Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 36. hét)
Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.
1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetekVáradi Judit - Héjja Bella Emerencia - Szűcs Tímea:
A zenei pálya előnyei és hátrányai intézményvezetői szemszögből
In: Iskolakultúra
34. 5. 2024. - 84-94. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44926/44415
Fáyné Dombi Alice:
Mentori hivatás – mentori szerepek
In: Katedra
31. 8. 2024. - 6-9. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/03/Katedra-folyoirat_31_08_06-09.pdf
Kökényesi Ágnes:
Tiszta levegőt! : a társadalmi aktivitásra való nevelés egy lehetséges példája
In: Katedra
31. 6. 2024. - 31-33. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/01/Katedra-folyoirat_31_06_31-33.pdf
Csicsay Alajos:
Mi lenne valójában a tanítók és a tanárok feladata? (6. rész)
In: Katedra
31. 6. 2024. - 23-24. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/01/Katedra-folyoirat_31_06_23-24.pdf
Schulcz Patrik:
Mi az a részvételi akciókutatás... : és hogyan hasznosítható az oktatásban?
In: Katedra
31. 6. 2024. - 21-22. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/01/Katedra-folyoirat_31_06_21-22.pdf
Harsányi Péter:
Egyetemes áttekintés – Felsőoktatási szakpolitikák a gyakorlatban
In: Educatio
33. 2. 2024. - 270-272. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/2063/33/2/article-p270.xml
Kéri Anita:
Az egyetemi (márka)közösséghez való tartozás vizsgálata
In: Educatio
33. 2. 2024. - 262-269. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/2063/33/2/article-p262.xml
2. Nevelés, család, gyermekvédelemJanó Evelin:
"Márpedig most itt szeptember harmadikától integrálunk!" - hátrányos helyzetű diákok egy vidéki középiskolában
In: Iskolakultúra
34. 5. 2024. - 95-113. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/45029/44416
Váradi Judit - Héjja Bella Emerencia - Szűcs Tímea:
A zenei pálya előnyei és hátrányai intézményvezetői szemszögből
In: Iskolakultúra
34. 5. 2024. - 84-94. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44926/44415
Katona Nikolas:
Hibrid oktatási technikák az angol mint idegen nyelv oktatásában
In: Katedra
31. 7. 2024. - 35-36. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/02/Katedra-folyoirat_31_07_35-36.pdf
Soponyai Dóra:
A digitális történetmesélés módszerének használata és tapasztalatai a mentori, szaktanári munkában serdülőkori korosztálynál
In: Katedra
31. 7. 2024. - 28-30. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/02/Katedra-folyoirat_31_07_28-30.pdf
Mező Katalin:
Az élmények szerepe a tanulók egészségmegőrzésében
In: Katedra
31. 7. 2024. - 7-10. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/02/Katedra-folyoirat_31_07_07-10.pdf
Kökényesi Ágnes:
Tiszta levegőt! : a társadalmi aktivitásra való nevelés egy lehetséges példája
In: Katedra
31. 6. 2024. - 31-33. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/01/Katedra-folyoirat_31_06_31-33.pdf
Pusztai Gábor:
Magyar gyermekek és holland protestánsok
In: Debreceni szemle
32. 1. 2024. - 140-142. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/szemle/article/view/14158/12205
Kovács Gergely:
Zenepedagógiai körkép történelmi háttérrel
In: Debreceni szemle
32. 2. 2024. - 295-297. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/szemle/article/view/14496/12428
Kozmács István - Vančo Ildikó:
Nyelvtanoktatás - másképp
In: Katedra
31. 6. 2024. - 14-16. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/01/Katedra-folyoirat_31_06_14-16.pdf
3. Oktatás, tanulás, pályaválasztásDósa Ildikó - Dósa Katalin - Szobonya Réka - Fűzi Beatrix:
Miért hálásak az egyetemi hallgatók oktatóiknak? - Egy intézményi hálagyakorlat tanulságai
In: Iskolakultúra
34. 5. 2024. - 64-83. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44997/44414
Rausch Attila:
Fenntartható-e a digitális oktatás a klímaváltozás árnyékában?
In: Iskolakultúra
34. 5. 2024. - 15-24. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/45595/44411
Kelemen Valéria:
A klímaváltozás oktatásának alapjai pedagógiai nézőpontból
In: Iskolakultúra
34. 5. 2024. - 3-14. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44990/44410
Katona Nikolas:
Hibrid oktatási technikák az angol mint idegen nyelv oktatásában
In: Katedra
31. 7. 2024. - 35-36. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/02/Katedra-folyoirat_31_07_35-36.pdf
Fodor László:
Négy emlékezetes pedagógiai gondolat
In: Katedra
31. 7. 2024. - 19-24. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/02/Katedra-folyoirat_31_07_19-24.pdf
Mező Ferenc:
Mentálhigiénié az Oxipo-modell aspektusából
In: Katedra
31. 7. 2024. - 11-14. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/02/Katedra-folyoirat_31_07_11-14.pdf
Lajos Petronella:
Érzékfejlesztés mesefeldolgozás segítsésével
In: Katedra
31. 6. 2024. - 25-27. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/01/Katedra-folyoirat_31_06_25-27.pdf
Lajos Panna:
A finnugor nyelvrokonság a mai középiskolai nyelvtankönyvekben
In: Debreceni szemle
32. 1. 2024. - 41-55. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/szemle/article/view/14150/12197
Kovács Gergely:
Zenepedagógiai körkép történelmi háttérrel
In: Debreceni szemle
32. 2. 2024. - 295-297. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/szemle/article/view/14496/12428
Délczegh Ivetta:
A tanulói emancipációs folyamatok támogatásának perspektívái a felsőoktatásban
In: Educatio
33. 2. 2024. - 273–276. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/2063/33/2/article-p273.xml
Harsányi Péter:
Egyetemes áttekintés – Felsőoktatási szakpolitikák a gyakorlatban
In: Educatio
33. 2. 2024. - 270-272. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/2063/33/2/article-p270.xml
Kozmács István - Vančo Ildikó:
Nyelvtanoktatás - másképp
In: Katedra
31. 6. 2024. - 14-16. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/01/Katedra-folyoirat_31_06_14-16.pdf
Csicsay Alajos:
Vajon könnyű-e a pedagógusok munkája? [(5. rész)]
In: Katedra
31. 5. 2024. - 33-34. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2023/12/Katedra-folyoirat_31_05_33-34.pdf
Simkóné Kiss Ágnes:
Történelem röviden, út a sikeres érettségihez
[S.l.] : [s.n.],
[2023]
Varsányi József:
Magyar nyelv és irodalom emelt szintű érettségi tételek, 2023
Budapest : AMTAK Bt.,
2023
-
Középszint
,
2023
Közép- és emelt szint egy kötetben
,
2023
-
Középszint
,
2023
4. NeveléstörténetBoda Attila:
Nemesi oktatás és elitképzés a kora újkori Magyar Királyságban : [könyvismertetés]
In: Századok
158. 4. 2024. - 783-786. p.
Budai László:
Petőfi elfeledett várpalotai jóbarájta : Lantai Sándorral együtt költötték el az egy aranyat
In: Evangélikus Élet
89. 29-30. 2024. - 39-41. p.
Csicsay Alajos:
A modern pedagógia megalapítója (7. rész)
In: Katedra
31. 7. 2024. - 25-27. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/02/Katedra-folyoirat_31_07_25-27.pdf
Fodor László:
Négy emlékezetes pedagógiai gondolat
In: Katedra
31. 7. 2024. - 19-24. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/02/Katedra-folyoirat_31_07_19-24.pdf
Csicsay Alajos:
Mi lenne valójában a tanítók és a tanárok feladata? (6. rész)
In: Katedra
31. 6. 2024. - 23-24. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/01/Katedra-folyoirat_31_06_23-24.pdf
Pusztai Gábor:
Magyar gyermekek és holland protestánsok
In: Debreceni szemle
32. 1. 2024. - 140-142. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/szemle/article/view/14158/12205
Csicsay Alajos:
Vajon könnyű-e a pedagógusok munkája? [(5. rész)]
In: Katedra
31. 5. 2024. - 33-34. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2023/12/Katedra-folyoirat_31_05_33-34.pdf
5. Pedagógus, pedagógusképzésKellermayer Miklós:
A kétkedés segít, hogy válaszokat találjunk : beszélgetés Kellermayer Miklós intézetigazgató egyetemi tanárral
In: Új Ember
80. 34. 2024. - 1, 3. p.
Kelemen Valéria:
A klímaváltozás oktatásának alapjai pedagógiai nézőpontból
In: Iskolakultúra
34. 5. 2024. - 3-14. p.
URL:
https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44990/44410
Fáyné Dombi Alice:
Mentori hivatás – mentori szerepek
In: Katedra
31. 8. 2024. - 6-9. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/03/Katedra-folyoirat_31_08_06-09.pdf
Varga Tóth Klára:
Ha a pedagógus jól érzi magát, a gyermek is harmonikusan fejlődik
In: Katedra
31. 8. 2024. - 4-5. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/03/Katedra-folyoirat_31_08_04-05.pdf
Csicsay Alajos:
A modern pedagógia megalapítója (7. rész)
In: Katedra
31. 7. 2024. - 25-27. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/02/Katedra-folyoirat_31_07_25-27.pdf
6. Gyógypedagógia, SNI7. Pszichológia8. Pedagógia, kutatás, általános kérdésekMező Katalin:
Az élmények szerepe a tanulók egészségmegőrzésében
In: Katedra
31. 7. 2024. - 7-10. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/02/Katedra-folyoirat_31_07_07-10.pdf
Schulcz Patrik:
Mi az a részvételi akciókutatás... : és hogyan hasznosítható az oktatásban?
In: Katedra
31. 6. 2024. - 21-22. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/01/Katedra-folyoirat_31_06_21-22.pdf
Régebbi listák:
35. hét
34. hét
33. hét
32. hét