Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 48. hét)

Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.

1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetek

Szalatkay Judit: Tudatosan a digitális világban – A Gazdasági Versenyhivatal fiataloknak szóló programjairól In: Új Köznevelés 81. 7-8. 2025. - 31-34. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/tudatosan-a-digitalis-vilagban-a-gazdasagi-versenyhivatal-fiataloknak-szolo

Kiss Tibor: Őr község iskolatörténete In: Új Köznevelés 81. 7-8. 2025. - 28-30. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/or-kozseg-iskolatortenete

Lukács Gabriella: Egyszerre őrizni a hagyományokat és nyitni az új megoldások felé In: Új Köznevelés 81. 7-8. 2025. - 20-22. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/egyszerre-orizni-a-hagyomanyokat-es-nyitni-az-uj-megoldasok-fele

Burus-Siklódi Botond: Harmincöt éve a romániai magyar oktatás szolgálatában : interjú Burus-Siklódi Botonddal, a Romániai Magyar Pedagógusok Szövetségének (RMPSZ) elnökével In: Új Köznevelés 81. 7-8. 2025. - 17-19. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/harmincot-eve-a-romaniai-magyar-oktatas-szolgalataban

Sólyom Andrea: Erdei iskola Sólyomkőváron In: Új Köznevelés 81. 7-8. 2025. - 12-13. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/erdei-iskola-solyomkovaron

Janikovszky János: A klasszikus gyerekirodalom bölcsője és bölcs őre – 75 éves a Móra Kiadó In: Új Köznevelés 81. 7-8. 2025. - 5-7. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/a-klasszikus-gyerekirodalom-bolcsoje-es-bolcs-ore

Sipos Imre: A fő cél az, hogy minél vonzóbbá váljon a pedagóguspálya In: Új Köznevelés 81. 7-8. 2025. - 3-4. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/a-fo-cel-az-hogy-minel-vonzobba-valjon-a-pedagoguspalya

Baranyai Béla: A szívet nem szabad elszakítani a tudástól : konferencia a hatvanéves Gravissimum educationisról In: Új Ember 81. 46. 2025. - 1, 3. p.

Klész Tibor: Jogszabályváltozások a szakképzésben In: Iskolaszolga 36. 2. 2025. - 35-50. p.

Farkas Ildikó: A pedagógusok jogai és kötelezettségei az iskolában : az új szabályozás alapján In: Iskolaszolga 36. 2. 2025. - 14-34. p.

Farkas Ildikó: A tanulói jogviszony speciális esetei : I. rész In: Iskolaszolga 36. 2. 2025. - 2-13. p.

Klész Tibor: Aktualitások a szakképzésben In: Iskolaszolga 36. 1. 2025. - 47-64. p.

Madarász Hedvig: Új jogszabályi rendelkezések: a TÉR és az illetményemelés, további módosítások a köznevelésben In: Iskolaszolga 36. 1. 2025. - 39-46. p.

Madarász Hedvig: Törvénymódosítások a köznevelésben 2025 első félévében In: Iskolaszolga 36. 1. 2025. - 31-38. p.

Farkas Ildikó: Fontos nyári jogszabályváltozások In: Iskolaszolga 36. 1. 2025. - 26-30. p.

Farkas Ildikó: A tanévkezdéshez kapcsolódó juttatások, kedvezmények - 2025 In: Iskolaszolga 36. 1. 2025. - 17-25. p.

Farkas Ildikó: A 2025/2026-os tanév rendje In: Iskolaszolga 36. 1. 2025. - 2-16. p.

2. Nevelés, család, gyermekvédelem

Bodon Gergely Dávid: „Külön mederben, temérdek átfolyással” In: Új Köznevelés 81. 7-8. 2025. - 46-47. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/kulon-mederben-temerdek-atfolyassal

Éliás Tamás: Ahol az embernek szabad máshogy gondolkozni – művészetről és fiatalokról Éliás Tamás képzőművésszel In: Új Köznevelés 81. 7-8. 2025. - 44-45. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/ahol-az-embernek-szabad-mashogy-gondolkozni

Schopp Ildikó: A művészet nemcsak tárgyakat, hanem embereket is formál In: Új Köznevelés 81. 7-8. 2025. - 42-43. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/a-muveszet-nemcsak-targyakat-hanem-embereket-is-formal

Bodon Gergely Dávid: A múzeum mint terápiás tér : a művészetbefogadás és a múzeumi foglalkozások szerepe a gyermekek érzelmi-pszichés fejlődésében In: Új Köznevelés 81. 7-8. 2025. - 38-40. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/a-muzeum-mint-terapias-ter

Szalatkay Judit: Tudatosan a digitális világban – A Gazdasági Versenyhivatal fiataloknak szóló programjairól In: Új Köznevelés 81. 7-8. 2025. - 31-34. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/tudatosan-a-digitalis-vilagban-a-gazdasagi-versenyhivatal-fiataloknak-szolo

Mózes Krisztián - Kiss Mátyás - Szabó Dániel: Tudomány + játék + közösségépítés = Élmény : a Belügyminisztérium természettudományos táborai In: Új Köznevelés 81. 7-8. 2025. - 26-27. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/tudomany-jatek-kozossegepites-elmeny2

Baranyai Béla: A szívet nem szabad elszakítani a tudástól : konferencia a hatvanéves Gravissimum educationisról In: Új Ember 81. 46. 2025. - 1, 3. p.

3. Oktatás, tanulás, pályaválasztás

Sebő Péter: Narratívák nélkül : a természettudományos oktatás értelmezési keretének eltűnéséről In: Kortárs 11. 2025. - 74-83. p.

Mózes Krisztián - Kiss Mátyás - Szabó Dániel: Tudomány + játék + közösségépítés = Élmény : a Belügyminisztérium természettudományos táborai In: Új Köznevelés 81. 7-8. 2025. - 26-27. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/tudomany-jatek-kozossegepites-elmeny2

Szakács Zoltán László: Az emberek javára teremteni : gyógyszerkutatástól az oktatástámogatásig In: Új Köznevelés 81. 7-8. 2025. - 23-25. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/az-emberek-javara-teremteni

Lukács Gabriella: Egyszerre őrizni a hagyományokat és nyitni az új megoldások felé In: Új Köznevelés 81. 7-8. 2025. - 20-22. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/egyszerre-orizni-a-hagyomanyokat-es-nyitni-az-uj-megoldasok-fele

Burus-Siklódi Botond: Harmincöt éve a romániai magyar oktatás szolgálatában : interjú Burus-Siklódi Botonddal, a Romániai Magyar Pedagógusok Szövetségének (RMPSZ) elnökével In: Új Köznevelés 81. 7-8. 2025. - 17-19. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/harmincot-eve-a-romaniai-magyar-oktatas-szolgalataban

Győrfi Pál: SzívCity és HŐSképzés : a modern technika gyümölcsei az életmentés szolgálatában In: Új Köznevelés 81. 7-8. 2025. - 14-16. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/szivcity-es-hoskepzes

Sólyom Andrea: Erdei iskola Sólyomkőváron In: Új Köznevelés 81. 7-8. 2025. - 12-13. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/erdei-iskola-solyomkovaron

Pálfalvi László - Weiszburg Tamás: A fizika alszekció a 37. Országos Tudományos Diákköri Konferencián (OTDK), 2025 In: Fizikai Szemle 75. 11. 2025. - 365. p.

Oberling Zsanett: Úton az ősatyákkal : Ábrahám, Izsák és Jákób élete Budapest : Luther, 2025

Klész Tibor: A mikrotanúsítványokat és a felnőttképzést érintő jogszabályváltozások In: Iskolaszolga 36. 2. 2025. - 51-64. p.

Klész Tibor: Jogszabályváltozások a szakképzésben In: Iskolaszolga 36. 2. 2025. - 35-50. p.

Farkas Ildikó: A tanulói jogviszony speciális esetei : I. rész In: Iskolaszolga 36. 2. 2025. - 2-13. p.

Klész Tibor: Aktualitások a szakképzésben In: Iskolaszolga 36. 1. 2025. - 47-64. p.

Fekete Imre: Egyéni különbségek egyetemi hallgatók mesterséges intelligencia-használatában: attitűdök, önhatékonyság és demográfiai tényezők vizsgálata In: Magyar Pedagógia 125. 1. 2025. - 45-63. p. URL: https://www.magyarpedagogia.hu/index.php/magyarpedagogia/article/view/676/655

Pintér Tünde Kornélia: Milyen zenei attitűdökkel kezdik gimnáziumi tanulmányaikat a tanulók? In: Magyar Pedagógia 125. 1. 2025. - 21-44. p. URL: https://www.magyarpedagogia.hu/index.php/magyarpedagogia/article/view/680/657

Turzó-Sovák Nikolett - Biró Fanni - Csíkos Csaba: Az alsó tagozatos tanulók (nem) rugalmas stratégiahasználatának követése szemmozgás-vizsgálattal matematikai szöveges feladatmegoldása során In: Magyar Pedagógia 125. 1. 2025. - 3-20. p. URL: https://www.magyarpedagogia.hu/index.php/magyarpedagogia/article/view/678/656

4. Neveléstörténet

Bozók Ferenc: Örkény István, a piarista diák In: Kortárs 11. 2025. - 70-73. p. URL: https://www.kortarsfolyoirat.hu/wp-content/uploads/pdf/kortars%202025_11%20oszk-1.pdf

Kiss Tibor: Őr község iskolatörténete In: Új Köznevelés 81. 7-8. 2025. - 28-30. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/or-kozseg-iskolatortenete

Lacza Tihamér: Az egyetemalapító főpap : 300 éve született gróf Eszterházy Károly In: Prágai tükör 33. 3. 2025. - 41-48. p.

Gaál György: Az orvosképzés kezdetei Kolozsvárt In: Korunk 36. 6. 2025. - 75-85. p.

5. Pedagógus, pedagógusképzés

Bodon Gergely Dávid: A múzeum mint terápiás tér : a művészetbefogadás és a múzeumi foglalkozások szerepe a gyermekek érzelmi-pszichés fejlődésében In: Új Köznevelés 81. 7-8. 2025. - 38-40. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/a-muzeum-mint-terapias-ter

6. Gyógypedagógia, SNI

Rachel Sylvester: Sajátos nevelési igényű gyerekek Angliában In: Valóság 68. 11. 2025. - 121-124. p.

7. Pszichológia

Pintér Tünde Kornélia: Milyen zenei attitűdökkel kezdik gimnáziumi tanulmányaikat a tanulók? In: Magyar Pedagógia 125. 1. 2025. - 21-44. p. URL: https://www.magyarpedagogia.hu/index.php/magyarpedagogia/article/view/680/657

Turzó-Sovák Nikolett - Biró Fanni - Csíkos Csaba: Az alsó tagozatos tanulók (nem) rugalmas stratégiahasználatának követése szemmozgás-vizsgálattal matematikai szöveges feladatmegoldása során In: Magyar Pedagógia 125. 1. 2025. - 3-20. p. URL: https://www.magyarpedagogia.hu/index.php/magyarpedagogia/article/view/678/656

8. Pedagógia, kutatás, általános kérdések

Bodon Gergely Dávid: „Külön mederben, temérdek átfolyással” In: Új Köznevelés 81. 7-8. 2025. - 46-47. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/kulon-mederben-temerdek-atfolyassal

Éliás Tamás: Ahol az embernek szabad máshogy gondolkozni – művészetről és fiatalokról Éliás Tamás képzőművésszel In: Új Köznevelés 81. 7-8. 2025. - 44-45. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/ahol-az-embernek-szabad-mashogy-gondolkozni

Schopp Ildikó: A művészet nemcsak tárgyakat, hanem embereket is formál In: Új Köznevelés 81. 7-8. 2025. - 42-43. p. URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/a-muveszet-nemcsak-targyakat-hanem-embereket-is-formal

Farkas Ildikó: A tanulói jogviszony speciális esetei : I. rész In: Iskolaszolga 36. 2. 2025. - 2-13. p.

Foster, Hannah Daisy: Miért akarják, hogy tapogassunk? : kritikai gondolatok a múzeumi tapasztalásról In: Korunk 36. 5. 2025. - 33-41. p.


Régebbi listák: 47. hét   46. hét   45. hét   44. hét