Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 19. hét)

Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.

1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetek

Polónyi István: Is it worth getting a doctorate? In: Central European Journal of Educational Research 4. 1. 2022. - 142–149. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/CEJER/article/view/10263/9982

Langer-Buchwald Judit: Óhidy, A.(2021). Bildungsbenachteiligung und Bildungserfolg: Roma im ungarischen Bildungssystem. Pécsi Tudományegyetem BTK NTI Romológia és Nevelésszociológia Tanszék–Pädagogische Hochschule Freiburg, Institut für Erziehungswissenschaft : [könyvismertetés] In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 14. 4. 2022. - 495-497. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/063/12/4/article-p495.xml?body=pdf-24714

2. Nevelés, család, gyermekvédelem

Masson, Philippe - Racodon, Michael - Porrovecchio, Alessandro - Duchateau, Guillaume: Health education in primary schools: a difficult task In: Central European Journal of Educational Research 1. 4. 2022. - 1-10. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/CEJER/article/view/10735/9968

3. Oktatás, tanulás, pályaválasztás

Schüszler Tamara: The vehicle for bringing positive education into the english-as-a-foreign-language classroom: task-based language teaching In: Central European Journal of Educational Research 4. 2. 2022. - 80–89. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/CEJER/article/view/11340/10845

Kocsis Nóra: The effectiveness of the let’s teach for Hungary mentoring program In: Central European Journal of Educational Research 4. 1. 2022. - 150-160. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/CEJER/article/view/10762/9983

Polónyi István: Is it worth getting a doctorate? In: Central European Journal of Educational Research 4. 1. 2022. - 142–149. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/CEJER/article/view/10263/9982

4. Neveléstörténet

5. Pedagógus, pedagógusképzés

6. Gyógypedagógia, SNI

Langer-Buchwald Judit: Óhidy, A.(2021). Bildungsbenachteiligung und Bildungserfolg: Roma im ungarischen Bildungssystem. Pécsi Tudományegyetem BTK NTI Romológia és Nevelésszociológia Tanszék–Pädagogische Hochschule Freiburg, Institut für Erziehungswissenschaft : [könyvismertetés] In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 14. 4. 2022. - 495-497. p. URL: https://akjournals.com/view/journals/063/12/4/article-p495.xml?body=pdf-24714

7. Pszichológia

Dubayová, Tatiana - Hafičová, Hedviga: Intrinsic and extrinsic motivation to learn as factorsof resilience in students’ pedagogical disciplines – pilot study In: Central European Journal of Educational Research 5. 1. 2023. - 17–23. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/CEJER/article/view/12298/11483

Moravecz Marianna: Inquiry into the correlations between sports activity and value preference among students in the northern great plain region as regards the role of everyday physical education In: Central European Journal of Educational Research 4. 1. 2022. - 53–65. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/CEJER/article/view/10745/9973

8. Pedagógia, kutatás, általános kérdések

Berghout, Amina: Education and the significance of life by Jiddu Krishnamurti : [könyvismertetés] In: Central European Journal of Educational Research 4. 1. 2022. - 166-169. p. URL: https://ojs.lib.unideb.hu/CEJER/article/view/10681/9986


Régebbi listák: 18. hét   17. hét   16. hét   15. hét