Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 12. hét)
Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.
1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetekPál László György:
Hajdani tanyai iskolák Makó határában
In: Honismeret
50. 1. 2022. - 20-22. p.
Barha Lászlóné Borsó Katalin:
Emlékezés Lovászpatona egykori iskolájára
In: Honismeret
50. 1. 2022. - 23-25. p.
Farkas Ildikó:
Új járványügyi intézkedési terv az iskolákban és a kollégiumokban
In: Intézményvezetői Tanácsadó
12. 2. 2022. - 1-6. p.
25 éves a dunaújvárosi Nyugdíjas Pedagógusok Klubja, II. kötet : 2011-2021
Dunaújváros : Nyugdíjas Pedagógusok Klubja,
2021
Szakképzési munkaszerződéssel a duális képzésben
[Szekszárd] : Tolna Megyei Kereskedelmi és Iparkamara,
2021
Bartos Nándor:
Közoktatás
In:
Adatok Jászladány történetéből / Bartos Nándor ; [... szerk. ifj. Bartos Nándor] ; [az illusztrációkat ... kész. Bartos Kinga]. - Jászberény : Bartos Kinga, 2021. - 96-104. p.
Bartos Nándor:
A jászladányi városi (központi) általános iskola története
In:
Adatok Jászladány történetéből / Bartos Nándor ; [... szerk. ifj. Bartos Nándor] ; [az illusztrációkat ... kész. Bartos Kinga]. - Jászberény : Bartos Kinga, 2021. - 96-104. p.
Braun Pál:
Megértéssel jót s jól
In: Evangélikus Élet
87. 7-8. 2022. - 16. p.
KINCS-tár : Korosztályos ifjúságnevelés cserkészeknek
Budapest : Ciszterci Diák és Cserkész Alapítvány,
2021
Fegert, Jörg M. - Vitiello, Benedetto - Plener, Paul, L. - Clemens, Vera:
A gyermekek és serdülők mentális egészségét érintő kihívások és terhek a COVID19- járványhoz kapcslódóan - Szakirodalmi áttekintés a szükséges klinikai és kutatási irányokról az akut fázis, illetve a normalitáshoz való hosszadalmas visszatérés idején
In: Serdülő- és gyermek pszichoterápia
14. 2. 2021. - 82-110. p.
Pignitzkyné Lugos Ilona - Paic Róbert - Ombodi Gergő:
Az aktív iskola koncepciójának megvalósulása a gyakorlatban : A Klaszter iskolafejlesztő pilot program módszere és eredményei
Budapest : MDSZ,
2021
Szilárd Sáringer Zsuzsanna - Pázmándi Eszter - Balogh Anna:
Prevenciós kisokos konduktoroknak és hallgatóknak
[Budapest] : Habitus,
2021 : [SE Pető A. Kar]
Ugrai János:
Utak, kereszteződések, csomópontok
In: Pedagógusképzés
3-4. 2020. - 69-75. p.
URL:
http://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/2406/3156
Szabolcs Éva:
Úgy éreztem, annyi tudás vesz engem körül, hogy azt muszáj megosztanom valakivel : interjú Szabolcs Éva professzor emeritával
In: Pedagógusképzés
3-4. 2020. - 77-88. p.
URL:
http://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/2981/3158
Nagy Emese, K.:
A Komplex Instrukciós Program mint iskolai innováció
In: Pedagógusképzés
3-4. 2020. - 92-98. p.
URL:
http://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/2532/3160
2. Nevelés, család, gyermekvédelem
Vásárolni jó! : 5 éves kortól
Budapest : Babilon,
2021
Batliner, Gisela:
Hallássérült gyermekek játékos fejlesztése : Szülőknek szóló könyv a hallás és a beszéd korai elsajátításáról
Budapest : ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar,
2021
Családhatározó : A sokszínűség pszichológiája
[Budapest] : Open Books,
2021
Hevesi Tímea Mária:
Szimbólumpedagógia és közösségfejlesztés
In:
Pedagógiai változások, a változás pedagógiája III. / szerk. Fodor Richárd, Karainé Gombocz Orsolya, Miklós Ágnes Kata] ; [közread. a] Pázmány Péter Katolikus Egyetem. - Budapest : PPKE, 2021. - 101-108. p.
Horváth Katalin:
Tananyagfejlesztési innováció : Terepgyakorlati praktikum az Őrségi Nemzeti Park értékeinek vizsgálatához
In:
Pedagógiai változások, a változás pedagógiája III. / szerk. Fodor Richárd, Karainé Gombocz Orsolya, Miklós Ágnes Kata] ; [közread. a] Pázmány Péter Katolikus Egyetem. - Budapest : PPKE, 2021. - 145-154. p.
Hanák Zsuzsanna - Taskó Tünde:
A pedagógiai munka módszertani gazdagítása
In:
Pedagógiai változások, a változás pedagógiája III. / szerk. Fodor Richárd, Karainé Gombocz Orsolya, Miklós Ágnes Kata] ; [közread. a] Pázmány Péter Katolikus Egyetem. - Budapest : PPKE, 2021. - 235-244. p.
Juhász Zoltán András:
A XVIII. Országos Honismereti Kiadványszerkesztői Konferencia : a Z és Alfa generációknak szóló honismereti-helytörténeti kiadványok Budapest, 2021. november 19-21.
In: Honismeret
50. 1. 2022. - 114-118. p.
Árkovits Amaryl:
A "túl jó" szülő
In: Mindennapi pszichológia
1. 2022. - 8-11. p.
Zákányi Lili:
Elkerülhetetlen újragondolni a család fogalmát
In: Mindennapi pszichológia
1. 2022. - 22-27. p.
Kovács Kornélia:
A csillámpónin túl : Dübörög a dackorszak
[Budapest] : Aposztróf,
cop. 2021
Wágner-Zima Zita:
Neveljünk olvasókat! : az olvasóvá nevelés lehetőségei
In: Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés
4. 3-4. 2021. - 46-64. p.
Pignitzkyné Lugos Ilona - Paic Róbert - Ombodi Gergő:
Az aktív iskola koncepciójának megvalósulása a gyakorlatban : A Klaszter iskolafejlesztő pilot program módszere és eredményei
Budapest : MDSZ,
2021
Molnár István Gábor:
Bogdán Péter könyvéről
In: Taní-tani
9. 2022.
URL:
http://www.tani-tani.info/bogdan_peter_konyverol
Berger-Jones, Annamaria:
What is (not)known about the human principle in conductive education? : an inquiry
In: Tudomány és Hivatás
2. 2021. - 45-59. p.
URL:
https://semmelweis.hu/pak/files/2022/01/Tudomany-es-Hivatas_2021_2.pdf#page=45
Naszályné Lábas Adél:
A kollégiumi életvitel program
In: Tudomány és Hivatás
2. 2021. - 97-105. p.
URL:
https://semmelweis.hu/pak/files/2022/01/Tudomany-es-Hivatas_2021_2.pdf#page=97
3. Oktatás, tanulás, pályaválasztás
Keresd meg! Folytasd! : 5 éves kortól
Budapest : Babilon,
2021
Képek, hangok, szavak : 5 éves kortól
Budapest : Babilon,
2021
Vásárolni jó! : 5 éves kortól
Budapest : Babilon,
2021
Fischer, Doris:
Csuri az óvodában : 3 éves kortól
Budapest : Babilon,
2020
Lőrincz Julianna:
Tankönyvkutató munka a Variológiai Kutatócsoportban
In:
Tankönyvkutatás, fordított tankönyvek, kétnyelvűség : A Variológiai Kutatócsoport 9. nemzetközi tankönyvkutató szimpóziumának tanulmányai / szerk. Istók Béla [et al.] ; [közread. a] Selye János Egyetem Tanárképző Kara. - Komárom : Selye János Egyetem Tanárképző Kar, 2020. - 9-21. p.
Vörös Ottó:
A tankönyvfordítás elméleti kérdéseihez
In:
Tankönyvkutatás, fordított tankönyvek, kétnyelvűség : A Variológiai Kutatócsoport 9. nemzetközi tankönyvkutató szimpóziumának tanulmányai / szerk. Istók Béla [et al.] ; [közread. a] Selye János Egyetem Tanárképző Kara. - Komárom : Selye János Egyetem Tanárképző Kar, 2020. - 23-26. p.
Kurtán Zsuzsa:
Kétnyelvű környezet fordított tankönyveinek értékelése
In:
Tankönyvkutatás, fordított tankönyvek, kétnyelvűség : A Variológiai Kutatócsoport 9. nemzetközi tankönyvkutató szimpóziumának tanulmányai / szerk. Istók Béla [et al.] ; [közread. a] Selye János Egyetem Tanárképző Kara. - Komárom : Selye János Egyetem Tanárképző Kar, 2020. - 27-43. p.
Misad Katalin:
Szlovákól magyarra fordított tankönyvek nyelvi-nyelvhasználati sajátosságai
In:
Tankönyvkutatás, fordított tankönyvek, kétnyelvűség : A Variológiai Kutatócsoport 9. nemzetközi tankönyvkutató szimpóziumának tanulmányai / szerk. Istók Béla [et al.] ; [közread. a] Selye János Egyetem Tanárképző Kara. - Komárom : Selye János Egyetem Tanárképző Kar, 2020. - 45-58. p.
Dančo Jakab Veronika:
A kétnyelvűség aspektusának vizsgálata a középiskolai anyanyelvtankönyvek gyakorlataiban
In:
Tankönyvkutatás, fordított tankönyvek, kétnyelvűség : A Variológiai Kutatócsoport 9. nemzetközi tankönyvkutató szimpóziumának tanulmányai / szerk. Istók Béla [et al.] ; [közread. a] Selye János Egyetem Tanárképző Kara. - Komárom : Selye János Egyetem Tanárképző Kar, 2020. - 59-74. p.
Lőrincz Gábor:
Fordított tankönyvek a kisebbségi iskolai nyelvi tájképben
In:
Tankönyvkutatás, fordított tankönyvek, kétnyelvűség : A Variológiai Kutatócsoport 9. nemzetközi tankönyvkutató szimpóziumának tanulmányai / szerk. Istók Béla [et al.] ; [közread. a] Selye János Egyetem Tanárképző Kara. - Komárom : Selye János Egyetem Tanárképző Kar, 2020. - 75-98. p.
Magyari Sára:
Nyelvi revitalizáció a fakultatív oktatás tükrében
In:
Tankönyvkutatás, fordított tankönyvek, kétnyelvűség : A Variológiai Kutatócsoport 9. nemzetközi tankönyvkutató szimpóziumának tanulmányai / szerk. Istók Béla [et al.] ; [közread. a] Selye János Egyetem Tanárképző Kara. - Komárom : Selye János Egyetem Tanárképző Kar, 2020. - 99-104. p.
Kádár Edit:
Anyanyelvi nevelés kétnyelvűséget kívánó helyzetben : Egy tananyagfejlesztési kísérletről
In:
Tankönyvkutatás, fordított tankönyvek, kétnyelvűség : A Variológiai Kutatócsoport 9. nemzetközi tankönyvkutató szimpóziumának tanulmányai / szerk. Istók Béla [et al.] ; [közread. a] Selye János Egyetem Tanárképző Kara. - Komárom : Selye János Egyetem Tanárképző Kar, 2020. - 129-147. p.
Beregszászi Anikó - Dudics Lakatos Katalin:
Modern danse macabre egy kárpátaljai középiskolai magyarnyelv-tankönyv kapcsán
In:
Tankönyvkutatás, fordított tankönyvek, kétnyelvűség : A Variológiai Kutatócsoport 9. nemzetközi tankönyvkutató szimpóziumának tanulmányai / szerk. Istók Béla [et al.] ; [közread. a] Selye János Egyetem Tanárképző Kara. - Komárom : Selye János Egyetem Tanárképző Kar, 2020. - 149-166. p.
Orbán Gyula:
Gondolatok két kárpátaljai 11. osztályos magyarnyelv-tankönyvről
In:
Tankönyvkutatás, fordított tankönyvek, kétnyelvűség : A Variológiai Kutatócsoport 9. nemzetközi tankönyvkutató szimpóziumának tanulmányai / szerk. Istók Béla [et al.] ; [közread. a] Selye János Egyetem Tanárképző Kara. - Komárom : Selye János Egyetem Tanárképző Kar, 2020. - 167-175. p.
Domonkosi Ágnes - Ludányi Zsófia:
Problémaalapú szemlélet az anyanyelvi nevelésben
In:
Tankönyvkutatás, fordított tankönyvek, kétnyelvűség : A Variológiai Kutatócsoport 9. nemzetközi tankönyvkutató szimpóziumának tanulmányai / szerk. Istók Béla [et al.] ; [közread. a] Selye János Egyetem Tanárképző Kara. - Komárom : Selye János Egyetem Tanárképző Kar, 2020. - 177-192. p.
Homoki Erika:
A környezetismeret tantárgy a NAT 2020 alapján, elvesztegetett évek
In:
Pedagógiai változások, a változás pedagógiája III. / szerk. Fodor Richárd, Karainé Gombocz Orsolya, Miklós Ágnes Kata] ; [közread. a] Pázmány Péter Katolikus Egyetem. - Budapest : PPKE, 2021. - 137-144. p.
Horváth Katalin:
Tananyagfejlesztési innováció : Terepgyakorlati praktikum az Őrségi Nemzeti Park értékeinek vizsgálatához
In:
Pedagógiai változások, a változás pedagógiája III. / szerk. Fodor Richárd, Karainé Gombocz Orsolya, Miklós Ágnes Kata] ; [közread. a] Pázmány Péter Katolikus Egyetem. - Budapest : PPKE, 2021. - 145-154. p.
Ludányi Lajos:
A kémia oktathatóságáról az atomfogalom ürügyén
In:
Pedagógiai változások, a változás pedagógiája III. / szerk. Fodor Richárd, Karainé Gombocz Orsolya, Miklós Ágnes Kata] ; [közread. a] Pázmány Péter Katolikus Egyetem. - Budapest : PPKE, 2021. - 155-165. p.
Sütő Noémi - Angyal Zsuzsanna:
Alternatív pedagógiai módszerek a megújuló energia témakörének oktatásában
In:
Pedagógiai változások, a változás pedagógiája III. / szerk. Fodor Richárd, Karainé Gombocz Orsolya, Miklós Ágnes Kata] ; [közread. a] Pázmány Péter Katolikus Egyetem. - Budapest : PPKE, 2021. - 167-176. p.
Nagy Tibor:
Didaktikai trendek a történelemtankönyveken keresztül : Hogyan és mi változott száz év alatt a történelemtankönyvekben?
In:
Pedagógiai változások, a változás pedagógiája III. / szerk. Fodor Richárd, Karainé Gombocz Orsolya, Miklós Ágnes Kata] ; [közread. a] Pázmány Péter Katolikus Egyetem. - Budapest : PPKE, 2021. - 189-195. p.
Remeczki Imre:
Hogyan (ne) tanítsunk történelmet!
In:
Pedagógiai változások, a változás pedagógiája III. / szerk. Fodor Richárd, Karainé Gombocz Orsolya, Miklós Ágnes Kata] ; [közread. a] Pázmány Péter Katolikus Egyetem. - Budapest : PPKE, 2021. - 197-204. p.
Tóth Judit:
Érték vagy mérték? : A középszintű történelem írásbeli érettségi 2005 és 2019 közötti egyszerű, rövid választ igénylő feladatainak áttekintése a kompetencia típusú feladatok tükrében
In:
Pedagógiai változások, a változás pedagógiája III. / szerk. Fodor Richárd, Karainé Gombocz Orsolya, Miklós Ágnes Kata] ; [közread. a] Pázmány Péter Katolikus Egyetem. - Budapest : PPKE, 2021. - 217-224. p.
Hanák Zsuzsanna - Taskó Tünde:
A pedagógiai munka módszertani gazdagítása
In:
Pedagógiai változások, a változás pedagógiája III. / szerk. Fodor Richárd, Karainé Gombocz Orsolya, Miklós Ágnes Kata] ; [közread. a] Pázmány Péter Katolikus Egyetem. - Budapest : PPKE, 2021. - 235-244. p.
Hollósi Hajnalka - Dobróné Tóth Márta:
Jó gyakorlatok az osztályteremben, avagy
In:
Pedagógiai változások, a változás pedagógiája III. / szerk. Fodor Richárd, Karainé Gombocz Orsolya, Miklós Ágnes Kata] ; [közread. a] Pázmány Péter Katolikus Egyetem. - Budapest : PPKE, 2021. - 245-254. p.
Juhász Márta:
A modern zene motivációs szerepe a német és más idegen nyelvek oktatásában
In:
Pedagógiai változások, a változás pedagógiája III. / szerk. Fodor Richárd, Karainé Gombocz Orsolya, Miklós Ágnes Kata] ; [közread. a] Pázmány Péter Katolikus Egyetem. - Budapest : PPKE, 2021. - 265-273. p.
Linkai Virág:
Hogyan segíthetjük a diákok tanulásra való alkalmasságát? : Néhány gyakorlati ötlet a tanulástámogatáshoz
In:
Pedagógiai változások, a változás pedagógiája III. / szerk. Fodor Richárd, Karainé Gombocz Orsolya, Miklós Ágnes Kata] ; [közread. a] Pázmány Péter Katolikus Egyetem. - Budapest : PPKE, 2021. - 275-282. p.
Baksa Brigitta:
A hon- és népismeret tantárgy az új "Nemzeti alaptanterv"-ben
In: Honismeret
50. 1. 2022. - 18-19. p.
Szabó Éva:
Mit bizonyít a bizonyítvány?
In: Mindennapi pszichológia
1. 2022. - 68-70. p.
Szakképzési munkaszerződéssel a duális képzésben
[Szekszárd] : Tolna Megyei Kereskedelmi és Iparkamara,
2021
Láng Eszter:
Beás nyelvi játékok : [Oktatási segédanyag a beás nyelv tanításához]
Pécs : PTE,
2021
Nagy Lajos, Cs.:
J vagy ly? : Munkafüzet a j hang kétféle jelölésének gyakorlásához
Budapest : Tinta Kvk.,
2021
Kutatások és látásmódok a Nyíregyházi Egyetemen
Nyíregyháza : Nyíregyházi Egyetem,
2021
Gasparicsné Kovács Erzsébet:
Fekete István munkássága, művei az alsó tagozatos anyanyelvi és irodalmi nevelésben
In: Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés
4. 3-4. 2021. - 5-25. p.
Czeglédi Ildikó:
Arany János Toldija a 6. osztályban
In: Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés
4. 3-4. 2021. - 79-91. p.
Kormányos Katona Gyöngyi:
A betűrend szabályai az általános iskola 5. osztályosai számára
In: Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés
4. 3-4. 2021. - 92-101. p.
Ferenczi Kincső-Aneliße:
Digitális fuldoklók : mi a helyzet a digitális írástudással Erdélyben?
In: Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés
4. 3-4. 2021. - 103-117. p.
Pignitzkyné Lugos Ilona - Paic Róbert - Ombodi Gergő:
Az aktív iskola koncepciójának megvalósulása a gyakorlatban : A Klaszter iskolafejlesztő pilot program módszere és eredményei
Budapest : MDSZ,
2021
Hatvani Istvánné:
Szőcs Judit: Eszményért, hitért, életért. Exit Kiadó, Kolozsvár, 2020 : [könyvismertetés]
In: Taní-tani
7. 2022.
URL:
http://www.tani-tani.info/szocs_judit_eszmenyert_hitert_eletert
Smuta Attila:
Hiány és teljesség : A fejlesztőpedagógia lehetőségei egy zenész látószögéből
In:
Kézenfogva a hídon : Magyar szerzők alkotásai Minamizuka Shingo születésnapjára / [szerk. Kriston-Vízi József] ; [ford. Czikkely Zsuzsa et al.]. - [Kecskemét] : [Kecskemét-Aomori Magyar-Japán Baráti Kör], [2022]. - 117-127. p.
Szabó Károly - Bozsik Katalin - Varga András:
1956 : Tankönyv - történelem - valóság
In:
Kézenfogva a hídon : Magyar szerzők alkotásai Minamizuka Shingo születésnapjára / [szerk. Kriston-Vízi József] ; [ford. Czikkely Zsuzsa et al.]. - [Kecskemét] : [Kecskemét-Aomori Magyar-Japán Baráti Kör], [2022]. - 137-149. p.
Megújuló nyelvi mérések digitális területen
Budapest : OH,
2021
Szontagh Pál:
Pedagógusjelöltek hivatás- és pályamotivációja, kutatás a képzés különböző állomásain
In: Pedagógusképzés
3-4. 2020. - 29-57. p.
URL:
http://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/2243/3155
Nagy Emese, K.:
A Komplex Instrukciós Program mint iskolai innováció
In: Pedagógusképzés
3-4. 2020. - 92-98. p.
URL:
http://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/2532/3160
Vissi Tímea - Feketéné Szabó Éva:
Tanuláshoz szükséges alapkészségek mérése DIFER programcsomaggal cerebrális parézissel élő gyermekek körében iskolába lépéskor
In: Tudomány és Hivatás
2. 2021. - 79-82. p.
URL:
https://semmelweis.hu/pak/files/2022/01/Tudomany-es-Hivatas_2021_2.pdf#page=79
4. NeveléstörténetSztanáné Babics Edit:
Múlt és jövő : Az iskolatörténeti múzeum jelentősége a pedagógushallgatók hivatástudatának erősítésében
In:
Pedagógiai változások, a változás pedagógiája III. / szerk. Fodor Richárd, Karainé Gombocz Orsolya, Miklós Ágnes Kata] ; [közread. a] Pázmány Péter Katolikus Egyetem. - Budapest : PPKE, 2021. - 205-216. p.
Pál László György:
Hajdani tanyai iskolák Makó határában
In: Honismeret
50. 1. 2022. - 20-22. p.
Barha Lászlóné Borsó Katalin:
Emlékezés Lovászpatona egykori iskolájára
In: Honismeret
50. 1. 2022. - 23-25. p.
Oly korban éltem én... : Diákévek - iskolai emlékek a gyöngyöshalászi általános iskola 60 évéből, 1959-2019
Gyöngyöshalász : Önkormányzat,
2021
25 éves a dunaújvárosi Nyugdíjas Pedagógusok Klubja, II. kötet : 2011-2021
Dunaújváros : Nyugdíjas Pedagógusok Klubja,
2021
Comenius és a tudás
Sárospatak : M. Comenius Társ.,
2021
Bartos Nándor:
Közoktatás
In:
Adatok Jászladány történetéből / Bartos Nándor ; [... szerk. ifj. Bartos Nándor] ; [az illusztrációkat ... kész. Bartos Kinga]. - Jászberény : Bartos Kinga, 2021. - 96-104. p.
Bartos Nándor:
A jászladányi városi (központi) általános iskola története
In:
Adatok Jászladány történetéből / Bartos Nándor ; [... szerk. ifj. Bartos Nándor] ; [az illusztrációkat ... kész. Bartos Kinga]. - Jászberény : Bartos Kinga, 2021. - 96-104. p.
Molnár Judit - Steierlein István:
50 éves a Radnóti Iskola
Balatonfüred : Balatonfüred Városért Közalapítvány,
2021
Molnár Béla:
A biológia-kémia tagozatos képzés története a soproni Berzsenyi Dániel Gimnáziumban, 1963-1982 : Visszaemlékezés
[S.l.] : [Molnár Béla],
[2021]
Novák István:
Hatvan év a katedrán
In: Taní-tani
8. 2022.
URL:
http://www.tani-tani.info/hatvan_ev_a_katedran
Frank Tamás:
Tanítóság sajtóreprezentációja a kurrens politikai lapokban (1926)
In: Tudomány és Hivatás
2. 2021. - 20-44. p.
URL:
https://semmelweis.hu/pak/files/2022/01/Tudomany-es-Hivatas_2021_2.pdf#page=20
Kopházi-Molnár Erzsébet:
Az örök túlélők : a didaktikus mesék Gondolatok a Lamb testvérek Shakespeare-meséi kapcsán
In: Anyanyelvi Kultúraközvetítés
4. 2. 2021. - 3-13. p.
URL:
https://journal.uni-mate.hu/index.php/akk/article/view/2634/3288
Kiss Márton:
II. Rákóczi Ferenc évfordulóinak iskolai ünnepnapjai a két világháború között (1926-1938)
In: Valóság
65. 3. 2022. - 67-76. p.
5. Pedagógus, pedagógusképzésDráviczki Sándor:
Magyar nyelv és irodalom tantárgy oktatása az északkelet-magyarországi tanítóképzőkben 1914-1945 között
In:
Pedagógiai változások, a változás pedagógiája III. / szerk. Fodor Richárd, Karainé Gombocz Orsolya, Miklós Ágnes Kata] ; [közread. a] Pázmány Péter Katolikus Egyetem. - Budapest : PPKE, 2021. - 179-187. p.
Román Panni:
A Román Panni
Budapest : Dobos E.,
2021
Dér Zoltán:
Maxium maximum : Dér Zoltán visszaemlékezései
Sopron : Sopron Anno Egyes.,
2021
Braun Pál:
Megértéssel jót s jól
In: Evangélikus Élet
87. 7-8. 2022. - 16. p.
Hatvani Istvánné:
Szőcs Judit: Eszményért, hitért, életért. Exit Kiadó, Kolozsvár, 2020 : [könyvismertetés]
In: Taní-tani
7. 2022.
URL:
http://www.tani-tani.info/szocs_judit_eszmenyert_hitert_eletert
Novák István:
Hatvan év a katedrán
In: Taní-tani
8. 2022.
URL:
http://www.tani-tani.info/hatvan_ev_a_katedran
Patonay Anita:
Rudolfné Galamb Éva ’85
In: Taní-tani
10. 2022.
URL:
http://www.tani-tani.info/rudolfne_galamb_eva_85
Szilárd Sáringer Zsuzsanna - Pázmándi Eszter - Balogh Anna:
Prevenciós kisokos konduktoroknak és hallgatóknak
[Budapest] : Habitus,
2021 : [SE Pető A. Kar]
Bordás Andrea:
A reziliencia vizsgálata pedagógusok körében és a pedagógusképzésben
In: Pedagógusképzés
3-4. 2020. - 5-28. p.
URL:
http://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/2403/3154
Ugrai János:
Utak, kereszteződések, csomópontok
In: Pedagógusképzés
3-4. 2020. - 69-75. p.
URL:
http://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/2406/3156
Szabolcs Éva:
Úgy éreztem, annyi tudás vesz engem körül, hogy azt muszáj megosztanom valakivel : interjú Szabolcs Éva professzor emeritával
In: Pedagógusképzés
3-4. 2020. - 77-88. p.
URL:
http://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/2981/3158
Kerekes Rita:
A tanárképzés tanterveinek érzékenysége
In: Pedagógusképzés
3-4. 2020. - 100-109. p.
URL:
http://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/1596/3161
Frank Tamás:
Tanítóság sajtóreprezentációja a kurrens politikai lapokban (1926)
In: Tudomány és Hivatás
2. 2021. - 20-44. p.
URL:
https://semmelweis.hu/pak/files/2022/01/Tudomany-es-Hivatas_2021_2.pdf#page=20
Sipeki Irén - Túri Ibolya - Vissi Tímea:
Nehézségek és támogató tényezők a pandémia harmadik hullámában a SE PAK hallgatói körében
In: Tudomány és Hivatás
2. 2021. - 60-75. p.
URL:
https://semmelweis.hu/pak/files/2022/01/Tudomany-es-Hivatas_2021_2.pdf#page=60
Héviziné Molnár Csilla:
Mentorálás, pedagógus életpályamodell a Semmelweis Egyetem Pető András Gyakorló Általános Iskolájában
In: Tudomány és Hivatás
2. 2021. - 90-96. p.
URL:
https://semmelweis.hu/pak/files/2022/01/Tudomany-es-Hivatas_2021_2.pdf#page=70
6. Gyógypedagógia, SNIBatliner, Gisela:
Hallássérült gyermekek játékos fejlesztése : Szülőknek szóló könyv a hallás és a beszéd korai elsajátításáról
Budapest : ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar,
2021
Bartha Csilla - Tóth Etelka:
Kétnyelvű tudásépítés : A nyelvesély online multimodális szótár fejlesztési munkálatai
In:
Tankönyvkutatás, fordított tankönyvek, kétnyelvűség : A Variológiai Kutatócsoport 9. nemzetközi tankönyvkutató szimpóziumának tanulmányai / szerk. Istók Béla [et al.] ; [közread. a] Selye János Egyetem Tanárképző Kara. - Komárom : Selye János Egyetem Tanárképző Kar, 2020. - 105-128. p.
Pajor Emese - Kiss Erika:
Változások a látássérültek pedagógiájában : A 0-14 éves látássérült gyermekek
In:
Pedagógiai változások, a változás pedagógiája III. / szerk. Fodor Richárd, Karainé Gombocz Orsolya, Miklós Ágnes Kata] ; [közread. a] Pázmány Péter Katolikus Egyetem. - Budapest : PPKE, 2021. - 283-289. p.
Smuta Attila:
Hiány és teljesség : A fejlesztőpedagógia lehetőségei egy zenész látószögéből
In:
Kézenfogva a hídon : Magyar szerzők alkotásai Minamizuka Shingo születésnapjára / [szerk. Kriston-Vízi József] ; [ford. Czikkely Zsuzsa et al.]. - [Kecskemét] : [Kecskemét-Aomori Magyar-Japán Baráti Kör], [2022]. - 117-127. p.
Nagyné Dézsi Erika:
Wenn Lawson (2018): A szenvedélyes elme. Hogyan tanulnak az autisták? Budapest: Geobook Hungary Kiadó : [könyvismertetés]
In: Pedagógusképzés
3-4. 2020. - 110-117. p.
URL:
http://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/2294/3162
Berger-Jones, Annamaria:
What is (not)known about the human principle in conductive education? : an inquiry
In: Tudomány és Hivatás
2. 2021. - 45-59. p.
URL:
https://semmelweis.hu/pak/files/2022/01/Tudomany-es-Hivatas_2021_2.pdf#page=45
Vissi Tímea - Feketéné Szabó Éva:
Tanuláshoz szükséges alapkészségek mérése DIFER programcsomaggal cerebrális parézissel élő gyermekek körében iskolába lépéskor
In: Tudomány és Hivatás
2. 2021. - 79-82. p.
URL:
https://semmelweis.hu/pak/files/2022/01/Tudomany-es-Hivatas_2021_2.pdf#page=79
Naszályné Lábas Adél:
A kollégiumi életvitel program
In: Tudomány és Hivatás
2. 2021. - 97-105. p.
URL:
https://semmelweis.hu/pak/files/2022/01/Tudomany-es-Hivatas_2021_2.pdf#page=97
Varczába Katalin:
Boccia a Semmelweis Egyetem Pető András Konduktív Gyakorló Általános Iskola és Kollégiumában
In: Tudomány és Hivatás
2. 2021. - 106-110. p.
URL:
https://semmelweis.hu/pak/files/2022/01/Tudomany-es-Hivatas_2021_2.pdf#page=106
7. Pszichológia
Keresd meg! Folytasd! : 5 éves kortól
Budapest : Babilon,
2021
Fischer, Doris:
Csuri az óvodában : 3 éves kortól
Budapest : Babilon,
2020
Pesti János:
A hosszú távú memória (HTM) működéséről
In:
Tankönyvkutatás, fordított tankönyvek, kétnyelvűség : A Variológiai Kutatócsoport 9. nemzetközi tankönyvkutató szimpóziumának tanulmányai / szerk. Istók Béla [et al.] ; [közread. a] Selye János Egyetem Tanárképző Kara. - Komárom : Selye János Egyetem Tanárképző Kar, 2020. - 257-262. p.
Horváth Mariann:
Gyerek-játsz-ma
In:
Pedagógiai változások, a változás pedagógiája III. / szerk. Fodor Richárd, Karainé Gombocz Orsolya, Miklós Ágnes Kata] ; [közread. a] Pázmány Péter Katolikus Egyetem. - Budapest : PPKE, 2021. - 255-263. p.
Kollárovics Nóra:
Nehéz úton az önazonosság felé : tudnivalók a nemiszerep- diszfóriáról
In: Mindennapi pszichológia
1. 2022. - 52-56. p.
Szabó Éva:
Mit bizonyít a bizonyítvány?
In: Mindennapi pszichológia
1. 2022. - 68-70. p.
"A játék királyi út" : A Kiss Áron Magyar Játék Társaság 25+2 éve : Konferencia, 2014. március 21-22
Budapest : Kiss Áron Magyar Játék Társaság,
2021
Epstein, David:
Sokoldalúság : Miért tarolnak a generalisták specializált világunkban?
Budapest : HVG Kv.,
2021
Bagdy Emőke:
Pszichológiai rejtelmek a művészetekben és az életünkben
[Debrecen] : Sapere Aude K.,
cop. 2021 : Főnix Média Ny.
Adrigán Erzsébet:
Ketten két helyen - gyerekterápua online
In: Serdülő- és gyermek pszichoterápia
14. 2. 2021. - 5-17. p.
Kepics Zsanett - Sarkadi Borbála:
Oda vagyok rakva az ágyra, és nézem a plafont : a gyermekterapeuta szerepei és lehetőségei az online terápiás térben
In: Serdülő- és gyermek pszichoterápia
14. 2. 2021. - 18-32. p.
Kopcsó Krisztina - Láng András:
A gyermekkori szorongásos zavarok szülő által vezetett "terápiája" : a Fényapó mesekönyv hatékonyságvizsgáata sötéttől félő gyermeknél
In: Serdülő- és gyermek pszichoterápia
14. 2. 2021. - 33-58. p.
Mailáth Nóra:
A másik gyerek : a szülők megoldatlan problémáinak megjelenése a gyermek tüneteiben és a munkaszövetség kihívásai
In: Serdülő- és gyermek pszichoterápia
14. 2. 2021. - 59-81. p.
Fegert, Jörg M. - Vitiello, Benedetto - Plener, Paul, L. - Clemens, Vera:
A gyermekek és serdülők mentális egészségét érintő kihívások és terhek a COVID19- járványhoz kapcslódóan - Szakirodalmi áttekintés a szükséges klinikai és kutatási irányokról az akut fázis, illetve a normalitáshoz való hosszadalmas visszatérés idején
In: Serdülő- és gyermek pszichoterápia
14. 2. 2021. - 82-110. p.
Ferenczi Kincső-Aneliße:
Digitális fuldoklók : mi a helyzet a digitális írástudással Erdélyben?
In: Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés
4. 3-4. 2021. - 103-117. p.
Bordás Andrea:
A reziliencia vizsgálata pedagógusok körében és a pedagógusképzésben
In: Pedagógusképzés
3-4. 2020. - 5-28. p.
URL:
http://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/2403/3154
Szontagh Pál:
Pedagógusjelöltek hivatás- és pályamotivációja, kutatás a képzés különböző állomásain
In: Pedagógusképzés
3-4. 2020. - 29-57. p.
URL:
http://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/2243/3155
8. Pedagógia, kutatás, általános kérdésekLőrincz Julianna:
Tankönyvkutató munka a Variológiai Kutatócsoportban
In:
Tankönyvkutatás, fordított tankönyvek, kétnyelvűség : A Variológiai Kutatócsoport 9. nemzetközi tankönyvkutató szimpóziumának tanulmányai / szerk. Istók Béla [et al.] ; [közread. a] Selye János Egyetem Tanárképző Kara. - Komárom : Selye János Egyetem Tanárképző Kar, 2020. - 9-21. p.
"A játék királyi út" : A Kiss Áron Magyar Játék Társaság 25+2 éve : Konferencia, 2014. március 21-22
Budapest : Kiss Áron Magyar Játék Társaság,
2021
A Csillagkutyával a változás útján : Esettanulmány az EFOP-5.2.4-17-2017-00008 projektben
Balatonszemes : Latinovics Z. Műv. Ház, Kvt. és Múz.,
2020
Kutatások és látásmódok a Nyíregyházi Egyetemen
Nyíregyháza : Nyíregyházi Egyetem,
2021
Zóka Katalin:
Világteremtés és világmegértés a papírszínház eszközeivel : Papírszínház Szakmai Nap az Apor Vilmos Katolikus Főiskolán 2021. május 14-én
In: Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés
4. 3-4. 2021. - 70-77. p.
Ugrai János:
Utak, kereszteződések, csomópontok
In: Pedagógusképzés
3-4. 2020. - 69-75. p.
URL:
http://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/2406/3156
Szabolcs Éva:
Úgy éreztem, annyi tudás vesz engem körül, hogy azt muszáj megosztanom valakivel : interjú Szabolcs Éva professzor emeritával
In: Pedagógusképzés
3-4. 2020. - 77-88. p.
URL:
http://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/2981/3158
Kollega Tarsoly István:
Pető András szellemi hagyatéka Filozófia című könyve megjelenése kapcsán
In: Tudomány és Hivatás
2. 2021. - 11-19. p.
URL:
https://semmelweis.hu/pak/files/2022/01/Tudomany-es-Hivatas_2021_2.pdf#page=11
Karikó Sándor:
A háború és a nevelés - filozófiai megközelítésben
In: Valóság
65. 3. 2022. - 33-44. p.
Régebbi listák:
11. hét
10. hét
9. hét
8. hét