Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 34. hét)
Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.
1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetek
A közoktatás indikátorrendszere 2023
Budapest : HUN-REN KRTK KTI,
2024
URL:
https://kti.krtk.hu/wp-content/uploads/2024/05/Indikatorkotet_2023.pdf
Tablók könyve : 1924-2023 : Kisfaludy Sándor Gimnázium
Sümeg : Kisfaludy S. Gimn.,
2024
Fekete Szabolcs:
Digitális forradalom a társadalomtudományban : a mesterséges intelligencia alkalmazása és korlátai
In: Iskolakultúra
34. 2-3. 2024. - 88-103. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44993/44373
Halász Csenge - Fejes József Balázs:
Cigány/roma kisebbségekre vonatkozó kulturális tévhitek vizsgálata pedagógusjelöltek körében
In: Iskolakultúra
34. 2-3. 2024. - 47-71. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44998/44371
Bogdán Patrik:
Angol nyelvű olvashatósági formulák magyar nyelvi adaptálásának lehetséges irányai
In: Iskolakultúra
34. 1. 2024. - 69-77. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44910/44320
Menzadimenziók : A gyermek-közétkeztetés társadalmi beágyazottsága
Budapest : HUN-REN BTK NTI,
2023
URL:
https://nti.abtk.hu/images/kiadvanyok/nti_konyvtar/neprajztudomanyi-konyvtar-2.pdf
Veres Gábor:
Nevelőszülő örökbefogadási esélyei
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 12. 2023. - 15-18. p.
Farkas Ildikó:
A pedagógusok új életpályájáról szóló törvényhez kapcsolódó végrehajtási szabályok : 2. rész
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 11. 2023. - 1-3. p.
Örvényesi Rita:
A vezető magányossága
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 10. 2023. - 16-19. p.
Kundakker Ferencné:
Szaktanácsadás esetén interjúkérdések a kisgyermekgondozó nevelőkkel
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 10. 2023. - 15-16. p.
Farkas Ildikó:
Fontos köznevelési jogszabályváltozások
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 10. 2023. - 9-15. p.
Farkas Ildikó:
A pedagógusok új életpályájáról szóló törvényhez kapcsolódó végrehajtási szabályok : 1. rész
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 10. 2023. - 3-5. p.
Kundakker Ferencné:
Hasznos információk az intézményi tervezésekről
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 10. 2023. - 1-3. p.
Farkas Ildikó:
A 2023/2024. tanév rendje
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 9. 2023. - 5-10. p.
Veres Gábor:
Vizsgáztatási tevékenység lehetősége
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 9. 2023. - 1-2. p.
Veres Gábor:
Gyermekek esélynövelő szolgáltatásai
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 8. 2023. - 17-19. p.
Madarász Hedvig:
A pedagógusok új életpályájáról szóló törvényjavaslatról : 1. rész
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 8. 2023. - 9-17. p.
Farkas Ildikó:
Óvodaválasztási vita a szülők között
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 8. 2023. - 2-6. p.
Veres Gábor:
Miniszteri elismerések adományozása
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 7. 2023. - 18-19. p.
Farkas Ildikó:
Fontos új jogszabályok - 2023. június
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 6. 2023. - 14-16. p.
Nagy Erzsébet:
A tervezett új státusztörvény és a köznevelési törvény módosítása
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 5. 2023. - 8-12. p.
Veres Gábor:
Örökbefogadói díj
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 5. 2023. - 5-8. p.
Kundakker Ferencné:
Gondolatok az intézményben történő folyamatmenedzselésről
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 5. 2023. - 2-4. p.
Veres Gábor:
Bölcsődei nevelés fejlesztése
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 5. 2023. - 1-2. p.
Farkas Ildikó:
Az online gyermekvédelem aktuális helyzete az alapvető jogok biztosának vizsgálata tükrében - 2023 : 2. rész.
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 4. 2023. - 4-11. p.
Kundakker Ferencné:
Szervezetfejlesztés, munkaerő-fejlesztés, team munka a bölcsődében
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 4. 2023. - 1-3. p.
Farkas Ildikó:
Az online gyermekvédelem aktuális helyzete az alapvető jogok biztosának vizsgálata tükrében - 2023 : 1. rész
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 3. 2023. - 4-8. p.
Balás Endre:
A szociális- és a gyermekek napközbeni ellátását biztosító intézmények eltérő működésére vonatkozó veszélyhelyzeti szabályok
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 3. 2023. - 1-2. p.
Nagy Erzsébet:
A 2023. évi illetmények a közoktatásban
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 2. 2023. - 4-11. p.
Balás Endre:
Gyermekvédelem
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 2. 2023. - 3-4. p.
Kundakker Ferencné:
A család és bölcsőde kapcsolata
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 2. 2023. - 1-3. p.
Kundakker Ferencné:
Csoportlátogatási szempontsor bölcsődében
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 1. 2023. - 6-7. p.
Nagy Erzsébet:
Mit kell tudni a szolidaritási sztrájkról?
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 1. 2023. - 1-6. p.
A közoktatás indikátorrendszere 2021
Budapest : ELKH KRTK KTI,
2022
URL:
https://kti.krtk.hu/wp-content/uploads/2022/02/A_kozoktatas_indikatorrendszere_2021.pdf
Nagy Erzsébet:
A köznevelési intézményekben történő munkabeszüntetésekkel kapcsolatos kérdések és válaszok
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 12. 2022. - 11-18. p.
Kundakker Ferencné:
Intézményi ellenőrzés
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 12. 2022. - 10-11. p.
Madarász Hedvig:
A veszélyhelyzeti szabályok tovább élése a köznevelésben
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 12. 2022. - 6-10. p.
Kundakker Ferencné:
Értékelések intézményen belül a minőségfejlesztés érdekében
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 11. 2022. - 1-6. p.
Madarász Hedvig:
Tanévkezdő kisokos
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 10. 2022. - 2-8. p.
Veres Gábor:
Intézményi diétás gyermekétkeztetés
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 10. 2022. - 1-2. p.
Farkas Ildikó:
Gyermekvédelem 2022
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 9. 2022. - 3-17. p.
Veres Gábor:
Diétás gyermekétkeztetés finanszírozása
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 8. 2022. - 4. p.
Veres Gábor:
Nevelőszülők jutattásai
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 7. 2022. - 10-11. p.
Farkas Ildikó:
Fontos jogszabályváltozások 2022. július
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
Szűcs Viktória:
A bölcsődei dajka munkakör és besorolása
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 6. 2022. - 1-8. p.
Kundakker Ferencné:
Bölcsőde, mint munkahely
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 5. 2022. - 1-3. p.
Villányi Györgyné Jutka:
Napirend a bölcsődében : Ki, mit és hogyan lát, hogyan értelmez a mai korban - mire van szüksége a 3 éven aluli gyermeknek?
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 4. 2022. - 6-8. p.
Szűcs Viktória:
Változott a bölcsődében foglalkoztatottak keresete 2022. január 1-jétől
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 1. 2022. - 1-8. p.
2. Nevelés, család, gyermekvédelemMáté Gábor - Neufeld, Gordon - Leyrer Ginda:
A család ereje : Ragaszkodj a gyermekeidhez!
[Budapest] : Open Books,
2024
Rialland, Chantal:
A bennünk élő család : Transzgenerációs minták feltárása, megértése és feloldása
Budapest : Lélek és Test Könyvek,
2024
Kamarás István:
Embertan-történeti adalék 1997-ből
In: Iskolakultúra
34. 2-3. 2024. - 133-136. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/45717/44376
Halász Csenge - Fejes József Balázs:
Cigány/roma kisebbségekre vonatkozó kulturális tévhitek vizsgálata pedagógusjelöltek körében
In: Iskolakultúra
34. 2-3. 2024. - 47-71. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44998/44371
Pozsár Éva:
Ovis fürkésző : Játékos, komplex fejlődéssegítő rendszer
Szeged : Mozaik,
2024
Menzadimenziók : A gyermek-közétkeztetés társadalmi beágyazottsága
Budapest : HUN-REN BTK NTI,
2023
URL:
https://nti.abtk.hu/images/kiadvanyok/nti_konyvtar/neprajztudomanyi-konyvtar-2.pdf
Hovánszki Jánosné - Tamásiné Dsupin Borbála:
Gondolatok az óvodai zenei neveléshez
[Debrecen] : Debreceni Egyetemi K.,
2023
Veres Gábor:
Nevelőszülő örökbefogadási esélyei
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 12. 2023. - 15-18. p.
Veres Gábor:
Gyermekvédelmi jelzőrendszer
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 12. 2023. - 12-15. p.
Kundakker Ferencné:
Fejlesztőjátékok gyűjteménye az egyéni fejlesztéshez (csoportosítás)
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 11. 2023. - 18-19. p.
Kundakker Ferencné:
Tevékenységek fontossága és szerepe a nevelés során
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 11. 2023. - 4-6. p.
Kundakker Ferencné:
Gondolatok a család és az intézmény kapcsolatáról
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 10. 2023. - 6-8. p.
Kundakker Ferencné:
Nevelési helyzetek, lehetőségek a bölcsődében
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 9. 2023. - 2-4. p.
Veres Gábor:
Gyermekek esélynövelő szolgáltatásai
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 8. 2023. - 17-19. p.
Kundakker Ferencné:
Reflexió a víz tematikus terv megvalósításáról
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 8. 2023. - 7-8. p.
Kundakker Ferencné:
Bölcsődében a hátrány csökkentése, de hogyan?
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 8. 2023. - 6-7. p.
Kundakker Ferencné:
Sajátos nevelési igényű gyermekek a bölcsődében
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 7. 2023. - 4-6. p.
Kundakker Ferencné:
Család és bölcsőde
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 7. 2023. - 1-4. p.
Veres Gábor:
Digitális gyermekvédelem
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 6. 2023. - 16-19. p.
Kundakker Ferencné:
Tevékenységek, foglalkozások a bölcsődei nagycsoportban
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 6. 2023. - 10-14. p.
Veres Gábor:
Napközbeni gyermekfelügyelet
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 5. 2023. - 12-14. p.
Veres Gábor:
Örökbefogadói díj
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 5. 2023. - 5-8. p.
Kundakker Ferencné:
Személyközpontú nevelés a bölcsődében
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 4. 2023. - 12-13. p.
Farkas Ildikó:
Az online gyermekvédelem aktuális helyzete az alapvető jogok biztosának vizsgálata tükrében - 2023 : 2. rész.
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 4. 2023. - 4-11. p.
Kundakker Ferencné:
Szervezetfejlesztés, munkaerő-fejlesztés, team munka a bölcsődében
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 4. 2023. - 1-3. p.
Kundakker Ferencné:
Tavasz a bölcsődében
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 3. 2023. - 9-11. p.
Farkas Ildikó:
Az online gyermekvédelem aktuális helyzete az alapvető jogok biztosának vizsgálata tükrében - 2023 : 1. rész
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 3. 2023. - 4-8. p.
Kundakker Ferencné:
Kiemelt bánásmódot igénylő gyermekek
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 3. 2023. - 2-4. p.
Balás Endre:
Gyermekvédelem
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 2. 2023. - 3-4. p.
Kundakker Ferencné:
A család és bölcsőde kapcsolata
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 2. 2023. - 1-3. p.
Kundakker Ferencné:
Csoportlátogatási szempontsor bölcsődében
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 1. 2023. - 6-7. p.
Bagdi Bella - Veres-Lukács Lilla - Diósy Tamás:
Boldogságóra : Kézikönyv pedagógusoknak és szülőknek : 6-11 éveseknek : Tudományalapú módszerek az egészséges önbecsüléshez, magabiztossághoz és megküzdéshez : Önbizalom Program
[Budapest] : Mental Focus,
2023
Kundakker Ferencné:
Gyermekek egyéni fejlesztése, mintával
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 12. 2022. - 2-6. p.
Veres Gábor:
Menekült gyermek ellátása
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 12. 2022. - 1-2. p.
Kundakker Ferencné:
Attitűdök a bölcsődei szakmai munkában
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 11. 2022. - 15-16. p.
Vass Katalin:
A családsegítő szolgálat
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 11. 2022. - 8-15. p.
Kundakker Ferencné:
Értékelések intézményen belül a minőségfejlesztés érdekében
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 11. 2022. - 1-6. p.
Veres Gábor:
Intézményi diétás gyermekétkeztetés
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 10. 2022. - 1-2. p.
Farkas Ildikó:
Gyermekvédelem 2022
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 9. 2022. - 3-17. p.
Veres Gábor:
Diétás gyermekétkeztetés finanszírozása
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 8. 2022. - 4. p.
Kundakker Ferencné:
Bölcsődés lesz a gyermeke? Mit nyújtunk? Szülők tájékoztatása
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 7. 2022. - 1-3. p.
Kundakker Ferencné:
A szakmai munka minőségének javítása reflexiókkal
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
Kundakker Ferencné:
Fejér megyei Óvodai - bölcsődei szakmai nap
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 6. 2022. - 13-14. p.
Balás Endre:
Ukrán menekültek gyermekvédelmi ellátása
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 6. 2022. - 12. p.
Kundakker Ferencné:
Az intézményi folyamatok elemeinek feltárása
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 6. 2022. - 10-11. p.
Kundakker Ferencné:
Csoportlátogatási szempontsor a bölcsődében
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 6. 2022. - 8-9. p.
Henzsel Nóra:
Gyermekeink védelmében elnevezésű informatikai rendszer
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 5. 2022. - 4-5. p.
Kundakker Ferencné:
Már a bölcsődében meg kell alapozni!
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 4. 2022. - 9-11. p.
Villányi Györgyné Jutka:
Napirend a bölcsődében : Ki, mit és hogyan lát, hogyan értelmez a mai korban - mire van szüksége a 3 éven aluli gyermeknek?
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 4. 2022. - 6-8. p.
Kundakker Ferencné:
Bölcsődések képességfejlesztése
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 3. 2022. - 2-4. p.
Kundakker Ferencné:
Hogyan értékeljük a teljesítményt a bölcsődében? - Belső képzéshez vitaindító
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 3. 2022. - 1-2. p.
3. Oktatás, tanulás, pályaválasztásOrdasi Péter:
Kodály Zoltán Triciniája mint a kromatika intonálásának iskolája
In: Valóság
67. 8. 2024. - 106-112. p.
Fehér Anikó:
Örvendjen az egész világ! - Kodály Zoltán: Bicinia Hungarica I-IV.
In: Valóság
67. 8. 2024. - 89-95. p.
A közoktatás indikátorrendszere 2023
Budapest : HUN-REN KRTK KTI,
2024
URL:
https://kti.krtk.hu/wp-content/uploads/2024/05/Indikatorkotet_2023.pdf
Fekete Imre - Keszei Barbara - Takács Edit:
Egyetemi hallgatók tanulástámogatási igényeinek kérdőíves vizsgálata: tanulás-módszertani kurzusok lehetőségei a 21. században
In: Iskolakultúra
34. 4. 2024.- 71-89. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44974/44382
Kamarás István:
Embertan-történeti adalék 1997-ből
In: Iskolakultúra
34. 2-3. 2024. - 133-136. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/45717/44376
:
Tudás? Miféle? Honnan, hogyan? : középiskolások a releváns tudásról
In: Iskolakultúra
34. 2-3. 2024. - 27-46. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/45064/44370
Réthy Endréné:
A megújult szociálpszichológiáról: Attitűd, érték, nézet régi-új megvilágításban : Hunyady György: Oktatás és szociálpszichológia – személyes áttekintés fél évszázadról : [könyvismertetés]
In: Iskolakultúra
34. 1. 2024. - 94-96. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44884/44322
Bellók Bernadett:
A német nyelvtanulás és a popzene összefüggései: idegennyelv-tanulás zenéken keresztül
In: Iskolakultúra
34. 1. 2024. - 78-93. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44843/44321
Horányi Virág - Jámbori Szilvia:
Az iskolai önakadályozást befolyásoló tényezők fiatal felnőttek körében
In: Iskolakultúra
34. 1. 2024. - 21-41. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44934/44317
Pozsár Éva:
Ovis fürkésző : Játékos, komplex fejlődéssegítő rendszer
Szeged : Mozaik,
2024
Márkus Katalin, P.:
Szótárdidaktika az idegennyelv-oktatásban : Szótárak és szótárhasználat a közoktatásban és a felsőoktatásban Magyarországban
Budapest : Tinta Kvk.,
2024
Czékmán Balázs:
Tabletek az iskolában : Kérdések és válaszok az intézményi bevezetéstől a hatékonyságig
[Debrecen] : Debreceni Egyetemi K.,
2023
Kundakker Ferencné:
Fejlesztőjátékok gyűjteménye az egyéni fejlesztéshez (csoportosítás)
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 11. 2023. - 18-19. p.
Farkas Ildikó:
A pedagógusok új életpályájáról szóló törvényhez kapcsolódó végrehajtási szabályok : 2. rész
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 11. 2023. - 1-3. p.
Farkas Ildikó:
A pedagógusok új életpályájáról szóló törvényhez kapcsolódó végrehajtási szabályok : 1. rész
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 10. 2023. - 3-5. p.
Veres Gábor:
Vizsgáztatási tevékenység lehetősége
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 9. 2023. - 1-2. p.
Madarász Hedvig:
A pedagógusok új életpályájáról szóló törvényjavaslatról : 1. rész
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 8. 2023. - 9-17. p.
Nagy Erzsébet:
A tervezett új státusztörvény és a köznevelési törvény módosítása
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 5. 2023. - 8-12. p.
Kundakker Ferencné:
Kompetencia, fejlesztés önértékelés bölcsődei szakembereknél
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 1. 2023. - 8-11. p.
Bagdi Bella - Veres-Lukács Lilla - Diósy Tamás:
Boldogságóra : Kézikönyv pedagógusoknak és szülőknek : 6-11 éveseknek : Tudományalapú módszerek az egészséges önbecsüléshez, magabiztossághoz és megküzdéshez : Önbizalom Program
[Budapest] : Mental Focus,
2023
A közoktatás indikátorrendszere 2021
Budapest : ELKH KRTK KTI,
2022
URL:
https://kti.krtk.hu/wp-content/uploads/2022/02/A_kozoktatas_indikatorrendszere_2021.pdf
Kundakker Ferencné:
Intézményi ellenőrzés
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 12. 2022. - 10-11. p.
Kundakker Ferencné:
Bölcsődei indikátor lista
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 11. 2022. - 3-6. p.
Kundakker Ferencné:
Értékelések intézményen belül a minőségfejlesztés érdekében
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 11. 2022. - 1-6. p.
Kundakker Ferencné:
Csoportlátogatási szempontsor a bölcsődében
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 6. 2022. - 8-9. p.
Kundakker Ferencné:
Bölcsőde, mint munkahely
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 5. 2022. - 1-3. p.
Kundakker Ferencné:
Bölcsődések képességfejlesztése
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 3. 2022. - 2-4. p.
Kundakker Ferencné:
Hogyan értékeljük a teljesítményt a bölcsődében? - Belső képzéshez vitaindító
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 3. 2022. - 1-2. p.
4. Neveléstörténet
Tablók könyve : 1924-2023 : Kisfaludy Sándor Gimnázium
Sümeg : Kisfaludy S. Gimn.,
2024
Fenyő Imre:
A Család és iskola című lap óvodai képanyagának elemzése
[Baja] : [Eötvös J. Főisk.],
2022
URL:
https://real.mtak.hu/193868/1/Fenyo_A_CSALAD_ES_ISKOLA.pdf
Fizel Natasa:
Szeged, az iskolaváros. Az egyetem Szegedre érkezésének fogadtatása a városban
In: Iskolakultúra
34. 4. 2024. - 43-57. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44908/44380
Patyi Gábor:
Iskolaváros a határon. Szakképzés, pedagógusképzés Sopronban a dualizmus korában
In: Iskolakultúra
34. 4. 2024. - 30-42. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44973/44379
Durovics Alex:
Dilemmák az evangélikus iskolavárosok rangsorolása körül: Licisták iskolaváltása az ágostai intézmények között a 19. század első felében
In: Iskolakultúra
34. 4. 2024. - 18-29. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44920/44378
Szekér Barnabás:
Piarista szerzetesek származása és pályafutása a 18. századi Magyar Királyságban: egy esettanulmány
In: Iskolakultúra
34. 4. 2024. - 3-17. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44937/44377
Darvai Tibor:
A magyar neveléstudomány 1945 és 1965 között Kelemen László visszaemlékezése alapján
In: Iskolakultúra
34. 2-3. 2024. - 104-116. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44970/44374
5. Pedagógus, pedagógusképzésKundakker Ferencné:
Jó helyen vagyok? Bölcsődében dajkaként dolgozom
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 8. 2023. - 1-2. p.
Veres Gábor:
Miniszteri elismerések adományozása
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 7. 2023. - 18-19. p.
Kundakker Ferencné:
Attitűdök a bölcsődei szakmai munkában
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 11. 2022. - 15-16. p.
Kundakker Ferencné:
Bölcsődei indikátor lista
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 11. 2022. - 3-6. p.
Szűcs Viktória:
A bölcsődei dajka munkakör és besorolása
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 6. 2022. - 1-8. p.
Kundakker Ferencné:
Mit is csinál a csecsemő- és kisgyermekgondozó?
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 5. 2022. - 5-7. p.
6. Gyógypedagógia, SNIJuhász Tímea - Török Hanna:
Gondolatok a perfekcionizmusról a Z generáció körében
In: Valóság
67. 8. 2024. - 78-88. p.
Vida Gergő - Sántha Kálmán - Kocsis Rita:
Abduktív diagnosztikai eljárás lehetőségei a gyógypedagógiában
In: Iskolakultúra
34. 1. 2024. - 3-20. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44852/44316
Kundakker Ferencné:
Bölcsődében a hátrány csökkentése, de hogyan?
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 8. 2023. - 6-7. p.
Kundakker Ferencné:
Sajátos nevelési igényű gyermekek a bölcsődében
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 7. 2023. - 4-6. p.
Veres Gábor:
Menekült gyermek ellátása
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 12. 2022. - 1-2. p.
Balás Endre:
Ukrán menekültek gyermekvédelmi ellátása
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 6. 2022. - 12. p.
7. PszichológiaRialland, Chantal:
A bennünk élő család : Transzgenerációs minták feltárása, megértése és feloldása
Budapest : Lélek és Test Könyvek,
2024
Oláh Noémi Ilona - Olajos Tímea:
A tehetséges tanulók iskolai teljesítményét korlátozó belső gátak – az imposztor jelenség és intervenciós lehetőségei
In: Iskolakultúra
34. 4. 2024. - 90-110. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44964/44383
Balogh-Pécsi Anett:
A szociálisprobléma-megoldás, a megküzdési stratégiák és az asszertív kommunikáció egyéves drámaalapú fejlesztése 10-11 évesek körében
In: Iskolakultúra
34. 4. 2024. - 58-70. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44955/44381
Pléh Csaba:
Kulturális rendszerek elsajátítása és használata: Az olvasás az agy, a kultúra és a web között
In: Iskolakultúra
34. 2-3. 2024. - 9-26. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/45716/44369
Bartyik Gitta - Polonyi Tünde Éva:
Mindset: Áttekintő tanulmány az önmagunk fejlődési lehetőségéről való gondolkodásmódról
In: Iskolakultúra
34. 1. 2024. - 60-68. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44719/44319
Horányi Virág - Jámbori Szilvia:
Az iskolai önakadályozást befolyásoló tényezők fiatal felnőttek körében
In: Iskolakultúra
34. 1. 2024. - 21-41. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44934/44317
Örvényesi Rita:
A vezető magányossága
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 10. 2023. - 16-19. p.
Danka Bianka Éva:
Az vagyok, amit dolgozom? : a személyiség és a munkahely kapcsolata
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
8. 5. 2023. - 14-19. p.
Kundakker Ferencné:
Bölcsődés lesz a gyermeke? Mit nyújtunk? Szülők tájékoztatása
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
7. 7. 2022. - 1-3. p.
8. Pedagógia, kutatás, általános kérdésekMáté Gábor - Neufeld, Gordon - Leyrer Ginda:
A család ereje : Ragaszkodj a gyermekeidhez!
[Budapest] : Open Books,
2024
Ordasi Péter:
Kodály Zoltán Triciniája mint a kromatika intonálásának iskolája
In: Valóság
67. 8. 2024. - 106-112. p.
Szabó Márta, S.:
Romantikus stíluselemek Kodály énekgyakorlataiban
In: Valóság
67. 8. 2024. - 96-105. p.
Balogh-Pécsi Anett:
A szociálisprobléma-megoldás, a megküzdési stratégiák és az asszertív kommunikáció egyéves drámaalapú fejlesztése 10-11 évesek körében
In: Iskolakultúra
34. 4. 2024. - 58-70. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44955/44381
Régebbi listák:
33. hét
32. hét
31. hét