Távkönyvtáros - Képernyőmegosztással támogatott online tájékoztatás
Utolsó módosítás: 2020.10.12.
Könyvtárunk 2020 márciusában bővítette szolgáltatási kínálatát a képernyőmegosztással támogatott online tájékoztatással. A telefonos és e-mailes távszolgáltatásunkat egészítettük ki ezzel, hogy olvasóinknak minél alaposabb, a személyes találkozások alkalmaihoz minél hasonlóbb, minél alaposabb tájékoztatást nyújthassunk.
Még csak néhány hónapnyi tapasztalat van mögöttünk, de azt már látjuk, hogy a szolgáltatást a járványhelyzet után is fenn szeretnénk tartani, hiszen más élethelyzetekben is van létjogosultsága. Emellett ezt csak javasolni tudjuk más könyvtáraknak is.
Tapasztalataink és az átgondolt lehetőségek, feladatok alapján készült ez az alábbi halszálka diagram a KIT Hírlevél felkérésére.
Nagyítson! Érdemes. Nyolc szempontból mutatjuk be, hogy mi szükséges ahhoz, hogy ez a szolgáltatás hatékonyan működjön. Látható és természetes, hogy az IKT, a technika, a szoftverek minimális feltételek mindkét fél részéről. Emellett viszont számos más tényező is befolyásolja a hatékonyságot. Ilyen például a PR, a kapcsolatteremtés és a tartalom felől is közelíthető feltétel, mely szerint szükséges az új szolgáltatás megfelelő leírása, kommunikációja annak érdekében, hogy az olvasók észrevegyék a szolgáltatást, azt saját igényüknek gondolják és elhiggyék, hogy a könyvtár, a könyvtáros tud segíteni.