Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 47. hét)
Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.
1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetekTarné Éder Marianna:
Bemutatkozik az Újpesti Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Gimnázium
In: Pedagógiai LaPOK
4. 13. 2025. - 89-92. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf
Patai Edit:
Bemutatkozik az Erzsébetvárosi D.O.B. Óvoda
In: Pedagógiai LaPOK
4. 13. 2025. - 86-88. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf
Jánossy Zsolt:
A mesterséges intelligencia a tanári munkában
In: Pedagógiai LaPOK
4. 13. 2025. - 72-79. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf
Kis Noémi:
Lemorzsolódási adatok az elmúlt hat tanév végén
In: Pedagógiai LaPOK
4. 13. 2025. - 68-71. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf
Örményiné Farkas Andrea:
A ChatGPT használatának lehetőségei az iskolai könyvtárban
In: Pedagógiai LaPOK
4. 13- 2025. - 50-53. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf
Horváthné Vályi Mónika Klára:
Megférünk a katedrán, mi és az MI
In: Pedagógiai LaPOK
4. 13. 2025. - 24-29. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf
Szabó Eszter:
Nyugdíjasok foglalkoztatása a köznevelési intézményekben
In: Köznevelési Közlöny
2. 9. 2025. - 10-17. p.
Farkas Ildikó:
Fontos, az iskolai neveléshez-oktatáshoz kapcsolódó jogszabályváltozások
In: Köznevelési Közlöny
2. 9. 2025. - 9-10. p.
Farkas Ildikó:
Új végrehajtási szabályok az iskolában 2025. szeptember
In: Köznevelési Közlöny
2. 9. 2025. - 6-9. p.
Petróczi Gábor:
A teljesítményértékelést követő illetményeltérítés szabályairól és lehetőségeiről
In: Köznevelési Közlöny
2. 9. 2025. - 2-6. p.
Molnárné Balogh Márta:
A társadalombiztosítás aktuális kérdései
In: Köznevelési Közlöny
2. 9. 2025. - 17-20. p.
Htike, Thu Thu - Naung, Han Htoo:
Volunteer teachers’ intrinsic motivation in Myanmar’s IDP camps through the lens of self-determination theory
In: Opus et Educatio
12. 3. 2025. - 333-347. p.
URL:
https://journals.bme.hu/oee/article/view/42176/24138
Hegyi-Halmos Nóra - Pongor-Juhász Orsolya Anna - Tóth-Téglás Tünde:
Changing competency expectations in the labor market
In: Opus et Educatio
12. 3. 2025. - 308-323. p.
URL:
https://journals.bme.hu/oee/article/view/41789/24136
Beda Zsuzsa - Kaosar, Uddin Mohamed:
The role of university training in addressing challenges in international employment
In: Opus et Educatio
12. 3. 2025. - 297-307. p.
URL:
https://journals.bme.hu/oee/article/view/40426/24135
Héra Gábor:
Iskolai erőszak és a helyreállító igazságszolgáltatás Dél-Koreában
In: Educatio
34. 2. 2025. - 284–294. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/2063/34/2/article-p284.xml
Mandel Kinga Magdolna - Bálint Gyöngyvér:
Nyertesek és vesztesek: etnikumok a felsőoktatási iskolázottsági versenyben Romániában
In: Educatio
34. 2. 2025. - 263–283. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/2063/34/2/article-p263.xml
Morvai Tünde - Bóna László:
Szlovákia a rendszerváltást követő népszámlálások tükrében, különös tekintettel az iskolázottság alakulására
In: Educatio
34. 2. 2025. - 251–262. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/2063/34/2/article-p251.xml
Híves Tamás - Kozma Tamás:
Tíz év után: a felsőoktatási expanzió helyzete és kilátásai
In: Educatio
34. 2. 2025. - 238–250. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/2063/34/2/article-p238.xml
Györgyi Zoltán:
Iskolai végzettség és munkaerőpiaci esélyek
In: Educatio
34. 2. 2025. - 222–237. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/2063/34/2/article-p222.xml
Bojer Anasztázia - Kovács Marcell:
A népszámlálások iskolázottságot érintő kérdéseinek módszertani háttere, 1990–2022
In: Educatio
34. 2. 2025. - 191-206. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/2063/34/2/article-p191.xml
Karády Viktor:
Az 1910-es népszámlálás publikálatlan kincsesbányája a dualizmuskori népesség iskolázottsági egyenlőtlenségeiről
In: Educatio
34. 2. 2025. - 179–190. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/2063/34/2/article-p179.xml
Nagy Péter Tibor:
A népszámlálás útja a regisztrálástól a szociológiáig
In: Educatio
34. 2. 2025. - 157–178. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/2063/34/2/article-p157.xml
Molnárné Balogh Márta:
A társadalombiztosítás aktuális kérdései
In: Köznevelési Közlöny
2. 10. 2025. - 14-20. p.
Farkas Ildikó:
Az oktatási jogok biztosának óvodai neveléssel kapcsolatos tapasztalatai
In: Köznevelési Közlöny
2. 10. 2025. - 10-14. p.
Szabó Eszter:
A pedagógusok új életpályájáról szóló törvény hatálya alatti foglalkoztatás jogi keretei
In: Köznevelési Közlöny
2. 10. 2025. - 5-10. P.
Petróczi Gábor:
Diplomát szerző NOKS-besorolása
In: Köznevelési Közlöny
2. 10. 2025. - 2-4. p.
Berezivska, Larysa:
Repressed teachers of Ukraine: Yakiv Feofanovych Chepiha (Zelenkevych)
In: Pedagógiatörténeti Szemle
6. 1. 2024. - 61-70. p.
URL:
https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-02sz-061-070
Szabó Zoltán András:
A klebelsbergi középiskolai reform reprezentációja a korabeli tudományos diskurzusban: A Magyar Paedagogia példája (1921–1934)
In: Pedagógiatörténeti Szemle
6. 1. 2024. - 47-60. p.
URL:
https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-02sz-047-060/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-02sz-047-060
Rébay Magdolna:
Az 1924. évi középiskolai törvény és a református egyház
In: Pedagógiatörténeti Szemle
6. 1. 2024. - 34-46. p.
URL:
https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-02sz-034-046/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-02sz-034-046
Csermelyi József:
A soproni evangélikus teológiai akadémia önképző körének története a kezdetektől az 1867. évi újjászerveződésig
In: Pedagógiatörténeti Szemle
6. 1. 2024. - 86-100. p.
URL:
https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-086-100/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-086-100
Durovics Alex:
Adalékok és adatok az ágostai hitvallású líceumok diákságáról (1790-1850)
In: Pedagógiatörténeti Szemle
6. 1. 2024. - 38-61. p.
URL:
https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-038-061/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-038-061
2. Nevelés, család, gyermekvédelemÉrsek Rózsa - Paulovkin Boglárka:
Vidám ábécé : Első olvasókönyvem
Budapest : Scolar,
2025
Rácz Ágnes:
Mi van a kapun túl? – Projektterv 5-7 éves korcsoportnak, de mi Újpest-projektnek hívjuk
In: Pedagógiai LaPOK
4. 13. 2025. - 102-104. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf
Tarné Éder Marianna:
Bemutatkozik az Újpesti Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Gimnázium
In: Pedagógiai LaPOK
4. 13. 2025. - 89-92. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf
Patai Edit:
Bemutatkozik az Erzsébetvárosi D.O.B. Óvoda
In: Pedagógiai LaPOK
4. 13. 2025. - 86-88. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf
Lampé Zsófia - Körmendi Attila:
Távolodó szülők, közeledő félelmek : hogyan segíthetjük a válás által érintett kisgyermekeket?
In: A Kisgyermek
18. 5. 2024. - 19. 1-2. 2025. - 10-12. p.
Farkas Ildikó:
Fontos, az iskolai neveléshez-oktatáshoz kapcsolódó jogszabályváltozások
In: Köznevelési Közlöny
2. 9. 2025. - 9-10. p.
Molnárné Balogh Márta:
A társadalombiztosítás aktuális kérdései
In: Köznevelési Közlöny
2. 9. 2025. - 17-20. p.
Héra Gábor:
Iskolai erőszak és a helyreállító igazságszolgáltatás Dél-Koreában
In: Educatio
34. 2. 2025. - 284–294. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/2063/34/2/article-p284.xml
Molnárné Balogh Márta:
A társadalombiztosítás aktuális kérdései
In: Köznevelési Közlöny
2. 10. 2025. - 14-20. p.
Farkas Ildikó:
Az oktatási jogok biztosának óvodai neveléssel kapcsolatos tapasztalatai
In: Köznevelési Közlöny
2. 10. 2025. - 10-14. p.
3. Oktatás, tanulás, pályaválasztásÉrsek Rózsa - Paulovkin Boglárka:
Vidám ábécé : Első olvasókönyvem
Budapest : Scolar,
2025
Bordáné Kovács Zita:
Az ember és a mesterséges intelligencia viszonya
In: Pedagógiai LaPOK
4. 13. 2025. - 97-99. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf
Hajnerné Horváth Barbara:
A mesterséges intelligencia etikus használata az oktatásban – lehetőségek, jogi kihívások, felelősség és biztonság
In: Pedagógiai LaPOK
4. 13. 2025. - 93-96. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf
Jánossy Zsolt:
A mesterséges intelligencia a tanári munkában
In: Pedagógiai LaPOK
4. 13. 2025. - 72-79. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf
Rozgonyi-Borus Ferenc:
Interjú Rozgonyi-Borus Ferenccel, a Nemzeti Pedagógus Kar digitáliskultúra-tagozatának elnökével
In: Pedagógiai LaPOK
4. 13. 2025. - 59-63. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf
Örményiné Farkas Andrea:
A ChatGPT használatának lehetőségei az iskolai könyvtárban
In: Pedagógiai LaPOK
4. 13- 2025. - 50-53. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf
Szilágyiné Monori Gabriella:
Ízelítő a mesterséges intelligencia oktatási eszközeiből
In: Pedagógiai LaPOK
4. 13. 2025. - 44-49. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf
Skultéty Zoltánné:
A szövegértelmezés fejlesztése a mesterséges intelligencia segítségével
In: Pedagógiai LaPOK
4. 13. 2025. - 41-43. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf
Medve Katalin:
Kompetenciák fejlesztése vizuáliskultúra-órán képgeneráló AI alkalmazások segítségével
In: Pedagógiai LaPOK
4. 13. 2025. - 35-40. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf
Barta Beáta:
Mesterséges Intelligencia az idegen nyelvek oktatásában
In: Pedagógiai LaPOK
4. 13. 2025. - 30-34. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf
Horváthné Vályi Mónika Klára:
Megférünk a katedrán, mi és az MI
In: Pedagógiai LaPOK
4. 13. 2025. - 24-29. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf
Kiss Mónika Mária:
Mesterséges intelligencia alsó tagozaton
In: Pedagógiai LaPOK
4. 13. 2025. - 21-23. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf
Benedek Judit:
A tanár új szuperképessége: a promptolás
In: Pedagógiai LaPOK
4. 13. 2025. - 17-20. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf
Kása Ferenc:
Generatív mesterséges intelligencia alkalmazása az oktatásban
In: Pedagógiai LaPOK
4. 13. 2025. - 10-12. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf
Fehér Péter:
A mesterséges intelligencia lehetséges szerepe a köznevelésben
In: Pedagógiai LaPOK
4. 13. 2025. - 4-9. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf#page=4
Farkas Ildikó:
Fontos, az iskolai neveléshez-oktatáshoz kapcsolódó jogszabályváltozások
In: Köznevelési Közlöny
2. 9. 2025. - 9-10. p.
Satubaldina, Algerim:
An examination of blended learning in the context of higher education : challenges, adaptive strategies, and institutional support
In: Opus et Educatio
12. 3. 2025. - 348-356. p.
URL:
https://journals.bme.hu/oee/article/view/41840/24139
Htike, Thu Thu - Naung, Han Htoo:
Volunteer teachers’ intrinsic motivation in Myanmar’s IDP camps through the lens of self-determination theory
In: Opus et Educatio
12. 3. 2025. - 333-347. p.
URL:
https://journals.bme.hu/oee/article/view/42176/24138
Hegyi-Halmos Nóra - Pongor-Juhász Orsolya Anna - Tóth-Téglás Tünde:
Changing competency expectations in the labor market
In: Opus et Educatio
12. 3. 2025. - 308-323. p.
URL:
https://journals.bme.hu/oee/article/view/41789/24136
Beda Zsuzsa - Kaosar, Uddin Mohamed:
The role of university training in addressing challenges in international employment
In: Opus et Educatio
12. 3. 2025. - 297-307. p.
URL:
https://journals.bme.hu/oee/article/view/40426/24135
Sachdeva, Nidhi:
Microlearning as a vehicle for rosenshine’s principles of instruction : bridging cognitive science and instructional practice
In: Opus et educatio
12. 3. 2025. - 283-296. p.
URL:
https://journals.bme.hu/oee/article/view/41662/24134
Saule, Anafinova:
Open education movement in the XXI century: personal reflection
In: Opus et Educatio
12. 3. 2025. - 258-263. p.
URL:
https://journals.bme.hu/oee/article/view/41838/24131
Mandel Kinga Magdolna - Bálint Gyöngyvér:
Nyertesek és vesztesek: etnikumok a felsőoktatási iskolázottsági versenyben Romániában
In: Educatio
34. 2. 2025. - 263–283. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/2063/34/2/article-p263.xml
Morvai Tünde - Bóna László:
Szlovákia a rendszerváltást követő népszámlálások tükrében, különös tekintettel az iskolázottság alakulására
In: Educatio
34. 2. 2025. - 251–262. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/2063/34/2/article-p251.xml
Híves Tamás - Kozma Tamás:
Tíz év után: a felsőoktatási expanzió helyzete és kilátásai
In: Educatio
34. 2. 2025. - 238–250. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/2063/34/2/article-p238.xml
Györgyi Zoltán:
Iskolai végzettség és munkaerőpiaci esélyek
In: Educatio
34. 2. 2025. - 222–237. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/2063/34/2/article-p222.xml
Forray R. Katalin - Molnár Ernő:
A hazai kisvárosok diplomás népessége
In: Educatio
34. 2. 2025. - 207-221. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/2063/34/2/article-p207.xml
Bojer Anasztázia - Kovács Marcell:
A népszámlálások iskolázottságot érintő kérdéseinek módszertani háttere, 1990–2022
In: Educatio
34. 2. 2025. - 191-206. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/2063/34/2/article-p191.xml
Szabó L. Dávid - Horváth Kinga:
A dualizmus korszakához tartozó feladatok vizsgálata és összehasonlítása a történelemtankönyvekben a kognitív szintek tükrében
In: Eruditio - Educatio
20. 3. 2025. - 105-121. p.
URL:
https://e-eruditio.ujs.sk/wp-content/uploads/2025/11/Eru-Edu_2025_3_08_Study_105-121.pdf
Popa Gitta:
Sikerélmény segítené a magyar diákokat a románnyelv-tanulásban
In: Magyar Közoktatás
10. 2025. - 6-7. p.
Kasné Havas Erika:
Digitális mentorok – avagy MI a tanulás szolgálatában
In: Pedagógiai LaPOK
4. 13. 2025. - 13-16. p.
URL:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf
4. NeveléstörténetKarády Viktor:
Az 1910-es népszámlálás publikálatlan kincsesbányája a dualizmuskori népesség iskolázottsági egyenlőtlenségeiről
In: Educatio
34. 2. 2025. - 179–190. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/2063/34/2/article-p179.xml
Berezivska, Larysa:
Repressed teachers of Ukraine: Yakiv Feofanovych Chepiha (Zelenkevych)
In: Pedagógiatörténeti Szemle
6. 1. 2024. - 61-70. p.
URL:
https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-02sz-061-070
Szabó Zoltán András:
A klebelsbergi középiskolai reform reprezentációja a korabeli tudományos diskurzusban: A Magyar Paedagogia példája (1921–1934)
In: Pedagógiatörténeti Szemle
6. 1. 2024. - 47-60. p.
URL:
https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-02sz-047-060/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-02sz-047-060
Rébay Magdolna:
Az 1924. évi középiskolai törvény és a református egyház
In: Pedagógiatörténeti Szemle
6. 1. 2024. - 34-46. p.
URL:
https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-02sz-034-046/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-02sz-034-046
Szabó Róbert Károly:
A hadiérettségi vizsga szerepe és jelentősége az első világháborús Magyarországon
In: Pedagógiatörténeti Szemle
6. 1. 2024. - 24-33. p.
URL:
https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-02sz-024-033/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-02sz-024-033
Ujváry Gábor:
„Számolni akarunk a haladó korral és számolni akarunka szülők egy igen számottevő részének óhajaival”. Klebelsberg Kuno és a középiskolák átalakításának háttere
In: Pedagógiatörténeti Szemle
6. 1. 2024. - 7-23. p.
URL:
https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-02sz-007-023/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-02sz-007-023
Kertész Botond:
A budapesti evangélikus „menekült teológia”, 1919–1923
In: Pedagógiatörténeti Szemle
6. 1. 2024. - 134-142. p.
URL:
https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-134-142/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-134-142
Nagy Péter Tibor:
Az empirikus történetszociológia lehetőségei az 1918 előtti magyarországi evangélikus iskolázás és iskolázottság elemzésében
In: Pedagógiatörténeti Szemle
6. 1. 2024. - 117-133. p.
URL:
https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-117-133/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-117-133
Csermelyi József:
A soproni evangélikus teológiai akadémia önképző körének története a kezdetektől az 1867. évi újjászerveződésig
In: Pedagógiatörténeti Szemle
6. 1. 2024. - 86-100. p.
URL:
https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-086-100/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-086-100
Karády Viktor:
Az evangélikus értelmiségképzésről és „túliskolázásról” a dualista Magyarországon
In: Pedagógiatörténeti Szemle
6. 1. 2024. - 76-85. p.
URL:
https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-076-085/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-076-085
Ugrai János:
Az evangélikus iskolázás jellegzetességei a 19. század közepi akadémikusok példáján keresztül
In: Pedagógiatörténeti Szemle
6. 1. 2024.- 62-75. p.
URL:
https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-062-075/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-062-075
Durovics Alex:
Adalékok és adatok az ágostai hitvallású líceumok diákságáról (1790-1850)
In: Pedagógiatörténeti Szemle
6. 1. 2024. - 38-61. p.
URL:
https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-038-061/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-038-061
Kónya Péter:
Az eperjesi evangélikus szellemi központ a 17. században
In: Pedagógiatörténeti Szemle
6. 1. 2024. - 28-37. p.
URL:
https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-028-037/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-028-037
Csepregi Zoltán:
Evangélikus iskolázás Magyarországon a korai újkorban
In: Pedagógiatörténeti Szemle
10. 1. 2024. - 5-27. p.
URL:
https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-005-027/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-005-027
5. Pedagógus, pedagógusképzésSzabó Eszter:
Nyugdíjasok foglalkoztatása a köznevelési intézményekben
In: Köznevelési Közlöny
2. 9. 2025. - 10-17. p.
Kéri Katalin:
Pukánszky Béla születésnapi köszöntése
In: Pedagógiatörténeti Szemle
6. 1. 2024. - 5-6. p.
URL:
https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-02sz-005-006/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-02sz-005-006
6. Gyógypedagógia, SNIBús Éva:
Képes beszédlottó használata - régen és ma
In: A Kisgyermek
18. 5. 2024. - 19. 1-2. 2025. - 3-4. p.
Hoffmann Mária Rita - Flamich Mária Magdolna - Berzsenyi Emese - Gombás Judit:
Experiencing and interpreting disability (studies) in the post-socialist era : hungarian scholars in international disability (studies) discourses
In: Opus et Educatio
12. 3. 2025. - 357-364. p.
URL:
https://journals.bme.hu/oee/article/view/42310/24140
7. PszichológiaGulyás Erzsébet:
The shape of things unseen: A new science of imagination : by Adam Zeman (Bloomsbury Publishing, 2025) : [könyvismertetés]
In: Opus et Educatio
12. 3. 2025. - 365-369. p.
URL:
https://journals.bme.hu/oee/article/view/42161/24141
Ribní Ferenc:
Deep analysis of higher education students' attitudes towards artificial intelligence
In: Opus et Educatio
12. 3. 2025. - 324-332. p.
URL:
https://journals.bme.hu/oee/article/view/40719/24137
Hegyi-Halmos Nóra - Pongor-Juhász Orsolya Anna - Tóth-Téglás Tünde:
Changing competency expectations in the labor market
In: Opus et Educatio
12. 3. 2025. - 308-323. p.
URL:
https://journals.bme.hu/oee/article/view/41789/24136
Módné Takács Judit - Pogátsnik Mónika:
Resilience profiles of vulnerable and unstoppable youth in generations Z and Alpha
In: Opus et Educatio
12. 3. 2025. - 271-282. p.
URL:
https://journals.bme.hu/oee/article/view/42026/24133
Séllei Beatrix:
Burnout of talented economics students
In: Opus et Educatio
12. 3. 2025. - 264-270. p.
URL:
https://journals.bme.hu/oee/article/view/41125/24132
-
Iskolaérettség és 21. századi kompetenciák a népi játékok tükrében
Kisujszállás : [Magánkiad.],
2025
Mazza, Nicholas:
Irodalomterápia : Elmélet és gyakorlat
Budapest : Multiverzum,
cop. 2025
8. Pedagógia, kutatás, általános kérdésekHonti György:
Kezeslábas avagy színház, dráma, pedagógia a 0-6 éveseknek
In: A Kisgyermek
18. 5. 2024. - 19. 1-2. 2025. - 7-9. p.
Sachdeva, Nidhi:
Microlearning as a vehicle for rosenshine’s principles of instruction : bridging cognitive science and instructional practice
In: Opus et educatio
12. 3. 2025. - 283-296. p.
URL:
https://journals.bme.hu/oee/article/view/41662/24134
Bojer Anasztázia - Kovács Marcell:
A népszámlálások iskolázottságot érintő kérdéseinek módszertani háttere, 1990–2022
In: Educatio
34. 2. 2025. - 191-206. p.
URL:
https://akjournals.com/view/journals/2063/34/2/article-p191.xml
Farkas Ildikó:
Az oktatási jogok biztosának óvodai neveléssel kapcsolatos tapasztalatai
In: Köznevelési Közlöny
2. 10. 2025. - 10-14. p.
Régebbi listák:
46. hét
45. hét
44. hét
43. hét