Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 38. hét)

Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.

1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetek

Szabó Péter Ottó: Egyetem születik : szubjektív írás az elmúlt 30 évről In: Polymatheia 19. 1-2. 2022. - 5-12. p. URL: https://epa.oszk.hu/04100/04124/00005/pdf/EPA04124_polymatheia_2022_1-2_005-012.pdf

Forray R. Katalin - Bognár Mária: Egy magánegyetem pályafutása, avagy: Miért tudott fönnmaradni a Kodolányi? In: Polymatheia 19. 1-2. 2022. - 13-23. p. URL: https://epa.oszk.hu/04100/04124/00005/pdf/EPA04124_polymatheia_2022_1-2_013-023.pdf

Szennai Dóra: A gyermekvédelmi szakellátás rendszerében a gyermekotthonokban nevelkedők életútja és viselkedés-mintázatának háttere : (első rész) In: Polymatheia 19. 1-2. 2022. - 153-167. p. URL: https://epa.oszk.hu/04100/04124/00005/pdf/EPA04124_polymatheia_2022_1-2_153-167.pdf

Kóger Yvetta: "Tessék lerajzolni, hogy már négyéves elmúltam." : a Ludas Matyi óvodaképe az ötvenes évekből In: Polymatheia 19. 1-2. 2022. - 210-233. p. URL: https://epa.oszk.hu/04100/04124/00005/pdf/EPA04124_polymatheia_2022_1-2_210-233.pdf

130. jubileumi esztendő : A Magyar Pedagógiai Társaság ... évi évkönyve [Budapest] : M. Ped. Társ., cop. 2022

Fejes József Balázs - Mezei Tímea - Vígh Tibor - Szenczi Beáta - Rauch Attila: A Tanári Felelősség Kérdőív és a Tanári Hatékonyság Kérdőív működése pedagógusok és pedagógusjelöltek körében In: Iskolakultúra 32. 5. 2022. - 3-26. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00011/00254/pdf/EPA00011_iskolakultura_2022_05_003-026.pdf

Horváthné Storczer Adrienn - Szenczi Beáta: Az Együttnevelésre vonatkozó Tanári Énhatékonyság Kérdőív hazai adaptációjának működése általános iskolában tanító pedagógusok körében In: Iskolakultúra 32. 5. 2022. - 27-45.p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00011/00254/pdf/EPA00011_iskolakultura_2022_05_027-045.pdf

Balatoni Mónika: Klebelsberg Kuno és a kulturális diplomácia bölcsője In: Történelemtanítás Online 13. 2. 2022. URL: https://www.folyoirat.tortenelemtanitas.hu/2022/08/balatoni-monika-klebelsberg-kuno-es-a-kulturalis-diplomacia-bolcsoje-13-02-03/

Vereckei Judit - Benedek András: Development of institutional leadership in the Hungarian education system In: Opus et Educatio 9. 2. 2022. - 167-177. p. URL: http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/515/910

Peternák Miklós: Fényképek a művészeti képzés hátterében : pillanatképek a Magyar Képzőművészeti Egyetem fotógyűjteményéről In: Per Aspera ad Astra 8. 2. 2021. - 151-179. p. URL: https://journals.lib.pte.hu/index.php/paaa/article/view/5239

Halász Gábor - Fazekas Ágnes: Who is innovating and how in the education sector? : combining subject and object approaches In: Journal of Adult Learning, Knowledgeand Innovation 5. 1. 2022. - 22-35. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2059/5/1/article-p22.xml?body=pdf-24714

Barláné Kulánda Krisztina: Gyere velünk múzeumba! : Múzeumpedagógiai Különdíjban részesült a Damjanich János Múzeum „Kalandozások Szolnokon, Mesés kalandok Zoknikutya szemével” programja In: Tudományos és Műszaki Tájékoztatás 69. 2. 2022. - 71-75. p. URL: https://tmt.omikk.bme.hu/tmt/article/view/13139/14843

2. Nevelés, család, gyermekvédelem

Márföldi Erika: A gyermek, a család és a pedagógus egysége a Waldorf-óvodában : gyermek- és családvédelem a jogalkotásban és a pedagógiában (első rész) In: Polymatheia 19. 1-2. 2022. - 129-152. p. URL: https://epa.oszk.hu/04100/04124/00005/pdf/EPA04124_polymatheia_2022_1-2_129-152.pdf

Szennai Dóra: A gyermekvédelmi szakellátás rendszerében a gyermekotthonokban nevelkedők életútja és viselkedés-mintázatának háttere : (első rész) In: Polymatheia 19. 1-2. 2022. - 153-167. p. URL: https://epa.oszk.hu/04100/04124/00005/pdf/EPA04124_polymatheia_2022_1-2_153-167.pdf

Strédl Terézia: Az inkluzív pedagógia múltja és jelene In: Polymatheia 19. 1-2. 2022. - 168-185. p. URL: https://epa.oszk.hu/04100/04124/00005/pdf/EPA04124_polymatheia_2022_1-2_168-185.pdf

Csehiová Agáta - Tóth-Bakos Anita: Art and intercultural education with signs of tolerance, acceptance from the perspective of future teachers In: Opus et Educatio 9. 2. 2022. - 147-157. p. URL: http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/503/907

IrKa I. : Irodalom és kanonizáció : Tanulmányok a magyartanítás módszertanairól Eger : Líceum K., 2022

Kiss Dávid: Kánonközvetítés és olvasóvá nevelés az irodalomtanításban: a Jókai-paradoxon In: IrKa I. : Irodalom és kanonizáció : Tanulmányok a magyartanítás módszertanairól / szerk. Herédi Rebeka, Kispál Dániel, Kusper Judit. - Eger : Líceum K., 2022. - 95-107. p.

Bakó Katalin: A science fiction lehetséges szerepe az olvasásnépszerűsítésben és a könyvtárhasználat oktatásában a felső tagozaton - László Endre Szíriusz kapitány-sorozatának jó gyakorlatai a '70-es-'80-as években In: IrKa I. : Irodalom és kanonizáció : Tanulmányok a magyartanítás módszertanairól / szerk. Herédi Rebeka, Kispál Dániel, Kusper Judit. - Eger : Líceum K., 2022. - 125-145. p.

Mezeiné Rumpf Anita: A „modern nő” születése : a leánynevelés és női művelődés históriája In: Per Aspera ad Astra 8. 1. 2021. - 162-163. p. URL: https://journals.lib.pte.hu/index.php/paaa/article/view/4828/4724

3. Oktatás, tanulás, pályaválasztás

Kaposi József: Forrásközlések történelemtanításunk közelmúltjából I. : a Zsidó Közösségi Kerekasztal Konferencia Oktatási Tagozatával folytatott tárgyalások és megállapodások dokumentumai a 2012. évi Nemzeti alaptanterv és kerettantervek kapcsán In: Történelemtanítás Online 12. 4. 2021. URL: https://www.folyoirat.tortenelemtanitas.hu/2022/02/forraskozlesek-tortenelemtanitasunk-kozelmultjabol-i-12-04-05/

Kaposi József: Forrásközlések történelemtanításunk közelmúltjából II. : a Zsidó Közösségi Kerekasztal Konferencia Oktatási Tagozatával 2013-ban folytatott tárgyalások és megállapodások dokumentumai In: Történelemtanítás Online 13. 1. 2022. URL: https://www.folyoirat.tortenelemtanitas.hu/2022/04/forraskozlesek-tortenelemtanitasunk-kozelmultjabol-ii-13-01-04/

Nemes-Wéber Zsófia: Történelemkönyv az ének-zene oktatásról. Recenzió Halmos Endre: Az ének-zeneoktatás története Magyarországon. Különös tekintet-tel a német nyelvű kultúrterületről érkező hatásokra című monográfiájáról. Argumentum Kiadó, Budapest. 2020. : [könyvismertetés] In: Polymatheia 19. 1-2. 2022. - 296-299. p. URL: https://epa.oszk.hu/04100/04124/00005/pdf/EPA04124_polymatheia_2022_1-2_296-299.pdf

Tary Blanka - Molnár Edit Katalin: A MARSI-R kérdőív magyar adaptációja – olvasási stratégiák vizsgálata anya- és idegen nyelven egyetemi hallgatók körében In: Iskolakultúra 32. 5. 2022. - 57-75. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00011/00254/pdf/EPA00011_iskolakultura_2022_05_057-075.pdf

Földi Fanni - Józsa Krisztián: A Hangszertanulási motiváció kérdőív magyar adaptációja In: Iskolakultúra 32. 5. 2022. - 96-109. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00011/00254/pdf/EPA00011_iskolakultura_2022_05_096-109.pdf

Herédi Rebeka: Irodalomtanítás – elvárások, szerepek, modellek, megközelítésmódok : pedagógusnézetek vizsgálata fogalomtérképpel In: Iskolakultúra 32. 5. 2022. - 110-126. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00011/00254/pdf/EPA00011_iskolakultura_2022_05_110-126.pdf

Kóger Yvetta: A tankönyvi kérdéskör kútfői, avagy dimenziók a dualizmus korából In: Iskolakultúra 32. 5. 2022. - 127-131. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00011/00254/pdf/EPA00011_iskolakultura_2022_05_127-131.pdf

Szkladányi András: Pontszerű töltés mozgásának számítógépes modellezése sztatikus elektromos és mágneses mezőben In: Fizikai Szemle 70. 2. 2020. - 62-64. p. URL: http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/78#page=28

Szalai Tamás: Fiatal asztrofizikusok a Balaton partján : beszámoló a XIII. Nemzetközi Csillagászati és Asztrofizikai Diákolimpiáról In: Fizikai Szemle 70. 2. 2020. - 65-70. p. URL: http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/78#page=31

Komáromi Annamária: A torziós ingától az ürgravimetráig In: Fizikai Szemle 70. 2. 2020. - 71-72. p. URL: http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/78#page=37

Borbélyné Bacsó Viktória - Szabó István: Mágneses nanorészecskékkel való gyógyítás modellezése középiskolás szinten In: Fizikai Szemle 70. 3. 2020. - 103-108. p. URL: http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/79#page=33

Szabadon elérhető, online anyagok a középiskolai fizika távoktatásához : az ELTE Fizika tanítása PhD programja és az MTA–ELTE Fizika Tanítása Kutatócsoport fejlesztésében In: Fizikai Szemle 70. 3. 2020. - 108-109. p. URL: http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/79#page=38

Stonawski Tamás - Fülöp Csilla: Mit jelent a tér a fizikának és a művészetnek? In: Fizikai Szemle 70. 4. 2020. - 141-145. p. URL: http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/80#page=38

Wiedemann László: Módszertani ajánlások a fizikatanításban - feladatokon keresztül bemutatva In: Fizikai Szemle 70. 5. 2020. - 172-175.p. URL: http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/81#page=30

Lévainé Kovács Róza - Tasi Zoltánné - Tóth Zsuzsanna: XXIX. Öveges József Kárpát-Medencei Fizkaverseny In: Fizikai Szemle 70. 5. 2020. - 176-180. p. URL: http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/81#page=34

Geszti Tamás - Jávor Márta: Hogyan tanítsuk a kovalens kötést? : Schrödinger tigrise: a mozdulatlan mozgás In: Fizikai Szemle 70. 6. 2020. - 207-208. p. URL: http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/82#page=07

Radnóti Katalin - Hasznosi Tamásné: A diákok mint kis tudósok : a hőtan témakör kutatásalapú feldolgozása az általános iskolában In: Fizikai Szemle 70. 6. 2020. - 209-215. p. URL: http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/82#page=31

Radnóti Katalin: A fizikaoktatás kálváriája a rendszerváltás óta In: Fizikai Szemle 70. 7-8. 2020. - 265-272. p. URL: http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/83#page=51

Schramek Anikó: Néhány gondolat az atomfizika tanításához In: Fizikai Szemle 70. 7-8. 2020. - 277-283. p. URL: http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/83#page=63

Sükösd Csaba: XXII. Országos Szilárd Leó Fizikaverseny : 1. rész In: Fizikai Szemle 70. 7-8. 2020. - 286-291. p. URL: http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/83#page=72

Almási János: A fizikatanítás aktuális problémáiról In: Fizikai Szemle 70. 9. 2020. - 313-316. p. URL: http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/84#page=23

Sükösd Csaba: XXII. Országos Szilárd Leó Fizikaverseny : 2. rész In: Fizikai Szemle 70. 6. 2020. - 317-323. p. URL: http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/84#page=27

Ollé Hajnalka - Kovács Tamás: Mi rejlik a fényképen, avagy fénygörbe analízise az osztályban In: Fizikai Szemle 70. 9. 2020. - 324-327. p. URL: http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/84#page=34

Szabó Róbert: A fizika történeti megközelítésének didaktikai szempontjai a fizikaórán In: Fizikai Szemle 70. 10. 2020. - 345-349. p. URL: http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/85#page=19

Pallag István - Halmos Balázs - Gergely Csongor: A koppanás hangjától az optikai fésűig – a pontos időmérés bűvöletében In: Fizikai Szemle 70. 10. 2020. - 355-359. p. URL: http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/85#page=29

Ujvári Balázs - Borbélyné Bacsó Viktória - Pirint Róbert Olivér - Szabó Dániel Dénes: Felhőben az egészségünk In: Fizikai Szemle 70. 10. 2020. - 349-354. p. URL: http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/85#page=23

Sükösd Csaba: XXII. Országos Szilárd Leó Fizikaverseny : 3. rész In: Fizikai Szemle 70. 10. 2020. - 360-363. p. URL: http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/85#page=34

Holics László: Fizikaoktatásunk margójára In: Fizikai Szemle 70. 10. 2020. - 363-365. p. URL: http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/85#page=37

Kis Tamás: A sötétség határán In: Fizikai Szemle 70. 11. 2020. - 388-389. p. URL: http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/86#page=26

Szarka László Csaba - Győri István - Molnár László - Ujvári Sándor: Eötvös Loránd jubileumi emlékverseny 2019 In: Fizikai Szemle 70. 11. 2020. - 393-399. p. URL: http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/86#page=31

Engel Pál Ferenc - Kosáry Domokos - Glatz Ferenc: Forrásközlések történelemtanításunk közelmúltjából III. : Vezérfonal a magyar és az egyetemes történelem tanításához 1. In: Történelemtanítás Online 13. 2. 2022. URL: https://www.folyoirat.tortenelemtanitas.hu/2022/08/forraskozlesek-tortenelemtanitasunk-kozelmultjabol-iii-13-02-05/

Kersánszi Tamás - Meester, Jolien, de - Spikic, Sacha - Módné Takács Judit: Opportunities for integrated education in STEM In: Opus et Educatio 9. 2. 2022. - 127-133. p. URL: http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/502/901

Vaughan, Geoff: Metacognition and self-regulated learning – recent perspectives for an international context In: Opus et Educatio 9. 2. 2022. - 134-138. p. URL: http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/501/903

Vereckei Judit - Benedek András: Development of institutional leadership in the Hungarian education system In: Opus et Educatio 9. 2. 2022. - 167-177. p. URL: http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/515/910

IrKa I. : Irodalom és kanonizáció : Tanulmányok a magyartanítás módszertanairól Eger : Líceum K., 2022

Nagy Emese, K.: Szépirodalmi szövegek személyre szabott közvetítése tanórán In: IrKa I. : Irodalom és kanonizáció : Tanulmányok a magyartanítás módszertanairól / szerk. Herédi Rebeka, Kispál Dániel, Kusper Judit. - Eger : Líceum K., 2022. - 69-80. p.

Balázs Renáta: A finn nemzeti irodalom a gimnáziumi tantervekben In: IrKa I. : Irodalom és kanonizáció : Tanulmányok a magyartanítás módszertanairól / szerk. Herédi Rebeka, Kispál Dániel, Kusper Judit. - Eger : Líceum K., 2022. - 81-92. p.

Kusper Judit: A posztmodern próza és tanításának lehetősége : Dragomán György Máglya című regényének tükrében In: IrKa I. : Irodalom és kanonizáció : Tanulmányok a magyartanítás módszertanairól / szerk. Herédi Rebeka, Kispál Dániel, Kusper Judit. - Eger : Líceum K., 2022. - 109-124. p.

Csató Anita: Young adult irodalom John Green Papírvárosok című regényében ls a középiskolai oktatásban In: IrKa I. : Irodalom és kanonizáció : Tanulmányok a magyartanítás módszertanairól / szerk. Herédi Rebeka, Kispál Dániel, Kusper Judit. - Eger : Líceum K., 2022. - 147-155. p.

Földi Adina Éva: Alice Walker Bíborszín és Az öröm titkának őrzői című regényeinek tanítási lehetőségei a középiskolában In: IrKa I. : Irodalom és kanonizáció : Tanulmányok a magyartanítás módszertanairól / szerk. Herédi Rebeka, Kispál Dániel, Kusper Judit. - Eger : Líceum K., 2022. - 157-166. p.

Goda Gergő Gábor: A fantasy taníthatósága Michael Ende A végtelen történet c. ifjúsági regényének kontextusában In: IrKa I. : Irodalom és kanonizáció : Tanulmányok a magyartanítás módszertanairól / szerk. Herédi Rebeka, Kispál Dániel, Kusper Judit. - Eger : Líceum K., 2022. - 167-180. p.

Manojlovic, Helena: Escape room as a teaching method In: Opus et Educatio 9. 2. 2022. - 178-188. p. URL: http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/504/912

Muzsalyiné Molnár Henrietta - Horváth András - Lénárd Sándor - Nahalka István - Radnóti Katalin: Current trends and developments in the application of digital tools and implementation of environmental awarenss and sustainability in PBL-based STEM education : a dual systematic literature review In: Opus et Educatio 9. 2. 2022. - 189-203. p. URL: http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/505/914

Rahmanu, Eka Wayan Dian - Lokman, Altun: Spherical video-based virtual reality (svvr) study : 360°-video implementation in English learning materials at polytechnic education In: Opus et Educatio 9. 2. 2022. - 205-218. p. URL: http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/500/919

Szarka Katarína: Exploring science, mathematics, and computer science education in high schools in selected regions of South Slovakia and Hungary In: Opus et Educatio 9. 2. 2022. - 219-221. p. URL: http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/506/916

Zólyomi Anna: Investigating language aptitude in the success ofadult second language acquisition In: Journal of Adult Learning, Knowledgeand Innovation 5. 1. 2022. - 1-11. p. URL: https://akjournals.com/downloadpdf/journals/2059/5/1/article-p1.xml?body=pdf-24714

Schiller Emese - Dorner Helga: Factors influencing senior learners’language learning motivation : a Hungarian perspective In: Journal of Adult Learning, Knowledgeand Innovation 5. 1. 2022. - 12-21. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2059/5/1/article-p12.xml?body=pdf-24714

Molnár Bence: Az edit-a-thonok általi Wikipédia szerkesztés : kompetencia- és készségfejlesztési lehetőségek a felsőoktatásban In: Tudományos és Műszaki Tájékoztatás 69. 5. 2022. - 204-218. p. URL: https://tmt.omikk.bme.hu/tmt/article/view/13161/14866

Szelestei Flóra: Disztópikus ifjúsági regények és olvasóik In: Tudományos és Műszaki Tájékoztatás 69. 2. 2022. - 60-70. p. URL: https://tmt.omikk.bme.hu/tmt/article/view/13147/14842

Barláné Kulánda Krisztina: Gyere velünk múzeumba! : Múzeumpedagógiai Különdíjban részesült a Damjanich János Múzeum „Kalandozások Szolnokon, Mesés kalandok Zoknikutya szemével” programja In: Tudományos és Műszaki Tájékoztatás 69. 2. 2022. - 71-75. p. URL: https://tmt.omikk.bme.hu/tmt/article/view/13139/14843

Fonyó Istvánné: A COVID-19-járvány hosszabb távú pszichológiai hatásai – különös tekintettel a gyerekekre : 2. rész In: Tudományos és Műszaki Tájékoztatás 68. 6. 2021. - 394-298. p. URL: https://tmt.omikk.bme.hu/tmt/article/view/13035/14743

4. Neveléstörténet

Nemes-Wéber Zsófia: Takács Zsuzsanna Mária: A pedagógia zsonglőrei. Két baranyai tanító életútja a 20. század folyamán. Institutio Könyvkiadó, Pécs. 2020. : [könyvismertetés] In: Polymatheia 17. 3-4. 2020. - 243-248. p. URL: http://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_38.pdf

Szabó Péter Ottó: Egyetem születik : szubjektív írás az elmúlt 30 évről In: Polymatheia 19. 1-2. 2022. - 5-12. p. URL: https://epa.oszk.hu/04100/04124/00005/pdf/EPA04124_polymatheia_2022_1-2_005-012.pdf

Forray R. Katalin - Bognár Mária: Egy magánegyetem pályafutása, avagy: Miért tudott fönnmaradni a Kodolányi? In: Polymatheia 19. 1-2. 2022. - 13-23. p. URL: https://epa.oszk.hu/04100/04124/00005/pdf/EPA04124_polymatheia_2022_1-2_013-023.pdf

Kóger Yvetta: "Tessék lerajzolni, hogy már négyéves elmúltam." : a Ludas Matyi óvodaképe az ötvenes évekből In: Polymatheia 19. 1-2. 2022. - 210-233. p. URL: https://epa.oszk.hu/04100/04124/00005/pdf/EPA04124_polymatheia_2022_1-2_210-233.pdf

Nemes-Wéber Zsófia: Történelemkönyv az ének-zene oktatásról. Recenzió Halmos Endre: Az ének-zeneoktatás története Magyarországon. Különös tekintet-tel a német nyelvű kultúrterületről érkező hatásokra című monográfiájáról. Argumentum Kiadó, Budapest. 2020. : [könyvismertetés] In: Polymatheia 19. 1-2. 2022. - 296-299. p. URL: https://epa.oszk.hu/04100/04124/00005/pdf/EPA04124_polymatheia_2022_1-2_296-299.pdf

Kóger Yvetta: A tankönyvi kérdéskör kútfői, avagy dimenziók a dualizmus korából In: Iskolakultúra 32. 5. 2022. - 127-131. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00011/00254/pdf/EPA00011_iskolakultura_2022_05_127-131.pdf

Radnóti Katalin: A fizikaoktatás kálváriája a rendszerváltás óta In: Fizikai Szemle 70. 7-8. 2020. - 265-272. p. URL: http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/83#page=51

Sólyom Jenő - Groma István: A 70 éve végzett matematika-fizika szakos évfolyam(ok) In: Fizikai Szemle 70. 11. 2020. - 384-388. p. URL: http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/86#page=22

Balatoni Mónika: Klebelsberg Kuno és a kulturális diplomácia bölcsője In: Történelemtanítás Online 13. 2. 2022. URL: https://www.folyoirat.tortenelemtanitas.hu/2022/08/balatoni-monika-klebelsberg-kuno-es-a-kulturalis-diplomacia-bolcsoje-13-02-03/

Peternák Miklós: Fényképek a művészeti képzés hátterében : pillanatképek a Magyar Képzőművészeti Egyetem fotógyűjteményéről In: Per Aspera ad Astra 8. 2. 2021. - 151-179. p. URL: https://journals.lib.pte.hu/index.php/paaa/article/view/5239

Forrai Judit: Steinberger Sarolta, az első, Budapesten avatott doktornő In: Per Aspera ad Astra 8. 1. 2021. - 85-103. p. URL: https://journals.lib.pte.hu/index.php/paaa/article/view/4821

Méreg Martin: Bábaképző intézettől a szülészeti klinikáig : Velits Dezső szerepe az Erzsébet Tudományegyetem pozsonyi korszakában In: Per Aspera ad Astra 8. 1. 2021. - 105-113. p. URL: https://journals.lib.pte.hu/index.php/paaa/article/view/4823/4647

Mezeiné Rumpf Anita: A „modern nő” születése : a leánynevelés és női művelődés históriája In: Per Aspera ad Astra 8. 1. 2021. - 162-163. p. URL: https://journals.lib.pte.hu/index.php/paaa/article/view/4828/4724

5. Pedagógus, pedagógusképzés

Nemes-Wéber Zsófia: Takács Zsuzsanna Mária: A pedagógia zsonglőrei. Két baranyai tanító életútja a 20. század folyamán. Institutio Könyvkiadó, Pécs. 2020. : [könyvismertetés] In: Polymatheia 17. 3-4. 2020. - 243-248. p. URL: http://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_38.pdf

Fejes József Balázs - Mezei Tímea - Vígh Tibor - Szenczi Beáta - Rauch Attila: A Tanári Felelősség Kérdőív és a Tanári Hatékonyság Kérdőív működése pedagógusok és pedagógusjelöltek körében In: Iskolakultúra 32. 5. 2022. - 3-26. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00011/00254/pdf/EPA00011_iskolakultura_2022_05_003-026.pdf

Horváthné Storczer Adrienn - Szenczi Beáta: Az Együttnevelésre vonatkozó Tanári Énhatékonyság Kérdőív hazai adaptációjának működése általános iskolában tanító pedagógusok körében In: Iskolakultúra 32. 5. 2022. - 27-45.p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00011/00254/pdf/EPA00011_iskolakultura_2022_05_027-045.pdf

Sólyom Jenő - Groma István: A 70 éve végzett matematika-fizika szakos évfolyam(ok) In: Fizikai Szemle 70. 11. 2020. - 384-388. p. URL: http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/86#page=22

Búcsúzunk Halász Tibor tanár úrtól In: Fizikai Szemle 70. 12. 2020. - 432. p. URL: http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/87#page=34

Tóth Péter - Horváth Kinga: The development level of pedagogical students’ inductive thinking in the 21st century In: Opus et Educatio 9. 2. 2022. - 102-126. p. URL: http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/509/899

Kanczné Nagy Katalin: In the intersection of Art-Pedagogy-Psychology In: Opus et Educatio 9. 2. 2022. - 139-146. p. URL: http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/510/905

Lengyel-Marosi Renáta: Language learning with English audio-visual media among the university students of English language and literature at J. Selye University In: Opus et Educatio 9. 2. 2022. - 158-166. p. URL: http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/507/909

Mentorképzés : Képzési anyagok és feladatok Eger : Líceum K., 2022

Dezső Krisztina: Hatvan év az anatómiai kutatás és oktatás pécsi műhelyébenFlerkó Béla (1924–2003) In: Per Aspera ad Astra 8. 2. 2021. - 181-198. p. URL: https://journals.lib.pte.hu/index.php/paaa/article/view/5240/5132

Horváth Györgyi: Holisztikus szemlélet és aromaterápia : interjú Horváth Györgyivel, a PTE Gyógyszerésztudományi Kar egyetemi docensével In: Per Aspera ad Astra 8. 1. 2021. - 127-139. p. URL: https://journals.lib.pte.hu/index.php/paaa/article/view/4825/4649

6. Gyógypedagógia, SNI

Strédl Terézia: Az inkluzív pedagógia múltja és jelene In: Polymatheia 19. 1-2. 2022. - 168-185. p. URL: https://epa.oszk.hu/04100/04124/00005/pdf/EPA04124_polymatheia_2022_1-2_168-185.pdf

7. Pszichológia

Kóródi Kitti - Szabó Éva - Jagodics Balázs: A Tanulmányi Reziliencia Kérdőív magyar változatának adaptálása általános és középiskolás mintán In: Iskolakultúra 32. 5. 2022. - 46-56.p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00011/00254/pdf/EPA00011_iskolakultura_2022_05_046-056.pdf

Szenczi Beáta - Józsa Krisztián: Az énképet vizsgáló SDQ-I (Self-Description Questionnaire-I) kérdőív hazai adaptációja In: Iskolakultúra 32. 5. 2022. - 76-95. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00011/00254/pdf/EPA00011_iskolakultura_2022_05_076-095.pdf

Tóth Péter - Horváth Kinga: The development level of pedagogical students’ inductive thinking in the 21st century In: Opus et Educatio 9. 2. 2022. - 102-126. p. URL: http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/509/899

Vaughan, Geoff: Metacognition and self-regulated learning – recent perspectives for an international context In: Opus et Educatio 9. 2. 2022. - 134-138. p. URL: http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/501/903

Fonyó Istvánné: A COVID-19-járvány hosszabb távú pszichológiai hatásai – különös tekintettel a gyerekekre : 1. rész In: Tudományos és Műszaki Tájékoztatás 68. 6. 2021. - 389-393. p. URL: https://tmt.omikk.bme.hu/tmt/article/view/13034/14742

Fonyó Istvánné: A COVID-19-járvány hosszabb távú pszichológiai hatásai – különös tekintettel a gyerekekre : 2. rész In: Tudományos és Műszaki Tájékoztatás 68. 6. 2021. - 394-298. p. URL: https://tmt.omikk.bme.hu/tmt/article/view/13035/14743

8. Pedagógia, kutatás, általános kérdések

Békefi Teodóra: Péter Tóth – Kinga Horváth: Didactics : [könyvismertetés] In: Opus et Educatio 9. 2. 2022. - 222-223. p. URL: http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/513/918

Maisch Patrícia: Mozaikok a kommunikáció kultúrtörténetének női dimenzióján In: Per Aspera ad Astra 8. 1. 2021. - 157-161. p. URL: https://journals.lib.pte.hu/index.php/paaa/article/view/4827/4723

Halász Gábor - Fazekas Ágnes: Who is innovating and how in the education sector? : combining subject and object approaches In: Journal of Adult Learning, Knowledgeand Innovation 5. 1. 2022. - 22-35. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2059/5/1/article-p22.xml?body=pdf-24714


Régebbi listák: 37. hét   36. hét   35. hét   34. hét