![]() | Múzeumpedagógia | ||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||
![]() | Események | ||||||||||||||||||||||||||||
|
![]() | Eötvös 150 |
![]() | Filiálé: |
![]() | Eötvös Loránd születésének 175. évfordulója |
![]() | Hétszer közelebb Eötvöshöz |
A foglalkozáson résztvevő csoportok általános képet kapnak arról, hogyan éltek az elemi iskolások a 19. század második felétől a 20. század első két évtizedéig. Hangsúlyozzuk az életmóddal, az iskolai szemléltetéssel, a tárgykultúrával kapcsolatos kérdéseket, hiszen ezek a legplasztikusabb párhuzamokat nyújthatják a ma iskolájával. A diákok ennek kapcsán szembesülnek az előző generációk gyermekkori élményeivel is. („Nagymama is volt gyerek”).
Korosztályonként és alkalmanként más-más témákat érintünk:
Témaköreink legnagyobb része párbeszédekben elevenedik meg egy modellezett száz éves tanóra formájában. A dramatizált foglalkozáson a közönség igen aktív módon vesz részt.
b.m.
A foglalkozást általános és középiskolai tanulók valamint felsőfokú tanintézmények hallgatói és a pedagógusok számára ajánljuk. A program természetesen nyitva áll felnőtt és nyugdíjas korú csoportok előtt is.
A múzeumpedagógiai program kidolgozói: Bogdán Melinda – Munkácsy Gyula