Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 51. hét)

Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.

1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetek

Ujváry-Radics Gabriella: "Na, akkor ez megvan!" : megújult a Szent Angéla-iskola In: Új Ember 81. 43. 2025. - 1, 6. p.

Ajándéktárgyak farmerből : a debreceni Svetits diákjai a Máltai Szeretetszolgálat projektjében In: Új Ember 81. 48. 2025. - 20. p.

Farkas Éva: Hátránykezelés és a szociális kompetenciák fejlesztése játék segítségével a tanodai gyakorlatban In: Kultúratudományi szemle 7. 1-2. 2025. - 92-97. p. URL: https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/Kulturatudomanyi_szemle/kulturatudomanyi_szemle_2025.pdf#page=92

Ahol a tehetség kibontakozását szolgálják In: Új Ember 81. 42. 2025. - 2. p.

Ember Csaba: "Három dolog nem látszik belőle: a gyerek, a pedagógus és a nevelés..." : Ember Csaba KRÉTÁ-ról, értékelési rendszerről, jubileumról és mérföldkövekről In: Parlando 5. 2025. URL: https://www.parlando.hu/2025/2025-5/Refi_Zsuzsanna-Ember_Csaba.pdf

Pusztai Gábor: A Kántus történetéről röviden : Kovács Gergely: Egy daloló világ. A Kollégiumi Kántus rövid története. Debrecen: Debreceni Református Kollégium, 2025. : [könyvismertetés] In: Debreceni szemle 33. 4. 2025. - 499-501. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/szemle/article/view/16462/13907

Hodossi Sándor: Sokféleségből formálódó egység a két világháború közti időszak református nevelésügyi törekvéseiben : Rébay Magdolna: Református oktatáspolitika a Horthy-korszakban. Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó, 2025. : [könyvismertetés] In: Debreceni szemle 33. 4. 2025. - 493-495. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/szemle/article/view/16460/13905

Miklós Péter: Klebelsberg Kuno "szegedi gondolata" In: Honismeret 53. 5. 2025. - 30-34. p.

Válogatás gróf Klebelsberg Kuno műveiből In: Honismeret 53. 5. 2025. - 59-65. p.

Tamáska Máté: Iskolapaloták : gondolatok és kérdések a 19. végének, 20. század elejének iskolaépítészetéről In: Honismeret 53. 5. 2025. - 53-59. p.

Gloviczki Zoltán: Az iskola nem azt a célt szolgálja, amit elé tűzünk (1.) In: Magyar Közoktatás 11. 2025. - 1-3. p.

Forray R. Katalin: A pécsi jezsuita Pius Gimnázium története, 1912-1948. In: Pedagógiatörténeti Szemle 7. 2. 2025. - 94-96. p. URL: https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-02sz-094-096/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-02sz-094-096

Farkas Ildikó: Az óvoda irányítása - I. rész In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 13. 9. 2025. - 26-48. p.

Farkas Ildikó: Az óvodai nevelést is érintő, végrehajtási jogszabályváltozások In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 13. 9. 2025. - 22-25. p.

Farkas Ildikó: Fontos, az óvodai neveléssel kapcsolatos jogszabályváltozások In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 13. 9. 2025. - 19-21. p.

Farkas Ildikó: Új nevelési év kezdődik - 2025. szeptember In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 13. 9. 2025. - 2-18. p.

Bárány Zsófia: „Az iskolák nem arra szánvák,hogy azokban tudósok képeztessenek!” : Lonovics József oktatásügyi munkálatai a reformkorban In: Pedagógiatörténeti Szemle 7. 2. 2025. - 30-44. p. URL: https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-02sz-030-044/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-02sz-030-044

Polyák Petra: A Magyar Dolgozók Pártja egyetemi és főiskolaipártszervezetei 1948 és 1952 között In: Pedagógiatörténeti Szemle 7. 1. 2025. - 111-128. p. URL: https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-01sz-111-128

Donáth Péter: Ifjú purifikátorok sztrájkoló diáktársaikkal és empatikus pedagógusaikkal szemben a kecskeméti tanítónőképzőben 1948 decemberében In: Pedagógiatörténeti Szemle 7. 1. 2025. - 6-68. p. URL: https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-01sz-006-068

Csatári Tamara - Lencse Máté - Péterfi Julianna: A Toldi Tanoda története és pedagógiája : 2012-2024 Budapest : Demokratikus Ifjúságért Alapítvány, 2025 URL:

Bölcsődei jogfutár : aktuális információk bölcsődevezetőknek : gyorsan, röviden, szakszerűen Budapest : Raabe Klett Oktatási Tanácsadó és Kiadó Kft., 2025-

Pénzes Ottó: A Képes modell : Egy pedagógusközpontú iskola, ahol kölcsönösségre és szép életre nevelnek [Mátészalka] : Mátészalkai Művészetbarát Egyesület, 2025

2. Nevelés, család, gyermekvédelem

Pap Jánosné: Tervezz könnyedén! : tematikus hetek óvodai kincsestára : ősz-tél [Nyíregyháza] : Novum Könyvklub, [2025], cop. 2025

Körössy László: A félelmen túllépve az egyházi gyermekvédelemben : interjú a Gyerekasztal Munkacsoport szerzetes tagjaival In: Új Ember 81. 45. 2025. - 1, 9. p.

Trauttwein Éva: Segítség a házasság és a gyermeknevelés életszakaszaiban : családok lelkinapja Kőszegen In: Új Ember 81. 48. 2025. - 12-13. p.

Rózsásné Kubányi Andrea: Teri és Feri a hittanórán : Segédanyag hittanároknak, szülőknek, nagyszülőknek Budapest : Rózsásné Kubányi A., 2025

Szabó Ildikó: Hogyan győzd le a sárkányodat? Pedagógusképzés és -továbbképzés a stem-oktatásban a DISCO+ nemzetközi projektben kidolgozott online komoly játék (serious game) alkalmazásával In: Kultúratudományi szemle 7. 1-2. 2025. - 117-128. p. URL: https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/Kulturatudomanyi_szemle/kulturatudomanyi_szemle_2025.pdf#page=117

Ribarics Lívia: A játék szerepe az óvodáskori szociális és érzelmi kompetencia fejlesztésében In: Kultúratudományi szemle 7. 1-2. 2025. - 69-81. p. URL: kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/Kulturatudomanyi_szemle/kulturatudomanyi_szemle_2025.pdf#page=69

Bertalan Regina Frida - Hencseiné Grain Andrea: A szótagoló képesség játékos fejlesztése In: Kultúratudományi szemle 7. 1-2. 2025. - 61-68. p. URL: kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/Kulturatudomanyi_szemle/kulturatudomanyi_szemle_2025.pdf#page=61

Vámos Enikő: A játék kultúrája a 21. század kezdetén Magyarországon generációs összehasonlítás In: Kultúratudományi szemle 7. 1-2. 2025. - 56-60. p. URL: kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/Kulturatudomanyi_szemle/kulturatudomanyi_szemle_2025.pdf#page=56

Keserű Sámuelné: Környezeti nevelés a bölcsődében In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 10. 11. 2025. - 1-3. p.

Cornell, Joseph Bharat: Kézenfogva gyerekekkel a természetben [Budapest] : M. Környezeti Nevelési Egyes., 2025

Salánki Ferenc: Példakép kell! In: Magyar Református Nevelés 3. 2025. - 88-102. p. URL: https://refpedi.hu/documents/4001/netes.pdf

Aux Eliza: Intrinzik és extrinzik motiváló erők a keresztyén nevelésben Paul White missziós gyermektörténetein keresztül In: Magyar Református Nevelés 3. 2025. - 65-72. p. URL: https://refpedi.hu/documents/4001/netes.pdf

Ottrok Evelin: Az élőszavas mesemondás elmélete és hagyományos gyakorlata az óvodapedagógus munkájában In: Magyar Református Nevelés 3. 2025. - 47-64. p. URL: https://refpedi.hu/documents/4001/netes.pdf

Murányi Márta Anna: A tanulói lemorzsolódás mértékének csökkentése szociokulturális animáció segítségével egy budapesti alapfokú művészeti iskolákban In: Parlando 4. 2025. URL: https://www.parlando.hu/2025/2025-4/Muranyi_Marta.htm

Jeles napok a bölcsődékben In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 10. 9. 2025. - 20. p.

Horváth Farkas Zsuzsanna: Az előzetes biztosítási idő szerepe a társadalombiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 10. 9. 2025. - 15-19. p.

Csepeliné Faragó-Tóth Gabriella: Az állatvédelem-pedagógia hatásai bölcsődés korban In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 10. 9. 2025. - 1-7. p.

Veres Gábor: Magánszemély mint észlelő In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 10. 10. 2025. - 8-11. p.

Interaktív találkozás a medvekérdéssel In: Magyar Közoktatás 11. 2025. - 11-13. p.

Farkas Ildikó: Az óvodai nevelést is érintő, végrehajtási jogszabályváltozások In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 13. 9. 2025. - 22-25. p.

Farkas Ildikó: Fontos, az óvodai neveléssel kapcsolatos jogszabályváltozások In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 13. 9. 2025. - 19-21. p.

Földi-Kondor Boglárka: A pozsonyi evangélikus diakonisszaintézet története (1891–1945) és nővéreinek sorsa a német kitelepítés után In: Pedagógiatörténeti Szemle 7. 1. 2025. - 69-86. p. URL: https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-01sz-069-086/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-01sz-069-086

Valdocco : Útravaló a szalézi animátorsághoz Budapest : Szalézi Ifjúsági Mozgalom Egyes., 2025

A magyar piarista pedagógia kis tükre : Szemelvények Budapest : Piarista Rend Magyar Tartománya, 2025

- Ősz-tél [Nyíregyháza] : Novum Kvklub, 2024

3. Oktatás, tanulás, pályaválasztás

Tóth Péter: „Szomorú a művészeti felsőoktatás helyzete..." Tóth Péter pécsi perspektíváról, Mohácsra emlékező requiemről és meseoperákról In: Parlando 5. 2025. URL: https://www.parlando.hu/2025/2025-5/Refi_Zsuzsanna-Toth_Peter.pdf

Czakó Dóra: A "zenei mediáció" szerepe a zenekultúra alapképzési szak oktatási programjában, az ELTE bölcsészkarán In: Parlando 6. 2025. URL: https://www.parlando.hu/2025/2025-6/Czako_Dora-hun.pdf

Fekete Anikó: 18 budapesti középiskola ének-zene tanárainak pályaképe, felkészültsége, attitűdje, megítélése, valamint intézményük zeneoktatásának helyzete In: Parlando 6. 2025. URL: https://www.parlando.hu/2025/2025-6/Fekete_Aniko-Enek-zene.pdf

Raátz Judit: Írásjáték : Hogyan írj jó szövegeket lépésről lépésre Budapest : Móra, cop. 2025

Demeter Gáborné: Mese-játék-mozgás összekapcsolódása az olvasási kudarcok megelőzésének módszertanában In: Kultúratudományi szemle 7. 1-2. 2025. - 129-136. p. URL: https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/Kulturatudomanyi_szemle/kulturatudomanyi_szemle_2025.pdf#page=129

Nemes-Wéber Zsófia: Asztali játékok a kultúra, a nyelvtanulás, a szerepjátékok és a logika szolgálatában In: Kultúratudományi szemle 7. 1-2. 2025. - 108-116. p. URL: https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/Kulturatudomanyi_szemle/kulturatudomanyi_szemle_2025.pdf#page=108

Major Tünde Kármen: Narrativitás és metareflexió a játék hermeneutikájában In: Kultúratudományi szemle 7. 1-2. 2025. - 98-107. p. URL: https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/Kulturatudomanyi_szemle/kulturatudomanyi_szemle_2025.pdf#page=98

Tankó Gyula: Critical psychometric qualities of a coding scheme created for analysing reading assessment tasks In: Journal of Adult Learning, Knowledge and Innovation 8. 1. 2025. - 41-53. p. URL: https://akjournals.com/downloadpdf/view/journals/2059/8/1/article-p41.pdf

Kaw, Mai Nelly - Kálmán Csaba: Non-English majors’ L2 motivational disposition in the context of Hungarian tertiary education: A pilot interview study In: Journal of Adult Learning, Knowledge and Innovation 8. 1. 2025. - 27-40. p. URL: https://akjournals.com/downloadpdf/view/journals/2059/8/1/article-p27.pdf

Takács Nóra: Teachers’ beliefs about transversal skills and competences in the EFL classroom: A pilot questionnaire study In: Journal of Adult Learning, Knowledge and Innovation 8. 1. 2025. - 17-26. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2059/8/1/article-p17.xml

Brdar, Teréz Mirjam: Investigating the vocabulary learning strategy use of university students majoring in English or Spanish in Hungary: The validation of a questionnaire In: Journal of Adult Learning, Knowledge and Innovation 8. 1. 2025. - 6-16. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2059/8/1/article-p6.xml

Sopronyi Gréta - Kürtös Adria - Csizér: Exploring adult language learning through pilot studies In: Journal of Adult Learning, Knowledge and Innovation 8. 1. 2025. - 1-5. p. URL: https://akjournals.com/downloadpdf/view/journals/2059/8/1/article-p1.pdf

Kazinczy Viktória Renáta: Drámajátékok filozófiai lehetőségei a magyar nyelv tanítása során In: Kultúratudományi szemle 7. 1-2. 2025. - 82-91. p. URL: kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/Kulturatudomanyi_szemle/kulturatudomanyi_szemle_2025.pdf#page=82

Bertalan Regina Frida - Hencseiné Grain Andrea: A szótagoló képesség játékos fejlesztése In: Kultúratudományi szemle 7. 1-2. 2025. - 61-68. p. URL: kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/Kulturatudomanyi_szemle/kulturatudomanyi_szemle_2025.pdf#page=61

Varga Ildikó: Egy komplex, interdiszciplináris, fejlesztő és tehetséggondozó koncepcióról In: Parlando 5. 2025. - 1-19. p. URL: https://www.parlando.hu/2025/2025-5/Varga-koncepcio.pdf

Hevérné Kanyó Andrea - Schlichter-Takács Anett: A múzeumpedagógia iskolai hasznosíthatósága a környezetismeret óra nézőpontjából az általános iskola alsó tagozatán : változások a környezetismeretórák tanításában In: Magyar Református Nevelés 3. 2025. - 74-86. p. URL: https://refpedi.hu/documents/4001/netes.pdf

Aux Eliza: Intrinzik és extrinzik motiváló erők a keresztyén nevelésben Paul White missziós gyermektörténetein keresztül In: Magyar Református Nevelés 3. 2025. - 65-72. p. URL: https://refpedi.hu/documents/4001/netes.pdf

Ottrok Evelin: Az élőszavas mesemondás elmélete és hagyományos gyakorlata az óvodapedagógus munkájában In: Magyar Református Nevelés 3. 2025. - 47-64. p. URL: https://refpedi.hu/documents/4001/netes.pdf

Kiss Albert Botondné: Nyelvi mémek : az absztrakt gondolkodás fejlesztése közmondások, szólások értelmezésével In: Magyar Református Nevelés 3. 2025. - 33-46. p. URL: https://refpedi.hu/documents/4001/netes.pdf

Tary Blanka - Fejes József Balázs - Hódi Ágnes - Szenczi Beáta - Vígh Tibor: Szövegértés-fejlesztés a vizuális segédlet olvasási stratégiával In: Magyar Református Nevelés 3. 2025. - 18-32. p. URL: https://refpedi.hu/documents/4001/netes.pdf

Murányi Márta Anna: A tanulói lemorzsolódás mértékének csökkentése szociokulturális animáció segítségével egy budapesti alapfokú művészeti iskolákban In: Parlando 4. 2025. URL: https://www.parlando.hu/2025/2025-4/Muranyi_Marta.htm

Lehotka Ildikó: Hangközök bűvöletében + vitaindító In: Parlando 4. 2025. URL: https://www.parlando.hu/2025/2025-4/Stollar_Xenia.pdf

Badik-Szabó Dániel: Népi építészetünk kutatása : az Óbudai Egyetem Ybl Miklós Építéstudományi Kara Népi Építészeti Tudományos Diákkörének tevékenységéről In: Honismeret 53. 5. 2025. - 46-52. p.

Beszűkül az élményszerű tanulás tere In: Magyar Közoktatás 11. 2025. - 19. p.

Szucher Ervin: Háttérbe szorulóban a kémia mint iskolai tantárgy In: Magyar Közoktatás 1. 2025. - 14-15. p.

Gloviczki Zoltán: Az iskola nem azt a célt szolgálja, amit elé tűzünk (1.) In: Magyar Közoktatás 11. 2025. - 1-3. p.

Tóth István, H.: Egy irodalomtankönyv Toldi-fejezetének szakszóalakzatai In: Magyar nyelvőr 149. 4. 2025. - 503-513. p.

Látics Barbara - Gombos Péter: Olvashatósági formulák és adaptálhatóságuk magyar nyelvre In: Magyar nyelvőr 149. 4. 2025. - 486-502. p.

Kiss Julianna - Klein Sándor - Nemeskéri Zsolt - Zádori Iván: Kognitív fejlesztő játékok a matematikaoktatásban (a Dienes-jelenség) In: Kultúratudományi szemle 7. 1-2. 2025. - 8-14. p. URL: https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/Kulturatudomanyi_szemle/kulturatudomanyi_szemle_2025.pdf#page=8

Fogd a kezem! : Magyar népmesék családoknak, katekétáknak Kecskemét : Korda, 2025

Diákdiskurzus : 2025 Szarvas : Gál Ferenc Egyetem, 2025 URL: https://gfe.hu/wp-content/uploads/2025/09/diakdiskurzus-folyoirat.pdf

Aagaard, Christian: Törtek : Lépésről lépésre Budapest : Alkalmazott Oktatástan Magyarország Közhasznú Non-profit Kft., 2025

Vincze Anikó: Tanulás és iskolai teljesítmény az információs társadalomban : A digitális egyenlőtlenségek és az oktatási egyenlőtlenségek összefüggéseinek empirikus vizsgálata és értelmezése a digitális tőke szemszögéből Szeged : Belvedere Meridionale, 2025

Csatári Tamara: "Egy hajóban evezünk" : Közösségi vitaklub program : Gyakorlatgyűjtemény [Budapest] : DIA, 2025

Pénzes Ottó: A Képes modell : Egy pedagógusközpontú iskola, ahol kölcsönösségre és szép életre nevelnek [Mátészalka] : Mátészalkai Művészetbarát Egyesület, 2025

Szőcsné Antal Irén: Szókincsfejlesztő munkafüzet : Játékos szókincsbővítő feladatok a 3-6. évfolyam számára Budapest : Tinta, 2024

A fiatalkori érdeklődéstől a pályaválasztásig Szolnok : Szolnoki Tankerületi Központ, 2024 : Jász-Nagykun-Szolnok Tehetségsegítő Tanács

4. Neveléstörténet

Gombás István (tanár) , dr.: A Mezőtúri Református Főgimnázium története : 1914-1921 Mezőtúr : Szerző, 2025

Néző István: Kisvárda, 1711-1849 Kisvárda : Kisvárdai Városszépítő Egyes., 2025

Mike Ádám: Az 1952-es zeneoktatási reform In: Parlando 5. 2025. - 1-19. p. URL: https://www.parlando.hu/2025/2025-5/Mike_Adam.pdf

Pusztai Gábor: A Kántus történetéről röviden : Kovács Gergely: Egy daloló világ. A Kollégiumi Kántus rövid története. Debrecen: Debreceni Református Kollégium, 2025. : [könyvismertetés] In: Debreceni szemle 33. 4. 2025. - 499-501. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/szemle/article/view/16462/13907

Hodossi Sándor: Sokféleségből formálódó egység a két világháború közti időszak református nevelésügyi törekvéseiben : Rébay Magdolna: Református oktatáspolitika a Horthy-korszakban. Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó, 2025. : [könyvismertetés] In: Debreceni szemle 33. 4. 2025. - 493-495. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/szemle/article/view/16460/13905

Miklós Péter: Klebelsberg Kuno "szegedi gondolata" In: Honismeret 53. 5. 2025. - 30-34. p.

Válogatás gróf Klebelsberg Kuno műveiből In: Honismeret 53. 5. 2025. - 59-65. p.

Domonkos László: A rablás rafinériája In: Honismeret 53. 5. 2025. - 169-171. p.

Tamáska Máté: Iskolapaloták : gondolatok és kérdések a 19. végének, 20. század elejének iskolaépítészetéről In: Honismeret 53. 5. 2025. - 53-59. p.

Cserép Attila - Venkovits Balázs: Kanadából Debrecenbe: T. E. Welsh (1882–1944) munkássága és publikációi a Debreceni Egyetemen In: Debreceni szemle 33. 4. 2025. - 441-461. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/szemle/article/view/16453/13900

Forray R. Katalin: A pécsi jezsuita Pius Gimnázium története, 1912-1948. In: Pedagógiatörténeti Szemle 7. 2. 2025. - 94-96. p. URL: https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-02sz-094-096/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-02sz-094-096

Karady Viktor: Peregrinations of transylvanian studentsin the late dual monarchy : a case study of confessional inequalitiesin elite training In: Pedagógiatörténeti Szemle 7. 2. 2025. - 79-93. p. URL: https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-02sz-079-093/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-02sz-079-093

Pukánszky Béla: Szent-Györgyi Albert az egyetem nevelő szerepéről In: Pedagógiatörténeti Szemle 7. 2. 2025. - 69-78. p. URL: https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-02sz-069-078

Viskolcz Noémi: A Pulszky gyermekek nevelése és tanulmányai In: Pedagógiatörténeti Szemle 7. 2. 2025. - 45-56. p. URL: https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-02sz-045-056

Bárány Zsófia: „Az iskolák nem arra szánvák,hogy azokban tudósok képeztessenek!” : Lonovics József oktatásügyi munkálatai a reformkorban In: Pedagógiatörténeti Szemle 7. 2. 2025. - 30-44. p. URL: https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-02sz-030-044/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-02sz-030-044

Csorba Dávid: „Senki sincs hozzá hasonló” 400 éve született Apáczai Csere János In: Pedagógiatörténeti Szemle 7. 2. 2025. - 8-18. p. URL: https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-02sz-008-018/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-02sz-008-018

Fizel Natasa: Az általános iskolai tanárképzés első évei (1947–1952). Professzionalizáció után deprofesszionalizáció? In: Pedagógiatörténeti Szemle 7. 1. 2025. - 87-110. p. URL: https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-01sz-087-110/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-01sz-087-110

Földi-Kondor Boglárka: A pozsonyi evangélikus diakonisszaintézet története (1891–1945) és nővéreinek sorsa a német kitelepítés után In: Pedagógiatörténeti Szemle 7. 1. 2025. - 69-86. p. URL: https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-01sz-069-086/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-01sz-069-086

Donáth Péter: Ifjú purifikátorok sztrájkoló diáktársaikkal és empatikus pedagógusaikkal szemben a kecskeméti tanítónőképzőben 1948 decemberében In: Pedagógiatörténeti Szemle 7. 1. 2025. - 6-68. p. URL: https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-01sz-006-068

Szabó László: Iskola az Erecs partján : Szemelvények Nagyfödémes magyar oktatástörténetéből [S.l.] : Magánkiadás, 2024

5. Pedagógus, pedagógusképzés

Diskurzus Szarvas : Gál Ferenc Egyetem Pedagógiai Kar, 2025

Marczi Mariann: "Tapasztalatokban gazdag út, míg új gyakorlási módszerekhez eljutunk..." : Marczi Mariann tanításról, példaadó mesterről, családi muzsikálásról In: Parlando 6. 2025. URL: https://www.parlando.hu/2025/2025-6/Refi_Zsuzsanna-Marczi_Mariann.pdf

Fekete Anikó: 18 budapesti középiskola ének-zene tanárainak pályaképe, felkészültsége, attitűdje, megítélése, valamint intézményük zeneoktatásának helyzete In: Parlando 6. 2025. URL: https://www.parlando.hu/2025/2025-6/Fekete_Aniko-Enek-zene.pdf

Szabó Ildikó: Hogyan győzd le a sárkányodat? Pedagógusképzés és -továbbképzés a stem-oktatásban a DISCO+ nemzetközi projektben kidolgozott online komoly játék (serious game) alkalmazásával In: Kultúratudományi szemle 7. 1-2. 2025. - 117-128. p. URL: https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/Kulturatudomanyi_szemle/kulturatudomanyi_szemle_2025.pdf#page=117

Molnár Zoltán: Molnár Zoltán tanító: Mindig a gyerekeknek kell az első helyen lennie In: Magyar Közoktatás 11. 2025. - 4-5. p.

Szabadfalvi József: Példaképek: Moór Gyula, egy 20. századi magyar jogfilozófus közéleti szerepvállalása In: Debreceni szemle 33. 4. 2025. - 473-486. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/szemle/article/view/16456/13902

Cserép Attila - Venkovits Balázs: Kanadából Debrecenbe: T. E. Welsh (1882–1944) munkássága és publikációi a Debreceni Egyetemen In: Debreceni szemle 33. 4. 2025. - 441-461. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/szemle/article/view/16453/13900

Farkas Ildikó: Fontos, az óvodai neveléssel kapcsolatos jogszabályváltozások In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 13. 9. 2025. - 19-21. p.

Pukánszky Béla: Köszöntő Németh András professzor hetvenötödik születésnapjára In: Pedagógiatörténeti Szemle 7. 2. 2025. - 6-7. p. URL: https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-02sz-006-007/pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-02sz-006-007

A közösség szolgálatára Győr : "Emelj fel emlék!" Alapítvány, 2025

6. Gyógypedagógia, SNI

Csatári Tamara - Lencse Máté - Péterfi Julianna: A Toldi Tanoda története és pedagógiája : 2012-2024 Budapest : Demokratikus Ifjúságért Alapítvány, 2025 URL:

7. Pszichológia

Major Tünde Kármen: Narrativitás és metareflexió a játék hermeneutikájában In: Kultúratudományi szemle 7. 1-2. 2025. - 98-107. p. URL: https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/Kulturatudomanyi_szemle/kulturatudomanyi_szemle_2025.pdf#page=98

Ribarics Lívia: A játék szerepe az óvodáskori szociális és érzelmi kompetencia fejlesztésében In: Kultúratudományi szemle 7. 1-2. 2025. - 69-81. p. URL: kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/Kulturatudomanyi_szemle/kulturatudomanyi_szemle_2025.pdf#page=69

Bauman Beatrix Bianka: Játék rendkívüli élethelyzetekben: betekintés a koncentrációs táborok és a gettók játékvilágába In: Kultúratudományi szemle 7. 1-2. 2025. - 42-55. p. URL: kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/Kulturatudomanyi_szemle/kulturatudomanyi_szemle_2025.pdf#page=42

Régen a gyerekeket az udvarról kellett berángatni... In: Magyar Közoktatás 11. 2025. - 16-17. p.

Letettem. Éltem. Mesélem : Helló teló - digitális-diák-detox beszámoló Vác : Szent Mihály Intézményfenntartó, 2025

- Iskolaérettség és 21. századi kompetenciák a népi játékok tükrében Kisujszállás : [Magánkiad.], 2025

Kovács Nikolett: Hazatért angyal [Budapest] : Hazatért Angyal Kiadó, 2025

8. Pedagógia, kutatás, általános kérdések

Fekete Anikó: 18 budapesti középiskola ének-zene tanárainak pályaképe, felkészültsége, attitűdje, megítélése, valamint intézményük zeneoktatásának helyzete In: Parlando 6. 2025. URL: https://www.parlando.hu/2025/2025-6/Fekete_Aniko-Enek-zene.pdf

Major Tünde Kármen: Narrativitás és metareflexió a játék hermeneutikájában In: Kultúratudományi szemle 7. 1-2. 2025. - 98-107. p. URL: https://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/Kulturatudomanyi_szemle/kulturatudomanyi_szemle_2025.pdf#page=98

Kaw, Mai Nelly - Kálmán Csaba: Non-English majors’ L2 motivational disposition in the context of Hungarian tertiary education: A pilot interview study In: Journal of Adult Learning, Knowledge and Innovation 8. 1. 2025. - 27-40. p. URL: https://akjournals.com/downloadpdf/view/journals/2059/8/1/article-p27.pdf

Takács Nóra: Teachers’ beliefs about transversal skills and competences in the EFL classroom: A pilot questionnaire study In: Journal of Adult Learning, Knowledge and Innovation 8. 1. 2025. - 17-26. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2059/8/1/article-p17.xml

Brdar, Teréz Mirjam: Investigating the vocabulary learning strategy use of university students majoring in English or Spanish in Hungary: The validation of a questionnaire In: Journal of Adult Learning, Knowledge and Innovation 8. 1. 2025. - 6-16. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2059/8/1/article-p6.xml

Sopronyi Gréta - Kürtös Adria - Csizér: Exploring adult language learning through pilot studies In: Journal of Adult Learning, Knowledge and Innovation 8. 1. 2025. - 1-5. p. URL: https://akjournals.com/downloadpdf/view/journals/2059/8/1/article-p1.pdf

Szteklács János: „Hogyan érthetném, ha nincs, aki megmagyarázza?” : Fülöp és az etióp kincstárnok története a bibliai hermeneutika és az olvasáskutatás, olvasástanítás tükrében In: Magyar Református Nevelés 3. 2025. - 6-18. p. URL: https://refpedi.hu/documents/4001/netes.pdf

Látics Barbara - Gombos Péter: Olvashatósági formulák és adaptálhatóságuk magyar nyelvre In: Magyar nyelvőr 149. 4. 2025. - 486-502. p.

Letettem. Éltem. Mesélem : Helló teló - digitális-diák-detox beszámoló Vác : Szent Mihály Intézményfenntartó, 2025

Tardos Anna: Tardos Annától, Tardos Annáról : Válogatott Pikler-szemléletű kisgyermek-pedagógiai előadások, tanulmányok, interjúk Budapest : Magyarországi Pikler-Lóczy Társaság, 2025 : ELTE

Hintalan László János: Életiskola [S.l.] : Magyar Kultúra Kiadó, 2024


Régebbi listák: 50. hét   49. hét   48. hét   47. hét