Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 34. hét)

Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.

1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetek

A közoktatás indikátorrendszere 2023 Budapest : HUN-REN KRTK KTI, 2024 URL: https://kti.krtk.hu/wp-content/uploads/2024/05/Indikatorkotet_2023.pdf

Tablók könyve : 1924-2023 : Kisfaludy Sándor Gimnázium Sümeg : Kisfaludy S. Gimn., 2024

Fekete Szabolcs: Digitális forradalom a társadalomtudományban : a mesterséges intelligencia alkalmazása és korlátai In: Iskolakultúra 34. 2-3. 2024. - 88-103. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44993/44373

Halász Csenge - Fejes József Balázs: Cigány/roma kisebbségekre vonatkozó kulturális tévhitek vizsgálata pedagógusjelöltek körében In: Iskolakultúra 34. 2-3. 2024. - 47-71. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44998/44371

Bogdán Patrik: Angol nyelvű olvashatósági formulák magyar nyelvi adaptálásának lehetséges irányai In: Iskolakultúra 34. 1. 2024. - 69-77. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44910/44320

Menzadimenziók : A gyermek-közétkeztetés társadalmi beágyazottsága Budapest : HUN-REN BTK NTI, 2023 URL: https://nti.abtk.hu/images/kiadvanyok/nti_konyvtar/neprajztudomanyi-konyvtar-2.pdf

Veres Gábor: Nevelőszülő örökbefogadási esélyei In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 12. 2023. - 15-18. p.

Farkas Ildikó: A pedagógusok új életpályájáról szóló törvényhez kapcsolódó végrehajtási szabályok : 2. rész In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 11. 2023. - 1-3. p.

Örvényesi Rita: A vezető magányossága In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 10. 2023. - 16-19. p.

Kundakker Ferencné: Szaktanácsadás esetén interjúkérdések a kisgyermekgondozó nevelőkkel In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 10. 2023. - 15-16. p.

Farkas Ildikó: Fontos köznevelési jogszabályváltozások In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 10. 2023. - 9-15. p.

Farkas Ildikó: A pedagógusok új életpályájáról szóló törvényhez kapcsolódó végrehajtási szabályok : 1. rész In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 10. 2023. - 3-5. p.

Kundakker Ferencné: Hasznos információk az intézményi tervezésekről In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 10. 2023. - 1-3. p.

Farkas Ildikó: A 2023/2024. tanév rendje In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 9. 2023. - 5-10. p.

Veres Gábor: Vizsgáztatási tevékenység lehetősége In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 9. 2023. - 1-2. p.

Veres Gábor: Gyermekek esélynövelő szolgáltatásai In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 8. 2023. - 17-19. p.

Madarász Hedvig: A pedagógusok új életpályájáról szóló törvényjavaslatról : 1. rész In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 8. 2023. - 9-17. p.

Farkas Ildikó: Óvodaválasztási vita a szülők között In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 8. 2023. - 2-6. p.

Veres Gábor: Miniszteri elismerések adományozása In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 7. 2023. - 18-19. p.

Farkas Ildikó: Fontos új jogszabályok - 2023. június In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 6. 2023. - 14-16. p.

Nagy Erzsébet: A tervezett új státusztörvény és a köznevelési törvény módosítása In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 5. 2023. - 8-12. p.

Veres Gábor: Örökbefogadói díj In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 5. 2023. - 5-8. p.

Kundakker Ferencné: Gondolatok az intézményben történő folyamatmenedzselésről In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 5. 2023. - 2-4. p.

Veres Gábor: Bölcsődei nevelés fejlesztése In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 5. 2023. - 1-2. p.

Farkas Ildikó: Az online gyermekvédelem aktuális helyzete az alapvető jogok biztosának vizsgálata tükrében - 2023 : 2. rész. In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 4. 2023. - 4-11. p.

Kundakker Ferencné: Szervezetfejlesztés, munkaerő-fejlesztés, team munka a bölcsődében In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 4. 2023. - 1-3. p.

Farkas Ildikó: Az online gyermekvédelem aktuális helyzete az alapvető jogok biztosának vizsgálata tükrében - 2023 : 1. rész In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 3. 2023. - 4-8. p.

Balás Endre: A szociális- és a gyermekek napközbeni ellátását biztosító intézmények eltérő működésére vonatkozó veszélyhelyzeti szabályok In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 3. 2023. - 1-2. p.

Nagy Erzsébet: A 2023. évi illetmények a közoktatásban In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 2. 2023. - 4-11. p.

Balás Endre: Gyermekvédelem In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 2. 2023. - 3-4. p.

Kundakker Ferencné: A család és bölcsőde kapcsolata In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 2. 2023. - 1-3. p.

Kundakker Ferencné: Csoportlátogatási szempontsor bölcsődében In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 1. 2023. - 6-7. p.

Nagy Erzsébet: Mit kell tudni a szolidaritási sztrájkról? In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 1. 2023. - 1-6. p.

A közoktatás indikátorrendszere 2021 Budapest : ELKH KRTK KTI, 2022 URL: https://kti.krtk.hu/wp-content/uploads/2022/02/A_kozoktatas_indikatorrendszere_2021.pdf

Nagy Erzsébet: A köznevelési intézményekben történő munkabeszüntetésekkel kapcsolatos kérdések és válaszok In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 12. 2022. - 11-18. p.

Kundakker Ferencné: Intézményi ellenőrzés In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 12. 2022. - 10-11. p.

Madarász Hedvig: A veszélyhelyzeti szabályok tovább élése a köznevelésben In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 12. 2022. - 6-10. p.

Kundakker Ferencné: Értékelések intézményen belül a minőségfejlesztés érdekében In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 11. 2022. - 1-6. p.

Madarász Hedvig: Tanévkezdő kisokos In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 10. 2022. - 2-8. p.

Veres Gábor: Intézményi diétás gyermekétkeztetés In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 10. 2022. - 1-2. p.

Farkas Ildikó: Gyermekvédelem 2022 In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 9. 2022. - 3-17. p.

Veres Gábor: Diétás gyermekétkeztetés finanszírozása In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 8. 2022. - 4. p.

Veres Gábor: Nevelőszülők jutattásai In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 7. 2022. - 10-11. p.

Farkas Ildikó: Fontos jogszabályváltozások 2022. július In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek

Szűcs Viktória: A bölcsődei dajka munkakör és besorolása In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 6. 2022. - 1-8. p.

Kundakker Ferencné: Bölcsőde, mint munkahely In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 5. 2022. - 1-3. p.

Villányi Györgyné Jutka: Napirend a bölcsődében : Ki, mit és hogyan lát, hogyan értelmez a mai korban - mire van szüksége a 3 éven aluli gyermeknek? In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 4. 2022. - 6-8. p.

Szűcs Viktória: Változott a bölcsődében foglalkoztatottak keresete 2022. január 1-jétől In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 1. 2022. - 1-8. p.

2. Nevelés, család, gyermekvédelem

Máté Gábor - Neufeld, Gordon - Leyrer Ginda: A család ereje : Ragaszkodj a gyermekeidhez! [Budapest] : Open Books, 2024

Rialland, Chantal: A bennünk élő család : Transzgenerációs minták feltárása, megértése és feloldása Budapest : Lélek és Test Könyvek, 2024

Kamarás István: Embertan-történeti adalék 1997-ből In: Iskolakultúra 34. 2-3. 2024. - 133-136. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/45717/44376

Halász Csenge - Fejes József Balázs: Cigány/roma kisebbségekre vonatkozó kulturális tévhitek vizsgálata pedagógusjelöltek körében In: Iskolakultúra 34. 2-3. 2024. - 47-71. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44998/44371

Pozsár Éva: Ovis fürkésző : Játékos, komplex fejlődéssegítő rendszer Szeged : Mozaik, 2024

Menzadimenziók : A gyermek-közétkeztetés társadalmi beágyazottsága Budapest : HUN-REN BTK NTI, 2023 URL: https://nti.abtk.hu/images/kiadvanyok/nti_konyvtar/neprajztudomanyi-konyvtar-2.pdf

Hovánszki Jánosné - Tamásiné Dsupin Borbála: Gondolatok az óvodai zenei neveléshez [Debrecen] : Debreceni Egyetemi K., 2023

Veres Gábor: Nevelőszülő örökbefogadási esélyei In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 12. 2023. - 15-18. p.

Veres Gábor: Gyermekvédelmi jelzőrendszer In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 12. 2023. - 12-15. p.

Kundakker Ferencné: Fejlesztőjátékok gyűjteménye az egyéni fejlesztéshez (csoportosítás) In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 11. 2023. - 18-19. p.

Kundakker Ferencné: Tevékenységek fontossága és szerepe a nevelés során In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 11. 2023. - 4-6. p.

Kundakker Ferencné: Gondolatok a család és az intézmény kapcsolatáról In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 10. 2023. - 6-8. p.

Kundakker Ferencné: Nevelési helyzetek, lehetőségek a bölcsődében In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 9. 2023. - 2-4. p.

Veres Gábor: Gyermekek esélynövelő szolgáltatásai In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 8. 2023. - 17-19. p.

Kundakker Ferencné: Reflexió a víz tematikus terv megvalósításáról In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 8. 2023. - 7-8. p.

Kundakker Ferencné: Bölcsődében a hátrány csökkentése, de hogyan? In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 8. 2023. - 6-7. p.

Kundakker Ferencné: Sajátos nevelési igényű gyermekek a bölcsődében In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 7. 2023. - 4-6. p.

Kundakker Ferencné: Család és bölcsőde In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 7. 2023. - 1-4. p.

Veres Gábor: Digitális gyermekvédelem In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 6. 2023. - 16-19. p.

Kundakker Ferencné: Tevékenységek, foglalkozások a bölcsődei nagycsoportban In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 6. 2023. - 10-14. p.

Veres Gábor: Napközbeni gyermekfelügyelet In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 5. 2023. - 12-14. p.

Veres Gábor: Örökbefogadói díj In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 5. 2023. - 5-8. p.

Kundakker Ferencné: Személyközpontú nevelés a bölcsődében In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 4. 2023. - 12-13. p.

Farkas Ildikó: Az online gyermekvédelem aktuális helyzete az alapvető jogok biztosának vizsgálata tükrében - 2023 : 2. rész. In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 4. 2023. - 4-11. p.

Kundakker Ferencné: Szervezetfejlesztés, munkaerő-fejlesztés, team munka a bölcsődében In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 4. 2023. - 1-3. p.

Kundakker Ferencné: Tavasz a bölcsődében In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 3. 2023. - 9-11. p.

Farkas Ildikó: Az online gyermekvédelem aktuális helyzete az alapvető jogok biztosának vizsgálata tükrében - 2023 : 1. rész In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 3. 2023. - 4-8. p.

Kundakker Ferencné: Kiemelt bánásmódot igénylő gyermekek In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 3. 2023. - 2-4. p.

Balás Endre: Gyermekvédelem In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 2. 2023. - 3-4. p.

Kundakker Ferencné: A család és bölcsőde kapcsolata In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 2. 2023. - 1-3. p.

Kundakker Ferencné: Csoportlátogatási szempontsor bölcsődében In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 1. 2023. - 6-7. p.

Bagdi Bella - Veres-Lukács Lilla - Diósy Tamás: Boldogságóra : Kézikönyv pedagógusoknak és szülőknek : 6-11 éveseknek : Tudományalapú módszerek az egészséges önbecsüléshez, magabiztossághoz és megküzdéshez : Önbizalom Program [Budapest] : Mental Focus, 2023

Kundakker Ferencné: Gyermekek egyéni fejlesztése, mintával In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 12. 2022. - 2-6. p.

Veres Gábor: Menekült gyermek ellátása In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 12. 2022. - 1-2. p.

Kundakker Ferencné: Attitűdök a bölcsődei szakmai munkában In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 11. 2022. - 15-16. p.

Vass Katalin: A családsegítő szolgálat In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 11. 2022. - 8-15. p.

Kundakker Ferencné: Értékelések intézményen belül a minőségfejlesztés érdekében In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 11. 2022. - 1-6. p.

Veres Gábor: Intézményi diétás gyermekétkeztetés In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 10. 2022. - 1-2. p.

Farkas Ildikó: Gyermekvédelem 2022 In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 9. 2022. - 3-17. p.

Veres Gábor: Diétás gyermekétkeztetés finanszírozása In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 8. 2022. - 4. p.

Kundakker Ferencné: Bölcsődés lesz a gyermeke? Mit nyújtunk? Szülők tájékoztatása In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 7. 2022. - 1-3. p.

Kundakker Ferencné: A szakmai munka minőségének javítása reflexiókkal In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek

Kundakker Ferencné: Fejér megyei Óvodai - bölcsődei szakmai nap In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 6. 2022. - 13-14. p.

Balás Endre: Ukrán menekültek gyermekvédelmi ellátása In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 6. 2022. - 12. p.

Kundakker Ferencné: Az intézményi folyamatok elemeinek feltárása In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 6. 2022. - 10-11. p.

Kundakker Ferencné: Csoportlátogatási szempontsor a bölcsődében In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 6. 2022. - 8-9. p.

Henzsel Nóra: Gyermekeink védelmében elnevezésű informatikai rendszer In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 5. 2022. - 4-5. p.

Kundakker Ferencné: Már a bölcsődében meg kell alapozni! In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 4. 2022. - 9-11. p.

Villányi Györgyné Jutka: Napirend a bölcsődében : Ki, mit és hogyan lát, hogyan értelmez a mai korban - mire van szüksége a 3 éven aluli gyermeknek? In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 4. 2022. - 6-8. p.

Kundakker Ferencné: Bölcsődések képességfejlesztése In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 3. 2022. - 2-4. p.

Kundakker Ferencné: Hogyan értékeljük a teljesítményt a bölcsődében? - Belső képzéshez vitaindító In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 3. 2022. - 1-2. p.

3. Oktatás, tanulás, pályaválasztás

Ordasi Péter: Kodály Zoltán Triciniája mint a kromatika intonálásának iskolája In: Valóság 67. 8. 2024. - 106-112. p.

Fehér Anikó: Örvendjen az egész világ! - Kodály Zoltán: Bicinia Hungarica I-IV. In: Valóság 67. 8. 2024. - 89-95. p.

A közoktatás indikátorrendszere 2023 Budapest : HUN-REN KRTK KTI, 2024 URL: https://kti.krtk.hu/wp-content/uploads/2024/05/Indikatorkotet_2023.pdf

Fekete Imre - Keszei Barbara - Takács Edit: Egyetemi hallgatók tanulástámogatási igényeinek kérdőíves vizsgálata: tanulás-módszertani kurzusok lehetőségei a 21. században In: Iskolakultúra 34. 4. 2024.- 71-89. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44974/44382

Kamarás István: Embertan-történeti adalék 1997-ből In: Iskolakultúra 34. 2-3. 2024. - 133-136. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/45717/44376

: Tudás? Miféle? Honnan, hogyan? : középiskolások a releváns tudásról In: Iskolakultúra 34. 2-3. 2024. - 27-46. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/45064/44370

Réthy Endréné: A megújult szociálpszichológiáról: Attitűd, érték, nézet régi-új megvilágításban : Hunyady György: Oktatás és szociálpszichológia – személyes áttekintés fél évszázadról : [könyvismertetés] In: Iskolakultúra 34. 1. 2024. - 94-96. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44884/44322

Bellók Bernadett: A német nyelvtanulás és a popzene összefüggései: idegennyelv-tanulás zenéken keresztül In: Iskolakultúra 34. 1. 2024. - 78-93. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44843/44321

Horányi Virág - Jámbori Szilvia: Az iskolai önakadályozást befolyásoló tényezők fiatal felnőttek körében In: Iskolakultúra 34. 1. 2024. - 21-41. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44934/44317

Pozsár Éva: Ovis fürkésző : Játékos, komplex fejlődéssegítő rendszer Szeged : Mozaik, 2024

Márkus Katalin, P.: Szótárdidaktika az idegennyelv-oktatásban : Szótárak és szótárhasználat a közoktatásban és a felsőoktatásban Magyarországban Budapest : Tinta Kvk., 2024

Czékmán Balázs: Tabletek az iskolában : Kérdések és válaszok az intézményi bevezetéstől a hatékonyságig [Debrecen] : Debreceni Egyetemi K., 2023

Kundakker Ferencné: Fejlesztőjátékok gyűjteménye az egyéni fejlesztéshez (csoportosítás) In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 11. 2023. - 18-19. p.

Farkas Ildikó: A pedagógusok új életpályájáról szóló törvényhez kapcsolódó végrehajtási szabályok : 2. rész In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 11. 2023. - 1-3. p.

Farkas Ildikó: A pedagógusok új életpályájáról szóló törvényhez kapcsolódó végrehajtási szabályok : 1. rész In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 10. 2023. - 3-5. p.

Veres Gábor: Vizsgáztatási tevékenység lehetősége In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 9. 2023. - 1-2. p.

Madarász Hedvig: A pedagógusok új életpályájáról szóló törvényjavaslatról : 1. rész In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 8. 2023. - 9-17. p.

Nagy Erzsébet: A tervezett új státusztörvény és a köznevelési törvény módosítása In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 5. 2023. - 8-12. p.

Kundakker Ferencné: Kompetencia, fejlesztés önértékelés bölcsődei szakembereknél In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 1. 2023. - 8-11. p.

Bagdi Bella - Veres-Lukács Lilla - Diósy Tamás: Boldogságóra : Kézikönyv pedagógusoknak és szülőknek : 6-11 éveseknek : Tudományalapú módszerek az egészséges önbecsüléshez, magabiztossághoz és megküzdéshez : Önbizalom Program [Budapest] : Mental Focus, 2023

A közoktatás indikátorrendszere 2021 Budapest : ELKH KRTK KTI, 2022 URL: https://kti.krtk.hu/wp-content/uploads/2022/02/A_kozoktatas_indikatorrendszere_2021.pdf

Kundakker Ferencné: Intézményi ellenőrzés In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 12. 2022. - 10-11. p.

Kundakker Ferencné: Bölcsődei indikátor lista In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 11. 2022. - 3-6. p.

Kundakker Ferencné: Értékelések intézményen belül a minőségfejlesztés érdekében In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 11. 2022. - 1-6. p.

Kundakker Ferencné: Csoportlátogatási szempontsor a bölcsődében In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 6. 2022. - 8-9. p.

Kundakker Ferencné: Bölcsőde, mint munkahely In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 5. 2022. - 1-3. p.

Kundakker Ferencné: Bölcsődések képességfejlesztése In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 3. 2022. - 2-4. p.

Kundakker Ferencné: Hogyan értékeljük a teljesítményt a bölcsődében? - Belső képzéshez vitaindító In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 3. 2022. - 1-2. p.

4. Neveléstörténet

Tablók könyve : 1924-2023 : Kisfaludy Sándor Gimnázium Sümeg : Kisfaludy S. Gimn., 2024

Fenyő Imre: A Család és iskola című lap óvodai képanyagának elemzése [Baja] : [Eötvös J. Főisk.], 2022 URL: https://real.mtak.hu/193868/1/Fenyo_A_CSALAD_ES_ISKOLA.pdf

Fizel Natasa: Szeged, az iskolaváros. Az egyetem Szegedre érkezésének fogadtatása a városban In: Iskolakultúra 34. 4. 2024. - 43-57. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44908/44380

Patyi Gábor: Iskolaváros a határon. Szakképzés, pedagógusképzés Sopronban a dualizmus korában In: Iskolakultúra 34. 4. 2024. - 30-42. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44973/44379

Durovics Alex: Dilemmák az evangélikus iskolavárosok rangsorolása körül: Licisták iskolaváltása az ágostai intézmények között a 19. század első felében In: Iskolakultúra 34. 4. 2024. - 18-29. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44920/44378

Szekér Barnabás: Piarista szerzetesek származása és pályafutása a 18. századi Magyar Királyságban: egy esettanulmány In: Iskolakultúra 34. 4. 2024. - 3-17. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44937/44377

Darvai Tibor: A magyar neveléstudomány 1945 és 1965 között Kelemen László visszaemlékezése alapján In: Iskolakultúra 34. 2-3. 2024. - 104-116. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44970/44374

5. Pedagógus, pedagógusképzés

Kundakker Ferencné: Jó helyen vagyok? Bölcsődében dajkaként dolgozom In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 8. 2023. - 1-2. p.

Veres Gábor: Miniszteri elismerések adományozása In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 7. 2023. - 18-19. p.

Kundakker Ferencné: Attitűdök a bölcsődei szakmai munkában In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 11. 2022. - 15-16. p.

Kundakker Ferencné: Bölcsődei indikátor lista In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 11. 2022. - 3-6. p.

Szűcs Viktória: A bölcsődei dajka munkakör és besorolása In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 6. 2022. - 1-8. p.

Kundakker Ferencné: Mit is csinál a csecsemő- és kisgyermekgondozó? In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 5. 2022. - 5-7. p.

6. Gyógypedagógia, SNI

Juhász Tímea - Török Hanna: Gondolatok a perfekcionizmusról a Z generáció körében In: Valóság 67. 8. 2024. - 78-88. p.

Vida Gergő - Sántha Kálmán - Kocsis Rita: Abduktív diagnosztikai eljárás lehetőségei a gyógypedagógiában In: Iskolakultúra 34. 1. 2024. - 3-20. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44852/44316

Kundakker Ferencné: Bölcsődében a hátrány csökkentése, de hogyan? In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 8. 2023. - 6-7. p.

Kundakker Ferencné: Sajátos nevelési igényű gyermekek a bölcsődében In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 7. 2023. - 4-6. p.

Veres Gábor: Menekült gyermek ellátása In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 12. 2022. - 1-2. p.

Balás Endre: Ukrán menekültek gyermekvédelmi ellátása In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 6. 2022. - 12. p.

7. Pszichológia

Rialland, Chantal: A bennünk élő család : Transzgenerációs minták feltárása, megértése és feloldása Budapest : Lélek és Test Könyvek, 2024

Oláh Noémi Ilona - Olajos Tímea: A tehetséges tanulók iskolai teljesítményét korlátozó belső gátak – az imposztor jelenség és intervenciós lehetőségei In: Iskolakultúra 34. 4. 2024. - 90-110. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44964/44383

Balogh-Pécsi Anett: A szociálisprobléma-megoldás, a megküzdési stratégiák és az asszertív kommunikáció egyéves drámaalapú fejlesztése 10-11 évesek körében In: Iskolakultúra 34. 4. 2024. - 58-70. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44955/44381

Pléh Csaba: Kulturális rendszerek elsajátítása és használata: Az olvasás az agy, a kultúra és a web között In: Iskolakultúra 34. 2-3. 2024. - 9-26. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/45716/44369

Bartyik Gitta - Polonyi Tünde Éva: Mindset: Áttekintő tanulmány az önmagunk fejlődési lehetőségéről való gondolkodásmódról In: Iskolakultúra 34. 1. 2024. - 60-68. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44719/44319

Horányi Virág - Jámbori Szilvia: Az iskolai önakadályozást befolyásoló tényezők fiatal felnőttek körében In: Iskolakultúra 34. 1. 2024. - 21-41. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44934/44317

Örvényesi Rita: A vezető magányossága In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 10. 2023. - 16-19. p.

Danka Bianka Éva: Az vagyok, amit dolgozom? : a személyiség és a munkahely kapcsolata In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 8. 5. 2023. - 14-19. p.

Kundakker Ferencné: Bölcsődés lesz a gyermeke? Mit nyújtunk? Szülők tájékoztatása In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 7. 7. 2022. - 1-3. p.

8. Pedagógia, kutatás, általános kérdések

Máté Gábor - Neufeld, Gordon - Leyrer Ginda: A család ereje : Ragaszkodj a gyermekeidhez! [Budapest] : Open Books, 2024

Ordasi Péter: Kodály Zoltán Triciniája mint a kromatika intonálásának iskolája In: Valóság 67. 8. 2024. - 106-112. p.

Szabó Márta, S.: Romantikus stíluselemek Kodály énekgyakorlataiban In: Valóság 67. 8. 2024. - 96-105. p.

Balogh-Pécsi Anett: A szociálisprobléma-megoldás, a megküzdési stratégiák és az asszertív kommunikáció egyéves drámaalapú fejlesztése 10-11 évesek körében In: Iskolakultúra 34. 4. 2024. - 58-70. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44955/44381


Régebbi listák: 33. hét   32. hét   31. hét