Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 37. hét)
Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.
1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetek
Boldogok vagyunk, ha adhatunk
In: Új Ember
80. 36. 2024. - 6. p.
Imre Anna:
A hazai közoktatás az indikátorok tükrében
In: Új Pedagógiai Szemle
74. 5-6. 2024. - 126-140. p.
URL:
https://upszonline.hu/resources/volumes/74/issues/05-06/upsz_74(05-06)_2024__015__imre_anna.pdf
Veszprémi Attila:
Nyelvkaparó : iskolamesék
In: Új Pedagógiai Szemle
74. 5-6. 2024. - 5-11. p.
URL:
https://upszonline.hu/resources/volumes/74/issues/05-06/upsz_74(05-06)_2024__006__veszpremi_attila.pdf
Domonkos Béla:
Emlékek a Seregélyes-szőlőhegyi Iskola történetéből, 1923-1985
Székesfehérvár : Városi Levéltár és Kutatóintézet,
2024
Orbán Balázs:
Visszavezetni az oktatást konzervatív gyökereihez
In: Kommentár
4. 2023. - 23-36. p.
URL:
http://www.kommentar.info.hu/cikk/2023/4/visszavezetni-az-oktatast-konzervativ-gyokereihez
Jubileumi évkönyv, 2013-2023 : Kratochvil Károly Honvéd Középiskola és Kollégium
[Debrecen] : Kratochvil K. Honvéd Középisk. és Koll., Budapest : HM Zrínyi Nonprofit Kft. - Zrínyi K.,
cop. 2024
Szatmári Jánosné - Hangodi László:
A reptéri iskola : A tapolcai 4. Számú Általános Iskola története, 1965-1996
Tapolca : Tapolcai Városszépító Egyesület,
2024
Különleges bánásmód a köznevelésben
[Debrecen] : Debreceni Egyetemi K.,
2024
Deáky Zita:
"Ahogy én láttam, tapasztaltam" : reflexiók T. Kiss Tamás ünnepi tanulmánykötetéhez
In: Kultúra és Közösség
15. 2. 2024. - 113-116. p.
Nagy Péter Tibor:
T. Kiss Tamás: Kultúr(politi)ák. Művelődéstörténeti és kultúrpolitikai tanulmányok : [könyvismertetés]
In: Kultúra és Közösség
15. 2. 2024. - 117-118. p.
Kósa Attila:
Kicsi iskola, ahol minden gyermek számít
In: Magyar Közoktatás
5. 2024. - 15-16. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_05.pdf
Lőrincz Anna:
Kevésbé a vizsgákra összpontosító oktatást szeretnének a diákok (2.)
In: Magyar Közoktatás
5. 2024. - 3. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_05.pdf
Lőrincz Anna:
Kevésbé a vizsgákra összpontosító oktatást szeretnének a diákok
In: Magyar Közoktatás
4. 2024. - 14-15. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_04.pdf
Szucher Ervin:
Komoly kihívás a Szülőföldön magyarul lebonyolítása
In: Magyar Közoktatás
4. 2024. - 1-2. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_04.pdf
Iskolai népszerűsítő karavánon a közigazgatási kisokos
In: Magyar Közoktatás
3. 2024. - 20. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_03.pdf
Kultúra-értékmentőket, pedagógust is díjaztak Máramarosban
In: Magyar Közoktatás
2. 2024. - 21. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_02.pdf
Fodor Emőke:
Tízéves a szamosújvári Játék és Népi Hagyomány találkozó
In: Magyar Közoktatás
2. 2024. - 12-13. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_02.pdf
Mihály Gyopár Henrietta:
Szorongás az iskolában? : ma már mindennapos
In: Magyar Közoktatás
1. 2024. - 12-13. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_01.pdf
Bede Laura:
Beilleszkedni is tanítanak a játszóházak
In: Magyar Közoktatás
1. 2024. - 8-9. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_01.pdf
Bíró Blanka:
Továbbra is káosz uralkodik az oktatásban
In: Magyar Közoktatás
1. 2024. - 2-3. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_01.pdf
Rendszerváltó szemle : A Rendszerváltás Történetét Kutató Intézet és Levéltár folyóirata : Kultúrpolitika
Lakitelek : Retörki,
2023
URL:
https://www.epa.hu/04200/04214/00009/pdf/EPA04214_rendszervalto_szemle_2023_04.pdf
Récsei Balázs:
Az oktatásról
In:
Nemesdéd krónikája a kezdetektől a 2010-es évek elejéig / Récsei Balázs. - Nemesdéd : [Dr. Baráth Miklós Kulturális Alapítvány], 2023. - 175-190. p.
Viczai Péter - Kiss Katalin:
A magyarországi orosznyelv-oktatás a funkcionális grammatika és a kontrasztív nyelvtanítás tükrében
In: Alkalmazott nyelvészeti közlemények
16. 2. 2023. - 119-127. p.
URL:
https://www.matarka.hu/koz/ISSN_1788-9979/vol_16_no_2_2023/ISSN_1788-9979_vol_16_no_2_2023_119-127.pdf
Gloviczki Zoltán:
Az oktatáskormányzás jövője?
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 9-10. 2023. - 121-124. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00248/pdf/EPA00035_upsz_2023_09-10_121-124.pdf
Csordásné Bölcsics Márta:
Úttörő és hídverő – 50 év a szocálpszichológia és az oktatás szimbiózisában
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 7-8. 2023. - 142-146. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00247/pdf/EPA00035_upsz_2023_07-08_142-146.pdf
Gereben Ferencné:
Eseménynapló A-B-C pontokba szedve
In: Gyógypedagógiai Szemle
51. 4. 2023. - 343-346. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7795
2. Nevelés, család, gyermekvédelem
Szakmai nyílt nap kiadvány : "Megváltozott életek"
Debrecen : Dorkász Szolgálat Alapítvány,
cop. 2024
Különleges bánásmód a köznevelésben
[Debrecen] : Debreceni Egyetemi K.,
2024
Lehoťáková, Eva:
Az újrahasznosítás mint művészeti téma az environmentális nevelésben
In: Katedra
31. 7. 2024. - 31-32. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/02/Katedra-folyoirat_31_07_31-32.pdf
Oros Bugár Anna:
"Hát hol tanulja meg helyesen, ha nem magyarórán vagy a magyar szakos pedagógustól?" egy felmérés tapasztalatai
In: Katedra
31. 6. 2024. - 7-13. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/01/Katedra-folyoirat_31_06_07-13.pdf
Simonyi Gabriella:
Socio-cognitive factors in the development of lying behavior in children
In: Kultúra és Közösség
15. 2. 2024. - 71-81. p.
Deák Szidónia:
Jót tesz a gyermeki léleknek, felelősségre nevel az állatok közelsége
In: Magyar Közoktatás
5. 2024. - 12-14. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_05.pdf
Óvodákban, iskolákban is hasznos lehet a Csicsergő verses-mesés kötet
In: Magyar Közoktatás
4. 2024. - 20-21. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_04.pdf
Bartha Réka:
Idegesítő az érzékenység?
In: Magyar Közoktatás
4. 2024. - 16-17. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_04.pdf
Vita Piroska:
Nem jó a túlféltés, mert gátolja a gyerek fejlődését
In: Magyar Közoktatás
4. 2024. - 11. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_04.pdf
Környezettudatosságra nevelő ökosuli a Nyárádmentén
In: Magyar Közoktatás
4. 2024. - 4-5. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_04.pdf
Vita Piroska:
Örömmel is lehet tanulni és tanítani
In: Magyar Közoktatás
3. 2024. - 16-17. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_03.pdf
Mihály Gyopár-Henrietta:
Pozitív megerősítés és hatékony problémakezelés az osztályban
In: Magyar Közoktatás
3. 2024. - 10-11. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_03.pdf
Gáspár Tímea Enikő - Sala Anna Mária:
Személyiségfejlesztés és csapatépítés a drámapedagógián keresztül
In: Magyar Közoktatás
2. 2024. - 18. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_02.pdf
Fodor Emőke:
Tízéves a szamosújvári Játék és Népi Hagyomány találkozó
In: Magyar Közoktatás
2. 2024. - 12-13. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_02.pdf
Mihály Gyopár Henrietta:
Egyensúlyozni a kölcsönös igazmondás határán
In: Magyar Közoktatás
2. 2024. - 10-11. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_02.pdf
Bede Laura:
Iskolákban is hasznos foglalkozási kellékek a Tekergő-mesekártyák
In: Magyar Közoktatás
2. 2024. - 5. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_02.pdf
Pünkösti Hajnalka:
Viselkedés viselkedést szül - a kiközösítéstől a verekedésig (2.)
In: Magyar Közoktatás
1. 2024. - 11. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_01.pdf
Nagy Emese, K.:
Komplex Instrukciós Program és differenciált fejlesztés az óvodákban
[Miskolc] : Miskolci Egy. K.,
2023
Kanczné Nagy Katalin - Kattein-Pornói Rita:
A 21. század nevelési kihívásai a szakképzésben
[Budapest] : BME,
2023
Bálint-Svella Éva - Zsoldos-Marchiș, Iuliana:
Óvodapedagógusok véleménye a technológiai területhez kapcsolódó képességek fejlesztéséről az óvodában
In: Magyar Pedagógia
123. 4. 2023. - 209–226. p.
URL:
https://www.magyarpedagogia.hu/index.php/magyarpedagogia/article/view/656
Sinkó István:
Számvetés aratáskor
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 11-12. 2023. - 141-142. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00249/pdf/EPA00035_upsz_2023_11-12_141-142.pdf
Földes Petra:
Egy új paradigma ígérete
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 11-12. 2023. - 127-130. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00249/pdf/EPA00035_upsz_2023_11-12_127-130.pdf
Komjáthy Zsuzsanna:
Hosszú még az út az inklúzióig : sajátos nevelési igényű gyermekek az általános iskolában
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 11-12. 2023. - 117-126. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00249/pdf/EPA00035_upsz_2023_11-12_117-126.pdf
Herczeg Viktória - Héderné Berta Edina:
Bevezető gondolatok az óvodai és iskolai szociális munka lehetőségeiről
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 11-12. 2023. - 64-74. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00249/pdf/EPA00035_upsz_2023_11-12_064-074.pdf
Simon Tünde - Klima Gábor:
6. Művészetpedagógiai Konferencia – Témák, tartalmak, tanulságok
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 9-10. 2023. - 132-143. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00248/pdf/EPA00035_upsz_2023_09-10_132-143.pdf
Egoland, Céleste L.:
Amatőr létezés - kisfilmek gyerekekkel
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 9-10. 2023. - 102-120. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00248/pdf/EPA00035_upsz_2023_09-10_102-120.pdf
Novák János:
Művészeti nevelés – művészetpedagógiai kérdések
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 9-10. 2023. - 5-7. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00248/pdf/EPA00035_upsz_2023_09-10_005-007.pdf
Mátó Áron:
Mobil és okos : morálfilozófiai ismeretlenek az okostelefon-használatban
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 7-8. 2023. - 121-141. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00247/pdf/EPA00035_upsz_2023_07-08_121-141.pdf
Kós Katalin - Beregi Erika - Molnár Anita - Suszter László:
Az egészségnevelés mérésének, mérhetőségének kérdései – Komplex mérőeszköz összeállítása első osztályos gyermekek és nevelőik számára
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 7-8. 2023. - 76-86. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00247/pdf/EPA00035_upsz_2023_07-08_076-086.pdf
Kovácsné Duró Andrea - Palkóné Nagy Mónika:
Az óvodás gyermekek értékelésének, mérésének lehetőségei – A MÁMK Játékvár Óvoda gyakorlata és jövőbeni tervei
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 7-8. 2023. - 54-75. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00247/pdf/EPA00035_upsz_2023_07-08_054-075.pdf
Szentpétery-Nagy Melinda:
Ame Panzh: Az ébresztőkönyv. Tea Kiadó Kft., Budapest, 2023 : [könyvismertetés]
In: Gyógypedagógiai Szemle
51. 4. 2023. - 357-362. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7800
Krausz Zsófia - Gombás Judit:
Vak édesapák gyermekneveléssel kapcsolatos tapasztalatai
In: Gyógypedagógiai Szemle
51. 4. 2023. - 293-304. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7791/6209
Mile Anikó - Kállai Gabriella - Papp Gabriella:
Az együttnevelést segítő gyógypedagógiai tevékenység professzionalizálódása
In: Gyógypedagógiai Szemle
51. 3. 2023. - 229-244. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7237
Az átfogó szexuális nevelés alapjai : Kézikönyv tanároknak és más gyermekekkel foglalkozó szakembereknek
Budapest : Háttér Társaság,
2022
URL:
https://hatter.hu/sites/default/files/dokumentum/kiadvany/atfogo-szexualis-neveles-online-1.pdf
3. Oktatás, tanulás, pályaválasztásImre Anna:
A hazai közoktatás az indikátorok tükrében
In: Új Pedagógiai Szemle
74. 5-6. 2024. - 126-140. p.
URL:
https://upszonline.hu/resources/volumes/74/issues/05-06/upsz_74(05-06)_2024__015__imre_anna.pdf
Bodnár Ildikó:
Agyagtáblák szólistáitól a középkori kézzel másolt szójegyzékeken át napjaink nyomtatott és digitális szótáraiig : szótárdidaktika – haladóknak
In: Új Pedagógiai Szemle
74. 5-6. 2024. - 117-125. p.
URL:
https://upszonline.hu/resources/volumes/74/issues/05-06/upsz_74(05-06)_2024__014__bodnar_ildiko.pdf
Dabis Attila:
Generatív oktatás: Mesterségesintelligencia-eszközökkel kapcsolatos attitűdök a Budapesti Corvinus Egyetem oktatói körében
In: Új Pedagógiai Szemle
74. 5-6. 2024. - 57-84. p.
URL:
https://upszonline.hu/resources/volumes/74/issues/05-06/upsz_74(05-06)_2024__009__dabis_attila.pdf
Janurik Tímea:
A zeneiskolai eredményesség vizsgálata a népzeneoktatás tükrében
In: Új Pedagógiai Szemle
74. 5-6. 2024. - 36-56. p.
URL:
https://upszonline.hu/resources/volumes/74/issues/05-06/upsz_74(05-06)_2024__008__janurik_timea.pdf
Urbán Péter:
Gátló hatású anomáliák a konstruktivista tanuláselmélet szakmai prezentációjában : miért nem érvényesülnek a gyakorlatban egy sokat ígérő elmélet előnyei?
In: Új Pedagógiai Szemle
74. 5-6. 2024. - 12-35. p.
URL:
https://upszonline.hu/resources/volumes/74/issues/05-06/upsz_74(05-06)_2024__007__urban_peter.pdf
Veszprémi Attila:
Nyelvkaparó : iskolamesék
In: Új Pedagógiai Szemle
74. 5-6. 2024. - 5-11. p.
URL:
https://upszonline.hu/resources/volumes/74/issues/05-06/upsz_74(05-06)_2024__006__veszpremi_attila.pdf
Orbán Balázs:
Visszavezetni az oktatást konzervatív gyökereihez
In: Kommentár
4. 2023. - 23-36. p.
URL:
http://www.kommentar.info.hu/cikk/2023/4/visszavezetni-az-oktatast-konzervativ-gyokereihez
Józsa-Szabó Nóra:
Mindennapi logopédia kúszó-mászó totyogóknak, avagy : A legkisebbek beszédfejlesztéséről kisgyermeknevelőknek
[Budapest] : Neteducatio Kft.,
2024
Oszaczki Regina:
Regina-betűk csodagyerekeknek : [Új módszer a betűtanulásban]
[Budapest] : Regina-betűk Szolgáltató és Könyvkiadó Kft.,
[2024]
Szloboda-Kovács Emese:
Hogyan legyél hang-erős : [Képeskönyv módszertannal és eszközökkel] : [Társas-érzelmi kompetencia fejlesztőfüzet]
[Budapest] : Móra,
cop. 2024
International higher education
[Debrecen] : Debreceni Egyetemi K.,
2024
Vámossy Erzsébet:
A fogyatékosággal élők Szent Damján-táborában
In: Új Ember
80. 32. 2024. - 1, 8. p.
Szinger Veronika:
Babahancurka : játékos irodalmi foglalkozás három év alatti gyermekeknek a kecskeméti könyvtárban és a börtön falai között
In: Könyv és Nevelés
26. 1. 2024. - 116-123. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/03300/03300/00040/pdf/EPA03300_konyv_es_neveles_2024_01_116-123.pdf
Bédi János:
Semmit valahogyan : - módszertani javaslatok Janne Teller regényének tanításához
In: Magyaróra
6. 2. 2024. - 193-198. p.
URL:
https://anyanyelvapolo.hu/wp-content/uploads/Magyarora_2024_2.pdf
Ughy Szabina:
Irodalomterápiás szemléletű óraterv az irigység témájára
In: Magyaróra
6. 2. 2024. - 188-192. p.
URL:
https://anyanyelvapolo.hu/wp-content/uploads/Magyarora_2024_2.pdf
Sára-Csombor Rita:
Az idegenség-értelmezés különféle aspektusai a nyolcadik osztályos irodalom- és nyelvtantanításban
In: Magyaróra
6. 2. 2024. - 182-187. p.
URL:
https://anyanyelvapolo.hu/wp-content/uploads/Magyarora_2024_2.pdf
Kukorelly Endre:
Több kimenőt kaphat a mondanivaló : Kukorelly Endre írót a kortárs irodalom és az irodalomtanítás viszonyáról kérdezi Baranyai Katalin
In: Magyaróra
6. 2. 2024. - 133-138. p.
URL:
https://anyanyelvapolo.hu/wp-content/uploads/Magyarora_2024_2.pdf
Kozmács István - Vančo Ildikó:
A magyar nyelvtanoktatás problémái
In: Katedra
31. 6. 2024. - 17-20. p.
URL:
https://katedra.sk/folyoirat/wp-content/uploads/2024/01/Katedra-folyoirat_31_06_17-20.pdf
Innováció a kommunikáció oktatásában : Tanulmányok
Budapest : Hungarovox,
2024
Antal Erika:
Fejleszteni a logikus gondolkodást és kreativitást
In: Magyar Közoktatás
5. 2024. - 6-7. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_05.pdf
Minden diák számára hasznos a pályaorientáció
In: Magyar Közoktatás
5. 2024. - 4-5. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_05.pdf
Lőrincz Anna:
Kevésbé a vizsgákra összpontosító oktatást szeretnének a diákok (2.)
In: Magyar Közoktatás
5. 2024. - 3. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_05.pdf
Deák Szidónia:
Talpraesettségre tanít a tájfutás
In: Magyar Közoktatás
4. 2024. - 19. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_04.pdf
Mihály Gyopár Henrietta:
Kézügyességre nevelni a gyerekeket a digitális világban
In: Magyar Közoktatás
4. 2024. - 18. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_04.pdf
Lőrincz Anna:
Kevésbé a vizsgákra összpontosító oktatást szeretnének a diákok
In: Magyar Közoktatás
4. 2024. - 14-15. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_04.pdf
Felfedezni a világ összefüggéseit
In: Magyar Közoktatás
4. 2024. - 12-13. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_04.pdf
Bede Laura:
Érdemjegyet adni a hitre?
In: Magyar Közoktatás
4. 2024. - 8-10. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_04.pdf
Antal Erika:
Mindig érdekes a múlt kutatása
In: Magyar Közoktatás
4. 2024. - 6-7. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_04.pdf
Környezettudatosságra nevelő ökosuli a Nyárádmentén
In: Magyar Közoktatás
4. 2024. - 4-5. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_04.pdf
Szucher Ervin:
Komoly kihívás a Szülőföldön magyarul lebonyolítása
In: Magyar Közoktatás
4. 2024. - 1-2. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_04.pdf
Zenei feltöltődést biztosít az Instrumentor Egyesület
In: Magyar Közoktatás
3. 2024. - 21. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_03.pdf
Farkas Blanka:
Szépségek és nehézségek az elemisek nyelvoktatásában
In: Magyar Közoktatás
3. 2024. - 18-19. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_03.pdf
Kintzel Krisztina:
Az öt érzékkel felfogható széphez kell eljuttatni a diákokat
In: Magyar Közoktatás
3. 2024. - 12-13. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_03.pdf
Deák Szidónia:
Talpraesettségre tanít a tájfutás
In: Magyar Közoktatás
3. 2024. - 8-9. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_03.pdf
Hints Andrea:
"Mindenki számára létezik egy folyó, amely elvezeti őt a tengerhez"
In: Magyar Közoktatás
3. 2024. - 6-7. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_03.pdf
Burus-Siklódi Botond:
Sikerek és buktatók a románnyelv-oktatás terepén
In: Magyar Közoktatás
3. 2024. - 4-5. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_03.pdf
Lőrincz Anna:
A romántanítás marad a kisebbségi oktatás legérzékenyebb pontja
In: Magyar Közoktatás
3. 2024. - 1-3. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_03.pdf
Nagy Éva:
Eljuttatni a gyereket az olvasás öröméhez
In: Magyar Közoktatás
2. 2024. - 20. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_02.pdf
Deák Helénke-Melinda:
Regemondó verseny Vajdaszentiványon
In: Magyar Közoktatás
2. 2024. - 19. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_02.pdf
Antal Erika:
Kényszer vagy öröm a verstanulás?
In: Magyar Közoktatás
2. 2024. - 8-9. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_02.pdf
Bíró Blanka:
Magyar osztályokban tanítók javítják a magyar diákok dolgozatát
In: Magyar Közoktatás
2. 2024. - 2-3. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_02.pdf
Szucher Ervin:
Nálunk is "kizöldülhetnek" a dolgozatok?
In: Magyar Közoktatás
1. 2024. - 6-7. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_01.pdf
Antal Erika:
Továbbra is döcög a román nyelv tanulása
In: Magyar Közoktatás
1. 2024. - 4-5. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_01.pdf
Marton József:
Levéltár-pedagógiai program a Rendszerváltás Történetét Kutató Intézet és Levéltárban
In:
Rendszerváltó szemle : A Rendszerváltás Történetét Kutató Intézet és Levéltár folyóirata : Kultúrpolitika / [főszerk. Nagymihály Zoltán] ; [fel. szerk. Házi Balázs]. - Lakitelek : Retörki, 2023. - 92-99. p.URL:
https://epa.oszk.hu/04200/04214/00009/pdf/EPA04214_rendszervalto_szemle_2023_04_092-099.pdf
Lovas Anett Csilla:
Papírszínház a katechézisben
Debrecen : Debreceni Református Hittudományi Egyetem Katechetikai Központ,
2023
Kanczné Nagy Katalin - Kattein-Pornói Rita:
A 21. század nevelési kihívásai a szakképzésben
[Budapest] : BME,
2023
Kälbli Katalin - Kaj Mónika - Víg Julianna - Svraka Bernadett - Révész-Kiszela Kinga - Csányi Tamás:
Mozgással, mozgásfejlődéssel és mozgásfejlesztéssel kapcsolatos tévhitek elterjedtsége pedagógusszakos hallgatók és végzett pedagógusok körében
In: Magyar Pedagógia
123. 4. 2023. - 191–208. p.
URL:
https://www.magyarpedagogia.hu/index.php/magyarpedagogia/article/view/653/633
Túri Krisztina:
A tanulói jóllét, vagyis az adaptivitás fokozása a meglepetés, nyitottság, érdeklődés és kíváncsiság dinamikus rendszerében
In: Magyar Pedagógia
123. 4. 2023. - 165–189. p.
URL:
https://www.magyarpedagogia.hu/index.php/magyarpedagogia/article/view/652/631
Viczai Péter - Kiss Katalin:
A magyarországi orosznyelv-oktatás a funkcionális grammatika és a kontrasztív nyelvtanítás tükrében
In: Alkalmazott nyelvészeti közlemények
16. 2. 2023. - 119-127. p.
URL:
https://www.matarka.hu/koz/ISSN_1788-9979/vol_16_no_2_2023/ISSN_1788-9979_vol_16_no_2_2023_119-127.pdf
Rácz Edit:
Nyelvkönyvek nevelési potenciálja
Budapest : KRE,
2023 : L'Harmattan
Fodor Richárd:
Körkép az európai történelemtanításról : az Observatory on History Teaching in Europe működése és első általános jelentése
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 11-12. 2023. - 133-137. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00249/pdf/EPA00035_upsz_2023_11-12_133-137.pdf
Suhajda Csilla Judit:
Pályaválasztás, pályaorientáció, pályaedukáció
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 11-12. 2023. - 131-132. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00249/pdf/EPA00035_upsz_2023_11-12_131-132.pdf
Du Boulay, Ben:
Nemzetközi szemmel az árnyékoktatásról és a mesterséges intelligenciáról : két beszélgetés a XXIII. ONK neves külföldi előadóival : interjú Benedict du Boulay professzorral
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 11-12. 2023. - 93-101. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00249/pdf/EPA00035_upsz_2023_11-12_093-101.pdf
Körtvélyesi Franciska:
21. századi kihívások a tanár-diák kapcsolatban
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 11-12. 2023. - 18-43. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00249/pdf/EPA00035_upsz_2023_11-12_018-043.pdf
Peschel, Falko:
Gyakran ismételt kérdések a nyitott tanítás és a demokratikus iskola kapcsán
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 11-12. 2023. - 5-17. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00249/pdf/EPA00035_upsz_2023_11-12_005-017.pdf
Egoland, Céleste L.:
Amatőr létezés - kisfilmek gyerekekkel
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 9-10. 2023. - 102-120. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00248/pdf/EPA00035_upsz_2023_09-10_102-120.pdf
Bakos Viktor - Nagy Emese, K.:
A világjárvány miatt bevezetett digitális munkarend hatása az érettségi eredményekre : krónika és elemzés
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 9-10. 2023. - 52-76. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00248/pdf/EPA00035_upsz_2023_09-10_052-076.pdf
Havassy András:
A digitális munkarend hatása az oktatásra – esettanulmány a Budapest II. Kerületi II. Rákóczi Ferenc Gimnázium példáján
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 9-10. 2023. - 33-51. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00248/pdf/EPA00035_upsz_2023_09-10_033-051.pdf
Csányi Tamás - Kälbli Katalin - Kaj Mónika - Svraka Bernadett - Vig Julianna:
Magyar pedagógusok és pedagógushallgatók idegtudományi műveltsége – Mennyire elterjedtek a neuromítoszok az oktatásban?
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 9-10. 2023. - 8-32. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00248/pdf/EPA00035_upsz_2023_09-10_008-032.pdf
Mátó Áron:
Mobil és okos : morálfilozófiai ismeretlenek az okostelefon-használatban
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 7-8. 2023. - 121-141. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00247/pdf/EPA00035_upsz_2023_07-08_121-141.pdf
Krupa Bernadett - Lukovszki Karolina:
A digitális oktatás hatásai az autonóm tanulásra
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 7-8. 2023. - 104-120. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00247/pdf/EPA00035_upsz_2023_07-08_104-120.pdf
Kós Katalin - Beregi Erika - Molnár Anita - Suszter László:
Az egészségnevelés mérésének, mérhetőségének kérdései – Komplex mérőeszköz összeállítása első osztályos gyermekek és nevelőik számára
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 7-8. 2023. - 76-86. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00247/pdf/EPA00035_upsz_2023_07-08_076-086.pdf
Kovácsné Duró Andrea - Palkóné Nagy Mónika:
Az óvodás gyermekek értékelésének, mérésének lehetőségei – A MÁMK Játékvár Óvoda gyakorlata és jövőbeni tervei
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 7-8. 2023. - 54-75. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00247/pdf/EPA00035_upsz_2023_07-08_054-075.pdf
Darabos Kata:
„Szabaduló-tanterem” a földrajzórákon
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 7-8. 2023. - 32-53. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00247/pdf/EPA00035_upsz_2023_07-08_032-053.pdf
Szabó-Szettele Katinka:
Kreatív írás az idegennyelvórán : módszertani kérdések és szempontok a kreatív pedagógia és a kreatív nyelvtanulás kontextusában
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 7-8. 2023. - 18-31. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00247/pdf/EPA00035_upsz_2023_07-08_018-031.pdf
Földi Fanni:
Borbélyová Diana: A pedagógiai diagnosztika új útjai és kihívásai. Selye János Egyetem, Komárno, Szlovákia, 2021. : [könyvismertetés]
In: Gyógypedagógiai Szemle
51. 3. 2023. - 290-292. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7243
Mády Réka - Hegedűs Roland:
Hogyan befolyásolja a biológiával kapcsolatos tévképzeteket a tantárgyi eredményesség és az eszközhasználat? - Tévképzetek vizsgálata a tanulásban akadályozott és a tipikus fejlődésmenetű tanulók körében
In: Gyógypedagógiai Szemle
51. 4. 2023. - 305-323. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7792
4. NeveléstörténetDomonkos Béla:
Emlékek a Seregélyes-szőlőhegyi Iskola történetéből, 1923-1985
Székesfehérvár : Városi Levéltár és Kutatóintézet,
2024
Bóka István:
Oktatás, nevelés
In:
Ostffyasszonyfa : Településtörténet, 1257-2023 / Bóka István. - [Szombathely] : Szülőföld Kvk., 2024. - 127-152. p.
Jubileumi évkönyv, 2013-2023 : Kratochvil Károly Honvéd Középiskola és Kollégium
[Debrecen] : Kratochvil K. Honvéd Középisk. és Koll., Budapest : HM Zrínyi Nonprofit Kft. - Zrínyi K.,
cop. 2024
Szatmári Jánosné - Hangodi László:
A reptéri iskola : A tapolcai 4. Számú Általános Iskola története, 1965-1996
Tapolca : Tapolcai Városszépító Egyesület,
2024
Nádudvari Gabriella Erika:
A szív és az elme egyensúlya : A német romantika pedagógiája és gyermekképe
Szeged : Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó,
2024
URL:
http://www.jgypk.hu/kiado/wp-content/uploads/2024/05/Nadudvari-A-sziv-e%CC%81s-az-elme-tartalom.pdf
Kakucska Mária, H.:
Joannes Ludovicus Vives a nőnevelés apostola, a nőnevelés atyja és magyar vonatkozásai
[Budapest] : [Kortárs Női Reflexiók Fóruma],
2023
URL:
https://www.femmeharmone.com/a-noi-dimenzio/iii-evfolyam-2-szam/tudomany8/h-kakucska-maria-joanes-ludovicus-vives-a-noneveles-apostola-a-noneveles-atyja-es-magyar-vonatkozasai/
Récsei Balázs:
Az oktatásról
In:
Nemesdéd krónikája a kezdetektől a 2010-es évek elejéig / Récsei Balázs. - Nemesdéd : [Dr. Baráth Miklós Kulturális Alapítvány], 2023. - 175-190. p.
Lázár István Dávid:
Móré Tünde: Utazás és hírnév. Wittenbergi magyar diákok latin nyelvű búcsúztatóversei (1560-1600) : [könyvismertetés]
In: Irodalomtörténeti Közlemények
127. 4. 2023. - 521-523. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00001/00532/pdf/
Csordásné Bölcsics Márta:
Úttörő és hídverő – 50 év a szocálpszichológia és az oktatás szimbiózisában
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 7-8. 2023. - 142-146. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00247/pdf/EPA00035_upsz_2023_07-08_142-146.pdf
5. Pedagógus, pedagógusképzésLődi Virág:
Robert Gloton, a párizsi École Vitruve alapítója – egy kortárs művészeti projekt megvilágításában
In: Új Pedagógiai Szemle
74. 5-6. 2024. - 111-116. p.
URL:
https://upszonline.hu/resources/volumes/74/issues/05-06/upsz_74(05-06)_2024__013__lodi_virag.pdf
Barcsák Marianna:
Új tanév, új intézménytípusok
In: Új Ember
80. 35. 2024. - 1. 9. p.
Mulesza Olga:
"Ki lehet-e törölni az elmúlt éveket?"
Szeged : Szegedi Somogyi-könyvtárért Alapítvány,
2024
Lőrincz Anna:
Új lehetőség: versenyvizsga-felkészítő pedagógusok számára
In: Magyar Közoktatás
5. 2024. - 1-2. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_05.pdf
Versenyvizsga-felkészítő indul pedagógusok számára
In: Magyar Közoktatás
4. 2024. - 3. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_04.pdf
Vicsai János:
Identitástudat-erősítés ellenszélben
In: Magyar Közoktatás
2. 2024. - 6-7. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_02.pdf
Kakucska Mária, H.:
Joannes Ludovicus Vives a nőnevelés apostola, a nőnevelés atyja és magyar vonatkozásai
[Budapest] : [Kortárs Női Reflexiók Fóruma],
2023
URL:
https://www.femmeharmone.com/a-noi-dimenzio/iii-evfolyam-2-szam/tudomany8/h-kakucska-maria-joanes-ludovicus-vives-a-noneveles-apostola-a-noneveles-atyja-es-magyar-vonatkozasai/
Kovácsné Duró Andrea:
Szakmatanár szakos hallgatók módszerválasztása
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 9-10. 2023. - 86-101. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00248/pdf/EPA00035_upsz_2023_09-10_086-101.pdf
Ludnikné Pálfi Dorina:
A differenciálás megjelenése a gyakorlatorientált tanárképzés pályaszocializációjának megszervezésében
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 9-10. 2023. - 77-85. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00248/pdf/EPA00035_upsz_2023_09-10_077-085.pdf
Horváth Zsuzsanna - Lannert Judit:
Kádárné dr. Fülöp Judit emlékére
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 7-8. 2023. - 149-150. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00247/pdf/EPA00035_upsz_2023_07-08_149-150.pdf
Debreczeni Tibor:
„Mindenekelőtt olyan gondolkodású emberekre volna szükség, akik tudnak együttműködni”
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 7-8. 2023. - 5-17. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00247/pdf/EPA00035_upsz_2023_07-08_005-017.pdf
Radványi Katalin:
Dr. Hatos Gyulára emlékezünk (1932-2023)
In: Gyógypedagógiai Szemle
51. 4. 2023. - 363-365. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7801
Ivancsó István:
Egy félbetört pedagógusi pálya : Ivancsó Tiborné Hódi Mária Magdolna hivatásbeli kálváriája
[Budapest] : [Kortárs Női Reflexiók Fóruma],
2022
URL:
https://www.femmeharmone.com/a-noi-dimenzio/ii-evfolyam-kulonszam/noportrek/ivancso-istvan-egy-felbetort-pedagogusi-palya-ivancso-tiborne-hodi-maria-magdolnahivatasbeli-kalvariaja/
6. Gyógypedagógia, SNIJózsa-Szabó Nóra:
Mindennapi logopédia kúszó-mászó totyogóknak, avagy : A legkisebbek beszédfejlesztéséről kisgyermeknevelőknek
[Budapest] : Neteducatio Kft.,
2024
Szakmai nyílt nap kiadvány : "Megváltozott életek"
Debrecen : Dorkász Szolgálat Alapítvány,
cop. 2024
Vámossy Erzsébet:
A fogyatékosággal élők Szent Damján-táborában
In: Új Ember
80. 32. 2024. - 1, 8. p.
Pető Ildikó:
Majd kinövi? : A szenzoros feldolgozás zavara
[Debrecen] : Debreceni Egyetemi K.,
2024
Különleges bánásmód a köznevelésben
[Debrecen] : Debreceni Egyetemi K.,
2024
Komjáthy Zsuzsanna:
Hosszú még az út az inklúzióig : sajátos nevelési igényű gyermekek az általános iskolában
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 11-12. 2023. - 117-126. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00249/pdf/EPA00035_upsz_2023_11-12_117-126.pdf
Tamás Bianka - Bozsikné Vig Marianna:
A természetterápia szerepe a gyógypedagógiában
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 11-12. 2023. - 102-116. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00249/pdf/EPA00035_upsz_2023_11-12_102-116.pdf
Turcsik Katalin - Trencsényi László:
Javaslatok a Magyar Pedagógiai Társaság részéről a szakképzés befogadó jellegének megvalósulása érdekében
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 9-10. 2023. - 127-131. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00248/pdf/EPA00035_upsz_2023_09-10_127-131.pdf
Horváth Sára:
Karyn Harvey Positive identity development: an alternative treatment approach for individuals with mild and moderate intellectual disabilities. NADD, New York, 2009. Trauma-informed behavioral interventions: What works and what doesn't (1st editions). AAIDD, Marylad, 2012. : [könyvismertetés]
In: Gyógypedagógiai Szemle
51. 3. 2023. - 286-289. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7242
Őszi Tamásné:
Barry M. Prizant, Tom Fields-Meyer: Egyedien emberi: autizmus más megközelítésben Hórusz Könyvkiadó, Debrecen, 2023. : [könyvismertetés]
In: Gyógypedagógiai Szemle
51. 3. 2023. - 283-285. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7241
Havasi Ágnes - Bertók Csilla - Stefanik Krisztina - Győri Miklós:
Hú, hát akkor ez működik?! - A DATA-redszer háttere, fejlesztése és funkciói
In: Gyógypedagógiai Szemle
51. 3. 2023. - 258-275. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7239
Radványi Katalin:
Dr. Hatos Gyulára emlékezünk (1932-2023)
In: Gyógypedagógiai Szemle
51. 4. 2023. - 363-365. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7801
Szentpétery-Nagy Melinda:
Ame Panzh: Az ébresztőkönyv. Tea Kiadó Kft., Budapest, 2023 : [könyvismertetés]
In: Gyógypedagógiai Szemle
51. 4. 2023. - 357-362. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7800
Szekeres Ágota:
Győri Miklós, Billédi Katalin, Bolla Veronika szerk.: A humán fogyatékosságok pszichológiája - a gyógypedagógiai pszichológia alapjai. Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, Budapest, 2023. : [könyvismertetés]
In: Gyógypedagógiai Szemle
51. 4. 2023. - 351-356. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7799
Reményi Tamás - Surányi Gáborné:
Magyar Gyógypedagógusok Egyesületének 2023. évi Országos Szakmai Konferenciája Mór, 2023. június 28-30
In: Gyógypedagógiai Szemle
51. 4. 2023. - 347-348. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7797
Szabó-Szemenyei Eszter - Márkus Eszter - Cserháti Péter:
Gerincvelőkárosodott személyek számára készült információs kiadványok kritikai bemutatása (Szempontok és megvalósulások a mozgáskorlátozottá vált személy és környezete tekintetbe vételéhez, bevonásához)
In: Gyógypedagógiai Szemle
51. 4. 2023. - 325-342. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7793
Krausz Zsófia - Gombás Judit:
Vak édesapák gyermekneveléssel kapcsolatos tapasztalatai
In: Gyógypedagógiai Szemle
51. 4. 2023. - 293-304. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7791/6209
Horváth Sára - Princz Andrea - Kéri Bianka - Csákvári Judit:
Új irány a felnőtt fogyatékos emberek támogatásában: a KézenFogva Alapítvány egyéni életvezetési konzultációs szolgáltatásának bemutatása
In: Gyógypedagógiai Szemle
51. 3. 2023. - 245-257. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7238
Mile Anikó - Kállai Gabriella - Papp Gabriella:
Az együttnevelést segítő gyógypedagógiai tevékenység professzionalizálódása
In: Gyógypedagógiai Szemle
51. 3. 2023. - 229-244. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7237
7. PszichológiaLászló Tamás - Kolozsvári Krisztina - Pillók Péter:
Crisis perceptions and experiences of resilience among young people in the early and late stages of the coronavirus epidemic
In: Szociológiai szemle
34. 2. 2024. - 140-164. p.
URL:
https://ojs.mtak.hu/index.php/szocszemle/article/view/12228/13719
Szloboda-Kovács Emese:
Hogyan legyél hang-erős : [Képeskönyv módszertannal és eszközökkel] : [Társas-érzelmi kompetencia fejlesztőfüzet]
[Budapest] : Móra,
cop. 2024
Pető Ildikó:
Majd kinövi? : A szenzoros feldolgozás zavara
[Debrecen] : Debreceni Egyetemi K.,
2024
Kárpáti Gyöngyvér:
Önbecsülés... céltudat : Az adleri mélylélektan második évszázada
Budapest : Oriold és Társai,
2024
Simonyi Gabriella:
Socio-cognitive factors in the development of lying behavior in children
In: Kultúra és Közösség
15. 2. 2024. - 71-81. p.
Mihály Gyopár Henrietta:
Kézügyességre nevelni a gyerekeket a digitális világban
In: Magyar Közoktatás
4. 2024. - 18. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_04.pdf
Bartha Réka:
Idegesítő az érzékenység?
In: Magyar Közoktatás
4. 2024. - 16-17. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_04.pdf
Gáspár Tímea Enikő - Sala Anna Mária:
Személyiségfejlesztés és csapatépítés a drámapedagógián keresztül
In: Magyar Közoktatás
2. 2024. - 18. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_02.pdf
Matei Linda:
Barát vagy ellenség? Hol tartunk, hová tartunk?
In: Magyar Közoktatás
1. 2024. - 14-15. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_01.pdf
Mihály Gyopár Henrietta:
Szorongás az iskolában? : ma már mindennapos
In: Magyar Közoktatás
1. 2024. - 12-13. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_01.pdf
Bálint-Svella Éva - Zsoldos-Marchiș, Iuliana:
Óvodapedagógusok véleménye a technológiai területhez kapcsolódó képességek fejlesztéséről az óvodában
In: Magyar Pedagógia
123. 4. 2023. - 209–226. p.
URL:
https://www.magyarpedagogia.hu/index.php/magyarpedagogia/article/view/656
Túri Krisztina:
A tanulói jóllét, vagyis az adaptivitás fokozása a meglepetés, nyitottság, érdeklődés és kíváncsiság dinamikus rendszerében
In: Magyar Pedagógia
123. 4. 2023. - 165–189. p.
URL:
https://www.magyarpedagogia.hu/index.php/magyarpedagogia/article/view/652/631
Tamás Bianka - Bozsikné Vig Marianna:
A természetterápia szerepe a gyógypedagógiában
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 11-12. 2023. - 102-116. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00249/pdf/EPA00035_upsz_2023_11-12_102-116.pdf
Csordásné Bölcsics Márta:
Úttörő és hídverő – 50 év a szocálpszichológia és az oktatás szimbiózisában
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 7-8. 2023. - 142-146. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00247/pdf/EPA00035_upsz_2023_07-08_142-146.pdf
Kovácsné Duró Andrea - Palkóné Nagy Mónika:
Az óvodás gyermekek értékelésének, mérésének lehetőségei – A MÁMK Játékvár Óvoda gyakorlata és jövőbeni tervei
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 7-8. 2023. - 54-75. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00247/pdf/EPA00035_upsz_2023_07-08_054-075.pdf
Szekeres Ágota:
Győri Miklós, Billédi Katalin, Bolla Veronika szerk.: A humán fogyatékosságok pszichológiája - a gyógypedagógiai pszichológia alapjai. Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, Budapest, 2023. : [könyvismertetés]
In: Gyógypedagógiai Szemle
51. 4. 2023. - 351-356. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7799
Csabai Lucia - Nagy Anett - Pongrácz Kornélia - Kása Andrea - Reményi Tamás:
Tanulmányút beszámoló: Az izlandi inklúzió nyomában
In: Gyógypedagógiai Szemle
51. 4. 2023. - 349-350. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7798
8. Pedagógia, kutatás, általános kérdésekKiss-Kozma Georgina:
Emigration intentions among hungarian youth
In: Szociológiai szemle
34. 2. 2024. - 55-74. p.
URL:
https://ojs.mtak.hu/index.php/szocszemle/article/view/12096/13673
Dávid Erát - Bognár Adrienn:
Tomorrow's parents? Exploring the fertility intentions of young adults in Hungary
In: Szociológiai szemle
34. 2. 2024. - 24-54. p.
URL:
https://ojs.mtak.hu/index.php/szocszemle/article/view/12099/13672
Székely Levente:
The history of the Hungarian large sample youth survey
In: Szociológiai szemle
34. 2. 2024. - 6-23. p.
URL:
https://ojs.mtak.hu/index.php/szocszemle/article/view/12095/13670
Lődi Virág:
Robert Gloton, a párizsi École Vitruve alapítója – egy kortárs művészeti projekt megvilágításában
In: Új Pedagógiai Szemle
74. 5-6. 2024. - 111-116. p.
URL:
https://upszonline.hu/resources/volumes/74/issues/05-06/upsz_74(05-06)_2024__013__lodi_virag.pdf
Varga Attila:
Adalékok a neveléstudomány nómenklatúrájához a környezetpedagógia szemszögéből : reflexió Nagy Ádám és Trencsényi László Adalékok a neveléstudomány önképéhez – a szociálpedagógia emancipációja c. vitaindító írására
In: Új Pedagógiai Szemle
74. 5-6. 2024. - 85-89. p.
URL:
https://upszonline.hu/resources/volumes/74/issues/05-06/upsz_74(05-06)_2024__010__varga_attila.pdf
Urbán Péter:
Gátló hatású anomáliák a konstruktivista tanuláselmélet szakmai prezentációjában : miért nem érvényesülnek a gyakorlatban egy sokat ígérő elmélet előnyei?
In: Új Pedagógiai Szemle
74. 5-6. 2024. - 12-35. p.
URL:
https://upszonline.hu/resources/volumes/74/issues/05-06/upsz_74(05-06)_2024__007__urban_peter.pdf
Ozsváth Judit:
Történetfeldolgozásról sokféleképpen
In: Magyar Közoktatás
5. 2024. - 8-10. p.
URL:
https://communitas.ro/media/2024_05.pdf
Williams, Joanna:
Az együttérzés és a felsőoktatás leépülése
In: Kommentár
4. 2023. - 38-46. p.
URL:
http://www.kommentar.info.hu/uploads/2023/4/1709036736.pdf
Sinkó István:
Számvetés aratáskor
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 11-12. 2023. - 141-142. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00249/pdf/EPA00035_upsz_2023_11-12_141-142.pdf
Földes Petra:
Egy új paradigma ígérete
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 11-12. 2023. - 127-130. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00249/pdf/EPA00035_upsz_2023_11-12_127-130.pdf
Du Boulay, Ben:
Nemzetközi szemmel az árnyékoktatásról és a mesterséges intelligenciáról : két beszélgetés a XXIII. ONK neves külföldi előadóival : interjú Benedict du Boulay professzorral
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 11-12. 2023. - 93-101. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00249/pdf/EPA00035_upsz_2023_11-12_093-101.pdf
Bray, Mark:
Nemzetközi szemmel az árnyékoktatásról és a mesterséges intelligenciáról : két beszélgetés a XXIII. ONK neves külföldi előadóival : interjú Mark Bray professzorral
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 11-12. 2023. - 84-92. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00249/pdf/EPA00035_upsz_2023_11-12_084-092.pdf
Böcskei Balázs - Fekete Mariann - Nagy Ádám - Szabó Andrea:
Hoztam is ajándékot, meg nem is : a generációs diskurzus értelme és a COVID-generáció
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 11-12. 2023. - 75-83. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00249/pdf/EPA00035_upsz_2023_11-12_075-083.pdf
Simon Tünde - Klima Gábor:
6. Művészetpedagógiai Konferencia – Témák, tartalmak, tanulságok
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 9-10. 2023. - 132-143. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00248/pdf/EPA00035_upsz_2023_09-10_132-143.pdf
Csányi Tamás - Kälbli Katalin - Kaj Mónika - Svraka Bernadett - Vig Julianna:
Magyar pedagógusok és pedagógushallgatók idegtudományi műveltsége – Mennyire elterjedtek a neuromítoszok az oktatásban?
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 9-10. 2023. - 8-32. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00248/pdf/EPA00035_upsz_2023_09-10_008-032.pdf
Novák János:
Művészeti nevelés – művészetpedagógiai kérdések
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 9-10. 2023. - 5-7. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00248/pdf/EPA00035_upsz_2023_09-10_005-007.pdf
Debreczeni Tibor:
„Mindenekelőtt olyan gondolkodású emberekre volna szükség, akik tudnak együttműködni”
In: Új Pedagógiai Szemle
73. 7-8. 2023. - 5-17. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/00000/00035/00247/pdf/EPA00035_upsz_2023_07-08_005-017.pdf
Földi Fanni:
Borbélyová Diana: A pedagógiai diagnosztika új útjai és kihívásai. Selye János Egyetem, Komárno, Szlovákia, 2021. : [könyvismertetés]
In: Gyógypedagógiai Szemle
51. 3. 2023. - 290-292. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7243
Dukkon Ágnes:
A nő- és gyermekábrázolások pedagógiai háttere Dosztojevszkij regényeiben és Az Író Naplójában
[Budapest] : [Kortárs Női Reflexiók Fóruma],
2022
URL:
https://www.femmeharmone.com/a-noi-dimenzio/ii-evfolyam-kulonszam/noi-kiteljesedes/dukkon-agnes-a-no-es-gyermekabrazolasok-pedagogiai-hattere-dosztojevszkijregenyeiben-es-az-iro-naplojaban/
Régebbi listák:
36. hét
35. hét
34. hét
33. hét