Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 46. hét)
Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.
1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetekMolnárné Balogh Márta:
A társadalombiztosítás aktuális kérdései
In: Köznevelés Közlöny
2. 10. 2025. - 14-20. p.
Farkas Ildikó:
Az oktatási jogok biztosának óvodai neveléssel kapcsolatos tapasztalatai
In: Köznevelés Közlöny
2. 10. 2025. - 10-14. p.
Szabó Eszter:
A pedagógusok új életpályájáról szóló törvény hatálya alatti foglalkoztatás jogi keretei
In: Köznevelés Közlöny
2. 10. 2025. - 5-10. P.
Petróczi Gábor:
Diplomát szerző NOKS-besorolása
In: Köznevelés Közlöny
2. 10. 2025. - 2-4. p.
Jaczina Fanni:
Tanulni a géppel, tanítani a gépről – a mesterséges intelligencia lehetőségei és korlátai az oktatásban
In: Pedagógusképzés
24. 1. 2025. - 136-143. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/10715/9517
Lánczi Viktória - Fónai Mihály Ferenc:
A család és az iskola együttműködésére történő felkészítés a tanárképzésben – szisztematikus irodalmi áttekintés
In: Pedagógusképzés
24. 1. 2025. - 33-59. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/9873/9512
Karácsony Ilona - Ferenczy Mónika:
The relationship between the health-centred working environment of school health services and students’ health behaviour
In: Eruditio - Educatio
20. 3. 2025. - 12-20. p.
URL:
https://e-eruditio.ujs.sk/wp-content/uploads/2025/11/Eru-Edu_2025_3_02_Study_012-020.pdf
Tóth Kornélia:
Megújul ifjúságod, mint a sasé!
In: Reformátusok Lapja
69. 39. 2025. - 22-23. p.
Páll László:
Akik egy nyelvet beszélnek - a szeretetét
In: Reformátusok Lapja
69. 42. 2025. - 12-14. p.
Mezey László Miklós:
A tanszék - ötven év távolából
In: Aracs
25. 3. 2025. - 77-83. p.
Bazár György:
Mi vár a cserkészetre jövőre?
In: Kassai figyelő
23. 9. 2025. - 6. p.
Új épületben a Kallós Zoltán Népzeneiskola
In: Magyar Közoktatás
10. 2025. - 13. p.
Bölcsődei jogfutár : aktuális információk bölcsődevezetőknek : gyorsan, röviden, szakszerűen
Budapest : Raabe Klett Oktatási Tanácsadó és Kiadó Kft.,
2025-
Gebe Zoltán:
Kényszerhelyzettel küzdenek az iskolák
In: Magyar Közoktatás
10. 2025. - 1-2. p.
Pénzes Ottó:
A Képes modell : Egy pedagógusközpontú iskola, ahol kölcsönösségre és szép életre nevelnek
[Mátészalka] : Mátészalkai Művészetbarát Egyesület,
2025
2. Nevelés, család, gyermekvédelemMolnárné Balogh Márta:
A társadalombiztosítás aktuális kérdései
In: Köznevelés Közlöny
2. 10. 2025. - 14-20. p.
Farkas Ildikó:
Az oktatási jogok biztosának óvodai neveléssel kapcsolatos tapasztalatai
In: Köznevelés Közlöny
2. 10. 2025. - 10-14. p.
Gombás András - Tókos Katalin:
Reflexió hátrányos helyzetű térségben végzett mentori és tehetséggondozási munkáról
In: Pedagógusképzés
24. 1. 2025. - 144-154. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/11423/9518
Babos Máté:
A nyelvi játékok szerepe a 6–12 éves gyermekek nyelvi kompetenciájának fejlesztésében: pszicholingvisztikai és nyelvfilozófiai aspektusok
In: Eruditio - Educatio
20. 3. 2025. - 63-83. p.
URL:
https://e-eruditio.ujs.sk/wp-content/uploads/2025/11/Eru-Edu_2025_3_06_Study_063-083.pdf
Farkas Júlia - Szabó Gabriella:
The role of school social workers in bullying interventions : a logotherapy-based mixed methods study
In: Eruditio - Educatio
20. 3. 2025. - 46-62. p.
URL:
https://e-eruditio.ujs.sk/wp-content/uploads/2025/11/Eru-Edu_2025_3_05_Study_046-062.pdf
Magdolna Szabadi:
Helen Bonny’s guided imagery and music and different aspects of listening to music in preschool and early childhood
In: Eruditio - Educatio
20. 3. 2025. - 31-45. p.
URL:
https://e-eruditio.ujs.sk/wp-content/uploads/2025/11/Eru-Edu_2025_3_04_Study_031-045.pdf
Karácsony Ilona - Ferenczy Mónika:
The relationship between the health-centred working environment of school health services and students’ health behaviour
In: Eruditio - Educatio
20. 3. 2025. - 12-20. p.
URL:
https://e-eruditio.ujs.sk/wp-content/uploads/2025/11/Eru-Edu_2025_3_02_Study_012-020.pdf
Bartha Réka:
Anyakép, apakép - hol van a fénytörés?
In: Magyar Közoktatás
10. 2025. - 16-17. p.
Faber, Adele - Mazlish, Elaine - Nyberg, Lisa:
Beszélj úgy, hogy tanuljon : Együttműködésre nevelés otthon és az iskolában
[Budapest] : Open Books,
2025
Berndt, Jodie:
Imádkozz Isten igéjével a tinédzserekért : Tárd ki a kaput a tizenéves gyermeked számára Isten gondviselése előtt
[Budapest] : Patmos Records,
2025
Kalil, Christine:
Terápiás játékok gyerekeknek : 100 élvezetes tevékenység az önbecsülés, a kommunikáció és a megküzdési készségek fejlesztéséhez
Budapest : Kulcslyuk K.,
2025
Davies, Sarah:
Narcisztikus szülők árnyékában : A felépülés és továbblépés útja
[Budapest] : HVG Kv.,
2025
3. Oktatás, tanulás, pályaválasztásHalász Csenge - Tary Blanka - Hódi Ágnes - Fejes József Balázs - Vigh Tibor - Szenczi Beáta:
Alapozás, létszükséglet, kihívás: Pedagógusok metaforái a szövegértés-fejlesztésről
In: Pedagógusképzés
24. 1. 2025. - 5-32. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/9556/9511
Sarkadi Tamás - Széchenyi Gábor - Tasnádi Tamás:
Két ezüst- és két bronzérem az 55. Nemzetközi Fizikai Diákolimpián : (Párizs, 2025. július 18-24.)
In: Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok
75. 7. 2025. - 441-443. p.
Babos Máté:
A nyelvi játékok szerepe a 6–12 éves gyermekek nyelvi kompetenciájának fejlesztésében: pszicholingvisztikai és nyelvfilozófiai aspektusok
In: Eruditio - Educatio
20. 3. 2025. - 63-83. p.
URL:
https://e-eruditio.ujs.sk/wp-content/uploads/2025/11/Eru-Edu_2025_3_06_Study_063-083.pdf
Jaskóné Gácsi Mária:
Connection, motivation, insight, or how to think about artificial intelligence
In: Eruditio - Educatio
20. 3. 2025. - 21-30. p.
URL:
https://e-eruditio.ujs.sk/wp-content/uploads/2025/11/Eru-Edu_2025_3_03_Study_021-030.pdf
Hegedűs Bence:
Robotok és álmok a tatai refiben
In: Reformátusok Lapja
69. 39. 2025. - 12-14. p.
Gál-Iankó Katalin:
A zsoboki iskola projektje a közösségi tanulásért
In: Magyar Közoktatás
10. 2025. - 14-15. p.
Hanesz Angelika:
World Robot Olympiad Kassán
In: Kassai figyelő
23. 7-8. 2025. - 12. p.
Máté Gyöngyi:
Befejeződött az Ipolyi Arnold Népmesemondó Verseny 2025-ös évada
In: Kassai figyelő
23. 7-8. 2025. - 11. p.
Hanesz Zoltán:
Nyár, nyár, nyár
In: Kassai figyelő
23. 7-8. 2025. - 8-9. p.
Popa Gitta:
Sikerélmény segítené a magyar diákokat a románnyelv-tanulásban
In: Magyar Közoktatás
10. 2025. - 6-7. p.
Virágkorát éli a népmesemondó mozgalom
In: Magyar Közoktatás
10. 2025. - 5. p.
Több ezer diák vett részt a tízéves színház-pedagógiai programban
In: Magyar Közoktatás
10. 2025. - 3. p.
Gebe Zoltán:
Kényszerhelyzettel küzdenek az iskolák
In: Magyar Közoktatás
10. 2025. - 1-2. p.
Faber, Adele - Mazlish, Elaine - Nyberg, Lisa:
Beszélj úgy, hogy tanuljon : Együttműködésre nevelés otthon és az iskolában
[Budapest] : Open Books,
2025
Pénzes Ottó:
A Képes modell : Egy pedagógusközpontú iskola, ahol kölcsönösségre és szép életre nevelnek
[Mátészalka] : Mátészalkai Művészetbarát Egyesület,
2025
Horváth Ria:
5öst érő tanulási 5letek
[S.l.] : Horváthné Szabó Mária Magdolna,
cop. 2025
Kalil, Christine:
Terápiás játékok gyerekeknek : 100 élvezetes tevékenység az önbecsülés, a kommunikáció és a megküzdési készségek fejlesztéséhez
Budapest : Kulcslyuk K.,
2025
Hollins, Peter:
Tanulj meg bármit : Útmutató az önálló, gyors és hatékony tudásszerzéshez
[Budapest] : GLB Könyvkiad. Kft.,
2025
4. NeveléstörténetMezey László Miklós:
A tanszék - ötven év távolából
In: Aracs
25. 3. 2025. - 77-83. p.
Mérey Katalin:
Emlékfoszlányok a Magyar Tanszék hőskorából II.
In: Aracs
25. 2. 2025. - 36-38. p.
URL:
https://aracs.org.rs/aracs-folyoirat-2025-2/
Csámpai Ottó:
Szemelvények J. A. Comenius pedagógiai és filozófiai elveiből
In: Aracs
25. 1. 2025. - 78-83. p.
URL:
https://aracs.org.rs/aracs-folyoirat-2025-1/
Mérey Katalin:
Emlékfoszlányok a Magyar Tanszék hőskorából [I.]
In: Aracs
25. 1. 2025. - 36-37. p.
URL:
https://aracs.org.rs/aracs-folyoirat-2025-1/
Rébay Magdolna:
Evangélikus gimnáziumok szerepe a főnemesek oktatásában a dualizmus korában – hét intézmény összehasonlító elemzése
In: Pedagógiatörténeti Szemle
6. 1. 2024. - 101-116. p.
URL:
https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-101-116
5. Pedagógus, pedagógusképzésDeli Zsolt:
„Kitépett noteszlapok” : recenzió a Sallai Éva-emlékkönyvről : [könyvismertetés]
In: Pedagógusképzés
24. 1. 2025. - 156-159. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/10406/9519
Gombás András - Tókos Katalin:
Reflexió hátrányos helyzetű térségben végzett mentori és tehetséggondozási munkáról
In: Pedagógusképzés
24. 1. 2025. - 144-154. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/11423/9518
Szerdahelyi Katalin:
Gyermekként átélt kulturális és művészeti élmények összefüggései az élettörténettel és a szakmai életúttal : életútinterjú Szerdahelyi Katalinnal
In: Pedagógusképzés
24. 1. 2025. - 115-133. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/11066/9515
Zagyváné Szűcs Ida:
Tanárjelöltek önértékelésre vonatkozó nézetei
In: Pedagógusképzés
24. 1. 2025. - 61-96. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/9345/9513
Lánczi Viktória - Fónai Mihály Ferenc:
A család és az iskola együttműködésére történő felkészítés a tanárképzésben – szisztematikus irodalmi áttekintés
In: Pedagógusképzés
24. 1. 2025. - 33-59. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/9873/9512
Veressné Létai Ágnes:
Negyven év önazonosan a természettudomány és a hit világában
In: Reformátusok Lapja
669. 400. 2025. - 22-24. p.
Krcho János:
Krcho János: Csinálni kell a dolgunkat, és örülni, ha valami összejön
In: Kassai figyelő
23. 9. 2025. - 12-13. p.
Simon Dávid:
Élmények kellenek: az Istennel való kapcsolattartásra vezetni a fiatalt : beszélgetés Simon Dávid soproni iskolalelkésszel : [2. rész]
In: Magyar Közoktatás
10. 2025. - 10-12. p.
6. Gyógypedagógia, SNI7. PszichológiaZagyváné Szűcs Ida:
Tanárjelöltek önértékelésre vonatkozó nézetei
In: Pedagógusképzés
24. 1. 2025. - 61-96. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/9345/9513
Farkas Júlia - Szabó Gabriella:
The role of school social workers in bullying interventions : a logotherapy-based mixed methods study
In: Eruditio - Educatio
20. 3. 2025. - 46-62. p.
URL:
https://e-eruditio.ujs.sk/wp-content/uploads/2025/11/Eru-Edu_2025_3_05_Study_046-062.pdf
Magdolna Szabadi:
Helen Bonny’s guided imagery and music and different aspects of listening to music in preschool and early childhood
In: Eruditio - Educatio
20. 3. 2025. - 31-45. p.
URL:
https://e-eruditio.ujs.sk/wp-content/uploads/2025/11/Eru-Edu_2025_3_04_Study_031-045.pdf
Borbélyová, Diana - Nagyová, Alexandra - Józsa Krisztián:
Diagnostikovanie učebnej kompetencie v predprimárnom a primárnom vzdelávaní
In: Eruditio - Educatio
20. 3. 2025. - 3-11. p.
URL:
https://e-eruditio.ujs.sk/wp-content/uploads/2025/11/Eru-Edu_2025_3_01_Study_003-011.pdf
Mihály Gyopár Henrietta:
Gyerekből serdülő, avagy egy átmeneti korszak nehézségei
In: Magyar Közoktatás
10. 2025. - 18-19. p.
Gál-Iankó Katalin:
A zsoboki iskola projektje a közösségi tanulásért
In: Magyar Közoktatás
10. 2025. - 14-15. p.
Davies, Sarah:
Narcisztikus szülők árnyékában : A felépülés és továbblépés útja
[Budapest] : HVG Kv.,
2025
Baeijaert, Liselotte - Stellamans, Anton - Magyar Viktória:
Reziliens emberek, reziliens csapatok : Útmutató a változások hatékony kezeléséhez
[Budapest] : Solutionsurfers Magyarország,
2025
Kovács Nikolett:
Hazatért angyal
[Budapest] : Hazatért Angyal Kiadó,
2025
Bakó Tihamér:
Az én és az énke : Pszichoterápiás esetrészletekkel
[Budapest] : Psycho-Art,
2025
Bagdy Emőke - Bistey Zsuzsa - Kiss József Zsolt:
Emberépítészek : - a beszélgetés résztvevői Bagdy Emőke és Bistey Zsuzsa
In: Aracs
25. 2. 2025. - 75-84. p.
URL:
https://aracs.org.rs/aracs-folyoirat-2025-2/
8. Pedagógia, kutatás, általános kérdésekDeli Zsolt:
„Kitépett noteszlapok” : recenzió a Sallai Éva-emlékkönyvről : [könyvismertetés]
In: Pedagógusképzés
24. 1. 2025. - 156-159. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/10406/9519
Farkas Ildikó:
Az oktatási jogok biztosának óvodai neveléssel kapcsolatos tapasztalatai
In: Köznevelés Közlöny
2. 10. 2025. - 10-14. p.
Mihály Gyopár Henrietta:
Gyerekből serdülő, avagy egy átmeneti korszak nehézségei
In: Magyar Közoktatás
10. 2025. - 18-19. p.
Régebbi listák:
45. hét
44. hét
43. hét
42. hét