Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 47. hét)

Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.

1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetek

Tarné Éder Marianna: Bemutatkozik az Újpesti Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Gimnázium In: Pedagógiai LaPOK 4. 13. 2025. - 89-92. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf

Patai Edit: Bemutatkozik az Erzsébetvárosi D.O.B. Óvoda In: Pedagógiai LaPOK 4. 13. 2025. - 86-88. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf

Jánossy Zsolt: A mesterséges intelligencia a tanári munkában In: Pedagógiai LaPOK 4. 13. 2025. - 72-79. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf

Kis Noémi: Lemorzsolódási adatok az elmúlt hat tanév végén In: Pedagógiai LaPOK 4. 13. 2025. - 68-71. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf

Örményiné Farkas Andrea: A ChatGPT használatának lehetőségei az iskolai könyvtárban In: Pedagógiai LaPOK 4. 13- 2025. - 50-53. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf

Horváthné Vályi Mónika Klára: Megférünk a katedrán, mi és az MI In: Pedagógiai LaPOK 4. 13. 2025. - 24-29. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf

Szabó Eszter: Nyugdíjasok foglalkoztatása a köznevelési intézményekben In: Köznevelési Közlöny 2. 9. 2025. - 10-17. p.

Farkas Ildikó: Fontos, az iskolai neveléshez-oktatáshoz kapcsolódó jogszabályváltozások In: Köznevelési Közlöny 2. 9. 2025. - 9-10. p.

Farkas Ildikó: Új végrehajtási szabályok az iskolában 2025. szeptember In: Köznevelési Közlöny 2. 9. 2025. - 6-9. p.

Petróczi Gábor: A teljesítményértékelést követő illetményeltérítés szabályairól és lehetőségeiről In: Köznevelési Közlöny 2. 9. 2025. - 2-6. p.

Molnárné Balogh Márta: A társadalombiztosítás aktuális kérdései In: Köznevelési Közlöny 2. 9. 2025. - 17-20. p.

Htike, Thu Thu - Naung, Han Htoo: Volunteer teachers’ intrinsic motivation in Myanmar’s IDP camps through the lens of self-determination theory In: Opus et Educatio 12. 3. 2025. - 333-347. p. URL: https://journals.bme.hu/oee/article/view/42176/24138

Hegyi-Halmos Nóra - Pongor-Juhász Orsolya Anna - Tóth-Téglás Tünde: Changing competency expectations in the labor market In: Opus et Educatio 12. 3. 2025. - 308-323. p. URL: https://journals.bme.hu/oee/article/view/41789/24136

Beda Zsuzsa - Kaosar, Uddin Mohamed: The role of university training in addressing challenges in international employment In: Opus et Educatio 12. 3. 2025. - 297-307. p. URL: https://journals.bme.hu/oee/article/view/40426/24135

Héra Gábor: Iskolai erőszak és a helyreállító igazságszolgáltatás Dél-Koreában In: Educatio 34. 2. 2025. - 284–294. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/34/2/article-p284.xml

Mandel Kinga Magdolna - Bálint Gyöngyvér: Nyertesek és vesztesek: etnikumok a felsőoktatási iskolázottsági versenyben Romániában In: Educatio 34. 2. 2025. - 263–283. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/34/2/article-p263.xml

Morvai Tünde - Bóna László: Szlovákia a rendszerváltást követő népszámlálások tükrében, különös tekintettel az iskolázottság alakulására In: Educatio 34. 2. 2025. - 251–262. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/34/2/article-p251.xml

Híves Tamás - Kozma Tamás: Tíz év után: a felsőoktatási expanzió helyzete és kilátásai In: Educatio 34. 2. 2025. - 238–250. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/34/2/article-p238.xml

Györgyi Zoltán: Iskolai végzettség és munkaerőpiaci esélyek In: Educatio 34. 2. 2025. - 222–237. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/34/2/article-p222.xml

Bojer Anasztázia - Kovács Marcell: A népszámlálások iskolázottságot érintő kérdéseinek módszertani háttere, 1990–2022 In: Educatio 34. 2. 2025. - 191-206. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/34/2/article-p191.xml

Karády Viktor: Az 1910-es népszámlálás publikálatlan kincsesbányája a dualizmuskori népesség iskolázottsági egyenlőtlenségeiről In: Educatio 34. 2. 2025. - 179–190. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/34/2/article-p179.xml

Nagy Péter Tibor: A népszámlálás útja a regisztrálástól a szociológiáig In: Educatio 34. 2. 2025. - 157–178. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/34/2/article-p157.xml

Molnárné Balogh Márta: A társadalombiztosítás aktuális kérdései In: Köznevelési Közlöny 2. 10. 2025. - 14-20. p.

Farkas Ildikó: Az oktatási jogok biztosának óvodai neveléssel kapcsolatos tapasztalatai In: Köznevelési Közlöny 2. 10. 2025. - 10-14. p.

Szabó Eszter: A pedagógusok új életpályájáról szóló törvény hatálya alatti foglalkoztatás jogi keretei In: Köznevelési Közlöny 2. 10. 2025. - 5-10. P.

Petróczi Gábor: Diplomát szerző NOKS-besorolása In: Köznevelési Közlöny 2. 10. 2025. - 2-4. p.

Berezivska, Larysa: Repressed teachers of Ukraine: Yakiv Feofanovych Chepiha (Zelenkevych) In: Pedagógiatörténeti Szemle 6. 1. 2024. - 61-70. p. URL: https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-02sz-061-070

Szabó Zoltán András: A klebelsbergi középiskolai reform reprezentációja a korabeli tudományos diskurzusban: A Magyar Paedagogia példája (1921–1934) In: Pedagógiatörténeti Szemle 6. 1. 2024. - 47-60. p. URL: https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-02sz-047-060/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-02sz-047-060

Rébay Magdolna: Az 1924. évi középiskolai törvény és a református egyház In: Pedagógiatörténeti Szemle 6. 1. 2024. - 34-46. p. URL: https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-02sz-034-046/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-02sz-034-046

Csermelyi József: A soproni evangélikus teológiai akadémia önképző körének története a kezdetektől az 1867. évi újjászerveződésig In: Pedagógiatörténeti Szemle 6. 1. 2024. - 86-100. p. URL: https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-086-100/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-086-100

Durovics Alex: Adalékok és adatok az ágostai hitvallású líceumok diákságáról (1790-1850) In: Pedagógiatörténeti Szemle 6. 1. 2024. - 38-61. p. URL: https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-038-061/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-038-061

2. Nevelés, család, gyermekvédelem

Érsek Rózsa - Paulovkin Boglárka: Vidám ábécé : Első olvasókönyvem Budapest : Scolar, 2025

Rácz Ágnes: Mi van a kapun túl? – Projektterv 5-7 éves korcsoportnak, de mi Újpest-projektnek hívjuk In: Pedagógiai LaPOK 4. 13. 2025. - 102-104. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf

Tarné Éder Marianna: Bemutatkozik az Újpesti Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Gimnázium In: Pedagógiai LaPOK 4. 13. 2025. - 89-92. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf

Patai Edit: Bemutatkozik az Erzsébetvárosi D.O.B. Óvoda In: Pedagógiai LaPOK 4. 13. 2025. - 86-88. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf

Lampé Zsófia - Körmendi Attila: Távolodó szülők, közeledő félelmek : hogyan segíthetjük a válás által érintett kisgyermekeket? In: A Kisgyermek 18. 5. 2024. - 19. 1-2. 2025. - 10-12. p.

Farkas Ildikó: Fontos, az iskolai neveléshez-oktatáshoz kapcsolódó jogszabályváltozások In: Köznevelési Közlöny 2. 9. 2025. - 9-10. p.

Molnárné Balogh Márta: A társadalombiztosítás aktuális kérdései In: Köznevelési Közlöny 2. 9. 2025. - 17-20. p.

Héra Gábor: Iskolai erőszak és a helyreállító igazságszolgáltatás Dél-Koreában In: Educatio 34. 2. 2025. - 284–294. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/34/2/article-p284.xml

Molnárné Balogh Márta: A társadalombiztosítás aktuális kérdései In: Köznevelési Közlöny 2. 10. 2025. - 14-20. p.

Farkas Ildikó: Az oktatási jogok biztosának óvodai neveléssel kapcsolatos tapasztalatai In: Köznevelési Közlöny 2. 10. 2025. - 10-14. p.

3. Oktatás, tanulás, pályaválasztás

Érsek Rózsa - Paulovkin Boglárka: Vidám ábécé : Első olvasókönyvem Budapest : Scolar, 2025

Bordáné Kovács Zita: Az ember és a mesterséges intelligencia viszonya In: Pedagógiai LaPOK 4. 13. 2025. - 97-99. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf

Hajnerné Horváth Barbara: A mesterséges intelligencia etikus használata az oktatásban – lehetőségek, jogi kihívások, felelősség és biztonság In: Pedagógiai LaPOK 4. 13. 2025. - 93-96. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf

Jánossy Zsolt: A mesterséges intelligencia a tanári munkában In: Pedagógiai LaPOK 4. 13. 2025. - 72-79. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf

Rozgonyi-Borus Ferenc: Interjú Rozgonyi-Borus Ferenccel, a Nemzeti Pedagógus Kar digitáliskultúra-tagozatának elnökével In: Pedagógiai LaPOK 4. 13. 2025. - 59-63. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf

Örményiné Farkas Andrea: A ChatGPT használatának lehetőségei az iskolai könyvtárban In: Pedagógiai LaPOK 4. 13- 2025. - 50-53. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf

Szilágyiné Monori Gabriella: Ízelítő a mesterséges intelligencia oktatási eszközeiből In: Pedagógiai LaPOK 4. 13. 2025. - 44-49. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf

Skultéty Zoltánné: A szövegértelmezés fejlesztése a mesterséges intelligencia segítségével In: Pedagógiai LaPOK 4. 13. 2025. - 41-43. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf

Medve Katalin: Kompetenciák fejlesztése vizuáliskultúra-órán képgeneráló AI alkalmazások segítségével In: Pedagógiai LaPOK 4. 13. 2025. - 35-40. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf

Barta Beáta: Mesterséges Intelligencia az idegen nyelvek oktatásában In: Pedagógiai LaPOK 4. 13. 2025. - 30-34. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf

Horváthné Vályi Mónika Klára: Megférünk a katedrán, mi és az MI In: Pedagógiai LaPOK 4. 13. 2025. - 24-29. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf

Kiss Mónika Mária: Mesterséges intelligencia alsó tagozaton In: Pedagógiai LaPOK 4. 13. 2025. - 21-23. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf

Benedek Judit: A tanár új szuperképessége: a promptolás In: Pedagógiai LaPOK 4. 13. 2025. - 17-20. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf

Kása Ferenc: Generatív mesterséges intelligencia alkalmazása az oktatásban In: Pedagógiai LaPOK 4. 13. 2025. - 10-12. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf

Fehér Péter: A mesterséges intelligencia lehetséges szerepe a köznevelésben In: Pedagógiai LaPOK 4. 13. 2025. - 4-9. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf#page=4

Farkas Ildikó: Fontos, az iskolai neveléshez-oktatáshoz kapcsolódó jogszabályváltozások In: Köznevelési Közlöny 2. 9. 2025. - 9-10. p.

Satubaldina, Algerim: An examination of blended learning in the context of higher education : challenges, adaptive strategies, and institutional support In: Opus et Educatio 12. 3. 2025. - 348-356. p. URL: https://journals.bme.hu/oee/article/view/41840/24139

Htike, Thu Thu - Naung, Han Htoo: Volunteer teachers’ intrinsic motivation in Myanmar’s IDP camps through the lens of self-determination theory In: Opus et Educatio 12. 3. 2025. - 333-347. p. URL: https://journals.bme.hu/oee/article/view/42176/24138

Hegyi-Halmos Nóra - Pongor-Juhász Orsolya Anna - Tóth-Téglás Tünde: Changing competency expectations in the labor market In: Opus et Educatio 12. 3. 2025. - 308-323. p. URL: https://journals.bme.hu/oee/article/view/41789/24136

Beda Zsuzsa - Kaosar, Uddin Mohamed: The role of university training in addressing challenges in international employment In: Opus et Educatio 12. 3. 2025. - 297-307. p. URL: https://journals.bme.hu/oee/article/view/40426/24135

Sachdeva, Nidhi: Microlearning as a vehicle for rosenshine’s principles of instruction : bridging cognitive science and instructional practice In: Opus et educatio 12. 3. 2025. - 283-296. p. URL: https://journals.bme.hu/oee/article/view/41662/24134

Saule, Anafinova: Open education movement in the XXI century: personal reflection In: Opus et Educatio 12. 3. 2025. - 258-263. p. URL: https://journals.bme.hu/oee/article/view/41838/24131

Mandel Kinga Magdolna - Bálint Gyöngyvér: Nyertesek és vesztesek: etnikumok a felsőoktatási iskolázottsági versenyben Romániában In: Educatio 34. 2. 2025. - 263–283. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/34/2/article-p263.xml

Morvai Tünde - Bóna László: Szlovákia a rendszerváltást követő népszámlálások tükrében, különös tekintettel az iskolázottság alakulására In: Educatio 34. 2. 2025. - 251–262. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/34/2/article-p251.xml

Híves Tamás - Kozma Tamás: Tíz év után: a felsőoktatási expanzió helyzete és kilátásai In: Educatio 34. 2. 2025. - 238–250. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/34/2/article-p238.xml

Györgyi Zoltán: Iskolai végzettség és munkaerőpiaci esélyek In: Educatio 34. 2. 2025. - 222–237. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/34/2/article-p222.xml

Forray R. Katalin - Molnár Ernő: A hazai kisvárosok diplomás népessége In: Educatio 34. 2. 2025. - 207-221. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/34/2/article-p207.xml

Bojer Anasztázia - Kovács Marcell: A népszámlálások iskolázottságot érintő kérdéseinek módszertani háttere, 1990–2022 In: Educatio 34. 2. 2025. - 191-206. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/34/2/article-p191.xml

Szabó L. Dávid - Horváth Kinga: A dualizmus korszakához tartozó feladatok vizsgálata és összehasonlítása a történelemtankönyvekben a kognitív szintek tükrében In: Eruditio - Educatio 20. 3. 2025. - 105-121. p. URL: https://e-eruditio.ujs.sk/wp-content/uploads/2025/11/Eru-Edu_2025_3_08_Study_105-121.pdf

Popa Gitta: Sikerélmény segítené a magyar diákokat a románnyelv-tanulásban In: Magyar Közoktatás 10. 2025. - 6-7. p.

Kasné Havas Erika: Digitális mentorok – avagy MI a tanulás szolgálatában In: Pedagógiai LaPOK 4. 13. 2025. - 13-16. p. URL: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/2025/pedagogiai_lapok13_osz_okt6.pdf

4. Neveléstörténet

Karády Viktor: Az 1910-es népszámlálás publikálatlan kincsesbányája a dualizmuskori népesség iskolázottsági egyenlőtlenségeiről In: Educatio 34. 2. 2025. - 179–190. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/34/2/article-p179.xml

Berezivska, Larysa: Repressed teachers of Ukraine: Yakiv Feofanovych Chepiha (Zelenkevych) In: Pedagógiatörténeti Szemle 6. 1. 2024. - 61-70. p. URL: https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-02sz-061-070

Szabó Zoltán András: A klebelsbergi középiskolai reform reprezentációja a korabeli tudományos diskurzusban: A Magyar Paedagogia példája (1921–1934) In: Pedagógiatörténeti Szemle 6. 1. 2024. - 47-60. p. URL: https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-02sz-047-060/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-02sz-047-060

Rébay Magdolna: Az 1924. évi középiskolai törvény és a református egyház In: Pedagógiatörténeti Szemle 6. 1. 2024. - 34-46. p. URL: https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-02sz-034-046/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-02sz-034-046

Szabó Róbert Károly: A hadiérettségi vizsga szerepe és jelentősége az első világháborús Magyarországon In: Pedagógiatörténeti Szemle 6. 1. 2024. - 24-33. p. URL: https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-02sz-024-033/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-02sz-024-033

Ujváry Gábor: „Számolni akarunk a haladó korral és számolni akarunka szülők egy igen számottevő részének óhajaival”. Klebelsberg Kuno és a középiskolák átalakításának háttere In: Pedagógiatörténeti Szemle 6. 1. 2024. - 7-23. p. URL: https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-02sz-007-023/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-02sz-007-023

Kertész Botond: A budapesti evangélikus „menekült teológia”, 1919–1923 In: Pedagógiatörténeti Szemle 6. 1. 2024. - 134-142. p. URL: https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-134-142/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-134-142

Nagy Péter Tibor: Az empirikus történetszociológia lehetőségei az 1918 előtti magyarországi evangélikus iskolázás és iskolázottság elemzésében In: Pedagógiatörténeti Szemle 6. 1. 2024. - 117-133. p. URL: https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-117-133/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-117-133

Csermelyi József: A soproni evangélikus teológiai akadémia önképző körének története a kezdetektől az 1867. évi újjászerveződésig In: Pedagógiatörténeti Szemle 6. 1. 2024. - 86-100. p. URL: https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-086-100/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-086-100

Karády Viktor: Az evangélikus értelmiségképzésről és „túliskolázásról” a dualista Magyarországon In: Pedagógiatörténeti Szemle 6. 1. 2024. - 76-85. p. URL: https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-076-085/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-076-085

Ugrai János: Az evangélikus iskolázás jellegzetességei a 19. század közepi akadémikusok példáján keresztül In: Pedagógiatörténeti Szemle 6. 1. 2024.- 62-75. p. URL: https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-062-075/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-062-075

Durovics Alex: Adalékok és adatok az ágostai hitvallású líceumok diákságáról (1790-1850) In: Pedagógiatörténeti Szemle 6. 1. 2024. - 38-61. p. URL: https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-038-061/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-038-061

Kónya Péter: Az eperjesi evangélikus szellemi központ a 17. században In: Pedagógiatörténeti Szemle 6. 1. 2024. - 28-37. p. URL: https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-028-037/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-028-037

Csepregi Zoltán: Evangélikus iskolázás Magyarországon a korai újkorban In: Pedagógiatörténeti Szemle 10. 1. 2024. - 5-27. p. URL: https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-005-027/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-01sz-005-027

5. Pedagógus, pedagógusképzés

Szabó Eszter: Nyugdíjasok foglalkoztatása a köznevelési intézményekben In: Köznevelési Közlöny 2. 9. 2025. - 10-17. p.

Kéri Katalin: Pukánszky Béla születésnapi köszöntése In: Pedagógiatörténeti Szemle 6. 1. 2024. - 5-6. p. URL: https://journal.uni-sopron.hu/index.php/ptszemle/article/view/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-02sz-005-006/pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-02sz-005-006

6. Gyógypedagógia, SNI

Bús Éva: Képes beszédlottó használata - régen és ma In: A Kisgyermek 18. 5. 2024. - 19. 1-2. 2025. - 3-4. p.

Hoffmann Mária Rita - Flamich Mária Magdolna - Berzsenyi Emese - Gombás Judit: Experiencing and interpreting disability (studies) in the post-socialist era : hungarian scholars in international disability (studies) discourses In: Opus et Educatio 12. 3. 2025. - 357-364. p. URL: https://journals.bme.hu/oee/article/view/42310/24140

7. Pszichológia

Gulyás Erzsébet: The shape of things unseen: A new science of imagination : by Adam Zeman (Bloomsbury Publishing, 2025) : [könyvismertetés] In: Opus et Educatio 12. 3. 2025. - 365-369. p. URL: https://journals.bme.hu/oee/article/view/42161/24141

Ribní Ferenc: Deep analysis of higher education students' attitudes towards artificial intelligence In: Opus et Educatio 12. 3. 2025. - 324-332. p. URL: https://journals.bme.hu/oee/article/view/40719/24137

Hegyi-Halmos Nóra - Pongor-Juhász Orsolya Anna - Tóth-Téglás Tünde: Changing competency expectations in the labor market In: Opus et Educatio 12. 3. 2025. - 308-323. p. URL: https://journals.bme.hu/oee/article/view/41789/24136

Módné Takács Judit - Pogátsnik Mónika: Resilience profiles of vulnerable and unstoppable youth in generations Z and Alpha In: Opus et Educatio 12. 3. 2025. - 271-282. p. URL: https://journals.bme.hu/oee/article/view/42026/24133

Séllei Beatrix: Burnout of talented economics students In: Opus et Educatio 12. 3. 2025. - 264-270. p. URL: https://journals.bme.hu/oee/article/view/41125/24132

- Iskolaérettség és 21. századi kompetenciák a népi játékok tükrében Kisujszállás : [Magánkiad.], 2025

Mazza, Nicholas: Irodalomterápia : Elmélet és gyakorlat Budapest : Multiverzum, cop. 2025

8. Pedagógia, kutatás, általános kérdések

Honti György: Kezeslábas avagy színház, dráma, pedagógia a 0-6 éveseknek In: A Kisgyermek 18. 5. 2024. - 19. 1-2. 2025. - 7-9. p.

Sachdeva, Nidhi: Microlearning as a vehicle for rosenshine’s principles of instruction : bridging cognitive science and instructional practice In: Opus et educatio 12. 3. 2025. - 283-296. p. URL: https://journals.bme.hu/oee/article/view/41662/24134

Bojer Anasztázia - Kovács Marcell: A népszámlálások iskolázottságot érintő kérdéseinek módszertani háttere, 1990–2022 In: Educatio 34. 2. 2025. - 191-206. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/2063/34/2/article-p191.xml

Farkas Ildikó: Az oktatási jogok biztosának óvodai neveléssel kapcsolatos tapasztalatai In: Köznevelési Közlöny 2. 10. 2025. - 10-14. p.


Régebbi listák: 46. hét   45. hét   44. hét   43. hét