Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 42. hét)
Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.
1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetekKézdi Beáta:
Derűvel, szeretettel, türelemmel : átadták a Fügefa Kelenföldi Evangélikus Óvodát
In: Evangélikus Élet
90. 39-40. - 13. p.
Fischerné Dárdai Ágnes:
"... Pécs alkalmas a tanárképző bázis kiépítésére." : A pécsi egyetemi szintű tanárképzési modell főiskolai előzményei, 1949-1983
In:
Pedagógiai összhangzattan : Tanulmányok a 70 éves Pukánszky Béla tiszteletére / szerk. Kusper Judit, Szőke-Milinte Enikő, Szűts-Novák Rita ; [szerzők Bárdos Jenő et al.]. - Eger : Líceum, 2025. - 83-92. p.URL:
https://real.mtak.hu/217409/1/83_Fischerné.pdf
Fávné Dombi Alice:
Győry Sándor és Adam Smith gondolatpárhuzamai
In:
Pedagógiai összhangzattan : Tanulmányok a 70 éves Pukánszky Béla tiszteletére / szerk. Kusper Judit, Szőke-Milinte Enikő, Szűts-Novák Rita ; [szerzők Bárdos Jenő et al.]. - Eger : Líceum, 2025. - 75-82. p.URL:
https://real.mtak.hu/217408/1/75_Fáyné.pdf
Földes Petra:
Átlépni saját árnyékunkat
In:
Konzervatív pedagógia pro és kontra : Egy pedagógiai paradigma a vita középpontjában / szerk. Fábry Béla, Trencsényi Léászló ; [közread. a] Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Magyar Pedagógiai Társaság, 2025. - p. 7-16.
Gloviczki Zoltán - Kis Norbert:
A gondolatok egy új oktatáspolitika margójára : kommentár Orbán Balázs Visszavezetni az oktatást konzervatív gyökereihez című írásához : [pedagógiai vita a Kommentárban] : [3. rész]
In: Kommentár
2. 2024. - 199-208. p.
URL:
http://www.kommentar.info.hu/uploads/2024/2/1723726150.pdf
Horváth Szilárd:
Ahogy gyermekeinket neveljük, olyan lesz az ország : [pedagógiai vita a Kommentárban] : [4. rész]
In: Kommentár
4. 2024. - 191-202. p.
URL:
http://www.kommentar.info.hu/cikk/2024/4/ahogy-gyermekeinket-neveljuk-olyan-lesz-az-orszag
Perspektívák a köznevelésben és a felsőoktatásban
Debrecen : CHERD,
2024
2. Nevelés, család, gyermekvédelemSnel, Eline:
Tartsd őket közel, de ne túl szorosan : Mindfulness kamasz gyerekek szüleinek
Budapest : Scolar,
2025
Gyimesi Ildikó:
Kihívások és megoldások : Kereki Judit - Szvatkó Anna - Nyitrai Ágnes: Átmenetek. Módszertani ajánlások a kisgyermekkori átmenetek sikeres megvalósulása érdekében. Család - bölcsőde - óvoda - iskola. Budapest: Gyermekút Módszertani Központ, 2024. : [könyvismertetés]
In: Katolikus Pedagógia
14. 1-2. 2025. - 195-199. p.
URL:
https://avkf.hu/wp-content/uploads/2025/06/katped25_1-2_.pdf
Juhász Pál Balázs - Szénásiné Komlódi Veronika:
Megjegyzések az óvodai hitoktatással kapcsolatban
In: Katolikus Pedagógia
14. 1-2. 2025. - 153-165. p.
URL:
https://avkf.hu/wp-content/uploads/2025/06/katped25_1-2_.pdf
Sipeki Irén - Bartók Annamária:
Az iskolai közösségi szolgálat a Budai Ciszterci Szent Imre Gimnázium Szent Erzsébet Szeretetszolgálat programján keresztül
In: Katolikus Pedagógia
14. 1-2. 2025. - 121-136. p.
URL:
https://avkf.hu/wp-content/uploads/2025/06/katped25_1-2_.pdf
Pilecky:
Értékes módszertani adalék pedagógusjelöltek nyelvi tudatosságának fejlesztéséhez : Parapatics Andrea: A nyelvi tudatosság fejlesztése. Feladatok és segédanyagok pedagógusjelölt hallgatók oktatásához. Budapest: Tinta Kvk. 2025. : [könyvismertetés]
In: Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés
8. 1-2. 2025. - 110-113. p.
URL:
https://avkf.hu/wp-content/uploads/2025/09/ain2025_1_2_vegleges.pdf
Kicsák Mónika:
Játékpedagógiai ötlettár a bölcsődei művészeti neveléshez kapcsolódóan : módszertani ajánlás a 2,5-3 éves kisóvodás korosztály számára
In: Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés
8. 1-2. 2025. - 84-104. p.
URL:
https://avkf.hu/wp-content/uploads/2025/09/ain2025_1_2_vegleges.pdf
A magyar piarista pedagógia kis tükre : Szemelvények
Budapest : Piarista Rend Magyar Tartománya,
2025
Bodnár Dániel:
Szabad hibázni : Valaczka András Kamaszkatasztrófa című könyvéről : [könyvismertetés]
In: Új Ember
81. 38. 2025. - 1, 12. p.
Szentpéteryné Balogh Marianne:
"Neveld a gyermeket a neki megfelelő módon". : keresztény tanítás angol nyelven az óvodában és az óvodapedagógus-képzésben
In: Katolikus Pedagógia
14. 1-2. 2025. - 15-42. p.
URL:
https://avkf.hu/wp-content/uploads/2025/06/katped25_1-2_.pdf
Krasicki, Arkadiusz:
Selected biblical testimonies of parental relationships with children: theological and educational reflections
In: Különleges bánásmód
11. 3. 2025. - 181-190. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16165/13728
Pécsi Rita:
Az organikus pedagógia : pedagógiai vita a Kommentárban : [5. rész]
In: Kommentár
1. 2025. - 159-165. p.
URL:
http://kommentar.max.hu/uploads/2025/1/1748549578.pdf
Boreczky Ágnes:
Hol történik a jövő? : Röviden a kiterjesztett szimbolikus családról
In:
Pedagógiai összhangzattan : Tanulmányok a 70 éves Pukánszky Béla tiszteletére / szerk. Kusper Judit, Szőke-Milinte Enikő, Szűts-Novák Rita ; [szerzők Bárdos Jenő et al.]. - Eger : Líceum, 2025. - 33-45. p.URL:
https://real.mtak.hu/217405/1/33_Boreczky.pdf
Kováts-Németh Mária:
Beszélgetés dr. habil. Kováts-Németh Mária CSc neveléstörténésszel a természeti környezet és a nevelés kapcsolatáról
In: Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés
7. 1-2. 2024. - 99-106. p.
URL:
https://avkf.hu/wp-content/uploads/2024/10/ain2024_1_2.pdf
3. Oktatás, tanulás, pályaválasztásWinkler Bea:
Játékosítás a könyvtárosképzésben : Szemelvények az oktatás gyakrolatából
In:
Valóságos könyvtár - könyvtári valóság : Könyvtár- és információtudományi tanulmányok 2024 / szerk. Kiszl Péter és Boda Gáborné Köntös Nelli ; ELTE BTK Könyvtár- és Információtudományi Intézet. - Budapest : ELTE BTK KITI, 2025. - p. 243-252.URL:
https://edit.elte.hu/xmlui/bitstream/handle/10831/117816/VKKV6_p_243-252.pdf
Szabó Sándor:
Szabó Sándor 90
In: Könyv és Nevelés
27. 2. 2025. - 94-104. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/03300/03300/00043/pdf/EPA03300_konyv_es_neveles_2025_2_094-104.pdf
Pogány György:
Bényei Miklós és az olvasás
In: Könyv és Nevelés
27. 2. 2025. - 29-39. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/03300/03300/00043/pdf/EPA03300_konyv_es_neveles_2025_2_029-039.pdf
Juhász Pál Balázs - Szénásiné Komlódi Veronika:
Megjegyzések az óvodai hitoktatással kapcsolatban
In: Katolikus Pedagógia
14. 1-2. 2025. - 153-165. p.
URL:
https://avkf.hu/wp-content/uploads/2025/06/katped25_1-2_.pdf
Gombás Judit - Petőné Honvári Jolán:
A középiskolai felvételi folyamatának mentális-pszichés vonatkozásai
In: Katolikus Pedagógia
14. 1-2. 2025. - 97-120. p.
URL:
https://avkf.hu/wp-content/uploads/2025/06/katped25_1-2_.pdf
Urbán Péter:
A tudás és a tanulás pedagógiai modellje : kísérlet a konstruktivista tanuláselmélet újradefiniálására
In: Új Pedagógiai Szemle
75. 78-. 2025. - 13-34. p.
URL:
https://upszonline.hu/resources/volumes/75/issues/07-08/upsz_75(07-08)_2025__007__urban_peter.pdf
„Még nem vették a fejemet azért, hogy dolgozni kell az órán” : tanév eleji beszélgetés egy újrakezdő tanárral
In: Új Pedagógiai Szemle
75. 7-8. 2025. - 5-12. p.
URL:
https://upszonline.hu/resources/volumes/75/issues/07-08/upsz_75(07-08)_2025__006__tanari_beszelgetes.pdf
Angyal László:
Tehetséggondozó műhely a nyitrai magyar nyelv- és irodalomtudományi intézetben
In: Különleges bánásmód
1. 3. 2025. - 205-214. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16167/13730
Mihály Gyopár Henrietta:
Tanítók tapasztalatai az olvasási és szövegértési nehézségekről - egy kérdőíves kutatás eredményei
In: Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés
8. 1-2. 2025. - 5-21. p.
URL:
Pécsi Rita:
Az organikus pedagógia : pedagógiai vita a Kommentárban : [5. rész]
In: Kommentár
1. 2025. - 159-165. p.
URL:
http://kommentar.max.hu/uploads/2025/1/1748549578.pdf
Fávné Dombi Alice:
Győry Sándor és Adam Smith gondolatpárhuzamai
In:
Pedagógiai összhangzattan : Tanulmányok a 70 éves Pukánszky Béla tiszteletére / szerk. Kusper Judit, Szőke-Milinte Enikő, Szűts-Novák Rita ; [szerzők Bárdos Jenő et al.]. - Eger : Líceum, 2025. - 75-82. p.URL:
https://real.mtak.hu/217408/1/75_Fáyné.pdf
Bárdos Jenő:
Claude Marcel (1793-1876) : Diplomata, nyelvtanár, alkalmazott nyelvész vagy nyelvpedagógus?
In:
Pedagógiai összhangzattan : Tanulmányok a 70 éves Pukánszky Béla tiszteletére / szerk. Kusper Judit, Szőke-Milinte Enikő, Szűts-Novák Rita ; [szerzők Bárdos Jenő et al.]. - Eger : Líceum, 2025. - 9-31. p.URL:
https://real.mtak.hu/217404/1/9_B%C3%A1rdos.pdf
Földes Petra:
Átlépni saját árnyékunkat
In:
Konzervatív pedagógia pro és kontra : Egy pedagógiai paradigma a vita középpontjában / szerk. Fábry Béla, Trencsényi Léászló ; [közread. a] Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Magyar Pedagógiai Társaság, 2025. - p. 7-16.
Moser, Gabriela:
Playing purposefully with students in courses – a concept, an implementation, and an evaluation of a university module
In: Central European Journal of Educational Research
6. 2. 2024. - 76-86. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/CEJER/article/view/15454
Szabó Ildikó - Bódis-Nagy Franciska:
Természettudományos, környezettudatos és irodalmi nevelés integrációja gyermek- és ifjúsági irodalom alkalmazásával alsó tagozatos tanítók gyakorlatában
In: Anyanyelvi Kultúraközvetítés
7. 2. 2024. - 44–58. p.
URL:
https://journal.uni-mate.hu/index.php/akk/article/view/6042/6730
Csabáné Ormai Melinda:
A j/ly-os szavak tanítása alsó tagozaton
In: Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés
7. 1-2. 2024. - 107-116. p.
URL:
https://avkf.hu/wp-content/uploads/2024/10/ain2024_1_2.pdf
Sipos Zsóka:
A Meixner-módszer alkalmazása a szövegértő olvasás fejlesztésében
In: Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés
7. 1-2. 2024. - 87-96. p.
URL:
https://avkf.hu/wp-content/uploads/2024/10/ain2024_1_2.pdf
Gasparicsné Kovács Erzsébet:
Nyelvhasználat-központú nyelvtanítás, anyanyelvi nevelés az alsó tagozaton : 2. mondatok a beszédben és az írásban
In: Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés
7. 1-2. 2024. - 31-45. p.
URL:
https://avkf.hu/wp-content/uploads/2024/10/ain2024_1_2.pdf
4. NeveléstörténetPallos Zsuzsanna:
Gyermekkortörténeti múzeum - museum of childhood Edinburgh
In: Könyv és Nevelés
27. 2. 2025. - 105-110. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/03300/03300/00043/pdf/EPA03300_konyv_es_neveles_2025_2_105-110.pdf
Bernóczky Ákos:
Kommentár az Emilhez : Rousseau pedagógiai alapművének társadalomfilozófiai kontextusa
In: Kommentár
1. 2025. - 167-177.p.
URL:
http://kommentar.max.hu/cikk/2025/1/kommentar-az-emilhez
Garai Imre:
Az 1921-1929 közötti reformok a középiskolai tanárképzés intézményrendszerében és ezek hatása a fővárosi tudományegyetemen
In:
Pedagógiai összhangzattan : Tanulmányok a 70 éves Pukánszky Béla tiszteletére / szerk. Kusper Judit, Szőke-Milinte Enikő, Szűts-Novák Rita ; [szerzők Bárdos Jenő et al.]. - Eger : Líceum, 2025. - 93-110. p.URL:
https://real.mtak.hu/217411/1/93_Garai.pdf
Fischerné Dárdai Ágnes:
"... Pécs alkalmas a tanárképző bázis kiépítésére." : A pécsi egyetemi szintű tanárképzési modell főiskolai előzményei, 1949-1983
In:
Pedagógiai összhangzattan : Tanulmányok a 70 éves Pukánszky Béla tiszteletére / szerk. Kusper Judit, Szőke-Milinte Enikő, Szűts-Novák Rita ; [szerzők Bárdos Jenő et al.]. - Eger : Líceum, 2025. - 83-92. p.URL:
https://real.mtak.hu/217409/1/83_Fischerné.pdf
Donáth Péter:
Vétlen soproni katolikus gimnáziumi tanár: Legény János kálváriája, 1948-1957
In:
Pedagógiai összhangzattan : Tanulmányok a 70 éves Pukánszky Béla tiszteletére / szerk. Kusper Judit, Szőke-Milinte Enikő, Szűts-Novák Rita ; [szerzők Bárdos Jenő et al.]. - Eger : Líceum, 2025. - 61-74. p.URL:
https://real.mtak.hu/217407/1/61_Don%C3%A1th.pdf
Darvai Tibor:
Narratívák a magyar neveléstudomány második világháborút követő két évtizedéből - Ágoston György visszaemlékezése alapján
In:
Pedagógiai összhangzattan : Tanulmányok a 70 éves Pukánszky Béla tiszteletére / szerk. Kusper Judit, Szőke-Milinte Enikő, Szűts-Novák Rita ; [szerzők Bárdos Jenő et al.]. - Eger : Líceum, 2025. - 47-60. p.URL:
https://real.mtak.hu/217406/1/47_Darvai.pdf
Gloviczki Zoltán - Kis Norbert:
A gondolatok egy új oktatáspolitika margójára : kommentár Orbán Balázs Visszavezetni az oktatást konzervatív gyökereihez című írásához : [pedagógiai vita a Kommentárban] : [3. rész]
In: Kommentár
2. 2024. - 199-208. p.
URL:
http://www.kommentar.info.hu/uploads/2024/2/1723726150.pdf
5. Pedagógus, pedagógusképzésAdorján Katalin - Hodicska Tiborné:
Katolikus gyökerek Meixner Ildikó pedagógiai szemléletében
In: Katolikus Pedagógia
14. 1-2. 2025. - 166-170. p.
URL:
https://avkf.hu/wp-content/uploads/2025/06/katped25_1-2_.pdf
Fejesné Gál Szilvia:
Pedagógusportrék : aki megtalálta igazi hivatását : beszélgetés Fejesné Gál Szilviával
In: Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés
8. 1-2. 2025. - 63-69. p.
URL:
Szentpéteryné Balogh Marianne:
"Neveld a gyermeket a neki megfelelő módon". : keresztény tanítás angol nyelven az óvodában és az óvodapedagógus-képzésben
In: Katolikus Pedagógia
14. 1-2. 2025. - 15-42. p.
URL:
https://avkf.hu/wp-content/uploads/2025/06/katped25_1-2_.pdf
Steklács János:
Fókuszban az olvasás
In: Katolikus Pedagógia
14. 1-2. 2025. - 9-13. p.
URL:
https://avkf.hu/wp-content/uploads/2025/06/katped25_1-2_.pdf
Garai Imre:
Az 1921-1929 közötti reformok a középiskolai tanárképzés intézményrendszerében és ezek hatása a fővárosi tudományegyetemen
In:
Pedagógiai összhangzattan : Tanulmányok a 70 éves Pukánszky Béla tiszteletére / szerk. Kusper Judit, Szőke-Milinte Enikő, Szűts-Novák Rita ; [szerzők Bárdos Jenő et al.]. - Eger : Líceum, 2025. - 93-110. p.URL:
https://real.mtak.hu/217411/1/93_Garai.pdf
Fischerné Dárdai Ágnes:
"... Pécs alkalmas a tanárképző bázis kiépítésére." : A pécsi egyetemi szintű tanárképzési modell főiskolai előzményei, 1949-1983
In:
Pedagógiai összhangzattan : Tanulmányok a 70 éves Pukánszky Béla tiszteletére / szerk. Kusper Judit, Szőke-Milinte Enikő, Szűts-Novák Rita ; [szerzők Bárdos Jenő et al.]. - Eger : Líceum, 2025. - 83-92. p.URL:
https://real.mtak.hu/217409/1/83_Fischerné.pdf
Donáth Péter:
Vétlen soproni katolikus gimnáziumi tanár: Legény János kálváriája, 1948-1957
In:
Pedagógiai összhangzattan : Tanulmányok a 70 éves Pukánszky Béla tiszteletére / szerk. Kusper Judit, Szőke-Milinte Enikő, Szűts-Novák Rita ; [szerzők Bárdos Jenő et al.]. - Eger : Líceum, 2025. - 61-74. p.URL:
https://real.mtak.hu/217407/1/61_Don%C3%A1th.pdf
Darvai Tibor:
Narratívák a magyar neveléstudomány második világháborút követő két évtizedéből - Ágoston György visszaemlékezése alapján
In:
Pedagógiai összhangzattan : Tanulmányok a 70 éves Pukánszky Béla tiszteletére / szerk. Kusper Judit, Szőke-Milinte Enikő, Szűts-Novák Rita ; [szerzők Bárdos Jenő et al.]. - Eger : Líceum, 2025. - 47-60. p.URL:
https://real.mtak.hu/217406/1/47_Darvai.pdf
Bárdos Jenő:
Claude Marcel (1793-1876) : Diplomata, nyelvtanár, alkalmazott nyelvész vagy nyelvpedagógus?
In:
Pedagógiai összhangzattan : Tanulmányok a 70 éves Pukánszky Béla tiszteletére / szerk. Kusper Judit, Szőke-Milinte Enikő, Szűts-Novák Rita ; [szerzők Bárdos Jenő et al.]. - Eger : Líceum, 2025. - 9-31. p.URL:
https://real.mtak.hu/217404/1/9_B%C3%A1rdos.pdf
Perspektívák a köznevelésben és a felsőoktatásban
Debrecen : CHERD,
2024
6. Gyógypedagógia, SNIMihály Gyopár Henrietta:
Tanítók tapasztalatai az olvasási és szövegértési nehézségekről - egy kérdőíves kutatás eredményei
In: Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés
8. 1-2. 2025. - 5-21. p.
URL:
7. PszichológiaTatárné Nagy Ágnes:
Fejlesztésjáték : Iskolaérettség és 21. századi kompetenciák a népi játékok tükrében
Kisujszállás : [Magánkiad.],
2025
Bata Sarolta - Rapavi Dóra:
Közösségépítés meseterápiával : meseműhely az Apor Vilmos Katolikus Főiskola komplex művészeti szakmai napján
In: Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés
8. 1-2. 2025. - 73-83. p.
URL:
https://avkf.hu/wp-content/uploads/2025/09/ain2025_1_2_vegleges.pdf
Urbán Péter:
A tudás és a tanulás pedagógiai modellje : kísérlet a konstruktivista tanuláselmélet újradefiniálására
In: Új Pedagógiai Szemle
75. 78-. 2025. - 13-34. p.
URL:
https://upszonline.hu/resources/volumes/75/issues/07-08/upsz_75(07-08)_2025__007__urban_peter.pdf
Szántó Bíborka:
A Metamorphoses Meseterápia Módszer alkalmazása a pályakezdő pedagógusok szakmai önismeretének a fejlesztésében
In: Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés
8. 1-2. 2025. - 22-45. p.
URL:
https://avkf.hu/wp-content/uploads/2025/09/ain2025_1_2_vegleges.pdf
Buchalik Emilia - Pyrczak-Piega, Monika:
Interpersonal closeness and the meaning of life of adolescents - preventive and therapeutic value
In: Különleges bánásmód
11. 3. 2025. - 171-180. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/15894/13714
László Eszter - Szántó Bíborka:
Tabutémák feldolgozása a gyermekirodalmi alkotásokkal az óvodában
In: Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés
7. 1-2. 2024. - 56-76. p.
URL:
https://avkf.hu/wp-content/uploads/2024/10/ain2024_1_2.pdf
8. Pedagógia, kutatás, általános kérdésekSzepesházy Tünde:
A drámapedagógia és a játékról szóló elméletek kapcsolata
In: Katolikus Pedagógia
14. 1-2. 2025. - 77-96. p.
URL:
https://avkf.hu/wp-content/uploads/2025/06/katped25_1-2_.pdf
Kicsák Mónika:
Játékpedagógiai ötlettár a bölcsődei művészeti neveléshez kapcsolódóan : módszertani ajánlás a 2,5-3 éves kisóvodás korosztály számára
In: Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés
8. 1-2. 2025. - 84-104. p.
URL:
https://avkf.hu/wp-content/uploads/2025/09/ain2025_1_2_vegleges.pdf
Urbán Péter:
A tudás és a tanulás pedagógiai modellje : kísérlet a konstruktivista tanuláselmélet újradefiniálására
In: Új Pedagógiai Szemle
75. 78-. 2025. - 13-34. p.
URL:
https://upszonline.hu/resources/volumes/75/issues/07-08/upsz_75(07-08)_2025__007__urban_peter.pdf
Dávidné Gonda Rozália - Gál Gyöngyi:
A média személyiségfejlődésre gyakorolt hatása a kiscsoportos óvodáskorú gyermekek körében
In: Katolikus Pedagógia
14. 1-2. 2025. - 60-76. p.
URL:
https://avkf.hu/wp-content/uploads/2025/06/katped25_1-2_.pdf
Steklács János:
Fókuszban az olvasás
In: Katolikus Pedagógia
14. 1-2. 2025. - 9-13. p.
URL:
https://avkf.hu/wp-content/uploads/2025/06/katped25_1-2_.pdf
Hopfner, Johanna - Stöckl, Claudia:
Erlebbare Prinzipien - Der bildende Sinn der Musik
In:
Pedagógiai összhangzattan : Tanulmányok a 70 éves Pukánszky Béla tiszteletére / szerk. Kusper Judit, Szőke-Milinte Enikő, Szűts-Novák Rita ; [szerzők Bárdos Jenő et al.]. - Eger : Líceum, 2025. - 111-128. p.URL:
https://real.mtak.hu/217412/1/111_Hopfner.pdf
Bárdos Jenő:
Claude Marcel (1793-1876) : Diplomata, nyelvtanár, alkalmazott nyelvész vagy nyelvpedagógus?
In:
Pedagógiai összhangzattan : Tanulmányok a 70 éves Pukánszky Béla tiszteletére / szerk. Kusper Judit, Szőke-Milinte Enikő, Szűts-Novák Rita ; [szerzők Bárdos Jenő et al.]. - Eger : Líceum, 2025. - 9-31. p.URL:
https://real.mtak.hu/217404/1/9_B%C3%A1rdos.pdf
Földes Petra:
Átlépni saját árnyékunkat
In:
Konzervatív pedagógia pro és kontra : Egy pedagógiai paradigma a vita középpontjában / szerk. Fábry Béla, Trencsényi Léászló ; [közread. a] Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Magyar Pedagógiai Társaság, 2025. - p. 7-16.
Kováts-Németh Mária:
Beszélgetés dr. habil. Kováts-Németh Mária CSc neveléstörténésszel a természeti környezet és a nevelés kapcsolatáról
In: Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés
7. 1-2. 2024. - 99-106. p.
URL:
https://avkf.hu/wp-content/uploads/2024/10/ain2024_1_2.pdf
Régebbi listák:
41. hét
40. hét
39. hét
38. hét