Tintamalac és tollszem. Az iskolai írásoktatás történeti példái

Foglalkozásunk rávezeti a diákokat arra, hogy a digitális korszak előtti kommunikációs módok ismerete ma is szükséges, a kézírást sok esetben nem helyettesítheti a számítógép.
A kézírás nem csak az egyéniségről, hanem egy egész kultúra állapotáról is tanúskodik.
Az iskolai írásoktatás kézírásunk fejlődésének legelső és legfontosabb alappillére. A foglalkozás során olyan történeti típusokkal ismerkedünk meg, mint a szépírás, ütemírás, rondírás, zsinórírás stb. Az 1850-es évektől az 1950-es évekig terjedő időszak írószereit a használat, a formatervezés és a gyártók szempontjából vizsgáljuk meg. Ki is próbálhatjuk a tentát, pennát, kalamárist, palatáblát, spongyát, különféle mártogatós tollakat, porzót, tappert stb. A résztvevők egy tintamalaccal biztosan gazdagabbak lesznek!

b.m.

Az általános és középiskolás diákoknak ajánlott programunk a szakirányú felsőoktatás tipográfus képzésének emelt szinten is elérhető.

A múzeumpedagógiai program kidolgozói: Bogdán Melinda – Munkácsy Gyula
A szakirányú felsőoktatás számára a foglalkozást tartja: Bogdán Melinda