Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 38. hét)
Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.
1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetekSzabó Péter Ottó:
Egyetem születik : szubjektív írás az elmúlt 30 évről
In: Polymatheia
19. 1-2. 2022. - 5-12. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/04100/04124/00005/pdf/EPA04124_polymatheia_2022_1-2_005-012.pdf
Forray R. Katalin - Bognár Mária:
Egy magánegyetem pályafutása, avagy: Miért tudott fönnmaradni a Kodolányi?
In: Polymatheia
19. 1-2. 2022. - 13-23. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/04100/04124/00005/pdf/EPA04124_polymatheia_2022_1-2_013-023.pdf
Szennai Dóra:
A gyermekvédelmi szakellátás rendszerében a gyermekotthonokban nevelkedők életútja és viselkedés-mintázatának háttere : (első rész)
In: Polymatheia
19. 1-2. 2022. - 153-167. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/04100/04124/00005/pdf/EPA04124_polymatheia_2022_1-2_153-167.pdf
Kóger Yvetta:
"Tessék lerajzolni, hogy már négyéves elmúltam." : a Ludas Matyi óvodaképe az ötvenes évekből
In: Polymatheia
19. 1-2. 2022. - 210-233. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/04100/04124/00005/pdf/EPA04124_polymatheia_2022_1-2_210-233.pdf
130. jubileumi esztendő : A Magyar Pedagógiai Társaság ... évi évkönyve
[Budapest] : M. Ped. Társ.,
cop. 2022
Fejes József Balázs - Mezei Tímea - Vígh Tibor - Szenczi Beáta - Rauch Attila:
A Tanári Felelősség Kérdőív és a Tanári Hatékonyság Kérdőív működése pedagógusok és pedagógusjelöltek körében
In: Iskolakultúra
32. 5. 2022. - 3-26. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00011/00254/pdf/EPA00011_iskolakultura_2022_05_003-026.pdf
Horváthné Storczer Adrienn - Szenczi Beáta:
Az Együttnevelésre vonatkozó Tanári Énhatékonyság Kérdőív hazai adaptációjának működése általános iskolában tanító pedagógusok körében
In: Iskolakultúra
32. 5. 2022. - 27-45.p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00011/00254/pdf/EPA00011_iskolakultura_2022_05_027-045.pdf
Balatoni Mónika:
Klebelsberg Kuno és a kulturális diplomácia bölcsője
In: Történelemtanítás Online
13. 2. 2022.
URL:
https://www.folyoirat.tortenelemtanitas.hu/2022/08/balatoni-monika-klebelsberg-kuno-es-a-kulturalis-diplomacia-bolcsoje-13-02-03/
Vereckei Judit - Benedek András:
Development of institutional leadership in the Hungarian education system
In: Opus et Educatio
9. 2. 2022. - 167-177. p.
URL:
http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/515/910
Peternák Miklós:
Fényképek a művészeti képzés hátterében : pillanatképek a Magyar Képzőművészeti Egyetem fotógyűjteményéről
In: Per Aspera ad Astra
8. 2. 2021. - 151-179. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/paaa/article/view/5239
Halász Gábor - Fazekas Ágnes:
Who is innovating and how in the education sector? : combining subject and object approaches
In: Journal of Adult Learning, Knowledgeand Innovation
5. 1. 2022. - 22-35. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/2059/5/1/article-p22.xml?body=pdf-24714
Barláné Kulánda Krisztina:
Gyere velünk múzeumba! : Múzeumpedagógiai Különdíjban részesült a Damjanich János Múzeum „Kalandozások Szolnokon, Mesés kalandok Zoknikutya szemével” programja
In: Tudományos és Műszaki Tájékoztatás
69. 2. 2022. - 71-75. p.
URL:
https://tmt.omikk.bme.hu/tmt/article/view/13139/14843
2. Nevelés, család, gyermekvédelemMárföldi Erika:
A gyermek, a család és a pedagógus egysége a Waldorf-óvodában : gyermek- és családvédelem a jogalkotásban és a pedagógiában (első rész)
In: Polymatheia
19. 1-2. 2022. - 129-152. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/04100/04124/00005/pdf/EPA04124_polymatheia_2022_1-2_129-152.pdf
Szennai Dóra:
A gyermekvédelmi szakellátás rendszerében a gyermekotthonokban nevelkedők életútja és viselkedés-mintázatának háttere : (első rész)
In: Polymatheia
19. 1-2. 2022. - 153-167. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/04100/04124/00005/pdf/EPA04124_polymatheia_2022_1-2_153-167.pdf
Strédl Terézia:
Az inkluzív pedagógia múltja és jelene
In: Polymatheia
19. 1-2. 2022. - 168-185. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/04100/04124/00005/pdf/EPA04124_polymatheia_2022_1-2_168-185.pdf
Csehiová Agáta - Tóth-Bakos Anita:
Art and intercultural education with signs of tolerance, acceptance from the perspective of future teachers
In: Opus et Educatio
9. 2. 2022. - 147-157. p.
URL:
http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/503/907
IrKa I. : Irodalom és kanonizáció : Tanulmányok a magyartanítás módszertanairól
Eger : Líceum K.,
2022
Kiss Dávid:
Kánonközvetítés és olvasóvá nevelés az irodalomtanításban: a Jókai-paradoxon
In:
IrKa I. : Irodalom és kanonizáció : Tanulmányok a magyartanítás módszertanairól / szerk. Herédi Rebeka, Kispál Dániel, Kusper Judit. - Eger : Líceum K., 2022. - 95-107. p.
Bakó Katalin:
A science fiction lehetséges szerepe az olvasásnépszerűsítésben és a könyvtárhasználat oktatásában a felső tagozaton - László Endre Szíriusz kapitány-sorozatának jó gyakorlatai a '70-es-'80-as években
In:
IrKa I. : Irodalom és kanonizáció : Tanulmányok a magyartanítás módszertanairól / szerk. Herédi Rebeka, Kispál Dániel, Kusper Judit. - Eger : Líceum K., 2022. - 125-145. p.
Mezeiné Rumpf Anita:
A „modern nő” születése : a leánynevelés és női művelődés históriája
In: Per Aspera ad Astra
8. 1. 2021. - 162-163. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/paaa/article/view/4828/4724
3. Oktatás, tanulás, pályaválasztásKaposi József:
Forrásközlések történelemtanításunk közelmúltjából I. : a Zsidó Közösségi Kerekasztal Konferencia Oktatási Tagozatával folytatott tárgyalások és megállapodások dokumentumai a 2012. évi Nemzeti alaptanterv és kerettantervek kapcsán
In: Történelemtanítás Online
12. 4. 2021.
URL:
https://www.folyoirat.tortenelemtanitas.hu/2022/02/forraskozlesek-tortenelemtanitasunk-kozelmultjabol-i-12-04-05/
Kaposi József:
Forrásközlések történelemtanításunk közelmúltjából II. : a Zsidó Közösségi Kerekasztal Konferencia Oktatási Tagozatával 2013-ban folytatott tárgyalások és megállapodások dokumentumai
In: Történelemtanítás Online
13. 1. 2022.
URL:
https://www.folyoirat.tortenelemtanitas.hu/2022/04/forraskozlesek-tortenelemtanitasunk-kozelmultjabol-ii-13-01-04/
Nemes-Wéber Zsófia:
Történelemkönyv az ének-zene oktatásról. Recenzió Halmos Endre: Az ének-zeneoktatás története Magyarországon. Különös tekintet-tel a német nyelvű kultúrterületről érkező hatásokra című monográfiájáról. Argumentum Kiadó, Budapest. 2020. : [könyvismertetés]
In: Polymatheia
19. 1-2. 2022. - 296-299. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/04100/04124/00005/pdf/EPA04124_polymatheia_2022_1-2_296-299.pdf
Tary Blanka - Molnár Edit Katalin:
A MARSI-R kérdőív magyar adaptációja – olvasási stratégiák vizsgálata anya- és idegen nyelven egyetemi hallgatók körében
In: Iskolakultúra
32. 5. 2022. - 57-75. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00011/00254/pdf/EPA00011_iskolakultura_2022_05_057-075.pdf
Földi Fanni - Józsa Krisztián:
A Hangszertanulási motiváció kérdőív magyar adaptációja
In: Iskolakultúra
32. 5. 2022. - 96-109. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00011/00254/pdf/EPA00011_iskolakultura_2022_05_096-109.pdf
Herédi Rebeka:
Irodalomtanítás – elvárások, szerepek, modellek, megközelítésmódok : pedagógusnézetek vizsgálata fogalomtérképpel
In: Iskolakultúra
32. 5. 2022. - 110-126. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00011/00254/pdf/EPA00011_iskolakultura_2022_05_110-126.pdf
Kóger Yvetta:
A tankönyvi kérdéskör kútfői, avagy dimenziók a dualizmus korából
In: Iskolakultúra
32. 5. 2022. - 127-131. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00011/00254/pdf/EPA00011_iskolakultura_2022_05_127-131.pdf
Szkladányi András:
Pontszerű töltés mozgásának számítógépes modellezése sztatikus elektromos és mágneses mezőben
In: Fizikai Szemle
70. 2. 2020. - 62-64. p.
URL:
http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/78#page=28
Szalai Tamás:
Fiatal asztrofizikusok a Balaton partján : beszámoló a XIII. Nemzetközi Csillagászati és Asztrofizikai Diákolimpiáról
In: Fizikai Szemle
70. 2. 2020. - 65-70. p.
URL:
http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/78#page=31
Komáromi Annamária:
A torziós ingától az ürgravimetráig
In: Fizikai Szemle
70. 2. 2020. - 71-72. p.
URL:
http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/78#page=37
Borbélyné Bacsó Viktória - Szabó István:
Mágneses nanorészecskékkel való gyógyítás modellezése középiskolás szinten
In: Fizikai Szemle
70. 3. 2020. - 103-108. p.
URL:
http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/79#page=33
Szabadon elérhető, online anyagok a középiskolai fizika távoktatásához : az ELTE Fizika tanítása PhD programja és az MTA–ELTE Fizika Tanítása Kutatócsoport fejlesztésében
In: Fizikai Szemle
70. 3. 2020. - 108-109. p.
URL:
http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/79#page=38
Stonawski Tamás - Fülöp Csilla:
Mit jelent a tér a fizikának és a művészetnek?
In: Fizikai Szemle
70. 4. 2020. - 141-145. p.
URL:
http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/80#page=38
Wiedemann László:
Módszertani ajánlások a fizikatanításban - feladatokon keresztül bemutatva
In: Fizikai Szemle
70. 5. 2020. - 172-175.p.
URL:
http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/81#page=30
Lévainé Kovács Róza - Tasi Zoltánné - Tóth Zsuzsanna:
XXIX. Öveges József Kárpát-Medencei Fizkaverseny
In: Fizikai Szemle
70. 5. 2020. - 176-180. p.
URL:
http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/81#page=34
Geszti Tamás - Jávor Márta:
Hogyan tanítsuk a kovalens kötést? : Schrödinger tigrise: a mozdulatlan mozgás
In: Fizikai Szemle
70. 6. 2020. - 207-208. p.
URL:
http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/82#page=07
Radnóti Katalin - Hasznosi Tamásné:
A diákok mint kis tudósok : a hőtan témakör kutatásalapú feldolgozása az általános iskolában
In: Fizikai Szemle
70. 6. 2020. - 209-215. p.
URL:
http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/82#page=31
Radnóti Katalin:
A fizikaoktatás kálváriája a rendszerváltás óta
In: Fizikai Szemle
70. 7-8. 2020. - 265-272. p.
URL:
http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/83#page=51
Schramek Anikó:
Néhány gondolat az atomfizika tanításához
In: Fizikai Szemle
70. 7-8. 2020. - 277-283. p.
URL:
http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/83#page=63
Sükösd Csaba:
XXII. Országos Szilárd Leó Fizikaverseny : 1. rész
In: Fizikai Szemle
70. 7-8. 2020. - 286-291. p.
URL:
http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/83#page=72
Almási János:
A fizikatanítás aktuális problémáiról
In: Fizikai Szemle
70. 9. 2020. - 313-316. p.
URL:
http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/84#page=23
Sükösd Csaba:
XXII. Országos Szilárd Leó Fizikaverseny : 2. rész
In: Fizikai Szemle
70. 6. 2020. - 317-323. p.
URL:
http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/84#page=27
Ollé Hajnalka - Kovács Tamás:
Mi rejlik a fényképen, avagy fénygörbe analízise az osztályban
In: Fizikai Szemle
70. 9. 2020. - 324-327. p.
URL:
http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/84#page=34
Szabó Róbert:
A fizika történeti megközelítésének didaktikai szempontjai a fizikaórán
In: Fizikai Szemle
70. 10. 2020. - 345-349. p.
URL:
http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/85#page=19
Pallag István - Halmos Balázs - Gergely Csongor:
A koppanás hangjától az optikai fésűig – a pontos időmérés bűvöletében
In: Fizikai Szemle
70. 10. 2020. - 355-359. p.
URL:
http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/85#page=29
Ujvári Balázs - Borbélyné Bacsó Viktória - Pirint Róbert Olivér - Szabó Dániel Dénes:
Felhőben az egészségünk
In: Fizikai Szemle
70. 10. 2020. - 349-354. p.
URL:
http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/85#page=23
Sükösd Csaba:
XXII. Országos Szilárd Leó Fizikaverseny : 3. rész
In: Fizikai Szemle
70. 10. 2020. - 360-363. p.
URL:
http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/85#page=34
Holics László:
Fizikaoktatásunk margójára
In: Fizikai Szemle
70. 10. 2020. - 363-365. p.
URL:
http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/85#page=37
Kis Tamás:
A sötétség határán
In: Fizikai Szemle
70. 11. 2020. - 388-389. p.
URL:
http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/86#page=26
Szarka László Csaba - Győri István - Molnár László - Ujvári Sándor:
Eötvös Loránd jubileumi emlékverseny 2019
In: Fizikai Szemle
70. 11. 2020. - 393-399. p.
URL:
http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/86#page=31
Engel Pál Ferenc - Kosáry Domokos - Glatz Ferenc:
Forrásközlések történelemtanításunk közelmúltjából III. : Vezérfonal a magyar és az egyetemes történelem tanításához 1.
In: Történelemtanítás Online
13. 2. 2022.
URL:
https://www.folyoirat.tortenelemtanitas.hu/2022/08/forraskozlesek-tortenelemtanitasunk-kozelmultjabol-iii-13-02-05/
Kersánszi Tamás - Meester, Jolien, de - Spikic, Sacha - Módné Takács Judit:
Opportunities for integrated education in STEM
In: Opus et Educatio
9. 2. 2022. - 127-133. p.
URL:
http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/502/901
Vaughan, Geoff:
Metacognition and self-regulated learning – recent perspectives for an international context
In: Opus et Educatio
9. 2. 2022. - 134-138. p.
URL:
http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/501/903
Vereckei Judit - Benedek András:
Development of institutional leadership in the Hungarian education system
In: Opus et Educatio
9. 2. 2022. - 167-177. p.
URL:
http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/515/910
IrKa I. : Irodalom és kanonizáció : Tanulmányok a magyartanítás módszertanairól
Eger : Líceum K.,
2022
Nagy Emese, K.:
Szépirodalmi szövegek személyre szabott közvetítése tanórán
In:
IrKa I. : Irodalom és kanonizáció : Tanulmányok a magyartanítás módszertanairól / szerk. Herédi Rebeka, Kispál Dániel, Kusper Judit. - Eger : Líceum K., 2022. - 69-80. p.
Balázs Renáta:
A finn nemzeti irodalom a gimnáziumi tantervekben
In:
IrKa I. : Irodalom és kanonizáció : Tanulmányok a magyartanítás módszertanairól / szerk. Herédi Rebeka, Kispál Dániel, Kusper Judit. - Eger : Líceum K., 2022. - 81-92. p.
Kusper Judit:
A posztmodern próza és tanításának lehetősége : Dragomán György Máglya című regényének tükrében
In:
IrKa I. : Irodalom és kanonizáció : Tanulmányok a magyartanítás módszertanairól / szerk. Herédi Rebeka, Kispál Dániel, Kusper Judit. - Eger : Líceum K., 2022. - 109-124. p.
Csató Anita:
Young adult irodalom John Green Papírvárosok című regényében ls a középiskolai oktatásban
In:
IrKa I. : Irodalom és kanonizáció : Tanulmányok a magyartanítás módszertanairól / szerk. Herédi Rebeka, Kispál Dániel, Kusper Judit. - Eger : Líceum K., 2022. - 147-155. p.
Földi Adina Éva:
Alice Walker Bíborszín és Az öröm titkának őrzői című regényeinek tanítási lehetőségei a középiskolában
In:
IrKa I. : Irodalom és kanonizáció : Tanulmányok a magyartanítás módszertanairól / szerk. Herédi Rebeka, Kispál Dániel, Kusper Judit. - Eger : Líceum K., 2022. - 157-166. p.
Goda Gergő Gábor:
A fantasy taníthatósága Michael Ende A végtelen történet c. ifjúsági regényének kontextusában
In:
IrKa I. : Irodalom és kanonizáció : Tanulmányok a magyartanítás módszertanairól / szerk. Herédi Rebeka, Kispál Dániel, Kusper Judit. - Eger : Líceum K., 2022. - 167-180. p.
Manojlovic, Helena:
Escape room as a teaching method
In: Opus et Educatio
9. 2. 2022. - 178-188. p.
URL:
http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/504/912
Muzsalyiné Molnár Henrietta - Horváth András - Lénárd Sándor - Nahalka István - Radnóti Katalin:
Current trends and developments in the application of digital tools and implementation of environmental awarenss and sustainability in PBL-based STEM education : a dual systematic literature review
In: Opus et Educatio
9. 2. 2022. - 189-203. p.
URL:
http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/505/914
Rahmanu, Eka Wayan Dian - Lokman, Altun:
Spherical video-based virtual reality (svvr) study : 360°-video implementation in English learning materials at polytechnic education
In: Opus et Educatio
9. 2. 2022. - 205-218. p.
URL:
http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/500/919
Szarka Katarína:
Exploring science, mathematics, and computer science education in high schools in selected regions of South Slovakia and Hungary
In: Opus et Educatio
9. 2. 2022. - 219-221. p.
URL:
http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/506/916
Zólyomi Anna:
Investigating language aptitude in the success ofadult second language acquisition
In: Journal of Adult Learning, Knowledgeand Innovation
5. 1. 2022. - 1-11. p.
URL:
https://akjournals.com/downloadpdf/journals/2059/5/1/article-p1.xml?body=pdf-24714
Schiller Emese - Dorner Helga:
Factors influencing senior learners’language learning motivation : a Hungarian perspective
In: Journal of Adult Learning, Knowledgeand Innovation
5. 1. 2022. - 12-21. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/2059/5/1/article-p12.xml?body=pdf-24714
Molnár Bence:
Az edit-a-thonok általi Wikipédia szerkesztés : kompetencia- és készségfejlesztési lehetőségek a felsőoktatásban
In: Tudományos és Műszaki Tájékoztatás
69. 5. 2022. - 204-218. p.
URL:
https://tmt.omikk.bme.hu/tmt/article/view/13161/14866
Szelestei Flóra:
Disztópikus ifjúsági regények és olvasóik
In: Tudományos és Műszaki Tájékoztatás
69. 2. 2022. - 60-70. p.
URL:
https://tmt.omikk.bme.hu/tmt/article/view/13147/14842
Barláné Kulánda Krisztina:
Gyere velünk múzeumba! : Múzeumpedagógiai Különdíjban részesült a Damjanich János Múzeum „Kalandozások Szolnokon, Mesés kalandok Zoknikutya szemével” programja
In: Tudományos és Műszaki Tájékoztatás
69. 2. 2022. - 71-75. p.
URL:
https://tmt.omikk.bme.hu/tmt/article/view/13139/14843
Fonyó Istvánné:
A COVID-19-járvány hosszabb távú pszichológiai hatásai – különös tekintettel a gyerekekre : 2. rész
In: Tudományos és Műszaki Tájékoztatás
68. 6. 2021. - 394-298. p.
URL:
https://tmt.omikk.bme.hu/tmt/article/view/13035/14743
4. NeveléstörténetNemes-Wéber Zsófia:
Takács Zsuzsanna Mária: A pedagógia zsonglőrei. Két baranyai tanító életútja a 20. század folyamán. Institutio Könyvkiadó, Pécs. 2020. : [könyvismertetés]
In: Polymatheia
17. 3-4. 2020. - 243-248. p.
URL:
http://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_38.pdf
Szabó Péter Ottó:
Egyetem születik : szubjektív írás az elmúlt 30 évről
In: Polymatheia
19. 1-2. 2022. - 5-12. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/04100/04124/00005/pdf/EPA04124_polymatheia_2022_1-2_005-012.pdf
Forray R. Katalin - Bognár Mária:
Egy magánegyetem pályafutása, avagy: Miért tudott fönnmaradni a Kodolányi?
In: Polymatheia
19. 1-2. 2022. - 13-23. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/04100/04124/00005/pdf/EPA04124_polymatheia_2022_1-2_013-023.pdf
Kóger Yvetta:
"Tessék lerajzolni, hogy már négyéves elmúltam." : a Ludas Matyi óvodaképe az ötvenes évekből
In: Polymatheia
19. 1-2. 2022. - 210-233. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/04100/04124/00005/pdf/EPA04124_polymatheia_2022_1-2_210-233.pdf
Nemes-Wéber Zsófia:
Történelemkönyv az ének-zene oktatásról. Recenzió Halmos Endre: Az ének-zeneoktatás története Magyarországon. Különös tekintet-tel a német nyelvű kultúrterületről érkező hatásokra című monográfiájáról. Argumentum Kiadó, Budapest. 2020. : [könyvismertetés]
In: Polymatheia
19. 1-2. 2022. - 296-299. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/04100/04124/00005/pdf/EPA04124_polymatheia_2022_1-2_296-299.pdf
Kóger Yvetta:
A tankönyvi kérdéskör kútfői, avagy dimenziók a dualizmus korából
In: Iskolakultúra
32. 5. 2022. - 127-131. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00011/00254/pdf/EPA00011_iskolakultura_2022_05_127-131.pdf
Radnóti Katalin:
A fizikaoktatás kálváriája a rendszerváltás óta
In: Fizikai Szemle
70. 7-8. 2020. - 265-272. p.
URL:
http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/83#page=51
Sólyom Jenő - Groma István:
A 70 éve végzett matematika-fizika szakos évfolyam(ok)
In: Fizikai Szemle
70. 11. 2020. - 384-388. p.
URL:
http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/86#page=22
Balatoni Mónika:
Klebelsberg Kuno és a kulturális diplomácia bölcsője
In: Történelemtanítás Online
13. 2. 2022.
URL:
https://www.folyoirat.tortenelemtanitas.hu/2022/08/balatoni-monika-klebelsberg-kuno-es-a-kulturalis-diplomacia-bolcsoje-13-02-03/
Peternák Miklós:
Fényképek a művészeti képzés hátterében : pillanatképek a Magyar Képzőművészeti Egyetem fotógyűjteményéről
In: Per Aspera ad Astra
8. 2. 2021. - 151-179. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/paaa/article/view/5239
Forrai Judit:
Steinberger Sarolta, az első, Budapesten avatott doktornő
In: Per Aspera ad Astra
8. 1. 2021. - 85-103. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/paaa/article/view/4821
Méreg Martin:
Bábaképző intézettől a szülészeti klinikáig : Velits Dezső szerepe az Erzsébet Tudományegyetem pozsonyi korszakában
In: Per Aspera ad Astra
8. 1. 2021. - 105-113. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/paaa/article/view/4823/4647
Mezeiné Rumpf Anita:
A „modern nő” születése : a leánynevelés és női művelődés históriája
In: Per Aspera ad Astra
8. 1. 2021. - 162-163. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/paaa/article/view/4828/4724
5. Pedagógus, pedagógusképzésNemes-Wéber Zsófia:
Takács Zsuzsanna Mária: A pedagógia zsonglőrei. Két baranyai tanító életútja a 20. század folyamán. Institutio Könyvkiadó, Pécs. 2020. : [könyvismertetés]
In: Polymatheia
17. 3-4. 2020. - 243-248. p.
URL:
http://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_38.pdf
Fejes József Balázs - Mezei Tímea - Vígh Tibor - Szenczi Beáta - Rauch Attila:
A Tanári Felelősség Kérdőív és a Tanári Hatékonyság Kérdőív működése pedagógusok és pedagógusjelöltek körében
In: Iskolakultúra
32. 5. 2022. - 3-26. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00011/00254/pdf/EPA00011_iskolakultura_2022_05_003-026.pdf
Horváthné Storczer Adrienn - Szenczi Beáta:
Az Együttnevelésre vonatkozó Tanári Énhatékonyság Kérdőív hazai adaptációjának működése általános iskolában tanító pedagógusok körében
In: Iskolakultúra
32. 5. 2022. - 27-45.p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00011/00254/pdf/EPA00011_iskolakultura_2022_05_027-045.pdf
Sólyom Jenő - Groma István:
A 70 éve végzett matematika-fizika szakos évfolyam(ok)
In: Fizikai Szemle
70. 11. 2020. - 384-388. p.
URL:
http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/86#page=22
Búcsúzunk Halász Tibor tanár úrtól
In: Fizikai Szemle
70. 12. 2020. - 432. p.
URL:
http://fizikaiszemle.hu/szemle/tartalom/87#page=34
Tóth Péter - Horváth Kinga:
The development level of pedagogical students’ inductive thinking in the 21st century
In: Opus et Educatio
9. 2. 2022. - 102-126. p.
URL:
http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/509/899
Kanczné Nagy Katalin:
In the intersection of Art-Pedagogy-Psychology
In: Opus et Educatio
9. 2. 2022. - 139-146. p.
URL:
http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/510/905
Lengyel-Marosi Renáta:
Language learning with English audio-visual media among the university students of English language and literature at J. Selye University
In: Opus et Educatio
9. 2. 2022. - 158-166. p.
URL:
http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/507/909
Mentorképzés : Képzési anyagok és feladatok
Eger : Líceum K.,
2022
Dezső Krisztina:
Hatvan év az anatómiai kutatás és oktatás pécsi műhelyébenFlerkó Béla (1924–2003)
In: Per Aspera ad Astra
8. 2. 2021. - 181-198. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/paaa/article/view/5240/5132
Horváth Györgyi:
Holisztikus szemlélet és aromaterápia : interjú Horváth Györgyivel, a PTE Gyógyszerésztudományi Kar egyetemi docensével
In: Per Aspera ad Astra
8. 1. 2021. - 127-139. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/paaa/article/view/4825/4649
6. Gyógypedagógia, SNIStrédl Terézia:
Az inkluzív pedagógia múltja és jelene
In: Polymatheia
19. 1-2. 2022. - 168-185. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/04100/04124/00005/pdf/EPA04124_polymatheia_2022_1-2_168-185.pdf
7. PszichológiaKóródi Kitti - Szabó Éva - Jagodics Balázs:
A Tanulmányi Reziliencia Kérdőív magyar változatának adaptálása általános és középiskolás mintán
In: Iskolakultúra
32. 5. 2022. - 46-56.p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00011/00254/pdf/EPA00011_iskolakultura_2022_05_046-056.pdf
Szenczi Beáta - Józsa Krisztián:
Az énképet vizsgáló SDQ-I (Self-Description Questionnaire-I) kérdőív hazai adaptációja
In: Iskolakultúra
32. 5. 2022. - 76-95. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00011/00254/pdf/EPA00011_iskolakultura_2022_05_076-095.pdf
Tóth Péter - Horváth Kinga:
The development level of pedagogical students’ inductive thinking in the 21st century
In: Opus et Educatio
9. 2. 2022. - 102-126. p.
URL:
http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/509/899
Vaughan, Geoff:
Metacognition and self-regulated learning – recent perspectives for an international context
In: Opus et Educatio
9. 2. 2022. - 134-138. p.
URL:
http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/501/903
Fonyó Istvánné:
A COVID-19-járvány hosszabb távú pszichológiai hatásai – különös tekintettel a gyerekekre : 1. rész
In: Tudományos és Műszaki Tájékoztatás
68. 6. 2021. - 389-393. p.
URL:
https://tmt.omikk.bme.hu/tmt/article/view/13034/14742
Fonyó Istvánné:
A COVID-19-járvány hosszabb távú pszichológiai hatásai – különös tekintettel a gyerekekre : 2. rész
In: Tudományos és Műszaki Tájékoztatás
68. 6. 2021. - 394-298. p.
URL:
https://tmt.omikk.bme.hu/tmt/article/view/13035/14743
8. Pedagógia, kutatás, általános kérdésekBékefi Teodóra:
Péter Tóth – Kinga Horváth: Didactics : [könyvismertetés]
In: Opus et Educatio
9. 2. 2022. - 222-223. p.
URL:
http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/513/918
Maisch Patrícia:
Mozaikok a kommunikáció kultúrtörténetének női dimenzióján
In: Per Aspera ad Astra
8. 1. 2021. - 157-161. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/paaa/article/view/4827/4723
Halász Gábor - Fazekas Ágnes:
Who is innovating and how in the education sector? : combining subject and object approaches
In: Journal of Adult Learning, Knowledgeand Innovation
5. 1. 2022. - 22-35. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/2059/5/1/article-p22.xml?body=pdf-24714
Régebbi listák:
37. hét
36. hét
35. hét
34. hét