Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 41. hét)

Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.

1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetek

Trixler Bettina - Pusztafalvi Henriette: Az iskolai étkeztetés kihívásai autizmussal élő gyermekek esetében In: Különleges bánásmód 11. 3. 2025. - 143-156. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16163/13726

Pályázat munkahelyi bölcsődék létrehozására In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 10. 8. 2025. - 16-18. p.

Vető Marietta: Biztos Kezdet Gyerekházak, tanodák - módosuló feltételek In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 10. 8. 2025. - 1-3. p.

Faragó Ildikó - Egri Tímea - Rucska Andrea - Kovács Mihály: Különleges bánásmódot igénylő tanulók egészségesélyének lehetőségei a fogazat és a szájüreg vonatkozásában In: Különleges bánásmód 11. 3. 2025. - 27-36. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16157/13720

Borbáth Katalin: „A közeg motiváló volt" - a szervezeti hely, mint alapjellemző az óvoda-iskolapszichológiai struktúrában a kőbányai iskolapszichológiai modell (KIM) tükrében In: Különleges bánásmód 11. 3. 2025. - 7-16. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16154/13717

Bujdosó Erika: „...Akiknek nem vagy te igazgatója, nincs oktatója” In: Evangélikus Nevelés 23. 1. 2025. - 50-57. p. URL: https://epszti.hu/EPSZTI_Dokumentumok/Szakmai_szolgaltatasok/Pedagogiai_tajekoztatas/kiadvanyok/Evangelikus_neveles/EvNev_2025_EPSZTI_35_szines_250922.pdf

Szellemi tulajdon az akadémiai szférában [Budapest] : Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala, 2025

Polónyi István: Az iskola romokban : Helyzetjelentés a hazai oktatásról és a humánerőforrás helyzetéről a 21. század negyedének végén Budapest : Gondolat, 2025

Zsákai Annamária - Tóth Erika - Varró Petra: Új szakmai együttműködés kezdődött biológusok, pszichológusok, pedagógusok és sporttudományi szakemberek között a gyermekek egészségtudatos magatartásának fejlesztéséhez készülő elektronikus tananyag kidolgozására In: Magyar sporttudományi szemle 5. 3. 2024. - 122-124. p. URL: https://mstt.hu/mstt-szemle-2024-3/

Csikány Tamás Péter: Földesi Ferenc: Erős hit – erős akarat. A Magyar Királyi Veszprém-jutasi Honvéd Altisztképző és Nevelőintézet 1924-1944. Veszprémi Szemle Könyvek 15., Veszprém. 2024. : [könyvismertetés] In: Polymatheia 21. 3-4. 2024. - 209-213. p. URL: https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_156.pdf

Nagy Gábor, Sz.: A fakultatív vallásoktatás bevezetésének politikatörténeti áttekintése In: Polymatheia 20. 3-4. 2023. - 100-113. p. URL: https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_124.pdf

Varga József: Tölgyesi József: A múlt öröksége a diákhűség. A Sümegi Kisfaludy Sándor Gimnázium Öregdiák Baráti Köre története (1939−1948, 1983−2019). Kisfaludy Sándor Gimnázium Öregdiák Baráti Köre, Sümeg. 2020. : [könyvismertetés] In: Polymatheia 20. 1-2. 2023. - 150-152. p. URL: https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_118.pdf

2. Nevelés, család, gyermekvédelem

Gálboryné Manninger Zsuzsanna: A hagyomány továbbörökítése a gyermeknevelés és közösségépítés szolgálatában - : a Manninger testvérek koreográfusi életműve In: Szín 30. 1-2. 2025. - 72-77. p. URL: https://epa.oszk.hu/01300/01306/00178/pdf/EPA01306_szin_2025_1-2_066-083.pdf

Trixler Bettina - Pusztafalvi Henriette: Az iskolai étkeztetés kihívásai autizmussal élő gyermekek esetében In: Különleges bánásmód 11. 3. 2025. - 143-156. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16163/13726

Miklósi Márta - Kovács Karolina Eszter: Az ADHD és a fiatalkori bűnelkövetés kapcsolata, különös tekintettel a pszichológiai összefüggések vizsgálatára. Szisztematikus szakirodalom elemzés In: Különleges bánásmód 11. 3. 2025. - 67-84. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16170/13733

Kapcsándy Gabriella - Gruber Mónika - Ispánki Ágnes - Zsebe Andrea: A szülőcsoportok mentálhigiénés megsegítésének szerepe a konduktív nevelésben In: Különleges bánásmód 11. 3. 2025. - 51-66. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16159/13722

Vető Marietta: Biztos Kezdet Gyerekházak, tanodák - módosuló feltételek In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek 10. 8. 2025. - 1-3. p.

Hullánné Mladek Mária: A korai kisgyermekkor digitális eszközhasználatának következményei a szocializációra és a hagyományos ismeretelsajátítási mechanizmusokra In: Evangélikus Nevelés 23. 1. 2025. - 44-49. p. URL: https://epszti.hu/EPSZTI_Dokumentumok/Szakmai_szolgaltatasok/Pedagogiai_tajekoztatas/kiadvanyok/Evangelikus_neveles/EvNev_2025_EPSZTI_35_szines_250922.pdf

50 éve családban - 20 éve családkutatásban : Tanulmányok Engler Ágnes tiszteletére Debrecen : CHERD-H, 2025

Szám Péter - Berki Tamás - Csányi Tamás: A NETFIT fittségmérési rendszer pedagógiai alkalmazása - egy kontrollált intervenció eredményei In: Magyar sporttudományi szemle 5. 6. 2024. - 11-19. p. URL: https://mstt.hu/mstt-szemle-2024-6/

Zsákai Annamária - Tóth Erika - Varró Petra: Új szakmai együttműködés kezdődött biológusok, pszichológusok, pedagógusok és sporttudományi szakemberek között a gyermekek egészségtudatos magatartásának fejlesztéséhez készülő elektronikus tananyag kidolgozására In: Magyar sporttudományi szemle 5. 3. 2024. - 122-124. p. URL: https://mstt.hu/mstt-szemle-2024-3/

Bodnár Ilona: Politikai célzattal dokumentált és megfontolt politikával asszisztált gyermekbántalmazás : gondolatok Nadia Comǎneci és a Securitate (Olaru, Stejǎrel (2023): Nadia Comǎneci és a Securitate. Corvina Kiadó, Budapest) című könyvét olvasva : [könyvismertetés] In: Magyar sporttudományi szemle 5. 3. 2024. - 118-121. p. URL: https://mstt.hu/mstt-szemle-2024-3/

Nemes Ildikó: "Nevelési és tanítási terv ő császári és királyi fensége, Ferenc Károly őméltósága számára. Bécs 1809 március havában" forrásközlés In: Polymatheia 20. 1-2. 2023. - 64-94. p. URL: https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_111.pdf

3. Oktatás, tanulás, pályaválasztás

Lilleoja, Lii - Ostapiv, Kristiina: Study experiences of people diagnosed with attention deficit hyperactivity disorder in adulthood In: Különleges bánásmód 11. 3. 2025. - 129-140. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16162/13725

Özbilen, Fatih Mutlu - Günay, Gökhan - Dilber, Yaşar - Esen, Fulya: Evaluation of teachers' views on the use of artificial intelligence in the education of students with special education needs In: Különleges bánásmód 11. 3. 2025. - 115-128. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16161/13724

Varga Aranka - Horváth Gergely - Orsós Anna - Trendl Fanni: A roma szakollégiumok szerepe a felsőoktatásban a hallgatók percepciói alapján In: Különleges bánásmód 11. 3. 2025. - 97-114. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16171/13734

Erdősi Zoltán: Az Ultimate frizbi testnevelésórai oktatásában rejlő pedagógiai és módszertani lehetőségek In: Magyar sporttudományi szemle 6. 1. 2025. - 47-54. p. URL: https://mstt.hu/mstt-szemle-2025-1/

Erdei Róbert - Nagyné Kondor Rita: A téri orientáció és a matematikai teljesítmény összefüggései középiskolás tanulók körében In: Különleges bánásmód 11. 3. 2025. - 17-26. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16156/13719

Juhász Valéria: Az óvodás korosztály számára készült hazai fonológiai tudatosságos tesztek feladattípusai, azok mérési eredményeinek metaanalízise, a fonológiai tudatosság kialakítása In: Anyanyelvi Kultúraközvetítés 8. 1. 2025. - 4-23. p. URL: https://journal.uni-mate.hu/index.php/akk/hu/article/view/6818/7152

Vígh Roland: Minden döntés középpontjában a gyermek áll : Vígh Roland egyházunk nevelési és oktatási szolgálatáról In: Evangélikus Élet 90. 37-38. 2025. - 30. p.

Prantner Csilla: Hibrid tanulást támogató digitális felületek innovatív tervezésének módszertana : Oktatói portál esettanulmányok Budapest : ELTE Eötvös K., 2025

Esclaibes, Sylvie d' - Esclaibes, Noémie d' - Pataki Edit: 100 Montessori oktatójáték 0-3 éveseknek Budapest : Partvonal, 2025

Szigeti Molnár Dávid: Ismeretlen adattörmelékek a 17. század második felének unitárius iskola- és peregrinációtörténetéhez In: Gerundium 16. 1-2. 2025. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/gerundium/article/view/15819/13449

Berta Bianka: Pásztor Enikő Judit (2024, szerk.). A Játékról Komolyan – Tanulmányok a játékkutatás legújabb eredményeiről. A Benedek Elek Pedagógiai Kar tanulmánykötete. Sopron, Soproni Egyetem Kiadó, ISBN 978-963-334-545-0, pp. 369 : [könyvismertetés] In: Gyermeknevelés 13. 2. 2025. - 418-420. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/10936/9187

Polónyi István: Az iskola romokban : Helyzetjelentés a hazai oktatásról és a humánerőforrás helyzetéről a 21. század negyedének végén Budapest : Gondolat, 2025

Palc Róbert - Ágh Emőke - Cselkó Alexandra: A fizikai aktivitás iránti motiváció és a flow élmény összefüggéseinek vizsgálata az iskolai testnevelésben In: Magyar sporttudományi szemle 5. 3. 2024. - 90-101. p. URL: https://mstt.hu/mstt-szemle-2024-3/

Sinka Magdolna: Matek feladatok 9-10. Budapest : Emil Molt Alapítvány, 2024

Nagy Gábor, Sz.: A fakultatív vallásoktatás bevezetésének politikatörténeti áttekintése In: Polymatheia 20. 3-4. 2023. - 100-113. p. URL: https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_124.pdf

Varga József: Tölgyesi József: A múlt öröksége a diákhűség. A Sümegi Kisfaludy Sándor Gimnázium Öregdiák Baráti Köre története (1939−1948, 1983−2019). Kisfaludy Sándor Gimnázium Öregdiák Baráti Köre, Sümeg. 2020. : [könyvismertetés] In: Polymatheia 20. 1-2. 2023. - 150-152. p. URL: https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_118.pdf

4. Neveléstörténet

Sipos Gábor: Apácától Kolozsvárig: 1625-1659 : Apáczai Csere János pályája és utóélete In: Honismeret 53. 4. 2025. - 3-10. p. URL: https://honismeret.hu/honismeret__fg/2025-4/

Lackner Pál: Az evangélikus oktatás és az egyházközigazgatás kapcsolata az első világháború előtt In: Evangélikus Nevelés 23. 1. 2025. - 58-63. p. URL: https://epszti.hu/EPSZTI_Dokumentumok/Szakmai_szolgaltatasok/Pedagogiai_tajekoztatas/kiadvanyok/Evangelikus_neveles/EvNev_2025_EPSZTI_35_szines_250922.pdf

Szigeti Molnár Dávid: Ismeretlen adattörmelékek a 17. század második felének unitárius iskola- és peregrinációtörténetéhez In: Gerundium 16. 1-2. 2025. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/gerundium/article/view/15819/13449

Csikány Tamás Péter: Földesi Ferenc: Erős hit – erős akarat. A Magyar Királyi Veszprém-jutasi Honvéd Altisztképző és Nevelőintézet 1924-1944. Veszprémi Szemle Könyvek 15., Veszprém. 2024. : [könyvismertetés] In: Polymatheia 21. 3-4. 2024. - 209-213. p. URL: https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_156.pdf

Horváth lászló: A Győri Állami Tanítóképző-intézet látogatási könyvének bejegyzései 1875-1956 között In: Polymatheia 21. 1-2. 2024. - 151-174. p. URL: https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_153.pdf

Tölgyesi József: Mohr Szilárd – Berta-Szénási Panna – Nemes-Wéber Zsófia: Iskolatörténeti mozaikok. Pécsi Tudományegyetem KPVK,1 Szekszárd. 2024. : [könyvismertetés] In: Polymatheia 21. 1-2. 2024. - 224-229. p. URL: https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_146.pdf

Cseri Kinga: Sipos Judit Boldizsár Boglárka (szerk.): A tanulás-tanítás régi és újabb gyakorlati és történeti vonatkozásai. Az MTA VEAB Neveléstudományi Szakbizottságának szakmai kötete, Székesfehérvár. 2023. : [könyvismertetés] In: Polymatheia 21. 1-2. 2024. - 203-207. p. URL: https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_142.pdf

Somodi Imre: Pusztafalvi Henriette – Takács Zsuzsanna Mária (szerk.): Útitársak. Tanulmánykötet Kéri Katalin tiszteletére. Magyar Tudományos Akadémia Pécsi Területi Bizottsága, Pécs. 2022. : [könyvismertetés] In: Polymatheia 20. 3-4. 2023. - 223-228. p. URL: https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_131.pdf

Gorzás Benjámin: A német egyetemek és az oktatás változásai a 16. századi lutheri reformáció tükrében In: Polymatheia 20. 3-4. 2023. - 177-194. p. URL: https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_128.pdf

Vincze Tamás: Magyar arisztokrata hölgyek pedagógiai tevékenysége a 20. század első felében In: Polymatheia 20. 3-4. 2023. - 160-176. p. URL: https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_127.pdf

Varga József: Egy pápai tanítóképzős diák viszontagságos iskolakezdése In: Polymatheia 20. 3-4. 2023. - 138-159. p. URL: https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_126.pdf

Horváth lászló: A Győri Állami Tanítónőképzőintézet látogatási könyve 1875-1936 In: Polymatheia 20. 3-4. 2023. - 114-137. p. URL: https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_125.pdf

Varga József: Tölgyesi József: A múlt öröksége a diákhűség. A Sümegi Kisfaludy Sándor Gimnázium Öregdiák Baráti Köre története (1939−1948, 1983−2019). Kisfaludy Sándor Gimnázium Öregdiák Baráti Köre, Sümeg. 2020. : [könyvismertetés] In: Polymatheia 20. 1-2. 2023. - 150-152. p. URL: https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_118.pdf

Ács Marianna: Egy rendkívüli forrásgyűjtemény – Tüskés Tiborné Szemes Anna (1930–2020) középiskolai magyartanár emlékezete dokumentumokban. „Drága Tanárnő!” Irodalom- és művelődéstörténeti források Tüskés Tiborné hagyatékából (1949–1997). Emlékezések (2019, 2021). Reciti, Budapest. 2021. : [könyvismertetés] In: Polymatheia 20. 1-2. 2023. - 134-139. p. URL: https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_115.pdf

Nemes Ildikó: "Nevelési és tanítási terv ő császári és királyi fensége, Ferenc Károly őméltósága számára. Bécs 1809 március havában" forrásközlés In: Polymatheia 20. 1-2. 2023. - 64-94. p. URL: https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_111.pdf

5. Pedagógus, pedagógusképzés

Sarus Tamás - Palc Róbert - Prisztóka Gyöngyvér: Képzéssel kapcsolatos kiégés, motiváltság és elégedettség a testnevelő tanár és edző szakos hallgatók körében In: Magyar sporttudományi szemle 5. 3. 2024. - 102-108. p. URL: https://mstt.hu/mstt-szemle-2024-3/

Hervainé Szabó Gyöngyvér: A kistájak néprajzától az európai vallási identitásig - Lukács László - a kodolányi egyetemi tanára - emlékezete In: Polymatheia 21. 1-2. 2024. - 178-202. p. URL: https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_141.pdf

Lőrinczné Bencze Edit: Emlékezés Rechnitzer Jánosra In: Polymatheia 20. 3-4. 2023. - 215-222. p. URL: https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_130.pdf

Varga József: Egy pápai tanítóképzős diák viszontagságos iskolakezdése In: Polymatheia 20. 3-4. 2023. - 138-159. p. URL: https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_126.pdf

Ács Marianna: Egy rendkívüli forrásgyűjtemény – Tüskés Tiborné Szemes Anna (1930–2020) középiskolai magyartanár emlékezete dokumentumokban. „Drága Tanárnő!” Irodalom- és művelődéstörténeti források Tüskés Tiborné hagyatékából (1949–1997). Emlékezések (2019, 2021). Reciti, Budapest. 2021. : [könyvismertetés] In: Polymatheia 20. 1-2. 2023. - 134-139. p. URL: https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_115.pdf

Nemes Ildikó: "Nevelési és tanítási terv ő császári és királyi fensége, Ferenc Károly őméltósága számára. Bécs 1809 március havában" forrásközlés In: Polymatheia 20. 1-2. 2023. - 64-94. p. URL: https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_111.pdf

6. Gyógypedagógia, SNI

Lilleoja, Lii - Ostapiv, Kristiina: Study experiences of people diagnosed with attention deficit hyperactivity disorder in adulthood In: Különleges bánásmód 11. 3. 2025. - 129-140. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16162/13725

Özbilen, Fatih Mutlu - Günay, Gökhan - Dilber, Yaşar - Esen, Fulya: Evaluation of teachers' views on the use of artificial intelligence in the education of students with special education needs In: Különleges bánásmód 11. 3. 2025. - 115-128. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16161/13724

Szerepi Sándor: Mozgásos kompetenciák felmérése hátrányos helyzetű óvodások körében Borsod-Abaúj-Zemplén, Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében In: Különleges bánásmód 11. 1. 2025. - 85-95. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16160/13723

Kapcsándy Gabriella - Gruber Mónika - Ispánki Ágnes - Zsebe Andrea: A szülőcsoportok mentálhigiénés megsegítésének szerepe a konduktív nevelésben In: Különleges bánásmód 11. 3. 2025. - 51-66. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16159/13722

Faragó Ildikó - Egri Tímea - Rucska Andrea - Kovács Mihály: Különleges bánásmódot igénylő tanulók egészségesélyének lehetőségei a fogazat és a szájüreg vonatkozásában In: Különleges bánásmód 11. 3. 2025. - 27-36. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16157/13720

7. Pszichológia

Korom Ágnes - Bóna Judit - Konok Veronika: The impact of video gaming on 0-12-year-old children's visual cognitive abilities: narrative review In: Különleges bánásmód 8. 1. 2025. - 157-170. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16164/13727

Trixler Bettina - Pusztafalvi Henriette: Az iskolai étkeztetés kihívásai autizmussal élő gyermekek esetében In: Különleges bánásmód 11. 3. 2025. - 143-156. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16163/13726

Szerepi Sándor: Mozgásos kompetenciák felmérése hátrányos helyzetű óvodások körében Borsod-Abaúj-Zemplén, Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében In: Különleges bánásmód 11. 1. 2025. - 85-95. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16160/13723

Miklósi Márta - Kovács Karolina Eszter: Az ADHD és a fiatalkori bűnelkövetés kapcsolata, különös tekintettel a pszichológiai összefüggések vizsgálatára. Szisztematikus szakirodalom elemzés In: Különleges bánásmód 11. 3. 2025. - 67-84. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16170/13733

Csordás-Maxin Ágnes - Hamar Pál - Berki Tamás - Soós István: Testnevelő tanárok tanítási motivációjának összehasonlító elemzése a Kárpát-medencében In: Magyar sporttudományi szemle 6. 1. 2025. - 11-19. p. URL: https://mstt.hu/mstt-szemle-2025-1/

Káldi Laura Margit - Hegedűs Roland: A tanulók figyelmének vizsgálata egyéni jellemzők és az internetezés összefüggésében két teszt alapján In: Különleges bánásmód 11. 3. 2025. - 37-49. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16158/13721

Erdei Róbert - Nagyné Kondor Rita: A téri orientáció és a matematikai teljesítmény összefüggései középiskolás tanulók körében In: Különleges bánásmód 11. 3. 2025. - 17-26. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16156/13719

Borbáth Katalin: „A közeg motiváló volt" - a szervezeti hely, mint alapjellemző az óvoda-iskolapszichológiai struktúrában a kőbányai iskolapszichológiai modell (KIM) tükrében In: Különleges bánásmód 11. 3. 2025. - 7-16. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16154/13717

Juhász Valéria: Az óvodás korosztály számára készült hazai fonológiai tudatosságos tesztek feladattípusai, azok mérési eredményeinek metaanalízise, a fonológiai tudatosság kialakítása In: Anyanyelvi Kultúraközvetítés 8. 1. 2025. - 4-23. p. URL: https://journal.uni-mate.hu/index.php/akk/hu/article/view/6818/7152

Mikó Alexandra - Kovács Katalin: Zenés gimnasztikai kurzus hatása az egyetemisták kreativitására : előtanulmány In: Magyar sporttudományi szemle 5. 3. 2024. - 73-81. p. URL: https://mstt.hu/mstt-szemle-2024-3/

8. Pedagógia, kutatás, általános kérdések

Erdősi Zoltán: Az Ultimate frizbi testnevelésórai oktatásában rejlő pedagógiai és módszertani lehetőségek In: Magyar sporttudományi szemle 6. 1. 2025. - 47-54. p. URL: https://mstt.hu/mstt-szemle-2025-1/

Fazekas Sándor - Dávid Péter: Fekete Rómeó, fehér Júlia : az előítéletek feldolgozásának drámapedagógiás lehetőségei Shakespeare műveiben In: Anyanyelvi Kultúraközvetítés 8. 1. 2025. - 24-35. p. URL: https://journal.uni-mate.hu/index.php/akk/hu/article/view/5591/7153

Szellemi tulajdon az akadémiai szférában [Budapest] : Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala, 2025

Berta Bianka: Pásztor Enikő Judit (2024, szerk.). A Játékról Komolyan – Tanulmányok a játékkutatás legújabb eredményeiről. A Benedek Elek Pedagógiai Kar tanulmánykötete. Sopron, Soproni Egyetem Kiadó, ISBN 978-963-334-545-0, pp. 369 : [könyvismertetés] In: Gyermeknevelés 13. 2. 2025. - 418-420. p. URL: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/10936/9187


Régebbi listák: 40. hét   39. hét   38. hét   37. hét