Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 44. hét)

Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.

1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetek

Kiss Tamás, T: Adalékok a közművelődés "életrajzához" In: Művelődés 71. 9. 2018. - 13-18. p.

Langerné Buchwald Judit: Pendelwanderung zwecks Sprachenlernens an der österreich-ungarischen Grenze oder die neue Art und Weise auf dem Weg zur Zweisprachigkeit in der westungarischen Grenzregion In: Képzés és gyakorlat 15. 3. 2017. - 107-116. p. URL: http://www.trainingandpractice.hu/?q=hu/kepzes_es_gyakorlat/content/1857041107

Kárpáti Árpád - Dóri Éva: A kulturális alapú közösségfejlesztésről a gyakorlatban - közművelődési feladatok és közös cselekvés In: Szín 23. 2. 2018. - 5-11. p.

Cseri Miklós - Arapovics Mária: Egyre több a cselekvő közösség hazánkban In: Szín 23. 2. 2018. - 12-17. p.

Tüske László: A könyvtárak partnersége az identitás, a kultúra és a közösségfejlesztés szolgálatában In: Szín 23. 2. 2018. - 18-22. p.

Beke Márton: Társadalmiasítás : lehetőség vagy erősség? In: Szín 23. 2. 2018. - 31-36. p.

Pákay Viktória: Együtt lenni, együtt tenni jó! : Közösségek Hete 2018-ban In: Szín 23. 2. 2018. - 48-49. p.

Petróczi Gábor: Sikeres portfóloófeltöltés - eredményes minősítés - 2018/19 In: Iskolaszolga 29. 1. 2018. - 2-12. p.

Farkas Ildikó: Nyári köznevelési jogszabály-módosítások - 2018 In: Iskolaszolga 29. 1. 2018. - 13-16. p.

Nagy Erzsébet: A tanév rendjéről szóló rendelet főbb időpontjai és a korábbiaktól eltáő rendelkezések In: Iskolaszolga 29. 1. 2018. - 17-21. p.

Nagy Erzsébet: A peadgógusok munkaideje In: Iskolaszolga 29. 1. 2018. - 22-33. p.

Nagy Erzsébet: A peadgógusok többletmunkavégzése és díjazása In: Iskolaszolga 29. 1. 2018. - 34-42. p.

Klész Tibor: Aktualitások a szakképzésben - beiskolázás In: Iskolaszolga 29. 1. 2018. - 43-52. p.

Sükösd Csaba: XXI. Országos Szilárd Leó Nukleáris Tanulmányi Verseny : 1. rész In: Fizikai Szemle 68. 7-8. 2018. - 267-272. p.

Sükösd Csaba: XXI. Országos Szilkárd Leó Nukleáris Tanulmányi Verseny : 2. rész In: Fizikai Szemle 68. 9. 2018. - 326-328. p.

Iskolakerti kalauz : Útmutató népfőiskolák számára Budapest : Iskolakertekért Alapítvány, 2018

Csiffáry Gabriella: "Magyarázom a bizonyítványom..." : Híres magyarok az iskolában Budapest : Corvina, 2017

Benke Zsuzsa: Bátorság, hit, önzetlenség : 150 éves a kőszegi domonkos iskola In: Új Ember 74. 42. 2018. - 1, 3. p.

Minden a családban kezdődik : iskolaigazgatóknak tartottak értekezlertet Egerben In: Új Ember 74. 42. 2018. - 9. p.

Kincses évtizedünk, 2007-2017 Kaba : Sári G. Ált. és Alapfokú Művészeti Isk., 2018

Széll Krisztián: Iskolai légkör és eredményesség : Fókuszban a reziliens és a veszélyeztetett iskolák Szeged : Belevedere Meridionale, 2018

Paládi Zsolt: Önmegvalósítás művészi fokon : Népfőiskolai elvek és gyakorlatok Budapest : Magyar Napló, 2018 : FOKUSZ Egyesület

- Altbach, Philip G.; SpringerLink (Online service) - Reisberg, Liz - Wit, Hans de.: Responding to Massification [[electronic resource]] : Differentiation in Postsecondary Education Worldwide Rotterdam : SensePublishers, 2017 URL: http://dx.doi.org/10.1007/978-94-6351-083-7

- Shizha, Edward; SpringerLink (Online service) - Makuvaza, Ngoni: Re-thinking Postcolonial Education in Sub-Saharan Africa in the 21st Century [[electronic resource]] : Post-Millennium Development Goals Rotterdam : SensePublishersc URL: http://dx.doi.org/10.1007/978-94-6300-962-1

- Acosta, Felicitas; SpringerLink (Online service) - Nogueira, Sonia: Rethinking Public Education Systems in the 21st Century Scenario [[electronic resource]] : New and Renovated Challenges between Policies and Practices Rotterdam : SensePublishers, 2017 URL: http://dx.doi.org/10.1007/978-94-6351-020-2

Teixeira, Pedro - Kim, Sunwoong; SpringerLink (Online service) - Landoni, Pablo - Gilani, Zulfiqar: Rethinking the Public-Private Mix in Higher Education [[electronic resource]] : Global Trends and National Policy Challenges Rotterdam : SensePublishers, 2017 URL: http://dx.doi.org/10.1007/978-94-6300-911-9

2. Nevelés, család, gyermekvédelem

Suba László: Forradalom a művészetben : a Bauhaus-iskola In: Művelődés 71. 9. 2018. - 30-31. p.

Asztalos Bence: Audience education, concert pedagogy – Hans Krása’s Children’s Opera: Brundibár In: Képzés és gyakorlat 15. 3. 2017. - 85-92. p. URL: http://epa.oszk.hu/02600/02641/00014/pdf/EPA02641_kepzes_es_gyakorlat_2017_03_085-092.pdf

Kárpáti Árpád - Dóri Éva: A kulturális alapú közösségfejlesztésről a gyakorlatban - közművelődési feladatok és közös cselekvés In: Szín 23. 2. 2018. - 5-11. p.

Oszoli-Pap Márta: Személyiségfejlesztés és közösségépítés játékkal In: Tanító 56. 8. 2018. - 26-28. p.

Cseri Miklós - Arapovics Mária: Egyre több a cselekvő közösség hazánkban In: Szín 23. 2. 2018. - 12-17. p.

Pákay Viktória: Együtt lenni, együtt tenni jó! : Közösségek Hete 2018-ban In: Szín 23. 2. 2018. - 48-49. p.

Igaz Dóra: Egy fiú a csapatból [Budapest] : Pagony, 2018

Iskolakerti kalauz : Útmutató népfőiskolák számára Budapest : Iskolakertekért Alapítvány, 2018

Az elfogadás pedagógiája : Tanulmánykötet Kaposvár : KE Roma Szakkollégium, 2018

Benke Zsuzsa: Bátorság, hit, önzetlenség : 150 éves a kőszegi domonkos iskola In: Új Ember 74. 42. 2018. - 1, 3. p.

Óvodai ötlettár : Rajzolás, festés, mintázás, kézimunka és matematikai tartalmú tevékenységekhez : [Tematikus válogatás] Debrecen : Graph-Art, cop. 2018

Sütő Ágnes: Legyél tanuló az élet iskolájában! : Ami az iskolai oktatásból kimaradt Budapest : Garbo, 2018

Brett, Anna: # Életem : kreatív napló, amely csak rólad szól Pécs : Alexandra Könyvesház, 2018

- Gray, Julia; SpringerLink (Online service): ReView [[electronic resource]] : An Anthology of Plays Committed to Social Justice Rotterdam : SensePublishers, 2017 URL: http://dx.doi.org/10.1007/978-94-6300-821-1

3. Oktatás, tanulás, pályaválasztás

Tóth István, H.: Helyesírási munkafüzet a 6. évfolyam részére : gyakorlatok és tollbamondások Budapest : Tinta Kvk., 2018

Tóth István, H.: Helyesírási munkafüzet a 7. évfolyam részére : gyakorlatok és tollbamondások Budapest : Tinta Kvk., 2018

Deákné Kecskés Mónika: Ádám's oeuvre in the light of our days' pedagogical practice In: Képzés és gyakorlat 15. 3. 2017. - 93-98. p. URL: http://epa.oszk.hu/02600/02641/00014/pdf/EPA02641_kepzes_es_gyakorlat_2017_03_093-098.pdf

Langerné Buchwald Judit: Pendelwanderung zwecks Sprachenlernens an der österreich-ungarischen Grenze oder die neue Art und Weise auf dem Weg zur Zweisprachigkeit in der westungarischen Grenzregion In: Képzés és gyakorlat 15. 3. 2017. - 107-116. p. URL: http://www.trainingandpractice.hu/?q=hu/kepzes_es_gyakorlat/content/1857041107

Oszoli-Pap Márta: Személyiségfejlesztés és közösségépítés játékkal In: Tanító 56. 8. 2018. - 26-28. p.

Cseri Miklós - Arapovics Mária: Egyre több a cselekvő közösség hazánkban In: Szín 23. 2. 2018. - 12-17. p.

Beke Márton: Társadalmiasítás : lehetőség vagy erősség? In: Szín 23. 2. 2018. - 31-36. p.

Petróczi Gábor: Sikeres portfóloófeltöltés - eredményes minősítés - 2018/19 In: Iskolaszolga 29. 1. 2018. - 2-12. p.

Bálint Nóra - Pirisi Gábor - Trócsányi András: Adalékok a földrajz tantárgy szemléleti kérdéseihez a nemzetközi földrajzi olimpia tapasztalatai alapján In: Földrajzi Közlemények 142. 3. 2018. - 235-246. p.

Klész Tibor: Vállalati felnőttképzések : 1. rész In: Iskolaszolga 29. 1. 2018. - 53-62. p.

A Komplex Alapprogram koncepciója Eger : Líceum K., 2018

Sükösd Csaba: XXI. Országos Szilárd Leó Nukleáris Tanulmányi Verseny : 1. rész In: Fizikai Szemle 68. 7-8. 2018. - 267-272. p.

Sükösd Csaba: XXI. Országos Szilkárd Leó Nukleáris Tanulmányi Verseny : 2. rész In: Fizikai Szemle 68. 9. 2018. - 326-328. p.

Csiffáry Gabriella: "Magyarázom a bizonyítványom..." : Híres magyarok az iskolában Budapest : Corvina, 2017

Óvodai ötlettár : Rajzolás, festés, mintázás, kézimunka és matematikai tartalmú tevékenységekhez : [Tematikus válogatás] Debrecen : Graph-Art, cop. 2018

Széll Krisztián: Iskolai légkör és eredményesség : Fókuszban a reziliens és a veszélyeztetett iskolák Szeged : Belevedere Meridionale, 2018

Fürész-Mayernik Melinda: Angolozik a család : Kétnyelvű nevelés a gyakorlatban : Szülői kézikönyv a kétnyelvű nevelés, játékos angol nyelvi fejlesztés mindennapi megvalósításához Magyarországon Mór : Fürész-Mayernik Melinda, cop. 2018

Paládi Zsolt: Önmegvalósítás művészi fokon : Népfőiskolai elvek és gyakorlatok Budapest : Magyar Napló, 2018 : FOKUSZ Egyesület

Sörensen, Hanna: A számok írása Budapest : Manó Kv., 2018 URL:

Woodcock, Jon - Hall, Jon - Györgyi Dániel: Star wars : programozási feladatok : a Scratch használata [Budapest] : Kolibri, 2018

- Anastasiades, Panagiotes; SpringerLink (Online service) - Zaranis, Nicholas: Research on e-Learning and ICT in Education [[electronic resource]] : Technological, Pedagogical and Instructional Perspectives Cham : Springer, 2017 URL: https://doi.org/10.1007/978-3-319-34127-9

- Bastiaens, Ellen; SpringerLink (Online service) - van Tilburg, Jonathan - van Merriënboer, Jeroen: Research-Based Learning: Case Studies from Maastricht University [[electronic resource]] Cham : Springer, 2017 URL: https://doi.org/10.1007/978-3-319-50993-8

- Altbach, Philip G.; SpringerLink (Online service) - Reisberg, Liz - Wit, Hans de.: Responding to Massification [[electronic resource]] : Differentiation in Postsecondary Education Worldwide Rotterdam : SensePublishers, 2017 URL: http://dx.doi.org/10.1007/978-94-6351-083-7

Weideman, Albert; SpringerLink (Online service): Responsible Design in Applied Linguistics: Theory and Practice [[electronic resource]] Cham : Springer, 2017 URL: https://doi.org/10.1007/978-3-319-41731-8

Adsit-Morris, Chessa; SpringerLink (Online service): Restorying Environmental Education [[electronic resource]] : Figurations, Fictions, and Feral Subjectivities Cham : Springer, 2017 URL: https://doi.org/10.1007/978-3-319-48796-0

Teixeira, Pedro - Kim, Sunwoong; SpringerLink (Online service) - Landoni, Pablo - Gilani, Zulfiqar: Rethinking the Public-Private Mix in Higher Education [[electronic resource]] : Global Trends and National Policy Challenges Rotterdam : SensePublishers, 2017 URL: http://dx.doi.org/10.1007/978-94-6300-911-9

4. Neveléstörténet

Kiss Tamás, T: Adalékok a közművelődés "életrajzához" In: Művelődés 71. 9. 2018. - 13-18. p.

Suba László: Forradalom a művészetben : a Bauhaus-iskola In: Művelődés 71. 9. 2018. - 30-31. p.

Értékteremtő életpályák Győr : "Emelj fel emlék!" Alapítvány, 2018

Csiffáry Gabriella: "Magyarázom a bizonyítványom..." : Híres magyarok az iskolában Budapest : Corvina, 2017

Kincses évtizedünk, 2007-2017 Kaba : Sári G. Ált. és Alapfokú Művészeti Isk., 2018

5. Pedagógus, pedagógusképzés

Kovács Judit - Trentinné Benkő Éva: Training and practice : making the match – teacher training for CLIL at ELTE Faculty of Primary and Pre-school Education In: Képzés és gyakorlat 15. 3. 2017. - 99-106. p. URL: http://epa.oszk.hu/02600/02641/00014/pdf/EPA02641_kepzes_es_gyakorlat_2017_03_099-106.pdf

Értékteremtő életpályák Győr : "Emelj fel emlék!" Alapítvány, 2018

Szontagh Pál: Érték, rend, értékrend : A keresztyén pedagógusokkal szemben támasztott minőségi és etikai elvárások, valamint azok kodifikációs problémái Budapest : Patrocinium, 2018

6. Gyógypedagógia, SNI

7. Pszichológia

8. Pedagógia, kutatás, általános kérdések

Kádár Anett - Farsang Andrea - Gulyás Ágnes: Általános- és középiskolás diákok éghajlati folyamatokhoz kapcsolódó tévképzeteinek összehasonlító elemzése In: Földrajzi Közlemények 142. 3. 2018. - 219-234. p.

- Bastiaens, Ellen; SpringerLink (Online service) - van Tilburg, Jonathan - van Merriënboer, Jeroen: Research-Based Learning: Case Studies from Maastricht University [[electronic resource]] Cham : Springer, 2017 URL: https://doi.org/10.1007/978-3-319-50993-8


Régebbi listák: 43. hét   42. hét   41. hét