Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 19. hét)
Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.
1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetekPolónyi István:
Is it worth getting a doctorate?
In: Central European Journal of Educational Research
4. 1. 2022. - 142–149. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/CEJER/article/view/10263/9982
Langer-Buchwald Judit:
Óhidy, A.(2021). Bildungsbenachteiligung und Bildungserfolg: Roma im ungarischen Bildungssystem. Pécsi Tudományegyetem BTK NTI Romológia és Nevelésszociológia Tanszék–Pädagogische Hochschule Freiburg, Institut für Erziehungswissenschaft : [könyvismertetés]
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
14. 4. 2022. - 495-497. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/12/4/article-p495.xml?body=pdf-24714
2. Nevelés, család, gyermekvédelemMasson, Philippe - Racodon, Michael - Porrovecchio, Alessandro - Duchateau, Guillaume:
Health education in primary schools: a difficult task
In: Central European Journal of Educational Research
1. 4. 2022. - 1-10. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/CEJER/article/view/10735/9968
3. Oktatás, tanulás, pályaválasztásSchüszler Tamara:
The vehicle for bringing positive education into the english-as-a-foreign-language classroom: task-based language teaching
In: Central European Journal of Educational Research
4. 2. 2022. - 80–89. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/CEJER/article/view/11340/10845
Kocsis Nóra:
The effectiveness of the let’s teach for Hungary mentoring program
In: Central European Journal of Educational Research
4. 1. 2022. - 150-160. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/CEJER/article/view/10762/9983
Polónyi István:
Is it worth getting a doctorate?
In: Central European Journal of Educational Research
4. 1. 2022. - 142–149. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/CEJER/article/view/10263/9982
4. Neveléstörténet5. Pedagógus, pedagógusképzés6. Gyógypedagógia, SNILanger-Buchwald Judit:
Óhidy, A.(2021). Bildungsbenachteiligung und Bildungserfolg: Roma im ungarischen Bildungssystem. Pécsi Tudományegyetem BTK NTI Romológia és Nevelésszociológia Tanszék–Pädagogische Hochschule Freiburg, Institut für Erziehungswissenschaft : [könyvismertetés]
In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal
14. 4. 2022. - 495-497. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/063/12/4/article-p495.xml?body=pdf-24714
7. PszichológiaDubayová, Tatiana - Hafičová, Hedviga:
Intrinsic and extrinsic motivation to learn as factorsof resilience in students’ pedagogical disciplines – pilot study
In: Central European Journal of Educational Research
5. 1. 2023. - 17–23. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/CEJER/article/view/12298/11483
Moravecz Marianna:
Inquiry into the correlations between sports activity and value preference among students in the northern great plain region as regards the role of everyday physical education
In: Central European Journal of Educational Research
4. 1. 2022. - 53–65. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/CEJER/article/view/10745/9973
8. Pedagógia, kutatás, általános kérdésekBerghout, Amina:
Education and the significance of life by Jiddu Krishnamurti : [könyvismertetés]
In: Central European Journal of Educational Research
4. 1. 2022. - 166-169. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/CEJER/article/view/10681/9986
Régebbi listák:
18. hét
17. hét
16. hét
15. hét