Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 41. hét)
Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.
1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetekTrixler Bettina - Pusztafalvi Henriette:
Az iskolai étkeztetés kihívásai autizmussal élő gyermekek esetében
In: Különleges bánásmód
11. 3. 2025. - 143-156. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16163/13726
Pályázat munkahelyi bölcsődék létrehozására
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
10. 8. 2025. - 16-18. p.
Vető Marietta:
Biztos Kezdet Gyerekházak, tanodák - módosuló feltételek
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
10. 8. 2025. - 1-3. p.
Faragó Ildikó - Egri Tímea - Rucska Andrea - Kovács Mihály:
Különleges bánásmódot igénylő tanulók egészségesélyének lehetőségei a fogazat és a szájüreg vonatkozásában
In: Különleges bánásmód
11. 3. 2025. - 27-36. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16157/13720
Borbáth Katalin:
„A közeg motiváló volt" - a szervezeti hely, mint alapjellemző az óvoda-iskolapszichológiai struktúrában a kőbányai iskolapszichológiai modell (KIM) tükrében
In: Különleges bánásmód
11. 3. 2025. - 7-16. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16154/13717
Bujdosó Erika:
„...Akiknek nem vagy te igazgatója, nincs oktatója”
In: Evangélikus Nevelés
23. 1. 2025. - 50-57. p.
URL:
https://epszti.hu/EPSZTI_Dokumentumok/Szakmai_szolgaltatasok/Pedagogiai_tajekoztatas/kiadvanyok/Evangelikus_neveles/EvNev_2025_EPSZTI_35_szines_250922.pdf
Szellemi tulajdon az akadémiai szférában
[Budapest] : Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala,
2025
Polónyi István:
Az iskola romokban : Helyzetjelentés a hazai oktatásról és a humánerőforrás helyzetéről a 21. század negyedének végén
Budapest : Gondolat,
2025
Zsákai Annamária - Tóth Erika - Varró Petra:
Új szakmai együttműködés kezdődött biológusok, pszichológusok, pedagógusok és sporttudományi szakemberek között a gyermekek egészségtudatos magatartásának fejlesztéséhez készülő elektronikus tananyag kidolgozására
In: Magyar sporttudományi szemle
5. 3. 2024. - 122-124. p.
URL:
https://mstt.hu/mstt-szemle-2024-3/
Csikány Tamás Péter:
Földesi Ferenc: Erős hit – erős akarat. A Magyar Királyi Veszprém-jutasi Honvéd Altisztképző és Nevelőintézet 1924-1944. Veszprémi Szemle Könyvek 15., Veszprém. 2024. : [könyvismertetés]
In: Polymatheia
21. 3-4. 2024. - 209-213. p.
URL:
https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_156.pdf
Nagy Gábor, Sz.:
A fakultatív vallásoktatás bevezetésének politikatörténeti áttekintése
In: Polymatheia
20. 3-4. 2023. - 100-113. p.
URL:
https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_124.pdf
Varga József:
Tölgyesi József: A múlt öröksége a diákhűség. A Sümegi Kisfaludy Sándor Gimnázium Öregdiák Baráti Köre története (1939−1948, 1983−2019). Kisfaludy Sándor Gimnázium Öregdiák Baráti Köre, Sümeg. 2020. : [könyvismertetés]
In: Polymatheia
20. 1-2. 2023. - 150-152. p.
URL:
https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_118.pdf
2. Nevelés, család, gyermekvédelemGálboryné Manninger Zsuzsanna:
A hagyomány továbbörökítése a gyermeknevelés és közösségépítés szolgálatában - : a Manninger testvérek koreográfusi életműve
In: Szín
30. 1-2. 2025. - 72-77. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/01300/01306/00178/pdf/EPA01306_szin_2025_1-2_066-083.pdf
Trixler Bettina - Pusztafalvi Henriette:
Az iskolai étkeztetés kihívásai autizmussal élő gyermekek esetében
In: Különleges bánásmód
11. 3. 2025. - 143-156. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16163/13726
Miklósi Márta - Kovács Karolina Eszter:
Az ADHD és a fiatalkori bűnelkövetés kapcsolata, különös tekintettel a pszichológiai összefüggések vizsgálatára. Szisztematikus szakirodalom elemzés
In: Különleges bánásmód
11. 3. 2025. - 67-84. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16170/13733
Kapcsándy Gabriella - Gruber Mónika - Ispánki Ágnes - Zsebe Andrea:
A szülőcsoportok mentálhigiénés megsegítésének szerepe a konduktív nevelésben
In: Különleges bánásmód
11. 3. 2025. - 51-66. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16159/13722
Vető Marietta:
Biztos Kezdet Gyerekházak, tanodák - módosuló feltételek
In: Intézményvezetői Tanácsadó Bölcsődéknek
10. 8. 2025. - 1-3. p.
Hullánné Mladek Mária:
A korai kisgyermekkor digitális eszközhasználatának következményei a szocializációra és a hagyományos ismeretelsajátítási mechanizmusokra
In: Evangélikus Nevelés
23. 1. 2025. - 44-49. p.
URL:
https://epszti.hu/EPSZTI_Dokumentumok/Szakmai_szolgaltatasok/Pedagogiai_tajekoztatas/kiadvanyok/Evangelikus_neveles/EvNev_2025_EPSZTI_35_szines_250922.pdf
50 éve családban - 20 éve családkutatásban : Tanulmányok Engler Ágnes tiszteletére
Debrecen : CHERD-H,
2025
Szám Péter - Berki Tamás - Csányi Tamás:
A NETFIT fittségmérési rendszer pedagógiai alkalmazása - egy kontrollált intervenció eredményei
In: Magyar sporttudományi szemle
5. 6. 2024. - 11-19. p.
URL:
https://mstt.hu/mstt-szemle-2024-6/
Zsákai Annamária - Tóth Erika - Varró Petra:
Új szakmai együttműködés kezdődött biológusok, pszichológusok, pedagógusok és sporttudományi szakemberek között a gyermekek egészségtudatos magatartásának fejlesztéséhez készülő elektronikus tananyag kidolgozására
In: Magyar sporttudományi szemle
5. 3. 2024. - 122-124. p.
URL:
https://mstt.hu/mstt-szemle-2024-3/
Bodnár Ilona:
Politikai célzattal dokumentált és megfontolt politikával asszisztált gyermekbántalmazás : gondolatok Nadia Comǎneci és a Securitate (Olaru, Stejǎrel (2023): Nadia Comǎneci és a Securitate. Corvina Kiadó, Budapest) című könyvét olvasva : [könyvismertetés]
In: Magyar sporttudományi szemle
5. 3. 2024. - 118-121. p.
URL:
https://mstt.hu/mstt-szemle-2024-3/
Nemes Ildikó:
"Nevelési és tanítási terv ő császári és királyi fensége, Ferenc Károly őméltósága számára. Bécs 1809 március havában" forrásközlés
In: Polymatheia
20. 1-2. 2023. - 64-94. p.
URL:
https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_111.pdf
3. Oktatás, tanulás, pályaválasztásLilleoja, Lii - Ostapiv, Kristiina:
Study experiences of people diagnosed with attention deficit hyperactivity disorder in adulthood
In: Különleges bánásmód
11. 3. 2025. - 129-140. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16162/13725
Özbilen, Fatih Mutlu - Günay, Gökhan - Dilber, Yaşar - Esen, Fulya:
Evaluation of teachers' views on the use of artificial intelligence in the education of students with special education needs
In: Különleges bánásmód
11. 3. 2025. - 115-128. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16161/13724
Varga Aranka - Horváth Gergely - Orsós Anna - Trendl Fanni:
A roma szakollégiumok szerepe a felsőoktatásban a hallgatók percepciói alapján
In: Különleges bánásmód
11. 3. 2025. - 97-114. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16171/13734
Erdősi Zoltán:
Az Ultimate frizbi testnevelésórai oktatásában rejlő pedagógiai és módszertani lehetőségek
In: Magyar sporttudományi szemle
6. 1. 2025. - 47-54. p.
URL:
https://mstt.hu/mstt-szemle-2025-1/
Erdei Róbert - Nagyné Kondor Rita:
A téri orientáció és a matematikai teljesítmény összefüggései középiskolás tanulók körében
In: Különleges bánásmód
11. 3. 2025. - 17-26. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16156/13719
Juhász Valéria:
Az óvodás korosztály számára készült hazai fonológiai tudatosságos tesztek feladattípusai, azok mérési eredményeinek metaanalízise, a fonológiai tudatosság kialakítása
In: Anyanyelvi Kultúraközvetítés
8. 1. 2025. - 4-23. p.
URL:
https://journal.uni-mate.hu/index.php/akk/hu/article/view/6818/7152
Vígh Roland:
Minden döntés középpontjában a gyermek áll : Vígh Roland egyházunk nevelési és oktatási szolgálatáról
In: Evangélikus Élet
90. 37-38. 2025. - 30. p.
Prantner Csilla:
Hibrid tanulást támogató digitális felületek innovatív tervezésének módszertana : Oktatói portál esettanulmányok
Budapest : ELTE Eötvös K.,
2025
Esclaibes, Sylvie d' - Esclaibes, Noémie d' - Pataki Edit:
100 Montessori oktatójáték 0-3 éveseknek
Budapest : Partvonal,
2025
Szigeti Molnár Dávid:
Ismeretlen adattörmelékek a 17. század második felének unitárius iskola- és peregrinációtörténetéhez
In: Gerundium
16. 1-2. 2025.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/gerundium/article/view/15819/13449
Berta Bianka:
Pásztor Enikő Judit (2024, szerk.). A Játékról Komolyan – Tanulmányok a játékkutatás legújabb eredményeiről. A Benedek Elek Pedagógiai Kar tanulmánykötete. Sopron, Soproni Egyetem Kiadó, ISBN 978-963-334-545-0, pp. 369 : [könyvismertetés]
In: Gyermeknevelés
13. 2. 2025. - 418-420. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/10936/9187
Polónyi István:
Az iskola romokban : Helyzetjelentés a hazai oktatásról és a humánerőforrás helyzetéről a 21. század negyedének végén
Budapest : Gondolat,
2025
Palc Róbert - Ágh Emőke - Cselkó Alexandra:
A fizikai aktivitás iránti motiváció és a flow élmény összefüggéseinek vizsgálata az iskolai testnevelésben
In: Magyar sporttudományi szemle
5. 3. 2024. - 90-101. p.
URL:
https://mstt.hu/mstt-szemle-2024-3/
Sinka Magdolna:
Matek feladatok 9-10.
Budapest : Emil Molt Alapítvány,
2024
Nagy Gábor, Sz.:
A fakultatív vallásoktatás bevezetésének politikatörténeti áttekintése
In: Polymatheia
20. 3-4. 2023. - 100-113. p.
URL:
https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_124.pdf
Varga József:
Tölgyesi József: A múlt öröksége a diákhűség. A Sümegi Kisfaludy Sándor Gimnázium Öregdiák Baráti Köre története (1939−1948, 1983−2019). Kisfaludy Sándor Gimnázium Öregdiák Baráti Köre, Sümeg. 2020. : [könyvismertetés]
In: Polymatheia
20. 1-2. 2023. - 150-152. p.
URL:
https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_118.pdf
4. NeveléstörténetSipos Gábor:
Apácától Kolozsvárig: 1625-1659 : Apáczai Csere János pályája és utóélete
In: Honismeret
53. 4. 2025. - 3-10. p.
URL:
https://honismeret.hu/honismeret__fg/2025-4/
Lackner Pál:
Az evangélikus oktatás és az egyházközigazgatás kapcsolata az első világháború előtt
In: Evangélikus Nevelés
23. 1. 2025. - 58-63. p.
URL:
https://epszti.hu/EPSZTI_Dokumentumok/Szakmai_szolgaltatasok/Pedagogiai_tajekoztatas/kiadvanyok/Evangelikus_neveles/EvNev_2025_EPSZTI_35_szines_250922.pdf
Szigeti Molnár Dávid:
Ismeretlen adattörmelékek a 17. század második felének unitárius iskola- és peregrinációtörténetéhez
In: Gerundium
16. 1-2. 2025.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/gerundium/article/view/15819/13449
Csikány Tamás Péter:
Földesi Ferenc: Erős hit – erős akarat. A Magyar Királyi Veszprém-jutasi Honvéd Altisztképző és Nevelőintézet 1924-1944. Veszprémi Szemle Könyvek 15., Veszprém. 2024. : [könyvismertetés]
In: Polymatheia
21. 3-4. 2024. - 209-213. p.
URL:
https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_156.pdf
Horváth lászló:
A Győri Állami Tanítóképző-intézet látogatási könyvének bejegyzései 1875-1956 között
In: Polymatheia
21. 1-2. 2024. - 151-174. p.
URL:
https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_153.pdf
Tölgyesi József:
Mohr Szilárd – Berta-Szénási Panna – Nemes-Wéber Zsófia: Iskolatörténeti mozaikok. Pécsi Tudományegyetem KPVK,1 Szekszárd. 2024. : [könyvismertetés]
In: Polymatheia
21. 1-2. 2024. - 224-229. p.
URL:
https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_146.pdf
Cseri Kinga:
Sipos Judit Boldizsár Boglárka (szerk.): A tanulás-tanítás régi és újabb gyakorlati és történeti vonatkozásai. Az MTA VEAB Neveléstudományi Szakbizottságának szakmai kötete, Székesfehérvár. 2023. : [könyvismertetés]
In: Polymatheia
21. 1-2. 2024. - 203-207. p.
URL:
https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_142.pdf
Somodi Imre:
Pusztafalvi Henriette – Takács Zsuzsanna Mária (szerk.): Útitársak. Tanulmánykötet Kéri Katalin tiszteletére. Magyar Tudományos Akadémia Pécsi Területi Bizottsága, Pécs. 2022. : [könyvismertetés]
In: Polymatheia
20. 3-4. 2023. - 223-228. p.
URL:
https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_131.pdf
Gorzás Benjámin:
A német egyetemek és az oktatás változásai a 16. századi lutheri reformáció tükrében
In: Polymatheia
20. 3-4. 2023. - 177-194. p.
URL:
https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_128.pdf
Vincze Tamás:
Magyar arisztokrata hölgyek pedagógiai tevékenysége a 20. század első felében
In: Polymatheia
20. 3-4. 2023. - 160-176. p.
URL:
https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_127.pdf
Varga József:
Egy pápai tanítóképzős diák viszontagságos iskolakezdése
In: Polymatheia
20. 3-4. 2023. - 138-159. p.
URL:
https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_126.pdf
Horváth lászló:
A Győri Állami Tanítónőképzőintézet látogatási könyve 1875-1936
In: Polymatheia
20. 3-4. 2023. - 114-137. p.
URL:
https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_125.pdf
Varga József:
Tölgyesi József: A múlt öröksége a diákhűség. A Sümegi Kisfaludy Sándor Gimnázium Öregdiák Baráti Köre története (1939−1948, 1983−2019). Kisfaludy Sándor Gimnázium Öregdiák Baráti Köre, Sümeg. 2020. : [könyvismertetés]
In: Polymatheia
20. 1-2. 2023. - 150-152. p.
URL:
https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_118.pdf
Ács Marianna:
Egy rendkívüli forrásgyűjtemény – Tüskés Tiborné Szemes Anna (1930–2020) középiskolai magyartanár emlékezete dokumentumokban. „Drága Tanárnő!” Irodalom- és művelődéstörténeti források Tüskés Tiborné hagyatékából (1949–1997). Emlékezések (2019, 2021). Reciti, Budapest. 2021. : [könyvismertetés]
In: Polymatheia
20. 1-2. 2023. - 134-139. p.
URL:
https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_115.pdf
Nemes Ildikó:
"Nevelési és tanítási terv ő császári és királyi fensége, Ferenc Károly őméltósága számára. Bécs 1809 március havában" forrásközlés
In: Polymatheia
20. 1-2. 2023. - 64-94. p.
URL:
https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_111.pdf
5. Pedagógus, pedagógusképzésSarus Tamás - Palc Róbert - Prisztóka Gyöngyvér:
Képzéssel kapcsolatos kiégés, motiváltság és elégedettség a testnevelő tanár és edző szakos hallgatók körében
In: Magyar sporttudományi szemle
5. 3. 2024. - 102-108. p.
URL:
https://mstt.hu/mstt-szemle-2024-3/
Hervainé Szabó Gyöngyvér:
A kistájak néprajzától az európai vallási identitásig - Lukács László - a kodolányi egyetemi tanára - emlékezete
In: Polymatheia
21. 1-2. 2024. - 178-202. p.
URL:
https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_141.pdf
Lőrinczné Bencze Edit:
Emlékezés Rechnitzer Jánosra
In: Polymatheia
20. 3-4. 2023. - 215-222. p.
URL:
https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_130.pdf
Varga József:
Egy pápai tanítóképzős diák viszontagságos iskolakezdése
In: Polymatheia
20. 3-4. 2023. - 138-159. p.
URL:
https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_126.pdf
Ács Marianna:
Egy rendkívüli forrásgyűjtemény – Tüskés Tiborné Szemes Anna (1930–2020) középiskolai magyartanár emlékezete dokumentumokban. „Drága Tanárnő!” Irodalom- és művelődéstörténeti források Tüskés Tiborné hagyatékából (1949–1997). Emlékezések (2019, 2021). Reciti, Budapest. 2021. : [könyvismertetés]
In: Polymatheia
20. 1-2. 2023. - 134-139. p.
URL:
https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_115.pdf
Nemes Ildikó:
"Nevelési és tanítási terv ő császári és királyi fensége, Ferenc Károly őméltósága számára. Bécs 1809 március havában" forrásközlés
In: Polymatheia
20. 1-2. 2023. - 64-94. p.
URL:
https://www.polymatheia.hu/images/pdf/pdf_111.pdf
6. Gyógypedagógia, SNILilleoja, Lii - Ostapiv, Kristiina:
Study experiences of people diagnosed with attention deficit hyperactivity disorder in adulthood
In: Különleges bánásmód
11. 3. 2025. - 129-140. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16162/13725
Özbilen, Fatih Mutlu - Günay, Gökhan - Dilber, Yaşar - Esen, Fulya:
Evaluation of teachers' views on the use of artificial intelligence in the education of students with special education needs
In: Különleges bánásmód
11. 3. 2025. - 115-128. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16161/13724
Szerepi Sándor:
Mozgásos kompetenciák felmérése hátrányos helyzetű óvodások körében Borsod-Abaúj-Zemplén, Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében
In: Különleges bánásmód
11. 1. 2025. - 85-95. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16160/13723
Kapcsándy Gabriella - Gruber Mónika - Ispánki Ágnes - Zsebe Andrea:
A szülőcsoportok mentálhigiénés megsegítésének szerepe a konduktív nevelésben
In: Különleges bánásmód
11. 3. 2025. - 51-66. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16159/13722
Faragó Ildikó - Egri Tímea - Rucska Andrea - Kovács Mihály:
Különleges bánásmódot igénylő tanulók egészségesélyének lehetőségei a fogazat és a szájüreg vonatkozásában
In: Különleges bánásmód
11. 3. 2025. - 27-36. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16157/13720
7. PszichológiaKorom Ágnes - Bóna Judit - Konok Veronika:
The impact of video gaming on 0-12-year-old children's visual cognitive abilities: narrative review
In: Különleges bánásmód
8. 1. 2025. - 157-170. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16164/13727
Trixler Bettina - Pusztafalvi Henriette:
Az iskolai étkeztetés kihívásai autizmussal élő gyermekek esetében
In: Különleges bánásmód
11. 3. 2025. - 143-156. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16163/13726
Szerepi Sándor:
Mozgásos kompetenciák felmérése hátrányos helyzetű óvodások körében Borsod-Abaúj-Zemplén, Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében
In: Különleges bánásmód
11. 1. 2025. - 85-95. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16160/13723
Miklósi Márta - Kovács Karolina Eszter:
Az ADHD és a fiatalkori bűnelkövetés kapcsolata, különös tekintettel a pszichológiai összefüggések vizsgálatára. Szisztematikus szakirodalom elemzés
In: Különleges bánásmód
11. 3. 2025. - 67-84. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16170/13733
Csordás-Maxin Ágnes - Hamar Pál - Berki Tamás - Soós István:
Testnevelő tanárok tanítási motivációjának összehasonlító elemzése a Kárpát-medencében
In: Magyar sporttudományi szemle
6. 1. 2025. - 11-19. p.
URL:
https://mstt.hu/mstt-szemle-2025-1/
Káldi Laura Margit - Hegedűs Roland:
A tanulók figyelmének vizsgálata egyéni jellemzők és az internetezés összefüggésében két teszt alapján
In: Különleges bánásmód
11. 3. 2025. - 37-49. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16158/13721
Erdei Róbert - Nagyné Kondor Rita:
A téri orientáció és a matematikai teljesítmény összefüggései középiskolás tanulók körében
In: Különleges bánásmód
11. 3. 2025. - 17-26. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16156/13719
Borbáth Katalin:
„A közeg motiváló volt" - a szervezeti hely, mint alapjellemző az óvoda-iskolapszichológiai struktúrában a kőbányai iskolapszichológiai modell (KIM) tükrében
In: Különleges bánásmód
11. 3. 2025. - 7-16. p.
URL:
https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/16154/13717
Juhász Valéria:
Az óvodás korosztály számára készült hazai fonológiai tudatosságos tesztek feladattípusai, azok mérési eredményeinek metaanalízise, a fonológiai tudatosság kialakítása
In: Anyanyelvi Kultúraközvetítés
8. 1. 2025. - 4-23. p.
URL:
https://journal.uni-mate.hu/index.php/akk/hu/article/view/6818/7152
Mikó Alexandra - Kovács Katalin:
Zenés gimnasztikai kurzus hatása az egyetemisták kreativitására : előtanulmány
In: Magyar sporttudományi szemle
5. 3. 2024. - 73-81. p.
URL:
https://mstt.hu/mstt-szemle-2024-3/
8. Pedagógia, kutatás, általános kérdésekErdősi Zoltán:
Az Ultimate frizbi testnevelésórai oktatásában rejlő pedagógiai és módszertani lehetőségek
In: Magyar sporttudományi szemle
6. 1. 2025. - 47-54. p.
URL:
https://mstt.hu/mstt-szemle-2025-1/
Fazekas Sándor - Dávid Péter:
Fekete Rómeó, fehér Júlia : az előítéletek feldolgozásának drámapedagógiás lehetőségei Shakespeare műveiben
In: Anyanyelvi Kultúraközvetítés
8. 1. 2025. - 24-35. p.
URL:
https://journal.uni-mate.hu/index.php/akk/hu/article/view/5591/7153
Szellemi tulajdon az akadémiai szférában
[Budapest] : Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala,
2025
Berta Bianka:
Pásztor Enikő Judit (2024, szerk.). A Játékról Komolyan – Tanulmányok a játékkutatás legújabb eredményeiről. A Benedek Elek Pedagógiai Kar tanulmánykötete. Sopron, Soproni Egyetem Kiadó, ISBN 978-963-334-545-0, pp. 369 : [könyvismertetés]
In: Gyermeknevelés
13. 2. 2025. - 418-420. p.
URL:
https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/10936/9187
Régebbi listák:
40. hét
39. hét
38. hét
37. hét