Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 35. hét)
Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.
1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetekFilemon Norbert:
Az internetes pornográfia veszélyei és az életkor-ellenőrzés alkalmazása : Az online gyermekvédelem axiómája
[Budapest] : Axióma Központ,
2024
Rekordot döntött a tanító szakra felvett hallgatók száma
In: Új Ember
80. 31. 2024. - 5. p.
Elekes Tibor - Meleg Attila:
A tanodák jelentősége, térbeli megoszlása és bővítési lehetőségei Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyében
In: Kapocs
1-2. 2024. - 85-93. p.
URL:
https://www.kapocsfolyoirat.hu/lapszamaink/2024
Deáky Zita:
Gyermekmunka a családban és a családon kívül (a 19. század végétől a 20. század első harmadáig)
In: Kapocs
4. 2023. - 108-121. p.
URL:
https://www.kapocsfolyoirat.hu/lapszamaink/2023
2. Nevelés, család, gyermekvédelemFilemon Norbert:
Az internetes pornográfia veszélyei és az életkor-ellenőrzés alkalmazása : Az online gyermekvédelem axiómája
[Budapest] : Axióma Központ,
2024
Nyolcszáz gyermek nyaralhat az Ágota-táborban
In: Új Ember
80. 31. 2024. - 6. p.
Isó M. Emese:
Gyerekeknek és szülőknek
In: Evangélikus Élet
89. 31-32. 2024. - 38-39. p.
Mandl Erika, N. - Sebestyén Orsolya:
Az esztétikai és környezeti nevelés modelljei Zala vármegyében
In: Könyv és Nevelés
26. 1. 2024. - 157-168. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/03300/03300/00040/pdf/EPA03300_konyv_es_neveles_2024_01_157-168.pdf
Porga Boróka Anna:
„Hát nincs minta előttem!” A szülői minták szerepe a gyermekvédelmi ellátottak életében
In: Kapocs
1-2. 2024. - 94-104. p.
URL:
https://www.kapocsfolyoirat.hu/lapszamaink/2024
Deáky Zita:
Gyermekmunka a családban és a családon kívül (a 19. század végétől a 20. század első harmadáig)
In: Kapocs
4. 2023. - 108-121. p.
URL:
https://www.kapocsfolyoirat.hu/lapszamaink/2023
Porhajas Gábor László - Salamin Géza:
A helyi közösségek lehetséges támogató szerepe a gyermekvállalásban és a gyermeknevelésben budapesti katolikus plébániák példáján
In: Kapocs
4. 2023. - 90-107. p.
URL:
https://www.kapocsfolyoirat.hu/lapszamaink/2023
Pusztai Gabriella - Kovács Karolina Eszter:
A családi életre nevelés nemzetközi kitekintésben
In: Kapocs
4. 2023. - 42-51. p.
URL:
https://www.kapocsfolyoirat.hu/lapszamaink/2023
Adámi Zsanett:
A kommunikáció jelentősége az örökbefogadási folyamatban és örökbefogadó családokban
In: Kapocs
2-3. 2023. - 112-119. p.
URL:
https://www.kapocsfolyoirat.hu/lapszamaink/2023
3. Oktatás, tanulás, pályaválasztásKörössy László:
Az oklevél mellé útmutatást és közösséget is kaptak
In: Új Ember
80. 31. 2024. - 1, 5. p.
Sági Éva:
Ifj. Sarkady Sándor: A selmeci-soproni diákélet - A baleklapok, képeslapok és fényképek tükrében (korrajz 1899-2019). Sopron, Soproni Egyetemi Kiadó, 2020. : [könyvismertetés]
In:
Vass Ágnes:
Generációkat összekötő olvasmányaink
In: Székelyföld
28. 1. 2024. - 129-139. p.
Lózsi Tamás:
A retorika és a digitális szövegek megértése
In: Könyv és Nevelés
26. 1. 2024. - 100-115. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/03300/03300/00040/pdf/EPA03300_konyv_es_neveles_2024_01_100-115.pdf
Eszenyiné Borbély Mária:
A Budapesti nemzetközi könyvfesztivál olvasásra gyakorolt hatásának empírikus vizsgálata könyvtári kölcsönzési adatok alapján
In: Könyv és Nevelés
26. 1. 2024. - 68-99. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/03300/03300/00040/pdf/EPA03300_konyv_es_neveles_2024_01_068-099.pdf
Dani Erzsébet - Szabó Dóra:
Online olvasás- és szolgáltatásnépszerűsítés a könyvtárakban: a közösségi média és a könyves influenszerek
In: Könyv és Nevelés
26. 1. 2024. - 48-67. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/03300/03300/00040/pdf/EPA03300_konyv_es_neveles_2024_01_048-067.pdf
Németh Katalin - Kiszl Péter:
Innováció a könyvtár- és információtudományi képzésben
In: Könyv és Nevelés
26. 1. 2024. - 23-47. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/03300/03300/00040/pdf/EPA03300_konyv_es_neveles_2024_01_023-047.pdf
Fazekasné Fenyvesi Margit:
Jól olvasni jó! : Olvasás- és írástanítás komplex fonomimikával
Szeged : Juhász Gyula Felsőoktatási K.,
2024
Stephens-Sarlós Erzsébet:
Vulpi : Mozgásfejlesztő mesekönyv a Stephens-Sarlós-program alapján
Budapest : Kulcslyuk K.,
2023
4. NeveléstörténetSági Éva:
Ifj. Sarkady Sándor: A selmeci-soproni diákélet - A baleklapok, képeslapok és fényképek tükrében (korrajz 1899-2019). Sopron, Soproni Egyetemi Kiadó, 2020. : [könyvismertetés]
In:
Vass Ágnes:
Generációkat összekötő olvasmányaink
In: Székelyföld
28. 1. 2024. - 129-139. p.
Éger Gábor:
Iskolai anyakönyvek : fogalommeghatározás, fejlődéstörténet, forrásértékük meghatározása és felhasználásuk egy jelenleg is folyó kutatómunkában
In: Sárospataki füzetek
28. 1. 2024. - 55-75. p.
URL:
https://sarospatakifuzetek.hu/wp-content/uploads/2024/07/SFuzetek_1szam_2024__Optimizer_merged.pdf#page=56
Berzsenyi Emese:
Bűnös vagy ártatlan? : Az európai középkor fogyatékosságtörténete
Budapest : Eötvös J. Kvk.,
2024
Deáky Zita:
Gyermekmunka a családban és a családon kívül (a 19. század végétől a 20. század első harmadáig)
In: Kapocs
4. 2023. - 108-121. p.
URL:
https://www.kapocsfolyoirat.hu/lapszamaink/2023
Bozzay Réka:
Intézménytörténeti kapcsolatok : Debrecen és Hollandia
Debrecen : Tiszántúli Református Egyházker. Közgyűjt.,
2022
5. Pedagógus, pedagógusképzésWinkler Oszkár:
Napló I. : a középiskola és az egyetemi évek
In: Soproni Szemle
78. 2. 2024. - 172-188. p.
Devescovi Balázs:
Emlékek a Trefort-kertben : Eötvös Loránd nyomában
In: Természet világa
155. 8. 2024. - 360-362. p.
6. Gyógypedagógia, SNITörnvall, Clara:
Autisták : A spektrumon élő nőkről
Budapest : Európa,
2024
Porga Boróka Anna:
„Hát nincs minta előttem!” A szülői minták szerepe a gyermekvédelmi ellátottak életében
In: Kapocs
1-2. 2024. - 94-104. p.
URL:
https://www.kapocsfolyoirat.hu/lapszamaink/2024
Elekes Tibor - Meleg Attila:
A tanodák jelentősége, térbeli megoszlása és bővítési lehetőségei Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyében
In: Kapocs
1-2. 2024. - 85-93. p.
URL:
https://www.kapocsfolyoirat.hu/lapszamaink/2024
Berzsenyi Emese:
Bűnös vagy ártatlan? : Az európai középkor fogyatékosságtörténete
Budapest : Eötvös J. Kvk.,
2024
Compart, Pamela J.:
Az ADHD és az autizmus gyerekbarát szakácskönyve : A leghatékonyabb diéták teljes gyűjteménye
[Budapest] : Magánkiad.,
[2023]
7. PszichológiaDawson, Peg - Guare, Richard - Füstös-Simon Zsuzsanna:
Okos, de szétszórt : A végrehajtó funkciók fejlesztése
Budapest : Kulcslyuk,
2024
Kovács Krisztina (sportpszichológus) - Gyömbér Noémi - Hevesi Krisztina:
Sportpszichológia : Útmutató a kiemelkedő teljesítményhez
Budapest : HVG Kv.,
2024
Remete Eszter, P. - Pachner Orsolya Csilla - Schrőter Petra - Simon Adél Csenge - Hartmann Vivien - Tafferner István - Aranyi Gábor:
Technoferencia: okoseszközök hatása a társas interakciókra
In: Magyar Pszichológiai Szemle
79. 2. 2024. - 295-316. p.
Paár Julianna:
Belső hangolás : 52 zeneterápiás gyakorlat a kreatív önismeretért
Budapest : Good Life Books,
2024
Csábi Orsolya:
Meseversum : Meseterápia : A mesék pszichológiai és felnőtt-terápiás integrációjának lehetőségei : Elmélet és gyakorlat
[Budapest] : Oriold és Társai,
2024
Egy testben két szív : Versek és mesék várandósságról, szülésről és szülőségről
Budapest : Corvina,
2023
8. Pedagógia, kutatás, általános kérdésekRégebbi listák:
34. hét
33. hét
32. hét
31. hét