Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 24. hét)

Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.

1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetek

Salamon Eszter: Szülő-megőrző : Kalauz a nevelés, oktatás és gyerekjog világához szülőknek Budapest : KUK Könyv és Kávé Kft., 2017

Bejáró : A Herman Ottó Múzeum múzeumpedagógiai kínálata óvodák, általános és középiskolák részére : 2017/2018 Miskolc : Herman Ottó Múzeum, 2017

Nagy Ádám: Hosszú és eredményes életet! : A Kobayashi Maru-próba tanulságai a Star Trek-univerzumban In: Nevelj jedit! : A képzelet pedagógiája / szerk. Nagy Ádám. - Budapest : Athenaeum, 2018. - 109-146. p.

Mikusová, Melinda: Bullying a Harry Potterben In: Nevelj jedit! : A képzelet pedagógiája / szerk. Nagy Ádám. - Budapest : Athenaeum, 2018. - 249-280. p.

Lőrincz Andrea: Stephen King gyermekei : A Vesztesek Klubja In: Nevelj jedit! : A képzelet pedagógiája / szerk. Nagy Ádám. - Budapest : Athenaeum, 2018. - 281-314. p.

Langerné Buchwald Judit: Ingázó diákok, avagy Budapest : Fakultás K., 2017

Kopházi Molnár Erzsébet - Madarász Gáborné: Iskola a Krisna - völgyben In: Képzés és gyakorlat 14. 3-4. 2016. - 155-164. p. URL: http://epa.oszk.hu/02600/02641/00012/pdf/EPA02641_kepzes_es_gyakorlat_2016-3-4_155-164.pdf

Németh Ildikó Katalin: Innováció és szemléletváltás a Devecseri Tankerületben pedagógusszemmel In: Képzés és gyakorlat 14. 3-4. 2016. - 173-196. p. URL: http://epa.oszk.hu/02600/02641/00012/pdf/EPA02641_kepzes_es_gyakorlat_2016-3-4_173-196.pdf

Csáky Ida - Kisné Cseh Julianna: Jó szerencsét! : A Tatabányai Múzeum Bányászati és Ipari Skanzenjének színező és foglalkoztató füzete [Tatabánya] : Tatabányai Múzeum, cop. 2017

Bertalan Tamás - Farkas Erika: Dokumentáció a felnőttképzésben Budapest : Inventum Tudástár és Kiadó Kft., [2018]

Pontos számok mutatják meg, mekkorát zuhant a magyar iskola In: Pedagógusok Lapja 74. 3. 2028. - 10-11. p.

A közösség ötven órája In: Pedagógusok Lapja 74. 3. 2028. - 14. p.

Boldog gyermekeket akarnak nevelni : az iskola a tanulók számára, leginkább teher, és nem örömforrás In: Pedagógusok Lapja 74. 4. 2018. - 9-10. p.

Gaál Izabella: A Debreceni Református Kollégium Dóczy tagintézménye In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 7. Ksz 2. 2017. - 27-39. p. URL: http://herj.lib.unideb.hu/file/3/szamok/112/HERJ_2017_supplement2.pdf#page27

Tódor Imre: Protestáns középiskolák Székelyföldön In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 7. Ksz 2. 2017. - 95-104. p. URL: http://herj.lib.unideb.hu/file/3/szamok/112/HERJ_2017_supplement2.pdf#page95

Ozsváth Judit: „Hihetetlenül jó helynek tartom a drámatagozatot” : beszélgetés Fazakas Misivel In: Magiszter 15. 2. 2017. - 72-82. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_2_pp_72-82.pdf

Ozsváth Judit: Vallomások az Alma Materről In: Magiszter 15. 2. 2017. - 83-88. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_2_pp_83-88.pdf

Lászlófy Pál: „Nehéz, de a legszebb hivatás nekem” : beszélgetés Lászlófy Pállal, a Romániai Magyar Pedagógusok Szövetségének örökös tiszteletbeli elnökével In: Magiszter 15. 2. 2017. - 89-91. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_2_pp_89-91.pdf

Burus-Siklódi Botond: „Az akadályok és nehézségek nyilvánvalóbbá teszik feladatunkat” : beszélgetés Burus-Siklódi Botonddal, a Romániai Magyar Pedagógusok Szövetsége elnökével In: Magiszter 15. 2. 2017. - 92-108. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_2_pp_92-108.pdf

Inántsy-Pap Ágnes: Felekezeti iskolaválasztók : négy egyház intézményei In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 7. Ksz 2. 2017. - 220-235. p. URL: http://herj.lib.unideb.hu/file/3/szamok/112/HERJ_2017_supplement2.pdf#220

FIR Felsőoktatási Információs Rendszer [Budapest] : Oktatási Hivatal, [2012] : Magyar Közlöny Lap- és Könyvkiadó Kft.

Shakeel, M. Danish - Wolf, Patrick: Does private islamic schooling promote terrorism? : an analysis of the educational background of cuccessful American homegrown terrorists In: Practice and Theory in Systems of Education 8. 1. 2018. - 37-54. p. URL: http://herj.lib.unideb.hu/megjelent/html/5adf88efc943c

Szabó Mária: "Let us develop together!" : a curriculum development process to improve scientific literacy of the students at secondary vocational schools in Hungary In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 8. 1. 2018. - 97-101. p. URL: http://herj.lib.unideb.hu/megjelent/html/5adf8e7160865

Lehorka Ildikó: Berner, A. R. (2017): Pluralism and American Public Education. No One Way to School. New York: Palgrave Macmillan US. : [könyvismertetés] In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 8. 1. 2018. - 117-119. p. URL: http://herj.lib.unideb.hu/megjelent/html/5adf92c2d06c9

Veres Gábor: Beteg kiskorú önrendelkezési joga In: Intézményvezetői Tanácsadó Szociális Intézményeknek 3. 1. 2018. - 4-5. p.

Pataki Evelin: A határozott időre szóló közalkalmazotti kinevezés feltételei In: Intézményvezetői Tanácsadó Szociális Intézményeknek 3. 3. 2018. - 8-15. p.

Veres Gábor: Nyigdíjkorhatárt betöltő közalkalmazottak foglalkoztatása In: Intézményvezetői Tanácsadó Szociális Intézményeknek 3. 3. 2018. - 16-17. p.

Henzsel Nóra: A család- és gyermekjóléti központok, illetve szolgálatik közötti együttműködés, kiemelten a gyermek veszélyeztetettségét, illetve a család, a személy krízishelyzetét észlelő rendszer működtetése során In: Intézményvezetői Tanácsadó Szociális Intézményeknek 3. 4. 2018. - 3-5. p.

Boda Székedi Eszter: Filmajánló: Megnyíló ablakok In: Magiszter 15. 3. 2017. - 99-102. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_3_pp_99-102.pdf

Molnárné Balogh Márta: Az egészségügyi szolgáltatásra való jogosultság, a gyermeknevelés és a közalkalmazotti jogviszony, illetve a nyugdíjfolyósítás kérdései In: Intézményvezetői Tanácsadó Szociális Intézményeknek 3. 4. 2018. - 9-15. p.

Lukács-Kéméndi Ágnes: Tudnivalók a 1019. évi pedagógusminősítésről In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 6. 4. 2018. - 2-6. p.

Nagy Erzsébet: A minősítéssel összefüggő, legfontosabb tudnivalók In: Pedagógiai és Módszertani Tanácsadó 6. 4. 2018. - 7-20. p.

Farkas Ildikó: Az óvoda kártérítési lehetősége 2018 In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 6. 4. 2018. - 21-26. p.

Kallio-Tavin, Mira: A fiatalok vizuális kultúrája - a finn tanterv alapja In: Magyar Tudomány 179. 6. 2018. - 773-781. p.

Farkas Ildikó: Ha beteg a gyermek... In: Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó 6. 4. 2018. - 27-31. p.

Lanschot Hubrecht, Viola van - Nieveen, Nienke: Napjaink hollandiai művészeti nevelése: kié a tanterv? In: Magyar Tudomány 179. 6. 2018. - 782-788. p.

Wagner, Ernst: A közös Európai vizuális műveltség referenciakeret szerkezete, tartalma és jelentősége más művészetpedagógiai területek számára In: Magyar Tudomány 179. 6. 2018. - 789-799. p.

Virág Gábor: A topolyai tanonciskola 1945-1977 : részlet 130 éve topolyai Sinkovics József Műszaki Középiskola története című készüló monográfiából In: Bácsország 4. 2017. - 47-56. p.

Csúszó Dezső: Iskolai kápolnák Szabadkán In: Bácsország 4. 2017. - 57-61. p.

2. Nevelés, család, gyermekvédelem

Horváth Imre: Marsallbot a puttonyomban Pécs : Grünwald Kft., 2017

Waters, Lea: Fókuszban az erősségek : Hogyan segíti elő az erősségközpontú gyermeknevelés a szülő és a gyermek boldogságát? [Budapest] : Ursus Libris, 2017

Csokai Anita: Erno Kallai & Laszlo Kovacs (ed.) (2009): Getting to know and accepting. Pedagogic challenges and gypsy communities in 21st century schools. Open book workshop, Budapest. : [könyvismertetés] In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 4. 2017. URL: http://herj.lib.unideb.hu/megjelent/html/5a775914e6112

Damour, Lisa: Gubancok : Kamasz lányok támogatása a felnőtté válás hét állomásán Budapest : Jaffa, cop. 2017

1200 találós kérdés : [Zöld istállóban, fekete lovak piros szénát esznek] : [Mi az?] [Budapest] : Hírvilág Press Kft., [2017]

Veres Mária: Nagyszülők és unokák [Budapest] : Jaffa, cop. 2018

Kohn, Alfie: Az elkényeztetett gyerek legendája : Hogyan neveljünk józan lázadókat? Budapest : Jaffa, cop. 2017

Imádságok fényében : Hálaadásként 400+100 imádság a Hajdúnánási Református Általános Iskola és Óvoda 400 éves fennállásának, a Reformáció 500. évfordulójának tiszteletére Hajdúnánás : Hajdúnánási Református Általános Iskola és Óvoda, 2017

Weissbluth, Marc: Egészséges alvás, boldog gyerek : A nyugodt éjszakák receptje lépésről lépésre Budapest : Jaffa, cop. 2017

Galuska László Pál - Feleky Mirkó: Elmék (h)arcai : Tanulás és műveltség a Star Wars és a Trónok harca világában In: Nevelj jedit! : A képzelet pedagógiája / szerk. Nagy Ádám. - Budapest : Athenaeum, 2018. - 11-71. p.

Boráros-Bakucz András: Ki mentse meg legközelebb a világot? : Feladata-e egy ma pályakezdő tanárnak, hogy felkészítse a jövő nemzedékének hőseit a világ megmentésére? In: Nevelj jedit! : A képzelet pedagógiája / szerk. Nagy Ádám. - Budapest : Athenaeum, 2018. - 73-108. p.

Nagy Ádám: Hosszú és eredményes életet! : A Kobayashi Maru-próba tanulságai a Star Trek-univerzumban In: Nevelj jedit! : A képzelet pedagógiája / szerk. Nagy Ádám. - Budapest : Athenaeum, 2018. - 109-146. p.

Nagy Ádám - Svitek Szilárd: Mindenkiben ott az X : Mutánsok és tehetséggondozás In: Nevelj jedit! : A képzelet pedagógiája / szerk. Nagy Ádám. - Budapest : Athenaeum, 2018. - 147-183. p.

Körtvélyesi Franciska: Előítéletesség és morális dilemmák a varázsvilágban In: Nevelj jedit! : A képzelet pedagógiája / szerk. Nagy Ádám. - Budapest : Athenaeum, 2018. - 185-216. p.

Horváth László: Harry Potter és a roxforti pedagógusok In: Nevelj jedit! : A képzelet pedagógiája / szerk. Nagy Ádám. - Budapest : Athenaeum, 2018. - 217-247. p.

Mikusová, Melinda: Bullying a Harry Potterben In: Nevelj jedit! : A képzelet pedagógiája / szerk. Nagy Ádám. - Budapest : Athenaeum, 2018. - 249-280. p.

Nagy Ádám: Tündérmese : Zárszó In: Nevelj jedit! : A képzelet pedagógiája / szerk. Nagy Ádám. - Budapest : Athenaeum, 2018. - 343-346. p.

Megyeriné Runyó Anna: Élménypedagógia a kisgyermekek környezeti nevelésében In: Képzés és gyakorlat 14. 3-4. 2016. - 165-172. p. URL: http://epa.oszk.hu/02600/02641/00012/pdf/EPA02641_kepzes_es_gyakorlat_2016-3-4_165-172.pdf

Petránné Képes Gizella - Gilicze Zoltán: Résztvevői tananyag az Egészséges életmódra nevelés hátrányos helyzetű gyermekeket nevelő óvodákban, a fejlesztés beépítése a pedagógiai programba című, 30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzéshez [Budapest] : OH, cop. 2017

Petránné Képes Gizella - Gilicze Zoltán: Résztvevői tananyag Az egyéni bánásmód és a hátránycsökkentés speciális módszertana az óvodákban, a fejlesztés beépítése a pedagógiai programba című, 30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzéshez [Budapest] : OH, cop. 2017

Pálfi Sándor - Gilicze Zoltán: Résztvevői tananyag A játék, szabad játék szerepe az óvodai hátránycsökkentésben, a fejlesztés beépítése a pedagógiai programba című, 30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzéshez [Budapest] : OH, cop. 2017

Bihariné Krekó Ilona - Gilicze Zoltán: Résztvevői tananyag a Környezettudatosságra nevelés hátrányos helyzetű gyermekeket nevelő óvodában, a fejlesztés beépítése a pedagógiai programba című, 30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzéshez [Budapest] : OH, cop. 2017

Tótszöllősyné Varga Tünde - Gilicze Zoltán: Résztvevői tananyag A mozgás kiemelt szerepe a gyermekek fejlődésében, az óvodai hátránycsökkentésben, a fejlesztés beépítése a pedagógiai programba című, 30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzéshez [Budapest] : OH, cop. 2017

Dupákné Gecse Adél - Gilicze Zoltán: Résztvevői tananyag A tehetségazonosítás, tehetséggondozás lehetőségei hátrányos helyzetű gyermekeket nevelő óvodában, a fejlesztés beépítése a pedagógiai programba című, 30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzéshez [Budapest] : OH, cop. 2017

Szeri Istvánné - Gilicze Zoltán: Résztvevői tananyag a Művészeti nevelés hátrányos helyzetű gyermekeket nevelő óvodákban, a fejlesztés beépítése a pedagógiai programba című, 30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzéshez [Budapest] : OH, cop. 2017

Martin Jánosné: Fegyelem az iskolában In: Pedagógiai és Módszertani Tanácsadó 4. 4. 2018. - 2-12. p.

Nagyné Béres Andrea: A természeti környezetben történő nevelés a speciális nevelési igények figyelembevételével In: Pedagógiai és Módszertani Tanácsadó 4. 4. 2018. - 13-17. p.

Mona Tamásné: A színház mint irodalmi élmény - az Örkény Színház Hamlet előadása In: Pedagógiai és Módszertani Tanácsadó 4. 4. 2018. - 37-42. p.

Kovács Zoltán: Az elfogadás pedagógiája konferencia In: Képzés és gyakorlat 14. 3-4. 2016. - 273-274. p. URL: http://epa.oszk.hu/02600/02641/00012/pdf/EPA02641_kepzes_es_gyakorlat_2016-3-4_273-274.pdf

Hornyán Anna: Apák napja In: Óvodai nevelés 71. 6. 2018. - 6-7. p.

Krasztev Emese: "Üdv a Dunának" tématerv tevékenységei : időtartam: 3 hét In: Óvodai nevelés 71. 6. 2018. - 9-11. p.

Hornyán Anna: Augusztus 20. - a kenyér ünnepe In: Óvodai nevelés 71. 6. 2018. - 12-13. p.

Gombás Judit - Baráth Erika Anita: Audionarráció a látássérült személyek akadálymentes kultúrafogyasztásáért : egy jó gyakorlat bemutatása In: Gyógypedagógiai Szemle 46. 1. 2018. - 55-63. p.

Körmöci Katalin: Időszerű kérdések a gyermekek mindenek felett álló kérdésben : a befogadás - vagy talán a beszoktatás? In: Óvodai nevelés 71. 6. 2018. - 15-17. p.

Kundakker Ferencné: Tevékenységvázlat : nyári mese In: Óvodai nevelés 71. 6. 2018. - 24-25. p.

Tóth István, H. - Ábrahám-Furusné Tallér Erzsébet Katalin - Zámbóné Kis-Illés Magdolna: Kalendárium In: Óvodai nevelés 71. 6. 2018. - 26-27. p.

Verba Attiléné: Csak hitelesen! : mikor és mennyit tornázzon egy óvodás? In: Pedagógusok Lapja 74. 4. 2018. - 7. p.

Nagy Anna: Apáczai Napok Másként – avagy hogyan varázsolj el egy iskolát In: Magiszter 15. 2. 2017. - 109-115. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_2_pp_109-115.pdf

Boda Székedi Eszter: Filmajánló: A plasztik baba és a fehér nyúl In: Magiszter 15. 2. 2017. - 125-128. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_2_pp_125-128.pdf

Szántó Bíborka: Kézikönyv az Iskola másként hétre In: Magiszter 15. 2. 2017. - 129-130. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_2_pp_129-130.pdf

Székely Csilla Imola: Rítus a valláspedagógiában In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 7. Ksz 2. 2017. - 191-206. p. URL: http://herj.lib.unideb.hu/file/3/szamok/112/HERJ_2017_supplement2.pdf#191

Shakeel, M. Danish - Wolf, Patrick: Does private islamic schooling promote terrorism? : an analysis of the educational background of cuccessful American homegrown terrorists In: Practice and Theory in Systems of Education 8. 1. 2018. - 37-54. p. URL: http://herj.lib.unideb.hu/megjelent/html/5adf88efc943c

Kupás Mónika: A számítógép: barát vagy ellenség? In: Magiszter 15. 3. 2017. - 55-58. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_3_pp_55-58.pdf

Bodó Orsolya: Nemi identitás – kisgyermek- és óvodás korban In: Magiszter 15. 3. 2017. - 59-64. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_3_pp_59-64.pdf

Henzsel Nóra: A nevelőszülői ellátás változásairól In: Intézményvezetői Tanácsadó Szociális Intézményeknek 3. 1. 2018. - 6-7. p.

Henzsel Nóra: A család- és gyermekjóléti központok, illetve szolgálatik közötti együttműködés, kiemelten a gyermek veszélyeztetettségét, illetve a család, a személy krízishelyzetét észlelő rendszer működtetése során In: Intézményvezetői Tanácsadó Szociális Intézményeknek 3. 4. 2018. - 3-5. p.

Kárpáti Andrea: Művészetpedagógia In: Magyar Tudomány 179. 6. 2018. - 761-772. p.

Kallio-Tavin, Mira: A fiatalok vizuális kultúrája - a finn tanterv alapja In: Magyar Tudomány 179. 6. 2018. - 773-781. p.

Lanschot Hubrecht, Viola van - Nieveen, Nienke: Napjaink hollandiai művészeti nevelése: kié a tanterv? In: Magyar Tudomány 179. 6. 2018. - 782-788. p.

Wagner, Ernst: A közös Európai vizuális műveltség referenciakeret szerkezete, tartalma és jelentősége más művészetpedagógiai területek számára In: Magyar Tudomány 179. 6. 2018. - 789-799. p.

Gaul Emil - Havasi Tamás - Nagy Imre - Sándor Zsuzsanna: A 21. század képi nyelvének tanítása a Bauhaus magyar mestereinek pedagógiai öröksége nyomán In: Magyar Tudomány 179. 6. 2018. - 800-807. p.

Attwood, Tony: Az Asperger-szindróma kézikönyve : Szülőknek, pedagógusoknak, szakembereknek Budapest : Animus, 2018

3. Oktatás, tanulás, pályaválasztás

Pankász Balázs: Kérdőíves felmérés az e - learning tanfolyamokról és online oktatási tényezőkről In: Tudásmenedzsment 17. 2. 2016. - 87-109. p. URL: http://kpvk.pte.hu/sites/kpvk.pte.hu/files/files/EKONYVEK/xvii2szam.pdf#%5B%7B%22num%22%3A120%2C%22gen%22%3A0%7D%2C%7B%22name%22%3A%22XYZ%22%7D%2C40%2C622%2C0%5D

Bákány Brigitta - Hoffer Ivett: Óvodai dajka ABC Budapest : Bárány Brigitta, 2017 : Hoffer Yvett

Nagy Ádám - Svitek Szilárd: Mindenkiben ott az X : Mutánsok és tehetséggondozás In: Nevelj jedit! : A képzelet pedagógiája / szerk. Nagy Ádám. - Budapest : Athenaeum, 2018. - 147-183. p.

Horváth László: Harry Potter és a roxforti pedagógusok In: Nevelj jedit! : A képzelet pedagógiája / szerk. Nagy Ádám. - Budapest : Athenaeum, 2018. - 217-247. p.

Langerné Buchwald Judit: Ingázó diákok, avagy Budapest : Fakultás K., 2017

Balatoni József: Tanulj szabadon, taníts szabadon! [Budapest] : Jaffa, cop. 2018

Petránné Képes Gizella - Gilicze Zoltán: Résztvevői tananyag az Egészséges életmódra nevelés hátrányos helyzetű gyermekeket nevelő óvodákban, a fejlesztés beépítése a pedagógiai programba című, 30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzéshez [Budapest] : OH, cop. 2017

Dóra László: Some ideas about using mass media in adult education In: Képzés és gyakorlat 14. 3-4. 2016. - 197-204. p. URL: http://epa.oszk.hu/02600/02641/00012/pdf/EPA02641_kepzes_es_gyakorlat_2016-3-4_197-204.pdf

Tótszöllősyné Varga Tünde - Gilicze Zoltán: Résztvevői tananyag A mozgás kiemelt szerepe a gyermekek fejlődésében, az óvodai hátránycsökkentésben, a fejlesztés beépítése a pedagógiai programba című, 30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzéshez [Budapest] : OH, cop. 2017

Dupákné Gecse Adél - Gilicze Zoltán: Résztvevői tananyag A tehetségazonosítás, tehetséggondozás lehetőségei hátrányos helyzetű gyermekeket nevelő óvodában, a fejlesztés beépítése a pedagógiai programba című, 30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzéshez [Budapest] : OH, cop. 2017

AKI kíváncsi kémikus : Nyári kutatótábor : Krónika Budapest : MTA Természettudományi Kutatóközpont, [2017]

Martin Jánosné: Fegyelem az iskolában In: Pedagógiai és Módszertani Tanácsadó 4. 4. 2018. - 2-12. p.

Demeter László: A természetismeret tanításáról az általános iskola ötödik-hatodik osztályában : 3. rész In: Pedagógiai és Módszertani Tanácsadó 4. 4. 2018. - 43-48. p.

Szőköl István - Horváth Kinga: The dimensions of educational evaluation In: Képzés és gyakorlat 14. 3-4. 2016. - 247-256. p. URL: http://epa.oszk.hu/02600/02641/00012/pdf/EPA02641_kepzes_es_gyakorlat_2016-3-4_247-256.pdf

Botos Réka: Csongor és Tünde és/vagy Alkonyat? In: Pedagógusok Lapja 74. 3. 2028. - 12. p.

Laposa Nikolett: Beszédfeldolgozási folyamatok változásai a fejlesztés függvényében / Szántó Anna. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 2017. : [könyvismertetés] In: Gyógypedagógiai Szemle 46. 1. 2018. - 82-83. p.

Az iskolai sikeresség pedagógiai-pszichológiai háttere : Az MTA MAB Neveléstudományi Szakbizottsága által szervezett, azonos című konferencia és az előadásokhoz kapcsolódó tudományos műhelyeket bemutató tanulmánykötet : A Magyar Tudomány Ünnepe [2015] Eger : Líceum Kiadó, 2018

Kozák Tamás: Gyerekszórakoztatás mesterfokon : ... avagy hogyan legyél felnőttként sikeres a gyerekek között játszi könnyedséggel? Csongrád-Bokros : Kozák Tamás, cop. 2018

Váczi Dorottya - Méhes Zsófia - Fegyverneki Gergő - Deák Virág: Tiéd a pálya! : Projekt- és feladatbank a pályaorientációs témanapra pedagógusoknak : [Pályaorientációs projektnap lebonyolításához kész tevékenységtervekkel!] Budapest : Neteducatio Kft., 2018

Tóth Ágnes, N.: Régi-új kihívások a magyar oktatásban In: Az iskolai sikeresség pedagógiai-pszichológiai háttere : Az MTA MAB Neveléstudományi Szakbizottsága által szervezett, azonos című konferencia és az előadásokhoz kapcsolódó tudományos műhelyeket bemutató tanulmánykötet : A Magyar Tudomány Ünnepe [2015] / szerk. Hanák Zsuzsanna ; [közread. az] Eszterházy Károly Egyetem Pedagógiai Kar. - Eger : Líceum Kiadó, 2018. - 11-25. p.

Einhorn Ágnes: Az iskolafejlesztési projekt mint modernizációs eszköz In: Az iskolai sikeresség pedagógiai-pszichológiai háttere : Az MTA MAB Neveléstudományi Szakbizottsága által szervezett, azonos című konferencia és az előadásokhoz kapcsolódó tudományos műhelyeket bemutató tanulmánykötet : A Magyar Tudomány Ünnepe [2015] / szerk. Hanák Zsuzsanna ; [közread. az] Eszterházy Károly Egyetem Pedagógiai Kar. - Eger : Líceum Kiadó, 2018. - 27-42. p.

Molnár Béla: A tanítók és a reflexió In: Az iskolai sikeresség pedagógiai-pszichológiai háttere : Az MTA MAB Neveléstudományi Szakbizottsága által szervezett, azonos című konferencia és az előadásokhoz kapcsolódó tudományos műhelyeket bemutató tanulmánykötet : A Magyar Tudomány Ünnepe [2015] / szerk. Hanák Zsuzsanna ; [közread. az] Eszterházy Károly Egyetem Pedagógiai Kar. - Eger : Líceum Kiadó, 2018. - 43-53. p.

Molnár Pál - Pintér Henriett - Tóth Edit: A tanulóközösségben végzett kutatásalapú tanulás folyamatainak kognitív, társas tényezői In: Magyar Pedagógia 117. 4. 2017. 423-449. p. URL: http://www.magyarpedagogia.hu/document/Molnar_MPed20174.pdf

Simon Katalin: A tanárok reflexióértelmezése In: Az iskolai sikeresség pedagógiai-pszichológiai háttere : Az MTA MAB Neveléstudományi Szakbizottsága által szervezett, azonos című konferencia és az előadásokhoz kapcsolódó tudományos műhelyeket bemutató tanulmánykötet : A Magyar Tudomány Ünnepe [2015] / szerk. Hanák Zsuzsanna ; [közread. az] Eszterházy Károly Egyetem Pedagógiai Kar. - Eger : Líceum Kiadó, 2018. - 55-79. p.

Varga László - Farnady-Landerl Viktória: Új fejezet a konstruktivista pedagógiában : A neuropedagógia In: Az iskolai sikeresség pedagógiai-pszichológiai háttere : Az MTA MAB Neveléstudományi Szakbizottsága által szervezett, azonos című konferencia és az előadásokhoz kapcsolódó tudományos műhelyeket bemutató tanulmánykötet : A Magyar Tudomány Ünnepe [2015] / szerk. Hanák Zsuzsanna ; [közread. az] Eszterházy Károly Egyetem Pedagógiai Kar. - Eger : Líceum Kiadó, 2018. - 81-98. p.

Csorba Dávid: The educational model of the calvinist colleges In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 7. Ksz 2. 2017. - 114-127. p. URL: http://herj.lib.unideb.hu/file/3/szamok/112/HERJ_2017_supplement2.pdf#page114

Bartalis Kata-Szilvia: Művészeti nevelés az idegennyelv-tanulásban In: Magiszter 15. 2. 2017. - 22-27. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_2_pp_22-27.pdf

András Szilárd: Hor izontok versus valóság a matematika tanításában In: Magiszter 15. 2. 2017. - 28-35. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_2_pp_28-35.pdf

Péter Éva: Zen e és játék In: Magiszter 15. 2. 2017. - 36-50. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_2_pp_36-40.pdf

Rusz Csilla: Drámapedagógiai játékok, gyakorlatok az elemi osztályokban In: Magiszter 15. 2. 2017. - 41-48. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_2_pp_41-48.pdf

Bartalis Kata-Szilvia: A Kamishibai mesélő színház alkalmazása kommunikációs készségek fejlesztésére In: Magiszter 15. 2. 2017. - 49-51. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_2_pp_49-51.pdf

Pálfi Levente: Hegyezd a füled! Helyesírási szoftver III. osz tályosok számára In: Magiszter 15. 2. 2017. - 52-58. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_2_pp_52-58.pdf

Kánya Enikő: A szövegértést befolyásoló tényezők vizsgálata II. osztályos tanulóknál In: Magiszter 15. 2. 2017. - 59-70. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_2_pp_59-70.pdf

Demény Piroska: Kérdéskártya In: Magiszter 15. 2. 2017. - 71. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_2_pp_71.pdf

Ozsváth Judit: „Hihetetlenül jó helynek tartom a drámatagozatot” : beszélgetés Fazakas Misivel In: Magiszter 15. 2. 2017. - 72-82. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_2_pp_72-82.pdf

Ozsváth Judit: Vallomások az Alma Materről In: Magiszter 15. 2. 2017. - 83-88. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_2_pp_83-88.pdf

Szántó Bíborka: Kézikönyv az Iskola másként hétre In: Magiszter 15. 2. 2017. - 129-130. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_2_pp_129-130.pdf

Kozma Tamás: Protestáns identitás és közösségi tanulás In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 7. Ksz 2. 2017. - 174-179. p. URL: http://herj.lib.unideb.hu/file/3/szamok/112/HERJ_2017_supplement2.pdf#174

Bacskai Katinka - Pándy Árpád: A denomination -based description of church-run primary schools –before and after the 2011 expansion In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 7. Ksz 2. 2017. - 207-219. p. URL: http://herj.lib.unideb.hu/file/3/szamok/112/HERJ_2017_supplement2.pdf#207

Kopp Erika: Az egyházi iskolák tanulóinak teljesítményei –és a pedagógiai hozzáadott érték In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 7. Ksz 2. 2017. - 236-251. p. URL: http://herj.lib.unideb.hu/file/3/szamok/112/HERJ_2017_supplement2.pdf#236

Morvai Laura: The effectiveness of protestant secondary school students –in the light of the Hungarian national assessment of basic competencies 2014 database In: Practice and Theory in Systems of Education 7. Ksz 2. 2017. - 252-268. p. URL: http://herj.lib.unideb.hu/file/3/szamok/112/HERJ_2017_supplement2.pdf#252

Marks, Gary. N.: Education is not about SES In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 8. 1. 2018. - 55-79. p. URL: http://herj.lib.unideb.hu/megjelent/html/5adf8ada3cd7d

Vass Dorottea: The attitude of 6-8-year-old pupils towards tales In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 8. 1. 2018. - 80-92. p. URL: http://herj.lib.unideb.hu/megjelent/html/5adf8c69e0ad9

Szabó Barbara: Erzsebet Kazarjan (2013): Higher Level Vocational Training and mobility, or the morals of a research. : [könyvismertetés] In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 8. 1. 2018. - 106-109. p. URL: http://herj.lib.unideb.hu/megjelent/html/5adf902227b07

Tervezett szelekció In: Heti Világgazdaság 7. 2018. - 16-17. p.

Tódor Erika-Mária: A magyar tannyelvű iskolák számára készült új román nyelv és irodalom tanterv : kihívás és lehetőség In: Magiszter 15. 3. 2017. - 5-14. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_3_pp_5-14.pdf

András Szilárd Károly: Módosítunk anélkül, hogy változtatnánk In: Magiszter 15. 3. 2017. - 15-27. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_3_pp_15-27.pdf

Kálmán Ungvári Kinga: A Polgári nevelés új élete In: Magiszter 15. 3. 2017. - 28-35. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_3_pp_28-35.pdf

Szakács Cecília: Sokszínű szótanuló – játékos szókincsfejlesztés Montessori gyöngyökkel In: Magiszter 15. 3. 2017. - 47-51. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_3_pp_47-51.pdf

Szengyel Tímea: A nyitott könyv módszere In: Magiszter 15. 3. 2017. - 52-54. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_3_pp_52-54.pdf

Kupás Mónika: A számítógép: barát vagy ellenség? In: Magiszter 15. 3. 2017. - 55-58. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_3_pp_55-58.pdf

Makó Linda: Új szemlélet a román nyelv oktatásában In: Magiszter 15. 3. 2017. - 97-98. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_3_pp_97-98.pdf

Molnárné Balogh Márta: Az egészségügyi szolgáltatásra való jogosultság, a gyermeknevelés és a közalkalmazotti jogviszony, illetve a nyugdíjfolyósítás kérdései In: Intézményvezetői Tanácsadó Szociális Intézményeknek 3. 4. 2018. - 9-15. p.

Kárpáti Andrea: Művészetpedagógia In: Magyar Tudomány 179. 6. 2018. - 761-772. p.

Kallio-Tavin, Mira: A fiatalok vizuális kultúrája - a finn tanterv alapja In: Magyar Tudomány 179. 6. 2018. - 773-781. p.

Lanschot Hubrecht, Viola van - Nieveen, Nienke: Napjaink hollandiai művészeti nevelése: kié a tanterv? In: Magyar Tudomány 179. 6. 2018. - 782-788. p.

Wagner, Ernst: A közös Európai vizuális műveltség referenciakeret szerkezete, tartalma és jelentősége más művészetpedagógiai területek számára In: Magyar Tudomány 179. 6. 2018. - 789-799. p.

Gaul Emil - Havasi Tamás - Nagy Imre - Sándor Zsuzsanna: A 21. század képi nyelvének tanítása a Bauhaus magyar mestereinek pedagógiai öröksége nyomán In: Magyar Tudomány 179. 6. 2018. - 800-807. p.

4. Neveléstörténet

Deákné Juhász Éva: Békefi Ernő családja, élete [Rajka] : Deákné Juhász Éva, cop. 2018

Patyi Gábor: Párhuzamok és különbségek: középiskolai tanárképzés a Lajtán innen és túl a 19. század második felében In: Képzés és gyakorlat 14. 3-4. 2016. - 257-266. p. URL: http://epa.oszk.hu/02600/02641/00012/pdf/EPA02641_kepzes_es_gyakorlat_2016-3-4_257-266.pdf

Bodorik Sándor: A Túri Alma Mater In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 7. Ksz 2. 2017. - 11-26. p. URL: http://herj.lib.unideb.hu/file/3/szamok/112/HERJ_2017_supplement2.pdf#page11

Kovács Áron: The development of the school system of the Cistibiscan Reformed Church District - between 1850 and the beginning of World War I. In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 7. Ksz 2. 2017. - 40-56. p. URL: http://herj.lib.unideb.hu/file/3/szamok/112/HERJ_2017_supplement2.pdf#page40

Rébay Magdolna: Aristocrats in the Evangelical Lutheran Secondary Grammar School –Eperjes and Nyíregyháza in the age of dualism In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 7. Ksz 2. 2017. - 57-74. p. URL: http://herj.lib.unideb.hu/file/3/szamok/112/HERJ_2017_supplement2.pdf#page57

Szatmári Emília: Tehetségkutatás és tehetségmentés a református gimnáziumokban In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 7. Ksz 2. 2017. - 75-88. p. URL: http://herj.lib.unideb.hu/file/3/szamok/112/HERJ_2017_supplement2.pdf#page75

Bátoriné Misák Marianna: A Sárospataki Református Kollégium történetének oktatástörténeti jelenségei In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 7. Ksz 2. 2017. - 105-113. p. URL: http://herj.lib.unideb.hu/file/3/szamok/112/HERJ_2017_supplement2.pdf#page105

Csorba Dávid: The educational model of the calvinist colleges In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 7. Ksz 2. 2017. - 114-127. p. URL: http://herj.lib.unideb.hu/file/3/szamok/112/HERJ_2017_supplement2.pdf#page114

Kodácsy-Simon Eszter: Freedom and responsibility in the education –through the works of Martin Luther In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 7. Ksz 2. 2017. - 162-173. p. URL: http://herj.lib.unideb.hu/file/3/szamok/112/HERJ_2017_supplement2.pdf#162

Simonfi Zsuzsanna: A gyermekközpontú pedagógia protestáns megközelítésben : Comenius In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 7. Ksz 2. 2017. - 180-190. p. URL: http://herj.lib.unideb.hu/file/3/szamok/112/HERJ_2017_supplement2.pdf#180

Virág Gábor: A topolyai tanonciskola 1945-1977 : részlet 130 éve topolyai Sinkovics József Műszaki Középiskola története című készüló monográfiából In: Bácsország 4. 2017. - 47-56. p.

Csúszó Dezső: Iskolai kápolnák Szabadkán In: Bácsország 4. 2017. - 57-61. p.

5. Pedagógus, pedagógusképzés

Miért szeretjük... a tantárgyainkat? : Elmondják az EKG tanárai : Tollrajzok a tanításról II. [Budapest] : EKG, 2015

Karlowits-Juhász Orchidea: Így neveld a sárkányodat, avagy pedagógiai kultúraváltás a Hibbant-szigeten In: Nevelj jedit! : A képzelet pedagógiája / szerk. Nagy Ádám. - Budapest : Athenaeum, 2018. - 315-342. p.

Magyar Pedagógiai Társaság (Budapest): Tanúhegyek : Potrék, emlékezések, interjúk mintaadó pedagógusokról : A TANI-TANI online (a szabad pedagógiai gondolkodás fóruma) oldalain megjelent írások 2011-2017 Budapest : Magyar Pedagógiai Társaság, 2018

Deákné Juhász Éva: Békefi Ernő családja, élete [Rajka] : Deákné Juhász Éva, cop. 2018

Gonda Zsuzsa: The ICT competence and development perspectives of teacher trainees during teaching practice In: Képzés és gyakorlat 14. 3-4. 2016. - 215-232. p. URL: http://epa.oszk.hu/02600/02641/00012/pdf/EPA02641_kepzes_es_gyakorlat_2016-3-4_215-232.pdf

Patyi Gábor: Párhuzamok és különbségek: középiskolai tanárképzés a Lajtán innen és túl a 19. század második felében In: Képzés és gyakorlat 14. 3-4. 2016. - 257-266. p. URL: http://epa.oszk.hu/02600/02641/00012/pdf/EPA02641_kepzes_es_gyakorlat_2016-3-4_257-266.pdf

Csányi Yvonne: Egy szakami életút hat évtizedes emlékei In: Gyógypedagógiai Szemle 46. 1. 2018. - 33-54. p.

Pontos számok mutatják meg, mekkorát zuhant a magyar iskola In: Pedagógusok Lapja 74. 3. 2028. - 10-11. p.

Legitim fórumot akartak : Lechner András: kompromisszumkész, közös célért dolgozó partnerként tekintsenek ránk In: Pedagógusok Lapja 74. 4. 2018. - 8. p.

Molnár Béla: A tanítók és a reflexió In: Az iskolai sikeresség pedagógiai-pszichológiai háttere : Az MTA MAB Neveléstudományi Szakbizottsága által szervezett, azonos című konferencia és az előadásokhoz kapcsolódó tudományos műhelyeket bemutató tanulmánykötet : A Magyar Tudomány Ünnepe [2015] / szerk. Hanák Zsuzsanna ; [közread. az] Eszterházy Károly Egyetem Pedagógiai Kar. - Eger : Líceum Kiadó, 2018. - 43-53. p.

Szatmári Emília: Tehetségkutatás és tehetségmentés a református gimnáziumokban In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 7. Ksz 2. 2017. - 75-88. p. URL: http://herj.lib.unideb.hu/file/3/szamok/112/HERJ_2017_supplement2.pdf#page75

Ferencz S. Alpár - Pöllnitz Ilona: A játék hete In: Magiszter 15. 3. 2017. - 68-74. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_3_pp_68-74.pdf

Virág Erzsébet: „...játszani is engedd...” In: Magiszter 15. 3. 2017. - 75-77. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_3_pp_75-77.pdf

Szolláth-Máté Hunor: Nyári akadémia a Telekiben In: Magiszter 15. 3. 2017. - 78-80. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_3_pp_78-80.pdf

Sata Klára: Legyen játék a kémia oktatása In: Magiszter 15. 3. 2017. - 81-83. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_3_pp_81-83.pdf

Püsök Sarolta: Játékos vallástanítás mint kihívás és lehetőség In: Magiszter 15. 3. 2017. - 84-86. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_3_pp_84-86.pdf

Ozsváth Judit: Hatékony módszerek a hitre nevelés szolgálatában In: Magiszter 15. 3. 2017. - 87-93. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_3_pp_87-93.pdf

Bodurián: Zene a játékban, játék a zenében In: Magiszter 15. 3. 2017. - 94-96. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_3_pp_94-96.pdf

6. Gyógypedagógia, SNI

Csokai Anita: Erno Kallai & Laszlo Kovacs (ed.) (2009): Getting to know and accepting. Pedagogic challenges and gypsy communities in 21st century schools. Open book workshop, Budapest. : [könyvismertetés] In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 4. 2017. URL: http://herj.lib.unideb.hu/megjelent/html/5a775914e6112

Szakemberek a szülőkkel : A korai intervenció területén : Esettár Budapest : Budapesti Korai Fejlesztő Központ, 2018

Schumann Róbert: Magyarországi migránsok iskolázottsága [Budapest] : [OPKM], [2018]

Petránné Képes Gizella - Gilicze Zoltán: Résztvevői tananyag az Egészséges életmódra nevelés hátrányos helyzetű gyermekeket nevelő óvodákban, a fejlesztés beépítése a pedagógiai programba című, 30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzéshez [Budapest] : OH, cop. 2017

Nagyné Béres Andrea: A természeti környezetben történő nevelés a speciális nevelési igények figyelembevételével In: Pedagógiai és Módszertani Tanácsadó 4. 4. 2018. - 13-17. p.

Kuna Éva: ADHD - a szitokszó In: Pedagógiai és Módszertani Tanácsadó 4. 4. 2018. - 18-22. p.

Pulay Klára: Mikor a fantázia életre kel... örökbefogadottak sajátos tárgy- és szelfreprezentációi In: Pszichoterápia 27. 2. 2018. - 108-117. p.

Höfflerné Pénzes Éva - Szenczi Beáta - Marton Klára: Enyhén értelmi fogyatékos tanulók idiómaértése - egy empirikus kutatás első eredményei In: Gyógypedagógiai Szemle 46. 1. 2018. - 1-12. p.

Sándor Anikó: "Az együttgondolkodásból fakadó többlettudás az értelme" : az inkluzív kutatás módszertana egy fogyatékosságtudományi kutatás tapasztalatai tükrében In: Gyógypedagógiai Szemle 46. 1. 2018. - 12-32. p.

Csányi Yvonne: Egy szakami életút hat évtizedes emlékei In: Gyógypedagógiai Szemle 46. 1. 2018. - 33-54. p.

Gombás Judit - Baráth Erika Anita: Audionarráció a látássérült személyek akadálymentes kultúrafogyasztásáért : egy jó gyakorlat bemutatása In: Gyógypedagógiai Szemle 46. 1. 2018. - 55-63. p.

Farasné Gönczi Rita: A könnyen érthető kommunikáció fogalma és szabályrendszere nemzetközi és hazai példák, illetve magyar tapasztalati szakértők javaslatai alapján In: Gyógypedagógiai Szemle 15. 1. 2017. - 64-76. p.

Szekeres Pál: Adaptált testkultúra és sport fogyatékosság specifikus alapismeretei / szerk. Benczúr Miklósné. ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, Budapest, 2017. : [könyvismertetés] In: Gyógypedagógiai Szemle 46. 1. 2018. - 77-78. p.

Novák Géza Máté: "A hang lelke - a lélek hangja" művészeti terápiák a gyógypedagógiában In: Gyógypedagógiai Szemle 46. 1. 2018. - 84-88. p.

Attwood, Tony: Az Asperger-szindróma kézikönyve : Szülőknek, pedagógusoknak, szakembereknek Budapest : Animus, 2018

7. Pszichológia

Bagdy Emőke: Pszichofitness gyermekeknek, szülőknek és nevelőknek [Budapest] : Kulcslyuk K., cop. 2017

Waters, Lea: Fókuszban az erősségek : Hogyan segíti elő az erősségközpontú gyermeknevelés a szülő és a gyermek boldogságát? [Budapest] : Ursus Libris, 2017

Szentkúti Márta: Szétszakítva : A válás traumájának feldolgozása 4-10 éves korban mesékkel, történetekkel Keszthely : Lemniszkáta Meseház Bt., 2018

Gyimóthy Gábor: Rajz és lélek alkotás és terápia Budapest : Animula, cop. 2017

Böszörményi-Nagy Iván - Spark, Geraldine M.: Láthatatlan lojalitások [Budapest] : Animula, cop. 2018

Kuna Éva: ADHD - a szitokszó In: Pedagógiai és Módszertani Tanácsadó 4. 4. 2018. - 18-22. p.

Pulay Klára: Mikor a fantázia életre kel... örökbefogadottak sajátos tárgy- és szelfreprezentációi In: Pszichoterápia 27. 2. 2018. - 108-117. p.

Kovács Zoltán: Az elfogadás pedagógiája konferencia In: Képzés és gyakorlat 14. 3-4. 2016. - 273-274. p. URL: http://epa.oszk.hu/02600/02641/00012/pdf/EPA02641_kepzes_es_gyakorlat_2016-3-4_273-274.pdf

Kádár Annamária: A mesékben gyógyító erő lakozik In: Édes Anyanyelvünk 40. 3. 2018. - 11. p.

Laposa Nikolett: Beszédfeldolgozási folyamatok változásai a fejlesztés függvényében / Szántó Anna. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 2017. : [könyvismertetés] In: Gyógypedagógiai Szemle 46. 1. 2018. - 82-83. p.

Novák Géza Máté: "A hang lelke - a lélek hangja" művészeti terápiák a gyógypedagógiában In: Gyógypedagógiai Szemle 46. 1. 2018. - 84-88. p.

Krüger, Reinhard T.: A zavarspecifikus pszichodráma-terápia elmélete és gyakorlata Budapest : L'Harmattan, 2017

Fromm, Erich: A szeretet művészete Budapest : Háttér, [2017], cop. 2012

Tóth Alisa - Kárpáti Andrea - Molnár Gyöngyvér: A színpercepció és a színértelmezés online mérésének lehetőségei kisiskolás korban In: Magyar Pedagógia 117. 4. 2017. 399-421. p. URL: http://www.magyarpedagogia.hu/document/Toth_MPed20174.pdf

Simon Katalin: A tanárok reflexióértelmezése In: Az iskolai sikeresség pedagógiai-pszichológiai háttere : Az MTA MAB Neveléstudományi Szakbizottsága által szervezett, azonos című konferencia és az előadásokhoz kapcsolódó tudományos műhelyeket bemutató tanulmánykötet : A Magyar Tudomány Ünnepe [2015] / szerk. Hanák Zsuzsanna ; [közread. az] Eszterházy Károly Egyetem Pedagógiai Kar. - Eger : Líceum Kiadó, 2018. - 55-79. p.

Steiner Csilla: Népmesekincstár mesepedagógiai módszer In: Magiszter 15. 1. 2017. - 102-105. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_1_pp_102-105.pdf

Galaczi Hajnalka: Az értelmi fejleszthetőség a formatív diagnosztika tükrében In: Magiszter 15. 3. 2017. - 36-46. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_3_pp_36-46.pdf

8. Pedagógia, kutatás, általános kérdések

Bejáró : A Herman Ottó Múzeum múzeumpedagógiai kínálata óvodák, általános és középiskolák részére : 2017/2018 Miskolc : Herman Ottó Múzeum, 2017

Boráros-Bakucz András: Ki mentse meg legközelebb a világot? : Feladata-e egy ma pályakezdő tanárnak, hogy felkészítse a jövő nemzedékének hőseit a világ megmentésére? In: Nevelj jedit! : A képzelet pedagógiája / szerk. Nagy Ádám. - Budapest : Athenaeum, 2018. - 73-108. p.

Kopházi Molnár Erzsébet - Madarász Gáborné: Iskola a Krisna - völgyben In: Képzés és gyakorlat 14. 3-4. 2016. - 155-164. p. URL: http://epa.oszk.hu/02600/02641/00012/pdf/EPA02641_kepzes_es_gyakorlat_2016-3-4_155-164.pdf

Megyeriné Runyó Anna: Élménypedagógia a kisgyermekek környezeti nevelésében In: Képzés és gyakorlat 14. 3-4. 2016. - 165-172. p. URL: http://epa.oszk.hu/02600/02641/00012/pdf/EPA02641_kepzes_es_gyakorlat_2016-3-4_165-172.pdf

Csáky Ida - Kisné Cseh Julianna: Jó szerencsét! : A Tatabányai Múzeum Bányászati és Ipari Skanzenjének színező és foglalkoztató füzete [Tatabánya] : Tatabányai Múzeum, cop. 2017

Csima Melinda: Possibilities of applying qualitative research methods during the measurement of health behavior in adolescents In: Képzés és gyakorlat 14. 3-4. 2016. - 205-214. p. URL: http://epa.oszk.hu/02600/02641/00012/pdf/EPA02641_kepzes_es_gyakorlat_2016-3-4_205-214.pdf

Szőköl István - Horváth Kinga: The dimensions of educational evaluation In: Képzés és gyakorlat 14. 3-4. 2016. - 247-256. p. URL: http://epa.oszk.hu/02600/02641/00012/pdf/EPA02641_kepzes_es_gyakorlat_2016-3-4_247-256.pdf

Szántóné Tóth Hajnalka: Beszámoló a 2016- os HuCer-konferenciáról : Kaposvári Egyetem Kaposvár, 2016. május 26–27. In: Képzés és gyakorlat 14. 3-4. 2016. - 267-269. p. URL: http://epa.oszk.hu/02600/02641/00012/pdf/EPA02641_kepzes_es_gyakorlat_2016-3-4_267-269.pdf

Gombás Judit - Baráth Erika Anita: Audionarráció a látássérült személyek akadálymentes kultúrafogyasztásáért : egy jó gyakorlat bemutatása In: Gyógypedagógiai Szemle 46. 1. 2018. - 55-63. p.

Gazsó Ferenc: Pályakép a szociológia sodrásában Szeged : Belvedere Meridionale, 2017

Einhorn Ágnes: Az iskolafejlesztési projekt mint modernizációs eszköz In: Az iskolai sikeresség pedagógiai-pszichológiai háttere : Az MTA MAB Neveléstudományi Szakbizottsága által szervezett, azonos című konferencia és az előadásokhoz kapcsolódó tudományos műhelyeket bemutató tanulmánykötet : A Magyar Tudomány Ünnepe [2015] / szerk. Hanák Zsuzsanna ; [közread. az] Eszterházy Károly Egyetem Pedagógiai Kar. - Eger : Líceum Kiadó, 2018. - 27-42. p.

Simon Katalin: A tanárok reflexióértelmezése In: Az iskolai sikeresség pedagógiai-pszichológiai háttere : Az MTA MAB Neveléstudományi Szakbizottsága által szervezett, azonos című konferencia és az előadásokhoz kapcsolódó tudományos műhelyeket bemutató tanulmánykötet : A Magyar Tudomány Ünnepe [2015] / szerk. Hanák Zsuzsanna ; [közread. az] Eszterházy Károly Egyetem Pedagógiai Kar. - Eger : Líceum Kiadó, 2018. - 55-79. p.

Varga László - Farnady-Landerl Viktória: Új fejezet a konstruktivista pedagógiában : A neuropedagógia In: Az iskolai sikeresség pedagógiai-pszichológiai háttere : Az MTA MAB Neveléstudományi Szakbizottsága által szervezett, azonos című konferencia és az előadásokhoz kapcsolódó tudományos műhelyeket bemutató tanulmánykötet : A Magyar Tudomány Ünnepe [2015] / szerk. Hanák Zsuzsanna ; [közread. az] Eszterházy Károly Egyetem Pedagógiai Kar. - Eger : Líceum Kiadó, 2018. - 81-98. p.

Orbán Gyöngyi: Irodalomtanítás és játék : a játék fogalmának gadameri újraértelmezése az irodalomtanításban In: Magiszter 15. 2. 2017. - 4-13. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_2_pp_4-13.pdf

Kánya Enikő: A szövegértést befolyásoló tényezők vizsgálata II. osztályos tanulóknál In: Magiszter 15. 2. 2017. - 59-70. p. URL: http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/Magiszter_2017_2_pp_59-70.pdf

Robert Peter: Differentiation in education and beyond : introduction to the special issue in memory of Jaap Dronkers (1945-2016) In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 8. 1. 2018. - 5-10. p. URL: http://herj.lib.unideb.hu/megjelent/html/5adf850c6e4f1

Kárpáti Andrea: Művészetpedagógia In: Magyar Tudomány 179. 6. 2018. - 761-772. p.


Régebbi listák: 23. hét   22. hét   21. hét   20. hét