Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 19. hét)

Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.

1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetek

Vereckei Judit: Oktatási rendszerünk változásainak dinamikája az intézményvezetői feladatkör, a vezetőkiválasztás és a vezetőképzés tükrében In: Szakképzés történeti elemzések, elmélet - módszertan, pedagógusképzés, hallgatói vizsgálatok / [Benedek András, szerk.]. - Budapest : BME Gazd. és Társadalomtudományi Kar Műszaki Pedagógiai Tanszék, cop. 2021. - 155-166. p. - (Szakképzés-pedagógiai tudományos közlemények, ISSN 2786-1856 ; 2021/1.)

Kerekes Edit: A környezettudatosság nem lecke, hanem életmód In: Magyar Közoktatás 2. 2022. - 1-4. p.

Hudra Árpád: Egy Nobel-díjas a magyar oktatásügy élén : Szent-Györgyi Albert az abszolút pedagógus In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 55-58. p.

Kiss Endre: "A magyar köznevelés korszerű kifejlesztése" : Kovács Máté 1946-ös koncepciója a köznevelésről In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 184-192. p.

Minden magyar gyermek számít - beiskolázási kampány In: Magyar Közoktatás 2. 2022. - 5. p.

Karkó Ádám: Széchenyi szelleme újra az Akadémián : Stádium-Díjátadó ünnepség In: Új Köznevelés 78. 3. 2022. - 7-8. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/uj_kozneveles/2022_03/UKN_2203_07_Szechenyi_szelleme_ujra_az_Akadamian.pdf

László Zoltán: Oktatás In: 800 év Rádóckölkeden / László Zoltán ; [kiadja Rádóckölked Község Önkormányzata]. - Rádóckölked : Önkormányzat, 2021. - 69-80. p.

Véghseő Tamás: Görögkatolikus fenntartású oktatási, szociális és gyermekvédelmi intézmények Hajdú-Bihar megyében In: Görögkatolikus múlt és jelen Hajdú-Bihar megyében / Véghseő Tamás. - Nyíregyháza : Szent Atanáz Görögkatolikus Hittudományi Főiskola, 2022. - 199-228. p.

Kozma Tamás: Múltból jövőt In: Educatio 31. 1. 2022. - 3-13. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/31/1/article-p3.xml

Nahalka István: Közoktatás-politika 2018–2022 In: Educatio 31. 1. 2022. - 14-29. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/31/1/article-p14.xml

Polónyi István: Felsőoktatás-politikai tévelygések In: Educatio 31. 1. 2022. - 70-84. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/31/1/article-p70.xml

Horváth Zsuzsanna: Tanügyi válság: működészavar vagy perspektíva? In: Educatio 31. 1. 2022. - 144-150. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/31/1/article-p144.xml

Vajda Zsuzsanna: Az iskola évszázada után In: Educatio 31. 1. 2022. - 155-160. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/31/1/article-p155.xml

Pál Ferenc: Iskola és kultúra In: Zanat / Pál Ferenc ; [fotók Berta Csaba]. - [Gencsapáti] : Szülőföld Könyvkiadó, 2021. - 94-117. p.

Oktatás In: Porva története / írta Répás János. - Porva : [Porva Községi Önkormányzat], 2021. - 88-102. p.

Jánoshalma szellemi, kulturális értékei : 1989-2021 Jánoshalma : Önkormányzat, [2021]

2. Nevelés, család, gyermekvédelem

Gyermekélet egykor és ma : Az ELTE Néprajzi Intézet hallgatóinak írásai Budapest : ELTE BTK Néprajzi Int., 2021

Fehér Zoltán - Jaruska Ladislav - Szarka Katarína: A természettudományos gondolkodást felmérő fizika és kémia feladatsorok elemzése In: Szakképzés történeti elemzések, elmélet - módszertan, pedagógusképzés, hallgatói vizsgálatok / [Benedek András, szerk.]. - Budapest : BME Gazd. és Társadalomtudományi Kar Műszaki Pedagógiai Tanszék, cop. 2021. - 75-85. p. - (Szakképzés-pedagógiai tudományos közlemények, ISSN 2786-1856 ; 2021/1.)

Tóth Boglárka: Mik a jó gyermekkönyv illusztrációk ismérvei a szülők véleménye alapján? In: Szakképzés történeti elemzések, elmélet - módszertan, pedagógusképzés, hallgatói vizsgálatok / [Benedek András, szerk.]. - Budapest : BME Gazd. és Társadalomtudományi Kar Műszaki Pedagógiai Tanszék, cop. 2021. - 111-128. p. - (Szakképzés-pedagógiai tudományos közlemények, ISSN 2786-1856 ; 2021/1.)

Kerekes Edit: A környezettudatosság nem lecke, hanem életmód In: Magyar Közoktatás 2. 2022. - 1-4. p.

Schvéd Brigitta: A fejlődés fenntartható : fókuszban a Zöld Föld tankönyv és a Kék Bolygó Alapítvány akkreditált pedagógus­továbbképzése In: Új Köznevelés 78. 2. 2022. - 21. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/uj_kozneveles/2022_2/UKN_2202_21_A_fejlodes_fenntarthato.pdf

Kiss Endre: Perszonalizmus és kultúrkritika Karácsony társas-lélektani pedagógiájában In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 59-72. p.

Kamarás István: Sík Sándor kegyes pedagógiája In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 105-114. p.

Burchard-Bélaváry Erzsébet óvodapedagógusi életpályája In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 164-173. p.

Deszpot Gabriella: Kokas Klára mint abszolút pedagógus? In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 318-333. p.

Villányi Györgyné: A mozdulat szabadsága és a zene szeretete, mint fejlődés - fejlődés rugója Kokas Kláránál In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 334-340. p.

Matei Melinda: Virtualitás, avagy nem elég érdekes már a való világ? In: Magyar Közoktatás 2. 2022. - 12-13. p.

Kettererné Bauer Mónika: Megérkeztem [Dunaharaszti] : [Szerző], 2021

Barahona, Denaye: Egyszerűbb gyereknevelés, boldogabb gyermekkor : Többet érsz kevesebbel - kipróbált és működő tippek a nyugodt és kiegyensúlyozott gyerekneveléshez [Budapest] : Álomgyár K., 2021

McGurk, Linda Åkeson: Nincs olyan, hogy rossz idő : Hogyan neveljünk egészséges, reziliens és magabiztos gyerekeket skandináv módra? Budapest : HVG Kv., 2021

Peterson, Chris: Szuper apu : A hős apa, aki ámulatba ejti a többi szülőt Budapest : Álomgyár K., 2021

"...ami a miénk" : Ötven írás a családról : Novák Katalin ajánlójával Budapest : Kincs, 2021

Katona Irén: Életutam Bárándon [Budapest] : Magyar Kultúra K., 2021

Balogh Ádám - Filep Orsolya Veronika - Habis Melinda: Az iskolai erőszak kezelése In: Új Köznevelés 78. 3. 2022. - 18-20. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/uj_kozneveles/2022_03/UKN_2203_18_Az_iskolai_eroszak_kezelese.pdf

Novick, Kerry Kelly - Novick, Jack - Erdélyi Laura: Érzelmi izomzat : Erős szölők, erős gyerekek [Budapest] : TomorrowBooks, 2022

Schvéd Brigitta: Ősi nevelési módszerek a konfliktuskezelésre In: Új Köznevelés 78. 3. 2022. - 27. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/uj_kozneveles/2022_03/UKN_2203_27_Osi_nevelesi_modszerek_a_konfliktukezelesre.pdf

Drámai út a társadalomig : Színház az egész: TIE rendszerű, új színházi nevelési módszer adaptálása, kiterjesztése a Balaton környékén Balatonszemes : Balatonszemesi Latinovits Zoltán Művelődési Ház, Könyvtár és Műzeum, 2020

Véghseő Tamás: Görögkatolikus fenntartású oktatási, szociális és gyermekvédelmi intézmények Hajdú-Bihar megyében In: Görögkatolikus múlt és jelen Hajdú-Bihar megyében / Véghseő Tamás. - Nyíregyháza : Szent Atanáz Görögkatolikus Hittudományi Főiskola, 2022. - 199-228. p.

Kulcsár Ildikó, V.: Anyák, nagyik és más szent őrültek : Szeretnélek(pont)jaj! Budapest : Central Kv., 2022, cop. 2019

Martin Jánosné: Mi bánt? : konfliktusok az iskolában In: Új Köznevelés 78. 3. 2022. - 28-31. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/uj_kozneveles/2022_03/UKN_2203_28_Mi_bant.pdf

Rambala Éva: Az erőszakmentes kommunikáció módszere : interjú Rambala Éva erőszakmentes kommunikációs trénerrel In: Új Köznevelés 78. 3. 2022. - 32-35. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/uj_kozneveles/2022_03/UKN_2203_32_Az_eroszakmentes_kommunikacio_modszere.pdf

Lévainé Müller Katalin: Pedagógus-továbbképzések az iskolai és online bántalmazásról In: Új Köznevelés 78. 3. 2022. - 39-41. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/uj_kozneveles/2022_03/UKN_2203_39_Pedagogus_tovabbkepzesek_az_iskolai_es_online_bantalmazasrol.pdf

Nagy Péter: Keresztény életstratégia program : Tanári kézikönyv - önismerethez, kommunikációhoz és párkapcsolati kultúrára neveléshez Pécs : [Szerző], 2022

Alap, anyag : Óravázlstok a tízparancsolathoz 14-18 éveseknek Kisvárda : Ifjúságépítők Alapítvány, 2022

Seldin, Tim: Hogyan nevelj boldog gyereket : A Montessori-módszer [Budapest] : Kolibri, 2021

- Részképesség-fejlesztő játékok tematikus gyűjteménye

- Sablongyűjtemény

Karczewicz Ágnes: Az óvodai tervezés ábécéje : Tervezd meg a jövőt, de csak ceruzával! [Nyíregyháza] : Novum Kvklub, 2022

Bálint Mónika: Hétköznapokon túl : Különleges témák feldolgozása az óvodában [Nyíregyháza] : Novum Kvklub, [2022]

Kovács Barbara: A zenei fejlesztőjátékokról : A szakszerű óvodai zenei nevelés pszichikus funkciókat és a különböző nevelési területeket is fejlesztő hatásairól [Nyíregyháza] : Novum Kvklub, 2022

Pais Panni - Csernátony Fanni - Bényei Judit: Designgondolkodás az iskolában I. : Módszergyűjtemény : Tanári kézikönyv Budapest : MOME, 2020

- Bényei Judit: Designgondolkodás az iskolában III. : A designgondolkodás pedagógiája : A HEAD program lehetőségei az iskola világában Budapest : MOME, 2020

Pallag Andrea: Designgondolkodás az iskolában : Problémamegoldó gondolkodás fejlesztése a design módszerével - HEAD program : Nevelési-oktatási program Budapest : MOME, 2020

Lipták Ildikó - Pais Panni - Csernátony Fanni - Bényei Judit: Designgondolkodás az iskolában II. : Játékgyűjtemény : Tanári kézikönyv Budapest : MOME, 2020

Wesley, Christopher: Ifjúsági szolgálat a plébánián újraépítve : Tíz megvalósítható célkitűzés katolikus plébániák számára [Budapest] : [Család, Ifjúság és Bioetika Int. Alapítvány], cop. 2021

Némethné Korom Edit - Ambrózi Kata - Karkó Ádám: A gyerekek képesek megállítani egy bántalmazást is : interjú Némethné Korom Edit német-történelem szakos tanárral és Ambrózi Kata iskolapszichológussal In: Új Köznevelés 78. 3. 2022. - 22-26. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/uj_kozneveles/2022_03/UKN_2203_22_A_gyerekek_kepesek_megallitani_egy_bantalmazast_is.pdf

3. Oktatás, tanulás, pályaválasztás

- A kötet , [2020]

- A kötet , [2020]

Hódi Ágnes - Tóth Edit - Németh Mária, B.: Mese, plakát vagy táblázat? : 2–8. évfolyamos tanulók szövegértésének jellemzése szövegformák és olvasási műveletek mentén In: Magyar Pedagógia 120. 1. 2020. - 71-90. p. URL: http://www.magyarpedagogia.hu/document/Hodi_MPed20201.pdf

Balogh László: A hazai tehetséggondozás programjai, változások az elmúlt három évtizedben In: Magyar Pszichológiai Szemle 76. 2. 2021. - 377-392. p.

Szabó Norbert - Józsa Krisztián - Janurik Márta: Digitális eszközök használata az ének-zene órán : első osztályos tanulókkal folytatott kísérlet eredményei In: Magyar Pedagógia 121. 1. 2021. - 47-84. p. URL: https://www.magyarpedagogia.hu/document/Szabo_MPed20211.pdf

Fehér Zoltán - Jaruska Ladislav - Szarka Katarína: A természettudományos gondolkodást felmérő fizika és kémia feladatsorok elemzése In: Szakképzés történeti elemzések, elmélet - módszertan, pedagógusképzés, hallgatói vizsgálatok / [Benedek András, szerk.]. - Budapest : BME Gazd. és Társadalomtudományi Kar Műszaki Pedagógiai Tanszék, cop. 2021. - 75-85. p. - (Szakképzés-pedagógiai tudományos közlemények, ISSN 2786-1856 ; 2021/1.)

Vajda Barnabás: Történelemdidaktika és történelemkönyv-kutatás In: Szakképzés történeti elemzések, elmélet - módszertan, pedagógusképzés, hallgatói vizsgálatok / [Benedek András, szerk.]. - Budapest : BME Gazd. és Társadalomtudományi Kar Műszaki Pedagógiai Tanszék, cop. 2021. - 87-97. p. - (Szakképzés-pedagógiai tudományos közlemények, ISSN 2786-1856 ; 2021/1.)

Szarka Katarína - Juhász György: A trikolor-kvíz feladatlap fejlesztő/formatív értékelési eszköz gyakorlata a tanárképzésben In: Szakképzés történeti elemzések, elmélet - módszertan, pedagógusképzés, hallgatói vizsgálatok / [Benedek András, szerk.]. - Budapest : BME Gazd. és Társadalomtudományi Kar Műszaki Pedagógiai Tanszék, cop. 2021. - 141-154. p. - (Szakképzés-pedagógiai tudományos közlemények, ISSN 2786-1856 ; 2021/1.)

Vereckei Judit: Oktatási rendszerünk változásainak dinamikája az intézményvezetői feladatkör, a vezetőkiválasztás és a vezetőképzés tükrében In: Szakképzés történeti elemzések, elmélet - módszertan, pedagógusképzés, hallgatói vizsgálatok / [Benedek András, szerk.]. - Budapest : BME Gazd. és Társadalomtudományi Kar Műszaki Pedagógiai Tanszék, cop. 2021. - 155-166. p. - (Szakképzés-pedagógiai tudományos közlemények, ISSN 2786-1856 ; 2021/1.)

Nyelvi-matematikai kognitív mérőteszt alkalmazása felsőoktatásba belépő hallgatóknál In: Szakképzés történeti elemzések, elmélet - módszertan, pedagógusképzés, hallgatói vizsgálatok / [Benedek András, szerk.]. - Budapest : BME Gazd. és Társadalomtudományi Kar Műszaki Pedagógiai Tanszék, cop. 2021. - 189-197. p. - (Szakképzés-pedagógiai tudományos közlemények, ISSN 2786-1856 ; 2021/1.)

Misad Katalin: Koronavírus és nyelvhasználat In: Online oktatás - kontaktoktatás : Edukációs folyamatok és a Covid19 : Az SJE TKK Magyar Nyelv és Irodalom Tanszéke mellett működő Variológiai Kutatócsoport X. nemzetközi tudományos szimpóziumának tanulmánykötete / szerk. Istók Béla, Simon Szabolcs, - Komárom : Selye János Egyetem Tanárképző Kar, 2021. - 51-63. p.

Magyari Sára: A rejtett tanterv (át)alakulása karantén idején In: Online oktatás - kontaktoktatás : Edukációs folyamatok és a Covid19 : Az SJE TKK Magyar Nyelv és Irodalom Tanszéke mellett működő Variológiai Kutatócsoport X. nemzetközi tudományos szimpóziumának tanulmánykötete / szerk. Istók Béla, Simon Szabolcs, - Komárom : Selye János Egyetem Tanárképző Kar, 2021. - 90-96. p.

Huszti Ilona - Dudics Lakatos Katalin: Az online oktatás Kárpátalján : Tapasztalatok és következmények In: Online oktatás - kontaktoktatás : Edukációs folyamatok és a Covid19 : Az SJE TKK Magyar Nyelv és Irodalom Tanszéke mellett működő Variológiai Kutatócsoport X. nemzetközi tudományos szimpóziumának tanulmánykötete / szerk. Istók Béla, Simon Szabolcs, - Komárom : Selye János Egyetem Tanárképző Kar, 2021. - 97-106. p.

Kiss Katalin: A flipped classroom, avagy In: Online oktatás - kontaktoktatás : Edukációs folyamatok és a Covid19 : Az SJE TKK Magyar Nyelv és Irodalom Tanszéke mellett működő Variológiai Kutatócsoport X. nemzetközi tudományos szimpóziumának tanulmánykötete / szerk. Istók Béla, Simon Szabolcs, - Komárom : Selye János Egyetem Tanárképző Kar, 2021. - 107-123. p.

Molnár Katalin - Uricska Erna: Tanulás 4D-ben : Diskurzus a digitális didaktikai diverzitásról In: Online oktatás - kontaktoktatás : Edukációs folyamatok és a Covid19 : Az SJE TKK Magyar Nyelv és Irodalom Tanszéke mellett működő Variológiai Kutatócsoport X. nemzetközi tudományos szimpóziumának tanulmánykötete / szerk. Istók Béla, Simon Szabolcs, - Komárom : Selye János Egyetem Tanárképző Kar, 2021. - 124-138. p.

Nagy Tibor: Digitális tananyagok és a mögöttük húzódó pedagógiai érték az iskolai történelemoktatásban In: Online oktatás - kontaktoktatás : Edukációs folyamatok és a Covid19 : Az SJE TKK Magyar Nyelv és Irodalom Tanszéke mellett működő Variológiai Kutatócsoport X. nemzetközi tudományos szimpóziumának tanulmánykötete / szerk. Istók Béla, Simon Szabolcs, - Komárom : Selye János Egyetem Tanárképző Kar, 2021. - 139-170. p.

Engel Enikő: Az online történelemoktatás nehézségei és kezelésük In: Online oktatás - kontaktoktatás : Edukációs folyamatok és a Covid19 : Az SJE TKK Magyar Nyelv és Irodalom Tanszéke mellett működő Variológiai Kutatócsoport X. nemzetközi tudományos szimpóziumának tanulmánykötete / szerk. Istók Béla, Simon Szabolcs, - Komárom : Selye János Egyetem Tanárképző Kar, 2021. - 171-180. p.

Dančo Jakab Veronika: Anyanyelvoktatás és nyelvszemlélet In: Online oktatás - kontaktoktatás : Edukációs folyamatok és a Covid19 : Az SJE TKK Magyar Nyelv és Irodalom Tanszéke mellett működő Variológiai Kutatócsoport X. nemzetközi tudományos szimpóziumának tanulmánykötete / szerk. Istók Béla, Simon Szabolcs, - Komárom : Selye János Egyetem Tanárképző Kar, 2021. - 197-207. p.

Molnár Erzsébet: Szlovákiai magyar és magyarországi középiskolás diákok nyelvi kompetenciáinak összehasonlító vizsgálata In: Online oktatás - kontaktoktatás : Edukációs folyamatok és a Covid19 : Az SJE TKK Magyar Nyelv és Irodalom Tanszéke mellett működő Variológiai Kutatócsoport X. nemzetközi tudományos szimpóziumának tanulmánykötete / szerk. Istók Béla, Simon Szabolcs, - Komárom : Selye János Egyetem Tanárképző Kar, 2021. - 208-222. p.

Hudra Árpád - Ittzés Mihály: Ittzés Mihály Kodály Zoltánról mint abszolút pedagógusról In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 45-54. p.

Dancs Gábor: A matematikus abszolút pedagógusról, Varga Tamásról In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 234-248. p.

Minden magyar gyermek számít - beiskolázási kampány In: Magyar Közoktatás 2. 2022. - 5. p.

Fekete Magda: A gond ott kezdődik, amikor a szülő román iskolába íratja a gyereket In: Magyar Közoktatás 2. 2022. - 7-9. p.

Ágoston Imola: Nagyon el tud fáradni az ember lelke : Ágoston Imola csíkszeredai iskolapszichológus a két éve tartó járványhelyzet leki vonzatairól In: Magyar Közoktatás 2. 2022. - 16-17. p.

Csorba F. László: A komplex természettudományi ismeretek fontossága In: Új Köznevelés 78. 3. 2022. - 9-11. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/uj_kozneveles/2022_03/UKN_2203_09_A_komplex_termeszettudomanyi_ismeretek_fontossaga.pdf

Karkó Ádám: Érettségi változások: idegen nyelv In: Új Köznevelés 78. 3. 2022. - 12-13. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/uj_kozneveles/2022_03/UKN_2203_12_Erettsegi_valtozasok__Idegen_nyelv.pdf

Szontagh Pál (pedagógus) : Miért (nem) leszek pedagógus? : Hivatás- és pályamotiváció a Kárpát-medencei pedagógusjelöltek körében Budapest : KRE, 2021 : L'Harmattan

Karkó Ádám: Helytörténeti kitekintő : amikor kilépünk a tankönyv lapjai közül In: Új Köznevelés 78. 3. 2022. - 42-43. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/uj_kozneveles/2022_03/UKN_2203_42_Helytorteneti_kitekinto.pdf

Bodonyi Edit: Választás és kényszer : az otthontanulás változatai In: Eruditio - Educatio 17. 1. 2022. - 2-18. p. URL: http://e-eruditio.ujs.sk/wp-content/uploads/2022/04/Eru-Edu_2022_1_01_Study_002-018.pdf

Molnár Katalin: Ki, kiket és hogyan orientál(jon) rendészeti pályára? In: Eruditio - Educatio 17. 1. 2022. - 40-50. p. URL: http://e-eruditio.ujs.sk/wp-content/uploads/2022/04/Eru-Edu_2022_1_03_Study_040-050.pdf

Örökség és oktatás : Módszertani jegyzet Debrecen : MTA-DE Néprajzi Kutatócsoport, 2020

Hallotok? : Eszköztár online programokhoz - megbeszélésektől a tréningekig Budapest : Drprezi Tanácsadó Kft., 2021

Kozma Tamás: Múltból jövőt In: Educatio 31. 1. 2022. - 3-13. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/31/1/article-p3.xml

Nahalka István: Közoktatás-politika 2018–2022 In: Educatio 31. 1. 2022. - 14-29. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/31/1/article-p14.xml

Chrappán Magdolna: A NAT evolúciója 2010–2021 között In: Educatio 31. 1. 2022. - 30-47. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/31/1/article-p30.xml

Györgyi Zoltán: A negyedik ipari forradalom és a hazai szakképzés In: Educatio 31. 1. 2022. - 56-69. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/31/1/article-p56.xml

Polónyi István: Felsőoktatás-politikai tévelygések In: Educatio 31. 1. 2022. - 70-84. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/31/1/article-p70.xml

Pusztai Gabriella - Fináncz Judit - Tóth Dorina Anna: A doktori képzés nemzetközi és hazai átalakulása In: Educatio 31. 1. 2022. - 85-103. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/31/1/article-p85.xml

Vajnai Viktória - Széll Krisztián - Fehérvári Anikó: Nyelvtanulás és eredményesség a magyar közoktatásban In: Educatio 31. 1. 2022. - 104-112. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/31/1/article-p104.xml

Hegedűs Roland: A beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézséggel küzdő tanulók eredményessége In: Educatio 31. 1. 2022. - 113-122. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/31/1/article-p113.xml

Bacskai Katinka - Dorogi Alexandra: Az eredményesség és a tanári fluktuáció összefüggései a szakképzésben In: Educatio 31. 1. 2022. - 123-130. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/31/1/article-p123.xml

Horváth Zsuzsanna: Tanügyi válság: működészavar vagy perspektíva? In: Educatio 31. 1. 2022. - 144-150. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/31/1/article-p144.xml

Alap, anyag : Óravázlstok a tízparancsolathoz 14-18 éveseknek Kisvárda : Ifjúságépítők Alapítvány, 2022

Hungarikumaink népszerűsítése Szolnok : Curie Alapítvány, 2021

- Részképesség-fejlesztő játékok tematikus gyűjteménye

- Sablongyűjtemény

Bálint Mónika: Hétköznapokon túl : Különleges témák feldolgozása az óvodában [Nyíregyháza] : Novum Kvklub, [2022]

Kovács Barbara: A zenei fejlesztőjátékokról : A szakszerű óvodai zenei nevelés pszichikus funkciókat és a különböző nevelési területeket is fejlesztő hatásairól [Nyíregyháza] : Novum Kvklub, 2022

Pais Panni - Csernátony Fanni - Bényei Judit: Designgondolkodás az iskolában I. : Módszergyűjtemény : Tanári kézikönyv Budapest : MOME, 2020

- Bényei Judit: Designgondolkodás az iskolában III. : A designgondolkodás pedagógiája : A HEAD program lehetőségei az iskola világában Budapest : MOME, 2020

Pallag Andrea: Designgondolkodás az iskolában : Problémamegoldó gondolkodás fejlesztése a design módszerével - HEAD program : Nevelési-oktatási program Budapest : MOME, 2020

Lipták Ildikó - Pais Panni - Csernátony Fanni - Bényei Judit: Designgondolkodás az iskolában II. : Játékgyűjtemény : Tanári kézikönyv Budapest : MOME, 2020

Kendeh-Kirchknopfné Farkis Tímea: Az olasz nyelv és irodalom oktatásának koncepciója a XVII-XVIII. századi magyar főúri családok nevelésében Kőszeg : Felsőbbfokú Tanulmányok Intézete, 2021

Hogyan tanul a sikeres egyetemista? : Tanulásmódszertani útmutató felsőoktatásban részt vevő hallgatók számára Szeged : Szegedi Tudományegyetem, 2021 URL: https://dtk.tankonyvtar.hu/xmlui/bitstream/handle/123456789/13606/5684.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Bolyai matematika csapatverseny : 3-8. osztály : A verseny feladatai, megoldásai és eredményei Budapest : [Nagy-Baló András], 2021

Misley Helga - Káplár-Kodácsy Kinga - Horváth László (andragógus) : Digitális módszertani kézikönyv képzők számára Budapest : EPSZTI, 2021

Bolyai anyanyelvi csapatverseny : 3-8. osztály : A verseny feladatai, megoldásai és eredményei Budapest : Nagy-Baló András, 2021

Holló Gábor: Geometria a matematikaversenyeken : Felkészítő feladatok, ötletek és megoldások Budapest : Typotex, cop. 2021

4. Neveléstörténet

Gyermekélet egykor és ma : Az ELTE Néprajzi Intézet hallgatóinak írásai Budapest : ELTE BTK Néprajzi Int., 2021

Sturcz Zoltán: Eötvös József alapgondolataitól a szakmai tanárképzés első intézményéig, 1848-1870 In: Szakképzés történeti elemzések, elmélet - módszertan, pedagógusképzés, hallgatói vizsgálatok / [Benedek András, szerk.]. - Budapest : BME Gazd. és Társadalomtudományi Kar Műszaki Pedagógiai Tanszék, cop. 2021. - 9-20. p. - (Szakképzés-pedagógiai tudományos közlemények, ISSN 2786-1856 ; 2021/1.)

Benedek András: Szakképzésfejlődési szakaszok Magyarországon, 1870-2020 In: Szakképzés történeti elemzések, elmélet - módszertan, pedagógusképzés, hallgatói vizsgálatok / [Benedek András, szerk.]. - Budapest : BME Gazd. és Társadalomtudományi Kar Műszaki Pedagógiai Tanszék, cop. 2021. - 21-34. p. - (Szakképzés-pedagógiai tudományos közlemények, ISSN 2786-1856 ; 2021/1.)

Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához Budapest : Létra Alapítvány, 2022 : M. Ped. Társ.

Hudra Árpád: Egy Nobel-díjas a magyar oktatásügy élén : Szent-Györgyi Albert az abszolút pedagógus In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 55-58. p.

Boreczky Ágnes: Az orkesztika tudományos rendszere és a pedagógia Dienes Valéria korai munkásságában In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 142-154. p.

Burchard-Bélaváry Erzsébet óvodapedagógusi életpályája In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 164-173. p.

Kiss Endre: "A magyar köznevelés korszerű kifejlesztése" : Kovács Máté 1946-ös koncepciója a köznevelésről In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 184-192. p.

Kiss Endre: A gyermek kultusza és a málenkij robot között : Faragó László és az új nevelés kérdései In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 203-210. p.

Áment Erzsébet: Nagy László és tanítványa Domokosné Löllbach Emma, az új iskola alapítója In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 295-312. p.

Kereszty Zsuzsa: Emmi néni iskolájában In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 313-317. p.

Lányi Gusztáv: Karácsony Sándor, az abszolút pedagógus In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 363-374. p.

László Zoltán: Oktatás In: 800 év Rádóckölkeden / László Zoltán ; [kiadja Rádóckölked Község Önkormányzata]. - Rádóckölked : Önkormányzat, 2021. - 69-80. p.

Csikos Ágnes: 430 éve született Johannes Amos Comenius In: Új Köznevelés 78. 3. 2022. - 46. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/uj_kozneveles/2022_03/UKN_2203_46_Evfordulok.pdf

Pál Ferenc: Iskola és kultúra In: Zanat / Pál Ferenc ; [fotók Berta Csaba]. - [Gencsapáti] : Szülőföld Könyvkiadó, 2021. - 94-117. p.

Nyáry Krisztián: Igazi hősök : 33 magyar Budapest : Corvina, 2022

Nyáry Krisztián: "Szerette látni, mint hatol be a megértés a tanulók tudatába" : Rátz László, aki a világ legnagyobb tudósait tanította In: Igazi hősök : 33 magyar / Nyáry Krisztián. - Budapest : Corvina, 2022. - 153-158. p.

Nyáry Krisztián: "A nőknek a tudományok forrását hozzáférhetővé kell tenni" : Veres Beniczky Hermin, az iskolateremtő In: Igazi hősök : 33 magyar / Nyáry Krisztián. - Budapest : Corvina, 2022. - 159-164. p.

Oktatás In: Porva története / írta Répás János. - Porva : [Porva Községi Önkormányzat], 2021. - 88-102. p.

Kendeh-Kirchknopfné Farkis Tímea: Az olasz nyelv és irodalom oktatásának koncepciója a XVII-XVIII. századi magyar főúri családok nevelésében Kőszeg : Felsőbbfokú Tanulmányok Intézete, 2021

5. Pedagógus, pedagógusképzés

Sturcz Zoltán: Eötvös József alapgondolataitól a szakmai tanárképzés első intézményéig, 1848-1870 In: Szakképzés történeti elemzések, elmélet - módszertan, pedagógusképzés, hallgatói vizsgálatok / [Benedek András, szerk.]. - Budapest : BME Gazd. és Társadalomtudományi Kar Műszaki Pedagógiai Tanszék, cop. 2021. - 9-20. p. - (Szakképzés-pedagógiai tudományos közlemények, ISSN 2786-1856 ; 2021/1.)

Benedek András: Szakképzésfejlődési szakaszok Magyarországon, 1870-2020 In: Szakképzés történeti elemzések, elmélet - módszertan, pedagógusképzés, hallgatói vizsgálatok / [Benedek András, szerk.]. - Budapest : BME Gazd. és Társadalomtudományi Kar Műszaki Pedagógiai Tanszék, cop. 2021. - 21-34. p. - (Szakképzés-pedagógiai tudományos közlemények, ISSN 2786-1856 ; 2021/1.)

Bacsa-Bán Anetta: Alternatív utakon a pedagógushiány leküzdésének érdekében In: Szakképzés történeti elemzések, elmélet - módszertan, pedagógusképzés, hallgatói vizsgálatok / [Benedek András, szerk.]. - Budapest : BME Gazd. és Társadalomtudományi Kar Műszaki Pedagógiai Tanszék, cop. 2021. - 129-139. p. - (Szakképzés-pedagógiai tudományos közlemények, ISSN 2786-1856 ; 2021/1.)

Csehiová Agáta - Kanczné Nagy Katalin: "Élménykeresés foka" : Pedagógushallgatók körében végzett vizsgálat eredményei és tanulságai In: Szakképzés történeti elemzések, elmélet - módszertan, pedagógusképzés, hallgatói vizsgálatok / [Benedek András, szerk.]. - Budapest : BME Gazd. és Társadalomtudományi Kar Műszaki Pedagógiai Tanszék, cop. 2021. - 199-210. p. - (Szakképzés-pedagógiai tudományos közlemények, ISSN 2786-1856 ; 2021/1.)

Schvéd Brigitta: A fejlődés fenntartható : fókuszban a Zöld Föld tankönyv és a Kék Bolygó Alapítvány akkreditált pedagógus­továbbképzése In: Új Köznevelés 78. 2. 2022. - 21. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/uj_kozneveles/2022_2/UKN_2202_21_A_fejlodes_fenntarthato.pdf

Simon Szabolcs: Online oktatás és nyelve : Szlovákiai példa In: Online oktatás - kontaktoktatás : Edukációs folyamatok és a Covid19 : Az SJE TKK Magyar Nyelv és Irodalom Tanszéke mellett működő Variológiai Kutatócsoport X. nemzetközi tudományos szimpóziumának tanulmánykötete / szerk. Istók Béla, Simon Szabolcs, - Komárom : Selye János Egyetem Tanárképző Kar, 2021. - 64-82. p.

Pletl Rita: A tanárképzést érő kihívások a középfokú oktatás perspektívájából In: Online oktatás - kontaktoktatás : Edukációs folyamatok és a Covid19 : Az SJE TKK Magyar Nyelv és Irodalom Tanszéke mellett működő Variológiai Kutatócsoport X. nemzetközi tudományos szimpóziumának tanulmánykötete / szerk. Istók Béla, Simon Szabolcs, - Komárom : Selye János Egyetem Tanárképző Kar, 2021. - 183-196. p.

Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához Budapest : Létra Alapítvány, 2022 : M. Ped. Társ.

Trencsényi László: Az "abszolút pedagógusok" életpályájának néhány tanulsága In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 15-26. p.

Kiss Endre: A valóságosan létező abszolút pedagógus In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 27-42. p.

Hudra Árpád - Ittzés Mihály: Ittzés Mihály Kodály Zoltánról mint abszolút pedagógusról In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 45-54. p.

Hudra Árpád: Egy Nobel-díjas a magyar oktatásügy élén : Szent-Györgyi Albert az abszolút pedagógus In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 55-58. p.

Kiss Endre: Perszonalizmus és kultúrkritika Karácsony társas-lélektani pedagógiájában In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 59-72. p.

Forrai Judit: Pető András, a nagy mágus In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 84-104. p.

Kamarás István: Sík Sándor kegyes pedagógiája In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 105-114. p.

Vincze Tamás: Vajthó László élete és munkássága : Részletek az abszolút pedagógusról szóló kétrészes tanulmányból In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 126-132. p.

Burchard-Bélaváry Erzsébet óvodapedagógusi életpályája In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 164-173. p.

Hudra Árpád: Az abszolút pedagógus mint sorsparadigma In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 193-202. p.

Kiss Endre: A gyermek kultusza és a málenkij robot között : Faragó László és az új nevelés kérdései In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 203-210. p.

Hudra Árpád: Barcsay Jenő, az abszolút pedagógus In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 211-219. p.

Balogh Mihály: Varga Domokos, az abszolút pedagógus In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 223-233. p.

Dancs Gábor: A matematikus abszolút pedagógusról, Varga Tamásról In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 234-248. p.

Kriston Vízi József: Idő-bújócska Vargha Balázs abszolút pedagógussal In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 249-258. p.

Hudra Árpád: Az etalon - egy személyiség és életmű nyomában : Emlékezés Báthory Zoltánra In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 276-282. p.

Trencsényi László: Lehettünk volna barátok is... In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 283-285. p.

Tomana Györgyi: A budapesti iskola : A pszichoanalízis első női képviselői - kitekintés Bálint Alice, Hermann Alice munkásságára és eredményeire, hatásukra a pedagógia és a nőkérdés terén In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 286-292. p.

Áment Erzsébet: Nagy László és tanítványa Domokosné Löllbach Emma, az új iskola alapítója In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 295-312. p.

Kereszty Zsuzsa: Emmi néni iskolájában In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 313-317. p.

Deszpot Gabriella: Kokas Klára mint abszolút pedagógus? In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 318-333. p.

Villányi Györgyné: A mozdulat szabadsága és a zene szeretete, mint fejlődés - fejlődés rugója Kokas Kláránál In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 334-340. p.

Lányi Gusztáv: Karácsony Sándor, az abszolút pedagógus In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 363-374. p.

Lévainé Müller Katalin: Pedagógus-továbbképzések az iskolai és online bántalmazásról In: Új Köznevelés 78. 3. 2022. - 39-41. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/uj_kozneveles/2022_03/UKN_2203_39_Pedagogus_tovabbkepzesek_az_iskolai_es_online_bantalmazasrol.pdf

Csikos Ágnes: 430 éve született Johannes Amos Comenius In: Új Köznevelés 78. 3. 2022. - 46. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/uj_kozneveles/2022_03/UKN_2203_46_Evfordulok.pdf

Bacskai Katinka - Dorogi Alexandra: Az eredményesség és a tanári fluktuáció összefüggései a szakképzésben In: Educatio 31. 1. 2022. - 123-130. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/31/1/article-p123.xml

Berecz Nikolett - Mandel Kinga Magdolna: Bölcsődei és óvodai pedagógusok mentális állapota In: Educatio 31. 1. 2022. - 131-139. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/31/1/article-p131.xml

Nyáry Krisztián: "Szerette látni, mint hatol be a megértés a tanulók tudatába" : Rátz László, aki a világ legnagyobb tudósait tanította In: Igazi hősök : 33 magyar / Nyáry Krisztián. - Budapest : Corvina, 2022. - 153-158. p.

Nyáry Krisztián: "A nőknek a tudományok forrását hozzáférhetővé kell tenni" : Veres Beniczky Hermin, az iskolateremtő In: Igazi hősök : 33 magyar / Nyáry Krisztián. - Budapest : Corvina, 2022. - 159-164. p.

Tanárok pénzügyi kultúrájának felmérése [Budapest] : Állami Számvevőszék, 2022

PedKar 60, 1961-2021 : Kecskeméti Pedagógus Énekkar Kecskemét : Kecskeméti Pedagógus Énekkar Egyesület, 2021

Grétsy László: A nyelvész - emberközelből: Grétsy László Budapest : Tinta Kvk., 2022

6. Gyógypedagógia, SNI

Forrai Judit: Pető András, a nagy mágus In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 84-104. p.

Nagy Gábor Dániel: Kutatás a Heves megyében sajátos nevelési igényűnek minősített, percepció alapján romának tekinthető iskolaköteles gyermekek számáról és arányáról (2021) In: Új Köznevelés 78. 3. 2022. - 4-6. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/uj_kozneveles/2022_03/UKN_2203_03_Kutatas_Heves_megyeben.pdf

Hegedűs Roland: A beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézséggel küzdő tanulók eredményessége In: Educatio 31. 1. 2022. - 113-122. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/31/1/article-p113.xml

Mi lesz veled Z generáció? : Esélyek és kihívások [Eger] : Kepes György Szakkollégium, 2021

7. Pszichológia

Hódi Ágnes - Tóth Edit - Németh Mária, B.: Mese, plakát vagy táblázat? : 2–8. évfolyamos tanulók szövegértésének jellemzése szövegformák és olvasási műveletek mentén In: Magyar Pedagógia 120. 1. 2020. - 71-90. p. URL: http://www.magyarpedagogia.hu/document/Hodi_MPed20201.pdf

Tomana Györgyi: A budapesti iskola : A pszichoanalízis első női képviselői - kitekintés Bálint Alice, Hermann Alice munkásságára és eredményeire, hatásukra a pedagógia és a nőkérdés terén In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 286-292. p.

Ágoston Imola: Nagyon el tud fáradni az ember lelke : Ágoston Imola csíkszeredai iskolapszichológus a két éve tartó járványhelyzet leki vonzatairól In: Magyar Közoktatás 2. 2022. - 16-17. p.

Tabu a gyermekirodalomban Budapest : Magyar Gyermekirodalmi Intézet, 2021, Szeged : SZTE JGYPK

Novick, Kerry Kelly - Novick, Jack - Erdélyi Laura: Érzelmi izomzat : Erős szölők, erős gyerekek [Budapest] : TomorrowBooks, 2022

Tournier, Paul (orvos, író) : Titkaink Budapest : Harmat Kiadó, 2022

Berecz Nikolett - Mandel Kinga Magdolna: Bölcsődei és óvodai pedagógusok mentális állapota In: Educatio 31. 1. 2022. - 131-139. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/31/1/article-p131.xml

Mi lesz veled Z generáció? : Esélyek és kihívások [Eger] : Kepes György Szakkollégium, 2021

Stahl, Stefanie: Igen is, meg nem is : A kötelékfóbia felismerése és legyőzése Budapest : Park, 2022

Löhken, Sylvia: A csend ereje : A zárkózott ember útja a sikerhez [Budapest] : Libri, 2022

8. Pedagógia, kutatás, általános kérdések

Fehér Zoltán - Jaruska Ladislav - Szarka Katarína: A természettudományos gondolkodást felmérő fizika és kémia feladatsorok elemzése In: Szakképzés történeti elemzések, elmélet - módszertan, pedagógusképzés, hallgatói vizsgálatok / [Benedek András, szerk.]. - Budapest : BME Gazd. és Társadalomtudományi Kar Műszaki Pedagógiai Tanszék, cop. 2021. - 75-85. p. - (Szakképzés-pedagógiai tudományos közlemények, ISSN 2786-1856 ; 2021/1.)

Bredács Alice: Mi a pozitív pedagógia: nevelés-módszertani gyűjtemény avagy pedagógiai rendszer? In: Szakképzés történeti elemzések, elmélet - módszertan, pedagógusképzés, hallgatói vizsgálatok / [Benedek András, szerk.]. - Budapest : BME Gazd. és Társadalomtudományi Kar Műszaki Pedagógiai Tanszék, cop. 2021. - 99-109. p. - (Szakképzés-pedagógiai tudományos közlemények, ISSN 2786-1856 ; 2021/1.)

Lőrincz Julianna: A tankönyvkutató munka 10 éve a Variológiai Kutatócsoportban In: Online oktatás - kontaktoktatás : Edukációs folyamatok és a Covid19 : Az SJE TKK Magyar Nyelv és Irodalom Tanszéke mellett működő Variológiai Kutatócsoport X. nemzetközi tudományos szimpóziumának tanulmánykötete / szerk. Istók Béla, Simon Szabolcs, - Komárom : Selye János Egyetem Tanárképző Kar, 2021. - 225-233. p.

Kiss Endre: A valóságosan létező abszolút pedagógus In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 27-42. p.

Kiss Endre: Perszonalizmus és kultúrkritika Karácsony társas-lélektani pedagógiájában In: Abszolút pedagógusok : Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához / szerk. Kiss Endre, Trencsényi László, Hudra Árpád ; [közread. a] ... Magyar Pedagógiai Társaság. - Budapest : Létra Alapítvány : M. Ped. Társ., 2022. - 59-72. p.

Drámai út a társadalomig : Színház az egész: TIE rendszerű, új színházi nevelési módszer adaptálása, kiterjesztése a Balaton környékén Balatonszemes : Balatonszemesi Latinovits Zoltán Művelődési Ház, Könyvtár és Műzeum, 2020

Kiss Endre: Új pedagógia az akaratos gyerek és a transzcendencia szétesése között In: Educatio 31. 1. 2022. - 151-154. p., URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/31/1/article-p151.xml

Vajda Zsuzsanna: Az iskola évszázada után In: Educatio 31. 1. 2022. - 155-160. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/31/1/article-p155.xml

Seldin, Tim: Hogyan nevelj boldog gyereket : A Montessori-módszer [Budapest] : Kolibri, 2021

Tóth Péter - Horváth Kinga: Didaktika : Bevezetés az oktatás elméletébe Komárom : Selye János Egyetem Tanárképző Kar, 2021


Régebbi listák: 18. hét   17. hét   16. hét   15. hét