Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 48. hét)
Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.
1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetekSzalatkay Judit:
Tudatosan a digitális világban – A Gazdasági Versenyhivatal fiataloknak szóló programjairól
In: Új Köznevelés
81. 7-8. 2025. - 31-34. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/tudatosan-a-digitalis-vilagban-a-gazdasagi-versenyhivatal-fiataloknak-szolo
Kiss Tibor:
Őr község iskolatörténete
In: Új Köznevelés
81. 7-8. 2025. - 28-30. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/or-kozseg-iskolatortenete
Lukács Gabriella:
Egyszerre őrizni a hagyományokat és nyitni az új megoldások felé
In: Új Köznevelés
81. 7-8. 2025. - 20-22. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/egyszerre-orizni-a-hagyomanyokat-es-nyitni-az-uj-megoldasok-fele
Burus-Siklódi Botond:
Harmincöt éve a romániai magyar oktatás szolgálatában : interjú Burus-Siklódi Botonddal, a Romániai Magyar Pedagógusok Szövetségének (RMPSZ) elnökével
In: Új Köznevelés
81. 7-8. 2025. - 17-19. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/harmincot-eve-a-romaniai-magyar-oktatas-szolgalataban
Sólyom Andrea:
Erdei iskola Sólyomkőváron
In: Új Köznevelés
81. 7-8. 2025. - 12-13. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/erdei-iskola-solyomkovaron
Janikovszky János:
A klasszikus gyerekirodalom bölcsője és bölcs őre – 75 éves a Móra Kiadó
In: Új Köznevelés
81. 7-8. 2025. - 5-7. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/a-klasszikus-gyerekirodalom-bolcsoje-es-bolcs-ore
Sipos Imre:
A fő cél az, hogy minél vonzóbbá váljon a pedagóguspálya
In: Új Köznevelés
81. 7-8. 2025. - 3-4. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/a-fo-cel-az-hogy-minel-vonzobba-valjon-a-pedagoguspalya
Baranyai Béla:
A szívet nem szabad elszakítani a tudástól : konferencia a hatvanéves Gravissimum educationisról
In: Új Ember
81. 46. 2025. - 1, 3. p.
Klész Tibor:
Jogszabályváltozások a szakképzésben
In: Iskolaszolga
36. 2. 2025. - 35-50. p.
Farkas Ildikó:
A pedagógusok jogai és kötelezettségei az iskolában : az új szabályozás alapján
In: Iskolaszolga
36. 2. 2025. - 14-34. p.
Farkas Ildikó:
A tanulói jogviszony speciális esetei : I. rész
In: Iskolaszolga
36. 2. 2025. - 2-13. p.
Klész Tibor:
Aktualitások a szakképzésben
In: Iskolaszolga
36. 1. 2025. - 47-64. p.
Madarász Hedvig:
Új jogszabályi rendelkezések: a TÉR és az illetményemelés, további módosítások a köznevelésben
In: Iskolaszolga
36. 1. 2025. - 39-46. p.
Madarász Hedvig:
Törvénymódosítások a köznevelésben 2025 első félévében
In: Iskolaszolga
36. 1. 2025. - 31-38. p.
Farkas Ildikó:
Fontos nyári jogszabályváltozások
In: Iskolaszolga
36. 1. 2025. - 26-30. p.
Farkas Ildikó:
A tanévkezdéshez kapcsolódó juttatások, kedvezmények - 2025
In: Iskolaszolga
36. 1. 2025. - 17-25. p.
Farkas Ildikó:
A 2025/2026-os tanév rendje
In: Iskolaszolga
36. 1. 2025. - 2-16. p.
2. Nevelés, család, gyermekvédelemBodon Gergely Dávid:
„Külön mederben, temérdek átfolyással”
In: Új Köznevelés
81. 7-8. 2025. - 46-47. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/kulon-mederben-temerdek-atfolyassal
Éliás Tamás:
Ahol az embernek szabad máshogy gondolkozni – művészetről és fiatalokról Éliás Tamás képzőművésszel
In: Új Köznevelés
81. 7-8. 2025. - 44-45. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/ahol-az-embernek-szabad-mashogy-gondolkozni
Schopp Ildikó:
A művészet nemcsak tárgyakat, hanem embereket is formál
In: Új Köznevelés
81. 7-8. 2025. - 42-43. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/a-muveszet-nemcsak-targyakat-hanem-embereket-is-formal
Bodon Gergely Dávid:
A múzeum mint terápiás tér : a művészetbefogadás és a múzeumi foglalkozások szerepe a gyermekek érzelmi-pszichés fejlődésében
In: Új Köznevelés
81. 7-8. 2025. - 38-40. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/a-muzeum-mint-terapias-ter
Szalatkay Judit:
Tudatosan a digitális világban – A Gazdasági Versenyhivatal fiataloknak szóló programjairól
In: Új Köznevelés
81. 7-8. 2025. - 31-34. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/tudatosan-a-digitalis-vilagban-a-gazdasagi-versenyhivatal-fiataloknak-szolo
Mózes Krisztián - Kiss Mátyás - Szabó Dániel:
Tudomány + játék + közösségépítés = Élmény : a Belügyminisztérium természettudományos táborai
In: Új Köznevelés
81. 7-8. 2025. - 26-27. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/tudomany-jatek-kozossegepites-elmeny2
Baranyai Béla:
A szívet nem szabad elszakítani a tudástól : konferencia a hatvanéves Gravissimum educationisról
In: Új Ember
81. 46. 2025. - 1, 3. p.
3. Oktatás, tanulás, pályaválasztásSebő Péter:
Narratívák nélkül : a természettudományos oktatás értelmezési keretének eltűnéséről
In: Kortárs
11. 2025. - 74-83. p.
Mózes Krisztián - Kiss Mátyás - Szabó Dániel:
Tudomány + játék + közösségépítés = Élmény : a Belügyminisztérium természettudományos táborai
In: Új Köznevelés
81. 7-8. 2025. - 26-27. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/tudomany-jatek-kozossegepites-elmeny2
Szakács Zoltán László:
Az emberek javára teremteni : gyógyszerkutatástól az oktatástámogatásig
In: Új Köznevelés
81. 7-8. 2025. - 23-25. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/az-emberek-javara-teremteni
Lukács Gabriella:
Egyszerre őrizni a hagyományokat és nyitni az új megoldások felé
In: Új Köznevelés
81. 7-8. 2025. - 20-22. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/egyszerre-orizni-a-hagyomanyokat-es-nyitni-az-uj-megoldasok-fele
Burus-Siklódi Botond:
Harmincöt éve a romániai magyar oktatás szolgálatában : interjú Burus-Siklódi Botonddal, a Romániai Magyar Pedagógusok Szövetségének (RMPSZ) elnökével
In: Új Köznevelés
81. 7-8. 2025. - 17-19. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/harmincot-eve-a-romaniai-magyar-oktatas-szolgalataban
Győrfi Pál:
SzívCity és HŐSképzés : a modern technika gyümölcsei az életmentés szolgálatában
In: Új Köznevelés
81. 7-8. 2025. - 14-16. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/szivcity-es-hoskepzes
Sólyom Andrea:
Erdei iskola Sólyomkőváron
In: Új Köznevelés
81. 7-8. 2025. - 12-13. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/erdei-iskola-solyomkovaron
Pálfalvi László - Weiszburg Tamás:
A fizika alszekció a 37. Országos Tudományos Diákköri Konferencián (OTDK), 2025
In: Fizikai Szemle
75. 11. 2025. - 365. p.
Oberling Zsanett:
Úton az ősatyákkal : Ábrahám, Izsák és Jákób élete
Budapest : Luther,
2025
Klész Tibor:
A mikrotanúsítványokat és a felnőttképzést érintő jogszabályváltozások
In: Iskolaszolga
36. 2. 2025. - 51-64. p.
Klész Tibor:
Jogszabályváltozások a szakképzésben
In: Iskolaszolga
36. 2. 2025. - 35-50. p.
Farkas Ildikó:
A tanulói jogviszony speciális esetei : I. rész
In: Iskolaszolga
36. 2. 2025. - 2-13. p.
Klész Tibor:
Aktualitások a szakképzésben
In: Iskolaszolga
36. 1. 2025. - 47-64. p.
Fekete Imre:
Egyéni különbségek egyetemi hallgatók mesterséges intelligencia-használatában: attitűdök, önhatékonyság és demográfiai tényezők vizsgálata
In: Magyar Pedagógia
125. 1. 2025. - 45-63. p.
URL:
https://www.magyarpedagogia.hu/index.php/magyarpedagogia/article/view/676/655
Pintér Tünde Kornélia:
Milyen zenei attitűdökkel kezdik gimnáziumi tanulmányaikat a tanulók?
In: Magyar Pedagógia
125. 1. 2025. - 21-44. p.
URL:
https://www.magyarpedagogia.hu/index.php/magyarpedagogia/article/view/680/657
Turzó-Sovák Nikolett - Biró Fanni - Csíkos Csaba:
Az alsó tagozatos tanulók (nem) rugalmas stratégiahasználatának követése szemmozgás-vizsgálattal matematikai szöveges feladatmegoldása során
In: Magyar Pedagógia
125. 1. 2025. - 3-20. p.
URL:
https://www.magyarpedagogia.hu/index.php/magyarpedagogia/article/view/678/656
4. NeveléstörténetBozók Ferenc:
Örkény István, a piarista diák
In: Kortárs
11. 2025. - 70-73. p.
URL:
https://www.kortarsfolyoirat.hu/wp-content/uploads/pdf/kortars%202025_11%20oszk-1.pdf
Kiss Tibor:
Őr község iskolatörténete
In: Új Köznevelés
81. 7-8. 2025. - 28-30. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/or-kozseg-iskolatortenete
Lacza Tihamér:
Az egyetemalapító főpap : 300 éve született gróf Eszterházy Károly
In: Prágai tükör
33. 3. 2025. - 41-48. p.
Gaál György:
Az orvosképzés kezdetei Kolozsvárt
In: Korunk
36. 6. 2025. - 75-85. p.
5. Pedagógus, pedagógusképzésBodon Gergely Dávid:
A múzeum mint terápiás tér : a művészetbefogadás és a múzeumi foglalkozások szerepe a gyermekek érzelmi-pszichés fejlődésében
In: Új Köznevelés
81. 7-8. 2025. - 38-40. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/a-muzeum-mint-terapias-ter
6. Gyógypedagógia, SNIRachel Sylvester:
Sajátos nevelési igényű gyerekek Angliában
In: Valóság
68. 11. 2025. - 121-124. p.
7. PszichológiaPintér Tünde Kornélia:
Milyen zenei attitűdökkel kezdik gimnáziumi tanulmányaikat a tanulók?
In: Magyar Pedagógia
125. 1. 2025. - 21-44. p.
URL:
https://www.magyarpedagogia.hu/index.php/magyarpedagogia/article/view/680/657
Turzó-Sovák Nikolett - Biró Fanni - Csíkos Csaba:
Az alsó tagozatos tanulók (nem) rugalmas stratégiahasználatának követése szemmozgás-vizsgálattal matematikai szöveges feladatmegoldása során
In: Magyar Pedagógia
125. 1. 2025. - 3-20. p.
URL:
https://www.magyarpedagogia.hu/index.php/magyarpedagogia/article/view/678/656
8. Pedagógia, kutatás, általános kérdésekBodon Gergely Dávid:
„Külön mederben, temérdek átfolyással”
In: Új Köznevelés
81. 7-8. 2025. - 46-47. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/kulon-mederben-temerdek-atfolyassal
Éliás Tamás:
Ahol az embernek szabad máshogy gondolkozni – művészetről és fiatalokról Éliás Tamás képzőművésszel
In: Új Köznevelés
81. 7-8. 2025. - 44-45. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/ahol-az-embernek-szabad-mashogy-gondolkozni
Schopp Ildikó:
A művészet nemcsak tárgyakat, hanem embereket is formál
In: Új Köznevelés
81. 7-8. 2025. - 42-43. p.
URL:
https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/a-muveszet-nemcsak-targyakat-hanem-embereket-is-formal
Farkas Ildikó:
A tanulói jogviszony speciális esetei : I. rész
In: Iskolaszolga
36. 2. 2025. - 2-13. p.
Foster, Hannah Daisy:
Miért akarják, hogy tapogassunk? : kritikai gondolatok a múzeumi tapasztalásról
In: Korunk
36. 5. 2025. - 33-41. p.
Régebbi listák:
47. hét
46. hét
45. hét
44. hét