Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 42. hét)

Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.

1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetek

Törzsök Károlyné: Szakértelem és emberség : Válogatás Törzsök Károlyné pedagógiai írásaiból [Budapest] : M. Ped. Társ., 2024

Filemon Norbert: Az internetes pornográfia veszélyei és az életkor-ellenőrzés alkalmazása : Az online gyermekvédelem axiómája [Budapest] : Axióma Közp., 2024

Ritter Betty: Új kihívások és régi értékek : interjú Ritter Bettyvel a Pécsi Pedagógiai Oktatási Központ tevékenységéről In: Új Köznevelés 80. 7-8. 2024. - 23-25. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/uj-kihivasok-es-regi-ertekek

Herczeg Katalin: Háttérintézmények a pedagógiai megújulás szolgálatában : interjú Herczeg Katalinnal, a Budapesti Pedagógiai Oktatási Központ főosztályvezetőjével In: Új Köznevelés 80. 7-8. 2024. - 20-22. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/hatterintezmenyek-a-pedagogiai-megujulas-szolgalataban

Erdős Emese: A Nemzeti Filmintézet (NFI) egy éve In: Új Köznevelés 80. 7-8. 2024. - 18-19. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/a-nemzeti-filmintezet-nfi-egy-eve

Bodon Gergely Dávid: A 2024/2025-ös tanév fontosabb napjai (kivonat) In: Új Köznevelés 80. 7-8. 2024. - 10-13. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/a-20242025-os-tanev-fontosabb-napjai-kivonat

Langerné Buchwald Judit: A Zsolnai-programok szerepe a magyar közoktatás pluralizálódásában In: II. Zsolnai József emlékkonferencia / [... szerkesztői Györe Géza, Kubinger-Pillmann Judit, Langerné Buchwald Judit] ; [... kiad. Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány]. - Törökbálint : Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány, 2024. - 49-62. p.

Málovics György: Hazai egyetemi közösségi szerepvállalási gyakorlatok a társadalmi igazságosság lencséjén keresztül In: Civil Szemle 21. 4. 2024. - 71-87. p. URL: https://ojs.mtak.hu/index.php/civilszemle/article/view/17156/14141

Szigetiné Mészáros Zsuzsanna: Felnőttképzés lehetőségei és nehézségei egy kutatás tükrében In: Opus et Educatio 11. 3. 2024. - 294-313. p. URL: http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/645/1129

A Nemzeti Pedagógus Kar 10 éve : Jubileumi kiadvány Budapest : Nemzeti Pedagógus Kar, 2024

Székelyné Török Tünde - Szüts Etele - Virágos Márta - Kiszl Péter: Gyűjteményszervezés, digitalizálás, nyílt hozzáférés Budapest : ELTE BTK Könyvtár- és Információtud. Int., 2024

Torda Ágnes: Kisiskolás tanulók különleges ellátása Gödön [Göd] : Gödi Sirály Egyes., [2024]

Balázs Mihály: Tiszta, mély levegővétel : BGE Könyvtár és Hallgatói Központ, Budapest In: Régi-Új Magyar Építőművészet 24. 2. 2024. - 12-16. p.

Kozma Tamás: Handbook of education policy. Elgar handbooks in education : [könyvismertetés] In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 14. 3. 2024. - 357-359. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/063/14/3/article-p357.xml?body=pdf-27277

Szigeti Réka - Balázs Noémi - Urbán Róbert: „Én már hamu vagyok?” Kiégéskörkép – fókuszban a tanárok helyzetével In: Mentálhigiéné és Pszichoszomatika 25. 1. 2024. - 13-35. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/0406/25/1/article-p13.xml

Révész Szilvia: Több mint iskola In: Lépj ki a csónakból! : Beszélgetések Szenczy Sándorról / Révész Szilvia ; [közread. a] ... Baptista Szeretetszolgálat. - Budapest : Harmat : Baptista Szeretetszolgálat, 2023. - 121-137. p.

Révész Szilvia: Lépj ki a csónakból! : Beszélgetések Szenczy Sándorról Budapest : Harmat, 2023 : Baptista Szeretetszolgálat

Bölcsőde Hajdúnánáson Hajdúnánás : Hajdúnánás Városi Önkormányzat, 2023

Kóger Yvetta: A "szovjet minta" egyedi értelmezése az 1950-es évek óvodai nevelését meghatározó dokumentumokban In: Képzés és gyakorlat 21. 2. 2023. - 30-48. p. URL: https://www.kaposvar.szie.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5940/6027

Langerné Buchwald Judit: A szülői részvétel szerepe az alternatív iskolákban és a tanulóközösségekben In: Képzés és gyakorlat 21. 1. 2023. - 17-32. p. URL: https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/3475/5091

Fodor János - Tószegi Zsuzsanna: A digitalizálás fejlődéstörténete, a személyes adatok és a szerzői jogok védelme a könyvtárakban Budapest : ELTE BTK Könyvtár- és Információtud. Int., 2022

2. Nevelés, család, gyermekvédelem

Filemon Norbert: Az internetes pornográfia veszélyei és az életkor-ellenőrzés alkalmazása : Az online gyermekvédelem axiómája [Budapest] : Axióma Közp., 2024

Fábián László: Esztétikai érzék, érzelmi intelligencia és kritikai gondolkodás : a hetedik művészet pozitív hatásai In: Új Köznevelés 80. 7-8. 2024. - 46-47. p.

Marik Laura - Szabó Dániel: Csak játék meg minőségi zene kell - és a diák észre sem veszi, hogy tanul : interjú Marik Laura énekesnővel, ének-zene tanárral In: Új Köznevelés 80. 7-8. - 37-40. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/csak-jatek-meg-minosegi-zene-kell-es-a-diak-eszre-sem-veszi-hogy-tanul

Bodon Gergely Dávid: Innovatív intézmények egy virágzó jövőért: átadták az idei év ökoiskola címeit In: Új Köznevelés 80. 7-8. 2024. - 8-9. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/innovativ-intezmenyek-egy-viragzo-jovoert-atadtak-az-idei-ev-okoiskola-cimeit

A 2023. december és 2024. január között lezajlott igazgatói kérdőíves felmérés elemzése In: Új Köznevelés 80. 7-8. 2024. - 3-7. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/a-2023-december-es-2024-januar-kozott-lezajlott-igazgatoi-kerdoives-felmeres-elemzese

Chapman, Gary D.: A jól működő család 5 jellemzője : Derek Chapman verseivel Budapest : Harmat, 2024

McBride, Karyl: Véget érhet valaha a dráma? avagy Budapest : Partvonal, 2024

Györe Géza: Zsolnai József posztumusz megjelent művei, a róla és munkásságáról szóló irodalom válogatott bibliográfiája a 2011-2023 időszakra In: II. Zsolnai József emlékkonferencia / [... szerkesztői Györe Géza, Kubinger-Pillmann Judit, Langerné Buchwald Judit] ; [... kiad. Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány]. - Törökbálint : Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány, 2024. - 223-250.p.

Farkas Gábor: A pedagógus és az intézmény szerepe a tanulói személyiségfejlesztésben és integrációs gyakorlatban In: Valóság 67. 10. 2024. - 48-55. p.

Gyöngy Kinga: A bölcsődei, óvodai nevelés hatásainak vizsgálata In: Válogatott fejlődéspszichológiai tanulmányok : Elméletek, gyakorlatok, alkalmazások : Köszöntő kötet Kalmár Magda tiszteletére / szerk. Danis Ildikó, Tóth Ildikó ; [... kiad. az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar ...]. - Budapest : ELTE Eötvös K. : ELTE PPK, 2024. - 167-190. p.

Eigner Bernadett: Atipikus interakciók, bántalmazás, traumák és transzgenerációs hatások a kötődési kapcsolatban In: Válogatott fejlődéspszichológiai tanulmányok : Elméletek, gyakorlatok, alkalmazások : Köszöntő kötet Kalmár Magda tiszteletére / szerk. Danis Ildikó, Tóth Ildikó ; [... kiad. az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar ...]. - Budapest : ELTE Eötvös K. : ELTE PPK, 2024. - 69-101. p.

Ribiczey Nóra, M.: Szülői kiégés In: Válogatott fejlődéspszichológiai tanulmányok : Elméletek, gyakorlatok, alkalmazások : Köszöntő kötet Kalmár Magda tiszteletére / szerk. Danis Ildikó, Tóth Ildikó ; [... kiad. az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar ...]. - Budapest : ELTE Eötvös K. : ELTE PPK, 2024. - 53-66. p.

A comparative analysis of hungarian and slovakian preschool curricula In: Diagnostic assessment of school readiness / ed. Krisztián Józsa and Diana Borbélyová. - Gödöllő : Mate Press, 2024. - 31-62. p.

II. Zsolnai József emlékkonferencia Törökbálint : Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány, 2024

Fejes Erika: A hit, a meggyőződés és a flow a tanulási folyamatokban In: Opus et Educatio 11. 3. 2024. - 314-320. p. URL: http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/634/1130

Rónai Jázmin: "A nyelv álruhába öltözteti a gondolatot" In: Opus et Educatio 11. 3. 2024. - 268-278. p. URL: http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/642/1126

Csenger Gyöngyi: Development of environmental and health-conscious behaviour in lower primary english lessons In: Tudásmenedzsment 25. 1. ksz. 2024. - 23-37. p. URL: https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/7776/7253

Naše brojalice, stihovi i pjesme Hrvatski vrtić Pečuh [Budapest] : Croatica, [2024]

Nagy Jenőné: Negyedévszázados visszatekintés az egyesületünk szakmai bibliográfiájával Szolnok : Óvodaped. Orsz. Szakmai Egyes., 1999-2024

Kucser Mónika: Rozmaringtól a harangszóig : hagyományokon alapuló munkára nevelés az iskolánkban, napjainkban In: Honismeret 52. 4. 2024. - 17-23. p. URL: https://honismeret.hu/honismeret__fg/2024-4/#page=19

Papp Ágnes: Zöld föld program - tantárgy, szemlélet és életmód In: GeoMetodika 8. 2. 2024. - 87-97. p. URL: https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/05/GeoMetodika_2024_02_jav.pdf

Besenyei Andrea: Hagyományos értékek egy modern világban : Bölcsődei és óvodai foglalkozásgyűjtemény Budapest : Neteducatio Kft., 2023

Kóger Yvetta: A "szovjet minta" egyedi értelmezése az 1950-es évek óvodai nevelését meghatározó dokumentumokban In: Képzés és gyakorlat 21. 2. 2023. - 30-48. p. URL: https://www.kaposvar.szie.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5940/6027

Habinyák Erzsébet: Erdélyi óvodapedagógusok alternatív pedagógiákkal kapcsolatos attitűdjének vizsgálata In: Képzés és gyakorlat 21. 2. 2023. - 19-29. p. URL: https://www.kaposvar.szie.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5939/6026

3. Oktatás, tanulás, pályaválasztás

Törzsök Károlyné: Szakértelem és emberség : Válogatás Törzsök Károlyné pedagógiai írásaiból [Budapest] : M. Ped. Társ., 2024

Fábián László: Esztétikai érzék, érzelmi intelligencia és kritikai gondolkodás : a hetedik művészet pozitív hatásai In: Új Köznevelés 80. 7-8. 2024. - 46-47. p.

Szabó Dániel: A színjátszás felszabadító ereje : az iskolai drámaóra hatása a személyiségfejlődésre In: Új Köznevelés 80. 7-8. 2024. - 44-45. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/szinjatszas-felszabadito-ereje

Csorba Anita: Klasszikus és modern módszerek a tehetséggondozásban : interjú Csorba Anitával, az INSPIKID alapítójával In: Új Köznevelés 80. 7-8. 2024. - 41-43. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/klasszikus-es-modern-modszerek-a-tehetseggondozasban

Marik Laura - Szabó Dániel: Csak játék meg minőségi zene kell - és a diák észre sem veszi, hogy tanul : interjú Marik Laura énekesnővel, ének-zene tanárral In: Új Köznevelés 80. 7-8. - 37-40. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/csak-jatek-meg-minosegi-zene-kell-es-a-diak-eszre-sem-veszi-hogy-tanul

Härtlein Károly: Aki ért a képletek nyelvén : interjú Härtlein Károly fizikussal In: Új Köznevelés 80. 7-8. 2024. - 26-28. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/aki-ert-a-kepletek-nyelven

Erdős Emese: A Nemzeti Filmintézet (NFI) egy éve In: Új Köznevelés 80. 7-8. 2024. - 18-19. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/a-nemzeti-filmintezet-nfi-egy-eve

Javaslatok személyes teljesítménycélok megfogalmazására a pedagógus-teljesítményértékelés (TÉR) során In: Új Köznevelés 80. 7-8. 2024. - 14-17. p.

Bodon Gergely Dávid: Innovatív intézmények egy virágzó jövőért: átadták az idei év ökoiskola címeit In: Új Köznevelés 80. 7-8. 2024. - 8-9. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/innovativ-intezmenyek-egy-viragzo-jovoert-atadtak-az-idei-ev-okoiskola-cimeit

A 2023. december és 2024. január között lezajlott igazgatói kérdőíves felmérés elemzése In: Új Köznevelés 80. 7-8. 2024. - 3-7. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/a-2023-december-es-2024-januar-kozott-lezajlott-igazgatoi-kerdoives-felmeres-elemzese

Turányi Tamás: 50 éves a KÖKÉL! In: Középiskolai Kémiai Lapok 51. 4. 2024. - 273-280. p. URL: https://www.kokel.mke.org.hu/images/docs/2024_4/KK2404_01_50_eves.pdf

Szalay Luca - Borbás Réka - Füzesi István - Tóth Zoltán: Kedvcsináló a kísérlettervező képességet és rendszerszemléletű gondolkodást fejlesztő feladatlapok kipróbálásához In: Középiskolai Kémiai Lapok 51. 4. 2024. - 322-338. p. URL: https://www.kokel.mke.org.hu/images/docs/2024_4/KK2404_06_Muhely.pdf

Lovasi Ildikó: Mestersége kémiatanár - Lovasi Ildikó In: Középiskolai Kémiai Lapok 51. 4. 2024. - 283-289. p. URL: https://www.kokel.mke.org.hu/images/docs/2024_4/KK2404_03_MestKemTan.pdf

Musza Katalin - Schuszter Gábor: Rendhagyó laboratóriumi gyakorlatok az Irinyi János Országos Középiskolai Kémiaversenyen In: Középiskolai Kémiai Lapok 51. 4. 2024. - 348-363. p. URL: https://www.kokel.mke.org.hu/images/docs/2024_4/KK2404_08_Versenyhirado.pdf#page=6

Új intézmények, új képzések a katolikus oktatásban In: Új Ember 80. 37. 2024. - 5. p.

A comparative analysis of hungarian and slovakian primary school curricula In: Diagnostic assessment of school readiness / ed. Krisztián Józsa and Diana Borbélyová. - Gödöllő : Mate Press, 2024. - 63-83. p.

Borbélyová Diana - Józsa Krisztián - Nagyová Alexandra: Adaptation and standardization of the DIFER tests in Slovakia In: Diagnostic assessment of school readiness / ed. Krisztián Józsa and Diana Borbélyová. - Gödöllő : Mate Press, 2024. - 13-30. p.

Diagnostic assessment of school readiness Gödöllő : Mate Press, 2024

Kiss Albert: A tudománypedagógia és alkalmazása a közoktatás keretei között : Zsolnai örökség a KGYTK múltjában, jelenében és jövőjében In: II. Zsolnai József emlékkonferencia / [... szerkesztői Györe Géza, Kubinger-Pillmann Judit, Langerné Buchwald Judit] ; [... kiad. Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány]. - Törökbálint : Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány, 2024. - 109-118. p.

Györe Géza: A Zsolnai-pedagógia adaptálhatósága az online- és a távoktatáshoz In: II. Zsolnai József emlékkonferencia / [... szerkesztői Györe Géza, Kubinger-Pillmann Judit, Langerné Buchwald Judit] ; [... kiad. Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány]. - Törökbálint : Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány, 2024. - 97-107. p.

Kubinger-Pillmann Judit: A képességfejlesztés és személyiségfejlesztés lehetőségei a digitális történetmesélés mint komplex tanítási-tanulási stratégia alkalmazása során In: II. Zsolnai József emlékkonferencia / [... szerkesztői Györe Géza, Kubinger-Pillmann Judit, Langerné Buchwald Judit] ; [... kiad. Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány]. - Törökbálint : Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány, 2024. - 75-96. p.

Horváthné Hidegh Anikó: A szövegértés fejlesztésének lehetőségei a felső tagozaton, avagy megérteni, ezért érteni In: II. Zsolnai József emlékkonferencia / [... szerkesztői Györe Géza, Kubinger-Pillmann Judit, Langerné Buchwald Judit] ; [... kiad. Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány]. - Törökbálint : Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány, 2024. - 63-74. p.

Langerné Buchwald Judit: A Zsolnai-programok szerepe a magyar közoktatás pluralizálódásában In: II. Zsolnai József emlékkonferencia / [... szerkesztői Györe Géza, Kubinger-Pillmann Judit, Langerné Buchwald Judit] ; [... kiad. Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány]. - Törökbálint : Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány, 2024. - 49-62. p.

Harangi Viktor: Beszámoló a 64. Nemzetközi Matematikai Diákolimpiáról In: Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok 74. 6. 2024. - 323-325. p.

Schindler Rózsa: Beszélgetések a szakképzésről : beszámoló a Magyar Pedagógiai Társaság Szakképzési Kollégiuma „Beszélgetések a szakképzésről” programsorozat 2024. április 4-én a Székesfehérvári Szakképzési Centrumban megtartott rendezvényéről In: Opus et Educatio 11. 3. 2024. - 324-329. p. URL: http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/640/1132

Kraiciné Szokoly Mária - Kovács Gábor: A felnőttkori tanulás szerepe a fogyatékossággal élő emberek munkaerőpiacra jutásában és megtartásában In: Opus et Educatio 11. 3. 2024. - 321-323. p. URL: http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/644/1131

Szigetiné Mészáros Zsuzsanna: Felnőttképzés lehetőségei és nehézségei egy kutatás tükrében In: Opus et Educatio 11. 3. 2024. - 294-313. p. URL: http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/645/1129

Kovács Anett Jolán: Hogyan változott a magyar felsőoktatási validációs gyakorlat 2017 óta? Vizsgálat a tanulmányi és vizsgaszabályzatok tükrében In: Opus et Educatio 11. 3. 2024. - 285-293. p. URL: http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/615/1128

Bomba Gábor: A 2016-ban kidolgozott PBL központú finn nemzeti alaptanterv bemutatása In: Opus et Educatio 11. 3. 2024. - 279-284. p. URL: http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/623/1127

Szalai András: Továbbképzés a közigazgatásban. Az e-learning alapú közszolgálati továbbképzési programok minőségi elemzése In: Opus et Educatio 11. 3. 2024. - 254-267. p. URL: http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/628/1125

Szeitz János: Az alkotó „andragógiai lét” In: Opus et Educatio 11. 3. 2024. - 223-234. p. URL: http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/635/1123

Bánhegyi Mátyás - Horváth-Csikós Gabriella - Fajt Balázs: Assisting university students skills development through self-directed and self-access learning activities In: Tudásmenedzsment 25. 1. ksz. 2024. - 75-84. p. URL: https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/7782/7259

Kállai Gabriella: Look, that's how i do it! Try it! Teamwork support with online tools In: Tudásmenedzsment 25. 1. ksz. 2024. - 64-74. p. URL: https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/7781/7258

Kovács Attila Tibor: Use of terminology and (meta)linguistic awareness in grade 4 experience from a pilot study In: Tudásmenedzsment 25. 1. ksz. 2024. - 59-63. p. URL: https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/7780/7257

Béres András - Bálint Ágnes: Escape rooms in geography educations: an innovative approach to learning and teaching In: Tudásmenedzsment 25. 1. ksz. 2024. - 38-58. p. URL: https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/7779/7256

Csenger Gyöngyi: Development of environmental and health-conscious behaviour in lower primary english lessons In: Tudásmenedzsment 25. 1. ksz. 2024. - 23-37. p. URL: https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/7776/7253

Naše brojalice, stihovi i pjesme Hrvatski vrtić Pečuh [Budapest] : Croatica, [2024]

Arday István: Az új interaktív iskolai földrajzi atlasz bemutatása In: GeoMetodika 8. 3. 2024. - 63-75. p. URL: https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/09/GeoMetodika_2024_03-1.pdf

Mari Kitti: Taníts, hogy segíts! Érzékenyítés a földrajzórán a Mindannyian Testvérek Alapítvány Afrika-projektje keretében In: GeoMetodika 8. 3. 2024. - 49-62. p. URL: https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/09/GeoMetodika_2024_03-1.pdf

Keisz Ágoston: Pázmány a közoktatásban In: Irodalmi Magazin 12. 2. 2024. - 96-101. p.

Eskander, Munirah: Shadow education in the middle east: supplementary tutoring and its policy implications : [könyvismertetés] In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 14. 3. 2024. - 352-353. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/063/14/3/article-p352.xml?body=pdf-27277

Pálvölgyi Lajos: Effects of a career education classroom course on high school students’ career management competencies and career orientation in Hungary In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 14. 3. 2024. - 332–351. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/063/14/3/article-p332.xml?body=pdf-27277

Baksa Brigitta: 175 éves a Kossuth-korsó In: Honismeret 52. 4. 2024. - 14-16. p. URL: https://honismeret.hu/honismeret__fg/2024-4/#page=12

Kasbary, Nicole - Novák Géza Máté: Drama in STEAM education: Possible approaches and connections to drama-based activities in STEAM education In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 14. 3. 2024. - 316-331. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/063/14/3/article-p316.xml?body=pdf-27277

Barsch, Sebastian: Addressing diversity: An analysis of german curricula for history In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 14. 3. 2024. - 298-315. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/063/14/3/article-p298.xml?body=pdf-27277

Asztalos Anikó: A tanulói beszéd fatikus funkciójú nyelvi elemei az osztálytermi diskurzusban : 1. rész In: Magyar Nyelv 120. 2. 2024. - 159-169. p.

Szloboda-Kovács Emese: Hogyan legyél hang-erős : [Képeskönyv módszertannal és eszközökkel] : [Társas-érzelmi kompetencia fejlesztőfüzet] [Budapest] : Móra, cop. 2024

Innováció a kommunikáció oktatásában : Tanulmányok Budapest : Hungarovox, 2024

Havassy András: A google earth közoktatásbeli használatának néhány lehetősége a szakirodalom tükrében In: GeoMetodika 8. 2. 2024. - 51-73. p. URL: https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/05/GeoMetodika_2024_02_jav.pdf

Kopházi-Molnár Erzsébet - Zsámbok Zsuzsanna: Nyelvvizsga és nyelvtudás : helyzetkép a törvényi szabályozás tükrében In: Képzés és gyakorlat 21. 2. 2023. - 49-66. p. URL: https://www.kaposvar.szie.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5941/6028

Földi Fanni - Szabó Norbert - Józsa Krisztián: Hangszertanulási motivációt támogató stratégiák tanárok és tanárjelöltek szemszögébő In: Képzés és gyakorlat 21. 2. 2023. - 5-18. p. URL: https://www.kaposvar.szie.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5937/6025

Béres Ilona - Magyar Tímea - Barna Edina: Tevékenység alapú informatika kurzusok MOOC-alapú tükrözött osztálytermi környezetben In: Gradus 10. 2. 2023. - 1-7. p. URL: https://gradus.kefo.hu/archive/2023-2/2023_2_CSC_003_Beres.pdf

Rácz Edit: Nyelvkönyvek nevelési potenciálja Budapest : KRE, 2023 : L'Harmattan

Tóth-Szerecz Ágnes: Pedagógusok tapasztalatai a fogyatékosságok iránti szemléletformálás témájában In: Képzés és gyakorlat 21. 1. 2023. - 63-74. p. URL: https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/4949/5134

Hégető Katalin: Életvezetési készségek fejlesztése: a SUPREM-program In: Képzés és gyakorlat 21. 1. 2023. - 53-62. p. URL: https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/3696/5094

Bánfi Gréta - Korom Erzsébet: Természettudományos vizsgálatok környezetismeret-órán: egy tutorprogram tapasztalatai a tutordiákok nézőpontjából In: Képzés és gyakorlat 21. 1. 2023. - 33-42. p. URL: https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/3657/5092

Fajt Balázs - Bánhegyi Mátyás: Nyelvórai és nyelvórán kívüli motivációt meghatározó tényezők a felsőoktatásban: a nyelvvizsga-kötelezettség hatásai In: Képzés és gyakorlat 21. 1. 2023. - 5-16. p. URL: https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/3605/5090

Gombos Péter: Nyelvtani gyakorlatok : Helyesírás Kaposvár : Profunda Kv., 2022

4. Neveléstörténet

Gulyás Antal: Tanítók Háza története [Székesfehérvár] : Magánkiad., 2024

Múltidézés és megújulás In: Új Ember 80. 38. 2024. - 9. p.

Szalma Éva: Recenzió Berzsenyi Emese „Bűnös vagy ártatlan – Az európai középkor fogyatékosságtörténete című könyvéről : [könyvismertetés] In: Opus et Educatio 11. 3. 2024. - 330-331. p. URL: http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/639/1133

Janus Korczak, a test és a lélek gyógyítója In: Új Élet 79. 15. 2024. - 4. p.

Bölcsőde Hajdúnánáson Hajdúnánás : Hajdúnánás Városi Önkormányzat, 2023

Kóger Yvetta: A "szovjet minta" egyedi értelmezése az 1950-es évek óvodai nevelését meghatározó dokumentumokban In: Képzés és gyakorlat 21. 2. 2023. - 30-48. p. URL: https://www.kaposvar.szie.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5940/6027

5. Pedagógus, pedagógusképzés

Torma Mária: Búcsú Debreczeni Tibortól (1928–2024) In: Új Köznevelés 80. 7-8. 2024. - 55. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/iranytu-74

Ritter Betty: Új kihívások és régi értékek : interjú Ritter Bettyvel a Pécsi Pedagógiai Oktatási Központ tevékenységéről In: Új Köznevelés 80. 7-8. 2024. - 23-25. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/uj-kihivasok-es-regi-ertekek

Herczeg Katalin: Háttérintézmények a pedagógiai megújulás szolgálatában : interjú Herczeg Katalinnal, a Budapesti Pedagógiai Oktatási Központ főosztályvezetőjével In: Új Köznevelés 80. 7-8. 2024. - 20-22. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/hatterintezmenyek-a-pedagogiai-megujulas-szolgalataban

Györe Géza: Zsolnai József posztumusz megjelent művei, a róla és munkásságáról szóló irodalom válogatott bibliográfiája a 2011-2023 időszakra In: II. Zsolnai József emlékkonferencia / [... szerkesztői Györe Géza, Kubinger-Pillmann Judit, Langerné Buchwald Judit] ; [... kiad. Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány]. - Törökbálint : Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány, 2024. - 223-250.p.

Lovasi Ildikó: Mestersége kémiatanár - Lovasi Ildikó In: Középiskolai Kémiai Lapok 51. 4. 2024. - 283-289. p. URL: https://www.kokel.mke.org.hu/images/docs/2024_4/KK2404_03_MestKemTan.pdf

Mrázik Julianna: Dimenziók és funkciók : A pedagógusképzés néhány, a hazaitól eltérő modelljének összehasonlító elemzése Zsolnai József rekonstrukciós aspektusai mentén In: II. Zsolnai József emlékkonferencia / [... szerkesztői Györe Géza, Kubinger-Pillmann Judit, Langerné Buchwald Judit] ; [... kiad. Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány]. - Törökbálint : Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány, 2024. - 29-48. p.

Kocsis Mihály: Széljegyzetek a Vesszőfutásom lapjaira In: II. Zsolnai József emlékkonferencia / [... szerkesztői Györe Géza, Kubinger-Pillmann Judit, Langerné Buchwald Judit] ; [... kiad. Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány]. - Törökbálint : Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány, 2024. - 17-27. p.

II. Zsolnai József emlékkonferencia Törökbálint : Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány, 2024

Petzné Tóth Szilvia - Dőryné Zábrádi Orsolya - Sipos Judit: Möglichkeiten des Einsatzes von Chatbots für den Grammatikunterricht in der Lehrer Innenausbildung In: Tudásmenedzsment 25. 1. ksz. 2024. - 5-22. p. URL: https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/7775

Njenga, Moses: Content and effectiveness of TVET teacher CPD in Kenya In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 14. 3. 2024. - 261–278. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/063/14/3/article-p261.xml?body=pdf-27277

Janus Korczak, a test és a lélek gyógyítója In: Új Élet 79. 15. 2024. - 4. p.

Gábris Gyula: Karl János - az elfelejtett földrajztanár In: Földrajzi Közlemények 147. 4. 2023. - 412-416. p.

Szántóné Tóth Hajnalka - Doba László: A tanítójelöltek környezetismeret-tanítása a módszertant oktatók szemszögéből In: Képzés és gyakorlat 21. 1. 2023. - 43–52. p. URL: https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/4947/5093

6. Gyógypedagógia, SNI

Zsindely Bálint: Adj hozzá! : Egy hátrányát előnyre váltó fiatalember igaz története [Biatorbágy] : Biatorbágy Közművelődéséért Alapítvány, 2024

Radványi Katalin: A családi megterhelés jellemzői a gyermek atipikus fejlődése esetén In: Válogatott fejlődéspszichológiai tanulmányok : Elméletek, gyakorlatok, alkalmazások : Köszöntő kötet Kalmár Magda tiszteletére / szerk. Danis Ildikó, Tóth Ildikó ; [... kiad. az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar ...]. - Budapest : ELTE Eötvös K. : ELTE PPK, 2024. - 25-51. p.

Taskovics Adél: Siketvak személyek helyzete a kezdetektől napjainkig Budapest : SVOE, 2024

Szalma Éva: Recenzió Berzsenyi Emese „Bűnös vagy ártatlan – Az európai középkor fogyatékosságtörténete című könyvéről : [könyvismertetés] In: Opus et Educatio 11. 3. 2024. - 330-331. p. URL: http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/639/1133

Kraiciné Szokoly Mária - Kovács Gábor: A felnőttkori tanulás szerepe a fogyatékossággal élő emberek munkaerőpiacra jutásában és megtartásában In: Opus et Educatio 11. 3. 2024. - 321-323. p. URL: http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/644/1131

Kállai Gabriella: Look, that's how i do it! Try it! Teamwork support with online tools In: Tudásmenedzsment 25. 1. ksz. 2024. - 64-74. p. URL: https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/7781/7258

Kovács Krisztina: A német kisegítő iskola kialakulása és fejlődése 1867 és 1918 között In: Képzés és gyakorlat 21. 2. 2023. - 67-75. p. URL: https://www.kaposvar.szie.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5942/6029

Tóth-Szerecz Ágnes: Pedagógusok tapasztalatai a fogyatékosságok iránti szemléletformálás témájában In: Képzés és gyakorlat 21. 1. 2023. - 63-74. p. URL: https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/4949/5134

7. Pszichológia

Piaget, Jean - Inhelder, Bärbel - Benda Kálmán: Gyermeklélektan Budapest : Osiris, 2024

Agócs-Nagy Henrietta: Akinél a képeink beszélnek helyettünk : interjú Agócs-Nagy Henrietta művészetterapeutával In: Új Köznevelés 80. 7-8. 2024. - 32-34. p.

McBride, Karyl: Véget érhet valaha a dráma? avagy Budapest : Partvonal, 2024

Bimbó Zoltánné: Tükröződő holdmesék : Öngyógyító gyermektörténetek [Eger] : Magánkiad., 2024

Hadfield, Sue - Hasson, Gill - Tihor Szilvia: Asszertivitás : Hogyan érvényesítsük sikeresen az érdekeinket? Budapest : Scolar, 2024

Farkas Gábor: A pedagógus és az intézmény szerepe a tanulói személyiségfejlesztésben és integrációs gyakorlatban In: Valóság 67. 10. 2024. - 48-55. p.

Danis Ildikó: Kohorszhatások és kohorszkutatások a fejlődéspszichológiában és kapcsolódó tudományágakban In: Válogatott fejlődéspszichológiai tanulmányok : Elméletek, gyakorlatok, alkalmazások : Köszöntő kötet Kalmár Magda tiszteletére / szerk. Danis Ildikó, Tóth Ildikó ; [... kiad. az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar ...]. - Budapest : ELTE Eötvös K. : ELTE PPK, 2024. - 247-273. p.

Egyed Katalin - Szalai Gerda: Gyermekelme-olvasás: A szülői mentalizáló-mentalitás (mind-mindedness) és jelentősége kora gyermekkorban In: Válogatott fejlődéspszichológiai tanulmányok : Elméletek, gyakorlatok, alkalmazások : Köszöntő kötet Kalmár Magda tiszteletére / szerk. Danis Ildikó, Tóth Ildikó ; [... kiad. az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar ...]. - Budapest : ELTE Eötvös K. : ELTE PPK, 2024. - 219-245. p.

Gráf Rózsa - Nagy Anett: Koraszülöttek eltérő idegrendszeri szerveződésének rizikója a kognitív fejlődés és az iskolai teljesítmény alakulása szempontjából In: Válogatott fejlődéspszichológiai tanulmányok : Elméletek, gyakorlatok, alkalmazások : Köszöntő kötet Kalmár Magda tiszteletére / szerk. Danis Ildikó, Tóth Ildikó ; [... kiad. az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar ...]. - Budapest : ELTE Eötvös K. : ELTE PPK, 2024. - 193-217. p.

Tóthné Babos Edit: Sok lábon álló terápiák gyermekkorban : Az állatasszisztált terápiák elmélete és gyakorlata röviden In: Válogatott fejlődéspszichológiai tanulmányok : Elméletek, gyakorlatok, alkalmazások : Köszöntő kötet Kalmár Magda tiszteletére / szerk. Danis Ildikó, Tóth Ildikó ; [... kiad. az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar ...]. - Budapest : ELTE Eötvös K. : ELTE PPK, 2024. - 129-165. p.

Ferenczi Szilvia, Cs.: A kisgyermek egyedisége a szülői nevelés kontextusában In: Válogatott fejlődéspszichológiai tanulmányok : Elméletek, gyakorlatok, alkalmazások : Köszöntő kötet Kalmár Magda tiszteletére / szerk. Danis Ildikó, Tóth Ildikó ; [... kiad. az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar ...]. - Budapest : ELTE Eötvös K. : ELTE PPK, 2024. - 103-127. p.

Eigner Bernadett: Atipikus interakciók, bántalmazás, traumák és transzgenerációs hatások a kötődési kapcsolatban In: Válogatott fejlődéspszichológiai tanulmányok : Elméletek, gyakorlatok, alkalmazások : Köszöntő kötet Kalmár Magda tiszteletére / szerk. Danis Ildikó, Tóth Ildikó ; [... kiad. az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar ...]. - Budapest : ELTE Eötvös K. : ELTE PPK, 2024. - 69-101. p.

Ribiczey Nóra, M.: Szülői kiégés In: Válogatott fejlődéspszichológiai tanulmányok : Elméletek, gyakorlatok, alkalmazások : Köszöntő kötet Kalmár Magda tiszteletére / szerk. Danis Ildikó, Tóth Ildikó ; [... kiad. az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar ...]. - Budapest : ELTE Eötvös K. : ELTE PPK, 2024. - 53-66. p.

Válogatott fejlődéspszichológiai tanulmányok : Elméletek, gyakorlatok, alkalmazások : Köszöntő kötet Kalmár Magda tiszteletére Budapest : ELTE Eötvös K., 2024 : ELTE PPK

Reliability, validity and measurment invariance of the DIFER tests In: Diagnostic assessment of school readiness / ed. Krisztián Józsa and Diana Borbélyová. - Gödöllő : Mate Press, 2024. - 85-139. p.

A comparative analysis of hungarian and slovakian primary school curricula In: Diagnostic assessment of school readiness / ed. Krisztián Józsa and Diana Borbélyová. - Gödöllő : Mate Press, 2024. - 63-83. p.

Dálnoki Dominika: Mondd, te mit választanál? : a szexuális orientáció és identitás sokfélesége a kamaszkor tükrében In: Mindennapi pszichológia 16. 3. 2024. - 30-33. p.

Komolafe, Cinderella - Dávid Beáta: Family and personal identity among Roma students in Colleges for Advanced Studies: Identity preservation and change In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 14. 3. 2024. - 279-297. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/063/14/3/article-p279.xml?body=pdf-27277

Németh Ágnes: Aggasztóan keveset alvó kamaszok In: Élet és tudomány 79. 33. 2024. - 1030-1032. p.

Szloboda-Kovács Emese: Hogyan legyél hang-erős : [Képeskönyv módszertannal és eszközökkel] : [Társas-érzelmi kompetencia fejlesztőfüzet] [Budapest] : Móra, cop. 2024

Kárpáti Gyöngyvér: Önbecsülés... céltudat : Az adleri mélylélektan második évszázada Budapest : Oriold és Társai, 2024

Hamvai Csaba - Baricz Dániel - Pócs Dávid - Kelemen Oguz: Emerging adulthood in medical school. Gender, school-related factors and Big Five traits related to medical students’ quarter-life crisis In: Mentálhigiéné és Pszichoszomatika 25. 1. 2024. - 56-68. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/0406/25/1/article-p56.xml

Szigeti Réka - Balázs Noémi - Urbán Róbert: „Én már hamu vagyok?” Kiégéskörkép – fókuszban a tanárok helyzetével In: Mentálhigiéné és Pszichoszomatika 25. 1. 2024. - 13-35. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/0406/25/1/article-p13.xml

Bojti Andrea: A magabiztos szülő : A kételyektől a tudatosságig [Budapest] : Open Books, 2023

8. Pedagógia, kutatás, általános kérdések

Danis Ildikó: Kohorszhatások és kohorszkutatások a fejlődéspszichológiában és kapcsolódó tudományágakban In: Válogatott fejlődéspszichológiai tanulmányok : Elméletek, gyakorlatok, alkalmazások : Köszöntő kötet Kalmár Magda tiszteletére / szerk. Danis Ildikó, Tóth Ildikó ; [... kiad. az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar ...]. - Budapest : ELTE Eötvös K. : ELTE PPK, 2024. - 247-273. p.

Kiss Albert: A tudománypedagógia és alkalmazása a közoktatás keretei között : Zsolnai örökség a KGYTK múltjában, jelenében és jövőjében In: II. Zsolnai József emlékkonferencia / [... szerkesztői Györe Géza, Kubinger-Pillmann Judit, Langerné Buchwald Judit] ; [... kiad. Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány]. - Törökbálint : Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány, 2024. - 109-118. p.

Kocsis Mihály: Széljegyzetek a Vesszőfutásom lapjaira In: II. Zsolnai József emlékkonferencia / [... szerkesztői Györe Géza, Kubinger-Pillmann Judit, Langerné Buchwald Judit] ; [... kiad. Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány]. - Törökbálint : Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány, 2024. - 17-27. p.

Fejes Erika: A hit, a meggyőződés és a flow a tanulási folyamatokban In: Opus et Educatio 11. 3. 2024. - 314-320. p. URL: http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/634/1130

Szeitz János: Az alkotó „andragógiai lét” In: Opus et Educatio 11. 3. 2024. - 223-234. p. URL: http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/635/1123

Mohammed, Peshawa Jala: Sociology of education: Theories, communities, contexts : [könyvismertetés] In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 14. 3. 2024. - 354-356. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/063/14/3/article-p354.xml?body=pdf-27277

Habinyák Erzsébet: Erdélyi óvodapedagógusok alternatív pedagógiákkal kapcsolatos attitűdjének vizsgálata In: Képzés és gyakorlat 21. 2. 2023. - 19-29. p. URL: https://www.kaposvar.szie.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5939/6026

Bánfi Gréta - Korom Erzsébet: Természettudományos vizsgálatok környezetismeret-órán: egy tutorprogram tapasztalatai a tutordiákok nézőpontjából In: Képzés és gyakorlat 21. 1. 2023. - 33-42. p. URL: https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/3657/5092

Götz Andrea: Az angol-magyar hallgatói utószerkesztés tulajdonságai In: Alkalmazott nyelvészeti közlemények 15. 3. 2022. 148–160. p. URL: https://matarka.hu/cikk_list.php?fusz=184570


Régebbi listák: 41. hét   40. hét   39. hét   38. hét