Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 8. hét)
Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.
1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetek
Huszonegyedik alkalommal adták át a Magyar Kémiaoktatásért díjakat
In: Középiskolai Kémiai Lapok
47. 5. 2020. - 341-344. p.
Perge Éva:
Otthonról haza
In: Taní-tani
68. 2020.
URL:
http://www.tani-tani.info/otthonrol_haza
Petrikné Jánossy Csilla:
Rendszerszemlélet az oktatásban, avagy mit is nyújthat a „mátrix-módszer” a történelem tantárgy oktatása során?
In: Taní-tani
70. 2020.
URL:
http://www.tani-tani.info/rendszerszemlelet_az_oktatasban
Falus Iván:
A tanárképzési reform logikája
In: Taní-tani
71. 2020.
URL:
http://www.tani-tani.info/a_tanarkepzesi_reform_logikaja
Átadták a Szent Margit Gimnázium új tornacsarnokát
In: Új Ember
76. 49. 2020. - 8. p.
URL:
https://ujember.hu/wp-content/uploads/2020/12/201206_hetilap_.pdf
Bércesi Richárd:
A pécsi bányavidék elemi iskoláinak hálózati rendszere 1856 és 1944 között
In: Tudásmenedzsment
21. 1-2 .2020. - 113-130. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3678/3432
Dóri Éva:
A Nyitott ház mozgalom : a közösségi művelődés szemléleti változásainak társadalmi és kultúrpolitikai közege a Kádár - korszakban
In: Tudásmenedzsment
21. 1-2 .2020. - 131-144. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3679/3416
Petróczi Gábor:
Az óvodába járási kötelezettséggel kapcsolatos jogszabályi előírások
In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó
8. 11. 2020. - 13-16. p.
Farkas Ildikó:
Az óvodai döntéshozatal, panaszkezelés, ügyintézés iratok 2020
In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó
8. 11. 2020. - 17-32. p.
Madarász Hedvig:
A köznevelési törvény változásához kapcsolódó rendeletmódosítás főbb elemei
In: Közoktatási és Köznevelési Tanácsadó
10. 11. 2020. - 9-12. p.
Petróczi Gábor:
Jegyzék a nevelési-oktatási intézmények kötelező dokumentumairól
In: Közoktatási és Köznevelési Tanácsadó
10. 11. 2020. - 12-15. p.
Farkas Ildikó:
Fontos miniszteri rendeleti változások 2020 őszén
In: Intézményvezetői Tanácsadó
13. 11. 2020. - 1-9. p.
Trencsényi László:
Lévai - Egy különös történet a bonyolult XX. századból
In: Tudásmenedzsment
21. 1-2 .2020. - 164-169. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3681/3418
Madarász Hedvig:
A köznevelési törvény változásához kapcsolódó rendeletmódosítás főbb elemei
In: Intézményvezetői Tanácsadó
13. 11. 2020. - 9-14. p.
Keszthelyi József:
Új igazgató egy válságban lévő intézményben
In: Intézményvezetői Tanácsadó Szociális Intézményeknek
5. 11. 2020. - 3-9. p.
Kéri Katalin:
Tanítói egyletek a történeti Baranyában
In: Tudásmenedzsment
21. ksz 2020. - 121-126. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3460/3222
Héjj Andreas:
Ha vágytanárainkat választhatnánk : egy empirikus vizsgálat arról, mitől jó egy tanár
In: Tudásmenedzsment
21. ksz 2020. - 127-133. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/issue/view/292/8#page=127
Reisz Terézia:
Hallgatói javaslatok a múzeumpedagógia fejlesztéséről
In: Tudásmenedzsment
21. ksz 2020. - 153-165. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3465/3225
Murin Kata:
A "Jó gyakorlatok" helye a közösségfejlesztésben
In: Tudásmenedzsment
21. ksz 2020. - 265-277. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3475/3235
Szép Zsófia - Vámosi Tamás:
Egy 2007-es forgatókönyv részletei
In: Tudásmenedzsment
20. 2. 2019. - 37-49. p.
URL:
https://btk.pte.hu/sites/btk.pte.hu/files/hfmi/Tudasmenedzsment_XX2_v4.pdf#page=37
Kóródi Kitti - Jagodics Balázs - Szabó Éva:
Az észlelt tanári énhatékonyságot befolyásoló tényezők vizsgálata a kényszerű digitális oktatás időszakában : (1. rész)
In: Iskolakultúra
30. 10. 2020. - 38-52. p.
URL:
http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/33991/33224
Király Zsolt - Szabó Szilvia:
Tudásmenedzsment lehetőségei a felsőoktatásban : az egyetem, mint tanulószervezet
In: Tudásmenedzsment
20. 2. 2019. - 92-99. p.
URL:
https://btk.pte.hu/sites/btk.pte.hu/files/hfmi/Tudasmenedzsment_XX2_v4.pdf#page=92
Cservenka Judit:
Mesevilág Budán
In: Magyaróra
2. 3-4. 2020. - 271-275. p.
Koltai Zsuzsa:
Múzeumpedagógiai tapasztalatok és igények a pécsi óvodás gyermekek szülei körében
In: Tudásmenedzsment
20. 1. 2019. - 14-30. p.
URL:
https://btk.pte.hu/sites/btk.pte.hu/files/hfmi/tudasmenedzsment_xx1szam.pdf#page=14
Reisz Terézia:
A pedagógusjelöltek múzeumpedagógiai tapasztalatai
In: Tudásmenedzsment
20. 1. 2019. - 31-41. p.
URL:
https://btk.pte.hu/sites/btk.pte.hu/files/hfmi/tudasmenedzsment_xx1szam.pdf#page=31
Velkey Gábor:
Az oktatási rendszer hatása az elmeradott vidéki térségekben élő fiatalok iskoláztatási és foglalkoztatási esélyeire
In: Tér és Társadalom
34. 4. 2020. - 122-142. p.
URL:
https://tet.rkk.hu/index.php/TeT/article/view/3304
Biró A. Zoltán - Bodó Julianna:
Iskolai oktatás egy vidéki társadalom szemszögéből
In: Tér és Társadalom
34. 4. 2020. - 143-157. p.
URL:
https://tet.rkk.hu/index.php/TeT/article/view/3307
Hornyán Anna:
Napirenden belül felsorolt és végzett tevékenységek : folyamatos ébredés - délutáni szabad játék - a szabad játék közben történő folyamatos uzsonna - kínált és szabadon választható tevékenységek párhuzamos szervezéssel - készülődés hazamenetelhez : II.
In: Óvodai nevelés
73. 10. 2020. - 12-14. p.
Bihariné Krekó Ilona:
Egészségnevelés az óvodában - kortársoktatással : 2. rész
In: Óvodai nevelés
73. 10. 2020. - 25-29. p.
Farkas Ildikó:
A járványhelyzettel kapcsolatos aktualitások
In: Intézményvezetői Tanácsadó
13. 12. 2020. -1-5. p.
Petróczi Gábor:
Tipikus besorolási problémák és megoldásaik
In: Intézményvezetői Tanácsadó
13. 12. 2020. - 10-17. p.
Farkas Ildikó:
A járványhelyzettel kapcsolatos aktualitások
In: Közoktatási és Köznevelési Tanácsadó
10. 12. 2020. - 1-5. p.
Petróczi Gábor:
Tipikus besorolási problémák és megoldásaik
In: Közoktatási és Köznevelési Tanácsadó
10. 12. 2020. - 10-17. p.
Klész Tibor:
A szakképzési munkaszerződés
In: Közoktatási és Köznevelési Tanácsadó
10. 12. 2020. - 17-23. p.
Polonkai Mária:
Czeizel Endre (1935 – 2015) elnök szerepe a Magyar Tehetséggondozó Társaság építésében
In: Tehetség
28. 3-4. 2020. - 5-6. p.
URL:
http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2020_3-4.pdf#page=5
Farkas György:
Globális lehetőségek, helyi megoldások : (egy komplex tehetséggondozó program anatómiája)
In: Tehetség
28. 3-4. 2020. - 19-20. p.
URL:
http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2020_3-4.pdf#page=19
A Magyar Tehetséggondozó Társaság „Tehetségekért”kitűző és emléklap 2020. évi kitüntetettje: Tóth Ilona
In: Tehetség
28. 3-4. 2020. - 37. p.
URL:
http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2020_3-4.pdf#page=37
Balogh László:
Az elnökség közgyűlési beszámolója a Magyar Tehetséggondozó Társaság 2019. évi munkájáról
In: Tehetség
28. 3-4. 2020. - 39-42. p.
URL:
http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2020_3-4.pdf#page=39
Mikola Edit:
Az erdélyi magyar tannyelvű Waldorf iskolák története megalakulásuk sorrendjében : (2.)
In: Magiszter
18. 2. 2020. - 69-79. p.
URL:
http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter-2020_2_69-79.pdf
Nagy József Tamás:
Katedra mögött Norvégiában : Nagy József Tamás norvégiai nyelvtanárt Ozsváth Judit kérdezte
In: Magiszter
18. 2. 2020. - 86-94. p.
URL:
http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter-2020_2_86-94.pdf
Mihály Réka:
Apáczai-díjas pedagógusaink 2020-ban
In: Magiszter
18. 2. 2020. - 95-124. p.
URL:
http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter-2020_2_95-124.pdf
Kerek László:
A 150 évet megélt iskola : II.
In: Hevesi Műhely
105-106. 2020. - 51-56. p.
Bendó Ferenc:
Befogadásra épülő nevelés a Nagy Zoltán Általános Iskolában
In: Hevesi Műhely
105-106. 2020. - 57-59. p.
Csépe Valéria:
Az online iskolában elfelejthetjük a számonkérés szót
In: Hevesi Műhely
105-106. 2020. - 66-70. p.
Szautnerné Szigeti Gizella:
A hatévesek tankötelezettsége
In: Hevesi Műhely
104. 2019. - 46-48. p.
Kerek László - Szabados Lajos - Molnárné Szabó Márta:
A 150 évet megélt iskola
In: Hevesi Műhely
104. 2019. - 49-53. p.
Czakó Józsefné:
Adalékok a tarnaszentmiklósi iskola történetéhez : II.
In: Hevesi Műhely
104. 2019. - 55-58. p.
Verebélyi Zoltán:
A Hevesei József Tagiskola bemutatása
In: Hevesi Műhely
103. 2019. - 49-52. p.
Szautnerné Szigeti Gizella:
Módosították a köznevelési törvényt
In: Hevesi Műhely
103. 2019. - 63-64. p.
Erdészné Turcsányi Katalin:
A Harmónia Alapfokú Művészeti Iskola tevékenysége
In: Hevesi Műhely
103. 2019. - 65-67. p.
Czakó Józsefné:
Adalékok a tarnaszentmiklósi iskola történetéhez : I.
In: Hevesi Műhely
103. 2019. - 69-72. p.
Bánka-Forgó Judit:
Bemutatkozik az Erki Óvoda
In: Hevesi Műhely
102. 2019. - 33-37. p.
Molnár Judit:
Trianontól a numerus claususig
In: BBC History
10. 10. 2020. - 52-57. p.
Paska Rudolf:
Több mint zsidótörvény
In: BBC History
10. 12. 2020. - 64-65. p.
Innovatív református iskolák
In: Reformátusok Lapja
64. 45. 2020. - 24. p.
Murka István - Molnár Szilvia - Hajdú József:
Kortárs faépítészet : Mesevár Óvoda, Monor
In: Régi-Új Magyar Építőművészet
20. 5. 2020. - 26-28. p.
Kováts-Németh Mária:
A győri közoktatás 1945–1990 között a rendeletek, törvények tükrében
In: Polymatheia
17. 1-2. 2020. - 100-122. p.
URL:
http://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_14.pdf
Éliás János:
A nagykunsági partikulák, mint alsóbb iskolák szerepe a Debreceni Református Kollégium oktatási rendszerében 1750-től 1850-ig
In: Polymatheia
17. 1-2. 2020. - 149-170. p.
URL:
http://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_17.pdf
Mohr Szilárd:
A visszafoglalt Baranyai háromszög főbb oktatási kérdései : fókuszban az oktatásszervezés problémái a mohácsi gimnáziumban
In: Polymatheia
17. 1-2. 2020. - 191-202. p.
URL:
http://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_19.pdf
Rékasi Imréné:
Intézményi projekt a Tarnazsadányi Óvodában
In: Hevesi Műhely
101. 2019. - 29-30. p.
Szautnerné Szigeti Gizella:
Menjen-e idén iskolába a gyerekem?
In: Hevesi Műhely
101. 2019. - 34-35. p.
Pető László:
Az erki Nagy Zoltán Általános Iskola története
In: Hevesi Műhely
101. 2019. - 41-46. p.
Varga Aranka - Trendl Fanni - Vitéz Kitti:
Development of positive psychological capital at a Roma Student College
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
10. 3. 2020. - 263.279. p.
URL:
https://akjournals.com/downloadpdf/journals/063/10/3/article-p263.xml
Lannert Judit - Derényi András:
Internationalization in Hungarian higher education : recent developments and factors of reaching better global visibility
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
10. 4. 2020. - 346-369. p.
URL:
https://akjournals.com/downloadpdf/journals/063/10/4/article-p346.xml
Varró-Horváth Diána:
A korai iskolaelhagyás lélektani háttere : interjú Varró-Horváth Diána gyermek- és ifjúsági mentálhigiénés és klinikai szakpszichológussal
In: Új Köznevelés
76. 9-10. 2020. - 8-11. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/a-korai-iskolaelhagyas-lelektani-hattere
Glowacz Miklósné:
Aki lemarad, az elmarad : mit tesz a kormány a korai iskolaelhagyás ellen?
In: Új Köznevelés
76. 9-10. 2020. - 20-26. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/aki-lemarad-az-kimarad
Langerné Victor Katalin:
Hosszú távú, folyamatos jelenlét : interjú Langerné Victor Katalin társadalmi felzárkózásért felelős helyettes államtitkárral
In: Új Köznevelés
76. 9-10. 2020. - 33-38. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/hosszu-tavu-folyamatos-jelenlet
Nagy Melinda:
Gyakorlati eszközök az iskolai lemorzsolódás csökkentéséhez : bemutatkozik a gyöngyösi Hatáspont Tanoda
In: Új Köznevelés
76. 9-10. 2020. - 39-43. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/gyakorlati-eszkozok-az-iskolai-lemorzsolodas-csokkentesehez
EMMI: új munkarend a köznevelési és szakképzési intézményekben
In: Pedagógusok Lapja
76. 4. 2020. - 4. p.
URL:
https://pedagogusok.hu/hirek/portfolio/pl-2020-04/
:
Karanténélet egy lakásotthonban
In: Pedagógusok Lapja
76. 5. 2020. - 6-7. p.
URL:
https://pedagogusok.hu/hirek/portfolio/pl-2020-05/
Vonják vissza a szakképzési törvényt és a végrehajtási rendeletet!
In: Pedagógusok Lapja
76. 5. 2020. - 12-14. p.
URL:
https://pedagogusok.hu/hirek/portfolio/pl-2020-05/
Cultural learning at the eastern border : Cultural education charasteristics of Hungary, Transylvania, Upper Hungary and Subcarpathia
Debrecen : KultúrÁsz Public Benefit Assoc.,
2019
A katolikus kultúra, a család és a nevelés szolgálatában
In: Új Ember
77. 5. 2021. - 1-2. p.
URL:
https://ujember.hu/wp-content/uploads/2021/02/210131_hetilap_.pdf
Gábor Dénes-díj
Budapest : Novofer Alapítvány,
[2020]
Imre Anna:
A közoktatás az indikátorok tükrében
In: Új Pedagógiai Szemle
70. 9-10. 2020. - 124-129. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00230/pdf/EPA00035_upsz_2020_09-10_124-129.pdf
Szabó János:
„Legyek újra a pusztán Veled”
In: Új Pedagógiai Szemle
70. 9-10. 2020. - 139-143. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00230/pdf/EPA00035_upsz_2020_09-10_139-143.pdf
Visszatekintő 1960-2020 : Göböljárástól napjainkig - a besnyői iskola első 60 éve
Besnyő : [közread. az Arany jános Általános Iskola],
2020
Vámossy Erzsébet:
Kukucskáló: suliváró honlap készült a leendő elsősöknek : az újpesti Szent János apostol iskola újítása a Covid idején
In: Új Ember
77. 6. 2021. - 11. p.
URL:
https://ujember.hu/wp-content/uploads/2021/02/210207_hetilap_.pdf
Farkas Ildikó:
Az óvodai nevelést érintő járványügyi rendelkezések 2020. december
In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó
8. 12. 2020. - 2-7. p.
Nagy Erzsébet:
A pedagógusokra vonatkozó járványügyi intézkedések a koronavírus-járvány második hullámában
In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó
8. 12. 2020. - 10-18. p.
Farkas Ildikó:
Az óvoda gyermekvédelmi feladatainak aktuális kérdései
In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó
8. 12. 2020. - 19-35. p.
Fókuszban a tudásmegosztás : új szakmai hálózatok segítik az esélyteremtő óvodai módszertan széles körű alkalmazását
In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó
8. 12. 2020. - 46-48. p.
Farkas Ildikó:
Iskolai járványügyi intézkedések
In: Közoktatási és Köznevelési Tanácsadó
11. 1. 2021. - 1-6. p.
Farkas Ildikó:
Az óvodákat is érintő járványügyi intézkedések
In: Közoktatási és Köznevelési Tanácsadó
11. 1. 2021. - 7-12. p.
Petróczi Gábor:
Készüljünk föl időben az ellenőrzésre!
In: Közoktatási és Köznevelési Tanácsadó
11. 1. 2021. - 12-21. p.
2. Nevelés, család, gyermekvédelemTörök Ilona:
Győznie kell a szülőnek?
In: Magyar közoktatás
12. 2020. - 15-17. p.
Petróczi Gábor:
Az óvodába járási kötelezettséggel kapcsolatos jogszabályi előírások
In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó
8. 11. 2020. - 13-16. p.
Bakonyi Anna - Kosztel Krisztina:
Online lehetőségek az óvodában túl a karantén időszakán
In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó
8. 11. 2020. - 33-43. p.
Hornyák-Kövi Franciska:
Kulturális sokszínűség az oktatásban
In: Tudásmenedzsment
21. 1-2 .2020. - 221-228. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3687/3424
Horváth Gábor Barnabás:
Torzuló valóság a virtuális térben : az álhírek és veszélyei
In: Tudásmenedzsment
21. 1-2 .2020. - 260-268. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3690/3427
Klein Ágnes - Szederkényi Éva:
Iskolai ünnepek másként
In: Tudásmenedzsment
21. ksz 2020. - 134-141.p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3462/3223
Murin Kata:
A "Jó gyakorlatok" helye a közösségfejlesztésben
In: Tudásmenedzsment
21. ksz 2020. - 265-277. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3475/3235
Koltai Zsuzsa:
Múzeumpedagógiai tapasztalatok és igények a pécsi óvodás gyermekek szülei körében
In: Tudásmenedzsment
20. 1. 2019. - 14-30. p.
URL:
https://btk.pte.hu/sites/btk.pte.hu/files/hfmi/tudasmenedzsment_xx1szam.pdf#page=14
Kovácsné Farkas Claudia:
Természetre nevelés az Agazzi-óvodában
In: Tudásmenedzsment
20. 1. 2019. - 68-71. p.
URL:
https://btk.pte.hu/sites/btk.pte.hu/files/hfmi/tudasmenedzsment_xx1szam.pdf#page=68
Bencsikné Walter Rita:
A mese, amely áthatja a heti tevékenységeket : 4. rész
In: Óvodai nevelés
73. 10. 2020. - 3-4. p.
Hornyán Anna:
Napirenden belül felsorolt és végzett tevékenységek : folyamatos ébredés - délutáni szabad játék - a szabad játék közben történő folyamatos uzsonna - kínált és szabadon választható tevékenységek párhuzamos szervezéssel - készülődés hazamenetelhez : II.
In: Óvodai nevelés
73. 10. 2020. - 12-14. p.
Szórád Éva:
Észrevétlenül születnek a kis "művészek" Tatabányán
In: Óvodai nevelés
73. 10. 2020. - 14-15. p.
Lelovicsné Tüske Anita:
Innováció az óvodánkban : 1. rész
In: Óvodai nevelés
73. 10. 2020. - 18-21. p.
Szántóné Papp Judit:
"Mindannyian mások vagyunk..." : (3. rész) : a személyes bánásmód fontossága az óvodai nevelés során, avagy a hátrányok csökkentése, minden egyes gyermekben rejlő lehetőségek kibontakozásának elősegítése, különös tekintettel a roma gyermekek esetében
In: Óvodai nevelés
73. 10. 2020. - 23-25. p.
Bihariné Krekó Ilona:
Egészségnevelés az óvodában - kortársoktatással : 2. rész
In: Óvodai nevelés
73. 10. 2020. - 25-29. p.
Markovits Judit:
Fiúból férfivá
In: Óvodai nevelés
73. 10. 2020. - 30-32. p.
Dominkó István:
A gyermek- és egyénközpontú zenei nevelés feltételei
In: Parlando
6. 2020. - 1-6. p.
URL:
http://www.parlando.hu/2020/2020-6/Dominko_Istvan_gyermekkozpontu.pdf
Császiné Szoboszlai Ildikó:
Alternatív irányzatok az óvodai zenei nevelésben
In: Parlando
6. 2020. - 1-57. p.
URL:
http://www.parlando.hu/2020/2020-6/Szoboszlai_Ildiko.pdf
Antoci Diana - Mislitchi Valentira - Diacon Maria:
Mentoring valorization in combating violent and aggressive behaviour in preadolescence andadolescence
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
10. 3. 2020. - 189-210. p.
URL:
https://akjournals.com/downloadpdf/journals/063/10/3/article-p189.xml
Kovács-Terge Anita:
Digitális óvodai nevelés – szülői attitűdök
In: Tehetség
28. 3-4. 2020. - 21-22. p.
URL:
http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2020_3-4.pdf#page=21
Wenzler-Cremer, Hildegard:
Coping with diversity : insights into the qualitative evaluation of a mentoring program
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
10. 3. 2020. - 252-262.p.
URL:
https://akjournals.com/downloadpdf/journals/063/10/3/article-p252.xml
Rékasi Imréné:
Az esélyteremtő óvoda nevelési rendszer alkalmazása Tarnazsadányban
In: Hevesi Műhely
103. 2019. - 45-48. p.
Gyombolai Bálint:
Muzsikáló gyermekrádió
In: Magyar Tudomány
181. 12. 2020. - 1715-1717. p.
URL:
https://mersz.hu/?xmlazonosito=matud202012_f52144#matud202012_f52144
Illés Nóra:
Készíts lapbookot! : módszertani innováció a kreatív tanulásban
In: Módszertani Közlemények
60. 4. 2020. - 23-34. p.
Krakker Anna:
Egy környezeti oktatócsomag hatásának vizsgálata kisiskolás korban
In: Módszertani Közlemények
60. 4. 2020. - 35-46. p.
Borbély Ildikó:
Kutatási design : egy 9 hetes mindfulness alapú stresszredukciós program hatásának vizsgálata iskolai környezetben
In: Módszertani Közlemények
60. 4. 2020. - 66-73. p.
Bognárné Kocsis Judit:
A valdens nők és a valdens család a középkorban
In: Polymatheia
17. 1-2. 2020. - 86-99. p.
URL:
http://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_13.pdf
Rékasi Imréné:
Intézményi projekt a Tarnazsadányi Óvodában
In: Hevesi Műhely
101. 2019. - 29-30. p.
Kerek László:
Mire jó az iskola?
In: Hevesi Műhely
101. 2019. - 31-32. p.
Kaposi József:
Current issues concerning education for democracy in Hungary
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
10. 3. 2020. - 280-295. p.
URL:
https://akjournals.com/downloadpdf/journals/063/10/3/article-p280.xml
Varró-Horváth Diána:
A korai iskolaelhagyás lélektani háttere : interjú Varró-Horváth Diána gyermek- és ifjúsági mentálhigiénés és klinikai szakpszichológussal
In: Új Köznevelés
76. 9-10. 2020. - 8-11. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/a-korai-iskolaelhagyas-lelektani-hattere
Németh Gábor:
Az Anthropolis Egyesület workshopja a P4C módszerről
In: Új Köznevelés
76. 9-10. 2020. - 27. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/az-anthropolis-egyesulet-workshopja-a-p4c-modszerrol
-
-
Deliága Éva:
A szemnek láthatatlan : Mi állhat a gyerek viselkedése, tünete hátterében?
Budapest : Kulcslyuk K.,
2020
Lukács Liza:
Hogyan szeretsz? : Kötődési sebeink gyógyítása
Budapest : Kulcslyuk K.,
2020
Snyder, Rachel Louise:
Láthatatlan sérülések : Amit nem tudunk a családon belüli erőszakról, az megölhet bennünket
[Budapest] : Hórusz Kvk.,
cop. 2020
Bagdy Emőke:
A személyiség titkai : Család, nevelés, önértékelés
[Budapest] : Kulcslyuk K.,
cop. 2020
Tóthné Vojtkó Veronika:
A konstruktivista tanuláselmélet megjelenése az olimpiai nevelés elméletében és a nemzetközi olimpiai nevelési programokban
In: Új Pedagógiai Szemle
70. 9-10. 2020. - 34-52. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00230/pdf/EPA00035_upsz_2020_09-10_034-052.pdf
Sütő László - Homoki Erika - Nagy Roland:
Fények és árnyak – Fényszennyezéssel és érzék-szervekkel kapcsolatos terepi ismeretterjesztés tervezete egy esti túrán
In: Új Pedagógiai Szemle
70. 9-10. 2020. - 102-116. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00230/pdf/EPA00035_upsz_2020_09-10_102-116.pdf
Farkas Ildikó:
Az óvoda gyermekvédelmi feladatainak aktuális kérdései
In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó
8. 12. 2020. - 19-35. p.
Fókuszban a tudásmegosztás : új szakmai hálózatok segítik az esélyteremtő óvodai módszertan széles körű alkalmazását
In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó
8. 12. 2020. - 46-48. p.
Baranyai Béla:
Beszéljünk róla! : könyvet adtunk ki a felelős szexuális nevelésről
In: Új Ember
77. 6. 2021. - 12. p.
URL:
https://ujember.hu/wp-content/uploads/2021/02/210207_hetilap_.pdf
Farkas Ildikó:
Csak az iskola közlésére nem alapítható az iskoláztatási támogatás szüneteltetése!
In: Intézményvezetői Tanácsadó Szociális Intézményeknek
5. 12. 2020. - 6-10. p.
Szűcs Viktória:
Kisgyermekkori (0-6 év) inklúzió és a gyermekeket ellátó személyzet szakmai támogatása (folyamatos képzés)
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
5. 12. 2020. - 22-23. p.
Gállné Gróh Ilona:
Ringató - zöld könyv : ölbéli játékok, mondókák, hangutánzók, dalok
[Szekszárd] : [Ringató Kult. Kft.],
2020
3. Oktatás, tanulás, pályaválasztásBede Laura:
Földmentő csapatmunka bölcs diákokkal
In: Magyar közoktatás
12. 2020. - 5. p.
Bede Laura:
Munkafüzetben elevenedik meg a kastélyvilág
In: Magyar közoktatás
12. 2020. - 8. p.
Szatmári Bence:
Gyakorlat teszi a mestert, avagy a szakoktatás nehézségei járványidőben
In: Magyar közoktatás
12. 2020. - 10-11. p.
Bede Laura:
"Nem könnyű virtuálisan diáknak lenni"
In: Magyar közoktatás
12. 2020. - 20-21. p.
Perge Éva:
Otthonról haza
In: Taní-tani
68. 2020.
URL:
http://www.tani-tani.info/otthonrol_haza
Pálné Tótszegi Erzsébet:
Pedagógus vagyok – leszek! : Martin Jánosné interjúja Pálné Tótszegi Erzsébet dunaújvárosi általános iskolai tanárral
In: Taní-tani
69. 2020.
URL:
http://www.tani-tani.info/pedagogus_vagyok_leszek
Petrikné Jánossy Csilla:
Rendszerszemlélet az oktatásban, avagy mit is nyújthat a „mátrix-módszer” a történelem tantárgy oktatása során?
In: Taní-tani
70. 2020.
URL:
http://www.tani-tani.info/rendszerszemlelet_az_oktatasban
Páncsics Edina:
Érintések
In: Taní-tani
1. 2021.
URL:
http://www.tani-tani.info/erintesek
Lázár László - Biró Fanni - Tóth-Szabó Veronika:
Piarista iskolák a távtanulás időszakában : II. : megállapítások a nyitott kérdésekre adott válaszok alapján.
In: Taní-tani
2. 2021.
URL:
http://www.tani-tani.info/piarista_iskolak_a_tavtanulas_idoszakaban_ii
Espasa-Sancho Ramon:
A szeretet az első, a többit meg lehet tanulni : egy katalán iskolaigazgató Esztergomban
In: Új Ember
77. 1. 2021. - 11. p.
URL:
https://ujember.hu/wp-content/uploads/2021/01/210103_hetilap_.pdf
Kendeh-Kirchknopfné Farkis Tímea:
Az olasz nyelvkönyvek elemzése a fordítási feladatok tükrében, történeti kitekintéssel
In: Tudásmenedzsment
21. 1-2 .2020. - 194-209. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3685/3422
Mangné Kardos Zita - Kovács Éva:
A pályaválasztás és a pályaorientáció kihívásai – az önismeret és a motiváció fontossága
In: Tudásmenedzsment
21. 1-2 .2020. - 241-258. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3689/3426
Molnár Ferenc Tamás:
„Nagy Testvér figyel! Szabadulj ki a könyvtárból!” program megvalósulása és eredményei
In: Tudásmenedzsment
21. 1-2 .2020. - 315-327. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3693/3430
Bálint István Ábrahám - Rőmer Viola - Sütő Ramona:
Fekete Csönd : irodalom-népszerűsítő szabadulószoba
In: Tudásmenedzsment
21. 1-2 .2020. - 328-339. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3694/3431
Polónyi István:
Harmadik csapás : a felsőoktatási felvételi ingadozásai – avagy az oktatáspolitika társadalomismeretének hiánya
In: Iskolakultúra
30. 10. 2020. - 25-37. p.
URL:
http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/34009/33223
Koltai Zsuzsa:
Múzeumpedagógia az online térben
In: Tudásmenedzsment
21. ksz 2020. - 142-152. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3463/3224
Grecmanová, Helena - Dopita, Miroslav:
Wandlungen der Andragogik als einer Wissenschaft von der Erziehung an der Palacký Universität in Olomouc
In: Tudásmenedzsment
21. ksz 2020. - 232-240. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3472/3232
Szép Zsófia - Vámosi Tamás:
Egy 2007-es forgatókönyv részletei
In: Tudásmenedzsment
20. 2. 2019. - 37-49. p.
URL:
https://btk.pte.hu/sites/btk.pte.hu/files/hfmi/Tudasmenedzsment_XX2_v4.pdf#page=37
Mangné Kardos Zita:
A felsőoktatási szakképzés nemzetközi aspektusai
In: Tudásmenedzsment
20. 2. 2019. - 74-79. p.
URL:
https://btk.pte.hu/sites/btk.pte.hu/files/hfmi/Tudasmenedzsment_XX2_v4.pdf#page=74
Kóródi Kitti - Jagodics Balázs - Szabó Éva:
Az észlelt tanári énhatékonyságot befolyásoló tényezők vizsgálata a kényszerű digitális oktatás időszakában : (1. rész)
In: Iskolakultúra
30. 10. 2020. - 38-52. p.
URL:
http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/33991/33224
Jakab György:
ISKOLA – járvány idején : 2. rész
In: Iskolakultúra
30. 10. 2020. - 53-64. p.
URL:
http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/34135/33235
Kovácsné Farkas Claudia:
Varázsdoboz : olasz példák a pedagógiai ötletességre
In: Tudásmenedzsment
20. 2. 2019. - 100-104. p.
URL:
https://btk.pte.hu/sites/btk.pte.hu/files/hfmi/Tudasmenedzsment_XX2_v4.pdf#page=100
Blankó Miklós:
"A teljes tudás: adat nélküli." : Weöres Sándor A teljesség felé című kötetének stilisztikai-retorikai elemzése a magyarórán
In: Magyaróra
2. 3-4. 2020. - 200-204. p.
Deák-Takács Szilvia:
Helyek és nem-helyek : Szabó Magda tanítása, helye az irodalomoktatásban
In: Magyaróra
2. 3-4. 2020. - 234-239. p.
Szabó Renáta Krisztina - Fodor Szilvia:
A pszichológiai tőke fogalma, jelentősége és fejlesztési lehetőségei az iskolában
In: Iskolakultúra
30. 10. 2020. - 65-82. p.
URL:
http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/33979/33221
Szederkényi Éva - Farkas Petra - Horváth Dalma - Ignácz Ildikó - Svélecz Eszter - Szászfai Dorina:
Felnőttkori tanulás digitális támogatottsággal : az EPALE elektronikus platform lehetőségei
In: Tudásmenedzsment
20. 2. 2019. - 144-150. p.
URL:
https://btk.pte.hu/sites/btk.pte.hu/files/hfmi/Tudasmenedzsment_XX2_v4.pdf#page=144
Pfeiffer Tamás István:
A gyertyák csonkig égnek feldolgozása magyarórán
In: Magyaróra
2. 3-4. 2020. - 249-252. p.
Blankó Miklós:
Én így tanítom...a késő magyar modern irodalmat
In: Magyaróra
2. 3-4. 2020. - 268-270. p.
Szafner Rózsa:
A felnőttképzés szerepe és gyakorlata Iregszemcse térségében
In: Tudásmenedzsment
20. 2. 2019. - 151-158. p.
URL:
https://btk.pte.hu/sites/btk.pte.hu/files/hfmi/Tudasmenedzsment_XX2_v4.pdf#page=151
Libárdi Péter:
Miért és hogyan olvassunk kortárs regényt a gimnáziumban?
In: Magyaróra
2. 3-4. 2020. - 281-283. p.
Lengyel Emese:
A kodályi zenepedagógia dimenziói
In: Iskolakultúra
30. 10. 2020. - 108-110. p.
URL:
http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/34016/33232
Angler Kinga - Bihari Róbert:
A duális szakképzés kihívásai a szakács szakmában
In: Tudásmenedzsment
20. 2. 2019. - 159-172. p.
URL:
https://btk.pte.hu/sites/btk.pte.hu/files/hfmi/Tudasmenedzsment_XX2_v4.pdf#page=159
Kondor Katalin:
Késő modern regény - posztmodern opera : Estreházy Péter Fuharosok című regénye és Vajda Gergely azonos című operája s középiskolai irodalomoktatásban
In: Magyaróra
2. 3-4. 2020. - 284-288. p.
Tuba Márta:
A tudás analóg, a billentyű digitális
In: Magyaróra
2. 2-3. 2020. - 289-291. p.
Deák Márton:
Több witchert az iskolába
In: Magyaróra
2. 3-4. 2020. - 292-295.p.
Molnár Zsolt:
Trianon A-tól Z-ig - kislexikon nem csak diákoknak
In: Magyaróra
2. 3-4. 2020. - 296-297.p.
Lelovicsné Tüske Anita:
Innováció az óvodánkban : 1. rész
In: Óvodai nevelés
73. 10. 2020. - 18-21. p.
Juhász Erika:
A közművelődési szakma felsőfokú képzésének 65 éve
In: Szín
25. 4. 2020. - 5-12. p.
Márkus Edina - Juhász Erika:
A Nemzeti Művelődési Intézet felsőoktatás-fejlesztő tevékenysége
In: Szín
25. 4. 2020. - 13-17. p.
Dominkó István:
Élményalapú zeneoktatásra törekvés a 21. században
In: Parlando
6. 2020. - 1-9. p.
URL:
http://www.parlando.hu/2020/2020-6/Dominko_Istvan_Elmenyalapu_zeneoktatas.pdf
Antal-Lundström Ilona:
Megújuló ének-zeneórák : (1. rész)
In: Parlando
6. 2020. - 1-22. p.
URL:
http://www.parlando.hu/2020/2020-6/Antal-Lundstrom_Ilona.pdf
Klész Tibor:
A szakképzési munkaszerződés
In: Közoktatási és Köznevelési Tanácsadó
10. 12. 2020. - 17-23. p.
Balogh László:
Dr. Czeizel Endre professzor munkásságának jelentősége a tehetséggondozás tudományos alapozásában
In: Tehetség
28. 3-4. 2020. - 3-4. p.
URL:
http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2020_3-4.pdf#page=3
Polonkai Mária:
Czeizel Endre (1935 – 2015) elnök szerepe a Magyar Tehetséggondozó Társaság építésében
In: Tehetség
28. 3-4. 2020. - 5-6. p.
URL:
http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2020_3-4.pdf#page=5
Farkas György:
Globális lehetőségek, helyi megoldások : (egy komplex tehetséggondozó program anatómiája)
In: Tehetség
28. 3-4. 2020. - 19-20. p.
URL:
http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2020_3-4.pdf#page=19
Csáki Éva - Csáki Katalin:
Történelmi programok a Magyar Tehetséggondozó Társaság nyári táboraiban
In: Tehetség
28. 3-4. 2020. - 23-25. p.
URL:
http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2020_3-4.pdf#page=23
Demarcsek Zsuzsa:
Terne Cserhaja Színkör Biri : több évet átölelő tehetséggondozó program hátrányos helyzetű fiatalokkal
In: Tehetség
28. 3-4. 2020. - 26-29. p.
URL:
http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2020_3-4.pdf#page=26
Tóth Lajos, L.:
A Lions-szekció hátránykompenzációs és tehetségsegítő tevékenysége
In: Tehetség
28. 3-4. 2020. - 30-31. p.
URL:
http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2020_3-4.pdf#page=30
Bajor Péter:
A Nemzeti Tehetség Program helyzete: eredményei, tervei
In: Tehetség
28. 3-4. 2020. - 32-33. p.
URL:
http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2020_3-4.pdf#page=32
Berszán István:
Kanonizáló relevanciarendekről és gyakorlati alternatíváikról
In: Magiszter
18. 2. 2020. - 4-9. p.
URL:
http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter-2020_2_4-9.pdf
Mekis D. János:
Ki szereti Ady Endrét? : a kánon mint lehetőség
In: Magiszter
18. 2. 2020. - 19-27. p.
URL:
http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter-2020_2_19-27.pdf
Farmati Anna:
A kánon pereméről : dekanonizáció és újrakanonizáció, avagy régi szövegek autonóm olvasatban és diakronikus függőségben
In: Magiszter
18. 2. 2020. - 28-34. p.
URL:
http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter-2020_2_28-34.pdf
Szabó Levente, T.:
Klasszikus magyar irodalom az iskolában?
In: Magiszter
18. 2. 2020. - 35-46. p.
URL:
http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter-2020_2_35-46.pdf
Kovács Szilvia:
Készítsünk interaktív leckét egyszerűen! : a LIVRESQ program alkalmazásáról
In: Magiszter
18. 2. 2020. - 54-58. p.
URL:
http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter-2020_2_54-58.pdf
Nemes István:
Az angyali üdvözlet – Mária döntés előtt : (9. osztályos katolikus hittanóra-vázlat)
In: Magiszter
18. 2. 2020. - 59-63. p.
URL:
http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter-2020_2_59-63.pdf
Kovács Szilvia:
Krisztus Király ünnepe : (iskolai katolikus hittanóra online munkarendben)
In: Magiszter
18. 2. 2020. - 64-68. p.
URL:
http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter-2020_2_64-68.pdf
Nagy József Tamás:
Katedra mögött Norvégiában : Nagy József Tamás norvégiai nyelvtanárt Ozsváth Judit kérdezte
In: Magiszter
18. 2. 2020. - 86-94. p.
URL:
http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter-2020_2_86-94.pdf
Fóris-Ferenczi Rita:
Koncepció-javaslat a magyar nyelv és irodalom középiskolai oktatásához
In: Magiszter
18. 2. 2020. - 125-162. P.
URL:
http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter-2020_2_125-162.pdf
Szautnerné Szigeti Gizella:
Tanítás és tanulás : I.
In: Hevesi Műhely
105-106. 2020. - 48-50. p.
Bartis Erika:
A romániai magyar történelemtanárok online tanítással kapcsolatos meglátásai
In: Magiszter
18. 2. 2020. - 163-174. p.
URL:
http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter-2020_2_163-174.pdf
Orsóné Papp Andrea:
Mese, mese, mátka...
In: Hevesi Műhely
105-106. 2020. - 61-65. p.
Csépe Valéria:
Az online iskolában elfelejthetjük a számonkérés szót
In: Hevesi Műhely
105-106. 2020. - 66-70. p.
Dányi Márta:
Fejlesztő innovátori tevékenységem mesterprogramja
In: Hevesi Műhely
104. 2019. - 59-67. p.
Kerek László - Katona Jánosné:
Mire jó az iskola
In: Hevesi Műhely
103. 2019. - 53-54. p.
Fodor Endre:
Útkeresés a szakképzésben (kérdések és válaszok)
In: Hevesi Műhely
103. 2019. - 57-62. p.
Kis Tamás:
Mesterségem címere: "F", mint fizika
In: Hevesi Műhely
103. 2019. - 73-75. p.
Kis Tamás:
VI. Földi János természettudományi verseny
In: Hevesi Műhely
102. 2019. - 16-17. p.
Kerek László:
Mire jó az iskola?
In: Hevesi Műhely
102. 2019. - 39-42. p.
Szautnerné Szigeti Gizella:
Az integrációról
In: Hevesi Műhely
102. 2019. - 51-54. p.
Nagy Sándorné Bede Rozália:
Emlékeim a régi baróti iskoláról
In: Művelődés
73. 11. 2020. - 6-12. p.
Molnár Judit:
Trianontól a numerus claususig
In: BBC History
10. 10. 2020. - 52-57. p.
Paska Rudolf:
Több mint zsidótörvény
In: BBC History
10. 12. 2020. - 64-65. p.
Innovatív református iskolák
In: Reformátusok Lapja
64. 45. 2020. - 24. p.
Nádas Nóra:
A drámapedagógia kapcsolata más tudományokkal
In: Módszertani Közlemények
60. 4. 2020. - 3-22. p.
Illés Nóra:
Készíts lapbookot! : módszertani innováció a kreatív tanulásban
In: Módszertani Közlemények
60. 4. 2020. - 23-34. p.
Krakker Anna:
Egy környezeti oktatócsomag hatásának vizsgálata kisiskolás korban
In: Módszertani Közlemények
60. 4. 2020. - 35-46. p.
Fodor Zoltán Miklós:
A tanári munka eredményességét meghatározó attitűdök, nézetek és tudás hatása és változása a pályakezdő és az újrakezdő pedagógusok körében
In: Módszertani Közlemények
60. 4. 2020. - 47-65. p.
Kováts-Németh Mária:
A győri közoktatás 1945–1990 között a rendeletek, törvények tükrében
In: Polymatheia
17. 1-2. 2020. - 100-122. p.
URL:
http://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_14.pdf
Éliás János:
A nagykunsági partikulák, mint alsóbb iskolák szerepe a Debreceni Református Kollégium oktatási rendszerében 1750-től 1850-ig
In: Polymatheia
17. 1-2. 2020. - 149-170. p.
URL:
http://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_17.pdf
Mohr Szilárd:
A visszafoglalt Baranyai háromszög főbb oktatási kérdései : fókuszban az oktatásszervezés problémái a mohácsi gimnáziumban
In: Polymatheia
17. 1-2. 2020. - 191-202. p.
URL:
http://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_19.pdf
Bardiné Bohács Anikó:
"Új vizeken járok"...
In: Hevesi Műhely
101. 2019. - 36-38. p.
Kaposi József:
Current issues concerning education for democracy in Hungary
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
10. 3. 2020. - 280-295. p.
URL:
https://akjournals.com/downloadpdf/journals/063/10/3/article-p280.xml
Lannert Judit - Derényi András:
Internationalization in Hungarian higher education : recent developments and factors of reaching better global visibility
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
10. 4. 2020. - 346-369. p.
URL:
https://akjournals.com/downloadpdf/journals/063/10/4/article-p346.xml
Tong, Linh:
Higher education internationalization and diplomacy: Successes mixed with challenges : a case study of Hungary’s Stipendium Hungaricum scholarship program
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
10. 4. 2020. - 382-400. p.
URL:
https://akjournals.com/downloadpdf/journals/063/10/4/article-p382.xml
Toroţcoi, Simona:
Bachelor’s and Master’s degrees : one and the samething? A case study of implementing the degree system in Romania
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
10. 4. 2020. - 401-415. p.
URL:
https://akjournals.com/downloadpdf/journals/063/10/4/article-p401.xml
Bernáth Julianna:
Legfőbb szövetségeseink a pedagógusok
In: Új Köznevelés
76. 9-10. 2020. - 3-5. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/legfobb-szovetsegeseink-a-pedagogusok
Kiss Gabriella:
Magyar nyelv és irodalom: A további tanulás alapja : interjú Kiss Gabriella tananyagfejlesztővel
In: Új Köznevelés
76. 9-10. 2020. - 16-18. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/magyar-nyelv-es-irodalom-a-tovabbi-tanulas-alapja
Glowacz Miklósné:
Aki lemarad, az elmarad : mit tesz a kormány a korai iskolaelhagyás ellen?
In: Új Köznevelés
76. 9-10. 2020. - 20-26. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/aki-lemarad-az-kimarad
Németh Gábor:
Az Anthropolis Egyesület workshopja a P4C módszerről
In: Új Köznevelés
76. 9-10. 2020. - 27. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/az-anthropolis-egyesulet-workshopja-a-p4c-modszerrol
Tomasz Gábor:
Húsz éve a középiskolás tehetségekért – az Arany János Programok : interjú Tomasz Gábor oktatáskutatóval
In: Új Köznevelés
76. 9-10. 2020. - 28-31. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/husz-eve-a-kozepiskolas-tehetsegekert-az-arany-janos-programok
Langerné Victor Katalin:
Hosszú távú, folyamatos jelenlét : interjú Langerné Victor Katalin társadalmi felzárkózásért felelős helyettes államtitkárral
In: Új Köznevelés
76. 9-10. 2020. - 33-38. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/hosszu-tavu-folyamatos-jelenlet
Nagy Melinda:
Gyakorlati eszközök az iskolai lemorzsolódás csökkentéséhez : bemutatkozik a gyöngyösi Hatáspont Tanoda
In: Új Köznevelés
76. 9-10. 2020. - 39-43. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/gyakorlati-eszkozok-az-iskolai-lemorzsolodas-csokkentesehez
Érettségi - másképp
In: Pedagógusok Lapja
76. 5. 2020. - 4-5. p.
URL:
https://pedagogusok.hu/hirek/portfolio/pl-2020-05/
Vonják vissza a szakképzési törvényt és a végrehajtási rendeletet!
In: Pedagógusok Lapja
76. 5. 2020. - 12-14. p.
URL:
https://pedagogusok.hu/hirek/portfolio/pl-2020-05/
Cultural learning at the eastern border : Cultural education charasteristics of Hungary, Transylvania, Upper Hungary and Subcarpathia
Debrecen : KultúrÁsz Public Benefit Assoc.,
2019
Pap Jánosné - Krén-Rostási Nikolett - Baki Szilvia:
Lurkó : Írás-előkészítő feladatlapok : [Iskola-előkészítő program]
[Nyíregyháza] : Novum Kvklub,
[2020]
-
Kozsánné Tóth Marianna:
Kreatív tanulási módszerek : Önfejlesztő munkafüzet
[Budapest] : Móra,
cop. 2020
Zrínyi 2019 : A 2019. évi Zrínyi Ilona Matematikaverseny 9-12. osztályos feladatai, megoldásai és eredményei
Kecskemét : Mategye Alapítvány,
2020
Eplényi Anna - Kárpáti Gergely - Schmidt Gertrúd:
Selyemúti-társ : Kreatív művészeti feladatok Ázsia kultúrtörténetéből
Budapest : GYIK-Műhely,
2020
Orosz Gyula:
Hibás feladatmegoldások az általános iskolában
Kecskemét : Mategye Alapítvány,
2020
Zrínyi 2019 : A 2019. évi Zrínyi Ilona Matematikaverseny 2-8. osztályos feladatai, megoldásai és eredményei
Kecskemét : Mategye Alapítvány,
2020
Keszeg Erika - Toró Tibor:
"Örültünk, hogy van egy táblánk, egy krétánk, meg ahova beüljünk..." : Fakultatív magyarnyelv-oktatás Erdélyben
Kolozsvár : Bálványos Int.,
2020
Balla Ágnes - Molnár Krisztina - Almássy Anett:
Taking stock of TCAs realised in the field of education and training between 2014-2018 : Report of the research findings
Budapest : Tempus Public Found.,
2020
Csordás Ildikó - Tóth Boglárka:
COVID-maraton : Útmutató az oktatás megtervezéséhez
Budapest : Raabe Klett,
2020
Aknai Dóra Orsolya - Fehér Péter:
Előttünk az út : Digitális eszközök és módszerek az (online) oktatásban
Budapest : Raabe Klett,
2021
Tóth Péter:
A problémaalapú tanulás
Komárom : Selye János Egyetem Tanárképző Kar,
2019
Rádiné Mónus Andrea:
Gulipán és Sóvirág Solton : A Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat óvodás foglalkoztató füzete 4-6 éveseknek
Kecskemét : Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat,
2020
Dátán Attila:
„Mintha áthoztak volna valamit” : beszélgetés Dátán Attilával a 2019/2020. tanév karantén időszakának tanulságairól
In: Új Pedagógiai Szemle
70. 9-10. 2020. - 5-12. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00230/pdf/EPA00035_upsz_2020_09-10_005-012.pdf
Borbély-Pecze Tibor Bors - Suhajda Csilla Judit - Kenderfi Miklós - Tajtiné Lesó Györgyi - Juhász Ágnes:
Pályakonstrukció és pályaalkalmasság
In: Új Pedagógiai Szemle
70. 9-10. 2020. - 15-33. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00230/pdf/EPA00035_upsz_2020_09-10_013-033.pdf
Barnusz Nóra - Uricska Erna:
Innovatív nyelvtanulási módszerek és módszertan a rendészeti szaknyelvi képzés vizsgálatában
In: Új Pedagógiai Szemle
70. 9-10. 2020. - 53-63. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00230/pdf/EPA00035_upsz_2020_09-10_053-063.pdf
Sütő László - Homoki Erika - Nagy Roland:
Fények és árnyak – Fényszennyezéssel és érzék-szervekkel kapcsolatos terepi ismeretterjesztés tervezete egy esti túrán
In: Új Pedagógiai Szemle
70. 9-10. 2020. - 102-116. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00230/pdf/EPA00035_upsz_2020_09-10_102-116.pdf
Imre Anna:
A közoktatás az indikátorok tükrében
In: Új Pedagógiai Szemle
70. 9-10. 2020. - 124-129. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00230/pdf/EPA00035_upsz_2020_09-10_124-129.pdf
Veszprémi Attila:
Játékok pedagógiai térben
In: Új Pedagógiai Szemle
70. 9-10. 2020. - 130-134. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00230/pdf/EPA00035_upsz_2020_09-10_130-134.pdf
Nem állt meg az élet... másodszor
In: Prágai tükör
28. 6. 2020. - 8-9. p.
Hámori Máté:
A hallás fontosságára hívja fel a figyelmet az Óbudai Danubia Zenekar
In: Zenekar
27. 2. 2020. - 6-8. p.
URL:
https://zene-kar.hu/wp-content/uploads/2020/03/zenekar_20_2_web_compressed.pdf
Tarkövi Gábor:
Szeretném a lehető legszélesebb palettát felkínálni
In: Zenekar
27. 2. 2020. - 18-20. p.
URL:
https://zene-kar.hu/wp-content/uploads/2020/03/zenekar_20_2_web_compressed.pdf
4. NeveléstörténetOláh Róbert:
Arany János útja a nagy-kőrösi katedráig : tanuló és tanító évek 1817–1851 között a források tükrében
In: Tudásmenedzsment
21. 1-2 .2020. - 96-112. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3677/3415
Bércesi Richárd:
A pécsi bányavidék elemi iskoláinak hálózati rendszere 1856 és 1944 között
In: Tudásmenedzsment
21. 1-2 .2020. - 113-130. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3678/3432
Ábrahám Nóra:
Szentpál Olga és a tánc – a tánc természete
In: Kultúra és Közösség
11. 3. 2020. - 39-50. p.
URL:
http://www.kulturaeskozosseg.hu/pdf/2020/3/04_%C3%81brah%C3%A1m_2020_03.pdf
Kéri Katalin:
Tanítói egyletek a történeti Baranyában
In: Tudásmenedzsment
21. ksz 2020. - 121-126. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3460/3222
Szemerjai Demeter:
Élettörténetem : egy tizenkilenc századi iskolamester önéletrajza : Szemerjai Demeter önéletírása
In: Székelyföld
24. 11. 2020. - 105-131. p.
Gergely András, A.:
Iskolai tudás, avagy a feltételek függő állapotai
In: Iskolakultúra
30. 10. 2020. - 97-105. p.
URL:
http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/34002/33226
Köteles György:
A Kodály-szemléletű tanárképzés története Kaliforniában : 1969–2019
In: Parlando
6. 2020. - 1-32. p.
URL:
http://www.parlando.hu/2020/2020-6/Koteles_Gyorgy.pdf
Mikola Edit:
Az erdélyi magyar tannyelvű Waldorf iskolák története megalakulásuk sorrendjében : (2.)
In: Magiszter
18. 2. 2020. - 69-79. p.
URL:
http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter-2020_2_69-79.pdf
Czakó Józsefné:
Adalékok a tarnaszentmiklósi iskola történetéhez : II.
In: Hevesi Műhely
104. 2019. - 55-58. p.
Czakó Józsefné:
Adalékok a tarnaszentmiklósi iskola történetéhez : I.
In: Hevesi Műhely
103. 2019. - 69-72. p.
Nagy Sándorné Bede Rozália:
Emlékeim a régi baróti iskoláról
In: Művelődés
73. 11. 2020. - 6-12. p.
Molnár Judit:
Trianontól a numerus claususig
In: BBC History
10. 10. 2020. - 52-57. p.
Paska Rudolf:
Több mint zsidótörvény
In: BBC History
10. 12. 2020. - 64-65. p.
Gönczöl Lászlóné:
XIX. századi pedagógusportrék Győr-Moson-Sopron megyéből
In: Honismeret
48. 6. 2020. - 46-49. p.
Illyés Benjámin:
Egyetemi hallgatók soproni diákszállásai 1919-1959
In: Soproni szemle
74. 4. 2020. - 431-454. p.
Bognárné Kocsis Judit:
A valdens nők és a valdens család a középkorban
In: Polymatheia
17. 1-2. 2020. - 86-99. p.
URL:
http://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_13.pdf
Kováts-Németh Mária:
A győri közoktatás 1945–1990 között a rendeletek, törvények tükrében
In: Polymatheia
17. 1-2. 2020. - 100-122. p.
URL:
http://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_14.pdf
Réthy Endréné:
A gyógypedagógus-képzés fejlődéstörténetének útja 1900–1945
In: Polymatheia
17. 1-2. 2020. - 123-136. p.
URL:
http://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_15.pdf
Éliás János:
A nagykunsági partikulák, mint alsóbb iskolák szerepe a Debreceni Református Kollégium oktatási rendszerében 1750-től 1850-ig
In: Polymatheia
17. 1-2. 2020. - 149-170. p.
URL:
http://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_17.pdf
Mohr Szilárd:
A visszafoglalt Baranyai háromszög főbb oktatási kérdései : fókuszban az oktatásszervezés problémái a mohácsi gimnáziumban
In: Polymatheia
17. 1-2. 2020. - 191-202. p.
URL:
http://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_19.pdf
Takács Zsuzsanna Mária: Donáth Péter: Pedagógusok az 1918–1919. évi politikai forgószélben. Tanítóképzők a forradalmak, az idegen meg-szállás és az ellenforradalmi számonkérés idején. Trezor Kiadó, Budapest. 2020. : [könyvismertetés]
In: Polymatheia
17. 1-2. 2020. - 237-241. p.
URL:
http://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_23.pdf
Pető László:
Az erki Nagy Zoltán Általános Iskola története
In: Hevesi Műhely
101. 2019. - 41-46. p.
Szabó János:
„Legyek újra a pusztán Veled”
In: Új Pedagógiai Szemle
70. 9-10. 2020. - 139-143. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00230/pdf/EPA00035_upsz_2020_09-10_139-143.pdf
Visszatekintő 1960-2020 : Göböljárástól napjainkig - a besnyői iskola első 60 éve
Besnyő : [közread. az Arany jános Általános Iskola],
2020
Kiss László:
Comenius és a magyarok : 350 éve hunyt el "a népek tanítója": Jan Amos Komenský
In: Prágai tükör
28. 5. 2020. - 11-19. p.
5. Pedagógus, pedagógusképzésRakota Edina:
Mestersége kémiatanár - Rakota Eina
In: Középiskolai Kémiai Lapok
47. 5. 2020. - 275-278. p.
Huszonegyedik alkalommal adták át a Magyar Kémiaoktatásért díjakat
In: Középiskolai Kémiai Lapok
47. 5. 2020. - 341-344. p.
Falus Iván:
A tanárképzési reform logikája
In: Taní-tani
71. 2020.
URL:
http://www.tani-tani.info/a_tanarkepzesi_reform_logikaja
Szivák Judit - Kálmán Orsolya - Pesti Csilla - Rapos Nóra - Vámos Ágnes:
A pedagógus professzió hazai megújításának esélyei a mesterpedagógus programok tükrében
In: Iskolakultúra
30. 10. 2020. - 3-24. p.
URL:
http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/33988/33222
Oláh Róbert:
Arany János útja a nagy-kőrösi katedráig : tanuló és tanító évek 1817–1851 között a források tükrében
In: Tudásmenedzsment
21. 1-2 .2020. - 96-112. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3677/3415
Ábrahám Nóra:
Szentpál Olga és a tánc – a tánc természete
In: Kultúra és Közösség
11. 3. 2020. - 39-50. p.
URL:
http://www.kulturaeskozosseg.hu/pdf/2020/3/04_%C3%81brah%C3%A1m_2020_03.pdf
Petz Tiborné - Reider József:
A tanító szakos hallgatók IKT ismeretei a matematika oktatásában
In: Tudásmenedzsment
21. 1-2 .2020. - 210-220. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3686/3423
Héjj Andreas:
Ha vágytanárainkat választhatnánk : egy empirikus vizsgálat arról, mitől jó egy tanár
In: Tudásmenedzsment
21. ksz 2020. - 127-133. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/issue/view/292/8#page=127
Reisz Terézia:
Hallgatói javaslatok a múzeumpedagógia fejlesztéséről
In: Tudásmenedzsment
21. ksz 2020. - 153-165. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3465/3225
Kóródi Kitti - Jagodics Balázs - Szabó Éva:
Az észlelt tanári énhatékonyságot befolyásoló tényezők vizsgálata a kényszerű digitális oktatás időszakában : (1. rész)
In: Iskolakultúra
30. 10. 2020. - 38-52. p.
URL:
http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/33991/33224
Szemerjai Demeter:
Élettörténetem : egy tizenkilenc századi iskolamester önéletrajza : Szemerjai Demeter önéletírása
In: Székelyföld
24. 11. 2020. - 105-131. p.
Józsáné Botos Mariann:
Nem véletlenül jézusi példa a gyermek
In: Evangélikus Élet
85. 45-46. 2020. - 18. p.
URL:
https://www.evangelikus.hu/nem-veletlenul-jezusi-pelda-gyermek
Reisz Terézia:
A pedagógusjelöltek múzeumpedagógiai tapasztalatai
In: Tudásmenedzsment
20. 1. 2019. - 31-41. p.
URL:
https://btk.pte.hu/sites/btk.pte.hu/files/hfmi/tudasmenedzsment_xx1szam.pdf#page=31
Ménes András:
Egy alkotó értelmiség a pécsi kultúrtörténetben
In: Tudásmenedzsment
20. 1. 2019. - 78-79. p.
URL:
https://btk.pte.hu/sites/btk.pte.hu/files/hfmi/tudasmenedzsment_xx1szam.pdf#page=78
Emlékezzünk : Gajdos Terézre - Tercsire, Tercsikére!
In: Óvodai nevelés
73. 10. 2020. - 22. p.
Köteles György:
A Kodály-szemléletű tanárképzés története Kaliforniában : 1969–2019
In: Parlando
6. 2020. - 1-32. p.
URL:
http://www.parlando.hu/2020/2020-6/Koteles_Gyorgy.pdf
Fekete Anikó - Fehérvári Anikó - Bodnár Gábor:
Kreatív zenei gyakorlatok hatása a felsőoktatásban tanulók körében
In: Parlando
6. 2020. - 1-25. p.
URL:
http://www.parlando.hu/2020/2020-6/Fekete_Aniko.pdf
Óhidy Andrea - Comes, Nadine - Pikula Norbert:
Mentoring programmes for disadvantaged children in selected European countries
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
10. 3. 2020. - 180-188. p.
URL:
https://akjournals.com/downloadpdf/journals/063/10/3/article-p180.xml
Heimann Ilona:
Czeizel Endre szerepe a pedagógus továbbképzésben
In: Tehetség
28. 3-4. 2020. - 7-8. p.
URL:
http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2020_3-4.pdf#page=7
Tóth Tamás:
Dr. Czeizel Endre tanítványa voltam
In: Tehetség
28. 3-4. 2020. - 9. p.
URL:
http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2020_3-4.pdf#page=9
Dávid Imre:
Czeizel professzor úr, a debreceni Mester
In: Tehetség
28. 3-4. 2020. - 10-11. p.
URL:
http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2020_3-4.pdf#page=10
A Magyar Tehetséggondozó Társaság „Tehetségekért”kitűző és emléklap 2020. évi kitüntetettje: Tóth Ilona
In: Tehetség
28. 3-4. 2020. - 37. p.
URL:
http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2020_3-4.pdf#page=37
Heinzel, Friederike - Heise, Christina:
Academic mentoring projects between disadvantaged children and students : a methodfor the preparation of students for inclusive schoolsettings
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
10. 3. 2020. - 211-231. p.
URL:
https://akjournals.com/downloadpdf/journals/063/10/3/article-p211.xml
Kottmann, Brigitte - Pieper, Catania:
Project "Schule für alle" as a mentoring programme in university teacher education : professionalization processes of student teachers in different practical university phases
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
10. 3. 2020. - 232-251. p.
URL:
https://akjournals.com/downloadpdf/journals/063/10/3/article-p232.xml
Nemes István:
Digitális tananyagszerkesztés LIVRESQ-ben : képzési lehetőségek pedagógusok számára
In: Magiszter
18. 2. 2020. - 47-53. p.
URL:
http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter-2020_2_47-53.pdf
Wenzler-Cremer, Hildegard:
Coping with diversity : insights into the qualitative evaluation of a mentoring program
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
10. 3. 2020. - 252-262.p.
URL:
https://akjournals.com/downloadpdf/journals/063/10/3/article-p252.xml
Erősdi Edit - Ferencz-Salamon Alpár:
Laudációk Burus-Siklódi Botond elköszönő igazgatónak
In: Magiszter
18. 2. 2020. - 80-85. p.
URL:
http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter-2020_2_80-85.pdf
Mihály Réka:
Apáczai-díjas pedagógusaink 2020-ban
In: Magiszter
18. 2. 2020. - 95-124. p.
URL:
http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter-2020_2_95-124.pdf
Szautnerné Szigeti Gizella:
Tanítás és tanulás : I.
In: Hevesi Műhely
105-106. 2020. - 48-50. p.
Köllő Zsófia:
Online lebonyolítású továbbképzések az RMPSZ programjában
In: Magiszter
18. 2. 2020. - 175-182. p.
URL:
http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter-2020_2_175-182.pdf
Mikulányi Tamás:
Pedagógiai innováció
In: Hevesi Műhely
102. 2019. - 46-49. p.
Ozsváth-Berényi Hajnal:
Romániai magyar pedagógusok online képzések, távoktatást segítő képzések iránti igényei : online adatfelvétel, RMPSZ, 2020. április 6–26.
In: Magiszter
18. 2. 2020. - 183-192. p.
URL:
http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter-2020_2_183-192.pdf
Györgyi-Ambró Kristóf:
A tanulás jövője online kurzusok
In: Magiszter
18. 2. 2020. - 193-203. p.
URL:
http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter-2020_2_193-203.pdf
Ozsváth-Berényi Hajnal:
A BNYA 2.0 résztvevői és a rendezvényről alkotott véleményük
In: Magiszter
18. 2. 2020. - 204-209. p.
URL:
http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter-2020_2_204-209.pdf
Viszhányó Aranka:
A zöld ötven árnyalata avagy hogyan lesz tehéntulajdonos a környezetbarát pedagógus?
In: Magiszter
18. 2. 2020. - 210-215. p.
URL:
http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter-2020_2_210-2015.pdf
Ozsváth Judit:
Jó gyakorlatok a hitoktatásban : módszertani minikonferencia-sorozat az online térben
In: Magiszter
18. 2. 2020. - 216-219. p.
URL:
http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter-2020_2_216-219.pdf
Dimény Áron - Jánosi Zsolt - Lukács Zsombor - Szennyes Krisztián:
Incze László múzeumpedagógus
In: Művelődés
73. 10. 2020. - 25-31. p.
Leviczki Anita:
Szellemes és találós
In: Természet világa
151. 12. 2020. - 530-534. p.
URL:
https://www.dimag.hu/magazin/672-termeszet-vilaga/59304-202012
Jenei József:
Értékrombolás helyett az értékteremtés mellett
In: Evangélikus Élet
85. 47-48. 2020. - 18. p.
Gönczöl Lászlóné:
XIX. századi pedagógusportrék Győr-Moson-Sopron megyéből
In: Honismeret
48. 6. 2020. - 46-49. p.
Andics János:
Bogár István református kántortanító emlékezete
In: Honismeret
48. 6. 2020. - 49-51. p.
Vicziánné Salla Ildikó:
Isten szertetét hirdetve : Vicziánné Salla Ildikó, a Sztehlo-iskola igazgatója a missziói elköteleződésről
In: Evangélikus Élet
85. 49-50. 2020. - 24. p.
Réthy Endréné:
A gyógypedagógus-képzés fejlődéstörténetének útja 1900–1945
In: Polymatheia
17. 1-2. 2020. - 123-136. p.
URL:
http://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_15.pdf
Takács Zsuzsanna Mária: Donáth Péter: Pedagógusok az 1918–1919. évi politikai forgószélben. Tanítóképzők a forradalmak, az idegen meg-szállás és az ellenforradalmi számonkérés idején. Trezor Kiadó, Budapest. 2020. : [könyvismertetés]
In: Polymatheia
17. 1-2. 2020. - 237-241. p.
URL:
http://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_23.pdf
Csík Tibor:
Jáki László tudományos munkássága az Országos Pedagógiai Könyvtárban
In: Könyv és Nevelés
22. 1. 2020. - 7-26. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/konyv-es-neveles/jaki-laszlo-tudomanyos-munkassaga-az-orszagos-pedagogiai-konyvtarban
Balogh Mihály:
Levélféle Jáki László Tanár Úrnak - a túlpartra
In: Könyv és Nevelés
22. 1. 2020. - 123-124. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/konyv-es-neveles/levelfele-jaki-laszlo-tanar-urnak-a-tulpartra
Uzsalyné Pécsi Rita:
A teremtő erő és a jóság képviselője : Uzsalyné Pécsi Rita neveléskutató az apa családban betöltött szerepéről
In: Új Ember
77. 5. 2021. - 1,8. p.
URL:
https://ujember.hu/wp-content/uploads/2021/02/210131_hetilap_.pdf
Farkas Ildikó:
Iskolai járványügyi intézkedések
In: Közoktatási és Köznevelési Tanácsadó
11. 1. 2021. - 1-6. p.
Farkas Ildikó:
Az óvodákat is érintő járványügyi intézkedések
In: Közoktatási és Köznevelési Tanácsadó
11. 1. 2021. - 7-12. p.
Petróczi Gábor:
Készüljünk föl időben az ellenőrzésre!
In: Közoktatási és Köznevelési Tanácsadó
11. 1. 2021. - 12-21. p.
Tóth Imre:
Mestersége kémiatanár - Tóth Imre
In: Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok
48. 1. 2021. - 4-7. p.
6. Gyógypedagógia, SNIPáncsics Edina:
Érintések
In: Taní-tani
1. 2021.
URL:
http://www.tani-tani.info/erintesek
Györkő Enikő:
Az atipikus fejlődés alapvető kérdései : (1. rész)
In: Iskolakultúra
30. 10. 2020. - 83-96. p.
URL:
http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/31868/33225
Szántóné Papp Judit:
"Mindannyian mások vagyunk..." : (3. rész) : a személyes bánásmód fontossága az óvodai nevelés során, avagy a hátrányok csökkentése, minden egyes gyermekben rejlő lehetőségek kibontakozásának elősegítése, különös tekintettel a roma gyermekek esetében
In: Óvodai nevelés
73. 10. 2020. - 23-25. p.
Tóth Lajos, L.:
A Lions-szekció hátránykompenzációs és tehetségsegítő tevékenysége
In: Tehetség
28. 3-4. 2020. - 30-31. p.
URL:
http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2020_3-4.pdf#page=30
Réthy Endréné:
A gyógypedagógus-képzés fejlődéstörténetének útja 1900–1945
In: Polymatheia
17. 1-2. 2020. - 123-136. p.
URL:
http://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_15.pdf
Nagy Melinda:
Gyakorlati eszközök az iskolai lemorzsolódás csökkentéséhez : bemutatkozik a gyöngyösi Hatáspont Tanoda
In: Új Köznevelés
76. 9-10. 2020. - 39-43. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/gyakorlati-eszkozok-az-iskolai-lemorzsolodas-csokkentesehez
Az IKT eszközök helye, használatuk lehetőségei a gyógypedagógiában : VIII. "Válaszok a gyógypedagógiai gyakorlat kihívásaira" : Regionális szakmai konferencia : 2019. október 22., Szeged : Program és absztrakt kötet
Szeged : SZTE JGYPK Gyógypedagógus-képző Int.,
[2019]
Fókuszban a tudásmegosztás : új szakmai hálózatok segítik az esélyteremtő óvodai módszertan széles körű alkalmazását
In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó
8. 12. 2020. - 46-48. p.
Hámori Máté:
A hallás fontosságára hívja fel a figyelmet az Óbudai Danubia Zenekar
In: Zenekar
27. 2. 2020. - 6-8. p.
URL:
https://zene-kar.hu/wp-content/uploads/2020/03/zenekar_20_2_web_compressed.pdf
7. PszichológiaPáncsics Edina:
Érintések
In: Taní-tani
1. 2021.
URL:
http://www.tani-tani.info/erintesek
Bajzáth Mária:
A történetek segítik a kicsik otthonra találását : bszélgetés Bajzáth Mária mesepedagógussal
In: Új Ember
77. 1. 2021. - 8. p.
URL:
https://ujember.hu/wp-content/uploads/2021/01/210103_hetilap_.pdf
Fekete Mariann - Nagy Ádám:
Q vagy Q? – Generációs válaszutak
In: Kultúra és Közösség
11. 3. 2020. - 63-68. p.
URL:
http://www.kulturaeskozosseg.hu/pdf/2020/3/06_Fekete-Nagy_2020_03.pdf
Ita Mariann - Grünhut Zoltán:
Bizalom : emberség és tágasság. Iskolapszichológusi reflexiók egy elméleti problémára
In: Tudásmenedzsment
21. 1-2 .2020. - 229-240. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3688/3425
Kóczián Zoltán Gergely:
Ne csak nézz, láss is! : segédeszköz és módszer az információs- és médiaműveltség oktatásához
In: Tudásmenedzsment
21. 1-2 .2020. - 269-291.p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3691/3428
Varga Katalin:
A tudásalapú társadalom műveltségfelfogása
In: Tudásmenedzsment
21. ksz 2020. - 64-71. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3454/3216
Czeglédi Csilla - Juhász Tímea:
Milyen a digitális kompetenciája az Y-generációnak?
In: Tudásmenedzsment
20. 2. 2019. - 136-143. p.
URL:
https://btk.pte.hu/sites/btk.pte.hu/files/hfmi/Tudasmenedzsment_XX2_v4.pdf#page=136
Szabó Renáta Krisztina - Fodor Szilvia:
A pszichológiai tőke fogalma, jelentősége és fejlesztési lehetőségei az iskolában
In: Iskolakultúra
30. 10. 2020. - 65-82. p.
URL:
http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/33979/33221
Györkő Enikő:
Az atipikus fejlődés alapvető kérdései : (1. rész)
In: Iskolakultúra
30. 10. 2020. - 83-96. p.
URL:
http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/31868/33225
Gósy Mária:
Szóidőtartamok ismétlésben és spontán beszédben gyermekeknél
In: Magyar nyelvőr
114. 4. 2020. - 426-440. p.
Kertész Csaba:
A ritmikai szinkronizáció kapcsolata a folológiai tudatossággal és sz olvasással iskolakezdő gyerekenél
In: Magyar Pszichológiai Szemle
74. 3. 2020. - 455-476. p.
Antoci Diana - Mislitchi Valentira - Diacon Maria:
Mentoring valorization in combating violent and aggressive behaviour in preadolescence andadolescence
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
10. 3. 2020. - 189-210. p.
URL:
https://akjournals.com/downloadpdf/journals/063/10/3/article-p189.xml
Balogh László:
Dr. Czeizel Endre professzor munkásságának jelentősége a tehetséggondozás tudományos alapozásában
In: Tehetség
28. 3-4. 2020. - 3-4. p.
URL:
http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2020_3-4.pdf#page=3
Tóth László:
Erikson fejlődéselmélete és a tehetség
In: Tehetség
28. 3-4. 2020. - 12-14. p.
URL:
http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetseg_2020_3-4.pdf#page=3#page=12
Kotta Ibolya:
Fészkelődők
In: Magiszter
18. 2. 2020. - 224-226. p.
URL:
http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter-2020_2_224-226.pdf
Borbély Ildikó:
Kutatási design : egy 9 hetes mindfulness alapú stresszredukciós program hatásának vizsgálata iskolai környezetben
In: Módszertani Közlemények
60. 4. 2020. - 66-73. p.
Szautnerné Szigeti Gizella:
Menjen-e idén iskolába a gyerekem?
In: Hevesi Műhely
101. 2019. - 34-35. p.
Pap Jánosné:
Lurkó : Iskolaérettséget mérő faladatlapok : [Iskola-előkészítő program]
[Nyíregyháza] : Novum Kvklub,
[2020]
Deliága Éva:
A szemnek láthatatlan : Mi állhat a gyerek viselkedése, tünete hátterében?
Budapest : Kulcslyuk K.,
2020
Lukács Liza:
Hogyan szeretsz? : Kötődési sebeink gyógyítása
Budapest : Kulcslyuk K.,
2020
Bagdy Emőke:
A személyiség titkai : Család, nevelés, önértékelés
[Budapest] : Kulcslyuk K.,
cop. 2020
8. Pedagógia, kutatás, általános kérdésekBede Laura:
Munkafüzetben elevenedik meg a kastélyvilág
In: Magyar közoktatás
12. 2020. - 8. p.
Fekete Mariann - Nagy Ádám:
Q vagy Q? – Generációs válaszutak
In: Kultúra és Közösség
11. 3. 2020. - 63-68. p.
URL:
http://www.kulturaeskozosseg.hu/pdf/2020/3/06_Fekete-Nagy_2020_03.pdf
Nyúl Eszter Anna:
Az állampolgárság elvesztett átmeneti rítusa
In: Tudásmenedzsment
21. 1-2 .2020. - 170-177. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3682/3419
Hornyák-Kövi Franciska:
Kulturális sokszínűség az oktatásban
In: Tudásmenedzsment
21. 1-2 .2020. - 221-228. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3687/3424
Koltai Zsuzsa:
Múzeumpedagógia az online térben
In: Tudásmenedzsment
21. ksz 2020. - 142-152. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3463/3224
Reisz Terézia:
Hallgatói javaslatok a múzeumpedagógia fejlesztéséről
In: Tudásmenedzsment
21. ksz 2020. - 153-165. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3465/3225
Kovácsné Farkas Claudia:
Varázsdoboz : olasz példák a pedagógiai ötletességre
In: Tudásmenedzsment
20. 2. 2019. - 100-104. p.
URL:
https://btk.pte.hu/sites/btk.pte.hu/files/hfmi/Tudasmenedzsment_XX2_v4.pdf#page=100
Cservenka Judit:
Mesevilág Budán
In: Magyaróra
2. 3-4. 2020. - 271-275. p.
Lengyel Emese:
A kodályi zenepedagógia dimenziói
In: Iskolakultúra
30. 10. 2020. - 108-110. p.
URL:
http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/34016/33232
Reisz Terézia:
A pedagógusjelöltek múzeumpedagógiai tapasztalatai
In: Tudásmenedzsment
20. 1. 2019. - 31-41. p.
URL:
https://btk.pte.hu/sites/btk.pte.hu/files/hfmi/tudasmenedzsment_xx1szam.pdf#page=31
Kovácsné Farkas Claudia:
Természetre nevelés az Agazzi-óvodában
In: Tudásmenedzsment
20. 1. 2019. - 68-71. p.
URL:
https://btk.pte.hu/sites/btk.pte.hu/files/hfmi/tudasmenedzsment_xx1szam.pdf#page=68
Antal-Lundström Ilona:
Megújuló ének-zeneórák : (1. rész)
In: Parlando
6. 2020. - 1-22. p.
URL:
http://www.parlando.hu/2020/2020-6/Antal-Lundstrom_Ilona.pdf
Kotta Ibolya:
Fészkelődők
In: Magiszter
18. 2. 2020. - 224-226. p.
URL:
http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter-2020_2_224-226.pdf
Dimény Áron - Jánosi Zsolt - Lukács Zsombor - Szennyes Krisztián:
Incze László múzeumpedagógus
In: Művelődés
73. 10. 2020. - 25-31. p.
Sántha Kálmán:
A kvalitatív összehasonlító elemzés történeti háttere
In: Polymatheia
17. 1-2. 2020. - 137-148. p.
URL:
http://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_16.pdf
Fodor Richárd:
Változó idők változatlan elkötelezettsége : beszámoló a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Vitéz János Tanárképző Központja országos neveléstudományi konferenciájáról
In: Új Köznevelés
76. 9-10. 2020. - 6-7. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/valtozo-idok-valtozatlan-elkotelezettsege
Pásztor Csörgei Andrea:
A képtől az előadásig : a papírszínház alkalmazása a drámapedagógiai munkában
In: Könyv és Nevelés
22. 1. 2020. - 63-88. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/konyv-es-neveles/a-keptol-az-eloadasig
Csíkos Csaba:
A neveléstudomány kutatásmódszertanának alapjai
[Budapest] : ELTE Eötvös K.,
cop. 2020
URL:
http://www.eltereader.hu/media/2020/12/web_Csikos-Csaba_Bevezetes__.pdf
Tóthné Vojtkó Veronika:
A konstruktivista tanuláselmélet megjelenése az olimpiai nevelés elméletében és a nemzetközi olimpiai nevelési programokban
In: Új Pedagógiai Szemle
70. 9-10. 2020. - 34-52. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00230/pdf/EPA00035_upsz_2020_09-10_034-052.pdf
Gloviczki Zoltán:
Idő-szerű recenzió
In: Új Pedagógiai Szemle
70. 9-10. 2020. - 117-123. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00230/pdf/EPA00035_upsz_2020_09-10_117-123.pdf
Régebbi listák:
7. hét
6. hét
5. hét
4. hét