Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 1. hét)
Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.
1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetekBálint Réka - Dénes Kata Szilvia - Kiss Kamilla Alexandra - László Csilla Júlia - Nagy Kamilla:
A befogadó közösséghez hű pedagógus házaspár
In: Művelődés
73. 9. 2020. - 23-31. p.
Dukrét Géza:
Akiben a természetjárás és a honismeret szenvedélye sosem csillapodott : beszélgetés Dukrét Géza nyugalmazott tanárral
In: Művelődés
73. 9. 2020. - 7-10. p.
Trauttwein Éva:
Megújult a szécsényi Bárkányi János iskola
In: Új Ember
76. 39. 2020. - 5. p.
URL:
https://ujember.hu/wp-content/uploads/2020/10/200927_hetilap.pdf
Király Gabriella:
A tanítóképzés tartalmi megújulását segítő szakszolgálatok fejlődése, különös tekintettel a Dél-Dunántúlra
In: Neveléstörténet
16. 3-4. 2019. - 122-135. p.
Kanizsai Mária - Fátrai Klára:
Múlt, jelen, jövő az Eötvös József Főiskolán
In: Neveléstörténet
16. 3-4. 2019. - 136-142. p.
Bányai György, Cs.:
Lichner József: Az Alma Mater kálváriás útja Selmecbányától Sopronig. Veszprém-Zalaegerszeg: Tóth János Kiadó, 2019. (A Magyar Olaj- és Gázipari Múzeum Közleményei 60.) : [könyvismertetés]
In: Neveléstörténet
16. 3-4. 2019. - 178-181. p.
Tölgyesi József:
Horváth Edit: Líceumi olvasókönyv. Sopron : Berzsenyi Dániel Evangélikus (Líceum) Gimnázium és Kollégium], 2018. : [könyvismertetés]
In: Neveléstörténet
16. 3-4. 2019. - 181-184. p.
Farkas Ildikó:
Iskolai járványügyi kérdések 2020. október
In: Intézményvezetői Tanácsadó
13. 10. 2020. - 1-7. p.
Farkas Ildikó:
Fontos kormányrendeleti változások! - 2020. szeptember
In: Intézményvezetői Tanácsadó
13. 10. 2020. - 7-11. p.
Horváth Zsuzsanna:
A húrok pengetése : virtuális bevezető tantervi vitákhoz
In: Új Pedagógiai Szemle
70. 7-8. 2020. - 5-7. p.
URL:
http://upszonline.hu/index.php?article=700708006
Langerné Buchwald Judit - Muity György:
Az alternatív oktatás finanszírozásának változása a rendszerváltozástól napjainkig
In: Új Pedagógiai Szemle
70. 7-8. 2020. - 26-46. p.
URL:
http://upszonline.hu/index.php?article=700708008
Nahalka István:
A közoktatás központi tartalmi szabályozásának két paradigmája
In: Új Pedagógiai Szemle
70. 7-8. 2020. - 99-142. p.
URL:
http://upszonline.hu/index.php?article=700708012
Acsády Judit:
„Tisztelt Nagysád!” : társadalmi kapcsolatok és nyomtatott periodikák jelentősége a magyar feminista mozgalomban a századelőn A Nő című folyóirat szerkesztői levelezése nyomán
In: Per Aspera ad Astra
7. 2. 2020. - 9-30. p.
URL:
https://per-aspera.pte.hu/download.php?u=15&f=20201216-084730.pdf&n=PerAsperaAdAstra-2020-2-szam
Rácz Miklós:
A veszprémi piarista iskola építéstörténete
In: Veszprémi Szemle
22. 2. 2020. - 103-136.p.
URL:
https://epa.oszk.hu/03000/03021/00018/pdf/EPA03021_veszpremi_szemle_2020_2_103-136.pdf
Huszonegyedik alkalommal adták át a Magyar Kémiaoktatásért díjakat
In: Középiskolai Kémiai Lapok
47. 5. 2020. - 341-344. p.
Átadták a Szent Margit Gimnázium új tornacsarnokát
In: Új Ember
76. 49. 2020. - 8. p.
URL:
https://ujember.hu/wp-content/uploads/2020/12/201206_hetilap_.pdf
Élő hagyományok a Budai Képzőben : Mozaikok 150 év történetéből
Budapest : ELTE TÓK,
2020
Bércesi Richárd:
A pécsi bányavidék elemi iskoláinak hálózati rendszere 1856 és 1944 között
In: Tudásmenedzsment
21. 1-2 .2020. - 113-130. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3678/3432
Dóri Éva:
A Nyitott ház mozgalom : a közösségi művelődés szemléleti változásainak társadalmi és kultúrpolitikai közege a Kádár - korszakban
In: Tudásmenedzsment
21. 1-2 .2020. - 131-144. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3679/3416
Trencsényi László:
Lévai - Egy különös történet a bonyolult XX. századból
In: Tudásmenedzsment
21. 1-2 .2020. - 164-169. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3681/3418
Kéri Katalin:
Tanítói egyletek a történeti Baranyában
In: Tudásmenedzsment
21. ksz 2020. - 121-126. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3460/3222
Héjj Andreas:
Ha vágytanárainkat választhatnánk : egy empirikus vizsgálat arról, mitől jó egy tanár
In: Tudásmenedzsment
21. ksz 2020. - 127-133. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/issue/view/292/8#page=127
Reisz Terézia:
Hallgatói javaslatok a múzeumpedagógia fejlesztéséről
In: Tudásmenedzsment
21. ksz 2020. - 153-165. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3465/3225
Murin Kata:
A "Jó gyakorlatok" helye a közösségfejlesztésben
In: Tudásmenedzsment
21. ksz 2020. - 265-277. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3475/3235
Polymatheia : művelődés- és neveléstörténeti folyóirat : a Kodolányi János Egyetem folyóirata / főszerk. Simándi Irén.
Orosháza : Kodolányi János Egyetem, 2020-.
2. Nevelés, család, gyermekvédelemTrauttwein Éva:
Hogy ők is hazataláljanak : Kothencz János a gyermekvédelemről és Ágotafalváról
In: Új Ember
76. 39. 2020. - 8. p.
URL:
https://ujember.hu/wp-content/uploads/2020/10/200927_hetilap.pdf
Látlelet a jövőről : egy kiadvány gyermekeink védelmében
In: Új Ember
76. 39. 2020. - 12. p.
URL:
https://ujember.hu/wp-content/uploads/2020/10/200927_hetilap.pdf
Kovácsné Farkas Claudia:
Újító szellemű pedagógusok üzenetei
In: Neveléstörténet
16. 3-4. 2019. - 98-105. p.
Király Gabriella:
A tanítóképzés tartalmi megújulását segítő szakszolgálatok fejlődése, különös tekintettel a Dél-Dunántúlra
In: Neveléstörténet
16. 3-4. 2019. - 122-135. p.
Kovács-Veréb Lilla:
Bognárné Kocsis Judit: A vallás mint forrás Karácsony Sándor nevelési koncepciójában. Budapest : L'Harmattan, 2018. : [könyvismertetés]
In: Neveléstörténet
16. 3-4. 2019. - 177-178. p.
Hornyák-Kövi Franciska:
Kulturális sokszínűség az oktatásban
In: Tudásmenedzsment
21. 1-2 .2020. - 221-228. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3687/3424
Horváth Gábor Barnabás:
Torzuló valóság a virtuális térben : az álhírek és veszélyei
In: Tudásmenedzsment
21. 1-2 .2020. - 260-268. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3690/3427
Klein Ágnes - Szederkényi Éva:
Iskolai ünnepek másként
In: Tudásmenedzsment
21. ksz 2020. - 134-141.p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3462/3223
Murin Kata:
A "Jó gyakorlatok" helye a közösségfejlesztésben
In: Tudásmenedzsment
21. ksz 2020. - 265-277. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3475/3235
3. Oktatás, tanulás, pályaválasztásFáyné Domby Alice:
"A tanítók testülete hazánkban az igazi felsőház"
In: Neveléstörténet
16. 3-4. 2019. - 90-97. p.
Tancz Tünde:
Egy jelképes- és írástanítási eljárás a múlt századból : Tomcsányiné Czukrász Róza fonomimikai módszere
In: Neveléstörténet
16. 3-4. 2019. - 106-121. p.
Kováts-Németh Mária:
Kapusi Angéla, Ugrai János (szerk.): Elitek nevelése és oktatása : Esetek és összefüggések a 18-20. századból. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest,2015. : [könyvismertetés]
In: Neveléstörténet
16. 3-4. 2019. - 175-177. p.
Horváth Zsuzsanna:
A húrok pengetése : virtuális bevezető tantervi vitákhoz
In: Új Pedagógiai Szemle
70. 7-8. 2020. - 5-7. p.
URL:
http://upszonline.hu/index.php?article=700708006
Gyertyánfy András:
Folytonos kanonizáció – A tartalom kiválasztásának szempontjai és szakaszai a német történelemdidaktikában
In: Új Pedagógiai Szemle
70. 7-8. 2020. - 8-25. p.
URL:
http://upszonline.hu/index.php?article=700708007
Kinyó László - Dancs Katinka - Huszka Noémi:
Tanítók véleménye az emberismereti, társadalmi-kulturális és civilizációs témák tanításának céljairól és tanórai feldolgozásáról
In: Új Pedagógiai Szemle
70. 7-8. 2020. - 47-67. p.
URL:
http://upszonline.hu/index.php?article=700708009
Botos Réka - Paveszka Dóra:
„Egymás szemében... – avagy egy fejlesztőpedagógus és egy magyartanár együttműködése az online és offline térben„
In: Új Pedagógiai Szemle
70. 7-8. 2020. - 68-75. p.
URL:
http://upszonline.hu/index.php?article=700708010
Medovarszki István:
Lebutítás vagy disszemináció? : a kulturális javak átadását gátló tényezők a konstruktivizmus és az újmédia szemszögéből
In: Új Pedagógiai Szemle
70. 7-8. 2020. - 76-98. p.
URL:
http://upszonline.hu/index.php?article=700708011
Nahalka István:
A közoktatás központi tartalmi szabályozásának két paradigmája
In: Új Pedagógiai Szemle
70. 7-8. 2020. - 99-142. p.
URL:
http://upszonline.hu/index.php?article=700708012
Molnár Adrienn - Fodor Szilvia - Kurucz Győző:
A matematikai szorongás vizsgálata a célorientációs elmélet keretében
In: Alkalmazott Pszichológia
20. 1. 2020. - 31-55. p.
URL:
http://ap.elte.hu/wp-content/uploads/2020/11/AP_2020_1_Molnaretal.pdf
Jagodics Balázs - Nagy Katalin - Szénási Szilvia - Varga Ramóna - Szabó Éva:
Az iskolai leterheltség és kiégés vizsgálata a követelmény - erőforrás modell segítségével magyar általános iskolások körében
In: Alkalmazott Pszichológia
20. 1. 2020. - 57-81. p.
URL:
http://ap.elte.hu/wp-content/uploads/2020/11/AP_2020_1_Jagodicsetal.pdf
Nagy Adrienn:
Zánkay Cornélia a pécsi szakoktatás szolgálatában : „Pécs város egyik legképzettebb hölgye”
In: Per Aspera ad Astra
7. 2. 2020. - 54-79. p.
URL:
https://per-aspera.pte.hu/download.php?u=15&f=20201216-084730.pdf&n=PerAsperaAdAstra-2020-2-szam
Köteles György:
Szőnyi-bemutató a Béke téri Iskolában : operatörténeti adalék 1959-ből
In: Veszprémi Szemle
21. 3. 2019. - 142-146. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/03000/03021/00015/pdf/EPA03021_veszpremi_szemle_2019_3_142-146.pdf
Hernádiné Sándor Ildikó:
Iskolába készülök : Az iskolába lépéshez szükséges alapkészségek komplex felmérése : Játékos tesztfüzet óvodásoknak
Kisújszállás : Pannon-Literatúra,
2020
Skita Erika:
Érzelmi intelligencia gyakorlatok
Bodonhely : Értsünk szót Kft.,
2020
Benkő Zsuzsanna - Csájiné Knézics Anikó:
Tedd élménnyé az olvasást! : Kooperatív technikák - kortárs irodalom az alsó tagozaton
Budapest : Műszaki Kvk.,
2020
Kendeh-Kirchknopfné Farkis Tímea:
Az olasz nyelvkönyvek elemzése a fordítási feladatok tükrében, történeti kitekintéssel
In: Tudásmenedzsment
21. 1-2 .2020. - 194-209. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3685/3422
Mangné Kardos Zita - Kovács Éva:
A pályaválasztás és a pályaorientáció kihívásai – az önismeret és a motiváció fontossága
In: Tudásmenedzsment
21. 1-2 .2020. - 241-258. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3689/3426
Molnár Ferenc Tamás:
„Nagy Testvér figyel! Szabadulj ki a könyvtárból!” program megvalósulása és eredményei
In: Tudásmenedzsment
21. 1-2 .2020. - 315-327. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3693/3430
Bálint István Ábrahám - Rőmer Viola - Sütő Ramona:
Fekete Csönd : irodalom-népszerűsítő szabadulószoba
In: Tudásmenedzsment
21. 1-2 .2020. - 328-339. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3694/3431
Koltai Zsuzsa:
Múzeumpedagógia az online térben
In: Tudásmenedzsment
21. ksz 2020. - 142-152. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3463/3224
Grecmanová, Helena - Dopita, Miroslav:
Wandlungen der Andragogik als einer Wissenschaft von der Erziehung an der Palacký Universität in Olomouc
In: Tudásmenedzsment
21. ksz 2020. - 232-240. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3472/3232
4. NeveléstörténetBálint Réka - Dénes Kata Szilvia - Kiss Kamilla Alexandra - László Csilla Júlia - Nagy Kamilla:
A befogadó közösséghez hű pedagógus házaspár
In: Művelődés
73. 9. 2020. - 23-31. p.
Fáyné Domby Alice:
"A tanítók testülete hazánkban az igazi felsőház"
In: Neveléstörténet
16. 3-4. 2019. - 90-97. p.
Kovácsné Farkas Claudia:
Újító szellemű pedagógusok üzenetei
In: Neveléstörténet
16. 3-4. 2019. - 98-105. p.
Tancz Tünde:
Egy jelképes- és írástanítási eljárás a múlt századból : Tomcsányiné Czukrász Róza fonomimikai módszere
In: Neveléstörténet
16. 3-4. 2019. - 106-121. p.
Király Gabriella:
A tanítóképzés tartalmi megújulását segítő szakszolgálatok fejlődése, különös tekintettel a Dél-Dunántúlra
In: Neveléstörténet
16. 3-4. 2019. - 122-135. p.
Kanizsai Mária - Fátrai Klára:
Múlt, jelen, jövő az Eötvös József Főiskolán
In: Neveléstörténet
16. 3-4. 2019. - 136-142. p.
Króger Yvetta:
Az "alapnevelőképzés" mérföldkövei az "akadémiává" válásig : (A kisdedóvó/nő- és a tanító/nő- képzés 1860-1960 közötti fejlődéstörténeti vázlata komparatív megközelítésben)
In: Neveléstörténet
16. 3-4. 2019. - 143-154. p.
Kurucz Rózsa:
A 150 éves állami tanítóképzés töréspontjai és fejlődése a Dél-Dunántúlon
In: Neveléstörténet
16. 3-4. 2019. - 155-174. p.
Kováts-Németh Mária:
Kapusi Angéla, Ugrai János (szerk.): Elitek nevelése és oktatása : Esetek és összefüggések a 18-20. századból. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest,2015. : [könyvismertetés]
In: Neveléstörténet
16. 3-4. 2019. - 175-177. p.
Bányai György, Cs.:
Lichner József: Az Alma Mater kálváriás útja Selmecbányától Sopronig. Veszprém-Zalaegerszeg: Tóth János Kiadó, 2019. (A Magyar Olaj- és Gázipari Múzeum Közleményei 60.) : [könyvismertetés]
In: Neveléstörténet
16. 3-4. 2019. - 178-181. p.
Tölgyesi József:
Horváth Edit: Líceumi olvasókönyv. Sopron : Berzsenyi Dániel Evangélikus (Líceum) Gimnázium és Kollégium], 2018. : [könyvismertetés]
In: Neveléstörténet
16. 3-4. 2019. - 181-184. p.
Kéri Katalin:
Tornázó lányok, sportoló nők a 19–20. század fordulóján Magyarországon
In: Per Aspera ad Astra
7. 2. 2020. - 31-53. p.
URL:
https://per-aspera.pte.hu/download.php?u=15&f=20201216-084730.pdf&n=PerAsperaAdAstra-2020-2-szam
Nagy Adrienn:
Zánkay Cornélia a pécsi szakoktatás szolgálatában : „Pécs város egyik legképzettebb hölgye”
In: Per Aspera ad Astra
7. 2. 2020. - 54-79. p.
URL:
https://per-aspera.pte.hu/download.php?u=15&f=20201216-084730.pdf&n=PerAsperaAdAstra-2020-2-szam
Rébay Magdolna:
A cserkészlányok Magyarországon 1930–1931-ben A Cserkészlányok Lapjának első két évfolyama
In: Per Aspera ad Astra
7. 2. 2020. - 80-95. p.
URL:
https://per-aspera.pte.hu/download.php?u=15&f=20201216-084730.pdf&n=PerAsperaAdAstra-2020-2-szam
Kovács I. Gábor - Takács Árpád:
Ángyán Jánosnak, a m. kir. Erzsébet Tudományegyetem Orvostudományi Karán a belgyógyászat nyilvános rendes tanárának atipikus családfája és életútleírása
In: Per Aspera ad Astra
7. 2. 2020. - 123-139. p.
URL:
https://per-aspera.pte.hu/download.php?u=15&f=20201216-084730.pdf&n=PerAsperaAdAstra-2020-2-szam
Köteles György:
Szőnyi-bemutató a Béke téri Iskolában : operatörténeti adalék 1959-ből
In: Veszprémi Szemle
21. 3. 2019. - 142-146. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/03000/03021/00015/pdf/EPA03021_veszpremi_szemle_2019_3_142-146.pdf
Csiszár Miklós:
Pannon Egyetem 70 éve a felsőoktatás élvonalában: Jubileumi kiadvány.Szerk.: Felföldi Gábor, Ható Zoltán. Kiad.: Veszprémi Vegyészekért Alapítvány, Veszprém, 2019. : [könyvismertetés]
In: Veszprémi Szemle
22. 1. 2020. - 153-155.p.
URL:
https://epa.oszk.hu/03000/03021/00017/pdf/EPA03021_veszpremi_szemle_2020_1_153-160.pdf
Rácz Miklós:
A veszprémi piarista iskola építéstörténete
In: Veszprémi Szemle
22. 2. 2020. - 103-136.p.
URL:
https://epa.oszk.hu/03000/03021/00018/pdf/EPA03021_veszpremi_szemle_2020_2_103-136.pdf
Csiszár Miklós - Tölgyesi Józaef:
Az Árpád-kori veszprémi székesegyházi (káptalani) iskola
In: Veszprémi Szemle
22. 3. 2020. - 125-148. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/03000/03021/00019/pdf/EPA03021_veszpremi_szemle_2020_3_125-148.pdf
Lenski, Katharina:
Tudásrendszerek : bürokrácia és képzés az NDK egyetemein
In: Per Aspera ad Astra
7. 1. 2020. - 26-43. p.
URL:
https://per-aspera.pte.hu/archivum/2020-1-szam-14.html
Dhondt, Pieter - Ioncioaia, Florea:
Karácsonyi éneklés Bukarestben és tábortűz körüli dalolás Iaşiban : a hallgatók mint sajátos társadalmi csoport Ceauşescu Romániájában
In: Per Aspera ad Astra
7. 1. 2020. - 44-55. p.
URL:
https://per-aspera.pte.hu/archivum/2020-1-szam-14.html
Jancsák Csaba:
A hallgatói autonómia és önkormányzatiság formálódása az 1980-as évek végén Magyarországon
In: Per Aspera ad Astra
7. 1. 2020. - 56-69. p.
URL:
https://per-aspera.pte.hu/archivum/2020-1-szam-14.html
Raposa Vivien Kitti:
A pécsi bajtársiak antiszemita beiratkozási sztrájkja az 1933/34-es tanévben
In: Per Aspera ad Astra
7. 1. 2020. - 71-99. p.
URL:
https://per-aspera.pte.hu/archivum/2020-1-szam-14.html
Török Gábor:
„Osztályharc” a Szent Mór Kollégiumban, avagy pillanatképek a kommunista hatalomátvétel kiteljesedéséről a Pécsi Tudományegyetemen (1948–1949)
In: Per Aspera ad Astra
7. 1. 2020. - 100-137. p.
URL:
https://per-aspera.pte.hu/archivum/2020-1-szam-14.html
Somogyvári Lajos:
Az ifjúsági mozgalmak évszázada
In: Per Aspera ad Astra
7. 1. 2020. - 139-143. p.
URL:
https://per-aspera.pte.hu/archivum/2020-1-szam-14.html
Csibi Norbert:
„Birodalmi karrierutak” és Ausztria változó „egyetemi terei” a 19. század második felében
In: Per Aspera ad Astra
7. 1. 2020. - 144-151. p.
URL:
https://per-aspera.pte.hu/archivum/2020-1-szam-14.html
Polyák Petra:
Társasági élet az egyetemen
In: Per Aspera ad Astra
7. 1. 2020. - 152-158. p.
URL:
https://per-aspera.pte.hu/archivum/2020-1-szam-14.html
Élő hagyományok a Budai Képzőben : Mozaikok 150 év történetéből
Budapest : ELTE TÓK,
2020
Oláh Róbert:
Arany János útja a nagy-kőrösi katedráig : tanuló és tanító évek 1817–1851 között a források tükrében
In: Tudásmenedzsment
21. 1-2 .2020. - 96-112. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3677/3415
Bércesi Richárd:
A pécsi bányavidék elemi iskoláinak hálózati rendszere 1856 és 1944 között
In: Tudásmenedzsment
21. 1-2 .2020. - 113-130. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3678/3432
Ábrahám Nóra:
Szentpál Olga és a tánc – a tánc természete
In: Kultúra és Közösség
11. 3. 2020. - 39-50. p.
URL:
http://www.kulturaeskozosseg.hu/pdf/2020/3/04_%C3%81brah%C3%A1m_2020_03.pdf
Kéri Katalin:
Tanítói egyletek a történeti Baranyában
In: Tudásmenedzsment
21. ksz 2020. - 121-126. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3460/3222
Vajda Tamás:
1919 – a magyar egyetem elűzése Kolozsvárról
In: Per Aspera ad Astra
6. 2. 2019. - 7-29. p.
URL:
https://per-aspera.pte.hu/archivum/2019-2-szam-13.html
Polymatheia : művelődés- és neveléstörténeti folyóirat : a Kodolányi János Egyetem folyóirata / főszerk. Simándi Irén.
Orosháza : Kodolányi János Egyetem, 2020-.
5. Pedagógus, pedagógusképzésBálint Réka - Dénes Kata Szilvia - Kiss Kamilla Alexandra - László Csilla Júlia - Nagy Kamilla:
A befogadó közösséghez hű pedagógus házaspár
In: Művelődés
73. 9. 2020. - 23-31. p.
Dukrét Géza:
Akiben a természetjárás és a honismeret szenvedélye sosem csillapodott : beszélgetés Dukrét Géza nyugalmazott tanárral
In: Művelődés
73. 9. 2020. - 7-10. p.
Kanizsai Mária - Fátrai Klára:
Múlt, jelen, jövő az Eötvös József Főiskolán
In: Neveléstörténet
16. 3-4. 2019. - 136-142. p.
Króger Yvetta:
Az "alapnevelőképzés" mérföldkövei az "akadémiává" válásig : (A kisdedóvó/nő- és a tanító/nő- képzés 1860-1960 közötti fejlődéstörténeti vázlata komparatív megközelítésben)
In: Neveléstörténet
16. 3-4. 2019. - 143-154. p.
Kurucz Rózsa:
A 150 éves állami tanítóképzés töréspontjai és fejlődése a Dél-Dunántúlon
In: Neveléstörténet
16. 3-4. 2019. - 155-174. p.
Kovács I. Gábor - Takács Árpád:
Ángyán Jánosnak, a m. kir. Erzsébet Tudományegyetem Orvostudományi Karán a belgyógyászat nyilvános rendes tanárának atipikus családfája és életútleírása
In: Per Aspera ad Astra
7. 2. 2020. - 123-139. p.
URL:
https://per-aspera.pte.hu/download.php?u=15&f=20201216-084730.pdf&n=PerAsperaAdAstra-2020-2-szam
Csiszár Miklós:
„Boldog az, aki egész életútján megőrizheti lelkének ideális szépségét...” : 100 éve hunyt el Tölcséry Ferenc veszprémi főgimnáziumi tanár
In: Veszprémi Szemle
21. 2. 2019. - 65-97. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/03000/03021/00014/pdf/EPA03021_veszpremi_szemle_2019_2_065-097.pdf
Sebő József:
Egy életút a pedagógia és a helytörténet vonzásában : köszöntjük a 80 éves Tölgyesi Józsefet
In: Veszprémi Szemle
22. 3. 2020. - 4-8. p.
URL:
https://epa.oszk.hu/03000/03021/00019/pdf/EPA03021_veszpremi_szemle_2020_3_004-008.pdf
Rakota Edina:
Mestersége kémiatanár - Rakota Eina
In: Középiskolai Kémiai Lapok
47. 5. 2020. - 275-278. p.
Huszonegyedik alkalommal adták át a Magyar Kémiaoktatásért díjakat
In: Középiskolai Kémiai Lapok
47. 5. 2020. - 341-344. p.
Élő hagyományok a Budai Képzőben : Mozaikok 150 év történetéből
Budapest : ELTE TÓK,
2020
Oláh Róbert:
Arany János útja a nagy-kőrösi katedráig : tanuló és tanító évek 1817–1851 között a források tükrében
In: Tudásmenedzsment
21. 1-2 .2020. - 96-112. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3677/3415
Ábrahám Nóra:
Szentpál Olga és a tánc – a tánc természete
In: Kultúra és Közösség
11. 3. 2020. - 39-50. p.
URL:
http://www.kulturaeskozosseg.hu/pdf/2020/3/04_%C3%81brah%C3%A1m_2020_03.pdf
Petz Tiborné - Reider József:
A tanító szakos hallgatók IKT ismeretei a matematika oktatásában
In: Tudásmenedzsment
21. 1-2 .2020. - 210-220. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3686/3423
Héjj Andreas:
Ha vágytanárainkat választhatnánk : egy empirikus vizsgálat arról, mitől jó egy tanár
In: Tudásmenedzsment
21. ksz 2020. - 127-133. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/issue/view/292/8#page=127
Reisz Terézia:
Hallgatói javaslatok a múzeumpedagógia fejlesztéséről
In: Tudásmenedzsment
21. ksz 2020. - 153-165. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3465/3225
6. Gyógypedagógia, SNI7. PszichológiaSzabó Renáta Krisztina - Máth János - Sztancsik Veronika:
A reziliencia és a proaktív megküzdés összefüggéseinek vizsgálata
In: Alkalmazott Pszichológia
19. 4. 2019. - 73-99. p.
URL:
http://ap.elte.hu/wp-content/uploads/2019/11/AP_2019_4_Szabo_etal.pdf
Molnár Adrienn - Fodor Szilvia - Kurucz Győző:
A matematikai szorongás vizsgálata a célorientációs elmélet keretében
In: Alkalmazott Pszichológia
20. 1. 2020. - 31-55. p.
URL:
http://ap.elte.hu/wp-content/uploads/2020/11/AP_2020_1_Molnaretal.pdf
Jagodics Balázs - Nagy Katalin - Szénási Szilvia - Varga Ramóna - Szabó Éva:
Az iskolai leterheltség és kiégés vizsgálata a követelmény - erőforrás modell segítségével magyar általános iskolások körében
In: Alkalmazott Pszichológia
20. 1. 2020. - 57-81. p.
URL:
http://ap.elte.hu/wp-content/uploads/2020/11/AP_2020_1_Jagodicsetal.pdf
Skita Erika:
Érzelmi intelligencia gyakorlatok
Bodonhely : Értsünk szót Kft.,
2020
Fekete Mariann - Nagy Ádám:
Q vagy Q? – Generációs válaszutak
In: Kultúra és Közösség
11. 3. 2020. - 63-68. p.
URL:
http://www.kulturaeskozosseg.hu/pdf/2020/3/06_Fekete-Nagy_2020_03.pdf
Ita Mariann - Grünhut Zoltán:
Bizalom : emberség és tágasság. Iskolapszichológusi reflexiók egy elméleti problémára
In: Tudásmenedzsment
21. 1-2 .2020. - 229-240. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3688/3425
Kóczián Zoltán Gergely:
Ne csak nézz, láss is! : segédeszköz és módszer az információs- és médiaműveltség oktatásához
In: Tudásmenedzsment
21. 1-2 .2020. - 269-291.p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3691/3428
Varga Katalin:
A tudásalapú társadalom műveltségfelfogása
In: Tudásmenedzsment
21. ksz 2020. - 64-71. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3454/3216
8. Pedagógia, kutatás, általános kérdésekGyertyánfy András:
Folytonos kanonizáció – A tartalom kiválasztásának szempontjai és szakaszai a német történelemdidaktikában
In: Új Pedagógiai Szemle
70. 7-8. 2020. - 8-25. p.
URL:
http://upszonline.hu/index.php?article=700708007
Botos Réka - Paveszka Dóra:
„Egymás szemében... – avagy egy fejlesztőpedagógus és egy magyartanár együttműködése az online és offline térben„
In: Új Pedagógiai Szemle
70. 7-8. 2020. - 68-75. p.
URL:
http://upszonline.hu/index.php?article=700708010
Fekete Mariann - Nagy Ádám:
Q vagy Q? – Generációs válaszutak
In: Kultúra és Közösség
11. 3. 2020. - 63-68. p.
URL:
http://www.kulturaeskozosseg.hu/pdf/2020/3/06_Fekete-Nagy_2020_03.pdf
Nyúl Eszter Anna:
Az állampolgárság elvesztett átmeneti rítusa
In: Tudásmenedzsment
21. 1-2 .2020. - 170-177. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3682/3419
Hornyák-Kövi Franciska:
Kulturális sokszínűség az oktatásban
In: Tudásmenedzsment
21. 1-2 .2020. - 221-228. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3687/3424
Koltai Zsuzsa:
Múzeumpedagógia az online térben
In: Tudásmenedzsment
21. ksz 2020. - 142-152. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3463/3224
Reisz Terézia:
Hallgatói javaslatok a múzeumpedagógia fejlesztéséről
In: Tudásmenedzsment
21. ksz 2020. - 153-165. p.
URL:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/3465/3225
Régebbi listák:
52. hét
51. hét
50. hét
49. hét