Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 37. hét)

Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.

1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetek

Boldogok vagyunk, ha adhatunk In: Új Ember 80. 36. 2024. - 6. p.

Imre Anna: A hazai közoktatás az indikátorok tükrében In: Új Pedagógiai Szemle 74. 5-6. 2024. - 126-140. p. URL: https://upszonline.hu/resources/volumes/74/issues/05-06/upsz_74(05-06)_2024__015__imre_anna.pdf

Veszprémi Attila: Nyelvkaparó : iskolamesék In: Új Pedagógiai Szemle 74. 5-6. 2024. - 5-11. p. URL: https://upszonline.hu/resources/volumes/74/issues/05-06/upsz_74(05-06)_2024__006__veszpremi_attila.pdf

Domonkos Béla: Emlékek a Seregélyes-szőlőhegyi Iskola történetéből, 1923-1985 Székesfehérvár : Városi Levéltár és Kutatóintézet, 2024

Orbán Balázs: Visszavezetni az oktatást konzervatív gyökereihez In: Kommentár 4. 2023. - 23-36. p. URL: http://www.kommentar.info.hu/cikk/2023/4/visszavezetni-az-oktatast-konzervativ-gyokereihez

Jubileumi évkönyv, 2013-2023 : Kratochvil Károly Honvéd Középiskola és Kollégium [Debrecen] : Kratochvil K. Honvéd Középisk. és Koll., Budapest : HM Zrínyi Nonprofit Kft. - Zrínyi K., cop. 2024

Szatmári Jánosné - Hangodi László: A reptéri iskola : A tapolcai 4. Számú Általános Iskola története, 1965-1996 Tapolca : Tapolcai Városszépító Egyesület, 2024

Különleges bánásmód a köznevelésben [Debrecen] : Debreceni Egyetemi K., 2024

Deáky Zita: "Ahogy én láttam, tapasztaltam" : reflexiók T. Kiss Tamás ünnepi tanulmánykötetéhez In: Kultúra és Közösség 15. 2. 2024. - 113-116. p.

Nagy Péter Tibor: T. Kiss Tamás: Kultúr(politi)ák. Művelődéstörténeti és kultúrpolitikai tanulmányok : [könyvismertetés] In: Kultúra és Közösség 15. 2. 2024. - 117-118. p.

Kósa Attila: Kicsi iskola, ahol minden gyermek számít In: Magyar Közoktatás 5. 2024. - 15-16. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_05.pdf

Lőrincz Anna: Kevésbé a vizsgákra összpontosító oktatást szeretnének a diákok (2.) In: Magyar Közoktatás 5. 2024. - 3. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_05.pdf

Lőrincz Anna: Kevésbé a vizsgákra összpontosító oktatást szeretnének a diákok In: Magyar Közoktatás 4. 2024. - 14-15. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_04.pdf

Szucher Ervin: Komoly kihívás a Szülőföldön magyarul lebonyolítása In: Magyar Közoktatás 4. 2024. - 1-2. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_04.pdf

Iskolai népszerűsítő karavánon a közigazgatási kisokos In: Magyar Közoktatás 3. 2024. - 20. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_03.pdf

Kultúra-értékmentőket, pedagógust is díjaztak Máramarosban In: Magyar Közoktatás 2. 2024. - 21. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_02.pdf

Fodor Emőke: Tízéves a szamosújvári Játék és Népi Hagyomány találkozó In: Magyar Közoktatás 2. 2024. - 12-13. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_02.pdf

Mihály Gyopár Henrietta: Szorongás az iskolában? : ma már mindennapos In: Magyar Közoktatás 1. 2024. - 12-13. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_01.pdf

Bede Laura: Beilleszkedni is tanítanak a játszóházak In: Magyar Közoktatás 1. 2024. - 8-9. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_01.pdf

Bíró Blanka: Továbbra is káosz uralkodik az oktatásban In: Magyar Közoktatás 1. 2024. - 2-3. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_01.pdf

Rendszerváltó szemle : A Rendszerváltás Történetét Kutató Intézet és Levéltár folyóirata : Kultúrpolitika Lakitelek : Retörki, 2023 URL: https://www.epa.hu/04200/04214/00009/pdf/EPA04214_rendszervalto_szemle_2023_04.pdf

Récsei Balázs: Az oktatásról In: Nemesdéd krónikája a kezdetektől a 2010-es évek elejéig / Récsei Balázs. - Nemesdéd : [Dr. Baráth Miklós Kulturális Alapítvány], 2023. - 175-190. p.

Viczai Péter - Kiss Katalin: A magyarországi orosznyelv-oktatás a funkcionális grammatika és a kontrasztív nyelvtanítás tükrében In: Alkalmazott nyelvészeti közlemények 16. 2. 2023. - 119-127. p. URL: https://www.matarka.hu/koz/ISSN_1788-9979/vol_16_no_2_2023/ISSN_1788-9979_vol_16_no_2_2023_119-127.pdf

Gloviczki Zoltán: Az oktatáskormányzás jövője? In: Új Pedagógiai Szemle 73. 9-10. 2023. - 121-124. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00248/pdf/EPA00035_upsz_2023_09-10_121-124.pdf

Csordásné Bölcsics Márta: Úttörő és hídverő – 50 év a szocálpszichológia és az oktatás szimbiózisában In: Új Pedagógiai Szemle 73. 7-8. 2023. - 142-146. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00247/pdf/EPA00035_upsz_2023_07-08_142-146.pdf

Gereben Ferencné: Eseménynapló A-B-C pontokba szedve In: Gyógypedagógiai Szemle 51. 4. 2023. - 343-346. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7795

2. Nevelés, család, gyermekvédelem

Szakmai nyílt nap kiadvány : "Megváltozott életek" Debrecen : Dorkász Szolgálat Alapítvány, cop. 2024

Különleges bánásmód a köznevelésben [Debrecen] : Debreceni Egyetemi K., 2024

Lehoťáková, Eva: Az újrahasznosítás mint művészeti téma az environmentális nevelésben In: Katedra 31. 7. 2024. - 31-32. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/02/Katedra-folyoirat_31_07_31-32.pdf

Oros Bugár Anna: "Hát hol tanulja meg helyesen, ha nem magyarórán vagy a magyar szakos pedagógustól?" egy felmérés tapasztalatai In: Katedra 31. 6. 2024. - 7-13. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/01/Katedra-folyoirat_31_06_07-13.pdf

Simonyi Gabriella: Socio-cognitive factors in the development of lying behavior in children In: Kultúra és Közösség 15. 2. 2024. - 71-81. p.

Deák Szidónia: Jót tesz a gyermeki léleknek, felelősségre nevel az állatok közelsége In: Magyar Közoktatás 5. 2024. - 12-14. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_05.pdf

Óvodákban, iskolákban is hasznos lehet a Csicsergő verses-mesés kötet In: Magyar Közoktatás 4. 2024. - 20-21. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_04.pdf

Bartha Réka: Idegesítő az érzékenység? In: Magyar Közoktatás 4. 2024. - 16-17. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_04.pdf

Vita Piroska: Nem jó a túlféltés, mert gátolja a gyerek fejlődését In: Magyar Közoktatás 4. 2024. - 11. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_04.pdf

Környezettudatosságra nevelő ökosuli a Nyárádmentén In: Magyar Közoktatás 4. 2024. - 4-5. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_04.pdf

Vita Piroska: Örömmel is lehet tanulni és tanítani In: Magyar Közoktatás 3. 2024. - 16-17. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_03.pdf

Mihály Gyopár-Henrietta: Pozitív megerősítés és hatékony problémakezelés az osztályban In: Magyar Közoktatás 3. 2024. - 10-11. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_03.pdf

Gáspár Tímea Enikő - Sala Anna Mária: Személyiségfejlesztés és csapatépítés a drámapedagógián keresztül In: Magyar Közoktatás 2. 2024. - 18. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_02.pdf

Fodor Emőke: Tízéves a szamosújvári Játék és Népi Hagyomány találkozó In: Magyar Közoktatás 2. 2024. - 12-13. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_02.pdf

Mihály Gyopár Henrietta: Egyensúlyozni a kölcsönös igazmondás határán In: Magyar Közoktatás 2. 2024. - 10-11. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_02.pdf

Bede Laura: Iskolákban is hasznos foglalkozási kellékek a Tekergő-mesekártyák In: Magyar Közoktatás 2. 2024. - 5. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_02.pdf

Pünkösti Hajnalka: Viselkedés viselkedést szül - a kiközösítéstől a verekedésig (2.) In: Magyar Közoktatás 1. 2024. - 11. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_01.pdf

Nagy Emese, K.: Komplex Instrukciós Program és differenciált fejlesztés az óvodákban [Miskolc] : Miskolci Egy. K., 2023

Kanczné Nagy Katalin - Kattein-Pornói Rita: A 21. század nevelési kihívásai a szakképzésben [Budapest] : BME, 2023

Bálint-Svella Éva - Zsoldos-Marchiș, Iuliana: Óvodapedagógusok véleménye a technológiai területhez kapcsolódó képességek fejlesztéséről az óvodában In: Magyar Pedagógia 123. 4. 2023. - 209–226. p. URL: https://www.magyarpedagogia.hu/index.php/magyarpedagogia/article/view/656

Sinkó István: Számvetés aratáskor In: Új Pedagógiai Szemle 73. 11-12. 2023. - 141-142. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00249/pdf/EPA00035_upsz_2023_11-12_141-142.pdf

Földes Petra: Egy új paradigma ígérete In: Új Pedagógiai Szemle 73. 11-12. 2023. - 127-130. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00249/pdf/EPA00035_upsz_2023_11-12_127-130.pdf

Komjáthy Zsuzsanna: Hosszú még az út az inklúzióig : sajátos nevelési igényű gyermekek az általános iskolában In: Új Pedagógiai Szemle 73. 11-12. 2023. - 117-126. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00249/pdf/EPA00035_upsz_2023_11-12_117-126.pdf

Herczeg Viktória - Héderné Berta Edina: Bevezető gondolatok az óvodai és iskolai szociális munka lehetőségeiről In: Új Pedagógiai Szemle 73. 11-12. 2023. - 64-74. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00249/pdf/EPA00035_upsz_2023_11-12_064-074.pdf

Simon Tünde - Klima Gábor: 6. Művészetpedagógiai Konferencia – Témák, tartalmak, tanulságok In: Új Pedagógiai Szemle 73. 9-10. 2023. - 132-143. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00248/pdf/EPA00035_upsz_2023_09-10_132-143.pdf

Egoland, Céleste L.: Amatőr létezés - kisfilmek gyerekekkel In: Új Pedagógiai Szemle 73. 9-10. 2023. - 102-120. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00248/pdf/EPA00035_upsz_2023_09-10_102-120.pdf

Novák János: Művészeti nevelés – művészetpedagógiai kérdések In: Új Pedagógiai Szemle 73. 9-10. 2023. - 5-7. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00248/pdf/EPA00035_upsz_2023_09-10_005-007.pdf

Mátó Áron: Mobil és okos : morálfilozófiai ismeretlenek az okostelefon-használatban In: Új Pedagógiai Szemle 73. 7-8. 2023. - 121-141. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00247/pdf/EPA00035_upsz_2023_07-08_121-141.pdf

Kós Katalin - Beregi Erika - Molnár Anita - Suszter László: Az egészségnevelés mérésének, mérhetőségének kérdései – Komplex mérőeszköz összeállítása első osztályos gyermekek és nevelőik számára In: Új Pedagógiai Szemle 73. 7-8. 2023. - 76-86. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00247/pdf/EPA00035_upsz_2023_07-08_076-086.pdf

Kovácsné Duró Andrea - Palkóné Nagy Mónika: Az óvodás gyermekek értékelésének, mérésének lehetőségei – A MÁMK Játékvár Óvoda gyakorlata és jövőbeni tervei In: Új Pedagógiai Szemle 73. 7-8. 2023. - 54-75. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00247/pdf/EPA00035_upsz_2023_07-08_054-075.pdf

Szentpétery-Nagy Melinda: Ame Panzh: Az ébresztőkönyv. Tea Kiadó Kft., Budapest, 2023 : [könyvismertetés] In: Gyógypedagógiai Szemle 51. 4. 2023. - 357-362. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7800

Krausz Zsófia - Gombás Judit: Vak édesapák gyermekneveléssel kapcsolatos tapasztalatai In: Gyógypedagógiai Szemle 51. 4. 2023. - 293-304. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7791/6209

Mile Anikó - Kállai Gabriella - Papp Gabriella: Az együttnevelést segítő gyógypedagógiai tevékenység professzionalizálódása In: Gyógypedagógiai Szemle 51. 3. 2023. - 229-244. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7237

Az átfogó szexuális nevelés alapjai : Kézikönyv tanároknak és más gyermekekkel foglalkozó szakembereknek Budapest : Háttér Társaság, 2022 URL: https://hatter.hu/sites/default/files/dokumentum/kiadvany/atfogo-szexualis-neveles-online-1.pdf

3. Oktatás, tanulás, pályaválasztás

Imre Anna: A hazai közoktatás az indikátorok tükrében In: Új Pedagógiai Szemle 74. 5-6. 2024. - 126-140. p. URL: https://upszonline.hu/resources/volumes/74/issues/05-06/upsz_74(05-06)_2024__015__imre_anna.pdf

Bodnár Ildikó: Agyagtáblák szólistáitól a középkori kézzel másolt szójegyzékeken át napjaink nyomtatott és digitális szótáraiig : szótárdidaktika – haladóknak In: Új Pedagógiai Szemle 74. 5-6. 2024. - 117-125. p. URL: https://upszonline.hu/resources/volumes/74/issues/05-06/upsz_74(05-06)_2024__014__bodnar_ildiko.pdf

Dabis Attila: Generatív oktatás: Mesterségesintelligencia-eszközökkel kapcsolatos attitűdök a Budapesti Corvinus Egyetem oktatói körében In: Új Pedagógiai Szemle 74. 5-6. 2024. - 57-84. p. URL: https://upszonline.hu/resources/volumes/74/issues/05-06/upsz_74(05-06)_2024__009__dabis_attila.pdf

Janurik Tímea: A zeneiskolai eredményesség vizsgálata a népzeneoktatás tükrében In: Új Pedagógiai Szemle 74. 5-6. 2024. - 36-56. p. URL: https://upszonline.hu/resources/volumes/74/issues/05-06/upsz_74(05-06)_2024__008__janurik_timea.pdf

Urbán Péter: Gátló hatású anomáliák a konstruktivista tanuláselmélet szakmai prezentációjában : miért nem érvényesülnek a gyakorlatban egy sokat ígérő elmélet előnyei? In: Új Pedagógiai Szemle 74. 5-6. 2024. - 12-35. p. URL: https://upszonline.hu/resources/volumes/74/issues/05-06/upsz_74(05-06)_2024__007__urban_peter.pdf

Veszprémi Attila: Nyelvkaparó : iskolamesék In: Új Pedagógiai Szemle 74. 5-6. 2024. - 5-11. p. URL: https://upszonline.hu/resources/volumes/74/issues/05-06/upsz_74(05-06)_2024__006__veszpremi_attila.pdf

Orbán Balázs: Visszavezetni az oktatást konzervatív gyökereihez In: Kommentár 4. 2023. - 23-36. p. URL: http://www.kommentar.info.hu/cikk/2023/4/visszavezetni-az-oktatast-konzervativ-gyokereihez

Józsa-Szabó Nóra: Mindennapi logopédia kúszó-mászó totyogóknak, avagy : A legkisebbek beszédfejlesztéséről kisgyermeknevelőknek [Budapest] : Neteducatio Kft., 2024

Oszaczki Regina: Regina-betűk csodagyerekeknek : [Új módszer a betűtanulásban] [Budapest] : Regina-betűk Szolgáltató és Könyvkiadó Kft., [2024]

Szloboda-Kovács Emese: Hogyan legyél hang-erős : [Képeskönyv módszertannal és eszközökkel] : [Társas-érzelmi kompetencia fejlesztőfüzet] [Budapest] : Móra, cop. 2024

International higher education [Debrecen] : Debreceni Egyetemi K., 2024

Vámossy Erzsébet: A fogyatékosággal élők Szent Damján-táborában In: Új Ember 80. 32. 2024. - 1, 8. p.

Szinger Veronika: Babahancurka : játékos irodalmi foglalkozás három év alatti gyermekeknek a kecskeméti könyvtárban és a börtön falai között In: Könyv és Nevelés 26. 1. 2024. - 116-123. p. URL: https://epa.oszk.hu/03300/03300/00040/pdf/EPA03300_konyv_es_neveles_2024_01_116-123.pdf

Bédi János: Semmit valahogyan : - módszertani javaslatok Janne Teller regényének tanításához In: Magyaróra 6. 2. 2024. - 193-198. p. URL: https://anyanyelvapolo.hu/wp-content/uploads/Magyarora_2024_2.pdf

Ughy Szabina: Irodalomterápiás szemléletű óraterv az irigység témájára In: Magyaróra 6. 2. 2024. - 188-192. p. URL: https://anyanyelvapolo.hu/wp-content/uploads/Magyarora_2024_2.pdf

Sára-Csombor Rita: Az idegenség-értelmezés különféle aspektusai a nyolcadik osztályos irodalom- és nyelvtantanításban In: Magyaróra 6. 2. 2024. - 182-187. p. URL: https://anyanyelvapolo.hu/wp-content/uploads/Magyarora_2024_2.pdf

Kukorelly Endre: Több kimenőt kaphat a mondanivaló : Kukorelly Endre írót a kortárs irodalom és az irodalomtanítás viszonyáról kérdezi Baranyai Katalin In: Magyaróra 6. 2. 2024. - 133-138. p. URL: https://anyanyelvapolo.hu/wp-content/uploads/Magyarora_2024_2.pdf

Kozmács István - Vančo Ildikó: A magyar nyelvtanoktatás problémái In: Katedra 31. 6. 2024. - 17-20. p. URL: https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/01/Katedra-folyoirat_31_06_17-20.pdf

Innováció a kommunikáció oktatásában : Tanulmányok Budapest : Hungarovox, 2024

Antal Erika: Fejleszteni a logikus gondolkodást és kreativitást In: Magyar Közoktatás 5. 2024. - 6-7. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_05.pdf

Minden diák számára hasznos a pályaorientáció In: Magyar Közoktatás 5. 2024. - 4-5. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_05.pdf

Lőrincz Anna: Kevésbé a vizsgákra összpontosító oktatást szeretnének a diákok (2.) In: Magyar Közoktatás 5. 2024. - 3. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_05.pdf

Deák Szidónia: Talpraesettségre tanít a tájfutás In: Magyar Közoktatás 4. 2024. - 19. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_04.pdf

Mihály Gyopár Henrietta: Kézügyességre nevelni a gyerekeket a digitális világban In: Magyar Közoktatás 4. 2024. - 18. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_04.pdf

Lőrincz Anna: Kevésbé a vizsgákra összpontosító oktatást szeretnének a diákok In: Magyar Közoktatás 4. 2024. - 14-15. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_04.pdf

Felfedezni a világ összefüggéseit In: Magyar Közoktatás 4. 2024. - 12-13. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_04.pdf

Bede Laura: Érdemjegyet adni a hitre? In: Magyar Közoktatás 4. 2024. - 8-10. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_04.pdf

Antal Erika: Mindig érdekes a múlt kutatása In: Magyar Közoktatás 4. 2024. - 6-7. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_04.pdf

Környezettudatosságra nevelő ökosuli a Nyárádmentén In: Magyar Közoktatás 4. 2024. - 4-5. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_04.pdf

Szucher Ervin: Komoly kihívás a Szülőföldön magyarul lebonyolítása In: Magyar Közoktatás 4. 2024. - 1-2. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_04.pdf

Zenei feltöltődést biztosít az Instrumentor Egyesület In: Magyar Közoktatás 3. 2024. - 21. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_03.pdf

Farkas Blanka: Szépségek és nehézségek az elemisek nyelvoktatásában In: Magyar Közoktatás 3. 2024. - 18-19. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_03.pdf

Kintzel Krisztina: Az öt érzékkel felfogható széphez kell eljuttatni a diákokat In: Magyar Közoktatás 3. 2024. - 12-13. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_03.pdf

Deák Szidónia: Talpraesettségre tanít a tájfutás In: Magyar Közoktatás 3. 2024. - 8-9. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_03.pdf

Hints Andrea: "Mindenki számára létezik egy folyó, amely elvezeti őt a tengerhez" In: Magyar Közoktatás 3. 2024. - 6-7. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_03.pdf

Burus-Siklódi Botond: Sikerek és buktatók a románnyelv-oktatás terepén In: Magyar Közoktatás 3. 2024. - 4-5. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_03.pdf

Lőrincz Anna: A romántanítás marad a kisebbségi oktatás legérzékenyebb pontja In: Magyar Közoktatás 3. 2024. - 1-3. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_03.pdf

Nagy Éva: Eljuttatni a gyereket az olvasás öröméhez In: Magyar Közoktatás 2. 2024. - 20. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_02.pdf

Deák Helénke-Melinda: Regemondó verseny Vajdaszentiványon In: Magyar Közoktatás 2. 2024. - 19. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_02.pdf

Antal Erika: Kényszer vagy öröm a verstanulás? In: Magyar Közoktatás 2. 2024. - 8-9. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_02.pdf

Bíró Blanka: Magyar osztályokban tanítók javítják a magyar diákok dolgozatát In: Magyar Közoktatás 2. 2024. - 2-3. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_02.pdf

Szucher Ervin: Nálunk is "kizöldülhetnek" a dolgozatok? In: Magyar Közoktatás 1. 2024. - 6-7. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_01.pdf

Antal Erika: Továbbra is döcög a román nyelv tanulása In: Magyar Közoktatás 1. 2024. - 4-5. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_01.pdf

Marton József: Levéltár-pedagógiai program a Rendszerváltás Történetét Kutató Intézet és Levéltárban In: Rendszerváltó szemle : A Rendszerváltás Történetét Kutató Intézet és Levéltár folyóirata : Kultúrpolitika / [főszerk. Nagymihály Zoltán] ; [fel. szerk. Házi Balázs]. - Lakitelek : Retörki, 2023. - 92-99. p.URL: https://epa.oszk.hu/04200/04214/00009/pdf/EPA04214_rendszervalto_szemle_2023_04_092-099.pdf

Lovas Anett Csilla: Papírszínház a katechézisben Debrecen : Debreceni Református Hittudományi Egyetem Katechetikai Központ, 2023

Kanczné Nagy Katalin - Kattein-Pornói Rita: A 21. század nevelési kihívásai a szakképzésben [Budapest] : BME, 2023

Kälbli Katalin - Kaj Mónika - Víg Julianna - Svraka Bernadett - Révész-Kiszela Kinga - Csányi Tamás: Mozgással, mozgásfejlődéssel és mozgásfejlesztéssel kapcsolatos tévhitek elterjedtsége pedagógusszakos hallgatók és végzett pedagógusok körében In: Magyar Pedagógia 123. 4. 2023. - 191–208. p. URL: https://www.magyarpedagogia.hu/index.php/magyarpedagogia/article/view/653/633

Túri Krisztina: A tanulói jóllét, vagyis az adaptivitás fokozása a meglepetés, nyitottság, érdeklődés és kíváncsiság dinamikus rendszerében In: Magyar Pedagógia 123. 4. 2023. - 165–189. p. URL: https://www.magyarpedagogia.hu/index.php/magyarpedagogia/article/view/652/631

Viczai Péter - Kiss Katalin: A magyarországi orosznyelv-oktatás a funkcionális grammatika és a kontrasztív nyelvtanítás tükrében In: Alkalmazott nyelvészeti közlemények 16. 2. 2023. - 119-127. p. URL: https://www.matarka.hu/koz/ISSN_1788-9979/vol_16_no_2_2023/ISSN_1788-9979_vol_16_no_2_2023_119-127.pdf

Rácz Edit: Nyelvkönyvek nevelési potenciálja Budapest : KRE, 2023 : L'Harmattan

Fodor Richárd: Körkép az európai történelemtanításról : az Observatory on History Teaching in Europe működése és első általános jelentése In: Új Pedagógiai Szemle 73. 11-12. 2023. - 133-137. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00249/pdf/EPA00035_upsz_2023_11-12_133-137.pdf

Suhajda Csilla Judit: Pályaválasztás, pályaorientáció, pályaedukáció In: Új Pedagógiai Szemle 73. 11-12. 2023. - 131-132. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00249/pdf/EPA00035_upsz_2023_11-12_131-132.pdf

Du Boulay, Ben: Nemzetközi szemmel az árnyékoktatásról és a mesterséges intelligenciáról : két beszélgetés a XXIII. ONK neves külföldi előadóival : interjú Benedict du Boulay professzorral In: Új Pedagógiai Szemle 73. 11-12. 2023. - 93-101. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00249/pdf/EPA00035_upsz_2023_11-12_093-101.pdf

Körtvélyesi Franciska: 21. századi kihívások a tanár-diák kapcsolatban In: Új Pedagógiai Szemle 73. 11-12. 2023. - 18-43. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00249/pdf/EPA00035_upsz_2023_11-12_018-043.pdf

Peschel, Falko: Gyakran ismételt kérdések a nyitott tanítás és a demokratikus iskola kapcsán In: Új Pedagógiai Szemle 73. 11-12. 2023. - 5-17. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00249/pdf/EPA00035_upsz_2023_11-12_005-017.pdf

Egoland, Céleste L.: Amatőr létezés - kisfilmek gyerekekkel In: Új Pedagógiai Szemle 73. 9-10. 2023. - 102-120. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00248/pdf/EPA00035_upsz_2023_09-10_102-120.pdf

Bakos Viktor - Nagy Emese, K.: A világjárvány miatt bevezetett digitális munkarend hatása az érettségi eredményekre : krónika és elemzés In: Új Pedagógiai Szemle 73. 9-10. 2023. - 52-76. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00248/pdf/EPA00035_upsz_2023_09-10_052-076.pdf

Havassy András: A digitális munkarend hatása az oktatásra – esettanulmány a Budapest II. Kerületi II. Rákóczi Ferenc Gimnázium példáján In: Új Pedagógiai Szemle 73. 9-10. 2023. - 33-51. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00248/pdf/EPA00035_upsz_2023_09-10_033-051.pdf

Csányi Tamás - Kälbli Katalin - Kaj Mónika - Svraka Bernadett - Vig Julianna: Magyar pedagógusok és pedagógushallgatók idegtudományi műveltsége – Mennyire elterjedtek a neuromítoszok az oktatásban? In: Új Pedagógiai Szemle 73. 9-10. 2023. - 8-32. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00248/pdf/EPA00035_upsz_2023_09-10_008-032.pdf

Mátó Áron: Mobil és okos : morálfilozófiai ismeretlenek az okostelefon-használatban In: Új Pedagógiai Szemle 73. 7-8. 2023. - 121-141. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00247/pdf/EPA00035_upsz_2023_07-08_121-141.pdf

Krupa Bernadett - Lukovszki Karolina: A digitális oktatás hatásai az autonóm tanulásra In: Új Pedagógiai Szemle 73. 7-8. 2023. - 104-120. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00247/pdf/EPA00035_upsz_2023_07-08_104-120.pdf

Kós Katalin - Beregi Erika - Molnár Anita - Suszter László: Az egészségnevelés mérésének, mérhetőségének kérdései – Komplex mérőeszköz összeállítása első osztályos gyermekek és nevelőik számára In: Új Pedagógiai Szemle 73. 7-8. 2023. - 76-86. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00247/pdf/EPA00035_upsz_2023_07-08_076-086.pdf

Kovácsné Duró Andrea - Palkóné Nagy Mónika: Az óvodás gyermekek értékelésének, mérésének lehetőségei – A MÁMK Játékvár Óvoda gyakorlata és jövőbeni tervei In: Új Pedagógiai Szemle 73. 7-8. 2023. - 54-75. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00247/pdf/EPA00035_upsz_2023_07-08_054-075.pdf

Darabos Kata: „Szabaduló-tanterem” a földrajzórákon In: Új Pedagógiai Szemle 73. 7-8. 2023. - 32-53. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00247/pdf/EPA00035_upsz_2023_07-08_032-053.pdf

Szabó-Szettele Katinka: Kreatív írás az idegennyelvórán : módszertani kérdések és szempontok a kreatív pedagógia és a kreatív nyelvtanulás kontextusában In: Új Pedagógiai Szemle 73. 7-8. 2023. - 18-31. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00247/pdf/EPA00035_upsz_2023_07-08_018-031.pdf

Földi Fanni: Borbélyová Diana: A pedagógiai diagnosztika új útjai és kihívásai. Selye János Egyetem, Komárno, Szlovákia, 2021. : [könyvismertetés] In: Gyógypedagógiai Szemle 51. 3. 2023. - 290-292. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7243

Mády Réka - Hegedűs Roland: Hogyan befolyásolja a biológiával kapcsolatos tévképzeteket a tantárgyi eredményesség és az eszközhasználat? - Tévképzetek vizsgálata a tanulásban akadályozott és a tipikus fejlődésmenetű tanulók körében In: Gyógypedagógiai Szemle 51. 4. 2023. - 305-323. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7792

4. Neveléstörténet

Domonkos Béla: Emlékek a Seregélyes-szőlőhegyi Iskola történetéből, 1923-1985 Székesfehérvár : Városi Levéltár és Kutatóintézet, 2024

Bóka István: Oktatás, nevelés In: Ostffyasszonyfa : Településtörténet, 1257-2023 / Bóka István. - [Szombathely] : Szülőföld Kvk., 2024. - 127-152. p.

Jubileumi évkönyv, 2013-2023 : Kratochvil Károly Honvéd Középiskola és Kollégium [Debrecen] : Kratochvil K. Honvéd Középisk. és Koll., Budapest : HM Zrínyi Nonprofit Kft. - Zrínyi K., cop. 2024

Szatmári Jánosné - Hangodi László: A reptéri iskola : A tapolcai 4. Számú Általános Iskola története, 1965-1996 Tapolca : Tapolcai Városszépító Egyesület, 2024

Nádudvari Gabriella Erika: A szív és az elme egyensúlya : A német romantika pedagógiája és gyermekképe Szeged : Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, 2024 URL: http://www.jgypk.hu/kiado/wp-content/uploads/2024/05/Nadudvari-A-sziv-e%CC%81s-az-elme-tartalom.pdf

Kakucska Mária, H.: Joannes Ludovicus Vives a nőnevelés apostola, a nőnevelés atyja és magyar vonatkozásai [Budapest] : [Kortárs Női Reflexiók Fóruma], 2023 URL: https://www.femmeharmone.com/a-noi-dimenzio/iii-evfolyam-2-szam/tudomany8/h-kakucska-maria-joanes-ludovicus-vives-a-noneveles-apostola-a-noneveles-atyja-es-magyar-vonatkozasai/

Récsei Balázs: Az oktatásról In: Nemesdéd krónikája a kezdetektől a 2010-es évek elejéig / Récsei Balázs. - Nemesdéd : [Dr. Baráth Miklós Kulturális Alapítvány], 2023. - 175-190. p.

Lázár István Dávid: Móré Tünde: Utazás és hírnév. Wittenbergi magyar diákok latin nyelvű búcsúztatóversei (1560-1600) : [könyvismertetés] In: Irodalomtörténeti Közlemények 127. 4. 2023. - 521-523. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00001/00532/pdf/

Csordásné Bölcsics Márta: Úttörő és hídverő – 50 év a szocálpszichológia és az oktatás szimbiózisában In: Új Pedagógiai Szemle 73. 7-8. 2023. - 142-146. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00247/pdf/EPA00035_upsz_2023_07-08_142-146.pdf

5. Pedagógus, pedagógusképzés

Lődi Virág: Robert Gloton, a párizsi École Vitruve alapítója – egy kortárs művészeti projekt megvilágításában In: Új Pedagógiai Szemle 74. 5-6. 2024. - 111-116. p. URL: https://upszonline.hu/resources/volumes/74/issues/05-06/upsz_74(05-06)_2024__013__lodi_virag.pdf

Barcsák Marianna: Új tanév, új intézménytípusok In: Új Ember 80. 35. 2024. - 1. 9. p.

Mulesza Olga: "Ki lehet-e törölni az elmúlt éveket?" Szeged : Szegedi Somogyi-könyvtárért Alapítvány, 2024

Lőrincz Anna: Új lehetőség: versenyvizsga-felkészítő pedagógusok számára In: Magyar Közoktatás 5. 2024. - 1-2. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_05.pdf

Versenyvizsga-felkészítő indul pedagógusok számára In: Magyar Közoktatás 4. 2024. - 3. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_04.pdf

Vicsai János: Identitástudat-erősítés ellenszélben In: Magyar Közoktatás 2. 2024. - 6-7. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_02.pdf

Kakucska Mária, H.: Joannes Ludovicus Vives a nőnevelés apostola, a nőnevelés atyja és magyar vonatkozásai [Budapest] : [Kortárs Női Reflexiók Fóruma], 2023 URL: https://www.femmeharmone.com/a-noi-dimenzio/iii-evfolyam-2-szam/tudomany8/h-kakucska-maria-joanes-ludovicus-vives-a-noneveles-apostola-a-noneveles-atyja-es-magyar-vonatkozasai/

Kovácsné Duró Andrea: Szakmatanár szakos hallgatók módszerválasztása In: Új Pedagógiai Szemle 73. 9-10. 2023. - 86-101. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00248/pdf/EPA00035_upsz_2023_09-10_086-101.pdf

Ludnikné Pálfi Dorina: A differenciálás megjelenése a gyakorlatorientált tanárképzés pályaszocializációjának megszervezésében In: Új Pedagógiai Szemle 73. 9-10. 2023. - 77-85. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00248/pdf/EPA00035_upsz_2023_09-10_077-085.pdf

Horváth Zsuzsanna - Lannert Judit: Kádárné dr. Fülöp Judit emlékére In: Új Pedagógiai Szemle 73. 7-8. 2023. - 149-150. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00247/pdf/EPA00035_upsz_2023_07-08_149-150.pdf

Debreczeni Tibor: „Mindenekelőtt olyan gondolkodású emberekre volna szükség, akik tudnak együttműködni” In: Új Pedagógiai Szemle 73. 7-8. 2023. - 5-17. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00247/pdf/EPA00035_upsz_2023_07-08_005-017.pdf

Radványi Katalin: Dr. Hatos Gyulára emlékezünk (1932-2023) In: Gyógypedagógiai Szemle 51. 4. 2023. - 363-365. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7801

Ivancsó István: Egy félbetört pedagógusi pálya : Ivancsó Tiborné Hódi Mária Magdolna hivatásbeli kálváriája [Budapest] : [Kortárs Női Reflexiók Fóruma], 2022 URL: https://www.femmeharmone.com/a-noi-dimenzio/ii-evfolyam-kulonszam/noportrek/ivancso-istvan-egy-felbetort-pedagogusi-palya-ivancso-tiborne-hodi-maria-magdolnahivatasbeli-kalvariaja/

6. Gyógypedagógia, SNI

Józsa-Szabó Nóra: Mindennapi logopédia kúszó-mászó totyogóknak, avagy : A legkisebbek beszédfejlesztéséről kisgyermeknevelőknek [Budapest] : Neteducatio Kft., 2024

Szakmai nyílt nap kiadvány : "Megváltozott életek" Debrecen : Dorkász Szolgálat Alapítvány, cop. 2024

Vámossy Erzsébet: A fogyatékosággal élők Szent Damján-táborában In: Új Ember 80. 32. 2024. - 1, 8. p.

Pető Ildikó: Majd kinövi? : A szenzoros feldolgozás zavara [Debrecen] : Debreceni Egyetemi K., 2024

Különleges bánásmód a köznevelésben [Debrecen] : Debreceni Egyetemi K., 2024

Komjáthy Zsuzsanna: Hosszú még az út az inklúzióig : sajátos nevelési igényű gyermekek az általános iskolában In: Új Pedagógiai Szemle 73. 11-12. 2023. - 117-126. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00249/pdf/EPA00035_upsz_2023_11-12_117-126.pdf

Tamás Bianka - Bozsikné Vig Marianna: A természetterápia szerepe a gyógypedagógiában In: Új Pedagógiai Szemle 73. 11-12. 2023. - 102-116. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00249/pdf/EPA00035_upsz_2023_11-12_102-116.pdf

Turcsik Katalin - Trencsényi László: Javaslatok a Magyar Pedagógiai Társaság részéről a szakképzés befogadó jellegének megvalósulása érdekében In: Új Pedagógiai Szemle 73. 9-10. 2023. - 127-131. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00248/pdf/EPA00035_upsz_2023_09-10_127-131.pdf

Horváth Sára: Karyn Harvey Positive identity development: an alternative treatment approach for individuals with mild and moderate intellectual disabilities. NADD, New York, 2009. Trauma-informed behavioral interventions: What works and what doesn't (1st editions). AAIDD, Marylad, 2012. : [könyvismertetés] In: Gyógypedagógiai Szemle 51. 3. 2023. - 286-289. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7242

Őszi Tamásné: Barry M. Prizant, Tom Fields-Meyer: Egyedien emberi: autizmus más megközelítésben Hórusz Könyvkiadó, Debrecen, 2023. : [könyvismertetés] In: Gyógypedagógiai Szemle 51. 3. 2023. - 283-285. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7241

Havasi Ágnes - Bertók Csilla - Stefanik Krisztina - Győri Miklós: Hú, hát akkor ez működik?! - A DATA-redszer háttere, fejlesztése és funkciói In: Gyógypedagógiai Szemle 51. 3. 2023. - 258-275. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7239

Radványi Katalin: Dr. Hatos Gyulára emlékezünk (1932-2023) In: Gyógypedagógiai Szemle 51. 4. 2023. - 363-365. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7801

Szentpétery-Nagy Melinda: Ame Panzh: Az ébresztőkönyv. Tea Kiadó Kft., Budapest, 2023 : [könyvismertetés] In: Gyógypedagógiai Szemle 51. 4. 2023. - 357-362. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7800

Szekeres Ágota: Győri Miklós, Billédi Katalin, Bolla Veronika szerk.: A humán fogyatékosságok pszichológiája - a gyógypedagógiai pszichológia alapjai. Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, Budapest, 2023. : [könyvismertetés] In: Gyógypedagógiai Szemle 51. 4. 2023. - 351-356. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7799

Reményi Tamás - Surányi Gáborné: Magyar Gyógypedagógusok Egyesületének 2023. évi Országos Szakmai Konferenciája Mór, 2023. június 28-30 In: Gyógypedagógiai Szemle 51. 4. 2023. - 347-348. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7797

Szabó-Szemenyei Eszter - Márkus Eszter - Cserháti Péter: Gerincvelőkárosodott személyek számára készült információs kiadványok kritikai bemutatása (Szempontok és megvalósulások a mozgáskorlátozottá vált személy és környezete tekintetbe vételéhez, bevonásához) In: Gyógypedagógiai Szemle 51. 4. 2023. - 325-342. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7793

Krausz Zsófia - Gombás Judit: Vak édesapák gyermekneveléssel kapcsolatos tapasztalatai In: Gyógypedagógiai Szemle 51. 4. 2023. - 293-304. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7791/6209

Horváth Sára - Princz Andrea - Kéri Bianka - Csákvári Judit: Új irány a felnőtt fogyatékos emberek támogatásában: a KézenFogva Alapítvány egyéni életvezetési konzultációs szolgáltatásának bemutatása In: Gyógypedagógiai Szemle 51. 3. 2023. - 245-257. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7238

Mile Anikó - Kállai Gabriella - Papp Gabriella: Az együttnevelést segítő gyógypedagógiai tevékenység professzionalizálódása In: Gyógypedagógiai Szemle 51. 3. 2023. - 229-244. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7237

7. Pszichológia

László Tamás - Kolozsvári Krisztina - Pillók Péter: Crisis perceptions and experiences of resilience among young people in the early and late stages of the coronavirus epidemic In: Szociológiai szemle 34. 2. 2024. - 140-164. p. URL: https://ojs.mtak.hu/index.php/szocszemle/article/view/12228/13719

Szloboda-Kovács Emese: Hogyan legyél hang-erős : [Képeskönyv módszertannal és eszközökkel] : [Társas-érzelmi kompetencia fejlesztőfüzet] [Budapest] : Móra, cop. 2024

Pető Ildikó: Majd kinövi? : A szenzoros feldolgozás zavara [Debrecen] : Debreceni Egyetemi K., 2024

Kárpáti Gyöngyvér: Önbecsülés... céltudat : Az adleri mélylélektan második évszázada Budapest : Oriold és Társai, 2024

Simonyi Gabriella: Socio-cognitive factors in the development of lying behavior in children In: Kultúra és Közösség 15. 2. 2024. - 71-81. p.

Mihály Gyopár Henrietta: Kézügyességre nevelni a gyerekeket a digitális világban In: Magyar Közoktatás 4. 2024. - 18. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_04.pdf

Bartha Réka: Idegesítő az érzékenység? In: Magyar Közoktatás 4. 2024. - 16-17. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_04.pdf

Gáspár Tímea Enikő - Sala Anna Mária: Személyiségfejlesztés és csapatépítés a drámapedagógián keresztül In: Magyar Közoktatás 2. 2024. - 18. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_02.pdf

Matei Linda: Barát vagy ellenség? Hol tartunk, hová tartunk? In: Magyar Közoktatás 1. 2024. - 14-15. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_01.pdf

Mihály Gyopár Henrietta: Szorongás az iskolában? : ma már mindennapos In: Magyar Közoktatás 1. 2024. - 12-13. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_01.pdf

Bálint-Svella Éva - Zsoldos-Marchiș, Iuliana: Óvodapedagógusok véleménye a technológiai területhez kapcsolódó képességek fejlesztéséről az óvodában In: Magyar Pedagógia 123. 4. 2023. - 209–226. p. URL: https://www.magyarpedagogia.hu/index.php/magyarpedagogia/article/view/656

Túri Krisztina: A tanulói jóllét, vagyis az adaptivitás fokozása a meglepetés, nyitottság, érdeklődés és kíváncsiság dinamikus rendszerében In: Magyar Pedagógia 123. 4. 2023. - 165–189. p. URL: https://www.magyarpedagogia.hu/index.php/magyarpedagogia/article/view/652/631

Tamás Bianka - Bozsikné Vig Marianna: A természetterápia szerepe a gyógypedagógiában In: Új Pedagógiai Szemle 73. 11-12. 2023. - 102-116. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00249/pdf/EPA00035_upsz_2023_11-12_102-116.pdf

Csordásné Bölcsics Márta: Úttörő és hídverő – 50 év a szocálpszichológia és az oktatás szimbiózisában In: Új Pedagógiai Szemle 73. 7-8. 2023. - 142-146. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00247/pdf/EPA00035_upsz_2023_07-08_142-146.pdf

Kovácsné Duró Andrea - Palkóné Nagy Mónika: Az óvodás gyermekek értékelésének, mérésének lehetőségei – A MÁMK Játékvár Óvoda gyakorlata és jövőbeni tervei In: Új Pedagógiai Szemle 73. 7-8. 2023. - 54-75. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00247/pdf/EPA00035_upsz_2023_07-08_054-075.pdf

Szekeres Ágota: Győri Miklós, Billédi Katalin, Bolla Veronika szerk.: A humán fogyatékosságok pszichológiája - a gyógypedagógiai pszichológia alapjai. Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, Budapest, 2023. : [könyvismertetés] In: Gyógypedagógiai Szemle 51. 4. 2023. - 351-356. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7799

Csabai Lucia - Nagy Anett - Pongrácz Kornélia - Kása Andrea - Reményi Tamás: Tanulmányút beszámoló: Az izlandi inklúzió nyomában In: Gyógypedagógiai Szemle 51. 4. 2023. - 349-350. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7798

8. Pedagógia, kutatás, általános kérdések

Kiss-Kozma Georgina: Emigration intentions among hungarian youth In: Szociológiai szemle 34. 2. 2024. - 55-74. p. URL: https://ojs.mtak.hu/index.php/szocszemle/article/view/12096/13673

Dávid Erát - Bognár Adrienn: Tomorrow's parents? Exploring the fertility intentions of young adults in Hungary In: Szociológiai szemle 34. 2. 2024. - 24-54. p. URL: https://ojs.mtak.hu/index.php/szocszemle/article/view/12099/13672

Székely Levente: The history of the Hungarian large sample youth survey In: Szociológiai szemle 34. 2. 2024. - 6-23. p. URL: https://ojs.mtak.hu/index.php/szocszemle/article/view/12095/13670

Lődi Virág: Robert Gloton, a párizsi École Vitruve alapítója – egy kortárs művészeti projekt megvilágításában In: Új Pedagógiai Szemle 74. 5-6. 2024. - 111-116. p. URL: https://upszonline.hu/resources/volumes/74/issues/05-06/upsz_74(05-06)_2024__013__lodi_virag.pdf

Varga Attila: Adalékok a neveléstudomány nómenklatúrájához a környezetpedagógia szemszögéből : reflexió Nagy Ádám és Trencsényi László Adalékok a neveléstudomány önképéhez – a szociálpedagógia emancipációja c. vitaindító írására In: Új Pedagógiai Szemle 74. 5-6. 2024. - 85-89. p. URL: https://upszonline.hu/resources/volumes/74/issues/05-06/upsz_74(05-06)_2024__010__varga_attila.pdf

Urbán Péter: Gátló hatású anomáliák a konstruktivista tanuláselmélet szakmai prezentációjában : miért nem érvényesülnek a gyakorlatban egy sokat ígérő elmélet előnyei? In: Új Pedagógiai Szemle 74. 5-6. 2024. - 12-35. p. URL: https://upszonline.hu/resources/volumes/74/issues/05-06/upsz_74(05-06)_2024__007__urban_peter.pdf

Ozsváth Judit: Történetfeldolgozásról sokféleképpen In: Magyar Közoktatás 5. 2024. - 8-10. p. URL: https://communitas.ro/media/2024_05.pdf

Williams, Joanna: Az együttérzés és a felsőoktatás leépülése In: Kommentár 4. 2023. - 38-46. p. URL: http://www.kommentar.info.hu/uploads/2023/4/1709036736.pdf

Sinkó István: Számvetés aratáskor In: Új Pedagógiai Szemle 73. 11-12. 2023. - 141-142. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00249/pdf/EPA00035_upsz_2023_11-12_141-142.pdf

Földes Petra: Egy új paradigma ígérete In: Új Pedagógiai Szemle 73. 11-12. 2023. - 127-130. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00249/pdf/EPA00035_upsz_2023_11-12_127-130.pdf

Du Boulay, Ben: Nemzetközi szemmel az árnyékoktatásról és a mesterséges intelligenciáról : két beszélgetés a XXIII. ONK neves külföldi előadóival : interjú Benedict du Boulay professzorral In: Új Pedagógiai Szemle 73. 11-12. 2023. - 93-101. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00249/pdf/EPA00035_upsz_2023_11-12_093-101.pdf

Bray, Mark: Nemzetközi szemmel az árnyékoktatásról és a mesterséges intelligenciáról : két beszélgetés a XXIII. ONK neves külföldi előadóival : interjú Mark Bray professzorral In: Új Pedagógiai Szemle 73. 11-12. 2023. - 84-92. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00249/pdf/EPA00035_upsz_2023_11-12_084-092.pdf

Böcskei Balázs - Fekete Mariann - Nagy Ádám - Szabó Andrea: Hoztam is ajándékot, meg nem is : a generációs diskurzus értelme és a COVID-generáció In: Új Pedagógiai Szemle 73. 11-12. 2023. - 75-83. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00249/pdf/EPA00035_upsz_2023_11-12_075-083.pdf

Simon Tünde - Klima Gábor: 6. Művészetpedagógiai Konferencia – Témák, tartalmak, tanulságok In: Új Pedagógiai Szemle 73. 9-10. 2023. - 132-143. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00248/pdf/EPA00035_upsz_2023_09-10_132-143.pdf

Csányi Tamás - Kälbli Katalin - Kaj Mónika - Svraka Bernadett - Vig Julianna: Magyar pedagógusok és pedagógushallgatók idegtudományi műveltsége – Mennyire elterjedtek a neuromítoszok az oktatásban? In: Új Pedagógiai Szemle 73. 9-10. 2023. - 8-32. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00248/pdf/EPA00035_upsz_2023_09-10_008-032.pdf

Novák János: Művészeti nevelés – művészetpedagógiai kérdések In: Új Pedagógiai Szemle 73. 9-10. 2023. - 5-7. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00248/pdf/EPA00035_upsz_2023_09-10_005-007.pdf

Debreczeni Tibor: „Mindenekelőtt olyan gondolkodású emberekre volna szükség, akik tudnak együttműködni” In: Új Pedagógiai Szemle 73. 7-8. 2023. - 5-17. p. URL: https://epa.oszk.hu/00000/00035/00247/pdf/EPA00035_upsz_2023_07-08_005-017.pdf

Földi Fanni: Borbélyová Diana: A pedagógiai diagnosztika új útjai és kihívásai. Selye János Egyetem, Komárno, Szlovákia, 2021. : [könyvismertetés] In: Gyógypedagógiai Szemle 51. 3. 2023. - 290-292. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7243

Dukkon Ágnes: A nő- és gyermekábrázolások pedagógiai háttere Dosztojevszkij regényeiben és Az Író Naplójában [Budapest] : [Kortárs Női Reflexiók Fóruma], 2022 URL: https://www.femmeharmone.com/a-noi-dimenzio/ii-evfolyam-kulonszam/noi-kiteljesedes/dukkon-agnes-a-no-es-gyermekabrazolasok-pedagogiai-hattere-dosztojevszkijregenyeiben-es-az-iro-naplojaban/


Régebbi listák: 36. hét   35. hét   34. hét   33. hét