Kezdőoldal 1089 Budapest Könyves Kálmán krt. 40. Deutsch In English RSS

Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 36. hét)

Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.

1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetek

Váradi Judit - Héjja Bella Emerencia - Szűcs Tímea: A zenei pálya előnyei és hátrányai intézményvezetői szemszögből In: Iskolakultúra 34. 5. 2024. - 84-94. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44926/44415

Fáyné Dombi Alice: Mentori hivatás – mentori szerepek In: Katedra 31. 8. 2024. - 6-9. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/03/Katedra-folyoirat_31_08_06-09.pdf

Kökényesi Ágnes: Tiszta levegőt! : a társadalmi aktivitásra való nevelés egy lehetséges példája In: Katedra 31. 6. 2024. - 31-33. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/01/Katedra-folyoirat_31_06_31-33.pdf

Csicsay Alajos: Mi lenne valójában a tanítók és a tanárok feladata? (6. rész) In: Katedra 31. 6. 2024. - 23-24. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/01/Katedra-folyoirat_31_06_23-24.pdf

Schulcz Patrik: Mi az a részvételi akciókutatás... : és hogyan hasznosítható az oktatásban? In: Katedra 31. 6. 2024. - 21-22. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/01/Katedra-folyoirat_31_06_21-22.pdf

Harsányi Péter: Egyetemes áttekintés – Felsőoktatási szakpolitikák a gyakorlatban In: Educatio 33. 2. 2024. - 270-272. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/33/2/article-p270.xml

Kéri Anita: Az egyetemi (márka)közösséghez való tartozás vizsgálata In: Educatio 33. 2. 2024. - 262-269. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/33/2/article-p262.xml

2. Nevelés, család, gyermekvédelem

Janó Evelin: "Márpedig most itt szeptember harmadikától integrálunk!" - hátrányos helyzetű diákok egy vidéki középiskolában In: Iskolakultúra 34. 5. 2024. - 95-113. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/45029/44416

Váradi Judit - Héjja Bella Emerencia - Szűcs Tímea: A zenei pálya előnyei és hátrányai intézményvezetői szemszögből In: Iskolakultúra 34. 5. 2024. - 84-94. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44926/44415

Katona Nikolas: Hibrid oktatási technikák az angol mint idegen nyelv oktatásában In: Katedra 31. 7. 2024. - 35-36. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/02/Katedra-folyoirat_31_07_35-36.pdf

Soponyai Dóra: A digitális történetmesélés módszerének használata és tapasztalatai a mentori, szaktanári munkában serdülőkori korosztálynál In: Katedra 31. 7. 2024. - 28-30. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/02/Katedra-folyoirat_31_07_28-30.pdf

Mező Katalin: Az élmények szerepe a tanulók egészségmegőrzésében In: Katedra 31. 7. 2024. - 7-10. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/02/Katedra-folyoirat_31_07_07-10.pdf

Kökényesi Ágnes: Tiszta levegőt! : a társadalmi aktivitásra való nevelés egy lehetséges példája In: Katedra 31. 6. 2024. - 31-33. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/01/Katedra-folyoirat_31_06_31-33.pdf

Pusztai Gábor: Magyar gyermekek és holland protestánsok In: Debreceni szemle 32. 1. 2024. - 140-142. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/szemle/article/view/14158/12205

Kovács Gergely: Zenepedagógiai körkép történelmi háttérrel In: Debreceni szemle 32. 2. 2024. - 295-297. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/szemle/article/view/14496/12428

Kozmács István - Vančo Ildikó: Nyelvtanoktatás - másképp In: Katedra 31. 6. 2024. - 14-16. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/01/Katedra-folyoirat_31_06_14-16.pdf

3. Oktatás, tanulás, pályaválasztás

Dósa Ildikó - Dósa Katalin - Szobonya Réka - Fűzi Beatrix: Miért hálásak az egyetemi hallgatók oktatóiknak? - Egy intézményi hálagyakorlat tanulságai In: Iskolakultúra 34. 5. 2024. - 64-83. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44997/44414

Rausch Attila: Fenntartható-e a digitális oktatás a klímaváltozás árnyékában? In: Iskolakultúra 34. 5. 2024. - 15-24. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/45595/44411

Kelemen Valéria: A klímaváltozás oktatásának alapjai pedagógiai nézőpontból In: Iskolakultúra 34. 5. 2024. - 3-14. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44990/44410

Katona Nikolas: Hibrid oktatási technikák az angol mint idegen nyelv oktatásában In: Katedra 31. 7. 2024. - 35-36. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/02/Katedra-folyoirat_31_07_35-36.pdf

Fodor László: Négy emlékezetes pedagógiai gondolat In: Katedra 31. 7. 2024. - 19-24. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/02/Katedra-folyoirat_31_07_19-24.pdf

Mező Ferenc: Mentálhigiénié az Oxipo-modell aspektusából In: Katedra 31. 7. 2024. - 11-14. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/02/Katedra-folyoirat_31_07_11-14.pdf

Lajos Petronella: Érzékfejlesztés mesefeldolgozás segítsésével In: Katedra 31. 6. 2024. - 25-27. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/01/Katedra-folyoirat_31_06_25-27.pdf

Lajos Panna: A finnugor nyelvrokonság a mai középiskolai nyelvtankönyvekben In: Debreceni szemle 32. 1. 2024. - 41-55. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/szemle/article/view/14150/12197

Kovács Gergely: Zenepedagógiai körkép történelmi háttérrel In: Debreceni szemle 32. 2. 2024. - 295-297. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/szemle/article/view/14496/12428

Délczegh Ivetta: A tanulói emancipációs folyamatok támogatásának perspektívái a felsőoktatásban In: Educatio 33. 2. 2024. - 273–276. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/33/2/article-p273.xml

Harsányi Péter: Egyetemes áttekintés – Felsőoktatási szakpolitikák a gyakorlatban In: Educatio 33. 2. 2024. - 270-272. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/33/2/article-p270.xml

Kozmács István - Vančo Ildikó: Nyelvtanoktatás - másképp In: Katedra 31. 6. 2024. - 14-16. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/01/Katedra-folyoirat_31_06_14-16.pdf

Csicsay Alajos: Vajon könnyű-e a pedagógusok munkája? [(5. rész)] In: Katedra 31. 5. 2024. - 33-34. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2023/12/Katedra-folyoirat_31_05_33-34.pdf

Simkóné Kiss Ágnes: Történelem röviden, út a sikeres érettségihez [S.l.] : [s.n.], [2023]

Varsányi József: Magyar nyelv és irodalom emelt szintű érettségi tételek, 2023 Budapest : AMTAK Bt., 2023

- Középszint , 2023

Közép- és emelt szint egy kötetben , 2023

- Középszint , 2023

4. Neveléstörténet

Boda Attila: Nemesi oktatás és elitképzés a kora újkori Magyar Királyságban : [könyvismertetés] In: Századok 158. 4. 2024. - 783-786. p.

Budai László: Petőfi elfeledett várpalotai jóbarájta : Lantai Sándorral együtt költötték el az egy aranyat In: Evangélikus Élet 89. 29-30. 2024. - 39-41. p.

Csicsay Alajos: A modern pedagógia megalapítója (7. rész) In: Katedra 31. 7. 2024. - 25-27. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/02/Katedra-folyoirat_31_07_25-27.pdf

Fodor László: Négy emlékezetes pedagógiai gondolat In: Katedra 31. 7. 2024. - 19-24. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/02/Katedra-folyoirat_31_07_19-24.pdf

Csicsay Alajos: Mi lenne valójában a tanítók és a tanárok feladata? (6. rész) In: Katedra 31. 6. 2024. - 23-24. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/01/Katedra-folyoirat_31_06_23-24.pdf

Pusztai Gábor: Magyar gyermekek és holland protestánsok In: Debreceni szemle 32. 1. 2024. - 140-142. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/szemle/article/view/14158/12205

Csicsay Alajos: Vajon könnyű-e a pedagógusok munkája? [(5. rész)] In: Katedra 31. 5. 2024. - 33-34. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2023/12/Katedra-folyoirat_31_05_33-34.pdf

5. Pedagógus, pedagógusképzés

Kellermayer Miklós: A kétkedés segít, hogy válaszokat találjunk : beszélgetés Kellermayer Miklós intézetigazgató egyetemi tanárral In: Új Ember 80. 34. 2024. - 1, 3. p.

Kelemen Valéria: A klímaváltozás oktatásának alapjai pedagógiai nézőpontból In: Iskolakultúra 34. 5. 2024. - 3-14. p. URL: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44990/44410

Fáyné Dombi Alice: Mentori hivatás – mentori szerepek In: Katedra 31. 8. 2024. - 6-9. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/03/Katedra-folyoirat_31_08_06-09.pdf

Varga Tóth Klára: Ha a pedagógus jól érzi magát, a gyermek is harmonikusan fejlődik In: Katedra 31. 8. 2024. - 4-5. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/03/Katedra-folyoirat_31_08_04-05.pdf

Csicsay Alajos: A modern pedagógia megalapítója (7. rész) In: Katedra 31. 7. 2024. - 25-27. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/02/Katedra-folyoirat_31_07_25-27.pdf

6. Gyógypedagógia, SNI

7. Pszichológia

8. Pedagógia, kutatás, általános kérdések

Mező Katalin: Az élmények szerepe a tanulók egészségmegőrzésében In: Katedra 31. 7. 2024. - 7-10. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/02/Katedra-folyoirat_31_07_07-10.pdf

Schulcz Patrik: Mi az a részvételi akciókutatás... : és hogyan hasznosítható az oktatásban? In: Katedra 31. 6. 2024. - 21-22. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/01/Katedra-folyoirat_31_06_21-22.pdf


Régebbi listák: 35. hét   34. hét   33. hét   32. hét