Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 51. hét)
Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.
1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetekUjváry-Radics Gabriella:
"Na, akkor ez megvan!" : megújult a Szent Angéla-iskola
In: Új Ember
81. 43. 2025. - 1, 6. p.
Ajándéktárgyak farmerből : a debreceni Svetits diákjai a Máltai Szeretetszolgálat projektjében
In: Új Ember
81. 48. 2025. - 20. p.
Farkas Éva:
Hátránykezelés és a szociális kompetenciák fejlesztése játék segítségével a tanodai gyakorlatban
In: Kultúratudományi szemle
7. 1-2. 2025. - 92-97. p.
URL:
https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/Kulturatudomanyi_szemle/kulturatudomanyi_szemle_2025.pdf#page=92
Ahol a tehetség kibontakozását szolgálják
In: Új Ember
81. 42. 2025. - 2. p.
Ember Csaba:
"Három dolog nem látszik belőle: a gyerek, a pedagógus és a nevelés..." : Ember Csaba KRÉTÁ-ról, értékelési rendszerről, jubileumról és mérföldkövekről
In: Parlando
5. 2025.
URL:
https://www.parlando.hu/2025/2025-5/Refi_Zsuzsanna-Ember_Csaba.pdf
Pusztai Gábor:
A Kántus történetéről röviden : Kovács Gergely: Egy daloló világ. A Kollégiumi Kántus rövid története. Debrecen: Debreceni Református Kollégium, 2025. : [könyvismertetés]
In: Debreceni szemle
33. 4. 2025. - 499-501. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/szemle/article/view/16462/13907
Hodossi Sándor:
Sokféleségből formálódó egység a két világháború közti időszak református nevelésügyi törekvéseiben : Rébay Magdolna: Református oktatáspolitika a Horthy-korszakban. Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó, 2025. : [könyvismertetés]
In: Debreceni szemle
33. 4. 2025. - 493-495. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/szemle/article/view/16460/13905
Miklós Péter:
Klebelsberg Kuno "szegedi gondolata"
In: Honismeret
53. 5. 2025. - 30-34. p.
Válogatás gróf Klebelsberg Kuno műveiből
In: Honismeret
53. 5. 2025. - 59-65. p.
Tamáska Máté:
Iskolapaloták : gondolatok és kérdések a 19. végének, 20. század elejének iskolaépítészetéről
In: Honismeret
53. 5. 2025. - 53-59. p.
Gloviczki Zoltán:
Az iskola nem azt a célt szolgálja, amit elé tűzünk (1.)
In: Magyar Közoktatás
11. 2025. - 1-3. p.
Forray R. Katalin:
A pécsi jezsuita Pius Gimnázium története, 1912-1948.
In: Pedagógiatörténeti Szemle
7. 2. 2025. - 94-96. p.
URL:
https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-02sz-094-096/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-02sz-094-096
Farkas Ildikó:
Az óvoda irányítása - I. rész
In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó
13. 9. 2025. - 26-48. p.
Farkas Ildikó:
Az óvodai nevelést is érintő, végrehajtási jogszabályváltozások
In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó
13. 9. 2025. - 22-25. p.
Farkas Ildikó:
Fontos, az óvodai neveléssel kapcsolatos jogszabályváltozások
In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó
13. 9. 2025. - 19-21. p.
Farkas Ildikó:
Új nevelési év kezdődik - 2025. szeptember
In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó
13. 9. 2025. - 2-18. p.
Bárány Zsófia:
„Az iskolák nem arra szánvák,hogy azokban tudósok képeztessenek!” : Lonovics József oktatásügyi munkálatai a reformkorban
In: Pedagógiatörténeti Szemle
7. 2. 2025. - 30-44. p.
URL:
https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-02sz-030-044/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-02sz-030-044
Polyák Petra:
A Magyar Dolgozók Pártja egyetemi és főiskolaipártszervezetei 1948 és 1952 között
In: Pedagógiatörténeti Szemle
7. 1. 2025. - 111-128. p.
URL:
https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-01sz-111-128
Donáth Péter:
Ifjú purifikátorok sztrájkoló diáktársaikkal és empatikus pedagógusaikkal szemben a kecskeméti tanítónőképzőben 1948 decemberében
In: Pedagógiatörténeti Szemle
7. 1. 2025. - 6-68. p.
URL:
https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-01sz-006-068
Csatári Tamara - Lencse Máté - Péterfi Julianna:
A Toldi Tanoda története és pedagógiája : 2012-2024
Budapest : Demokratikus Ifjúságért Alapítvány,
2025
URL:
Bölcsődei jogfutár : aktuális információk bölcsődevezetőknek : gyorsan, röviden, szakszerűen
Budapest : Raabe Klett Oktatási Tanácsadó és Kiadó Kft.,
2025-
Pénzes Ottó:
A Képes modell : Egy pedagógusközpontú iskola, ahol kölcsönösségre és szép életre nevelnek
[Mátészalka] : Mátészalkai Művészetbarát Egyesület,
2025
2. Nevelés, család, gyermekvédelemPap Jánosné:
Tervezz könnyedén! : tematikus hetek óvodai kincsestára : ősz-tél
[Nyíregyháza] : Novum Könyvklub,
[2025], cop. 2025
Körössy László:
A félelmen túllépve az egyházi gyermekvédelemben : interjú a Gyerekasztal Munkacsoport szerzetes tagjaival
In: Új Ember
81. 45. 2025. - 1, 9. p.
Trauttwein Éva:
Segítség a házasság és a gyermeknevelés életszakaszaiban : családok lelkinapja Kőszegen
In: Új Ember
81. 48. 2025. - 12-13. p.
Rózsásné Kubányi Andrea:
Teri és Feri a hittanórán : Segédanyag hittanároknak, szülőknek, nagyszülőknek
Budapest : Rózsásné Kubányi A.,
2025
Szabó Ildikó:
Hogyan győzd le a sárkányodat? Pedagógusképzés és -továbbképzés a stem-oktatásban a DISCO+ nemzetközi projektben kidolgozott online komoly játék (serious game) alkalmazásával
In: Kultúratudományi szemle
7. 1-2. 2025. - 117-128. p.
URL:
https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/Kulturatudomanyi_szemle/kulturatudomanyi_szemle_2025.pdf#page=117
Ribarics Lívia:
A játék szerepe az óvodáskori szociális és érzelmi kompetencia fejlesztésében
In: Kultúratudományi szemle
7. 1-2. 2025. - 69-81. p.
URL:
kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/Kulturatudomanyi_szemle/kulturatudomanyi_szemle_2025.pdf#page=69
Bertalan Regina Frida - Hencseiné Grain Andrea:
A szótagoló képesség játékos fejlesztése
In: Kultúratudományi szemle
7. 1-2. 2025. - 61-68. p.
URL:
kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/Kulturatudomanyi_szemle/kulturatudomanyi_szemle_2025.pdf#page=61
Vámos Enikő:
A játék kultúrája a 21. század kezdetén Magyarországon generációs összehasonlítás
In: Kultúratudományi szemle
7. 1-2. 2025. - 56-60. p.
URL:
kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/Kulturatudomanyi_szemle/kulturatudomanyi_szemle_2025.pdf#page=56
Keserű Sámuelné:
Környezeti nevelés a bölcsődében
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
10. 11. 2025. - 1-3. p.
Cornell, Joseph Bharat:
Kézenfogva gyerekekkel a természetben
[Budapest] : M. Környezeti Nevelési Egyes.,
2025
Salánki Ferenc:
Példakép kell!
In: Magyar Református Nevelés
3. 2025. - 88-102. p.
URL:
https://refpedi.hu/documents/4001/netes.pdf
Aux Eliza:
Intrinzik és extrinzik motiváló erők a keresztyén nevelésben Paul White missziós gyermektörténetein keresztül
In: Magyar Református Nevelés
3. 2025. - 65-72. p.
URL:
https://refpedi.hu/documents/4001/netes.pdf
Ottrok Evelin:
Az élőszavas mesemondás elmélete és hagyományos gyakorlata az óvodapedagógus munkájában
In: Magyar Református Nevelés
3. 2025. - 47-64. p.
URL:
https://refpedi.hu/documents/4001/netes.pdf
Murányi Márta Anna:
A tanulói lemorzsolódás mértékének csökkentése szociokulturális animáció segítségével egy budapesti alapfokú művészeti iskolákban
In: Parlando
4. 2025.
URL:
https://www.parlando.hu/2025/2025-4/Muranyi_Marta.htm
Jeles napok a bölcsődékben
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
10. 9. 2025. - 20. p.
Horváth Farkas Zsuzsanna:
Az előzetes biztosítási idő szerepe a társadalombiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
10. 9. 2025. - 15-19. p.
Csepeliné Faragó-Tóth Gabriella:
Az állatvédelem-pedagógia hatásai bölcsődés korban
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
10. 9. 2025. - 1-7. p.
Veres Gábor:
Magánszemély mint észlelő
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
10. 10. 2025. - 8-11. p.
Interaktív találkozás a medvekérdéssel
In: Magyar Közoktatás
11. 2025. - 11-13. p.
Farkas Ildikó:
Az óvodai nevelést is érintő, végrehajtási jogszabályváltozások
In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó
13. 9. 2025. - 22-25. p.
Farkas Ildikó:
Fontos, az óvodai neveléssel kapcsolatos jogszabályváltozások
In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó
13. 9. 2025. - 19-21. p.
Földi-Kondor Boglárka:
A pozsonyi evangélikus diakonisszaintézet története (1891–1945) és nővéreinek sorsa a német kitelepítés után
In: Pedagógiatörténeti Szemle
7. 1. 2025. - 69-86. p.
URL:
https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-01sz-069-086/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-01sz-069-086
Valdocco : Útravaló a szalézi animátorsághoz
Budapest : Szalézi Ifjúsági Mozgalom Egyes.,
2025
A magyar piarista pedagógia kis tükre : Szemelvények
Budapest : Piarista Rend Magyar Tartománya,
2025
-
Ősz-tél
[Nyíregyháza] : Novum Kvklub,
2024
3. Oktatás, tanulás, pályaválasztásTóth Péter:
„Szomorú a művészeti felsőoktatás helyzete..." Tóth Péter pécsi perspektíváról, Mohácsra emlékező requiemről és meseoperákról
In: Parlando
5. 2025.
URL:
https://www.parlando.hu/2025/2025-5/Refi_Zsuzsanna-Toth_Peter.pdf
Czakó Dóra:
A "zenei mediáció" szerepe a zenekultúra alapképzési szak oktatási programjában, az ELTE bölcsészkarán
In: Parlando
6. 2025.
URL:
https://www.parlando.hu/2025/2025-6/Czako_Dora-hun.pdf
Fekete Anikó:
18 budapesti középiskola ének-zene tanárainak pályaképe, felkészültsége, attitűdje, megítélése, valamint intézményük zeneoktatásának helyzete
In: Parlando
6. 2025.
URL:
https://www.parlando.hu/2025/2025-6/Fekete_Aniko-Enek-zene.pdf
Raátz Judit:
Írásjáték : Hogyan írj jó szövegeket lépésről lépésre
Budapest : Móra,
cop. 2025
Demeter Gáborné:
Mese-játék-mozgás összekapcsolódása az olvasási kudarcok megelőzésének módszertanában
In: Kultúratudományi szemle
7. 1-2. 2025. - 129-136. p.
URL:
https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/Kulturatudomanyi_szemle/kulturatudomanyi_szemle_2025.pdf#page=129
Nemes-Wéber Zsófia:
Asztali játékok a kultúra, a nyelvtanulás, a szerepjátékok és a logika szolgálatában
In: Kultúratudományi szemle
7. 1-2. 2025. - 108-116. p.
URL:
https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/Kulturatudomanyi_szemle/kulturatudomanyi_szemle_2025.pdf#page=108
Major Tünde Kármen:
Narrativitás és metareflexió a játék hermeneutikájában
In: Kultúratudományi szemle
7. 1-2. 2025. - 98-107. p.
URL:
https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/Kulturatudomanyi_szemle/kulturatudomanyi_szemle_2025.pdf#page=98
Tankó Gyula:
Critical psychometric qualities of a coding scheme created for analysing reading assessment tasks
In: Journal of Adult Learning, Knowledge and Innovation
8. 1. 2025. - 41-53. p.
URL:
https://akjournals.com/downloadpdf/view/journals/2059/8/1/article-p41.pdf
Kaw, Mai Nelly - Kálmán Csaba:
Non-English majors’ L2 motivational disposition in the context of Hungarian tertiary education: A pilot interview study
In: Journal of Adult Learning, Knowledge and Innovation
8. 1. 2025. - 27-40. p.
URL:
https://akjournals.com/downloadpdf/view/journals/2059/8/1/article-p27.pdf
Takács Nóra:
Teachers’ beliefs about transversal skills and competences in the EFL classroom: A pilot questionnaire study
In: Journal of Adult Learning, Knowledge and Innovation
8. 1. 2025. - 17-26. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/2059/8/1/article-p17.xml
Brdar, Teréz Mirjam:
Investigating the vocabulary learning strategy use of university students majoring in English or Spanish in Hungary: The validation of a questionnaire
In: Journal of Adult Learning, Knowledge and Innovation
8. 1. 2025. - 6-16. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/2059/8/1/article-p6.xml
Sopronyi Gréta - Kürtös Adria - Csizér:
Exploring adult language learning through pilot studies
In: Journal of Adult Learning, Knowledge and Innovation
8. 1. 2025. - 1-5. p.
URL:
https://akjournals.com/downloadpdf/view/journals/2059/8/1/article-p1.pdf
Kazinczy Viktória Renáta:
Drámajátékok filozófiai lehetőségei a magyar nyelv tanítása során
In: Kultúratudományi szemle
7. 1-2. 2025. - 82-91. p.
URL:
kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/Kulturatudomanyi_szemle/kulturatudomanyi_szemle_2025.pdf#page=82
Bertalan Regina Frida - Hencseiné Grain Andrea:
A szótagoló képesség játékos fejlesztése
In: Kultúratudományi szemle
7. 1-2. 2025. - 61-68. p.
URL:
kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/Kulturatudomanyi_szemle/kulturatudomanyi_szemle_2025.pdf#page=61
Varga Ildikó:
Egy komplex, interdiszciplináris, fejlesztő és tehetséggondozó koncepcióról
In: Parlando
5. 2025. - 1-19. p.
URL:
https://www.parlando.hu/2025/2025-5/Varga-koncepcio.pdf
Hevérné Kanyó Andrea - Schlichter-Takács Anett:
A múzeumpedagógia iskolai hasznosíthatósága a környezetismeret óra nézőpontjából az általános iskola alsó tagozatán : változások a környezetismeretórák tanításában
In: Magyar Református Nevelés
3. 2025. - 74-86. p.
URL:
https://refpedi.hu/documents/4001/netes.pdf
Aux Eliza:
Intrinzik és extrinzik motiváló erők a keresztyén nevelésben Paul White missziós gyermektörténetein keresztül
In: Magyar Református Nevelés
3. 2025. - 65-72. p.
URL:
https://refpedi.hu/documents/4001/netes.pdf
Ottrok Evelin:
Az élőszavas mesemondás elmélete és hagyományos gyakorlata az óvodapedagógus munkájában
In: Magyar Református Nevelés
3. 2025. - 47-64. p.
URL:
https://refpedi.hu/documents/4001/netes.pdf
Kiss Albert Botondné:
Nyelvi mémek : az absztrakt gondolkodás fejlesztése közmondások, szólások értelmezésével
In: Magyar Református Nevelés
3. 2025. - 33-46. p.
URL:
https://refpedi.hu/documents/4001/netes.pdf
Tary Blanka - Fejes József Balázs - Hódi Ágnes - Szenczi Beáta - Vígh Tibor:
Szövegértés-fejlesztés a vizuális segédlet olvasási stratégiával
In: Magyar Református Nevelés
3. 2025. - 18-32. p.
URL:
https://refpedi.hu/documents/4001/netes.pdf
Murányi Márta Anna:
A tanulói lemorzsolódás mértékének csökkentése szociokulturális animáció segítségével egy budapesti alapfokú művészeti iskolákban
In: Parlando
4. 2025.
URL:
https://www.parlando.hu/2025/2025-4/Muranyi_Marta.htm
Lehotka Ildikó:
Hangközök bűvöletében + vitaindító
In: Parlando
4. 2025.
URL:
https://www.parlando.hu/2025/2025-4/Stollar_Xenia.pdf
Badik-Szabó Dániel:
Népi építészetünk kutatása : az Óbudai Egyetem Ybl Miklós Építéstudományi Kara Népi Építészeti Tudományos Diákkörének tevékenységéről
In: Honismeret
53. 5. 2025. - 46-52. p.
Beszűkül az élményszerű tanulás tere
In: Magyar Közoktatás
11. 2025. - 19. p.
Szucher Ervin:
Háttérbe szorulóban a kémia mint iskolai tantárgy
In: Magyar Közoktatás
1. 2025. - 14-15. p.
Gloviczki Zoltán:
Az iskola nem azt a célt szolgálja, amit elé tűzünk (1.)
In: Magyar Közoktatás
11. 2025. - 1-3. p.
Tóth István, H.:
Egy irodalomtankönyv Toldi-fejezetének szakszóalakzatai
In: Magyar nyelvőr
149. 4. 2025. - 503-513. p.
Látics Barbara - Gombos Péter:
Olvashatósági formulák és adaptálhatóságuk magyar nyelvre
In: Magyar nyelvőr
149. 4. 2025. - 486-502. p.
Kiss Julianna - Klein Sándor - Nemeskéri Zsolt - Zádori Iván:
Kognitív fejlesztő játékok a matematikaoktatásban (a Dienes-jelenség)
In: Kultúratudományi szemle
7. 1-2. 2025. - 8-14. p.
URL:
https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/Kulturatudomanyi_szemle/kulturatudomanyi_szemle_2025.pdf#page=8
Fogd a kezem! : Magyar népmesék családoknak, katekétáknak
Kecskemét : Korda,
2025
Diákdiskurzus : 2025
Szarvas : Gál Ferenc Egyetem,
2025
URL:
https://gfe.hu/wp-content/uploads/2025/09/diakdiskurzus-folyoirat.pdf
Aagaard, Christian:
Törtek : Lépésről lépésre
Budapest : Alkalmazott Oktatástan Magyarország Közhasznú Non-profit Kft.,
2025
Vincze Anikó:
Tanulás és iskolai teljesítmény az információs társadalomban : A digitális egyenlőtlenségek és az oktatási egyenlőtlenségek összefüggéseinek empirikus vizsgálata és értelmezése a digitális tőke szemszögéből
Szeged : Belvedere Meridionale,
2025
Csatári Tamara:
"Egy hajóban evezünk" : Közösségi vitaklub program : Gyakorlatgyűjtemény
[Budapest] : DIA,
2025
Pénzes Ottó:
A Képes modell : Egy pedagógusközpontú iskola, ahol kölcsönösségre és szép életre nevelnek
[Mátészalka] : Mátészalkai Művészetbarát Egyesület,
2025
Szőcsné Antal Irén:
Szókincsfejlesztő munkafüzet : Játékos szókincsbővítő feladatok a 3-6. évfolyam számára
Budapest : Tinta,
2024
A fiatalkori érdeklődéstől a pályaválasztásig
Szolnok : Szolnoki Tankerületi Központ,
2024 : Jász-Nagykun-Szolnok Tehetségsegítő Tanács
4. NeveléstörténetGombás István (tanár) , dr.:
A Mezőtúri Református Főgimnázium története : 1914-1921
Mezőtúr : Szerző,
2025
Néző István:
Kisvárda, 1711-1849
Kisvárda : Kisvárdai Városszépítő Egyes.,
2025
Mike Ádám:
Az 1952-es zeneoktatási reform
In: Parlando
5. 2025. - 1-19. p.
URL:
https://www.parlando.hu/2025/2025-5/Mike_Adam.pdf
Pusztai Gábor:
A Kántus történetéről röviden : Kovács Gergely: Egy daloló világ. A Kollégiumi Kántus rövid története. Debrecen: Debreceni Református Kollégium, 2025. : [könyvismertetés]
In: Debreceni szemle
33. 4. 2025. - 499-501. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/szemle/article/view/16462/13907
Hodossi Sándor:
Sokféleségből formálódó egység a két világháború közti időszak református nevelésügyi törekvéseiben : Rébay Magdolna: Református oktatáspolitika a Horthy-korszakban. Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó, 2025. : [könyvismertetés]
In: Debreceni szemle
33. 4. 2025. - 493-495. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/szemle/article/view/16460/13905
Miklós Péter:
Klebelsberg Kuno "szegedi gondolata"
In: Honismeret
53. 5. 2025. - 30-34. p.
Válogatás gróf Klebelsberg Kuno műveiből
In: Honismeret
53. 5. 2025. - 59-65. p.
Domonkos László:
A rablás rafinériája
In: Honismeret
53. 5. 2025. - 169-171. p.
Tamáska Máté:
Iskolapaloták : gondolatok és kérdések a 19. végének, 20. század elejének iskolaépítészetéről
In: Honismeret
53. 5. 2025. - 53-59. p.
Cserép Attila - Venkovits Balázs:
Kanadából Debrecenbe: T. E. Welsh (1882–1944) munkássága és publikációi a Debreceni Egyetemen
In: Debreceni szemle
33. 4. 2025. - 441-461. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/szemle/article/view/16453/13900
Forray R. Katalin:
A pécsi jezsuita Pius Gimnázium története, 1912-1948.
In: Pedagógiatörténeti Szemle
7. 2. 2025. - 94-96. p.
URL:
https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-02sz-094-096/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-02sz-094-096
Karady Viktor:
Peregrinations of transylvanian studentsin the late dual monarchy : a case study of confessional inequalitiesin elite training
In: Pedagógiatörténeti Szemle
7. 2. 2025. - 79-93. p.
URL:
https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-02sz-079-093/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-02sz-079-093
Pukánszky Béla:
Szent-Györgyi Albert az egyetem nevelő szerepéről
In: Pedagógiatörténeti Szemle
7. 2. 2025. - 69-78. p.
URL:
https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-02sz-069-078
Viskolcz Noémi:
A Pulszky gyermekek nevelése és tanulmányai
In: Pedagógiatörténeti Szemle
7. 2. 2025. - 45-56. p.
URL:
https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-02sz-045-056
Bárány Zsófia:
„Az iskolák nem arra szánvák,hogy azokban tudósok képeztessenek!” : Lonovics József oktatásügyi munkálatai a reformkorban
In: Pedagógiatörténeti Szemle
7. 2. 2025. - 30-44. p.
URL:
https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-02sz-030-044/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-02sz-030-044
Csorba Dávid:
„Senki sincs hozzá hasonló” 400 éve született Apáczai Csere János
In: Pedagógiatörténeti Szemle
7. 2. 2025. - 8-18. p.
URL:
https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-02sz-008-018/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-02sz-008-018
Fizel Natasa:
Az általános iskolai tanárképzés első évei (1947–1952). Professzionalizáció után deprofesszionalizáció?
In: Pedagógiatörténeti Szemle
7. 1. 2025. - 87-110. p.
URL:
https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-01sz-087-110/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-01sz-087-110
Földi-Kondor Boglárka:
A pozsonyi evangélikus diakonisszaintézet története (1891–1945) és nővéreinek sorsa a német kitelepítés után
In: Pedagógiatörténeti Szemle
7. 1. 2025. - 69-86. p.
URL:
https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-01sz-069-086/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-01sz-069-086
Donáth Péter:
Ifjú purifikátorok sztrájkoló diáktársaikkal és empatikus pedagógusaikkal szemben a kecskeméti tanítónőképzőben 1948 decemberében
In: Pedagógiatörténeti Szemle
7. 1. 2025. - 6-68. p.
URL:
https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-01sz-006-068
Szabó László:
Iskola az Erecs partján : Szemelvények Nagyfödémes magyar oktatástörténetéből
[S.l.] : Magánkiadás,
2024
5. Pedagógus, pedagógusképzés
Diskurzus
Szarvas : Gál Ferenc Egyetem Pedagógiai Kar,
2025
Marczi Mariann:
"Tapasztalatokban gazdag út, míg új gyakorlási módszerekhez eljutunk..." : Marczi Mariann tanításról, példaadó mesterről, családi muzsikálásról
In: Parlando
6. 2025.
URL:
https://www.parlando.hu/2025/2025-6/Refi_Zsuzsanna-Marczi_Mariann.pdf
Fekete Anikó:
18 budapesti középiskola ének-zene tanárainak pályaképe, felkészültsége, attitűdje, megítélése, valamint intézményük zeneoktatásának helyzete
In: Parlando
6. 2025.
URL:
https://www.parlando.hu/2025/2025-6/Fekete_Aniko-Enek-zene.pdf
Szabó Ildikó:
Hogyan győzd le a sárkányodat? Pedagógusképzés és -továbbképzés a stem-oktatásban a DISCO+ nemzetközi projektben kidolgozott online komoly játék (serious game) alkalmazásával
In: Kultúratudományi szemle
7. 1-2. 2025. - 117-128. p.
URL:
https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/Kulturatudomanyi_szemle/kulturatudomanyi_szemle_2025.pdf#page=117
Molnár Zoltán:
Molnár Zoltán tanító: Mindig a gyerekeknek kell az első helyen lennie
In: Magyar Közoktatás
11. 2025. - 4-5. p.
Szabadfalvi József:
Példaképek: Moór Gyula, egy 20. századi magyar jogfilozófus közéleti szerepvállalása
In: Debreceni szemle
33. 4. 2025. - 473-486. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/szemle/article/view/16456/13902
Cserép Attila - Venkovits Balázs:
Kanadából Debrecenbe: T. E. Welsh (1882–1944) munkássága és publikációi a Debreceni Egyetemen
In: Debreceni szemle
33. 4. 2025. - 441-461. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/szemle/article/view/16453/13900
Farkas Ildikó:
Fontos, az óvodai neveléssel kapcsolatos jogszabályváltozások
In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó
13. 9. 2025. - 19-21. p.
Pukánszky Béla:
Köszöntő Németh András professzor hetvenötödik születésnapjára
In: Pedagógiatörténeti Szemle
7. 2. 2025. - 6-7. p.
URL:
https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-02sz-006-007/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-02sz-006-007
A közösség szolgálatára
Győr : "Emelj fel emlék!" Alapítvány,
2025
6. Gyógypedagógia, SNICsatári Tamara - Lencse Máté - Péterfi Julianna:
A Toldi Tanoda története és pedagógiája : 2012-2024
Budapest : Demokratikus Ifjúságért Alapítvány,
2025
URL:
7. PszichológiaMajor Tünde Kármen:
Narrativitás és metareflexió a játék hermeneutikájában
In: Kultúratudományi szemle
7. 1-2. 2025. - 98-107. p.
URL:
https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/Kulturatudomanyi_szemle/kulturatudomanyi_szemle_2025.pdf#page=98
Ribarics Lívia:
A játék szerepe az óvodáskori szociális és érzelmi kompetencia fejlesztésében
In: Kultúratudományi szemle
7. 1-2. 2025. - 69-81. p.
URL:
kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/Kulturatudomanyi_szemle/kulturatudomanyi_szemle_2025.pdf#page=69
Bauman Beatrix Bianka:
Játék rendkívüli élethelyzetekben: betekintés a koncentrációs táborok és a gettók játékvilágába
In: Kultúratudományi szemle
7. 1-2. 2025. - 42-55. p.
URL:
kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/Kulturatudomanyi_szemle/kulturatudomanyi_szemle_2025.pdf#page=42
Régen a gyerekeket az udvarról kellett berángatni...
In: Magyar Közoktatás
11. 2025. - 16-17. p.
Letettem. Éltem. Mesélem : Helló teló - digitális-diák-detox beszámoló
Vác : Szent Mihály Intézményfenntartó,
2025
-
Iskolaérettség és 21. századi kompetenciák a népi játékok tükrében
Kisujszállás : [Magánkiad.],
2025
Kovács Nikolett:
Hazatért angyal
[Budapest] : Hazatért Angyal Kiadó,
2025
8. Pedagógia, kutatás, általános kérdésekFekete Anikó:
18 budapesti középiskola ének-zene tanárainak pályaképe, felkészültsége, attitűdje, megítélése, valamint intézményük zeneoktatásának helyzete
In: Parlando
6. 2025.
URL:
https://www.parlando.hu/2025/2025-6/Fekete_Aniko-Enek-zene.pdf
Major Tünde Kármen:
Narrativitás és metareflexió a játék hermeneutikájában
In: Kultúratudományi szemle
7. 1-2. 2025. - 98-107. p.
URL:
https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/Kulturatudomanyi_szemle/kulturatudomanyi_szemle_2025.pdf#page=98
Kaw, Mai Nelly - Kálmán Csaba:
Non-English majors’ L2 motivational disposition in the context of Hungarian tertiary education: A pilot interview study
In: Journal of Adult Learning, Knowledge and Innovation
8. 1. 2025. - 27-40. p.
URL:
https://akjournals.com/downloadpdf/view/journals/2059/8/1/article-p27.pdf
Takács Nóra:
Teachers’ beliefs about transversal skills and competences in the EFL classroom: A pilot questionnaire study
In: Journal of Adult Learning, Knowledge and Innovation
8. 1. 2025. - 17-26. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/2059/8/1/article-p17.xml
Brdar, Teréz Mirjam:
Investigating the vocabulary learning strategy use of university students majoring in English or Spanish in Hungary: The validation of a questionnaire
In: Journal of Adult Learning, Knowledge and Innovation
8. 1. 2025. - 6-16. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/2059/8/1/article-p6.xml
Sopronyi Gréta - Kürtös Adria - Csizér:
Exploring adult language learning through pilot studies
In: Journal of Adult Learning, Knowledge and Innovation
8. 1. 2025. - 1-5. p.
URL:
https://akjournals.com/downloadpdf/view/journals/2059/8/1/article-p1.pdf
Szteklács János:
„Hogyan érthetném, ha nincs, aki megmagyarázza?” : Fülöp és az etióp kincstárnok története a bibliai hermeneutika és az olvasáskutatás, olvasástanítás tükrében
In: Magyar Református Nevelés
3. 2025. - 6-18. p.
URL:
https://refpedi.hu/documents/4001/netes.pdf
Látics Barbara - Gombos Péter:
Olvashatósági formulák és adaptálhatóságuk magyar nyelvre
In: Magyar nyelvőr
149. 4. 2025. - 486-502. p.
Letettem. Éltem. Mesélem : Helló teló - digitális-diák-detox beszámoló
Vác : Szent Mihály Intézményfenntartó,
2025
Tardos Anna:
Tardos Annától, Tardos Annáról : Válogatott Pikler-szemléletű kisgyermek-pedagógiai előadások, tanulmányok, interjúk
Budapest : Magyarországi Pikler-Lóczy Társaság,
2025 : ELTE
Hintalan László János:
Életiskola
[S.l.] : Magyar Kultúra Kiadó,
2024
Régebbi listák:
50. hét
49. hét
48. hét
47. hét