Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 48. hét)
Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.
1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetek
From idea to implementation : eTwinning in practice II.
Budapest : OH,
2023
Az ötlettől a megvalósításig : eTwinning a gyakorlatban II.
Budapest : OH,
2023
Bujdosó Erika:
Átadták az idei Péterfy Sándor-díjat
In: Evangélikus Élet
88. 45-46. 2023. - 9. p.
Itt nemcsak okosodnak, hanem jó nevelést is kapnak : harmincéves az egri Szent Imre katolikus iskola
In: Új Ember
79. 47. 2023. - 11. p.
Új főigazgató a váci EKIF élén
In: Új Ember
79. 47. 2023. - 6. p.
Erdeiné Tóth Klára:
A jászkarajenői iskola rövid története
[Jászkarajenő] : Jászkarajenői Széchenyi I. Ált. Isk.,
2023
Shenker, Sarah Dee:
Úton egy olyan világ felé, amiben sok világ elfér? : A zapatista autonóm oktatás mint a fejlődés alternatív módja
In:
A felszabadítás pedagógiája : A kritikai pedagógia elmélete és gyakorlata / szerk. Udvarhelyi Éva Tessza ; [szerzők Albertini Béla et al.] ; [ford. Alexandrov Anna et al.] ; [közread. a] Közélet Iskolája. - Budapest : Közélet Iskolája, 2022. - 261-286. p.
Nagy Kristóf:
A népi kollégiumok : Mozgalmi pedagógia az 1940-es évek sodrában
In:
A felszabadítás pedagógiája : A kritikai pedagógia elmélete és gyakorlata / szerk. Udvarhelyi Éva Tessza ; [szerzők Albertini Béla et al.] ; [ford. Alexandrov Anna et al.] ; [közread. a] Közélet Iskolája. - Budapest : Közélet Iskolája, 2022. - 221-232. p.
Merrifield, Juliet:
Az állampolgárság tanulása
In:
A felszabadítás pedagógiája : A kritikai pedagógia elmélete és gyakorlata / szerk. Udvarhelyi Éva Tessza ; [szerzők Albertini Béla et al.] ; [ford. Alexandrov Anna et al.] ; [közread. a] Közélet Iskolája. - Budapest : Közélet Iskolája, 2022. - 47-85. p.
Siposné Bereczki Anita - Gyarmathy Éva:
Az autista gyermekek integrációja óvodapedagógusi szemszögből
In: Katolikus Pedagógia
11. 1-2. 2022. - 59-75. p.
URL:
https://avkf.hu/wp-content/uploads/2023/01/katped_2022_1_2.pdf
Tüskés Anna:
Tanári beállítottság és katolikus identitás az állami középiskolában : esettanulmány az 1950-1980-as évekből
In: Katolikus Pedagógia
11. 1-2. 2022. - 5-12. p.
URL:
https://avkf.hu/wp-content/uploads/2023/01/katped_2022_1_2.pdf
Siptár Hajnalka:
Mit jelent számomra a zenei munkaképesség gondozás, más néven Kovács-módszer?
In: Parlando
6. 2022.
URL:
http://www.parlando.hu/2022/2022-6/Siptar_Hajnalka.htm
Marossy Éva:
Mentális betegségek megelőzése : Kovács-módszer
In: Parlando
6. 2022.
URL:
http://www.parlando.hu/2022/2022-6/Marossy_Eva.pdf
Radványi Katalin:
A gyógypedagógiai óvodák kialakulásához vezető út
In: Katolikus Pedagógia
11. 1-2. 2022. - 97-106. p.
URL:
https://avkf.hu/wp-content/uploads/2023/01/katped_2022_1_2.pdf
2. Nevelés, család, gyermekvédelem
Energiatudatossági és környezeti nevelés : Programok a magyar felsőoktatásban
Budapest : Szt. István Társ.,
2023
Jenson, Kristen A.:
Jó képek - rossz képek : Gyermektanácsadási útmutató : Terápiás beavatkozások pornográfiával kapcsolatos problémák kezelésére művészeti, didaktikus és kinesztetikus módszerekkel
[Debrecen] : Szent II. János Pál Intézet,
2023
Delahooke, Mona:
Az agy-test módszer : Paradigmaváltó megközelítés, hogy pontosabban értsd gyermeked viselkedését és jobb válaszokat adj rá
Budapest : Kulcslyuk K.,
2023
Debenedet, Anthony T. - Cohen, Lawrence J. - Kelemen László:
Kapcsolj ki mindent, és játssz! : Mozgásos, hancúrozós, birkózós játékok 2-12 éves korú gyerekekkel
Budapest : Kulcslyuk K.,
2023
Glashütter Melinda - Bognár Roman - Balla Tibor:
A szeretet iránytűje : Arany Iránytű Program
[Adony] : Carpe diem Alapítvány,
cop. 2023
Hajnal Ward Judit:
Keresztúton : Új történetek a tengerentúlról
Budapest : L'Harmattan,
2023 : ELTE PPK
Druckerman, Pamela:
Bohém szülők kézikönyve : 100 tipp francia módra
[Budapest] : Open Books,
2023
Bagdi Bella - Bagdy Emőke - Diósy Tamás:
Boldogságóra : 10-14 éveseknek : Személyiségfejlesztő foglalkozások a pozitív pszichológia eszközeivel : Kézikönyv pedagógusoknak és szülőknek
Budapest : Mental Focus,
2023
Bagdi Bella - Bagdy Emőke - Dobrova Zita - Diósy Tamás:
Boldogságóra : 6-10 éveseknek : Személyiségfejlesztő foglalkozások a pozitív pszichológia eszközeivel : Kézikönyv pedagógusoknak és szülőknek
Budapest : Mental Focus,
2023
Csák Zsolt - Fényes Hajnalka:
Az apák iskolával kapcsolatos bevonódása és az ezt befolyásoló tényezők egy interjús kutatás tükrében
In: Iskolakultúra
33. 8. 2023. - 19-35. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44615/43541
Kepe Nóra:
A közösségi média önimádó embere : Technológiai emberkép a 21. században
Budapest : L'Harmattan,
2022 : TIT Kossuth Klub Egyes.
Pethő Villő:
A reformpedagógiai mozgalom : A legfontosabb nemzetközi és magyar refomtörekvések
In:
A felszabadítás pedagógiája : A kritikai pedagógia elmélete és gyakorlata / szerk. Udvarhelyi Éva Tessza ; [szerzők Albertini Béla et al.] ; [ford. Alexandrov Anna et al.] ; [közread. a] Közélet Iskolája. - Budapest : Közélet Iskolája, 2022. - 175-193. p.
Edöcsény Piroska:
Organikus szemléletű óvodai nevelés a gyakorlatban
In: Katolikus Pedagógia
11. 1-2. 2022. - 126-146. p.
URL:
https://avkf.hu/wp-content/uploads/2023/01/katped_2022_1_2.pdf
Siposné Bereczki Anita - Gyarmathy Éva:
Az autista gyermekek integrációja óvodapedagógusi szemszögből
In: Katolikus Pedagógia
11. 1-2. 2022. - 59-75. p.
URL:
https://avkf.hu/wp-content/uploads/2023/01/katped_2022_1_2.pdf
Marossy Éva:
Mentális betegségek megelőzése : Kovács-módszer
In: Parlando
6. 2022.
URL:
http://www.parlando.hu/2022/2022-6/Marossy_Eva.pdf
Kovács Bernadett:
Szociális kompetenciák mérése a Superar módszeren keresztül
In: Parlando
6. 2022.
URL:
http://www.parlando.hu/2022/2022-6/Kovacs_Bernadett_szakdolgozat.pdf
3. Oktatás, tanulás, pályaválasztás
Energiatudatossági és környezeti nevelés : Programok a magyar felsőoktatásban
Budapest : Szt. István Társ.,
2023
Sebestyén István - Pál Fanni - Nagy Nikolett Vivien:
Petőfivel utazom : Barangolj a költővel Bács-Kiskunban!
Kecskemét : Bács-Kiskun Vármegye Önkormányzata,
2003
Zrínyi 2022 : A 2022. évi Zrínyi Ilona Matematikaverseny 9-12. osztályos feladatai, megoldásai és eredményei
Kecskemét : Mategye Alapítvány,
2023
Kiss Orsolya:
Szabaduljunk ki együtt! : a szabadulószoba motivációs lehetőségei a kötelező olvasmányok feldolgozásában
In: Iskolakultúra
33. 8. 2023. - 81-94. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44634/43545
Bagdi Bella - Bagdy Emőke - Diósy Tamás:
Boldogságóra : 10-14 éveseknek : Személyiségfejlesztő foglalkozások a pozitív pszichológia eszközeivel : Kézikönyv pedagógusoknak és szülőknek
Budapest : Mental Focus,
2023
Bagdi Bella - Bagdy Emőke - Dobrova Zita - Diósy Tamás:
Boldogságóra : 6-10 éveseknek : Személyiségfejlesztő foglalkozások a pozitív pszichológia eszközeivel : Kézikönyv pedagógusoknak és szülőknek
Budapest : Mental Focus,
2023
Tatárné Nagy Ágnes:
Szívbejátszó : Játékok, mondókák és dalok nem csak ölbeli gyermekeknek : Konduktív etnopedagógia a fejlődés természetes támogatásáért
Kisújszállás : Tatárné Nagy Ágnes,
cop. 2023
Mészöly Ágnes:
Mesetorna : Mesés tartásjavító gyakorlatok
[Budapest] : Móra,
cop. 2023
Porkoláb Ádám - Fekete Tamás:
A mesterséges intelligencia alkalmazása a nyelvtanulásban
In: Iskolakultúra
33. 8. 2023. - 67-80. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44780/43544
Szabó Norbert - Földi Fanni - Józsa Krisztián:
A zenetanárrá válás motivációs összetevői
In: Iskolakultúra
33. 8. 2023. - 36-51. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44764/43558
Gyarmathy Éva - Gyarmathy Zsófia - Kökényesi Imre - Pap Judit - Szabó Zénó - Turmezei Mónika:
A számolás tanulásának sikeressége az iskolakezdő szenzomotoros és kognitív profil tükrében
In: Iskolakultúra
33. 8. 2023. - 3-18. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44752/43540
Shenker, Sarah Dee:
Úton egy olyan világ felé, amiben sok világ elfér? : A zapatista autonóm oktatás mint a fejlődés alternatív módja
In:
A felszabadítás pedagógiája : A kritikai pedagógia elmélete és gyakorlata / szerk. Udvarhelyi Éva Tessza ; [szerzők Albertini Béla et al.] ; [ford. Alexandrov Anna et al.] ; [közread. a] Közélet Iskolája. - Budapest : Közélet Iskolája, 2022. - 261-286. p.
Felkai László:
A felnőttoktatás kezdetei Magyarországon, 1848-1919
In:
A felszabadítás pedagógiája : A kritikai pedagógia elmélete és gyakorlata / szerk. Udvarhelyi Éva Tessza ; [szerzők Albertini Béla et al.] ; [ford. Alexandrov Anna et al.] ; [közread. a] Közélet Iskolája. - Budapest : Közélet Iskolája, 2022. - 163-173. p.
Dósa Mariann:
A kritikai szociológiától a kritikai pedagógiáig : Marxi gyökerekből
In:
A felszabadítás pedagógiája : A kritikai pedagógia elmélete és gyakorlata / szerk. Udvarhelyi Éva Tessza ; [szerzők Albertini Béla et al.] ; [ford. Alexandrov Anna et al.] ; [közread. a] Közélet Iskolája. - Budapest : Közélet Iskolája, 2022. - 87-101. p.
Merrifield, Juliet:
Az állampolgárság tanulása
In:
A felszabadítás pedagógiája : A kritikai pedagógia elmélete és gyakorlata / szerk. Udvarhelyi Éva Tessza ; [szerzők Albertini Béla et al.] ; [ford. Alexandrov Anna et al.] ; [közread. a] Közélet Iskolája. - Budapest : Közélet Iskolája, 2022. - 47-85. p.
Fojtíková Roubalová, Marcela - Šimonek, Pavel - Pilecky Marcel:
A kiterjesztett valóság technológiájának felhasználása és gyakorlati alkalmazása a hittanoktatásban
In: Katolikus Pedagógia
11. 1-2. 2022. - 13-27. p.
URL:
https://avkf.hu/wp-content/uploads/2023/01/katped_2022_1_2.pdf
Siptár Hajnalka:
Mit jelent számomra a zenei munkaképesség gondozás, más néven Kovács-módszer?
In: Parlando
6. 2022.
URL:
http://www.parlando.hu/2022/2022-6/Siptar_Hajnalka.htm
Lanszki Anita:
Digitális média és történetmesélés a felsőoktatásban
Budapest : L'Harmattan,
2022
Dehaene, Stanislas:
A rugalmas agy : Miért tanulunk hatékonyabban, mint a gépek?
Budapest : Typotex,
2022
4. NeveléstörténetErdeiné Tóth Klára:
A jászkarajenői iskola rövid története
[Jászkarajenő] : Jászkarajenői Széchenyi I. Ált. Isk.,
2023
Nagy Kristóf:
A népi kollégiumok : Mozgalmi pedagógia az 1940-es évek sodrában
In:
A felszabadítás pedagógiája : A kritikai pedagógia elmélete és gyakorlata / szerk. Udvarhelyi Éva Tessza ; [szerzők Albertini Béla et al.] ; [ford. Alexandrov Anna et al.] ; [közread. a] Közélet Iskolája. - Budapest : Közélet Iskolája, 2022. - 221-232. p.
Pethő Villő:
A reformpedagógiai mozgalom : A legfontosabb nemzetközi és magyar refomtörekvések
In:
A felszabadítás pedagógiája : A kritikai pedagógia elmélete és gyakorlata / szerk. Udvarhelyi Éva Tessza ; [szerzők Albertini Béla et al.] ; [ford. Alexandrov Anna et al.] ; [közread. a] Közélet Iskolája. - Budapest : Közélet Iskolája, 2022. - 175-193. p.
Felkai László:
A felnőttoktatás kezdetei Magyarországon, 1848-1919
In:
A felszabadítás pedagógiája : A kritikai pedagógia elmélete és gyakorlata / szerk. Udvarhelyi Éva Tessza ; [szerzők Albertini Béla et al.] ; [ford. Alexandrov Anna et al.] ; [közread. a] Közélet Iskolája. - Budapest : Közélet Iskolája, 2022. - 163-173. p.
Tüskés Anna:
Tanári beállítottság és katolikus identitás az állami középiskolában : esettanulmány az 1950-1980-as évekből
In: Katolikus Pedagógia
11. 1-2. 2022. - 5-12. p.
URL:
https://avkf.hu/wp-content/uploads/2023/01/katped_2022_1_2.pdf
Nemesi oktatás és elitképzés a kora újkori Magyar Királyságban
[Budapest] : L'Harmattan,
2022
Radványi Katalin:
A gyógypedagógiai óvodák kialakulásához vezető út
In: Katolikus Pedagógia
11. 1-2. 2022. - 97-106. p.
URL:
https://avkf.hu/wp-content/uploads/2023/01/katped_2022_1_2.pdf
5. Pedagógus, pedagógusképzés
Pedagógusok arcképcsarnoka
Debrecen : Karácsony Sándor Pedagógiai Egyesület,
2023
URL:
http://www.kspe.hu/data/pa/PA-2023.pdf
Köteles György:
A Kodály-szemléletű tanárképzés története Kaliforniában : Oakland, 1969-2019 : Egy magyar-amerikai híd
Budapest : IKS Alapítvány. A Nemzetközi Kodály Társaság Barátai,
2023
Szabó Norbert - Földi Fanni - Józsa Krisztián:
A zenetanárrá válás motivációs összetevői
In: Iskolakultúra
33. 8. 2023. - 36-51. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44764/43558
6. Gyógypedagógia, SNISiposné Bereczki Anita - Gyarmathy Éva:
Az autista gyermekek integrációja óvodapedagógusi szemszögből
In: Katolikus Pedagógia
11. 1-2. 2022. - 59-75. p.
URL:
https://avkf.hu/wp-content/uploads/2023/01/katped_2022_1_2.pdf
Radványi Katalin:
A gyógypedagógiai óvodák kialakulásához vezető út
In: Katolikus Pedagógia
11. 1-2. 2022. - 97-106. p.
URL:
https://avkf.hu/wp-content/uploads/2023/01/katped_2022_1_2.pdf
7. PszichológiaJenson, Kristen A.:
Jó képek - rossz képek : Gyermektanácsadási útmutató : Terápiás beavatkozások pornográfiával kapcsolatos problémák kezelésére művészeti, didaktikus és kinesztetikus módszerekkel
[Debrecen] : Szent II. János Pál Intézet,
2023
Delahooke, Mona:
Az agy-test módszer : Paradigmaváltó megközelítés, hogy pontosabban értsd gyermeked viselkedését és jobb válaszokat adj rá
Budapest : Kulcslyuk K.,
2023
Bibók Bea:
Ellopott gyermekkor : A parentifikáció jelensége : Önfeláldozás gyerekkorban, felnőttkorban és a párkapcsolatokban
Budapest : Libri,
2023
Boldizsár Ildikó:
Szerelem öt mondat után
In: Evangélikus Élet
88. 45-46. 2023. - 16-17. p.
Hajnal Ward Judit:
Keresztúton : Új történetek a tengerentúlról
Budapest : L'Harmattan,
2023 : ELTE PPK
Mogyorósy-Révész Zsuzsanna - Vaskor Gréta:
Kinek a sorsa? : Transzgenerációs örökség a mesékben és a terápiákban : Hiány, átok, árulás
Budapest : Kulcslyuk K.,
2023
Obál Annabella - Tari Gergely Róbert - Pikó Bettina:
A pozitív testkép kialakításának lehetőségei serdülő lányok körében
In: Iskolakultúra
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44634
Bagdi Bella - Bagdy Emőke - Tabajdi Éva - Diósy Tamás:
Boldogságóra : 3-6 éveseknek : Személyiségfejlesztő foglalkozások a pozitív pszichológia eszközeivel : Kézikönyv pedagógusoknak és szülőknek
Budapest : Mental Focus,
2023
Kelemen-Erdős Anikó - Beke Éva:
Műszaki végzettségű pályakezdők transzverzális kompetenciái a digitalizáció korában
In: Iskolakultúra
33. 8. 2023. 52-66. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44573/43559
Párhuzamosok találkozása : Tisztelgő kötet Hoyer Mária 70. születésnapja alkalmából
Budapest : ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar,
2023 : L'Harmattan
Iveson, Chris - George, Evan - Ratner, Harvey - Szilágyi Miklós:
Brief coaching : Megoldásközpontú megközelítés
Budapest : Solutionsurfers Magyarország,
cop. 2022
Kepe Nóra:
A közösségi média önimádó embere : Technológiai emberkép a 21. században
Budapest : L'Harmattan,
2022 : TIT Kossuth Klub Egyes.
Tüskés Anna:
Tanári beállítottság és katolikus identitás az állami középiskolában : esettanulmány az 1950-1980-as évekből
In: Katolikus Pedagógia
11. 1-2. 2022. - 5-12. p.
URL:
https://avkf.hu/wp-content/uploads/2023/01/katped_2022_1_2.pdf
Kovács Bernadett:
Szociális kompetenciák mérése a Superar módszeren keresztül
In: Parlando
6. 2022.
URL:
http://www.parlando.hu/2022/2022-6/Kovacs_Bernadett_szakdolgozat.pdf
8. Pedagógia, kutatás, általános kérdések
Highlander kutató- és oktató központ : Társadalmi változáson alapuló modellek alkalmazása a közpolitikában
In:
A felszabadítás pedagógiája : A kritikai pedagógia elmélete és gyakorlata / szerk. Udvarhelyi Éva Tessza ; [szerzők Albertini Béla et al.] ; [ford. Alexandrov Anna et al.] ; [közread. a] Közélet Iskolája. - Budapest : Közélet Iskolája, 2022. - 301-328. p.
Hooks, Bell:
Demokratikus oktatás
In:
A felszabadítás pedagógiája : A kritikai pedagógia elmélete és gyakorlata / szerk. Udvarhelyi Éva Tessza ; [szerzők Albertini Béla et al.] ; [ford. Alexandrov Anna et al.] ; [közread. a] Közélet Iskolája. - Budapest : Közélet Iskolája, 2022. - 133-140. p.
Edöcsény Piroska:
Organikus szemléletű óvodai nevelés a gyakorlatban
In: Katolikus Pedagógia
11. 1-2. 2022. - 126-146. p.
URL:
https://avkf.hu/wp-content/uploads/2023/01/katped_2022_1_2.pdf
Régebbi listák:
47. hét
46. hét
45. hét