Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 44. hét)
Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.
1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetekNűbl Tamara:
Aranyjubileum : a Pécsi Művészeti Gimnázium, Szakgimnázium és Technikum táncművészeti képzésének ötven éve
In: Táncművészet
53. 1. 2025. - 16-20. p.
Átadták a 2024. évi Rátz Tanár Úr Életműdíjakat: 2,5 millió forinttal ismerték el a reáltárgyak legkiemelkedőbb hazai oktatóit
In: Középiskolai Kémiai Lapok
52. 1. 2025. - 55-58. p.
URL:
https://kokel.mke.org.hu/images/docs/2025_1/KK2501_07_Naprak%C3%A9sz.pdf
2. Nevelés, család, gyermekvédelemPéter:
A katolikus iskolarendszer megújulása az ellenreformáció idején
In: Valóság
68. 10. 2025. - 51-73. p.
Bojti Andrea:
A magabiztos szülő : A kételyektől a tudatosságig
[Budapest] : Open Books,
2025
Chapman, Gary D.:
A szeretet mindent legyőz : 40 igaz történet az áldozatos szerelemről
Budapest : Harmat,
2012
Szabó Róbert Károly:
Iskoláskorúak szerepe az első világháborús magyar hadigazdaságban
In: Szociálpedagógia
26. 2025. - 9-25. p.
Nagy Mészáros Krisztina:
Az érzelmi intelligencia fejlesztése gyermekkorban
In: Táncművészet
32. 9-10. 2025.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_09-10_03/
Andrejcsik Lujza:
LMBTQI fiatalok iskolai befogadása : Kézikönyv tanároknak
Budapest : Háttér Társaság,
2023
3. Oktatás, tanulás, pályaválasztásMagyarfalvi Gábor:
Kémiai diákolimpia dubaji stílusban
In: Középiskolai Kémiai Lapok
52. 4. 2025. - 330-335. p.
URL:
https://kokel.mke.org.hu/images/docs/2025_4/KK2504_06_Versenyhirado.pdf
Buzafalvi Dénes:
Magyar sikerek a 8. Nemzetközi Kémia Tornán
In: Középiskolai Kémiai Lapok
52. 4. 2025. - 325-329. p.
URL:
https://kokel.mke.org.hu/images/docs/2025_4/KK2504_06_Versenyhirado.pdf
Tóth Zoltán:
Kisiskolások néhány kémiai fogalommal kapcsolatos tudásszerkezete
In: Középiskolai Kémiai Lapok
52. 4. 2025. - 317-324. p.
URL:
https://kokel.mke.org.hu/images/docs/2025_4/KK2504_05_Muhely.pdf
Füzesi István - Szalay Luca:
Három év tapasztalatai a kísérlettervező feladatlapok kipróbálásáról - tanári és hallgatói visszajelzések tükrében
In: Középiskolai Kémiai Lapok
52. 4. 2025. - 303-316. p.
URL:
https://kokel.mke.org.hu/images/docs/2025_4/KK2504_05_Muhely.pdf
Reichardt Richárd:
Hogyan hat az olvasás?
In: Élet és tudomány
80. 38. 2025. - 1242-1243. p.
Salamon Ádám - Bognár György:
A figyelem határa... : új generációk figyelemfenntartó képességének vizsgálata
In: Élet és tudomány
80. 38. 2025. - 1222-1224. p.
Aagaard, Christian:
Törtek : Lépésről lépésre
Budapest : Alkalmazott Oktatástan Magyarország Közhasznú Non-profit Kft.,
2025
Szente Dorina:
Lépésről lépésre - 75 év a táncművészet és a táncpedagógia szolgálatában : jubileumi konferencia a Magyar Táncművészeti Egyetemen
In: Táncművészet
53. 1. 2025. - 12-15. p.
Szemethy Tamás:
A 21. századi nevelés szolgálatában. A digitális megoldások és a projektpedagógia elmélete és gyakorlata : Főző Attila László - Jánossy Zsolt [szerk.]: Projektpedagógia digitális eszközökkel. Digitális Jólét Nonprofit Kft. [h.n.] 2022. 105 oldal. ISBN 978-615-81901.
In: Szociálpedagógia
26. 2025. - 155-158. p.
Schweininger Péter:
Az érettségiszimuláció új esélye történelemből : (Jakab Péter: Érettségi felkészítő. Írásbeli feladatsorok. Történelem. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest 2024. 163. oldal. ISBN 978-963-312-382-9) : [könyvismertetés]
In: Szociálpedagógia
26. 2025. - 141-148. p.
Ősz-Farkas Ábel:
Társasjátékok a történelemoktatásban : a trianoni béke és a revízió tanítása társasjáték segítségével
In: Szociálpedagógia
26. 2025. - 122-140. p.
Fekete Bálint:
Kialakítani a történelemtanárok virtuális "tanáriját" : (interjú Fekete Bálinttal)
In: Szociálpedagógia
26. 2025. - 111-121. p.
Sükösd Csaba:
A XXVIII. Országos Szilárd Leó Fizikaverseny
In: Fizikai Szemle
75. 9. 2025. - 358-364. p.
Koncz Károly - Simon Péter:
44. Mikola Sándor Országos Középiskolai Tehetségkutató Fizikaverseny - beszámoló
In: Fizikai Szemle
75. 9. 2025. - 351-358. p.
URL:
https://fizikaiszemle.elft.hu/uploads/2025/10/05_konczk-simonp_11_16_03_1759310163.667.pdf
Kellam, Hugh:
Artificial intelligence as a mentor in the graduate online classroom: opportunities and challenges
In: Artificial intelligence in education
1. 1. 2025. - 56-74. p.
URL:
https://www.emerald.com/aiie/article-pdf/1/1/56/10280478/aiie-10-2024-0034en.pdf
Vincze Anikó:
Tanulás és iskolai teljesítmény az információs társadalomban : A digitális egyenlőtlenségek és az oktatási egyenlőtlenségek összefüggéseinek empirikus vizsgálata és értelmezése a digitális tőke szemszögéből
Szeged : Belvedere Meridionale,
2025
Csatári Tamara:
"Egy hajóban evezünk" : Közösségi vitaklub program : Gyakorlatgyűjtemény
[Budapest] : DIA,
2025
Ősz Katalin - Várnagy Katalin:
az Irinyi János Középiskolai Kémiaverseny döntője - 2025. április 25-27., Debrecen
In: Középiskolai Kémiai Lapok
52. 3. 2025. - 200-264. p.
URL:
https://kokel.mke.org.hu/images/docs/2025_3/KK2503_07_versenyhirado.pdf
Szőcsné Antal Irén:
Szókincsfejlesztő munkafüzet : Játékos szókincsbővítő feladatok a 3-6. évfolyam számára
Budapest : Tinta,
2024
A fiatalkori érdeklődéstől a pályaválasztásig
Szolnok : Szolnoki Tankerületi Központ,
2024 : Jász-Nagykun-Szolnok Tehetségsegítő Tanács
4. NeveléstörténetNűbl Tamara:
Aranyjubileum : a Pécsi Művészeti Gimnázium, Szakgimnázium és Technikum táncművészeti képzésének ötven éve
In: Táncművészet
53. 1. 2025. - 16-20. p.
Péter:
A katolikus iskolarendszer megújulása az ellenreformáció idején
In: Valóság
68. 10. 2025. - 51-73. p.
Koloh Gábor:
A sárréti parasztgimnázium diáksága : a szeghalmi Református Péter András Reálgimnázium társadalmi mobilitásra gyakorolt hatása : (1926-1944)
In: Szociálpedagógia
26. 2025. - 26-44. p.
5. Pedagógus, pedagógusképzés
A közösség szolgálatára
Győr : "Emelj fel emlék!" Alapítvány,
2025
Fekete Bálint:
Kialakítani a történelemtanárok virtuális "tanáriját" : (interjú Fekete Bálinttal)
In: Szociálpedagógia
26. 2025. - 111-121. p.
Rácz Márk:
Adalékok a rendszerváltáskörnyéki marxizmus-leninizmus-oktatás, a szociális munkás, valamint a szociálpedagógia szak történetéhez
In: Szociálpedagógia
26. 2025. - 95-110. p.
Átadták a 2024. évi Rátz Tanár Úr Életműdíjakat: 2,5 millió forinttal ismerték el a reáltárgyak legkiemelkedőbb hazai oktatóit
In: Középiskolai Kémiai Lapok
52. 1. 2025. - 55-58. p.
URL:
https://kokel.mke.org.hu/images/docs/2025_1/KK2501_07_Naprak%C3%A9sz.pdf
6. Gyógypedagógia, SNI7. PszichológiaBojti Andrea:
A magabiztos szülő : A kételyektől a tudatosságig
[Budapest] : Open Books,
2025
Chapman, Gary D.:
A szeretet mindent legyőz : 40 igaz történet az áldozatos szerelemről
Budapest : Harmat,
2012
Nagy Mészáros Krisztina:
Az érzelmi intelligencia fejlesztése gyermekkorban
In: Táncművészet
32. 9-10. 2025.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_09-10_03/
8. Pedagógia, kutatás, általános kérdésekSzente Dorina:
Lépésről lépésre - 75 év a táncművészet és a táncpedagógia szolgálatában : jubileumi konferencia a Magyar Táncművészeti Egyetemen
In: Táncművészet
53. 1. 2025. - 12-15. p.
Kellam, Hugh:
Artificial intelligence as a mentor in the graduate online classroom: opportunities and challenges
In: Artificial intelligence in education
1. 1. 2025. - 56-74. p.
URL:
https://www.emerald.com/aiie/article-pdf/1/1/56/10280478/aiie-10-2024-0034en.pdf
Hintalan László János:
Életiskola
[S.l.] : Magyar Kultúra Kiadó,
2024
Régebbi listák:
43. hét
42. hét
41. hét
40. hét