Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 44. hét)

Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.

1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetek

Nűbl Tamara: Aranyjubileum : a Pécsi Művészeti Gimnázium, Szakgimnázium és Technikum táncművészeti képzésének ötven éve In: Táncművészet 53. 1. 2025. - 16-20. p.

Átadták a 2024. évi Rátz Tanár Úr Életműdíjakat: 2,5 millió forinttal ismerték el a reáltárgyak legkiemelkedőbb hazai oktatóit In: Középiskolai Kémiai Lapok 52. 1. 2025. - 55-58. p. URL: https://kokel.mke.org.hu/images/docs/2025_1/KK2501_07_Naprak%C3%A9sz.pdf

2. Nevelés, család, gyermekvédelem

Péter: A katolikus iskolarendszer megújulása az ellenreformáció idején In: Valóság 68. 10. 2025. - 51-73. p.

Bojti Andrea: A magabiztos szülő : A kételyektől a tudatosságig [Budapest] : Open Books, 2025

Chapman, Gary D.: A szeretet mindent legyőz : 40 igaz történet az áldozatos szerelemről Budapest : Harmat, 2012

Szabó Róbert Károly: Iskoláskorúak szerepe az első világháborús magyar hadigazdaságban In: Szociálpedagógia 26. 2025. - 9-25. p.

Nagy Mészáros Krisztina: Az érzelmi intelligencia fejlesztése gyermekkorban In: Táncművészet 32. 9-10. 2025. URL: https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_09-10_03/

Andrejcsik Lujza: LMBTQI fiatalok iskolai befogadása : Kézikönyv tanároknak Budapest : Háttér Társaság, 2023

3. Oktatás, tanulás, pályaválasztás

Magyarfalvi Gábor: Kémiai diákolimpia dubaji stílusban In: Középiskolai Kémiai Lapok 52. 4. 2025. - 330-335. p. URL: https://kokel.mke.org.hu/images/docs/2025_4/KK2504_06_Versenyhirado.pdf

Buzafalvi Dénes: Magyar sikerek a 8. Nemzetközi Kémia Tornán In: Középiskolai Kémiai Lapok 52. 4. 2025. - 325-329. p. URL: https://kokel.mke.org.hu/images/docs/2025_4/KK2504_06_Versenyhirado.pdf

Tóth Zoltán: Kisiskolások néhány kémiai fogalommal kapcsolatos tudásszerkezete In: Középiskolai Kémiai Lapok 52. 4. 2025. - 317-324. p. URL: https://kokel.mke.org.hu/images/docs/2025_4/KK2504_05_Muhely.pdf

Füzesi István - Szalay Luca: Három év tapasztalatai a kísérlettervező feladatlapok kipróbálásáról - tanári és hallgatói visszajelzések tükrében In: Középiskolai Kémiai Lapok 52. 4. 2025. - 303-316. p. URL: https://kokel.mke.org.hu/images/docs/2025_4/KK2504_05_Muhely.pdf

Reichardt Richárd: Hogyan hat az olvasás? In: Élet és tudomány 80. 38. 2025. - 1242-1243. p.

Salamon Ádám - Bognár György: A figyelem határa... : új generációk figyelemfenntartó képességének vizsgálata In: Élet és tudomány 80. 38. 2025. - 1222-1224. p.

Aagaard, Christian: Törtek : Lépésről lépésre Budapest : Alkalmazott Oktatástan Magyarország Közhasznú Non-profit Kft., 2025

Szente Dorina: Lépésről lépésre - 75 év a táncművészet és a táncpedagógia szolgálatában : jubileumi konferencia a Magyar Táncművészeti Egyetemen In: Táncművészet 53. 1. 2025. - 12-15. p.

Szemethy Tamás: A 21. századi nevelés szolgálatában. A digitális megoldások és a projektpedagógia elmélete és gyakorlata : Főző Attila László - Jánossy Zsolt [szerk.]: Projektpedagógia digitális eszközökkel. Digitális Jólét Nonprofit Kft. [h.n.] 2022. 105 oldal. ISBN 978-615-81901. In: Szociálpedagógia 26. 2025. - 155-158. p.

Schweininger Péter: Az érettségiszimuláció új esélye történelemből : (Jakab Péter: Érettségi felkészítő. Írásbeli feladatsorok. Történelem. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest 2024. 163. oldal. ISBN 978-963-312-382-9) : [könyvismertetés] In: Szociálpedagógia 26. 2025. - 141-148. p.

Ősz-Farkas Ábel: Társasjátékok a történelemoktatásban : a trianoni béke és a revízió tanítása társasjáték segítségével In: Szociálpedagógia 26. 2025. - 122-140. p.

Fekete Bálint: Kialakítani a történelemtanárok virtuális "tanáriját" : (interjú Fekete Bálinttal) In: Szociálpedagógia 26. 2025. - 111-121. p.

Sükösd Csaba: A XXVIII. Országos Szilárd Leó Fizikaverseny In: Fizikai Szemle 75. 9. 2025. - 358-364. p.

Koncz Károly - Simon Péter: 44. Mikola Sándor Országos Középiskolai Tehetségkutató Fizikaverseny - beszámoló In: Fizikai Szemle 75. 9. 2025. - 351-358. p. URL: https://fizikaiszemle.elft.hu/uploads/2025/10/05_konczk-simonp_11_16_03_1759310163.667.pdf

Kellam, Hugh: Artificial intelligence as a mentor in the graduate online classroom: opportunities and challenges In: Artificial intelligence in education 1. 1. 2025. - 56-74. p. URL: https://www.emerald.com/aiie/article-pdf/1/1/56/10280478/aiie-10-2024-0034en.pdf

Vincze Anikó: Tanulás és iskolai teljesítmény az információs társadalomban : A digitális egyenlőtlenségek és az oktatási egyenlőtlenségek összefüggéseinek empirikus vizsgálata és értelmezése a digitális tőke szemszögéből Szeged : Belvedere Meridionale, 2025

Csatári Tamara: "Egy hajóban evezünk" : Közösségi vitaklub program : Gyakorlatgyűjtemény [Budapest] : DIA, 2025

Ősz Katalin - Várnagy Katalin: az Irinyi János Középiskolai Kémiaverseny döntője - 2025. április 25-27., Debrecen In: Középiskolai Kémiai Lapok 52. 3. 2025. - 200-264. p. URL: https://kokel.mke.org.hu/images/docs/2025_3/KK2503_07_versenyhirado.pdf

Szőcsné Antal Irén: Szókincsfejlesztő munkafüzet : Játékos szókincsbővítő feladatok a 3-6. évfolyam számára Budapest : Tinta, 2024

A fiatalkori érdeklődéstől a pályaválasztásig Szolnok : Szolnoki Tankerületi Központ, 2024 : Jász-Nagykun-Szolnok Tehetségsegítő Tanács

4. Neveléstörténet

Nűbl Tamara: Aranyjubileum : a Pécsi Művészeti Gimnázium, Szakgimnázium és Technikum táncművészeti képzésének ötven éve In: Táncművészet 53. 1. 2025. - 16-20. p.

Péter: A katolikus iskolarendszer megújulása az ellenreformáció idején In: Valóság 68. 10. 2025. - 51-73. p.

Koloh Gábor: A sárréti parasztgimnázium diáksága : a szeghalmi Református Péter András Reálgimnázium társadalmi mobilitásra gyakorolt hatása : (1926-1944) In: Szociálpedagógia 26. 2025. - 26-44. p.

5. Pedagógus, pedagógusképzés

A közösség szolgálatára Győr : "Emelj fel emlék!" Alapítvány, 2025

Fekete Bálint: Kialakítani a történelemtanárok virtuális "tanáriját" : (interjú Fekete Bálinttal) In: Szociálpedagógia 26. 2025. - 111-121. p.

Rácz Márk: Adalékok a rendszerváltáskörnyéki marxizmus-leninizmus-oktatás, a szociális munkás, valamint a szociálpedagógia szak történetéhez In: Szociálpedagógia 26. 2025. - 95-110. p.

Átadták a 2024. évi Rátz Tanár Úr Életműdíjakat: 2,5 millió forinttal ismerték el a reáltárgyak legkiemelkedőbb hazai oktatóit In: Középiskolai Kémiai Lapok 52. 1. 2025. - 55-58. p. URL: https://kokel.mke.org.hu/images/docs/2025_1/KK2501_07_Naprak%C3%A9sz.pdf

6. Gyógypedagógia, SNI

7. Pszichológia

Bojti Andrea: A magabiztos szülő : A kételyektől a tudatosságig [Budapest] : Open Books, 2025

Chapman, Gary D.: A szeretet mindent legyőz : 40 igaz történet az áldozatos szerelemről Budapest : Harmat, 2012

Nagy Mészáros Krisztina: Az érzelmi intelligencia fejlesztése gyermekkorban In: Táncművészet 32. 9-10. 2025. URL: https://katedra.sk/folyoirat/xxxii_09-10_03/

8. Pedagógia, kutatás, általános kérdések

Szente Dorina: Lépésről lépésre - 75 év a táncművészet és a táncpedagógia szolgálatában : jubileumi konferencia a Magyar Táncművészeti Egyetemen In: Táncművészet 53. 1. 2025. - 12-15. p.

Kellam, Hugh: Artificial intelligence as a mentor in the graduate online classroom: opportunities and challenges In: Artificial intelligence in education 1. 1. 2025. - 56-74. p. URL: https://www.emerald.com/aiie/article-pdf/1/1/56/10280478/aiie-10-2024-0034en.pdf

Hintalan László János: Életiskola [S.l.] : Magyar Kultúra Kiadó, 2024


Régebbi listák: 43. hét   42. hét   41. hét   40. hét