Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 42. hét)
Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.
1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetekTörzsök Károlyné:
Szakértelem és emberség : Válogatás Törzsök Károlyné pedagógiai írásaiból
[Budapest] : M. Ped. Társ.,
2024
Filemon Norbert:
Az internetes pornográfia veszélyei és az életkor-ellenőrzés alkalmazása : Az online gyermekvédelem axiómája
[Budapest] : Axióma Közp.,
2024
Ritter Betty:
Új kihívások és régi értékek : interjú Ritter Bettyvel a Pécsi Pedagógiai Oktatási Központ tevékenységéről
In: Új Köznevelés
80. 7-8. 2024. - 23-25. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/uj-kihivasok-es-regi-ertekek
Herczeg Katalin:
Háttérintézmények a pedagógiai megújulás szolgálatában : interjú Herczeg Katalinnal, a Budapesti Pedagógiai Oktatási Központ főosztályvezetőjével
In: Új Köznevelés
80. 7-8. 2024. - 20-22. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/hatterintezmenyek-a-pedagogiai-megujulas-szolgalataban
Erdős Emese:
A Nemzeti Filmintézet (NFI) egy éve
In: Új Köznevelés
80. 7-8. 2024. - 18-19. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/a-nemzeti-filmintezet-nfi-egy-eve
Bodon Gergely Dávid:
A 2024/2025-ös tanév fontosabb napjai (kivonat)
In: Új Köznevelés
80. 7-8. 2024. - 10-13. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/a-20242025-os-tanev-fontosabb-napjai-kivonat
Langerné Buchwald Judit:
A Zsolnai-programok szerepe a magyar közoktatás pluralizálódásában
In:
II. Zsolnai József emlékkonferencia / [... szerkesztői Györe Géza, Kubinger-Pillmann Judit, Langerné Buchwald Judit] ; [... kiad. Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány]. - Törökbálint : Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány, 2024. - 49-62. p.
Málovics György:
Hazai egyetemi közösségi szerepvállalási gyakorlatok a társadalmi igazságosság lencséjén keresztül
In: Civil Szemle
21. 4. 2024. - 71-87. p.
URL:
https://ojs.mtak.hu/index.php/civilszemle/article/view/17156/14141
Szigetiné Mészáros Zsuzsanna:
Felnőttképzés lehetőségei és nehézségei egy kutatás tükrében
In: Opus et Educatio
11. 3. 2024. - 294-313. p.
URL:
http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/645/1129
A Nemzeti Pedagógus Kar 10 éve : Jubileumi kiadvány
Budapest : Nemzeti Pedagógus Kar,
2024
Székelyné Török Tünde - Szüts Etele - Virágos Márta - Kiszl Péter:
Gyűjteményszervezés, digitalizálás, nyílt hozzáférés
Budapest : ELTE BTK Könyvtár- és Információtud. Int.,
2024
Torda Ágnes:
Kisiskolás tanulók különleges ellátása Gödön
[Göd] : Gödi Sirály Egyes.,
[2024]
Balázs Mihály:
Tiszta, mély levegővétel : BGE Könyvtár és Hallgatói Központ, Budapest
In: Régi-Új Magyar Építőművészet
24. 2. 2024. - 12-16. p.
Kozma Tamás:
Handbook of education policy. Elgar handbooks in education : [könyvismertetés]
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
14. 3. 2024. - 357-359. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/14/3/article-p357.xml?body=pdf-27277
Szigeti Réka - Balázs Noémi - Urbán Róbert:
„Én már hamu vagyok?” Kiégéskörkép – fókuszban a tanárok helyzetével
In: Mentálhigiéné és Pszichoszomatika
25. 1. 2024. - 13-35. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/0406/25/1/article-p13.xml
Révész Szilvia:
Több mint iskola
In:
Lépj ki a csónakból! : Beszélgetések Szenczy Sándorról / Révész Szilvia ; [közread. a] ... Baptista Szeretetszolgálat. - Budapest : Harmat : Baptista Szeretetszolgálat, 2023. - 121-137. p.
Révész Szilvia:
Lépj ki a csónakból! : Beszélgetések Szenczy Sándorról
Budapest : Harmat,
2023 : Baptista Szeretetszolgálat
Bölcsőde Hajdúnánáson
Hajdúnánás : Hajdúnánás Városi Önkormányzat,
2023
Kóger Yvetta:
A "szovjet minta" egyedi értelmezése az 1950-es évek óvodai nevelését meghatározó dokumentumokban
In: Képzés és gyakorlat
21. 2. 2023. - 30-48. p.
URL:
https://www.kaposvar.szie.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5940/6027
Langerné Buchwald Judit:
A szülői részvétel szerepe az alternatív iskolákban és a tanulóközösségekben
In: Képzés és gyakorlat
21. 1. 2023. - 17-32. p.
URL:
https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/3475/5091
Fodor János - Tószegi Zsuzsanna:
A digitalizálás fejlődéstörténete, a személyes adatok és a szerzői jogok védelme a könyvtárakban
Budapest : ELTE BTK Könyvtár- és Információtud. Int.,
2022
2. Nevelés, család, gyermekvédelemFilemon Norbert:
Az internetes pornográfia veszélyei és az életkor-ellenőrzés alkalmazása : Az online gyermekvédelem axiómája
[Budapest] : Axióma Közp.,
2024
Fábián László:
Esztétikai érzék, érzelmi intelligencia és kritikai gondolkodás : a hetedik művészet pozitív hatásai
In: Új Köznevelés
80. 7-8. 2024. - 46-47. p.
Marik Laura - Szabó Dániel:
Csak játék meg minőségi zene kell - és a diák észre sem veszi, hogy tanul : interjú Marik Laura énekesnővel, ének-zene tanárral
In: Új Köznevelés
80. 7-8. - 37-40. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/csak-jatek-meg-minosegi-zene-kell-es-a-diak-eszre-sem-veszi-hogy-tanul
Bodon Gergely Dávid:
Innovatív intézmények egy virágzó jövőért: átadták az idei év ökoiskola címeit
In: Új Köznevelés
80. 7-8. 2024. - 8-9. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/innovativ-intezmenyek-egy-viragzo-jovoert-atadtak-az-idei-ev-okoiskola-cimeit
A 2023. december és 2024. január között lezajlott igazgatói kérdőíves felmérés elemzése
In: Új Köznevelés
80. 7-8. 2024. - 3-7. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/a-2023-december-es-2024-januar-kozott-lezajlott-igazgatoi-kerdoives-felmeres-elemzese
Chapman, Gary D.:
A jól működő család 5 jellemzője : Derek Chapman verseivel
Budapest : Harmat,
2024
McBride, Karyl:
Véget érhet valaha a dráma? avagy
Budapest : Partvonal,
2024
Györe Géza:
Zsolnai József posztumusz megjelent művei, a róla és munkásságáról szóló irodalom válogatott bibliográfiája a 2011-2023 időszakra
In:
II. Zsolnai József emlékkonferencia / [... szerkesztői Györe Géza, Kubinger-Pillmann Judit, Langerné Buchwald Judit] ; [... kiad. Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány]. - Törökbálint : Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány, 2024. - 223-250.p.
Farkas Gábor:
A pedagógus és az intézmény szerepe a tanulói személyiségfejlesztésben és integrációs gyakorlatban
In: Valóság
67. 10. 2024. - 48-55. p.
Gyöngy Kinga:
A bölcsődei, óvodai nevelés hatásainak vizsgálata
In:
Válogatott fejlődéspszichológiai tanulmányok : Elméletek, gyakorlatok, alkalmazások : Köszöntő kötet Kalmár Magda tiszteletére / szerk. Danis Ildikó, Tóth Ildikó ; [... kiad. az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar ...]. - Budapest : ELTE Eötvös K. : ELTE PPK, 2024. - 167-190. p.
Eigner Bernadett:
Atipikus interakciók, bántalmazás, traumák és transzgenerációs hatások a kötődési kapcsolatban
In:
Válogatott fejlődéspszichológiai tanulmányok : Elméletek, gyakorlatok, alkalmazások : Köszöntő kötet Kalmár Magda tiszteletére / szerk. Danis Ildikó, Tóth Ildikó ; [... kiad. az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar ...]. - Budapest : ELTE Eötvös K. : ELTE PPK, 2024. - 69-101. p.
Ribiczey Nóra, M.:
Szülői kiégés
In:
Válogatott fejlődéspszichológiai tanulmányok : Elméletek, gyakorlatok, alkalmazások : Köszöntő kötet Kalmár Magda tiszteletére / szerk. Danis Ildikó, Tóth Ildikó ; [... kiad. az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar ...]. - Budapest : ELTE Eötvös K. : ELTE PPK, 2024. - 53-66. p.
A comparative analysis of hungarian and slovakian preschool curricula
In:
Diagnostic assessment of school readiness / ed. Krisztián Józsa and Diana Borbélyová. - Gödöllő : Mate Press, 2024. - 31-62. p.
II. Zsolnai József emlékkonferencia
Törökbálint : Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány,
2024
Fejes Erika:
A hit, a meggyőződés és a flow a tanulási folyamatokban
In: Opus et Educatio
11. 3. 2024. - 314-320. p.
URL:
http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/634/1130
Rónai Jázmin:
"A nyelv álruhába öltözteti a gondolatot"
In: Opus et Educatio
11. 3. 2024. - 268-278. p.
URL:
http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/642/1126
Csenger Gyöngyi:
Development of environmental and health-conscious behaviour in lower primary english lessons
In: Tudásmenedzsment
25. 1. ksz. 2024. - 23-37. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/7776/7253
Naše brojalice, stihovi i pjesme Hrvatski vrtić Pečuh
[Budapest] : Croatica,
[2024]
Nagy Jenőné:
Negyedévszázados visszatekintés az egyesületünk szakmai bibliográfiájával
Szolnok : Óvodaped. Orsz. Szakmai Egyes.,
1999-2024
Kucser Mónika:
Rozmaringtól a harangszóig : hagyományokon alapuló munkára nevelés az iskolánkban, napjainkban
In: Honismeret
52. 4. 2024. - 17-23. p.
URL:
https://honismeret.hu/honismeret__fg/2024-4/#page=19
Papp Ágnes:
Zöld föld program - tantárgy, szemlélet és életmód
In: GeoMetodika
8. 2. 2024. - 87-97. p.
URL:
https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/05/GeoMetodika_2024_02_jav.pdf
Besenyei Andrea:
Hagyományos értékek egy modern világban : Bölcsődei és óvodai foglalkozásgyűjtemény
Budapest : Neteducatio Kft.,
2023
Kóger Yvetta:
A "szovjet minta" egyedi értelmezése az 1950-es évek óvodai nevelését meghatározó dokumentumokban
In: Képzés és gyakorlat
21. 2. 2023. - 30-48. p.
URL:
https://www.kaposvar.szie.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5940/6027
Habinyák Erzsébet:
Erdélyi óvodapedagógusok alternatív pedagógiákkal kapcsolatos attitűdjének vizsgálata
In: Képzés és gyakorlat
21. 2. 2023. - 19-29. p.
URL:
https://www.kaposvar.szie.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5939/6026
3. Oktatás, tanulás, pályaválasztásTörzsök Károlyné:
Szakértelem és emberség : Válogatás Törzsök Károlyné pedagógiai írásaiból
[Budapest] : M. Ped. Társ.,
2024
Fábián László:
Esztétikai érzék, érzelmi intelligencia és kritikai gondolkodás : a hetedik művészet pozitív hatásai
In: Új Köznevelés
80. 7-8. 2024. - 46-47. p.
Szabó Dániel:
A színjátszás felszabadító ereje : az iskolai drámaóra hatása a személyiségfejlődésre
In: Új Köznevelés
80. 7-8. 2024. - 44-45. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/szinjatszas-felszabadito-ereje
Csorba Anita:
Klasszikus és modern módszerek a tehetséggondozásban : interjú Csorba Anitával, az INSPIKID alapítójával
In: Új Köznevelés
80. 7-8. 2024. - 41-43. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/klasszikus-es-modern-modszerek-a-tehetseggondozasban
Marik Laura - Szabó Dániel:
Csak játék meg minőségi zene kell - és a diák észre sem veszi, hogy tanul : interjú Marik Laura énekesnővel, ének-zene tanárral
In: Új Köznevelés
80. 7-8. - 37-40. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/csak-jatek-meg-minosegi-zene-kell-es-a-diak-eszre-sem-veszi-hogy-tanul
Härtlein Károly:
Aki ért a képletek nyelvén : interjú Härtlein Károly fizikussal
In: Új Köznevelés
80. 7-8. 2024. - 26-28. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/aki-ert-a-kepletek-nyelven
Erdős Emese:
A Nemzeti Filmintézet (NFI) egy éve
In: Új Köznevelés
80. 7-8. 2024. - 18-19. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/a-nemzeti-filmintezet-nfi-egy-eve
Javaslatok személyes teljesítménycélok megfogalmazására a pedagógus-teljesítményértékelés (TÉR) során
In: Új Köznevelés
80. 7-8. 2024. - 14-17. p.
Bodon Gergely Dávid:
Innovatív intézmények egy virágzó jövőért: átadták az idei év ökoiskola címeit
In: Új Köznevelés
80. 7-8. 2024. - 8-9. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/innovativ-intezmenyek-egy-viragzo-jovoert-atadtak-az-idei-ev-okoiskola-cimeit
A 2023. december és 2024. január között lezajlott igazgatói kérdőíves felmérés elemzése
In: Új Köznevelés
80. 7-8. 2024. - 3-7. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/a-2023-december-es-2024-januar-kozott-lezajlott-igazgatoi-kerdoives-felmeres-elemzese
Turányi Tamás:
50 éves a KÖKÉL!
In: Középiskolai Kémiai Lapok
51. 4. 2024. - 273-280. p.
URL:
https://www.kokel.mke.org.hu/images/docs/2024_4/KK2404_01_50_eves.pdf
Szalay Luca - Borbás Réka - Füzesi István - Tóth Zoltán:
Kedvcsináló a kísérlettervező képességet és rendszerszemléletű gondolkodást fejlesztő feladatlapok kipróbálásához
In: Középiskolai Kémiai Lapok
51. 4. 2024. - 322-338. p.
URL:
https://www.kokel.mke.org.hu/images/docs/2024_4/KK2404_06_Muhely.pdf
Lovasi Ildikó:
Mestersége kémiatanár - Lovasi Ildikó
In: Középiskolai Kémiai Lapok
51. 4. 2024. - 283-289. p.
URL:
https://www.kokel.mke.org.hu/images/docs/2024_4/KK2404_03_MestKemTan.pdf
Musza Katalin - Schuszter Gábor:
Rendhagyó laboratóriumi gyakorlatok az Irinyi János Országos Középiskolai Kémiaversenyen
In: Középiskolai Kémiai Lapok
51. 4. 2024. - 348-363. p.
URL:
https://www.kokel.mke.org.hu/images/docs/2024_4/KK2404_08_Versenyhirado.pdf#page=6
Új intézmények, új képzések a katolikus oktatásban
In: Új Ember
80. 37. 2024. - 5. p.
A comparative analysis of hungarian and slovakian primary school curricula
In:
Diagnostic assessment of school readiness / ed. Krisztián Józsa and Diana Borbélyová. - Gödöllő : Mate Press, 2024. - 63-83. p.
Borbélyová Diana - Józsa Krisztián - Nagyová Alexandra:
Adaptation and standardization of the DIFER tests in Slovakia
In:
Diagnostic assessment of school readiness / ed. Krisztián Józsa and Diana Borbélyová. - Gödöllő : Mate Press, 2024. - 13-30. p.
Diagnostic assessment of school readiness
Gödöllő : Mate Press,
2024
Kiss Albert:
A tudománypedagógia és alkalmazása a közoktatás keretei között : Zsolnai örökség a KGYTK múltjában, jelenében és jövőjében
In:
II. Zsolnai József emlékkonferencia / [... szerkesztői Györe Géza, Kubinger-Pillmann Judit, Langerné Buchwald Judit] ; [... kiad. Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány]. - Törökbálint : Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány, 2024. - 109-118. p.
Györe Géza:
A Zsolnai-pedagógia adaptálhatósága az online- és a távoktatáshoz
In:
II. Zsolnai József emlékkonferencia / [... szerkesztői Györe Géza, Kubinger-Pillmann Judit, Langerné Buchwald Judit] ; [... kiad. Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány]. - Törökbálint : Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány, 2024. - 97-107. p.
Kubinger-Pillmann Judit:
A képességfejlesztés és személyiségfejlesztés lehetőségei a digitális történetmesélés mint komplex tanítási-tanulási stratégia alkalmazása során
In:
II. Zsolnai József emlékkonferencia / [... szerkesztői Györe Géza, Kubinger-Pillmann Judit, Langerné Buchwald Judit] ; [... kiad. Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány]. - Törökbálint : Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány, 2024. - 75-96. p.
Horváthné Hidegh Anikó:
A szövegértés fejlesztésének lehetőségei a felső tagozaton, avagy megérteni, ezért érteni
In:
II. Zsolnai József emlékkonferencia / [... szerkesztői Györe Géza, Kubinger-Pillmann Judit, Langerné Buchwald Judit] ; [... kiad. Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány]. - Törökbálint : Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány, 2024. - 63-74. p.
Langerné Buchwald Judit:
A Zsolnai-programok szerepe a magyar közoktatás pluralizálódásában
In:
II. Zsolnai József emlékkonferencia / [... szerkesztői Györe Géza, Kubinger-Pillmann Judit, Langerné Buchwald Judit] ; [... kiad. Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány]. - Törökbálint : Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány, 2024. - 49-62. p.
Harangi Viktor:
Beszámoló a 64. Nemzetközi Matematikai Diákolimpiáról
In: Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok
74. 6. 2024. - 323-325. p.
Schindler Rózsa:
Beszélgetések a szakképzésről : beszámoló a Magyar Pedagógiai Társaság Szakképzési Kollégiuma „Beszélgetések a szakképzésről” programsorozat 2024. április 4-én a Székesfehérvári Szakképzési Centrumban megtartott rendezvényéről
In: Opus et Educatio
11. 3. 2024. - 324-329. p.
URL:
http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/640/1132
Kraiciné Szokoly Mária - Kovács Gábor:
A felnőttkori tanulás szerepe a fogyatékossággal élő emberek munkaerőpiacra jutásában és megtartásában
In: Opus et Educatio
11. 3. 2024. - 321-323. p.
URL:
http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/644/1131
Szigetiné Mészáros Zsuzsanna:
Felnőttképzés lehetőségei és nehézségei egy kutatás tükrében
In: Opus et Educatio
11. 3. 2024. - 294-313. p.
URL:
http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/645/1129
Kovács Anett Jolán:
Hogyan változott a magyar felsőoktatási validációs gyakorlat 2017 óta? Vizsgálat a tanulmányi és vizsgaszabályzatok tükrében
In: Opus et Educatio
11. 3. 2024. - 285-293. p.
URL:
http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/615/1128
Bomba Gábor:
A 2016-ban kidolgozott PBL központú finn nemzeti alaptanterv bemutatása
In: Opus et Educatio
11. 3. 2024. - 279-284. p.
URL:
http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/623/1127
Szalai András:
Továbbképzés a közigazgatásban. Az e-learning alapú közszolgálati továbbképzési programok minőségi elemzése
In: Opus et Educatio
11. 3. 2024. - 254-267. p.
URL:
http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/628/1125
Szeitz János:
Az alkotó „andragógiai lét”
In: Opus et Educatio
11. 3. 2024. - 223-234. p.
URL:
http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/635/1123
Bánhegyi Mátyás - Horváth-Csikós Gabriella - Fajt Balázs:
Assisting university students skills development through self-directed and self-access learning activities
In: Tudásmenedzsment
25. 1. ksz. 2024. - 75-84. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/7782/7259
Kállai Gabriella:
Look, that's how i do it! Try it! Teamwork support with online tools
In: Tudásmenedzsment
25. 1. ksz. 2024. - 64-74. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/7781/7258
Kovács Attila Tibor:
Use of terminology and (meta)linguistic awareness in grade 4 experience from a pilot study
In: Tudásmenedzsment
25. 1. ksz. 2024. - 59-63. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/7780/7257
Béres András - Bálint Ágnes:
Escape rooms in geography educations: an innovative approach to learning and teaching
In: Tudásmenedzsment
25. 1. ksz. 2024. - 38-58. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/7779/7256
Csenger Gyöngyi:
Development of environmental and health-conscious behaviour in lower primary english lessons
In: Tudásmenedzsment
25. 1. ksz. 2024. - 23-37. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/7776/7253
Naše brojalice, stihovi i pjesme Hrvatski vrtić Pečuh
[Budapest] : Croatica,
[2024]
Arday István:
Az új interaktív iskolai földrajzi atlasz bemutatása
In: GeoMetodika
8. 3. 2024. - 63-75. p.
URL:
https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/09/GeoMetodika_2024_03-1.pdf
Mari Kitti:
Taníts, hogy segíts! Érzékenyítés a földrajzórán a Mindannyian Testvérek Alapítvány Afrika-projektje keretében
In: GeoMetodika
8. 3. 2024. - 49-62. p.
URL:
https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/09/GeoMetodika_2024_03-1.pdf
Keisz Ágoston:
Pázmány a közoktatásban
In: Irodalmi Magazin
12. 2. 2024. - 96-101. p.
Eskander, Munirah:
Shadow education in the middle east: supplementary tutoring and its policy implications : [könyvismertetés]
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
14. 3. 2024. - 352-353. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/14/3/article-p352.xml?body=pdf-27277
Pálvölgyi Lajos:
Effects of a career education classroom course on high school students’ career management competencies and career orientation in Hungary
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
14. 3. 2024. - 332–351. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/14/3/article-p332.xml?body=pdf-27277
Baksa Brigitta:
175 éves a Kossuth-korsó
In: Honismeret
52. 4. 2024. - 14-16. p.
URL:
https://honismeret.hu/honismeret__fg/2024-4/#page=12
Kasbary, Nicole - Novák Géza Máté:
Drama in STEAM education: Possible approaches and connections to drama-based activities in STEAM education
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
14. 3. 2024. - 316-331. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/14/3/article-p316.xml?body=pdf-27277
Barsch, Sebastian:
Addressing diversity: An analysis of german curricula for history
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
14. 3. 2024. - 298-315. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/14/3/article-p298.xml?body=pdf-27277
Asztalos Anikó:
A tanulói beszéd fatikus funkciójú nyelvi elemei az osztálytermi diskurzusban : 1. rész
In: Magyar Nyelv
120. 2. 2024. - 159-169. p.
Szloboda-Kovács Emese:
Hogyan legyél hang-erős : [Képeskönyv módszertannal és eszközökkel] : [Társas-érzelmi kompetencia fejlesztőfüzet]
[Budapest] : Móra,
cop. 2024
Innováció a kommunikáció oktatásában : Tanulmányok
Budapest : Hungarovox,
2024
Havassy András:
A google earth közoktatásbeli használatának néhány lehetősége a szakirodalom tükrében
In: GeoMetodika
8. 2. 2024. - 51-73. p.
URL:
https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/05/GeoMetodika_2024_02_jav.pdf
Kopházi-Molnár Erzsébet - Zsámbok Zsuzsanna:
Nyelvvizsga és nyelvtudás : helyzetkép a törvényi szabályozás tükrében
In: Képzés és gyakorlat
21. 2. 2023. - 49-66. p.
URL:
https://www.kaposvar.szie.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5941/6028
Földi Fanni - Szabó Norbert - Józsa Krisztián:
Hangszertanulási motivációt támogató stratégiák tanárok és tanárjelöltek szemszögébő
In: Képzés és gyakorlat
21. 2. 2023. - 5-18. p.
URL:
https://www.kaposvar.szie.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5937/6025
Béres Ilona - Magyar Tímea - Barna Edina:
Tevékenység alapú informatika kurzusok MOOC-alapú tükrözött osztálytermi környezetben
In: Gradus
10. 2. 2023. - 1-7. p.
URL:
https://gradus.kefo.hu/archive/2023-2/2023_2_CSC_003_Beres.pdf
Rácz Edit:
Nyelvkönyvek nevelési potenciálja
Budapest : KRE,
2023 : L'Harmattan
Tóth-Szerecz Ágnes:
Pedagógusok tapasztalatai a fogyatékosságok iránti szemléletformálás témájában
In: Képzés és gyakorlat
21. 1. 2023. - 63-74. p.
URL:
https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/4949/5134
Hégető Katalin:
Életvezetési készségek fejlesztése: a SUPREM-program
In: Képzés és gyakorlat
21. 1. 2023. - 53-62. p.
URL:
https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/3696/5094
Bánfi Gréta - Korom Erzsébet:
Természettudományos vizsgálatok környezetismeret-órán: egy tutorprogram tapasztalatai a tutordiákok nézőpontjából
In: Képzés és gyakorlat
21. 1. 2023. - 33-42. p.
URL:
https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/3657/5092
Fajt Balázs - Bánhegyi Mátyás:
Nyelvórai és nyelvórán kívüli motivációt meghatározó tényezők a felsőoktatásban: a nyelvvizsga-kötelezettség hatásai
In: Képzés és gyakorlat
21. 1. 2023. - 5-16. p.
URL:
https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/3605/5090
Gombos Péter:
Nyelvtani gyakorlatok : Helyesírás
Kaposvár : Profunda Kv.,
2022
4. NeveléstörténetGulyás Antal:
Tanítók Háza története
[Székesfehérvár] : Magánkiad.,
2024
Múltidézés és megújulás
In: Új Ember
80. 38. 2024. - 9. p.
Szalma Éva:
Recenzió Berzsenyi Emese „Bűnös vagy ártatlan – Az európai középkor fogyatékosságtörténete című könyvéről : [könyvismertetés]
In: Opus et Educatio
11. 3. 2024. - 330-331. p.
URL:
http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/639/1133
Janus Korczak, a test és a lélek gyógyítója
In: Új Élet
79. 15. 2024. - 4. p.
Bölcsőde Hajdúnánáson
Hajdúnánás : Hajdúnánás Városi Önkormányzat,
2023
Kóger Yvetta:
A "szovjet minta" egyedi értelmezése az 1950-es évek óvodai nevelését meghatározó dokumentumokban
In: Képzés és gyakorlat
21. 2. 2023. - 30-48. p.
URL:
https://www.kaposvar.szie.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5940/6027
5. Pedagógus, pedagógusképzésTorma Mária:
Búcsú Debreczeni Tibortól (1928–2024)
In: Új Köznevelés
80. 7-8. 2024. - 55. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/iranytu-74
Ritter Betty:
Új kihívások és régi értékek : interjú Ritter Bettyvel a Pécsi Pedagógiai Oktatási Központ tevékenységéről
In: Új Köznevelés
80. 7-8. 2024. - 23-25. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/uj-kihivasok-es-regi-ertekek
Herczeg Katalin:
Háttérintézmények a pedagógiai megújulás szolgálatában : interjú Herczeg Katalinnal, a Budapesti Pedagógiai Oktatási Központ főosztályvezetőjével
In: Új Köznevelés
80. 7-8. 2024. - 20-22. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/hatterintezmenyek-a-pedagogiai-megujulas-szolgalataban
Györe Géza:
Zsolnai József posztumusz megjelent művei, a róla és munkásságáról szóló irodalom válogatott bibliográfiája a 2011-2023 időszakra
In:
II. Zsolnai József emlékkonferencia / [... szerkesztői Györe Géza, Kubinger-Pillmann Judit, Langerné Buchwald Judit] ; [... kiad. Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány]. - Törökbálint : Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány, 2024. - 223-250.p.
Lovasi Ildikó:
Mestersége kémiatanár - Lovasi Ildikó
In: Középiskolai Kémiai Lapok
51. 4. 2024. - 283-289. p.
URL:
https://www.kokel.mke.org.hu/images/docs/2024_4/KK2404_03_MestKemTan.pdf
Mrázik Julianna:
Dimenziók és funkciók : A pedagógusképzés néhány, a hazaitól eltérő modelljének összehasonlító elemzése Zsolnai József rekonstrukciós aspektusai mentén
In:
II. Zsolnai József emlékkonferencia / [... szerkesztői Györe Géza, Kubinger-Pillmann Judit, Langerné Buchwald Judit] ; [... kiad. Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány]. - Törökbálint : Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány, 2024. - 29-48. p.
Kocsis Mihály:
Széljegyzetek a Vesszőfutásom lapjaira
In:
II. Zsolnai József emlékkonferencia / [... szerkesztői Györe Géza, Kubinger-Pillmann Judit, Langerné Buchwald Judit] ; [... kiad. Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány]. - Törökbálint : Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány, 2024. - 17-27. p.
II. Zsolnai József emlékkonferencia
Törökbálint : Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány,
2024
Petzné Tóth Szilvia - Dőryné Zábrádi Orsolya - Sipos Judit:
Möglichkeiten des Einsatzes von Chatbots für den Grammatikunterricht in der Lehrer Innenausbildung
In: Tudásmenedzsment
25. 1. ksz. 2024. - 5-22. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/7775
Njenga, Moses:
Content and effectiveness of TVET teacher CPD in Kenya
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
14. 3. 2024. - 261–278. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/14/3/article-p261.xml?body=pdf-27277
Janus Korczak, a test és a lélek gyógyítója
In: Új Élet
79. 15. 2024. - 4. p.
Gábris Gyula:
Karl János - az elfelejtett földrajztanár
In: Földrajzi Közlemények
147. 4. 2023. - 412-416. p.
Szántóné Tóth Hajnalka - Doba László:
A tanítójelöltek környezetismeret-tanítása a módszertant oktatók szemszögéből
In: Képzés és gyakorlat
21. 1. 2023. - 43–52. p.
URL:
https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/4947/5093
6. Gyógypedagógia, SNIZsindely Bálint:
Adj hozzá! : Egy hátrányát előnyre váltó fiatalember igaz története
[Biatorbágy] : Biatorbágy Közművelődéséért Alapítvány,
2024
Radványi Katalin:
A családi megterhelés jellemzői a gyermek atipikus fejlődése esetén
In:
Válogatott fejlődéspszichológiai tanulmányok : Elméletek, gyakorlatok, alkalmazások : Köszöntő kötet Kalmár Magda tiszteletére / szerk. Danis Ildikó, Tóth Ildikó ; [... kiad. az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar ...]. - Budapest : ELTE Eötvös K. : ELTE PPK, 2024. - 25-51. p.
Taskovics Adél:
Siketvak személyek helyzete a kezdetektől napjainkig
Budapest : SVOE,
2024
Szalma Éva:
Recenzió Berzsenyi Emese „Bűnös vagy ártatlan – Az európai középkor fogyatékosságtörténete című könyvéről : [könyvismertetés]
In: Opus et Educatio
11. 3. 2024. - 330-331. p.
URL:
http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/639/1133
Kraiciné Szokoly Mária - Kovács Gábor:
A felnőttkori tanulás szerepe a fogyatékossággal élő emberek munkaerőpiacra jutásában és megtartásában
In: Opus et Educatio
11. 3. 2024. - 321-323. p.
URL:
http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/644/1131
Kállai Gabriella:
Look, that's how i do it! Try it! Teamwork support with online tools
In: Tudásmenedzsment
25. 1. ksz. 2024. - 64-74. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/7781/7258
Kovács Krisztina:
A német kisegítő iskola kialakulása és fejlődése 1867 és 1918 között
In: Képzés és gyakorlat
21. 2. 2023. - 67-75. p.
URL:
https://www.kaposvar.szie.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5942/6029
Tóth-Szerecz Ágnes:
Pedagógusok tapasztalatai a fogyatékosságok iránti szemléletformálás témájában
In: Képzés és gyakorlat
21. 1. 2023. - 63-74. p.
URL:
https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/4949/5134
7. PszichológiaPiaget, Jean - Inhelder, Bärbel - Benda Kálmán:
Gyermeklélektan
Budapest : Osiris,
2024
Agócs-Nagy Henrietta:
Akinél a képeink beszélnek helyettünk : interjú Agócs-Nagy Henrietta művészetterapeutával
In: Új Köznevelés
80. 7-8. 2024. - 32-34. p.
McBride, Karyl:
Véget érhet valaha a dráma? avagy
Budapest : Partvonal,
2024
Bimbó Zoltánné:
Tükröződő holdmesék : Öngyógyító gyermektörténetek
[Eger] : Magánkiad.,
2024
Hadfield, Sue - Hasson, Gill - Tihor Szilvia:
Asszertivitás : Hogyan érvényesítsük sikeresen az érdekeinket?
Budapest : Scolar,
2024
Farkas Gábor:
A pedagógus és az intézmény szerepe a tanulói személyiségfejlesztésben és integrációs gyakorlatban
In: Valóság
67. 10. 2024. - 48-55. p.
Danis Ildikó:
Kohorszhatások és kohorszkutatások a fejlődéspszichológiában és kapcsolódó tudományágakban
In:
Válogatott fejlődéspszichológiai tanulmányok : Elméletek, gyakorlatok, alkalmazások : Köszöntő kötet Kalmár Magda tiszteletére / szerk. Danis Ildikó, Tóth Ildikó ; [... kiad. az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar ...]. - Budapest : ELTE Eötvös K. : ELTE PPK, 2024. - 247-273. p.
Egyed Katalin - Szalai Gerda:
Gyermekelme-olvasás: A szülői mentalizáló-mentalitás (mind-mindedness) és jelentősége kora gyermekkorban
In:
Válogatott fejlődéspszichológiai tanulmányok : Elméletek, gyakorlatok, alkalmazások : Köszöntő kötet Kalmár Magda tiszteletére / szerk. Danis Ildikó, Tóth Ildikó ; [... kiad. az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar ...]. - Budapest : ELTE Eötvös K. : ELTE PPK, 2024. - 219-245. p.
Gráf Rózsa - Nagy Anett:
Koraszülöttek eltérő idegrendszeri szerveződésének rizikója a kognitív fejlődés és az iskolai teljesítmény alakulása szempontjából
In:
Válogatott fejlődéspszichológiai tanulmányok : Elméletek, gyakorlatok, alkalmazások : Köszöntő kötet Kalmár Magda tiszteletére / szerk. Danis Ildikó, Tóth Ildikó ; [... kiad. az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar ...]. - Budapest : ELTE Eötvös K. : ELTE PPK, 2024. - 193-217. p.
Tóthné Babos Edit:
Sok lábon álló terápiák gyermekkorban : Az állatasszisztált terápiák elmélete és gyakorlata röviden
In:
Válogatott fejlődéspszichológiai tanulmányok : Elméletek, gyakorlatok, alkalmazások : Köszöntő kötet Kalmár Magda tiszteletére / szerk. Danis Ildikó, Tóth Ildikó ; [... kiad. az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar ...]. - Budapest : ELTE Eötvös K. : ELTE PPK, 2024. - 129-165. p.
Ferenczi Szilvia, Cs.:
A kisgyermek egyedisége a szülői nevelés kontextusában
In:
Válogatott fejlődéspszichológiai tanulmányok : Elméletek, gyakorlatok, alkalmazások : Köszöntő kötet Kalmár Magda tiszteletére / szerk. Danis Ildikó, Tóth Ildikó ; [... kiad. az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar ...]. - Budapest : ELTE Eötvös K. : ELTE PPK, 2024. - 103-127. p.
Eigner Bernadett:
Atipikus interakciók, bántalmazás, traumák és transzgenerációs hatások a kötődési kapcsolatban
In:
Válogatott fejlődéspszichológiai tanulmányok : Elméletek, gyakorlatok, alkalmazások : Köszöntő kötet Kalmár Magda tiszteletére / szerk. Danis Ildikó, Tóth Ildikó ; [... kiad. az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar ...]. - Budapest : ELTE Eötvös K. : ELTE PPK, 2024. - 69-101. p.
Ribiczey Nóra, M.:
Szülői kiégés
In:
Válogatott fejlődéspszichológiai tanulmányok : Elméletek, gyakorlatok, alkalmazások : Köszöntő kötet Kalmár Magda tiszteletére / szerk. Danis Ildikó, Tóth Ildikó ; [... kiad. az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar ...]. - Budapest : ELTE Eötvös K. : ELTE PPK, 2024. - 53-66. p.
Válogatott fejlődéspszichológiai tanulmányok : Elméletek, gyakorlatok, alkalmazások : Köszöntő kötet Kalmár Magda tiszteletére
Budapest : ELTE Eötvös K.,
2024 : ELTE PPK
Reliability, validity and measurment invariance of the DIFER tests
In:
Diagnostic assessment of school readiness / ed. Krisztián Józsa and Diana Borbélyová. - Gödöllő : Mate Press, 2024. - 85-139. p.
A comparative analysis of hungarian and slovakian primary school curricula
In:
Diagnostic assessment of school readiness / ed. Krisztián Józsa and Diana Borbélyová. - Gödöllő : Mate Press, 2024. - 63-83. p.
Dálnoki Dominika:
Mondd, te mit választanál? : a szexuális orientáció és identitás sokfélesége a kamaszkor tükrében
In: Mindennapi pszichológia
16. 3. 2024. - 30-33. p.
Komolafe, Cinderella - Dávid Beáta:
Family and personal identity among Roma students in Colleges for Advanced Studies: Identity preservation and change
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
14. 3. 2024. - 279-297. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/14/3/article-p279.xml?body=pdf-27277
Németh Ágnes:
Aggasztóan keveset alvó kamaszok
In: Élet és tudomány
79. 33. 2024. - 1030-1032. p.
Szloboda-Kovács Emese:
Hogyan legyél hang-erős : [Képeskönyv módszertannal és eszközökkel] : [Társas-érzelmi kompetencia fejlesztőfüzet]
[Budapest] : Móra,
cop. 2024
Kárpáti Gyöngyvér:
Önbecsülés... céltudat : Az adleri mélylélektan második évszázada
Budapest : Oriold és Társai,
2024
Hamvai Csaba - Baricz Dániel - Pócs Dávid - Kelemen Oguz:
Emerging adulthood in medical school. Gender, school-related factors and Big Five traits related to medical students’ quarter-life crisis
In: Mentálhigiéné és Pszichoszomatika
25. 1. 2024. - 56-68. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/0406/25/1/article-p56.xml
Szigeti Réka - Balázs Noémi - Urbán Róbert:
„Én már hamu vagyok?” Kiégéskörkép – fókuszban a tanárok helyzetével
In: Mentálhigiéné és Pszichoszomatika
25. 1. 2024. - 13-35. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/0406/25/1/article-p13.xml
Bojti Andrea:
A magabiztos szülő : A kételyektől a tudatosságig
[Budapest] : Open Books,
2023
8. Pedagógia, kutatás, általános kérdésekDanis Ildikó:
Kohorszhatások és kohorszkutatások a fejlődéspszichológiában és kapcsolódó tudományágakban
In:
Válogatott fejlődéspszichológiai tanulmányok : Elméletek, gyakorlatok, alkalmazások : Köszöntő kötet Kalmár Magda tiszteletére / szerk. Danis Ildikó, Tóth Ildikó ; [... kiad. az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar ...]. - Budapest : ELTE Eötvös K. : ELTE PPK, 2024. - 247-273. p.
Kiss Albert:
A tudománypedagógia és alkalmazása a közoktatás keretei között : Zsolnai örökség a KGYTK múltjában, jelenében és jövőjében
In:
II. Zsolnai József emlékkonferencia / [... szerkesztői Györe Géza, Kubinger-Pillmann Judit, Langerné Buchwald Judit] ; [... kiad. Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány]. - Törökbálint : Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány, 2024. - 109-118. p.
Kocsis Mihály:
Széljegyzetek a Vesszőfutásom lapjaira
In:
II. Zsolnai József emlékkonferencia / [... szerkesztői Györe Géza, Kubinger-Pillmann Judit, Langerné Buchwald Judit] ; [... kiad. Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány]. - Törökbálint : Pedagógiai Értékek Őrzése Alapítvány, 2024. - 17-27. p.
Fejes Erika:
A hit, a meggyőződés és a flow a tanulási folyamatokban
In: Opus et Educatio
11. 3. 2024. - 314-320. p.
URL:
http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/634/1130
Szeitz János:
Az alkotó „andragógiai lét”
In: Opus et Educatio
11. 3. 2024. - 223-234. p.
URL:
http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/635/1123
Mohammed, Peshawa Jala:
Sociology of education: Theories, communities, contexts : [könyvismertetés]
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
14. 3. 2024. - 354-356. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/14/3/article-p354.xml?body=pdf-27277
Habinyák Erzsébet:
Erdélyi óvodapedagógusok alternatív pedagógiákkal kapcsolatos attitűdjének vizsgálata
In: Képzés és gyakorlat
21. 2. 2023. - 19-29. p.
URL:
https://www.kaposvar.szie.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5939/6026
Bánfi Gréta - Korom Erzsébet:
Természettudományos vizsgálatok környezetismeret-órán: egy tutorprogram tapasztalatai a tutordiákok nézőpontjából
In: Képzés és gyakorlat
21. 1. 2023. - 33-42. p.
URL:
https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/3657/5092
Götz Andrea:
Az angol-magyar hallgatói utószerkesztés tulajdonságai
In: Alkalmazott nyelvészeti közlemények
15. 3. 2022. 148–160. p.
URL:
https://matarka.hu/cikk_list.php?fusz=184570
Régebbi listák:
41. hét
40. hét
39. hét
38. hét