órai tananyag In: Savaria természettudományi és sporttudományi közlemények / [kiad. Gothard Jenő Csillagászati Egyesület] ; főszerk. Péntek Kálmán ; szerkbiz. Gál László [et al.]. - 18. - Szombathely : Gothard Jenő Csillagászati Egyesület, 2020. - 117-132. p.

Mészáros Zoltán: A Szabadkai Jogi Kar magyar hallgatóinak száma, demográfiai jellemzői és tanulmányi eredményei In: Létünk 50. 3. 2020. - 119-127. p.

Farkas Orsolya Júlia: Online tér : a gyerekek veszítenek a legtöbbet In: Magyar közoktatás 1. 2021. - 12-13. p. URL: https://communitas.ro/media/2021_01.pdf#page=14

Ozsváth Judit: Jó gyakorlatok a katolikus hitoktatáshoz In: Magyar közoktatás 2. 2021. - 8-10. p. URL: https://communitas.ro/media/2021_02.pdf#page=10

Szülői tanácsadó füzet : játssz, tanulj, fejlődj! [Balatonfüred] : Voluntas Egyes., 2020, Veszprém : Csolnoky F. Kórház

Balás Eszter: Beszédre fel! : beszédtechnikai gyakorlatok kezdőknek és haladóknak Budaörs : Szerző, 2020

Victor András: Szubszidiaritás a közoktatásban In: Új Pedagógiai Szemle 70. 11-12. 2020. - 5-14. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00231/pdf/EPA00035_upsz_2020_11-12_005-014.pdf

Szitányi Judit - Csíkos Csaba: A humor szerepe rutin- és realisztikus matematikai feladatok megoldásában In: Neveléstudomány : Horizontok és dialógusok I. köt. / szerk. Varga Aranka, Andl Helga, Molnár-Kovács Zsófia ; [rend., közread. a] PTE BTK Neveléstudományi Intézet. - [Budapest]; Pécs : MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság : PTE BTK Neveléstud. Int., 2020. - 187-196. p. - (Új kutatások a neveléstudományokban, ISSN 2062-090X ; 2019)

Nagy Erzsébet: A köznevelési intézményekben foglalkoztatottak 2021. évi illetménye és pótlékai In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 9. 2. 2021. - 2-8. p.

Villányi Györgyné: Szakmai tudás és elköteleződés szükségessége a hatékony óvodai nevelés folymatában In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 9. 3. 2021. - 21-27. p.

Antal Erika: Óvoda : nem az a cél, hogy a gép előtt üljenek In: Magyar közoktatás 2. 2021. - 4-5. p. URL: https://communitas.ro/media/2021_02.pdf#page=6

Kisiskoláskor : Módszertani kézikönyv Szeged : Mozaik, 2020

Pap Melinda: Elemzés készült az erdélyi magyar oktatásról In: Magyar közoktatás 2. 2021. - 3. p. URL: https://communitas.ro/media/2021_02.pdf#page=5

Kémenes Hajnal: "Mindig igyekeztem a lélekre hatva tanítani" In: Magyar közoktatás 2. 2021. - 20-21. p. URL: https://communitas.ro/media/2021_02.pdf#page=22

Pap Melinda: Diáksztorikkal az iskolai erőszak ellen In: Magyar közoktatás 3. 2021. - 6-7. p. URL: https://communitas.ro/media/2021_03.pdf#page=8

Tasnádi-Sáhy Péter: Madách klasszikusai iskolásoknak In: Magyar közoktatás 3. 2021. - 8-9. p. URL: https://communitas.ro/media/2021_03.pdf#page=10

Kerülő Judit - Nyilas Orsolya: A duális képzés jellemzői, ahogy kilenc magyarországi felsőoktatási intézmény látja In: Neveléstudomány : Horizontok és dialógusok I. köt. / szerk. Varga Aranka, Andl Helga, Molnár-Kovács Zsófia ; [rend., közread. a] PTE BTK Neveléstudományi Intézet. - [Budapest]; Pécs : MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság : PTE BTK Neveléstud. Int., 2020. - 153-164. p. - (Új kutatások a neveléstudományokban, ISSN 2062-090X ; 2019)

Pintér Ferenc: Vektorok a középiskolában : [Feladatok matematika szakkörre] Nagykanizsa : Matematikai Tehetségekért Alapítvány, 2021

András Gabriella: Kapaszkodjunk a helyzet adta lehetőségekbe In: Magyar közoktatás 2. 2021. - 14-15. p. URL: https://communitas.ro/media/2021_02.pdf#page=16

Váradi Judit: New possibilities in cultural consumption : the effect of the global pandemic on listening to music In: Central European Journal of Educational Research 3. 1. 2021. - 1-15. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/CEJER/article/view/9345/8391

Martinovic Bogojevic, Jelena: Encouraging musical creativity in montenegrin primary education : a case study In: Central European Journal of Educational Research 3. 1. 2021. - 27-35. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/CEJER/article/view/9348

Az oktatásinformatika módszertana a felsőoktatásban Budapest : KRE IKT Kutatóközpontja, 2020

Kerekes Edit: Távolléti tanítás szabadságtól jövőképig In: Magyar közoktatás 3. 2021. - 1-3. p. URL: https://communitas.ro/media/2021_03.pdf#page=3

Nagy Emese, K.: Stabil alapok a kísérletezéshez In: Új Pedagógiai Szemle 70. 11-12. 2020. - 131-134. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00231/pdf/EPA00035_upsz_2020_11-12_131-134.pdf

Vécsey Virág: Animáció és oktatás : az animációs edukációs tartalmak kognitív kontextusai In: Új Pedagógiai Szemle 70. 11-12. 2020. - 115-127. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00231/pdf/EPA00035_upsz_2020_11-12_115-127.pdf

Székely Imola Csilla: A comparison of the educational methods of Zoltán Kodály and his student, Klára Kokas In: Central European Journal of Educational Research 3. 1. 2021. - 47-52. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/CEJER/article/view/9350

Schnider Dorottya - Hömöstrei Mihály: Régen minden jobb volt? : digitális és papír alapú házi feladatok a fizika órán In: Új Pedagógiai Szemle 70. 11-12. 2020. - 94-103. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00231/pdf/EPA00035_upsz_2020_11-12_094-103.pdf

Bede Laura: Erőt adnak a hétköznapokhoz a Yuppi táborok In: Magyar közoktatás 2. 2021. - 12-13. p. URL: https://communitas.ro/media/2021_02.pdf#page=14

Hegedűs Csilla: Online folytatódik az Örökségünk Őrei In: Magyar közoktatás 3. 2021. - 10-11. p. URL: https://communitas.ro/media/2021_03.pdf#page=12

Katona András: Dagály és apály : a Trianon-kép változásai a Horthy-korszak és a szocialista időszak magyarországi történelemtankönyveiben In: Új Pedagógiai Szemle 70. 11-12. 2020. - 15-57. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00231/pdf/EPA00035_upsz_2020_11-12_015-057.pdf

Szettele Katinka: Kreatív pedagógia : a kreativitás fejlesztésének oktatási koncepciója In: Új Pedagógiai Szemle 70. 11-12. 2020. - 58-82. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00231/pdf/EPA00035_upsz_2020_11-12_058-082.pdf

Csengeri Kostyák Zsuzsa: Hangszerre tenni a gyerek kezét online nem lehet In: Magyar közoktatás 1. 2021. - 8-9. p. URL: https://communitas.ro/media/2021_01.pdf#page=10

4. Neveléstörténet

25 év a művészetoktatás szolgálatában : 25 éves az örkényi Cziffra György Alapfokú Művészeti Iskola Örkény : Unisono Műv. Egyes., 2021

Bildung : Neveléstudományi és filozófiai megközelítések Budapest : L'Harmattan, 2020

Buvári Enochné: "Emlékeim" Pápa : Jókai M. Vár. Kvt., 2020 : Szerző

Fábry György: Aranyszájú Juli Budapest : Inform, 2020

A magyar neveléstudomány és a filozófia Budapest : L'Harmattan, 2020

Vass Mária - Karácsony Mária: Közoktatási intézmények In: Bojt falukönyv / [... szerkesztésében közrem. Csizmadia Mária ..., Fekete Sándorné ..., Szabó László ...] ; [kiad. Bojt Község Önkormányzata]. - Bojt : Önkormányzat, 2020. - 57-115. p.

Mészáros Zoltán: A Szabadkai Jogi Kar magyar hallgatóinak száma, demográfiai jellemzői és tanulmányi eredményei In: Létünk 50. 3. 2020. - 119-127. p.

Margetán Imre: Püspökhatvan régi képeken Püspökhatvan : Önkormányzat, 2020

Bakonyi Anna: Egyedi óvodapedagógiai programok alakulása és változásai Magyarországon In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 9. 2. 2021. - 36-48. p.

Stummer Krisztina: Csokorba gyűjtött nőtörténet In: Új Pedagógiai Szemle 70. 11-12. 2020. - 135-137. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00231/pdf/EPA00035_upsz_2020_11-12_135-137.pdf

Varga István: A néptanító tele In: Morzsák a száznegyven éves asztalról / Varga István. - Kaposvár ; [Kaposszerdahely] : Morzsák Kft., 2019, cop. 2013. - 127-130. p.

Molnár Lajos: Emlékidézés az oktatásról és a pápai iskolákról : tanítójelöltek diák-krónikája Pápa : Jókai M. Vár. Kvt., 2020

Vargás arcképcsarnok : Készült a szolnoki Varga Katalin Gimnázium fennállásának 90. évfordulójára Szolnok : Bánffy K. - Varga K. Alapítvány, 2020

Értékteremtő tudomány : a Magyar Tudomány Napja alkalmából 2019. november 13-án rendezett tudományos konferencia anyaga Nyíregyháza : Szt. Atanáz Görögkatolikus Hittud. Főisk., 2020

5. Pedagógus, pedagógusképzés

Gergelyné Bodó Mária: A honismeret és a digitális oktatás In: Honismeret 49. 2. 2021. - 20-22. p. URL: https://epa.oszk.hu/03000/03018/00267/pdf/EPA03018_honismeret_2021_02_020-022.pdf

Horváth László: Horváth István : édesapám : emlékek [S.l.] : [s.n.], [2020]

Rubovszky Rita: Új honlap indul pedagógusoknak a dialógus jegyében In: Új Ember 74. 21. 2021. - 6. p.

Szabó Róbert - Tóth Kristóf: "Tudós tanár - tanár tudós" : egy védés margójára In: Magyar Tudomány 182. 3. 2021. - 413-419. p.

Csordásné Bölcsics Márta: Emlékek kincsesládája In: Új Pedagógiai Szemle 70. 11-12. 2020. - 128-130. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00231/pdf/EPA00035_upsz_2020_11-12_128-130.pdf

Turbuly Éva: "Jó szóval oktasd, játszani is engedd" : beszélgetés Baranyai Lenke tanárnővel gyökerekről, tanítványokról, kutatásról : Az életút: Iskolák, kutatás, tanárok és tanítványok In: Soproni szemle 75. 1. 2021. - 118-137. p.

Farkas Orsolya: Közösséghez tartozni előnyt jelent In: Magyar közoktatás 3. 2021. - 4-5. p. URL: https://communitas.ro/media/2021_03.pdf#page=6

Varga István: Krasznai tanár úr In: Morzsák a száznegyven éves asztalról / Varga István. - Kaposvár ; [Kaposszerdahely] : Morzsák Kft., 2019, cop. 2013. - 91-96. p.

Antal Erika: A különleges bánásmódot igénylő gyermekekkel szembeni érzékenyítés In: Magyar közoktatás 1. 2021. - 16-17. p. URL: https://communitas.ro/media/2021_01.pdf#page=18

Varga István: A néptanító tele In: Morzsák a száznegyven éves asztalról / Varga István. - Kaposvár ; [Kaposszerdahely] : Morzsák Kft., 2019, cop. 2013. - 127-130. p.

András Gabriella: Kapaszkodjunk a helyzet adta lehetőségekbe In: Magyar közoktatás 2. 2021. - 14-15. p. URL: https://communitas.ro/media/2021_02.pdf#page=16

Koragyermekkori pedagógusjelöltek belépése a felsőoktatásba In: Neveléstudomány : Horizontok és dialógusok I. köt. / szerk. Varga Aranka, Andl Helga, Molnár-Kovács Zsófia ; [rend., közread. a] PTE BTK Neveléstudományi Intézet. - [Budapest]; Pécs : MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság : PTE BTK Neveléstud. Int., 2020. - 209-219. p. - (Új kutatások a neveléstudományokban, ISSN 2062-090X ; 2019)

Molnár Lajos: Emlékidézés az oktatásról és a pápai iskolákról : tanítójelöltek diák-krónikája Pápa : Jókai M. Vár. Kvt., 2020

Trencsényi László: Károli Könyvek a drámáról In: Új Pedagógiai Szemle 70. 11-12. 2020. - 138-141. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00231/pdf/EPA00035_upsz_2020_11-12_138-141.pdf

Vargás arcképcsarnok : Készült a szolnoki Varga Katalin Gimnázium fennállásának 90. évfordulójára Szolnok : Bánffy K. - Varga K. Alapítvány, 2020

György Ferenc: Élik az evengélikus életet : György Ferenc a testnevelés és az egészséges lélek kapcsolatáról In: Evangélikus Élet 86. 19-20. 2021. - 16. p.

6. Gyógypedagógia, SNI

Brown, Thomas E.: Megfeneklett tehetségek : ADHD serdülő- és felnőttkorban Budapest : Animula, cop. 2020

Somosi Melinda: Mi a szelektív mutizmus? In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 9. 3. 2021. - 37-42. p.

Antal Erika: Zeneterápia a sérült gyerekek fejlesztésére In: Magyar közoktatás 3. 2021. - 22. p. URL: https://communitas.ro/media/2021_03.pdf#page=24

Szülői tanácsadó füzet : játssz, tanulj, fejlődj! [Balatonfüred] : Voluntas Egyes., 2020, Veszprém : Csolnoky F. Kórház

Gégény István - Veszprémi Erzsébet: Sorsfordítók [Nyíregyháza] : Roma Szakkollégiumok Egyesület, 2020

Antal Erika: A különleges bánásmódot igénylő gyermekekkel szembeni érzékenyítés In: Magyar közoktatás 1. 2021. - 16-17. p. URL: https://communitas.ro/media/2021_01.pdf#page=18

The manual of conductive pedagogy : more than practice... [Budapest] : Semmelweis Univ. András Pető Faculty, [2020] : International Pető Assoc. of Conductive Education

Hegedűs Roland: Hátrányos helyzetű gyermekek óvodai nevelése és gyógypedagógiai ellátása In: Neveléstudomány : Horizontok és dialógusok I. köt. / szerk. Varga Aranka, Andl Helga, Molnár-Kovács Zsófia ; [rend., közread. a] PTE BTK Neveléstudományi Intézet. - [Budapest]; Pécs : MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság : PTE BTK Neveléstud. Int., 2020. - 211-232. p. - (Új kutatások a neveléstudományokban, ISSN 2062-090X ; 2019)

Gherman Cristina Ramona: "Fából vaskarika" készítésért díj járna a tanároknak In: Magyar közoktatás 2. 2021. - 16-18. p. URL: https://communitas.ro/media/2021_02.pdf#page=18

Bede Laura: Erőt adnak a hétköznapokhoz a Yuppi táborok In: Magyar közoktatás 2. 2021. - 12-13. p. URL: https://communitas.ro/media/2021_02.pdf#page=14

7. Pszichológia

Brown, Thomas E.: Megfeneklett tehetségek : ADHD serdülő- és felnőttkorban Budapest : Animula, cop. 2020

Kerekes Edit: Egyévi "vakáció" a magány szigetén In: Magyar közoktatás 1. 2021. - 1-3. p. URL: https://communitas.ro/media/2021_01.pdf#page=3

Császár-Nagy Noémi: Babavágyó In: Confessio 43. 4. 2019. URL: http://confessio.reformatus.hu/v/574/#page1

Somosi Melinda: Mi a szelektív mutizmus? In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 9. 3. 2021. - 37-42. p.

Antal Erika: Zeneterápia a sérült gyerekek fejlesztésére In: Magyar közoktatás 3. 2021. - 22. p. URL: https://communitas.ro/media/2021_03.pdf#page=24

Antal Erika: A különleges bánásmódot igénylő gyermekekkel szembeni érzékenyítés In: Magyar közoktatás 1. 2021. - 16-17. p. URL: https://communitas.ro/media/2021_01.pdf#page=18

A tehetség kézikönyve Budapest : M. Tehetségsegítő Szerv. Szövets., 2020 URL: https://tehetsegkezikonyv.tehetseg.hu/

Szentes-Torkos Dóra: Az első 100 napunk : íránytű és napló PICi szülők részére Veszprém : Csolnoky F. Kórház, 2020

Katonáné Kutai Erika: Az ünnepi műsorok mint az iskolai közösségek rituáléi In: Új Pedagógiai Szemle 70. 11-12. 2020. - 104-114. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00231/pdf/EPA00035_upsz_2020_11-12_104-114.pdf

Csapó Benő - Pásztor Attila - Molnár Gyöngyvér: A kombinatív gondolkodás fejlődése : Egy online felmérés eredményei In: Neveléstudomány : Horizontok és dialógusok I. köt. / szerk. Varga Aranka, Andl Helga, Molnár-Kovács Zsófia ; [rend., közread. a] PTE BTK Neveléstudományi Intézet. - [Budapest]; Pécs : MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság : PTE BTK Neveléstud. Int., 2020. - 177-185. p. - (Új kutatások a neveléstudományokban, ISSN 2062-090X ; 2019)

Németh Zsófia - Sipos Zsanett - Szegleti Gabriella: MocorGo : Hogyan segítsük gyermekünk pszichomotoros fejlődését játékosan? Budapest : MRE Bethesda Gyermekkórháza, 2020

Szettele Katinka: Kreatív pedagógia : a kreativitás fejlesztésének oktatási koncepciója In: Új Pedagógiai Szemle 70. 11-12. 2020. - 58-82. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00231/pdf/EPA00035_upsz_2020_11-12_058-082.pdf

8. Pedagógia, kutatás, általános kérdések

Szabó Róbert - Tóth Kristóf: "Tudós tanár - tanár tudós" : egy védés margójára In: Magyar Tudomány 182. 3. 2021. - 413-419. p.

- , 2020

A design mint a problémamegoldó gondolkodás fejlesztésének lehetősége In: Neveléstudomány : Horizontok és dialógusok I. köt. / szerk. Varga Aranka, Andl Helga, Molnár-Kovács Zsófia ; [rend., közread. a] PTE BTK Neveléstudományi Intézet. - [Budapest]; Pécs : MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság : PTE BTK Neveléstud. Int., 2020. - 167-175. p. - (Új kutatások a neveléstudományokban, ISSN 2062-090X ; 2019)

A tehetség kézikönyve Budapest : M. Tehetségsegítő Szerv. Szövets., 2020 URL: https://tehetsegkezikonyv.tehetseg.hu/

Családi nevelés : A család megismerésének módszerei Budapest : Forstag Nonprofit Közhasznú Kft., 2020

Trencsényi László: Károli Könyvek a drámáról In: Új Pedagógiai Szemle 70. 11-12. 2020. - 138-141. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00231/pdf/EPA00035_upsz_2020_11-12_138-141.pdf

Parkita, Ewa: Digital tools of universal music education In: Central European Journal of Educational Research 3. 1. 2021. - 60-66. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/CEJER/article/view/9352/8397

Nagy Emese, K.: Stabil alapok a kísérletezéshez In: Új Pedagógiai Szemle 70. 11-12. 2020. - 131-134. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00231/pdf/EPA00035_upsz_2020_11-12_131-134.pdf


Régebbi listák: 21. hét   20. hét   19. hét