Legfrissebb pedagógiai szakirodalom ( 28. hét)

Az alábbi felsorolások tematikus csoportokban tartalmazzák az elmúlt héten feldolgozott, az online adatbázisba került friss és legalább 5 oldal terjedelmű pedagógiai szakirodalmat. Egyes művek több tematikai egység alatt is szerepelhetnek.

1. Oktatáspolitika, iskolaigazgatás, közoktatási és felsőoktatási intézmények, szervezetek

Horváth Dezső: Magyar tanárok és diákok részecskefizikai oktatása a CERN-ben In: Fizikai Szemle 68. 4. 2018. - 124-130. p. URL: https://epa.oszk.hu/00300/00342/00327/pdf/EPA00342_fizikai_szemle_2018-04_124-130.pdf

Szabó László Attila: Ne habozz! Kísérletezz! In: Fizikai Szemle 68. 5. 2018. - 171-176. p. URL: https://epa.oszk.hu/00300/00342/00328/pdf/EPA00342_fizikai_szemle_2018-05_171-176.pdf

Sükösd Csaba: XXI. Országos Szilárd Leó Nukleáris Tanulmányi Verseny : 1. rész In: Fizikai Szemle 68. 7-8. 2018. - 267-272. p. URL: https://epa.oszk.hu/00300/00342/00330/pdf/EPA00342_fizikai-szemle-2018-07-08_267-272.pdf

Sükösd Csaba: XXI. Országos Szilkárd Leó Nukleáris Tanulmányi Verseny : 2. rész In: Fizikai Szemle 68. 9. 2018. - 326-328. p. URL: https://epa.oszk.hu/00300/00342/00331/pdf/EPA00342_fizikai-szemle-2018-09_326-328.pdf

Komáromi Annamária - Nagy Dániel: Akusztikus lebegtetés és más kísérletek Arduino felhasználásával avagy ne féljünk tanulni a diákjainktól In: Fizikai Szemle 68. 10. 2018. - 356-360. p. URL: https://epa.oszk.hu/00300/00342/00332/pdf/EPA00342_fizikai-szemle-2018-10_356-360.pdf

A NAT-2018 tervezetének szakmai véleményezése : az ELFT hivatalos állásfoglalása a Nemzeti Alaptanterv megújítását célzó javaslatról In: Fizikai Szemle 68. 11. 2018. - 386-392. p. URL: https://epa.oszk.hu/00300/00342/00333/pdf/EPA00342_fizikai-szemle-2018-11_386-392.pdf

Molnár Andrea: Eötvös Loránd a Magyar Tudományos Akadémia elnöke In: Fizikai Szemle 69. 3. 2019. - 75-79. p. URL: https://epa.oszk.hu/00300/00342/00337/pdf/EPA00342_fizikai-szemle-2019-03_075-079.pdf

A Magyar Pedagógiai Társaság a rendszerváltás éveiben Budapest : M. Ped. Társ., 2019

Az állam és a nevelési-oktatási intézmények Budapest : M. Ped. Társ., 2019

Benedek András: A kongresszusok lüktetésében : Interjú Benedek András professzorral In: A Magyar Pedagógiai Társaság a rendszerváltás éveiben / [szerk. Fábry Béla és Trencsényi László]. - Budapest : M. Ped. Társ., 2019. - 7-12. p.

Novák Pál: A vidéki közoktatás nézőpontjából : Békéscsabai interjú Dr. Novák Pállal In: A Magyar Pedagógiai Társaság a rendszerváltás éveiben / [szerk. Fábry Béla és Trencsényi László]. - Budapest : M. Ped. Társ., 2019. - 13-18. p.

Schüttler Tamás: A magyar nevelésügy és neveléstudomány aktuális problémái In: A Magyar Pedagógiai Társaság a rendszerváltás éveiben / [szerk. Fábry Béla és Trencsényi László]. - Budapest : M. Ped. Társ., 2019. - 19-40. p.

Nagy Péter Tibor: Az állam és az oktatás : Tévhitek és közhelyek In: Az állam és a nevelési-oktatási intézmények / [szerk. Fábry Béla és Trencsényi László] ; [a Magyar Pedagógiai Társaság kiadványa]. - Budapest : M. Ped. Társ., 2019. - 7-18. p.

Kelemen Elemér: Az államosítás oktatástörténeti előzményei In: Az állam és a nevelési-oktatási intézmények / [szerk. Fábry Béla és Trencsényi László] ; [a Magyar Pedagógiai Társaság kiadványa]. - Budapest : M. Ped. Társ., 2019. - 19-32. p.

Szülői Hang Közösség: A Szülői Hang Közösség állásfoglalása a köznevelési törvény módosításáról In: Az állam és a nevelési-oktatási intézmények / [szerk. Fábry Béla és Trencsényi László] ; [a Magyar Pedagógiai Társaság kiadványa]. - Budapest : M. Ped. Társ., 2019. - 55-58. p.

Alapítványi és Magániskolák Egyesülete: Az Alapítványi és Magániskolák Egyesülete állásfoglalása "A közneveléssel összefüggő egyes törvények módosításáról és a nemzeti köznevelés tankönyvellátásáról szóló 2013. évi CCXXXII. törvény hatályon kívül helyezéséről" szóló törvénytervezet vonatkozásában In: Az állam és a nevelési-oktatási intézmények / [szerk. Fábry Béla és Trencsényi László] ; [a Magyar Pedagógiai Társaság kiadványa]. - Budapest : M. Ped. Társ., 2019. - 59-62. p.

Tankönyvek Országos Szakmai Egyesülete: A TANOSZ tankönyvellátásra vonatkozó állásfoglalása a törvényjavaslat kapcsán In: Az állam és a nevelési-oktatási intézmények / [szerk. Fábry Béla és Trencsényi László] ; [a Magyar Pedagógiai Társaság kiadványa]. - Budapest : M. Ped. Társ., 2019. - 63-64. p.

Magyar Pedagógiai Társaság: A Magyar Pedagógiai Társaság Elnökségének állásfoglalása időszerű tanügy-igazgatási kezdeményezések társadalompolitikai és oktatáspolitikai hátteréről In: Az állam és a nevelési-oktatási intézmények / [szerk. Fábry Béla és Trencsényi László] ; [a Magyar Pedagógiai Társaság kiadványa]. - Budapest : M. Ped. Társ., 2019. - 65-68. p.

MKSZ - gyakorlati útmutató az iskolai közösségi szolgálat múzeumi szervezéséhez Szentendre : Szabadtéri Néprajzi Múz. Múz. Okt. és Módszertani Közp., 2019

Farkas Ildikó: Tudnivalók az érettségi vizsgáról - 2020 In: Iskolaszolga 30. 10. 2020. - 12-33. p.

Madarász Hedvig: Aktuális köznevelési törvénymódosítások In: Iskolaszolga 30. 10. 2020. - 34-44. p.

Petróczi Gábor: Munkáltatói intézkedések a vészhelyzet idején In: Iskolaszolga 30. 10. 2020. - 45-56. p.

Klész Tibor: Az új szakképzési törvény 5. : a szakképzés tartalmi dokumentumai In: Iskolaszolga 30. 10. 2020. - 57-64. p.

Vatai Éva: Művészet és oktatás – partenariat, ahogy a franciák csinálják In: Drámapedagógiai Magazin 3. 2019. - 5-6. p. URL: http://letoltes.drama.hu/DPM/2018-2020/2019.3.pdf

Taher Saleh, Sanaa: Karen, Starr. : Education policy, neoliberalism, and leadership practice a critical analysis. London: Routledge, 2019. : [könyvismertetés] In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 10. 1. 2020. - 101-103. p. URL: https://akjournals.com/downloadpdf/journals/063/10/1/article-p101.xml

Joó Emese: Az IKSZ hazai és nemzetközi háttere a múzeum nézőpontjából In: MKSZ - gyakorlati útmutató az iskolai közösségi szolgálat múzeumi szervezéséhez / szerk. Joó Emese. - Szentendre : Szabadtéri Néprajzi Múz. Múz. Okt. és Módszertani Közp., 2019. - 23-49. p.

Joó Emese: Az IKSZ-kutatás eredményei a múzeum nézőpontjából In: MKSZ - gyakorlati útmutató az iskolai közösségi szolgálat múzeumi szervezéséhez / szerk. Joó Emese. - Szentendre : Szabadtéri Néprajzi Múz. Múz. Okt. és Módszertani Közp., 2019. - 71-113. p.

Bodó Márton: Az IKSZ-kutatás eredményei az iskola nézőpontjából In: MKSZ - gyakorlati útmutató az iskolai közösségi szolgálat múzeumi szervezéséhez / szerk. Joó Emese. - Szentendre : Szabadtéri Néprajzi Múz. Múz. Okt. és Módszertani Közp., 2019. - 115-135. p.

Joó Emese: Az IKSZ tapasztalatai a múzeum nézőpontjából In: MKSZ - gyakorlati útmutató az iskolai közösségi szolgálat múzeumi szervezéséhez / szerk. Joó Emese. - Szentendre : Szabadtéri Néprajzi Múz. Múz. Okt. és Módszertani Közp., 2019. - 139-163. p.

Joó Emese: Az IKSZ tapasztalatai, a MIKSZ elmélete In: MKSZ - gyakorlati útmutató az iskolai közösségi szolgálat múzeumi szervezéséhez / szerk. Joó Emese. - Szentendre : Szabadtéri Néprajzi Múz. Múz. Okt. és Módszertani Közp., 2019. - 167-49. p.

Joó Emese: Az MIKSZ gyakorlati modelljei: a kerülendő, a megfelelő és az ideális In: MKSZ - gyakorlati útmutató az iskolai közösségi szolgálat múzeumi szervezéséhez / szerk. Joó Emese. - Szentendre : Szabadtéri Néprajzi Múz. Múz. Okt. és Módszertani Közp., 2019. - 195-207. p.

Joó Emese: Gyakorlati útmutató folyamatábrákkal a MIKSZ szervezéséhez In: MKSZ - gyakorlati útmutató az iskolai közösségi szolgálat múzeumi szervezéséhez / szerk. Joó Emese. - Szentendre : Szabadtéri Néprajzi Múz. Múz. Okt. és Módszertani Közp., 2019. - 209-273. p.

Joó Emese: Fiatalok MIKSZ-en túl a múzeumokban In: MKSZ - gyakorlati útmutató az iskolai közösségi szolgálat múzeumi szervezéséhez / szerk. Joó Emese. - Szentendre : Szabadtéri Néprajzi Múz. Múz. Okt. és Módszertani Közp., 2019. - 277-289. p.

Fodor Richárd: 28 éve az Európai Történelemtanításért : az EUROCLIO szövetség aktualitásai és 2020-as rendhagyó közgyűlése In: Történelemtanítás Online 11. 1-2. 2020. URL: http://www.folyoirat.tortenelemtanitas.hu/2020/05/fodor-richard-28-eve-az-europai-tortenelemtanitasert-11-01-15/

Kiss Károly: A BETT-SHOW és ami mögötte van : (Modern oktatási trendek és az Európa2000 Középiskola digitális transzformációja a tehetséggondozás jegyében) In: Tehetség 28. 1. 2020. - 13-14. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetsegujsag_2020_1.pdf#page=13

2. Nevelés, család, gyermekvédelem

Sapszon Borbála: Játék a zenével - avagy zenei képességfejlesztő játékok óvodásoknak és kisiskolásoknak In: Parlando 4. 2020. - 1-80. p. URL: https://vallalkozokeve.kormany.hu/download/1/0b/71000/jatek_a_zenevel.pdf

Néhy online zongoraóra Váray-Major Zsófiával, Domonkossal és Dániellel In: Parlando 4. 2020. URL: http://www.parlando.hu/2020/2020-4/Varay.htm

Ercse Kriszta: Keleten a helyzet változatlan : Szelekció az általános iskolában - Ladányi János és Csanádi Gábor 1983-as kereteivel való összevetésben In: Az állam és a nevelési-oktatási intézmények / [szerk. Fábry Béla és Trencsényi László] ; [a Magyar Pedagógiai Társaság kiadványa]. - Budapest : M. Ped. Társ., 2019. - 33-53. p.

MKSZ - gyakorlati útmutató az iskolai közösségi szolgálat múzeumi szervezéséhez Szentendre : Szabadtéri Néprajzi Múz. Múz. Okt. és Módszertani Közp., 2019

Joó Emese: Az IKSZ hazai és nemzetközi háttere a múzeum nézőpontjából In: MKSZ - gyakorlati útmutató az iskolai közösségi szolgálat múzeumi szervezéséhez / szerk. Joó Emese. - Szentendre : Szabadtéri Néprajzi Múz. Múz. Okt. és Módszertani Közp., 2019. - 23-49. p.

Bodó Márton: Az IKSZ hazai és nemzetközi háttere az iskola nézőpontjából In: MKSZ - gyakorlati útmutató az iskolai közösségi szolgálat múzeumi szervezéséhez / szerk. Joó Emese. - Szentendre : Szabadtéri Néprajzi Múz. Múz. Okt. és Módszertani Közp., 2019. - 51-68. p.

Joó Emese: Az IKSZ-kutatás eredményei a múzeum nézőpontjából In: MKSZ - gyakorlati útmutató az iskolai közösségi szolgálat múzeumi szervezéséhez / szerk. Joó Emese. - Szentendre : Szabadtéri Néprajzi Múz. Múz. Okt. és Módszertani Közp., 2019. - 71-113. p.

Bodó Márton: Az IKSZ-kutatás eredményei az iskola nézőpontjából In: MKSZ - gyakorlati útmutató az iskolai közösségi szolgálat múzeumi szervezéséhez / szerk. Joó Emese. - Szentendre : Szabadtéri Néprajzi Múz. Múz. Okt. és Módszertani Közp., 2019. - 115-135. p.

Joó Emese: Az IKSZ tapasztalatai a múzeum nézőpontjából In: MKSZ - gyakorlati útmutató az iskolai közösségi szolgálat múzeumi szervezéséhez / szerk. Joó Emese. - Szentendre : Szabadtéri Néprajzi Múz. Múz. Okt. és Módszertani Közp., 2019. - 139-163. p.

Joó Emese: Az IKSZ tapasztalatai, a MIKSZ elmélete In: MKSZ - gyakorlati útmutató az iskolai közösségi szolgálat múzeumi szervezéséhez / szerk. Joó Emese. - Szentendre : Szabadtéri Néprajzi Múz. Múz. Okt. és Módszertani Közp., 2019. - 167-49. p.

Joó Emese: Az MIKSZ gyakorlati modelljei: a kerülendő, a megfelelő és az ideális In: MKSZ - gyakorlati útmutató az iskolai közösségi szolgálat múzeumi szervezéséhez / szerk. Joó Emese. - Szentendre : Szabadtéri Néprajzi Múz. Múz. Okt. és Módszertani Közp., 2019. - 195-207. p.

Joó Emese: Gyakorlati útmutató folyamatábrákkal a MIKSZ szervezéséhez In: MKSZ - gyakorlati útmutató az iskolai közösségi szolgálat múzeumi szervezéséhez / szerk. Joó Emese. - Szentendre : Szabadtéri Néprajzi Múz. Múz. Okt. és Módszertani Közp., 2019. - 209-273. p.

Joó Emese: Fiatalok MIKSZ-en túl a múzeumokban In: MKSZ - gyakorlati útmutató az iskolai közösségi szolgálat múzeumi szervezéséhez / szerk. Joó Emese. - Szentendre : Szabadtéri Néprajzi Múz. Múz. Okt. és Módszertani Közp., 2019. - 277-289. p.

Zsigmond Anna: Kibuc élet és a családminta változása : a nők szerepe az országépítésben In: Taní-tani 39. 2020. URL: http://www.tani-tani.info/kibuc_elet_es_a_csaladminta_valtozasa

Jakab György: A közvetlen állampolgári nevelés hazai hagyományairól In: Történelemtanítás Online 11. 1-2. 2020. URL: http://www.folyoirat.tortenelemtanitas.hu/2020/05/jakab-gyorgy-a-kozvetlen-allampolgari-neveles-hazai-hagyomanyairol-11-01-07/

Evangelii gaudium Don Boscóval [Budapest] : Don Bosco K., cop. 2019

Vekerdy Tamás: Jól szeretni : Tudod-e, hogy milyen a gyereked? [Budapest] : Kulcslyuk K., cop. 2020

3. Oktatás, tanulás, pályaválasztás

Zátonyi Sándor: Színes kísérletek egyszerűen In: Fizikai Szemle 68. 1. 2018. - 25-29. p. URL: https://epa.oszk.hu/00300/00342/00324/pdf/EPA00342_fizikai_szemle_2018-01_025-029.pdf

Kilián Balázsné Raics Katalin - Sánta Imre: Fényutasok : kvantumelektronika-szkkör - "lézerbarlang"-építés a gimnázium épületében In: Fizikai Szemle 68. 1. 2018. - 30-36. p. URL: https://epa.oszk.hu/00300/00342/00324/pdf/EPA00342_fizikai_szemle_2018-01_030-036.pdf

Szakmány Csaba: A Microsofe Excel program használata a természettudományok tanításában In: Fizikai Szemle 68. 3. 2018. - 95-100. p. URL: https://epa.oszk.hu/00300/00342/00326/pdf/EPA00342_fizikai_szemle_2018-03_095-100.pdf

Papp Katalin - Flach Fanni Paula - Molnár Milán: A kisgyermekkori természettudományos nevelés itthon és külfüldön : helyzetkép In: Fizikai Szemle 68. 3. 2018. - 101-107. p. URL: https://epa.oszk.hu/00300/00342/00326/pdf/EPA00342_fizikai_szemle_2018-03_101-107.pdf

Szabó László Attila: Ne habozz! Kísérletezz! In: Fizikai Szemle 68. 5. 2018. - 171-176. p. URL: https://epa.oszk.hu/00300/00342/00328/pdf/EPA00342_fizikai_szemle_2018-05_171-176.pdf

Kiss Miklós: Relativitáselméletről középiskolában - másként In: Fizikai Szemle 68. 4. 2018. - 131-132. p. URL: https://epa.oszk.hu/00300/00342/00327/pdf/EPA00342_fizikai_szemle_2018-04_131-132.pdf

Januška, Jiří - Píša, Petr: A prágai egyetem első magyar tanszékének alapítása, működése és megszűnése az 1850-es években In: Századok 152. 3. 2018. - 651-670. p. URL: https://epa.oszk.hu/03300/03328/00021/pdf/EPA03328_szazadok_2018_03_651-670.pdf

Sükösd Csaba: XXI. Országos Szilárd Leó Nukleáris Tanulmányi Verseny : 1. rész In: Fizikai Szemle 68. 7-8. 2018. - 267-272. p. URL: https://epa.oszk.hu/00300/00342/00330/pdf/EPA00342_fizikai-szemle-2018-07-08_267-272.pdf

Sükösd Csaba: XXI. Országos Szilkárd Leó Nukleáris Tanulmányi Verseny : 2. rész In: Fizikai Szemle 68. 9. 2018. - 326-328. p. URL: https://epa.oszk.hu/00300/00342/00331/pdf/EPA00342_fizikai-szemle-2018-09_326-328.pdf

Kosztyu János: Középiskolai tanulók aktivitásának fokozása élményt nyújtó fizikaórai kísérletekkel In: Fizikai Szemle 68. 10. 2018. - 354-356. p. URL: https://epa.oszk.hu/00300/00342/00332/pdf/EPA00342_fizikai-szemle-2018-10_354-356.pdf

Komáromi Annamária - Nagy Dániel: Akusztikus lebegtetés és más kísérletek Arduino felhasználásával avagy ne féljünk tanulni a diákjainktól In: Fizikai Szemle 68. 10. 2018. - 356-360. p. URL: https://epa.oszk.hu/00300/00342/00332/pdf/EPA00342_fizikai-szemle-2018-10_356-360.pdf

Krammer Melinda: Öveges József nyomdokain : a XX. Ifjú Fizikusok Találkozója Péren In: Fizikai Szemle 68. 10. 2018. - 361-362. p. URL: https://epa.oszk.hu/00300/00342/00332/pdf/EPA00342_fizikai-szemle-2018-10_361-362.pdf

A NAT-2018 tervezetének szakmai véleményezése : az ELFT hivatalos állásfoglalása a Nemzeti Alaptanterv megújítását célzó javaslatról In: Fizikai Szemle 68. 11. 2018. - 386-392. p. URL: https://epa.oszk.hu/00300/00342/00333/pdf/EPA00342_fizikai-szemle-2018-11_386-392.pdf

Sükösd Csaba: XXI. Országos Szilárd Leó Nukleáris Tanulmányi Verseny : 4. rész In: Szabad gondolat 68. 11. 2018. - 393-397. p. URL: https://epa.oszk.hu/00300/00342/00333/pdf/EPA00342_fizikai-szemle-2018-11_393-397.pdf

Garamhegyi: Safecast-projekt megvalósítása az Isaszegi Gábor Dénes Gimnázium és Szakgimnáziumban In: Fizikai Szemle 69. 1. 2019. - 30-36. p. URL: https://epa.oszk.hu/00300/00342/00335/pdf/EPA00342_fizikai-szemle-2019-01_30-36.pdf

Vörös Alpár István Vita: Szabadulószobák a folyadékok fizikájának tanulmányozására In: Fizikai Szemle 69. 2. 2019. - 58-62. p. URL: https://epa.oszk.hu/00300/00342/00336/pdf/EPA00342_fizikai-szemle-2019-02_58-62.pdf

Németh Miklós: A nyelvjárási beszéd megítélése a pedagógusok körében In: Anyanyelv-pedagógia 13. 1. 2020. URL: http://www.anyanyelv-pedagogia.hu/cikkek.php?id=824

Nagy Péter Tibor: Az állam és az oktatás : Tévhitek és közhelyek In: Az állam és a nevelési-oktatási intézmények / [szerk. Fábry Béla és Trencsényi László] ; [a Magyar Pedagógiai Társaság kiadványa]. - Budapest : M. Ped. Társ., 2019. - 7-18. p.

Asztalos Andrea: A zenei képességek fejlődése In: Kortársaink a művészetekben : Tanulmánykötet / [szerk. Dombi Józsefné, Maczelka Noémi]. - Szeged : SZTE JGYPK Műv. Int. Ének-zenei Tansz., 2020. - 21-30. p.

Sófalvi Emese: A kolozsvári magyar nyelvű zeneoktatás 1849-1950 között : Vázlatos áttekintés In: Kortársaink a művészetekben : Tanulmánykötet / [szerk. Dombi Józsefné, Maczelka Noémi]. - Szeged : SZTE JGYPK Műv. Int. Ének-zenei Tansz., 2020. - 123-128. p.

Varjasi Gyula: A digitális kompetenciák megjelenése a zenepedagógiában In: Kortársaink a művészetekben : Tanulmánykötet / [szerk. Dombi Józsefné, Maczelka Noémi]. - Szeged : SZTE JGYPK Műv. Int. Ének-zenei Tansz., 2020. - 133-136. p.

Kaposi József: A hazai történelemoktatás dilemmái In: Történelemtanítás Online 11. 1-2. 2020. URL: http://www.folyoirat.tortenelemtanitas.hu/2020/05/kaposi-jozsef-a-hazai-tortenelemoktatas-dilemmai-11-01-03/

Makk Gábor: Platón tanuláselméletének rekonstrukciója a fonetikus ábécéhez történő adaptivitás tükrében : II. In: Történelemtanítás Online 11. 1-2. 2020. URL: http://www.folyoirat.tortenelemtanitas.hu/2020/05/makk-gabor-platon-tanulaselmeletenek-rekonstrukcioja-a-fonetikus-abecehez-torteno-adaptivitas-tukreben-ii-11-01-04/

Érsek Attila: A kritikai gondolkodás szerepe és ismérvei a történelemtanításban In: Történelemtanítás Online 11. 1-2. 2020. URL: http://www.folyoirat.tortenelemtanitas.hu/2020/05/ersek-attila-a-kritikai-gondolkodas-szerepe-es-ismervei-a-tortenelemtanitasban-11-01-05/

Perjámosi Sándor: Erdélytől Szegedig In: Természet világa 151. 6. 2020. - 254-260. p.

Farkas Ildikó: Iskolai intézkedések a digitális munkarend idején - 2020. június In: Iskolaszolga 30. 10. 2020. - 2-11. p.

Farkas Ildikó: Tudnivalók az érettségi vizsgáról - 2020 In: Iskolaszolga 30. 10. 2020. - 12-33. p.

Klész Tibor: Az új szakképzési törvény 5. : a szakképzés tartalmi dokumentumai In: Iskolaszolga 30. 10. 2020. - 57-64. p.

Perényi Balázs: Minden megvan : XXVIII. Weöres Sándor Országos Gyermekszínjátszó Fesztivál In: Drámapedagógiai Magazin 1. 2019. - 50-54. p. URL: http://letoltes.drama.hu/DPM/2018-2020/2019.1.pdf

Kiss Gabriella: A „Koldusopera-ügy” : projektpedagógiai tapasztalatok a diákszínjátszás paradoxonáról In: Drámapedagógiai Magazin 3. 2019. - 10-20. p. URL: http://letoltes.drama.hu/DPM/2018-2020/2019.3.pdf

Wenczel Imre: Drámafoglalkozás tervezése szorító körülmények között In: Drámapedagógiai Magazin 3. 2019. - 28-35. p. URL: http://letoltes.drama.hu/DPM/2018-2020/2019.3.pdf

Bethlenfalvy Ádám: Kié a színjátszás? In: Drámapedagógiai Magazin 4. 2019. - 4-6. p. URL: http://letoltes.drama.hu/DPM/2018-2020/2019.4.pdf

Trujillo Casas, Jennyfer Paola: Beech, S. : The geographies of international student mobility. Spaces, places and decision making. London: Palgrave Macmillan, 2019. : [könyvismertetés] In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 10. 1. 2020. - 104-109. p. URL: https://akjournals.com/downloadpdf/journals/063/10/1/article-p104.xml

Csepela Jánosné - Horváth Péter - Katona András: A Képes történelmi atlasz 10–16 éveseknek bemutatása In: Történelemtanítás Online 11. 1-2. 2020. URL: http://www.folyoirat.tortenelemtanitas.hu/2020/05/csepela-janosne-horvath-peter-katona-andras-a-kepes-tortenelmi-atlasz-10-16-eveseknek-bemutatasa-11-01-09/

Orbán Zsolt: A történelemtanítás válsága Erdélyben In: Történelemtanítás Online 11. 1-2. 2020. URL: http://www.folyoirat.tortenelemtanitas.hu/2020/05/orban-zsolt-a-tortenelemtanitas-valsaga-erdelyben-11-01-11/

Haiser Anna Klára: Az ISHD 2019. évi konferenciakötetének ismertetése In: Történelemtanítás Online 11. 1-2. 2020. URL: http://www.folyoirat.tortenelemtanitas.hu/2020/05/haiser-anna-klara-az-ishd-2019-evi-konferenciakotetenek-ismertetese-11-01-13/

Buda Marianna: „Haza és haladás” – Felnőttkorba lépett egy országos történelmi verseny In: Történelemtanítás Online 11. 1-2. 2020. URL: http://www.folyoirat.tortenelemtanitas.hu/2020/05/buda-marianna-haza-es-haladas-felnottkorba-lepett-egy-orszagos-tortenelmi-verseny-11-01-16/

Balogh László: Búcsúzunk az utóbbi három évtized magyar tehetséggondozásának legnagyobb külföldi mentorától In: Tehetség 28. 1. 2020. - 3-6. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetsegujsag_2020_1.pdf#page=3

Tóth László: A hal, a tó és a tehetség In: Tehetség 28. 1. 2020. - 6-8. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetsegujsag_2020_1.pdf#page=6

Takácsné Szabó Melinda: Matematikai tehetségígéretek az óvodában In: Tehetség 28. 1. 2020. - 8-10. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetsegujsag_2020_1.pdf#page=8

Kiss Károly: A BETT-SHOW és ami mögötte van : (Modern oktatási trendek és az Európa2000 Középiskola digitális transzformációja a tehetséggondozás jegyében) In: Tehetség 28. 1. 2020. - 13-14. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetsegujsag_2020_1.pdf#page=13

Ladányi Tóth Lajos: Mindannyian mások vagyunk! – Nyíregyházán is ezt vallják In: Tehetség 28. 1. 2020. - 14-16. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetsegujsag_2020_1.pdf#page=14

Mindent a tehetségért – a tehetségről mindent : A tehetség kézikönyve : [könyvismertetés] In: Tehetség 28. 1. 2020. - 16-20. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetsegujsag_2020_1.pdf#page=17

Forgács Róbert: Szín - játszó - tér : kommunikációs, csapatépítő és drámajátékok Budapest : Tinta Kvk., 2020

4. Neveléstörténet

Januška, Jiří - Píša, Petr: A prágai egyetem első magyar tanszékének alapítása, működése és megszűnése az 1850-es években In: Századok 152. 3. 2018. - 651-670. p. URL: https://epa.oszk.hu/03300/03328/00021/pdf/EPA03328_szazadok_2018_03_651-670.pdf

Federmayer, Frederik: A jezsuita iskolákban végzett diákok és karrierlehetőségeik a Magyar Királyság 17. századi fővárosában In: Történelmi szemle 60. 2. 2018. - 215-236. p. URL: https://epa.oszk.hu/00600/00617/00010/pdf/EPA00617_tortenelmi_szemle_2018_02_215-236.pdf

Kádár Zsófia: A pozsonyi jezsuita kollégium mint összetett intézmény a 17. században In: Történelmi szemle 60. 2. 2018. - 237-282. p. URL: https://epa.oszk.hu/00600/00617/00010/pdf/EPA00617_tortenelmi_szemle_2018_02_237-282.pdf

Kökényesi Zsolt: A pozsonyi jezsuita gimnázium diáklétszám-változásai a 17-18. században In: Történelmi szemle 60. 2. 2018. - 283-298. p. URL: https://epa.oszk.hu/00600/00617/00010/pdf/EPA00617_tortenelmi_szemle_2018_02_283-298.pdf

Szabó Róbert: A Kalocsai Érseki Főgimnázium röntgenlaboratóriuma és az első világháborús szerepvállalása In: Fizikai Szemle 69. 3. 2019. - 102-107. p. URL: https://epa.oszk.hu/00300/00342/00337/pdf/EPA00342_fizikai-szemle-2019-03_102-107.pdf

Turbucz Dávid: "Mi tagadás, nem tartoztam a szorgalmas tanulók közé" : Horthy Miklós a fiumei Haditengerészeti Akadémián In: Történelmi szemle 61. 1. 2019. - 61-74. p. URL: https://epa.oszk.hu/00600/00617/00017/pdf/EPA00617_tortenelmi_szemle_2019_01_061-074.pdf

Lengyel Tünde: Esettanulmány a kora újkori női műveltség kérdéséhez : elvárások, lehetőségek, határok In: Századok 153. 2. 2019. - 235-250. p. URL: http://www.szazadok.hu/doc/szazadok_2019_02_PRESS.pdf

Nagy Péter Tibor: Az állam és az oktatás : Tévhitek és közhelyek In: Az állam és a nevelési-oktatási intézmények / [szerk. Fábry Béla és Trencsényi László] ; [a Magyar Pedagógiai Társaság kiadványa]. - Budapest : M. Ped. Társ., 2019. - 7-18. p.

Kelemen Elemér: Az államosítás oktatástörténeti előzményei In: Az állam és a nevelési-oktatási intézmények / [szerk. Fábry Béla és Trencsényi László] ; [a Magyar Pedagógiai Társaság kiadványa]. - Budapest : M. Ped. Társ., 2019. - 19-32. p.

Sófalvi Emese: A kolozsvári magyar nyelvű zeneoktatás 1849-1950 között : Vázlatos áttekintés In: Kortársaink a művészetekben : Tanulmánykötet / [szerk. Dombi Józsefné, Maczelka Noémi]. - Szeged : SZTE JGYPK Műv. Int. Ének-zenei Tansz., 2020. - 123-128. p.

Perjámosi Sándor: Erdélytől Szegedig In: Természet világa 151. 6. 2020. - 254-260. p.

Dezső Krisztina: Pozsonyi portrék : az Erzsébet Tudományegyetem orvosprofesszorai In: Természet világa 151. 6. 2020. - 261-264. p.

Zsigmond Anna: Kibuc élet és a családminta változása : a nők szerepe az országépítésben In: Taní-tani 39. 2020. URL: http://www.tani-tani.info/kibuc_elet_es_a_csaladminta_valtozasa

Sztankovszky Varsány: A bölcsész Kodály Zoltán műveltsége, nemzetnevelő terve – nemcsak zenei szemmel In: Történelemtanítás Online 11. 1-2. 2020. URL: http://www.folyoirat.tortenelemtanitas.hu/2020/05/sztankovszky-varsany-a-bolcsesz-kodaly-zoltan-muveltsege-nemzetnevelo-terve-nemcsak-zenei-szemmel-11-01-06/

Jakab György: A közvetlen állampolgári nevelés hazai hagyományairól In: Történelemtanítás Online 11. 1-2. 2020. URL: http://www.folyoirat.tortenelemtanitas.hu/2020/05/jakab-gyorgy-a-kozvetlen-allampolgari-neveles-hazai-hagyomanyairol-11-01-07/

Mezeiné Rumpf Anita: Tanügyi folyóiratok Csurgón a népoktatási törvény szentesítése után In: Történelemtanítás Online 11. 1-2. 2020. URL: http://www.folyoirat.tortenelemtanitas.hu/2020/05/mezeine-rumpf-anita-tanugyi-folyoiratok-csurgon-a-nepoktatasi-torveny-szentesitese-utan-11-01-08/

Orbán Zsolt: A történelemtanítás válsága Erdélyben In: Történelemtanítás Online 11. 1-2. 2020. URL: http://www.folyoirat.tortenelemtanitas.hu/2020/05/orban-zsolt-a-tortenelemtanitas-valsaga-erdelyben-11-01-11/

Százdi Antal: Honvédő kultúrát teremtett : száznegyvenöt éve született Klebelsberg Kunó In: Tehetség 28. 1. 2020. - 22. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetsegujsag_2020_1.pdf#page=22

5. Pedagógus, pedagógusképzés

Bartos-Elekes István: Gábos Zoltán, 1924-2018 In: Fizikai Szemle 68. 5. 2018. - 180-181. p. URL: https://epa.oszk.hu/00300/00342/00328/pdf/EPA00342_fizikai_szemle_2018-05_180-181.pdf

Szabó Róbert: A Kalocsai Érseki Főgimnázium röntgenlaboratóriuma és az első világháborús szerepvállalása In: Fizikai Szemle 69. 3. 2019. - 102-107. p. URL: https://epa.oszk.hu/00300/00342/00337/pdf/EPA00342_fizikai-szemle-2019-03_102-107.pdf

Dombóvári János: Lavotta János, a házitanító In: Parlando 4. 2020. - 1-15. p. URL: http://www.parlando.hu/2020/2020-4/Dombovari-Lavotta.pdf

Mann Miklós (1935–2020) In: Történelemtanítás Online 11. 1-2. 2020. URL: http://www.folyoirat.tortenelemtanitas.hu/2020/05/mann-miklos-1935-2020-11-01-02/

Sándor Ildikó: Neuwirth Annamária : egy Prima Primissima díjas néptáncpedagógus pályaképe In: Taní-tani 40. 2020. URL: http://www.tani-tani.info/neuwirth_annamaria

Mihályi József: A gyermekek néptáncmozgalma hőskorából In: Taní-tani 41. 2020. URL: http://www.tani-tani.info/a_gyermekek_neptancmozgalma_hoskorabol

Sztankovszky Varsány: A bölcsész Kodály Zoltán műveltsége, nemzetnevelő terve – nemcsak zenei szemmel In: Történelemtanítás Online 11. 1-2. 2020. URL: http://www.folyoirat.tortenelemtanitas.hu/2020/05/sztankovszky-varsany-a-bolcsesz-kodaly-zoltan-muveltsege-nemzetnevelo-terve-nemcsak-zenei-szemmel-11-01-06/

Balogh László: Búcsúzunk az utóbbi három évtized magyar tehetséggondozásának legnagyobb külföldi mentorától In: Tehetség 28. 1. 2020. - 3-6. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetsegujsag_2020_1.pdf#page=3

Százdi Antal: Honvédő kultúrát teremtett : száznegyvenöt éve született Klebelsberg Kunó In: Tehetség 28. 1. 2020. - 22. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetsegujsag_2020_1.pdf#page=22

6. Gyógypedagógia, SNI

Duró Zsuzsa: Tehetünk a tehetségesekért! In: Tehetség 28. 1. 2020. - 10-11. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetsegujsag_2020_1.pdf#page=10

Ladányi Tóth Lajos: Mindannyian mások vagyunk! – Nyíregyházán is ezt vallják In: Tehetség 28. 1. 2020. - 14-16. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetsegujsag_2020_1.pdf#page=14

7. Pszichológia

Papp Katalin - Flach Fanni Paula - Molnár Milán: A kisgyermekkori természettudományos nevelés itthon és külfüldön : helyzetkép In: Fizikai Szemle 68. 3. 2018. - 101-107. p. URL: https://epa.oszk.hu/00300/00342/00326/pdf/EPA00342_fizikai_szemle_2018-03_101-107.pdf

Asztalos Andrea: A zenei képességek fejlődése In: Kortársaink a művészetekben : Tanulmánykötet / [szerk. Dombi Józsefné, Maczelka Noémi]. - Szeged : SZTE JGYPK Műv. Int. Ének-zenei Tansz., 2020. - 21-30. p.

Szabadi Magdolna: Rövid összefoglaló a zeneterápia fejlődésének mérföldköveiről In: Kortársaink a művészetekben : Tanulmánykötet / [szerk. Dombi Józsefné, Maczelka Noémi]. - Szeged : SZTE JGYPK Műv. Int. Ének-zenei Tansz., 2020. - 129-132. p.

Klész Tibor: Az új szakképzési törvény 5. : a szakképzés tartalmi dokumentumai In: Iskolaszolga 30. 10. 2020. - 57-64. p.

Tóth László: A hal, a tó és a tehetség In: Tehetség 28. 1. 2020. - 6-8. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetsegujsag_2020_1.pdf#page=6

Takácsné Szabó Melinda: Matematikai tehetségígéretek az óvodában In: Tehetség 28. 1. 2020. - 8-10. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetsegujsag_2020_1.pdf#page=8

Duró Zsuzsa: Tehetünk a tehetségesekért! In: Tehetség 28. 1. 2020. - 10-11. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetsegujsag_2020_1.pdf#page=10

Mindent a tehetségért – a tehetségről mindent : A tehetség kézikönyve : [könyvismertetés] In: Tehetség 28. 1. 2020. - 16-20. p. URL: http://www.mateh.hu/tehetsegujsag/Tehetsegujsag_2020_1.pdf#page=17

8. Pedagógia, kutatás, általános kérdések

A NAT-2018 tervezetének szakmai véleményezése : az ELFT hivatalos állásfoglalása a Nemzeti Alaptanterv megújítását célzó javaslatról In: Fizikai Szemle 68. 11. 2018. - 386-392. p. URL: https://epa.oszk.hu/00300/00342/00333/pdf/EPA00342_fizikai-szemle-2018-11_386-392.pdf

Kortársaink a művészetekben : Tanulmánykötet Szeged : SZTE JGYPK Műv. Int. Ének-zenei Tansz., 2020

Perényi Balázs: Minden megvan : XXVIII. Weöres Sándor Országos Gyermekszínjátszó Fesztivál In: Drámapedagógiai Magazin 1. 2019. - 50-54. p. URL: http://letoltes.drama.hu/DPM/2018-2020/2019.1.pdf

Trencsényi László: Drámapedagógia és a gyerekek néptáncos mozgalma In: Drámapedagógiai Magazin 3. 2019. - 3-5. p. URL: http://letoltes.drama.hu/DPM/2018-2020/2019.3.pdf

Vatai Éva: Művészet és oktatás – partenariat, ahogy a franciák csinálják In: Drámapedagógiai Magazin 3. 2019. - 5-6. p. URL: http://letoltes.drama.hu/DPM/2018-2020/2019.3.pdf

Kiss Gabriella: A „Koldusopera-ügy” : projektpedagógiai tapasztalatok a diákszínjátszás paradoxonáról In: Drámapedagógiai Magazin 3. 2019. - 10-20. p. URL: http://letoltes.drama.hu/DPM/2018-2020/2019.3.pdf

Tóth Judit, J. - Szabó Emese: Tanítási dráma felső tagozatos diákoknak angolul és magyarul In: Drámapedagógiai Magazin 3. 2019. - 23-28. p. URL: http://letoltes.drama.hu/DPM/2018-2020/2019.3.pdf

Wenczel Imre: Drámafoglalkozás tervezése szorító körülmények között In: Drámapedagógiai Magazin 3. 2019. - 28-35. p. URL: http://letoltes.drama.hu/DPM/2018-2020/2019.3.pdf

Bethlenfalvy Ádám: Kié a színjátszás? In: Drámapedagógiai Magazin 4. 2019. - 4-6. p. URL: http://letoltes.drama.hu/DPM/2018-2020/2019.4.pdf

Körömi Gábor: Örkényeskedünk (projektbeszámoló GBCS-IKT- 2018-2019) In: Drámapedagógiai Magazin 4. 2019. - 10-15. p. URL: http://letoltes.drama.hu/DPM/2018-2020/2019.4.pdf

Hornyák Ágnes: Schleifer, D., Rinehart, C., Yanisch, T. : Teacher collaboration in perspective. A guide to research. San Francisco: Public Agenda, 2017. : [könyvismertetés] In: Pedagógia Online - Hungarian Educational Research Journal 10. 1. 2020. - 95-95. p. URL: https://akjournals.com/downloadpdf/journals/063/10/1/article-p95.xml

Bodó Márton: Az IKSZ hazai és nemzetközi háttere az iskola nézőpontjából In: MKSZ - gyakorlati útmutató az iskolai közösségi szolgálat múzeumi szervezéséhez / szerk. Joó Emese. - Szentendre : Szabadtéri Néprajzi Múz. Múz. Okt. és Módszertani Közp., 2019. - 51-68. p.


Régebbi listák: 27. hét   26. hét   25. hét   24. hét