Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 43. hét)
Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.
1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetekTatai Mária:
Kilenctetős kiskastély : Kisbalázs Bölcsőde, Gödöllő
In: Régi-Új Magyar Építőművészet
24. 4. 2024. - 34-37. p.
Zöldi Anna:
Szögtörések harmóniája : Magocska Bölcsődéje, Csobánka
In: Régi-Új Magyar Építőművészet
24. 4. 2024. - 31-33. p.
Dragon Zoltán:
A kor tisztelete : önkormányzati óvoda, Tárnok
In: Régi-Új Magyar Építőművészet
24. 4. 2024. - 28-30. p.
Kiss Tamás:
Kontrasztok : Kós Károly Szakképző Iskola, Érd
In: Régi-Új Magyar Építőművészet
24. 4. 2024. - 24-27. p.
Uhl Gabriella:
Példás megoldás : Lauder Javne Iskola bővítése, Budapest
In: Régi-Új Magyar Építőművészet
24. 4. 2024. - 20-23. p.
Farmosi Andrea:
Az óvodai és iskolai szociális segítés gyakorlata Magyarországon : tapasztalatok a bevezetés óta eltelt öt év távlatából
In: Szociálpedagógia
24. 2024. - 107-120. p.
Sándor Tamás:
A professzionális segítés egyedi sajátosságai a gyermekvédelem különféle ellátási területein
In: Szociálpedagógia
24. 2024. - 93-106. p.
Rákó Erzsébet - Kovács Krisztina:
Nevelőszülői feladatok - különös tekintettel a különleges szükségletű gyermekek nevelésére
In: Szociálpedagógia
24. 2024. - 45-64. p.
Garai Imre:
A deprofesszionizálódó középiskolai tanárképzés a két világháború között: a tanárképzés 1921-1929 közötti reformja
In: Magyar Pedagógia
124. 1. 2024. - 3-26. p.
URL:
https://www.magyarpedagogia.hu/index.php/magyarpedagogia/article/view/657/636
Biró Éva - Korpics Márta:
Társadalmi felelősségvállalás a magyar felsőoktatásban: a Lorántffy Zsuzsanna mentorprogram a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen I.
In: Különleges bánásmód
10. 3. 2024. - 101-114. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/15077/12998
2. Nevelés, család, gyermekvédelemFarmosi Andrea:
Az óvodai és iskolai szociális segítés gyakorlata Magyarországon : tapasztalatok a bevezetés óta eltelt öt év távlatából
In: Szociálpedagógia
24. 2024. - 107-120. p.
Sándor Tamás:
A professzionális segítés egyedi sajátosságai a gyermekvédelem különféle ellátási területein
In: Szociálpedagógia
24. 2024. - 93-106. p.
Rákó Erzsébet - Kovács Krisztina:
Nevelőszülői feladatok - különös tekintettel a különleges szükségletű gyermekek nevelésére
In: Szociálpedagógia
24. 2024. - 45-64. p.
Dobák Dóra - Hegedűs Roland:
Team - tudatosegyüttműködés a megoldás
In: Magyar Pedagógia
124. 1. 2024. - 27-48.p.
URL:
https://www.magyarpedagogia.hu/index.php/magyarpedagogia/article/view/658/637
Faroughi, Fatemeh - Hajian, Foroozan - Fekete Dabney Ilona:
The theory of multiple intelligences and the reggio Emilia Approach's effectiveness in international institutions of early childhood education in Dubai
In: Különleges bánásmód
10. 3. 2024. - 115-125. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/15078/12999
Tammemäe, Tiiu - Allmäe, Hanna - Sild, Eleriin:
Supporting students with anxiety in their studies
In: Különleges bánásmód
10. 3. 2024. - 83-98. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/15076/12997
Rákó Erzsébet - Erdei Ildikó:
Magyarországi helyzetkép az alternatív gondoskodás lehetőségeiről, különös tekintettel a gyermekotthoni, nevelőszülői elhelyezésre
In: Különleges bánásmód
10. 3. 2024. - 63-81. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/15075/12996
Puksand, Helin - Lilleoja, Lii:
Preschool teachers' attitudes and preparation in the implementation of inclusive education
In: Különleges bánásmód
10. 3. 2024. - 45-62. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/15074/12995
Okesina, Falilat Anike:
Prevalence and consequences of substance abuse among undergraduates in iporin metropolis
In: Különleges bánásmód
10. 3. 2024. - 31-43. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/15073/12994
Famolu, Florence Bosede - Bukoye, Roseline Olufunke:
Attitude of post-graduate students towards family planning in ilorin metropolis, Kwara state
In: Különleges bánásmód
10. 3. 2024. - 7-18. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/15071/12992
Hesti, Miranda - Markos Valéria:
Exploring the efficacy of student Community Service Programs(KKN) in higher education institutions: a case study in Indonesia
In: Különleges bánásmód
10. 2. 2024. - 77-89. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/14522/12443
3. Oktatás, tanulás, pályaválasztásAsztalos Anikó:
A tanulói beszéd fatikus funkciójú nyelvi elemei az osztálytermi diskurzusban : 2. rész
In: Magyar Nyelv
120. 3. 2024. - 291-307. p.
Schiller Emese - Dorner Helga - Antesberger Klára:
A felsőoktatás szerepe az aktív idősödés támogatásában: intergenerációs tanulás során szerzett tapasztalat vizsgálata időskorúak és felsőoktatási hallgatók esetében
In: Magyar Pedagógia
124. 1. 2024. - 49-67. p.
URL:
https://www.magyarpedagogia.hu/index.php/magyarpedagogia/article/view/660/635
Kenderfi Miklós:
A pályaorientációs szemléletű mentorálás módszerei - a tanítsunk Magyarországért program gödöllői tapasztalatai
In: Különleges bánásmód
10. 3. 2024. - 137-150. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/15080/13001
Hegedűs Roland:
Tanulási zavarral küzdő tanulók érdemjegyei és tantárgyaik kedveltsége
In: Különleges bánásmód
10. 3. 2024. - 19-29. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/15072/12993
Hesti, Miranda - Markos Valéria:
Exploring the efficacy of student Community Service Programs(KKN) in higher education institutions: a case study in Indonesia
In: Különleges bánásmód
10. 2. 2024. - 77-89. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/14522/12443
4. NeveléstörténetGarai Imre:
A deprofesszionizálódó középiskolai tanárképzés a két világháború között: a tanárképzés 1921-1929 közötti reformja
In: Magyar Pedagógia
124. 1. 2024. - 3-26. p.
URL:
https://www.magyarpedagogia.hu/index.php/magyarpedagogia/article/view/657/636
Kéri Katalin:
Női szerzők a pedagógiai gondolkodás történetében
In: Magyar Tudomány
185. 9. 2024. - 1188–1195. p.
URL:
https://mersz.hu/mod/object.php?objazonosito=matud202409_f108579_i1
Szögi László:
A külföldi és belföldi magyarországi egyetemjárás feltárása
In: Magyar Tudomány
185. 8. 2024. - 1038–1054. p.
URL:
https://mersz.hu/mod/object.php?objazonosito=matud202408_f107759_i1
Kontra Miklós:
Vekerdi László és Karácsony Sándor
In: Magyar Tudomány
185. 8. 2024. - 1011–1016. p.
URL:
https://mersz.hu/mod/object.php?objazonosito=matud202408_f107746_i1
Palkóné Jády Melitta:
75 éves Veszprém egyeteme
In: Veszprémi Szemle
26. 1. 2024. - 16-34. p.
URL:
https://veszpremiszemle.hu/download/282260a70125590fc9c52ad68ccf3c0d?Download_Approved
Tölgyesi József:
Adalékok a XIII. századi veszprémi jogi főiskola történetéhez
In: Veszprémi Szemle
25. 4. melléklete. 2023. - 61-67. p.
URL:
https://veszpremiszemle.hu/download/40dd8780331f1fce398a00d349f101ed?Download_Approved
Rainer Pál:
Adalékok a m. kir. „Kinizsi Pál” honvéd csapat-tiszthelyettesképző iskola könyvtára és emléktárgyai 2. világháború utáni sorsáról
In: Veszprémi Szemle
25. 3. 2023. - 69-75. p.
URL:
https://veszpremiszemle.hu/download/2af294ab2589119e7e7c0c4ebb3c560c?Download_Approved
Bozzay Réka:
Intézménytörténeti kapcsolatok : Debrecen és Hollandia
Debrecen : Tiszántúli Református Egyházker. Közgyűjt.,
2022
5. Pedagógus, pedagógusképzésGarai Imre:
A deprofesszionizálódó középiskolai tanárképzés a két világháború között: a tanárképzés 1921-1929 közötti reformja
In: Magyar Pedagógia
124. 1. 2024. - 3-26. p.
URL:
https://www.magyarpedagogia.hu/index.php/magyarpedagogia/article/view/657/636
Pornói Imre:
A szociális pedagógia - szociálpedagógia gondolata a 20. század eleji Magyarországon
In: Szociálpedagógia
24. 2024. - 9-19. p.
Próder István:
Fél évszázada hunyt el a VVE szilikátkémiai tanszékének alapító professzora, dr. Bereczky Endre (1896–1973)
In: Veszprémi Szemle
26. 1. 2024. - 35-40. p.
URL:
https://veszpremiszemle.hu/download/282260a70125590fc9c52ad68ccf3c0d?Download_Approved
6. Gyógypedagógia, SNIDobák Dóra - Hegedűs Roland:
Team - tudatosegyüttműködés a megoldás
In: Magyar Pedagógia
124. 1. 2024. - 27-48.p.
URL:
https://www.magyarpedagogia.hu/index.php/magyarpedagogia/article/view/658/637
Puksand, Helin - Lilleoja, Lii:
Preschool teachers' attitudes and preparation in the implementation of inclusive education
In: Különleges bánásmód
10. 3. 2024. - 45-62. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/15074/12995
Hegedűs Roland:
Tanulási zavarral küzdő tanulók érdemjegyei és tantárgyaik kedveltsége
In: Különleges bánásmód
10. 3. 2024. - 19-29. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/15072/12993
Dorogi Kiara Dominika - Hegedűs Roland:
Kiket és hogyan fogadnak el a pedagógusok? : sajátos nevelési igényű gyermekek, felnőttek elfogadása a többségi pedagógusok és gyógypedagógusok körében
In: Esély
34. 4. 2023. - 20–38. p.
URL:
https://www.esely.org/kiadvanyok/2023_4/20-38-dorogi-klara-esely-2023-4-1.pdf
7. PszichológiaRajnai László:
Kavicsok a tóban : egy gimnáziumi mentálhigiénés program bemutatása
In: Szociálpedagógia
24. 2024. - 121-130. p.
Tammemäe, Tiiu - Allmäe, Hanna - Sild, Eleriin:
Supporting students with anxiety in their studies
In: Különleges bánásmód
10. 3. 2024. - 83-98. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/15076/12997
Dorogi Kiara Dominika - Hegedűs Roland:
Kiket és hogyan fogadnak el a pedagógusok? : sajátos nevelési igényű gyermekek, felnőttek elfogadása a többségi pedagógusok és gyógypedagógusok körében
In: Esély
34. 4. 2023. - 20–38. p.
URL:
https://www.esely.org/kiadvanyok/2023_4/20-38-dorogi-klara-esely-2023-4-1.pdf
8. Pedagógia, kutatás, általános kérdésekKádek István:
A szociálpedagógia és a közgazdaságtudomány : (a közgazdász gondolatai egyenlőtlenségről, szociálpolitikai eszközökről, nevelési-oktatási feladatokról, szociálpedagógusokról)
In: Szociálpedagógia
24. 2024. - 65-77. p.
Szabó Lilla:
Neveléstudomány és szociálpedagógia : reflexiók a két terület viszonyáról
In: Szociálpedagógia
24. 2024. - 20-32. p.
Pornói Imre:
A szociális pedagógia - szociálpedagógia gondolata a 20. század eleji Magyarországon
In: Szociálpedagógia
24. 2024. - 9-19. p.
Knausz Anna:
Autizmusspecifikus tanulócsoport : lehetőség vagy kényszer?
In: Taní-tani
29. 2024.
URL:
https://www.tani-tani.info/autizmusspecifikus_tanulocsoport
Régebbi listák:
42. hét
41. hét
40. hét
39. hét