Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 42. hét)

Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.

1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetek

Kézdi Beáta: Derűvel, szeretettel, türelemmel : átadták a Fügefa Kelenföldi Evangélikus Óvodát In: Evangélikus Élet 90. 39-40. - 13. p.

Fischerné Dárdai Ágnes: "... Pécs alkalmas a tanárképző bázis kiépítésére." : A pécsi egyetemi szintű tanárképzési modell főiskolai előzményei, 1949-1983 In: Pedagógiai összhangzattan : Tanulmányok a 70 éves Pukánszky Béla tiszteletére / szerk. Kusper Judit, Szőke-Milinte Enikő, Szűts-Novák Rita ; [szerzők Bárdos Jenő et al.]. - Eger : Líceum, 2025. - 83-92. p.URL: https://real.mtak.hu/217409/1/83_Fischerné.pdf

Fávné Dombi Alice: Győry Sándor és Adam Smith gondolatpárhuzamai In: Pedagógiai összhangzattan : Tanulmányok a 70 éves Pukánszky Béla tiszteletére / szerk. Kusper Judit, Szőke-Milinte Enikő, Szűts-Novák Rita ; [szerzők Bárdos Jenő et al.]. - Eger : Líceum, 2025. - 75-82. p.URL: https://real.mtak.hu/217408/1/75_Fáyné.pdf

Földes Petra: Átlépni saját árnyékunkat In: Konzervatív pedagógia pro és kontra : Egy pedagógiai paradigma a vita középpontjában / szerk. Fábry Béla, Trencsényi Léászló ; [közread. a] Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Magyar Pedagógiai Társaság, 2025. - p. 7-16.

Gloviczki Zoltán - Kis Norbert: A gondolatok egy új oktatáspolitika margójára : kommentár Orbán Balázs Visszavezetni az oktatást konzervatív gyökereihez című írásához : [pedagógiai vita a Kommentárban] : [3. rész] In: Kommentár 2. 2024. - 199-208. p. URL: http://www.kommentar.info.hu/uploads/2024/2/1723726150.pdf

Horváth Szilárd: Ahogy gyermekeinket neveljük, olyan lesz az ország : [pedagógiai vita a Kommentárban] : [4. rész] In: Kommentár 4. 2024. - 191-202. p. URL: http://www.kommentar.info.hu/cikk/2024/4/ahogy-gyermekeinket-neveljuk-olyan-lesz-az-orszag

Perspektívák a köznevelésben és a felsőoktatásban Debrecen : CHERD, 2024

2. Nevelés, család, gyermekvédelem

Snel, Eline: Tartsd őket közel, de ne túl szorosan : Mindfulness kamasz gyerekek szüleinek Budapest : Scolar, 2025

Gyimesi Ildikó: Kihívások és megoldások : Kereki Judit - Szvatkó Anna - Nyitrai Ágnes: Átmenetek. Módszertani ajánlások a kisgyermekkori átmenetek sikeres megvalósulása érdekében. Család - bölcsőde - óvoda - iskola. Budapest: Gyermekút Módszertani Központ, 2024. : [könyvismertetés] In: Katolikus Pedagógia 14. 1-2. 2025. - 195-199. p. URL: https://avkf.hu/wp-content/uploads/2025/06/katped25_1-2_.pdf

Juhász Pál Balázs - Szénásiné Komlódi Veronika: Megjegyzések az óvodai hitoktatással kapcsolatban In: Katolikus Pedagógia 14. 1-2. 2025. - 153-165. p. URL: https://avkf.hu/wp-content/uploads/2025/06/katped25_1-2_.pdf

Sipeki Irén - Bartók Annamária: Az iskolai közösségi szolgálat a Budai Ciszterci Szent Imre Gimnázium Szent Erzsébet Szeretetszolgálat programján keresztül In: Katolikus Pedagógia 14. 1-2. 2025. - 121-136. p. URL: https://avkf.hu/wp-content/uploads/2025/06/katped25_1-2_.pdf

Pilecky: Értékes módszertani adalék pedagógusjelöltek nyelvi tudatosságának fejlesztéséhez : Parapatics Andrea: A nyelvi tudatosság fejlesztése. Feladatok és segédanyagok pedagógusjelölt hallgatók oktatásához. Budapest: Tinta Kvk. 2025. : [könyvismertetés] In: Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés 8. 1-2. 2025. - 110-113. p. URL: https://avkf.hu/wp-content/uploads/2025/09/ain2025_1_2_vegleges.pdf

Kicsák Mónika: Játékpedagógiai ötlettár a bölcsődei művészeti neveléshez kapcsolódóan : módszertani ajánlás a 2,5-3 éves kisóvodás korosztály számára In: Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés 8. 1-2. 2025. - 84-104. p. URL: https://avkf.hu/wp-content/uploads/2025/09/ain2025_1_2_vegleges.pdf

A magyar piarista pedagógia kis tükre : Szemelvények Budapest : Piarista Rend Magyar Tartománya, 2025

Bodnár Dániel: Szabad hibázni : Valaczka András Kamaszkatasztrófa című könyvéről : [könyvismertetés] In: Új Ember 81. 38. 2025. - 1, 12. p.

Szentpéteryné Balogh Marianne: "Neveld a gyermeket a neki megfelelő módon". : keresztény tanítás angol nyelven az óvodában és az óvodapedagógus-képzésben In: Katolikus Pedagógia 14. 1-2. 2025. - 15-42. p. URL: https://avkf.hu/wp-content/uploads/2025/06/katped25_1-2_.pdf

Krasicki, Arkadiusz: Selected biblical testimonies of parental relationships with children: theological and educational reflections In: Különleges bánásmód 11. 3. 2025. - 181-190. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16165/13728

Pécsi Rita: Az organikus pedagógia : pedagógiai vita a Kommentárban : [5. rész] In: Kommentár 1. 2025. - 159-165. p. URL: http://kommentar.max.hu/uploads/2025/1/1748549578.pdf

Boreczky Ágnes: Hol történik a jövő? : Röviden a kiterjesztett szimbolikus családról In: Pedagógiai összhangzattan : Tanulmányok a 70 éves Pukánszky Béla tiszteletére / szerk. Kusper Judit, Szőke-Milinte Enikő, Szűts-Novák Rita ; [szerzők Bárdos Jenő et al.]. - Eger : Líceum, 2025. - 33-45. p.URL: https://real.mtak.hu/217405/1/33_Boreczky.pdf

Kováts-Németh Mária: Beszélgetés dr. habil. Kováts-Németh Mária CSc neveléstörténésszel a természeti környezet és a nevelés kapcsolatáról In: Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés 7. 1-2. 2024. - 99-106. p. URL: https://avkf.hu/wp-content/uploads/2024/10/ain2024_1_2.pdf

3. Oktatás, tanulás, pályaválasztás

Winkler Bea: Játékosítás a könyvtárosképzésben : Szemelvények az oktatás gyakrolatából In: Valóságos könyvtár - könyvtári valóság : Könyvtár- és információtudományi tanulmányok 2024 / szerk. Kiszl Péter és Boda Gáborné Köntös Nelli ; ELTE BTK Könyvtár- és Információtudományi Intézet. - Budapest : ELTE BTK KITI, 2025. - p. 243-252.URL: https://edit.elte.hu/xmlui/bitstream/handle/10831/117816/VKKV6_p_243-252.pdf

Szabó Sándor: Szabó Sándor 90 In: Könyv és Nevelés 27. 2. 2025. - 94-104. p. URL: https://epa.oszk.hu/03300/03300/00043/pdf/EPA03300_konyv_es_neveles_2025_2_094-104.pdf

Pogány György: Bényei Miklós és az olvasás In: Könyv és Nevelés 27. 2. 2025. - 29-39. p. URL: https://epa.oszk.hu/03300/03300/00043/pdf/EPA03300_konyv_es_neveles_2025_2_029-039.pdf

Juhász Pál Balázs - Szénásiné Komlódi Veronika: Megjegyzések az óvodai hitoktatással kapcsolatban In: Katolikus Pedagógia 14. 1-2. 2025. - 153-165. p. URL: https://avkf.hu/wp-content/uploads/2025/06/katped25_1-2_.pdf

Gombás Judit - Petőné Honvári Jolán: A középiskolai felvételi folyamatának mentális-pszichés vonatkozásai In: Katolikus Pedagógia 14. 1-2. 2025. - 97-120. p. URL: https://avkf.hu/wp-content/uploads/2025/06/katped25_1-2_.pdf

Urbán Péter: A tudás és a tanulás pedagógiai modellje : kísérlet a konstruktivista tanuláselmélet újradefiniálására In: Új Pedagógiai Szemle 75. 78-. 2025. - 13-34. p. URL: https://upszonline.hu/resources/volumes/75/issues/07-08/upsz_75(07-08)_2025__007__urban_peter.pdf

„Még nem vették a fejemet azért, hogy dolgozni kell az órán” : tanév eleji beszélgetés egy újrakezdő tanárral In: Új Pedagógiai Szemle 75. 7-8. 2025. - 5-12. p. URL: https://upszonline.hu/resources/volumes/75/issues/07-08/upsz_75(07-08)_2025__006__tanari_beszelgetes.pdf

Angyal László: Tehetséggondozó műhely a nyitrai magyar nyelv- és irodalomtudományi intézetben In: Különleges bánásmód 1. 3. 2025. - 205-214. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16167/13730

Mihály Gyopár Henrietta: Tanítók tapasztalatai az olvasási és szövegértési nehézségekről - egy kérdőíves kutatás eredményei In: Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés 8. 1-2. 2025. - 5-21. p. URL:

Pécsi Rita: Az organikus pedagógia : pedagógiai vita a Kommentárban : [5. rész] In: Kommentár 1. 2025. - 159-165. p. URL: http://kommentar.max.hu/uploads/2025/1/1748549578.pdf

Fávné Dombi Alice: Győry Sándor és Adam Smith gondolatpárhuzamai In: Pedagógiai összhangzattan : Tanulmányok a 70 éves Pukánszky Béla tiszteletére / szerk. Kusper Judit, Szőke-Milinte Enikő, Szűts-Novák Rita ; [szerzők Bárdos Jenő et al.]. - Eger : Líceum, 2025. - 75-82. p.URL: https://real.mtak.hu/217408/1/75_Fáyné.pdf

Bárdos Jenő: Claude Marcel (1793-1876) : Diplomata, nyelvtanár, alkalmazott nyelvész vagy nyelvpedagógus? In: Pedagógiai összhangzattan : Tanulmányok a 70 éves Pukánszky Béla tiszteletére / szerk. Kusper Judit, Szőke-Milinte Enikő, Szűts-Novák Rita ; [szerzők Bárdos Jenő et al.]. - Eger : Líceum, 2025. - 9-31. p.URL: https://real.mtak.hu/217404/1/9_B%C3%A1rdos.pdf

Földes Petra: Átlépni saját árnyékunkat In: Konzervatív pedagógia pro és kontra : Egy pedagógiai paradigma a vita középpontjában / szerk. Fábry Béla, Trencsényi Léászló ; [közread. a] Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Magyar Pedagógiai Társaság, 2025. - p. 7-16.

Moser, Gabriela: Playing purposefully with students in courses – a concept, an implementation, and an evaluation of a university module In: Central European Journal of Educational Research 6. 2. 2024. - 76-86. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/CEJER/article/view/15454

Szabó Ildikó - Bódis-Nagy Franciska: Természettudományos, környezettudatos és irodalmi nevelés integrációja gyermek- és ifjúsági irodalom alkalmazásával alsó tagozatos tanítók gyakorlatában In: Anyanyelvi Kultúraközvetítés 7. 2. 2024. - 44–58. p. URL: https://journal.uni-mate.hu/index.php/akk/article/view/6042/6730

Csabáné Ormai Melinda: A j/ly-os szavak tanítása alsó tagozaton In: Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés 7. 1-2. 2024. - 107-116. p. URL: https://avkf.hu/wp-content/uploads/2024/10/ain2024_1_2.pdf

Sipos Zsóka: A Meixner-módszer alkalmazása a szövegértő olvasás fejlesztésében In: Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés 7. 1-2. 2024. - 87-96. p. URL: https://avkf.hu/wp-content/uploads/2024/10/ain2024_1_2.pdf

Gasparicsné Kovács Erzsébet: Nyelvhasználat-központú nyelvtanítás, anyanyelvi nevelés az alsó tagozaton : 2. mondatok a beszédben és az írásban In: Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés 7. 1-2. 2024. - 31-45. p. URL: https://avkf.hu/wp-content/uploads/2024/10/ain2024_1_2.pdf

4. Neveléstörténet

Pallos Zsuzsanna: Gyermekkortörténeti múzeum - museum of childhood Edinburgh In: Könyv és Nevelés 27. 2. 2025. - 105-110. p. URL: https://epa.oszk.hu/03300/03300/00043/pdf/EPA03300_konyv_es_neveles_2025_2_105-110.pdf

Bernóczky Ákos: Kommentár az Emilhez : Rousseau pedagógiai alapművének társadalomfilozófiai kontextusa In: Kommentár 1. 2025. - 167-177.p. URL: http://kommentar.max.hu/cikk/2025/1/kommentar-az-emilhez

Garai Imre: Az 1921-1929 közötti reformok a középiskolai tanárképzés intézményrendszerében és ezek hatása a fővárosi tudományegyetemen In: Pedagógiai összhangzattan : Tanulmányok a 70 éves Pukánszky Béla tiszteletére / szerk. Kusper Judit, Szőke-Milinte Enikő, Szűts-Novák Rita ; [szerzők Bárdos Jenő et al.]. - Eger : Líceum, 2025. - 93-110. p.URL: https://real.mtak.hu/217411/1/93_Garai.pdf

Fischerné Dárdai Ágnes: "... Pécs alkalmas a tanárképző bázis kiépítésére." : A pécsi egyetemi szintű tanárképzési modell főiskolai előzményei, 1949-1983 In: Pedagógiai összhangzattan : Tanulmányok a 70 éves Pukánszky Béla tiszteletére / szerk. Kusper Judit, Szőke-Milinte Enikő, Szűts-Novák Rita ; [szerzők Bárdos Jenő et al.]. - Eger : Líceum, 2025. - 83-92. p.URL: https://real.mtak.hu/217409/1/83_Fischerné.pdf

Donáth Péter: Vétlen soproni katolikus gimnáziumi tanár: Legény János kálváriája, 1948-1957 In: Pedagógiai összhangzattan : Tanulmányok a 70 éves Pukánszky Béla tiszteletére / szerk. Kusper Judit, Szőke-Milinte Enikő, Szűts-Novák Rita ; [szerzők Bárdos Jenő et al.]. - Eger : Líceum, 2025. - 61-74. p.URL: https://real.mtak.hu/217407/1/61_Don%C3%A1th.pdf

Darvai Tibor: Narratívák a magyar neveléstudomány második világháborút követő két évtizedéből - Ágoston György visszaemlékezése alapján In: Pedagógiai összhangzattan : Tanulmányok a 70 éves Pukánszky Béla tiszteletére / szerk. Kusper Judit, Szőke-Milinte Enikő, Szűts-Novák Rita ; [szerzők Bárdos Jenő et al.]. - Eger : Líceum, 2025. - 47-60. p.URL: https://real.mtak.hu/217406/1/47_Darvai.pdf

Gloviczki Zoltán - Kis Norbert: A gondolatok egy új oktatáspolitika margójára : kommentár Orbán Balázs Visszavezetni az oktatást konzervatív gyökereihez című írásához : [pedagógiai vita a Kommentárban] : [3. rész] In: Kommentár 2. 2024. - 199-208. p. URL: http://www.kommentar.info.hu/uploads/2024/2/1723726150.pdf

5. Pedagógus, pedagógusképzés

Adorján Katalin - Hodicska Tiborné: Katolikus gyökerek Meixner Ildikó pedagógiai szemléletében In: Katolikus Pedagógia 14. 1-2. 2025. - 166-170. p. URL: https://avkf.hu/wp-content/uploads/2025/06/katped25_1-2_.pdf

Fejesné Gál Szilvia: Pedagógusportrék : aki megtalálta igazi hivatását : beszélgetés Fejesné Gál Szilviával In: Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés 8. 1-2. 2025. - 63-69. p. URL:

Szentpéteryné Balogh Marianne: "Neveld a gyermeket a neki megfelelő módon". : keresztény tanítás angol nyelven az óvodában és az óvodapedagógus-képzésben In: Katolikus Pedagógia 14. 1-2. 2025. - 15-42. p. URL: https://avkf.hu/wp-content/uploads/2025/06/katped25_1-2_.pdf

Steklács János: Fókuszban az olvasás In: Katolikus Pedagógia 14. 1-2. 2025. - 9-13. p. URL: https://avkf.hu/wp-content/uploads/2025/06/katped25_1-2_.pdf

Garai Imre: Az 1921-1929 közötti reformok a középiskolai tanárképzés intézményrendszerében és ezek hatása a fővárosi tudományegyetemen In: Pedagógiai összhangzattan : Tanulmányok a 70 éves Pukánszky Béla tiszteletére / szerk. Kusper Judit, Szőke-Milinte Enikő, Szűts-Novák Rita ; [szerzők Bárdos Jenő et al.]. - Eger : Líceum, 2025. - 93-110. p.URL: https://real.mtak.hu/217411/1/93_Garai.pdf

Fischerné Dárdai Ágnes: "... Pécs alkalmas a tanárképző bázis kiépítésére." : A pécsi egyetemi szintű tanárképzési modell főiskolai előzményei, 1949-1983 In: Pedagógiai összhangzattan : Tanulmányok a 70 éves Pukánszky Béla tiszteletére / szerk. Kusper Judit, Szőke-Milinte Enikő, Szűts-Novák Rita ; [szerzők Bárdos Jenő et al.]. - Eger : Líceum, 2025. - 83-92. p.URL: https://real.mtak.hu/217409/1/83_Fischerné.pdf

Donáth Péter: Vétlen soproni katolikus gimnáziumi tanár: Legény János kálváriája, 1948-1957 In: Pedagógiai összhangzattan : Tanulmányok a 70 éves Pukánszky Béla tiszteletére / szerk. Kusper Judit, Szőke-Milinte Enikő, Szűts-Novák Rita ; [szerzők Bárdos Jenő et al.]. - Eger : Líceum, 2025. - 61-74. p.URL: https://real.mtak.hu/217407/1/61_Don%C3%A1th.pdf

Darvai Tibor: Narratívák a magyar neveléstudomány második világháborút követő két évtizedéből - Ágoston György visszaemlékezése alapján In: Pedagógiai összhangzattan : Tanulmányok a 70 éves Pukánszky Béla tiszteletére / szerk. Kusper Judit, Szőke-Milinte Enikő, Szűts-Novák Rita ; [szerzők Bárdos Jenő et al.]. - Eger : Líceum, 2025. - 47-60. p.URL: https://real.mtak.hu/217406/1/47_Darvai.pdf

Bárdos Jenő: Claude Marcel (1793-1876) : Diplomata, nyelvtanár, alkalmazott nyelvész vagy nyelvpedagógus? In: Pedagógiai összhangzattan : Tanulmányok a 70 éves Pukánszky Béla tiszteletére / szerk. Kusper Judit, Szőke-Milinte Enikő, Szűts-Novák Rita ; [szerzők Bárdos Jenő et al.]. - Eger : Líceum, 2025. - 9-31. p.URL: https://real.mtak.hu/217404/1/9_B%C3%A1rdos.pdf

Perspektívák a köznevelésben és a felsőoktatásban Debrecen : CHERD, 2024

6. Gyógypedagógia, SNI

Mihály Gyopár Henrietta: Tanítók tapasztalatai az olvasási és szövegértési nehézségekről - egy kérdőíves kutatás eredményei In: Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés 8. 1-2. 2025. - 5-21. p. URL:

7. Pszichológia

Tatárné Nagy Ágnes: Fejlesztésjáték : Iskolaérettség és 21. századi kompetenciák a népi játékok tükrében Kisujszállás : [Magánkiad.], 2025

Bata Sarolta - Rapavi Dóra: Közösségépítés meseterápiával : meseműhely az Apor Vilmos Katolikus Főiskola komplex művészeti szakmai napján In: Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés 8. 1-2. 2025. - 73-83. p. URL: https://avkf.hu/wp-content/uploads/2025/09/ain2025_1_2_vegleges.pdf

Urbán Péter: A tudás és a tanulás pedagógiai modellje : kísérlet a konstruktivista tanuláselmélet újradefiniálására In: Új Pedagógiai Szemle 75. 78-. 2025. - 13-34. p. URL: https://upszonline.hu/resources/volumes/75/issues/07-08/upsz_75(07-08)_2025__007__urban_peter.pdf

Szántó Bíborka: A Metamorphoses Meseterápia Módszer alkalmazása a pályakezdő pedagógusok szakmai önismeretének a fejlesztésében In: Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés 8. 1-2. 2025. - 22-45. p. URL: https://avkf.hu/wp-content/uploads/2025/09/ain2025_1_2_vegleges.pdf

Buchalik Emilia - Pyrczak-Piega, Monika: Interpersonal closeness and the meaning of life of adolescents - preventive and therapeutic value In: Különleges bánásmód 11. 3. 2025. - 171-180. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/15894/13714

László Eszter - Szántó Bíborka: Tabutémák feldolgozása a gyermekirodalmi alkotásokkal az óvodában In: Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés 7. 1-2. 2024. - 56-76. p. URL: https://avkf.hu/wp-content/uploads/2024/10/ain2024_1_2.pdf

8. Pedagógia, kutatás, általános kérdések

Szepesházy Tünde: A drámapedagógia és a játékról szóló elméletek kapcsolata In: Katolikus Pedagógia 14. 1-2. 2025. - 77-96. p. URL: https://avkf.hu/wp-content/uploads/2025/06/katped25_1-2_.pdf

Kicsák Mónika: Játékpedagógiai ötlettár a bölcsődei művészeti neveléshez kapcsolódóan : módszertani ajánlás a 2,5-3 éves kisóvodás korosztály számára In: Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés 8. 1-2. 2025. - 84-104. p. URL: https://avkf.hu/wp-content/uploads/2025/09/ain2025_1_2_vegleges.pdf

Urbán Péter: A tudás és a tanulás pedagógiai modellje : kísérlet a konstruktivista tanuláselmélet újradefiniálására In: Új Pedagógiai Szemle 75. 78-. 2025. - 13-34. p. URL: https://upszonline.hu/resources/volumes/75/issues/07-08/upsz_75(07-08)_2025__007__urban_peter.pdf

Dávidné Gonda Rozália - Gál Gyöngyi: A média személyiségfejlődésre gyakorolt hatása a kiscsoportos óvodáskorú gyermekek körében In: Katolikus Pedagógia 14. 1-2. 2025. - 60-76. p. URL: https://avkf.hu/wp-content/uploads/2025/06/katped25_1-2_.pdf

Steklács János: Fókuszban az olvasás In: Katolikus Pedagógia 14. 1-2. 2025. - 9-13. p. URL: https://avkf.hu/wp-content/uploads/2025/06/katped25_1-2_.pdf

Hopfner, Johanna - Stöckl, Claudia: Erlebbare Prinzipien - Der bildende Sinn der Musik In: Pedagógiai összhangzattan : Tanulmányok a 70 éves Pukánszky Béla tiszteletére / szerk. Kusper Judit, Szőke-Milinte Enikő, Szűts-Novák Rita ; [szerzők Bárdos Jenő et al.]. - Eger : Líceum, 2025. - 111-128. p.URL: https://real.mtak.hu/217412/1/111_Hopfner.pdf

Bárdos Jenő: Claude Marcel (1793-1876) : Diplomata, nyelvtanár, alkalmazott nyelvész vagy nyelvpedagógus? In: Pedagógiai összhangzattan : Tanulmányok a 70 éves Pukánszky Béla tiszteletére / szerk. Kusper Judit, Szőke-Milinte Enikő, Szűts-Novák Rita ; [szerzők Bárdos Jenő et al.]. - Eger : Líceum, 2025. - 9-31. p.URL: https://real.mtak.hu/217404/1/9_B%C3%A1rdos.pdf

Földes Petra: Átlépni saját árnyékunkat In: Konzervatív pedagógia pro és kontra : Egy pedagógiai paradigma a vita középpontjában / szerk. Fábry Béla, Trencsényi Léászló ; [közread. a] Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Magyar Pedagógiai Társaság, 2025. - p. 7-16.

Kováts-Németh Mária: Beszélgetés dr. habil. Kováts-Németh Mária CSc neveléstörténésszel a természeti környezet és a nevelés kapcsolatáról In: Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés 7. 1-2. 2024. - 99-106. p. URL: https://avkf.hu/wp-content/uploads/2024/10/ain2024_1_2.pdf


Régebbi listák: 41. hét   40. hét   39. hét   38. hét